Goed dat je het hebt volgehouden!quote:Op zondag 11 januari 2015 13:47 schreef E.T. het volgende:
elke 3minuten komt er een reclameblok van 5min ofzo![]()
Vanmorgen met de groep 11 km door de wind geploegd. Tempo iets te snel voor me, dus bij 9,5km stortte ik inMaar op iets rustiger tempo toch doorgelopen tot eindhalte
![]()
Volgende week weer gewoon in m'n eentje lopen.. en dan minimaal 30sec/km langzamer
Gary Fomdeck deed het hier fantastischquote:Op zondag 11 januari 2015 14:30 schreef Quoi het volgende:
Thnx GotC, jij ook weer lekker bezig. Ik had bepaald geen falende muziek. Can't Stop Now van Keane is uitermate geschikt voor lopen met windje mee
En nu shoppen voor wintersportspul
Gary!!quote:Op zondag 11 januari 2015 14:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Gary Fomdeck deed het hier fantastischEn 165-170 bpm, heerlijk!
Nice!quote:Op zondag 11 januari 2015 14:45 schreef Guard het volgende:
ik heb vandaag gelopen, geklauterd, geskied, geschaatst en genoten, en dat allemaal in anderhalf uur
Ik haat jou. Dit was ik nou juist zo mooi vergetenquote:Op zondag 11 januari 2015 14:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik weet nog dat iemand Hup Jeroen naar je riep...
Had jij schaatsen mee?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:45 schreef Guard het volgende:
ik heb vandaag gelopen, geklauterd, geskied, geschaatst en genoten, en dat allemaal in anderhalf uur
als het volgende week net zo zwaar wordt als vandaag ga ik ook helemaal kapot...quote:Op zondag 11 januari 2015 14:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Nice!
Ik kwam er vandaag achter dat ik de komende tijd hard aan mijn duurvermogen moet gaan werken. Zal het volgende misschien nog zwaar krijgen ook
niet nodig, was lekker glijden over modderige paden, woeiquote:
Ja, het woei behoorlijk, inderdaad!quote:Op zondag 11 januari 2015 14:59 schreef Guard het volgende:
[..]
niet nodig, was lekker glijden over modderige paden, woei
Vandaag zonder muziek (want groep).. loop toch liever met muziek en alleenquote:Op zondag 11 januari 2015 14:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Gary Fomdeck deed het hier fantastischEn 165-170 bpm, heerlijk!
Bos is lekker om te lopenquote:Op zondag 11 januari 2015 15:36 schreef Voccar het volgende:
Ook toch maar rondje gelopen vanmiddag. Was op het begin na best lekker eigenlijk. Ook nog pad ingegaan waar ik vaak langsgelopen ben, die blijkbaar wel goede richting op ging en door stuk bos ging
Nieuwe kopen van het zelfde type, mijn oude hardloopschoen waren hier niet geschikt voor (deze waren meer bedoeld voor de verharde grond). Ik ben blij dat ze het een jaar bijna volgehouden hebbenquote:Op zondag 11 januari 2015 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Hooguit een half jaartje? Wat ga je doen dan?
Ik ga zou als ik jou was naar een goede sportzaak gaan en kiezen voor een stevige allround sportschoen. Denk ik. Maar je moet er wel lekker op lopen.
Loop je altijd deels verhard, deels onverhard? Anders zou je ook twee paar kunnen kopen, één voor asfalt en een voor onverhard terrein?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:33 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Nieuwe kopen van het zelfde type, mijn oude hardloopschoen waren hier niet geschikt voor (deze waren meer bedoeld voor de verharde grond). Ik ben blij dat ze het een jaar bijna volgehouden hebben
Gemend zachte ondergrond en verharde grond, alleen het zand gedeelte doe ik apartquote:Op zondag 11 januari 2015 16:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Loop je altijd deels verhard, deels onverhard? Anders zou je ook twee paar kunnen kopen, één voor asfalt en een voor onverhard terrein?
Kijk eens naar zogenaamde "door to trail" of "city trail" schoenen, die kunnen best wel geschikt zijn voor jouw doeleinden.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:45 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Gemend zachte ondergrond en verharde grond, alleen het zand gedeelte doe ik apart
Dank je, ik zal het opzoekenquote:Op zondag 11 januari 2015 16:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Kijk eens naar zogenaamde "door to trail" of "city trail" schoenen, die kunnen best wel geschikt zijn voor jouw doeleinden.
Dat daar schoenen voor bestaan met naam hequote:Op zondag 11 januari 2015 16:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Kijk eens naar zogenaamde "door to trail" of "city trail" schoenen, die kunnen best wel geschikt zijn voor jouw doeleinden.
Zoiets?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een dik uur in de N70 heuvels gespeeld. Klimmen was behoorlijk zwaar, een teken dat er een paar kilo af moetOnderweg nog een zekere Jero_nimo tegengekomen, met wandelstokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
Ja maar dan met jasjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Fijn he, dat je je niet meer druk hoeft te maken om 20+ afstandenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:05 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij ben ik deze marathontraining echt goed getraind. Gisteren 21km gedaan, vandaag 12, geen centje pijn en/of spierpijn. Niet gelopen met compressiesokken of tubes.
Jij maakt echt sprongen vooruit. Mossel ook het afgelopen jaar trouwensquote:Op zondag 11 januari 2015 18:05 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij ben ik deze marathontraining echt goed getraind. Gisteren 21km gedaan, vandaag 12, geen centje pijn en/of spierpijn. Niet gelopen met compressiesokken of tubes.
Nice! Behalve die filet american actie dan...quote:Op zondag 11 januari 2015 17:51 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanochtend werd ik wakker met pijn in de longen. Veel hoesten. Ik ben toen tijdens het voetbal kijken op de beeb bezig geweest met het bedenken van hardloopontwijkende bezigheden.
Enfin, na de lunch toch de kledij aangetrokken. Mevrouw Z was tevreden, want de kleding bleek bij elkaar te passen dit keer (voornamelijk Barnsley Harriers-oranje). Ik zei dat ik tussen 15 minuten en drie uur weg zou blijven. Afhankelijk van hoe het zou gaan.
De eerste kilometers waren met wind tegen. Dat vond de strot niet fijn. Toch was het wel grappig, want het woei zo hard dat mijn wang naar buiten geblazen werd. Helaas, ik heb geen selfie gemaakt. Ik besloot net zo lang te lopen als dat het niet al te kut ging, om vervolgens dezelfde route weer terug te lopen. Ik ken de weg namelijk niet.
Uiteindelijk kwam ik na 12,5 km uit in Hekendorp. Nog nooit van gehoord, maar ik ben er nu wel geweest. Op de terugweg verdwaalde ik kort in Haastrecht en moest ik met google maps op mijn telefoon weer even kijken waar ik was. Dat was na 17,5 km. Dat was ook het moment dat ik yurkak kreeg. Van het type "kan elk moment ontploffen". Misschien dat die filet americain van 8 dagen over datum toch niet zo'n goed idee was tijdens de lunch. Na 22 km moest ik toch echt stoppen en belde ik mevrouw Z om te zeggen dat ik er over een halfuur zou zijn.
Op mijn schema stond voor vandaag 20 km. Maar ik heb de laatste twee duurlopen van 25 km moeten skippen. Dus stiekem wilde ik 25 km doen als het erin zat. En het zat erin! Snap niet waarom, want ik voel me nog steeds niet fit. Maar op een laag tempo, muziekje, vreemde omgeving, het hielp me om toch veel te lopen. Omdat ik de 25 km zonder yurkak zeker vrij eenvoudig gehaald zou hebben zeg ik nu toch:
It's not over yet!
P.S. Mossel, man, wat een tijd onder deze omstandigheden!
P.P.S. Heeft hats genoten, of moeten ze haar nog opgraven?
Ik moest hier nog aan denken tijdens m'n loopje! Dat Sem zo veel vooruit is gegaan afgelopen jaar, maar vooral sinds ze kt doetquote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Jij maakt echt sprongen vooruit. Mossel ook het afgelopen jaar trouwens
Je kan van die elastieken bandjes kopen, daarmee kun je vooral je benen trainen. Je doet ze dan bijvoorbeeld om je schenen en doet dan een x aantal squats terwijl je je benen naar buiten blijft drukken. Of je ligt op je zij en probeert het bovenste been zo ver mogelijk op te tillen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:41 schreef wyccie het volgende:
Ik wil ook nog wel iets lichts aan kracht-/spieroefeningen doen. Wat raden jullie aan?
Liefst iets wat ik thuis kan doen (flat, dus geen jumping jacks oid) en waar ik niet te veel voor hoef uit te geven.
Daar mag ik over 2 maanden ook!quote:Op zondag 11 januari 2015 18:09 schreef Daywalk3r het volgende:
21.1km gedaan! 3km asfalt, 14 trail en toen nog 4 over het asfalt.
Maatje kreeg het bij een km of 16 wat zwaar dus hebben we iets rustiger aan gedaan.
http://app.endomondo.com/workouts/457468005/7102294
Fijn he? Gebeurt hier ook regelmatig, vooral in bepaalde buurten. Het standaard antwoord is normaal "zou jij ook eens moeten doen"quote:Op zondag 11 januari 2015 19:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb onderweg trouwens nog bijna iemands ogen uitgekrabter stond een dikke Tokkie buiten te roken. Die bekeek mij eens keurend, en vond het nodig om te zeggen: "Nou meissie, jij moet nog maar even doorlopen".
I was like
[ afbeelding ]
Yes sir! Ik niet aan die kant. Het was vandaag 1 grote smeerbendequote:
Het is hier ook altijd op het vaste puntquote:Op zondag 11 januari 2015 19:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Fijn he? Gebeurt hier ook regelmatig, vooral in bepaalde buurten. Het standaard antwoord is normaal "zou jij ook eens moeten doen"
Wéér zo'n eikel!!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb onderweg trouwens nog bijna iemands ogen uitgekrabter stond een dikke Tokkie buiten te roken. Die bekeek mij eens keurend, en vond het nodig om te zeggen: "Nou meissie, jij moet nog maar even doorlopen".
I was like
[ afbeelding ]
Mij lachen ze uit EN zeggen dat ik te dik ben.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:12 schreef Zwabberhark het volgende:
Tegen mij zeggen ze eigenlijk nooit wat. Ze lachen me alleen maar uit.
Klinkt als lekker zo alles voor jezelf. En dan als t lichter is lekker de Veluwe op. Zo wil ik hier ook wel weer eens de hei op.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is hier ook altijd op het vaste punt![]()
Wat dat betreft kun je beter in Putten rennen. Meteen na het werk. Ideaal is dat. Degelijk als ze zijn in Putten, zitten ze zowat allemaal al keurig om half 6 aan de warme hap. Dus ik heb dan het hele dorp voor mezelf![]()
Maar eigenlijk kan ik niet wachten tot het weer licht is na het werk. Dan kan ik weer de auto aan de kant zetten onderweg naar huis en ergens de Veluwe oprennen.
Niet fijn nee, ik merkt wel dat als we met 2 lopen het een heel stuk positiever is qua reacties.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik doe altijd of ik niets hoor. Maar soms komen opmerkingen wel hard aan ja, ik kan er echt niet tegen als mannelijke figuren opmerkingen over je lijf of kleding maken, dan voel ik me ook echt niet veilig af en toe.
In de zomer gewoon even langs voorthuizen. Kan je aanschuiven voor een rondje rennen EN een warme prak (en nog even zwemmen ofzoquote:Op zondag 11 januari 2015 19:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is hier ook altijd op het vaste punt![]()
Wat dat betreft kun je beter in Putten rennen. Meteen na het werk. Ideaal is dat. Degelijk als ze zijn in Putten, zitten ze zowat allemaal al keurig om half 6 aan de warme hap. Dus ik heb dan het hele dorp voor mezelf![]()
Maar eigenlijk kan ik niet wachten tot het weer licht is na het werk. Dan kan ik weer de auto aan de kant zetten onderweg naar huis en ergens de Veluwe oprennen.
Ja joh, je hebt ze hier ook gewoonquote:
Ik had wel ook een heleboel andere hardlopers, die allemaal heel blij warenquote:Op zondag 11 januari 2015 19:23 schreef De_kluizenaar het volgende:
Krijg ook wel eens een quasi grappige opmerking naar mijn hoofd maar eigenlijk veel vaker goedkeurende knikjes of positieve berichten.
quote:Op zondag 11 januari 2015 19:25 schreef cafca het volgende:
Tip voor iedereen die commentaar krijgt over zijn/haar gewicht: ga op FiveFingers lopen!
Bij mij kijken ze altijd alleen raar naar mijn voeten......
Oeh, dan ga ik toch maar die bandjes kopen. Zag ze al bij de Primark liggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan van die elastieken bandjes kopen, daarmee kun je vooral je benen trainen. Je doet ze dan bijvoorbeeld om je schenen en doet dan een x aantal squats terwijl je je benen naar buiten blijft drukken. Of je ligt op je zij en probeert het bovenste been zo ver mogelijk op te tillen.
Ook zonder bandjes kun je een hoop oefeningen thuis doen; planken, molenwieken, squats, opdrukken, op één been staan en met het andere been gestrekt naar voren of opzij rondjes maken, one-leg box squats, donkey kicks, (extended) glute bridge, etc. etc. etc.
Als hardloper wil je vooral je glutes, je bovenbenen en je core trainen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb al het gevoel dat ik zo langzaam ga..maar was inderdaad wel redelijk op na nog maar 2,5 km. Heb de laatste meters nog wel iets versneldquote:Op zondag 11 januari 2015 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo'n hoge hartslag moet je eigenlijk alleen bij tempoloopjes en/of wedstrijden halen. Rustiger lopen dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |