abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148533905

quote:
Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht

Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.

De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.

De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.

Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.

De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.

Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.

Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.

Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.

In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.

In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:
Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden

De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?

Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.

Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.

Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.

Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.

Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.

Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).

En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'

Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.

Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'

Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'

Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.

'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'

'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
quote:
Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.

Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.

Steun

Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.

Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.

Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beëindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Liveblog NRC
Liveblog NOS
Liveblog Volkskrant
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?

Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo

Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk

LIVESTREAMS:

quote:
pi_148533907
Excuses ben mobiel
pi_148533908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:03 schreef Impressme het volgende:

[..]

Tegen terroristen kan je je niet wapenen
Tegen terroristen kan je je best redelijk wapenen. In Israël is een methode ontwikkeld om verdachte gevallen er uit te pikken, dat werkt best goed. Als niet alleen de radicale moslims rondlopen met wapens maar ook de mensen, dan is er ten minste de mogelijkheid om jezelf te beschermen tegen die moordende idioten.
pi_148533915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:13 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Tegen terroristen kan je je best redelijk wapenen. In Israël is een methode ontwikkeld om verdachte gevallen er uit te pikken
En dan? Je ziet een verdacht geval, dan gelijk een kogel door de kop? Of krijgen alle burgers ook de mogelijkheid tot het uitgeven van een arrestatiebevel? En ik zie het al voor me in een kroeg. Fijn gevoel als je weet dat de halve kroeg een wapen bij zich heeft icm drank... :')
pi_148533916
Ik verwachtte hier nieuws over de situatie in Frankrijk te kunnen lezen, maar zie vooral gebrabbel over wapenbezit. Kan dat niet in een ander topic ofzo?
pi_148533917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:19 schreef Amsel het volgende:
Ik verwachtte hier nieuws over de situatie in Frankrijk te kunnen lezen, maar zie vooral gebrabbel over wapenbezit. Kan dat niet in een ander topic ofzo?
^O^
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_148533926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:21 schreef Impressme het volgende:

[..]

^O^
^O^ Waar mogen we naartoe? Ik zie niet echt een topic over het dragen van wapens vs. het voorhanden hebben van wapens vs. de beschikbaarheid van illegale wapens. Streep die laatste trouwens maar even weg, die illegale wapens in moslimhandjes zijn de legitimatie geweest voor deze reeks.
pi_148533938
Open zelf een topic ofzo. Bij ander wereldnieuws vind ik dit forum altijd een fijne manier om heel snel het laatste nieuws te kunnen bijlezen, maar dit topic is echt compleet vervuild. Ik moet door pagina's en pagina's aan gesteggel over wapenbezit heenworstelen om een nieuwsfeitje te vinden. Hup, wegwezen.
pi_148533939
Even wat leesvoer:
quote:
#JeSuisCharlie? Mais non; #JeSuisHypocrite

Door Blondemevrouw

Aan de oproep van burgemeesters, die Gregorius Nekschot om een cartoon met 10 man van zijn bed lichtten en die GeenStijl wilden vervolgen om een cartoon, werd gisteren massaal gehoor gegeven. Daar stonden ze dan; Je Suis Charlie te janken. Ik durf te stellen dat veruit de meeste aanwezigen niets van islam weten, geen islamkritiek uiten en denken dat de afslachting van de helden van Charlie Hebdo niets met islam te maken heeft. Je suis Charlie? Mais non; tu es un hypocrite.
De rest staat hier
pi_148533944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:31 schreef Amsel het volgende:
Ik moet door pagina's en pagina's aan gesteggel over wapenbezit heenworstelen om een nieuwsfeitje te vinden. Hup, wegwezen.
Anders kijk je gewoon op een nieuwssite :')
  zaterdag 10 januari 2015 @ 06:40:07 #11
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148533952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:31 schreef RolandArthur het volgende:
Even wat leesvoer:

[..]

De rest staat hier
Nou zijn de islamfoobjes boos dat andere mindere mensen er met hun leus aan de haal gaan?

Iedereen is knettergek geworden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148533961
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:25 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

^O^ Waar mogen we naartoe? Ik zie niet echt een topic over het dragen van wapens vs. het voorhanden hebben van wapens vs. de beschikbaarheid van illegale wapens. Streep die laatste trouwens maar even weg, die illegale wapens in moslimhandjes zijn de legitimatie geweest voor deze reeks.
Ik ben geen mod, maar pagina's lang door gereutel heen scrollen over al dan geen wapenbezit toestaan hoort hier gewoon niet.
pi_148533964
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:37 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Zoals deze?
pi_148533978
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:40 schreef Rica het volgende:

[..]

Nou zijn de islamfoobjes boos dat andere mindere mensen er met hun leus aan de haal gaan?

Nee hoor, het wordt slechts (en terecht) hypocriet genoemd. Hadden ze Gregorius maar niet van zijn bed moeten lichten, had Melkert maar niet een pirouette moeten doen na de dood van Pim Fotruyn.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 06:59:38 #15
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148534005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:47 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Nee hoor, het wordt slechts (en terecht) hypocriet genoemd. Hadden ze Gregorius maar niet van zijn bed moeten lichten, had Melkert maar niet een pirouette moeten doen na de dood van Pim Fotruyn.
De hypocrisie is sowieso ten hemel schreiend als je bedenkt dat Frankrijk geen enkele moeite heeft extremisten te steunen als het hen uitkomt zoals in Libië en Syrië.

Maar die hypocrisie bedoelen ze ws. niet.

Ze zijn willen "hun helden" en martelaren voor henzelf en eigen politieke agenda houden. Anderen hebben er in hun ogen geen recht op.

Politieke agenda is het sleutelwoord imo.
Your games are death
With every breath
pi_148534007
We zijn weer terug bij af. Mensen die werkelijk geloven dat we geen probleem in Europa hebben leven in een sprookjesbubbel die nodig moet worden doorgeprikt. Tuurlijk is het geen oorlog zoals Geertje zegt maar we hebben een probleem en daar moeten wij wat aan doen en wel meteen.
AFCA!
pi_148534015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:59 schreef Rica het volgende:

[..]

De hypocrisie is sowieso ten hemel schreiend als je bedenkt dat Frankrijk geen enkele moeite heeft extremisten te steunen als het hen uitkomt zoals in Libië en Sirië. Maar dat bedoelen ze ws. niet.

Ze zijn willen "hun helden" en martelaren voor henzelf en eigen politieke agenda houden. Anderen hebben er in hun ogen geen recht op.

Politieke agenda is het sleutelwoord imo.
Ik denk dat je berichtenplaatser Blondemevrouw hiermee een beetje tekort doet. Die is volgens mij niet zozeer voor buitenlandse inmenging. Ik ook niet overigens en in dit topic is deze reactie van jou ook een beetje dubieus. Het gaat hier immers om een aanval in Parijs.
pi_148534020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:01 schreef RensAjacied het volgende:
We zijn weer terug bij af. Mensen die werkelijk geloven dat we geen probleem in Europa hebben leven in een sprookjesbubbel die nodig moet worden doorgeprikt. Tuurlijk is het geen oorlog zoals Geertje zegt maar we hebben een probleem en daar moeten wij wat aan doen en wel meteen.
Klopt, maar hoe?
pi_148534023
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:06 schreef Impressme het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe?
Dat mag niemand zeggen. Daarom zal dit ook door blijven sudderen tot het echt mis gaat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_148534024
quote:

[..]

Klopt, maar hoe?
Dat kan best, maar van Amsel mogen we dat hier niet meer bespreken.
pi_148534029
quote:

[..]

Klopt, maar hoe?
Zal al een grote stap zijn als afgeven op religie niet meer als racistisch wordt gezien. Want dat is het natuurlijk niet.
AFCA!
pi_148534030
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat mag niemand zeggen. Daarom zal dit ook door blijven sudderen tot het echt mis gaat.
Het gaat niet ècht mis, het is al mis. Het enige wat wij kunnen doen, jij en ik en iedereen, is nooit toegeven aan angst. Net als Charlie Hebdo, nooit nooit toegeven aan angst.
pi_148534036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:12 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Zal al een grote stap zijn als afgeven op religie niet meer als racistisch wordt gezien. Want dat is het natuurlijk niet.
Nee
pi_148534042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:13 schreef Impressme het volgende:

[..]

Nee
Nee als in de zin van dat als je kritiek hebt op een bepaalde geloofsovertuiging dat racistisch bent?
AFCA!
pi_148534058
quote:

[..]

Hier heb je helemaal gelijk in. Wil je jezelf daadwerkelijk verdedigen zul je wel een extra stap moeten zetten. Een stap die ze bij CH niet hebben kunnen zetten, of überhaupt hadden willen zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door RolandArthur op 10-01-2015 07:35:55 ]
pi_148534062
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:15 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nee als in de zin van dat als je kritiek hebt op een bepaalde geloofsovertuiging dat racistisch bent?
Ja, dat. Ik heb zeer veel moeite met het verschuilen achter een geloof. Ik geloof ook, maar niet in het verschuilen achter een geloof. Een God de reden van je acties laat zijn. Ik ben geen Christen, geen Moslim, niks eigenlijk ;) Maar ik geloof wel. In respect, een ander behandelen zoals jijzelf behandelt wil worden etc. Wij zijn 1, onstaan uit 1, waarom zien mensen dat niet? Ik vind het onbegrijpelijk.
pi_148534073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:23 schreef Impressme het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik heb zeer veel moeite met het verschuilen achter een geloof. Ik geloof ook, maar niet in het verschuilen achter een geloof. Een God de reden van je acties laat zijn. Ik ben geen Christen, geen Moslim, niks eigenlijk ;) Maar ik geloof wel. In respect, een ander behandelen zoals jijzelf behandelt wil worden etc. Wij zijn 1, onstaan uit 1, waarom zien mensen dat niet? Ik vind het onbegrijpelijk.
Als iemand achter een bepaalde religie staat is dat een keuze daar kan ik dan iets van vinden of diegene het nou leuk vindt of niet. Iemand veroordelen omdat hij of zij uit een ander land komt is ridicuul, onwetend en dom. Niemand kan wat doen aan zijn huidskleur en/of achtergrond. Maar iemand kan wel ervoor kiezen om ergens in te geloven en daar naar te leven. Prima dat mensen ergens in geloven maar ik mag blijkbaar er niet meer vooruit komen dat ik het grote onzin vind.
AFCA!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 07:28:22 #28
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148534079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:04 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik denk dat je berichtenplaatser Blondemevrouw hiermee een beetje tekort doet. Die is volgens mij niet zozeer voor buitenlandse inmenging. Ik ook niet overigens en in dit topic is deze reactie van jou ook een beetje dubieus. Het gaat hier immers om een aanval in Parijs.
Ik ben vreselijk dubieus. Echt. Op dit moment nergens partij voor willen trekken omdat alle kanten even verrot zijn is zoooo dubieus. En verdacht, dat ook. Heel eng.
Your games are death
With every breath
pi_148534093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:28 schreef Rica het volgende:

[..]

Ik ben vreselijk dubieus. Echt. Op dit moment nergens partij voor willen trekken omdat alle kanten even verrot zijn is zoooo dubieus. En verdacht, dat ook. Heel eng.
Onderstaand bericht van je was niet echt neutraal. Vandaar de reactie:

quote:

pi_148534111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:26 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Als iemand achter een bepaalde religie staat is dat een keuze daar kan ik dan iets van vinden of diegene het nou leuk vindt of niet. Iemand veroordelen omdat hij of zij uit een ander land komt is ridicuul, onwetend en dom. Niemand kan wat doen aan zijn huidskleur en/of achtergrond. Maar iemand kan wel ervoor kiezen om ergens in te geloven en daar naar te leven. Prima dat mensen ergens in geloven maar ik mag blijkbaar er niet meer vooruit komen dat ik het grote onzin vind.
Jawel, dat mag wel, van mij wel.

De aanslagen in Parijs zin mi een opstapeling van een heleboel dingen. Syrie-gangers komen terug, zwaar getraumatiseerd, krijgen geen steun eigenlijk alleen tegengas, maar zij hebben gedaan wat zij vonden dat moest. Bovenop de armoede in de buitenwijken van Parijs (en niet alleen daar). Het is een optelsom.......altijd.......als mensen ontsporen. Het is nooit 1 ding.

Smoesjes? Maybe, voor mij is het een verklaring en dat maakt helemaal niks goed maar het maakt wel dat ik het kan begrijpen. Zijn de broertjes fout, volmondig JA. Gij zult niet doden, dat staat zelfs in mijn bijbel.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 07:46:11 #31
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148534132
iemand de column van Youp al gelezen....milde maar heel erg ware woorden in mijn ogen
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_148534142
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:37 schreef Impressme het volgende:

[..]

Jawel, dat mag wel, van mij wel.

[...]

Smoesjes? Maybe, voor mij is het een verklaring en dat maakt helemaal niks goed maar het maakt wel dat ik het kan begrijpen. Zijn de broertjes fout, volmondig JA. Gij zult niet doden, dat staat zelfs in mijn bijbel.
Flikker toch eindelijk eens op met die haatzaaiende geloofsboekjes! Bijna twintig mensen zijn door religieuze opvattingen vermoord deze week! In jouw bijbel staat ook dat je geen garnalen mag vreten.
Leviticus 11:9-12
9 These shall ye eat of all that are in the waters: whatsoever hath fins and scales in the waters, in the seas, and in the rivers, them shall ye eat. 10 And all that have not fins and scales in the seas, and in the rivers, of all that move in the waters, and of any living thing which is in the waters, they shall be an abomination unto you: 11 They shall be even an abomination unto you; ye shall not eat of their flesh, but ye shall have their carcases in abomination. 12 Whatsoever hath no fins nor scales in the waters, that shall be an abomination unto you. Deuteronomy 14:9-10:
9 These ye shall eat of all that are in the waters: all that have fins and scales shall ye eat: 10 And whatsoever hath not fins and scales ye may not eat; it is unclean unto you.

Hoe heilig is het ¨Gij zult niet doden¨ uit dat boek voor jou als je de rest ook aan jouw laars lapt? En waarom zouden normale mensen daar een fuck om moeten geven?
pi_148534149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:49 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Flikker toch eindelijk eens op met die haatzaaiende geloofsboekjes! Bijna twintig mensen zijn door religieuze opvattingen vermoord deze week! In jouw bijbel staat ook dat je geen garnalen mag vreten.
https://www.biblegateway.(...)sion=KJV&language=en:
9 These shall ye eat of all that are in the waters: whatsoever hath fins and scales in the waters, in the seas, and in the rivers, them shall ye eat. 10 And all that have not fins and scales in the seas, and in the rivers, of all that move in the waters, and of any living thing which is in the waters, they shall be an abomination unto you: 11 They shall be even an abomination unto you; ye shall not eat of their flesh, but ye shall have their carcases in abomination. 12 Whatsoever hath no fins nor scales in the waters, that shall be an abomination unto you. Deuteronomy 14:9-10:
9 These ye shall eat of all that are in the waters: all that have fins and scales shall ye eat: 10 And whatsoever hath not fins and scales ye may not eat; it is unclean unto you.

Hoe heilig is het ¨Gij zult niet doden¨ uit dat boek voor jou als je de rest ook aan jouw laars lapt? En waarom zouden normale mensen daar een fuck om moeten geven?
Flikker zelf op en leer lezen.
pi_148534174
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:51 schreef Impressme het volgende:

[..]

Flikker zelf op en leer lezen.
Ik kwam hier niet aankakken met ¨mijn bijbel¨ en een vermeende passage daaruit om een wankel argument op te bouwen. Zeker niet in een topicreeks waar het juist gaat om slachtoffers van een geloof.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 07:58:44 #35
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148534179
Kan die discussie niet in een ander topic?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148534242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:26 schreef RensAjacied het volgende:
Maar iemand kan wel ervoor kiezen om ergens in te geloven en daar naar te leven. Prima dat mensen ergens in geloven maar ik mag blijkbaar er niet meer vooruit komen dat ik het grote onzin vind.
Het rare vind ik altijd dat alleen gelovigen beledigd en gekwetst kunnen zijn zogenaamd. Als 'niet-gelovige' ben je blijkbaar een bijna zielloos wezen dat toch geen pijn voelt ofzo. :') Een religieus iemand die tegen mij zegt dat hij vindt dat euthanasie strikt verboden zou moeten zijn bijvoorbeeld, kwetst mij juist hard. Want dan zegt hij namelijk indirect dat ie vindt dat ik, of een naaste van mij, als het ooit tot ondragelijk lijden mag komen maar moet creperen, tot het einde. De rechten over eigen leven en dood kwijt... Dat is iets wat daadwerkelijk zou kunnen voorkomen (en voorkomt), in de praktijk. En iets wat aantoonbaar en echt is. De werkelijkheid.

Dat zo'n religieus iemand dat zegt en vindt, moet ik echter maar accepteren. Want geloof, en respect voor hebben enzo. Vele malen minder erg en kwetsend natuurlijk dan als ik zeg dat ik zelf de Bijbel of de Koran maar achterhaalde sprookjesboeken vind. Want dat is respectloos! Dat hij (indirect, maar toch) zegt dat ik/een naaste kapot mag creperen in het geval van een ernstige ziekte is echter z'n geloofsovertuiging en die moet je respecteren :')

Vooral die mede-'ongelovigen' die overdreven voorzichtig doen naar gelovigen zijn erg. Behandelen een volwassen religieus persoon zelf als een kind van 4 dat in Sinterklaas gelooft, maar ik ben degene die respectloos naar ze is als ik op volwassen en gelijkwaardig niveau een discussie met ze aanga. Uh... :|W
  zaterdag 10 januari 2015 @ 08:19:39 #37
438527 MissButterflyy
pi_148534246
Even wat anders.

De doodgeschoten politieagent was moslim, een van de doodgeschoten redactieleden heeft ook een Arabische naam. Was dat een afvallige ofzo? :)
pi_148534257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:17 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het rare vind ik altijd dat alleen gelovigen blijkbaar beledigd en gekwetst kunnen zijn zogenaamd. Als 'niet-gelovige' ben je blijkbaar een bijna zielloos wezen dat toch geen pijn voelt ofzo. :') Een religieus iemand die tegen mij zegt dat hij vindt dat euthanasie strikt verboden zou moeten zijn bijvoorbeeld, kwetst mij net goed goed. Want dan zegt hij namelijk indirect dat ie vindt dat ik, of een naaste van mij, als het ooit tot ondragelijk lijden komt maar moet creperen, tot het einde. De rechten over eigen leven en dood kwijt... Dat is iets wat daadwerkelijk zou kunnen voorkomen (en voorkomt), in de praktijk. En iets wat aantoonbaar en echt is.

Dat zo'n religieus iemand dat zegt en vindt, moet ik echter maar accepteren. Want geloof, en respect voor hebben enzo. Vele malen minder erg en kwetsend natuurlijk dan als ik zeg dat ik zelf de Bijbel of de Koran maar achterhaalde sprookjesboeken vind. Want dat is respectloos! Dat hij (indirect, maar toch) zegt dat ik/een naaste kapot mag creperen in het geval van een ernstige ziekte is echter z'n geloofsovertuiging en die moet je respecteren :')

Vooral die mede-'ongelovigen' die overdreven voorzichtig doen naar gelovigen zijn erg. Behandelen een volwassen religieus persoon zelf als een kind van 4 dat in Sinterklaas gelooft, maar ik ben degene die respectloos naar ze is als ik op volwassen en gelijkwaardig niveau een discussie met ze aanga. Uh... :|W
Tja, dat is het vreemde ook. Makkelijk gekwetst maar bijna blind voor het eigen kwetsen. Er wordt door gelovigen ook maar vanuit gegaan dat ongelovigen slecht zijn want ze hebben geen morele leidraad. Geen morele leidraad? Misschien een andere moreel kompas maar nog steeds gestoeld op basale waarden die vrijwel alleen afwijken qua geloof in een opperwezen. Maar goed dan zal je branden in de hel. Ook niet kwetsend natuurlijk, want je gelooft toch niet in de hel? Nee, maar indirect zeg je daarmee dat de andere persoon slecht is. Maar wee je gebeente als je een tekening maakt.
pi_148534262
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Even wat anders.

De doodgeschoten politieagent was moslim, een van de doodgeschoten redactieleden heeft ook een Arabische naam. Was dat een afvallige ofzo? :)
Nee, dat was ook een slachtoffer van islamitisch geweld. Zou het jou verbazen als de meeste slachtoffers van de islam moslim zijn? Is het een reden om minder hard op te treden tegen islamitisch geweld? NEE!
pi_148534263
quote:
Even wat anders.

Gematigde moslims zijn voor moslimfundamentalisten verraders dus het doet ze niet veel als die bij de slachtoffers zitten.
Sowieso wordt het doden van moslims waar ook ter wereld verreweg het meest gedaan door moslims zelf omdat de andere net iets anders gelooft dan zijzelf.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_148534264
quote:
Even wat anders.

Dat lijkt mij eigenlijk wel al lopen moslims op Twitter te roeptoeteren dat er "ook moslims zijn omgekomen" bij de aanslag. Dubbele standaard. Normaliter word je als afvallige om zeep geholpen maar nu is het te gebruiken om te bagatelliseren en is het opeens een 'slachtoffer'.
pi_148534266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:19 schreef Amsel het volgende:
pi_148534288
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:46 schreef Toekito het volgende:
iemand de column van Youp al gelezen....milde maar heel erg ware woorden in mijn ogen
Mild zal ie ongetwijfeld zijn, zal in zijn shows ook mild / stil zijn tov moslims. Des te meer zal ie de kerken, Paus of wat dan ook op de hak gaan nemen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 08:33:59 #44
438527 MissButterflyy
pi_148534321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tja, dat is het vreemde ook. Makkelijk gekwetst maar bijna blind voor het eigen kwetsen. Er wordt door gelovigen ook maar vanuit gegaan dat ongelovigen slecht zijn want ze hebben geen morele leidraad. Geen morele leidraad? Misschien een andere moreel kompas maar nog steeds gestoeld op basale waarden die vrijwel alleen afwijken qua geloof in een opperwezen. Maar goed dan zal je branden in de hel. Ook niet kwetsend natuurlijk, want je gelooft toch niet in de hel? Nee, maar indirect zeg je daarmee dat de andere persoon slecht is. Maar wee je gebeente als je een tekening maakt.
Je bent nu zelf aan het generaliseren, het is helemaal niet zo dat gelovigen zo denken over niet-gelovigen. Er zullen er zijn, en er zullen er zijn die het geloven of niet een eigen zaak vinden.
Verder is dit allemaal niet erg ontopic
pi_148534407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies. Sorry, maar ik vind al dat ik niet mag stelen en moorden uit mezelf. Niet omdat 'het geschreven staat' in een boek of omdat ik er zelf mee denk ik de hemel te komen (of in elk geval uit de hel te blijven). Ik geloof dat ik over een jaar of 60 volledig dood en 'weg' ben, ik niets te winnen heb na m'n leven en dat ik tot die tijd ongestraft een slecht mens kan zijn (zolang ik maar zorg dat ik uit de handen van de politie blijf natuurlijk).

Toch kies ik ervoor om dat niet te zijn. Wie heeft er nou dus geen moreel kompas? Ik heb geen boek of beloofd paradijs nodig om een goed persoon te zijn (of dat in elk geval altijd te proberen).
pi_148534477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je bent nu zelf aan het generaliseren, het is helemaal niet zo dat gelovigen zo denken over niet-gelovigen. Er zullen er zijn, en er zullen er zijn die het geloven of niet een eigen zaak vinden.
Het ging er vooral om dat je al snel een intolerante hufter bent als je kritiek op een gelovige hebt. Bijna alsof je een volwassen kerel bent die een kind van 5 verklapt dat Sinterklaas niet bestaat, om z'n pakjesavond te verzieken. Kom op zeg...

Niet alleen onder gelovigen zelf, maar ook veel niet-gelovigen. "Ah joh, beetje respect voor zijn geloofsovertuiging... hij mag toch vinden dat jij op zondag niet zou mogen werken of winkelen, euthanasie voor je verboden moet worden, jij later in de hel komt en zijn God niet zou mogen bespotten? Dat vindt hij nou eenmaal, wees niet zo'n lompe klojo en ga niet je mening steeds geven dat je dat achterlijk vindt. En als hij gekwetst is dat wij zondag gaan werken of winkelen dan mag dat en kunnen wij best op een van de andere 6 dagen gaan hoor". (Beetje aangedikt dit, maar je snapt vast wat ik bedoel) Dat zijn nog de állerergste. :{ :r
pi_148534507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 08:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit lijkt mij best wel on-topic. Die cartoonisten zijn niet zomaar doodgegaan.
pi_148534556
quote:
Even wat anders.

Ze werkten beide voor 'de vijand' (in hun ogen) dus ze zijn voor hen niet veel meer waard dan een niet-Moslim denk ik. Net zoals dat Aboutaleb deze week bedreigingen vanuit extremistische hoek kreeg toen hij zei dat de daders geen Moslims waren en hier moesten oprotten als ze niet konden leven met de Nederlandse cultuur en normen en waarden. Voor zulke randdebielen zijn moslims als hij nauwelijks meer waard dan de verderfelijke westerlingen waar ze mee 'samenheulen'.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:13:56 #49
438527 MissButterflyy
pi_148534570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:07 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dit lijkt mij best wel on-topic. Die cartoonisten zijn niet zomaar doodgegaan.
Nee, dit is nu een discussie gelovigen/ongelovigen aan het worden.
De cartoonisten zijn gedood door extremisten.
pi_148534590
Is er nu al meer bekend over de vrouwelijke compagnon in terreur? Het gaat maar langzaam met dat nieuws.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148534591
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee, dit is nu een discussie gelovigen/ongelovigen aan het worden.
De cartoonisten zijn gedood door extremisten.
Extremisten van een bepaalde geloofsovertuiging ja. Tuurlijk heb je extremisten in alle soorten en maten maar als je ziet hoeveel geweld er op de wereld is omdat mensen het niet kunnen hebben dat je niet hetzelfde denkt over bepaalde dingen is immens groot. Dus het is zeker wel ontopic.
AFCA!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:17:50 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148534599
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:02 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het ging er vooral om dat je al snel een intolerante hufter bent als je kritiek op een gelovige hebt. Bijna alsof je een volwassen kerel bent die een kind van 5 verklapt dat Sinterklaas niet bestaat, om z'n pakjesavond te verzieken. Kom op zeg...

Niet alleen onder gelovigen zelf, maar ook veel niet-gelovigen. "Ah joh, beetje respect voor zijn geloofsovertuiging... hij mag toch vinden dat jij op zondag niet zou mogen werken of winkelen, euthanasie voor je verboden moet worden, jij later in de hel komt en zijn God niet zou mogen bespotten? Dat vindt hij nou eenmaal, wees niet zo'n lompe klojo en ga niet je mening steeds geven dat je dat achterlijk vindt. En als hij gekwetst is dat wij zondag gaan werken of winkelen dan mag dat en kunnen wij best op een van de andere 6 dagen gaan hoor". (Beetje aangedikt dit, maar je snapt vast wat ik bedoel) Dat zijn nog de állerergste. :{ :r
Waarom? Iedereen toch blij? Zo doen de meesten dat toch ook. Waarom kan ik niet op,zondag werken en toch respectvol met gelovigen om gaan? Dat gaat best samen :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 10 januari 2015 @ 09:19:42 #53
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148534610
http://nos.nl/artikel/201(...)-geen-gijzeling.html
quote:
Gijzeling in Dammartin blijkt geen gijzeling

De twee broers die woensdag een aanslag pleegden op Charlie Hebdo en zich gisteren verschansten in een drukkerij in Dammartin dachten dat ze alleen waren in het gebouw. Dat er nog iemand in het gebouw was, wisten zij niet.

De Franse openbaar aanklager hield gisteravond een persconferentie waarin hij reconstrueerde wat er de afgelopen drie dagen is gebeurd.

Volgens correspondent Frank Renout werd indie persconferentie duidelijk dat de broers Chérif en Saïd Kouachi de beheerder van de drukkerij in eerste instantie gijzelden, maar dat hij al om tien voor half elf ’s ochtends werd vrijgelaten. Op de tweede verdieping van het gebouw zat nog een man, maar dat hebben de extremisten de hele dag niet door gehad.

Gootsteen

De 26-jarige Fransman verstopte zich onder een gootsteen op de tweede verdieping, terwijl de broers op de eerste verdieping zaten. Met zijn mobiele telefoon hield hij de hele dag de politie op de hoogte. “Hij vertelde waar hij zat en waar hij dacht dat de twee gijzelnemers waren in het gebouw. Hij heeft uitgelegd hoe het gebouw eruit ziet en is ingericht. Op die manier kon de politie zich goed voorbereiden”, vertelt Renout in het NOS Radio 1 Journaal.

De man, die ongedeerd vrijkwam nadat de drukkerij werd bestormd, wordt in Frankrijk de held van de dag genoemd.
_O_
pi_148534625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:16 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Extremisten van een bepaalde geloofsovertuiging ja. Tuurlijk heb je extremisten in alle soorten en maten maar als je ziet hoeveel geweld er op de wereld is omdat mensen het niet kunnen hebben dat je niet hetzelfde denkt over bepaalde dingen is immens groot. Dus het is zeker wel ontopic.
Wat ik altijd wel achterlijk vind, is dat als ze in 'Moslim'-landen geen Joden of Christenen in de buurt hebben om overhoop mee te liggen, ze elkaar vaak onderling dan maar af gaan maken op den duur. Want de een is een Sjiitische moslim en de ander een Soennitische moslim, en.., en.... 8)7
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:23:39 #55
438527 MissButterflyy
pi_148534633
quote:
Milde reactie dan van de broers na die moordpartij van twee dagen eerder.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:24:23 #56
438527 MissButterflyy
pi_148534636
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Wat ik altijd wel achterlijk vind, is dat als ze in 'Moslim'-landen geen Joden of Christenen in de buurt hebben om overhoop mee te liggen, ze elkaar vaak onderling dan maar af gaan maken op den duur. Want de een is een Sjiitische moslim en de ander een Soennitische moslim, en.., en.... 8)7
Ja, net als dat je protestanten hebt, katholieken, hervormden enz.
pi_148534645
quote:

[..]

Tja, de Jodenvervolging was ook niet echt racistisch. Maakt dat het minder fout?
pi_148534648
quote:

[..]

Libanon is 40% Christelijk. Egypte 10% , Syrië ook veel.
pi_148534672
quote:

[..]

Nou ja, je weet hoe Nederland ontstaan is?
En zo heel lang is het conflict tussen protestanten en katholieken in Noord Ierland ook nog niet opgelost. Lijkt dus wel mensen eigen.
pi_148534674
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, de Jodenvervolging was ook niet echt racistisch. Maakt dat het minder fout?
Je snapt mijn punt niet. Ik ben geen PVV gekkie. Lees mijn reacties nog eens.
AFCA!
pi_148534677
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom? Iedereen toch blij? Zo doen de meesten dat toch ook. Waarom kan ik niet op,zondag werken en toch respectvol met gelovigen om gaan? Dat gaat best samen :Y.
Het komt vaak maar van 1 kant steeds. Mijn mening als niet-gelovige is blijkbaar ondergeschikt aan die van hem als gelovige ofzo.

Ik vind dat ik juist respectvol met gelovigen omga als ik ze een beetje als gelijke behandel, en niet als een debiel kind dat in huilen gaat uitbarsten als ik niet met zijn verhaaltjes meespeel. Ik ga hem toch ook niet dwingen op zondag te werken als ie dat niet wil? Waarom zou hij mij andersom dan wel mogen zeggen dat ik niet op zondag mag werken. Als ie er problemen mee heeft, dan gaat ie lekker in z'n huis zitten, mag ie zelf weten.

Respect, tolerantie en begrip moet wel vanuit 2 kanten komen en dat komt het lang niet altijd.
pi_148534690
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:30 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet. Ik ben geen PVV gekkie. Lees mijn reacties nog eens.
Tja, wat is dan wel je punt. Het al dan geen racisme noemen maakt weinig uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 09:36:59 ]
pi_148534697
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja, net als dat je protestanten hebt, katholieken, hervormden enz.
Die hebben de tijden van de kruistochten e.d. echter al enkele eeuwen achter zich gelaten en zijn (vaak zelfs samen) een beschaving op gaan bouwen om in vrede naast en tussen elkaar te leven. In landen als Irak en Syrie zijn ze echter nog steeds alleen maar bezig met afbreken en elkaar afslachten.
pi_148534698
quote:

[..]

Er staat vandaag een interessant stuk in De Correspondent over IS, olie en strijd om olie. En wie zich dit weekeinde verveelt, moet dit stuk van Theo Padnos voor de NY Times eens lezen. Hij heeft twee jaar in Syrië in gevangenschap doorgebracht (bij Jebhat al Nusra):

I didn’t know it at the time, but the Nusra Front was losing its war with the Islamic State, the group often referred to as ISIS. From conversations with guards and other prisoners, I gleaned that the two organizations were about equal in strength and that under no circumstances would the Islamic State be allowed to touch the oil fields, the real prize in Syria’s east.

(...)

I knew the answer to the next question but asked it anyway. “Your practice of Islam is exactly the same as ISIS — you admire the same scholars and interpret the Quran just as they do?” “Yes,” they agreed. “All of this is true.” “And it’s true,” I said, “that when you joined Al Qaeda, in the early goings of the revolution, ISIS did not exist?” “Yes, this is so,” the fighters agreed. “And now they’re hoping to kill you?” I asked. They shrugged their shoulders. “Yes.”

(...)

The real issue between the Nusra Front and the Islamic State was that their commanders, former friends from Iraq, were unable to agree on how to share the revenue from the oil fields in eastern Syria that the Nusra Front had conquered.
pi_148534715
quote:
From bikini babe to burka-clad jihadi fighter with a crossbow: 'Wife' of Kosher supermarket killer becomes France's most wanted woman after going on the run
Uitgebreide info over Hayat Boumedienne:

http://www.dailymail.co.u(...)run-police-warn.html

Van bikinibabe

tot jihadi

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148534722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Die hebben de tijden van de kruistochten e.d. echter al enkele eeuwen achter zich gelaten en zijn (vaak zelfs samen) een beschaving op gaan bouwen om in vrede naast en tussen elkaar te leven. In landen als Irak en Syrie zijn ze echter nog steeds alleen maar bezig met afbreken en elkaar afslachten.
Eeuwen niet echt. Zo had je recentelijk in Noord-Ierland een conflict.
pi_148534730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uitgebreide info over Hayat Boumedienne:

http://www.dailymail.co.u(...)run-police-warn.html

Van bikinibabe

[ afbeelding ]

tot jihadi

[ afbeelding ]
Dat is toch gewoon een psycho?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:39:11 #68
438527 MissButterflyy
pi_148534738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Enkele eeuwen? Laten we maar zeggen paar jaren als je kijkt naar de situatie in Noord-Ierland.
Ook in Afrika slaan christenen elkaar nog steeds de koppen in.
Nooit gehoord van het leger van de Heer? Google er maar eens op.
pi_148534744
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, wat is dan wel je punt. Het al DSM geen racisme noemen maakt weinig uit.
Dat ik vind dat in een beschaafde wereld je mag zeggen wat je denkt. Dus iedereen heeft recht op een geloofsovertuiging en ik mag dat dan grote onzin vinden en mag er mensen op aanspreken. Waarom zou dat racisme zijn? Ik zou ook graag zien dat iedereen wetenschappelijk is ingesteld maar helaas is dat niet zo en ik leg mij daarbij neer. Ik vind dat wij veel te vaak en veel te snel het woord: "racisme" gebruiken.

Ik lees overal dat moslims (en niet-moslims) het belachelijk vinden dat aan moslims gevraagd wordt wat ze vinden van deze terreur. Zo gek is dat toch niet? Als Ajax supporters een stad kort en klein slaan wordt er ook aan mij gevraagd wat ik er van vindt. Waarom? Omdat ik mij heb aangesloten bij een groep. Dat andere mensen van zo'n groep zich dan misdragen en ik daar misschien anders over denk betekent niet dat zij niet deel uitmaken van mijn groep. Deze moslims denken misschien anders dan andere (gematigde) moslims. Maar dat maakt ze nog wel moslims. Net zoals die hooligans ook deel uitmaken van Ajax.
AFCA!
pi_148534749
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:13 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Tegen terroristen kan je je best redelijk wapenen. In Israël is een methode ontwikkeld om verdachte gevallen er uit te pikken, dat werkt best goed. Als niet alleen de radicale moslims rondlopen met wapens maar ook de mensen, dan is er ten minste de mogelijkheid om jezelf te beschermen tegen die moordende idioten.
Ja iedereen een wapen geeft werkt zo goed. :')
pi_148534762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:31 schreef RolandArthur het volgende:
Even wat leesvoer:

[..]

De rest staat hier
Wel een treffend stuk, maar je weet dat ze alles doen om stemmen te winnen.
pi_148534766
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:37 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Dit topic is bedoeld voor een verzameling aan nieuwsfeiten, dus een beetje raar dat je gaat zeggen dat mensen maar ergens anders moeten gaan kijken voor nieuws.

Dat het 's nachts een beetje offtopic gaat kan prima maar is niet helemaal de bedoeling hier.
pi_148534768
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:38 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een psycho?
Dat is een makkelijk antwoord. Het ongemakkelijke antwoord is dat vrijwel iedereen manieren zoekt om het bestaan zin te geven. Dat zij dit doet op een manier die ons niet aanstaat, wil niet zeggen dat we de processen die haar tot jihadist hebben gemaakt niet kunnen begrijpen of misschien zelfs herkennen.
pi_148534771
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:40 schreef Rica het volgende:

[..]

Leg uit?
pi_148534772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:47 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Wat mij betreft al wel lang geleden. Maar wel waar.

Ik erger me vooral aan dat benadrukken dat dit zogenaamd niet door islamitische idioten gedaan is. Het is bekend dat er een substantiële minderheid van de moslims dit toe juicht, of stilletjes goedkeurt.

En juist dat is het grote probleem. Was het maar 99,9 procent die hier echt op tegen is. Helaas. Cijfers van onderzoek lopen van 5 tot 20 procent. Afhankelijk van vraagstelling etc.

Het gaat hier niet om het afkeuren van belediging, nee, het gaat hier om het afslachten van onschuldige mensen vanwege een zogenaamde belediging. Heel veel moslims 'begrijpen' het me iets te goed.

Het probleem zit hem wel degelijk bij een flink deel van deze religie en cultuur. Wie dat blijft ontkennen merkt het vanzelf zodra de alcohol ineens verboden wordt, of varkensvlees in de ban wordt gedaan om anderen maar niet te kwetsen.

Ik ben inderdaad overtuiging dat iedereen zich maar moet leren omgaan met meningen van anderen die beledigend kunnen zijn.

Voor mij zijn ALLE hoofddoekjes beledigend, omdat ze voor mij staan voor onderdrukking. Ik dwing echter niemand om ze af te doen. Ik vind gereformeerden echt walgelijk betreft hun denkbeelden over sex en voel me behoorlijk beledigd als wordt aangegeven dat ik duivels zou zijn. En dan zou ik Godverdomme niets mogen zeggen over een geloof?

Is beledigen en nog erger discriminatie (vrouwen, homo's, andersdenkenden) voorbehouden aan religieuzen en in het bijzonder moslims? Ik dacht het niet.

Ik dacht dat we gelijkwaardig waren? Blijkbaar niet.
Whatever...
pi_148534775
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:39 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Dat ik vind dat in een beschaafde wereld je mag zeggen wat je denkt. Dus iedereen heeft recht op een geloofsovertuiging en ik mag dat dan grote onzin vinden en mag er mensen op aanspreken. Waarom zou dat racisme zijn? Ik zou ook graag zien dat iedereen wetenschappelijk is ingesteld maar helaas is dat niet zo en ik leg mij daarbij neer. Ik vind dat wij veel te vaak en veel te snel het woord: "racisme" gebruiken.

Ik lees overal dat moslims (en niet-moslims) het belachelijk vinden dat aan moslims gevraagd wordt wat ze vinden van deze terreur. Zo gek is dat toch niet? Als Ajax supporters een stad kort en klein slaan wordt er ook aan mij gevraagd wat ik er van vindt. Waarom? Omdat ik mij heb aangesloten bij een groep. Dat andere mensen van zo'n groep zich dan misdragen en ik daar misschien anders over denk betekent niet dat zij niet deel uitmaken van mijn groep. Deze moslims denken misschien anders dan andere (gematigde) moslims. Maar dat maakt ze nog wel moslims. Net zoals die hooligans ook deel uitmaken van Ajax.
Het gaat mij er vooral om dat het al dan niet racistisch noemen niet uitmaakt.

En je laat overigens wel merken heel erg in hokjes te denken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:42:49 #77
438527 MissButterflyy
pi_148534782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een makkelijk antwoord. Het ongemakkelijke antwoord is dat vrijwel iedereen manieren zoekt om het bestaan zin te geven. Dat zij dit doet op een manier die ons niet aanstaat, wil niet zeggen dat we de processen die haar tot jihadist hebben gemaakt niet kunnen begrijpen of misschien zelfs herkennen.
Denk dat ze doorgedraaid is. En die broers ook.
pi_148534787
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat mij er vooral om dat het al dan niet racistisch noemen niet uitmaakt.

En je laat overigens wel merken heel erg in hokjes te denken.
Waaruit blijkt dat?
AFCA!
pi_148534789
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:26 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Libanon is 40% Christelijk. Egypte 10% , Syrië ook veel.
In Libanon is toch bij een burgeroorlog jaren geleden zo'n beetje de helft van de Christenen eruit gejaagd door de Moslims daar? Om daarna weer spanningen tussen Sjiitische en Soenieten te krijgen?

Egypte vind ik eigenlijk geen echt Arabisch land, en in Syrië zijn de onderlinge Moslim-groeperingen met alles en iedereen aan het vechten. Volgens mij heeft niemand meer een idee wie tegen wie.
pi_148534799
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wel een treffend stuk, maar je weet dat ze alles doen om stemmen te winnen.
Niet alle politici over één kam scharen. Femke Halsema heeft Gregorius Nekschot bijvoorbeeld altijd gesteund.
pi_148534802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit topic is bedoeld voor een verzameling aan nieuwsfeiten, dus een beetje raar dat je gaat zeggen dat mensen maar ergens anders moeten gaan kijken voor nieuws.

Dat het 's nachts een beetje offtopic gaat kan prima maar is niet helemaal de bedoeling hier.
Specularium wil jij dan dat er voor alles een apart topic wordt aangemaakt?
AFCA!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:46:03 #82
438527 MissButterflyy
pi_148534808
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:43 schreef Roland010 het volgende:

[..]

In Libanon is toch bij een burgeroorlog jaren geleden zo'n beetje de helft van de Christenen eruit gejaagd door de Moslims daar? Om daarna weer spanningen tussen Sjiitische en Soenieten te krijgen?

Egypte vind ik eigenlijk geen echt Arabisch land, en in Syrië zijn de onderlinge Moslim-groeperingen met alles en iedereen aan het vechten. Volgens mij heeft niemand meer een idee wie tegen wie.
Er zit natuurlijk heel wat anders achter.
Overbevolking, armoede, en dan nog bemoeienis van het westen als het ze uitkomt ivm de olie.
Sterker nog, het Westen heeft alleen maar voordeel bij verdeeldheid in die regio. :)
pi_148534812
patcondell twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:08:50 The Paris murders are not a consequence of western imperialism, but of Islam endorsing death to anyone who won’t submit to it. reageer retweet
Volgens de zegsman heeft al-Qaeda de aanslag gepleegd "als wraak voor de schending van de eer van de profeet Mohammed" door spotprenten in Charlie Hebdo. Al-Qaeda dreigt daarnaast met nieuwe aanslagen in Frankrijk als het land niet stopt met zijn militaire activiteiten.

De terreurorganisatie heeft volgens de zegsman "om veiligheidsredenen" enige tijd gewacht met het opeisen van de verantwoordelijkheid voor de aanval.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)g-charlie-hebdo.html

Maar blijven ontkennen dat het te maken heeft met militair geweld. :')
pi_148534829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:44 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Specularium wil jij dan dat er voor alles een apart topic wordt aangemaakt?
Nee, niet voor alles. Als er geen nieuws is kan er ook wel veel hier.
Maar het is gewoon vreemd om tegen iemand die over offtopic klaagt te zeggen dat ze dan maar ergens anders moeten gaan kijken. Omgekeerde wereld.
pi_148534836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, niet voor alles. Als er geen nieuws is kan er ook wel veel hier.
Maar het is gewoon vreemd om tegen iemand die over offtopic klaagt te zeggen dat ze dan maar ergens anders moeten gaan kijken. Omgekeerde wereld.
Dat klopt!
AFCA!
pi_148534878
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, je weet hoe Nederland ontstaan is?
En zo heel lang is het conflict tussen protestanten en katholieken in Noord Ierland ook nog niet opgelost. Lijkt dus wel mensen eigen.
Klopt, maar zie m'n eerdere post. Veel van die oorlog voerende samenlevingen in het Midden-Oosten accepteren maar dat hun volgende generatie(s) opgroeien in de oorlog en ellende en voeden ze op tussen de haat. Ik vind het echt te walgelijk dat ze hun eigen eergevoelens en hun eigen haat richting 'de andere groep' belangrijker vinden dan een betere toekomst voor hun kinderen. "Ja, maar zij begonnen met slaan.. dan mag ik terugslaan en m'n zoontje ook leren hoe ie ze terug moet slaan". Bah. Ga godverdomme eens iets maken van je land en flikker op met je gezeik over of sjiitische Moslims of Soenietische Moslims, IS-moslims (of weet ik veel wat) beter zijn. Ga je sowieso eens beraden over die Koran van je, en hoe je die interpreteert.
Het gaat om de kinderen! Wat voor volk vol met hufters ben je als dat je niet boeit?
pi_148534885
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
patcondell twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:08:50 The Paris murders are not a consequence of western imperialism, but of Islam endorsing death to anyone who won’t submit to it. reageer retweet
Volgens de zegsman heeft al-Qaeda de aanslag gepleegd "als wraak voor de schending van de eer van de profeet Mohammed" door spotprenten in Charlie Hebdo. Al-Qaeda dreigt daarnaast met nieuwe aanslagen in Frankrijk als het land niet stopt met zijn militaire activiteiten.

De terreurorganisatie heeft volgens de zegsman "om veiligheidsredenen" enige tijd gewacht met het opeisen van de verantwoordelijkheid voor de aanval.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)g-charlie-hebdo.html

Maar blijven ontkennen dat het te maken heeft met militair geweld. :')
Wat denk je dat a-Qaeda voor organisatie is, waardoor het uberhaupt is ontstaan. Kop in grond, ietsjes dieper nog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148534891
quote:
Wat een held. Je hebt gelijk een script voor een geweldige film _O_
pi_148534897
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat denk je dat a-Qaeda voor organisatie is, waardoor het uberhaupt is ontstaan. Kop in grond, ietsjes dieper nog.
Ik weet het, maar dat nog zoveel het niet willen zien is wel treffend.
pi_148534907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik weet het, maar dat nog zoveel het niet willen zien is wel treffend.
Ah ja sorry, ik moet nog even wakker worden. _O- _O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_148534923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:

Sterker nog, het Westen heeft alleen maar voordeel bij verdeeldheid in die regio. :)
Waarom ook alweer?
pi_148534925
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er staat vandaag een interessant stuk in De Correspondent over IS, olie en strijd om olie. En wie zich dit weekeinde verveelt, moet dit stuk van Theo Padnos voor de NY Times eens lezen. Hij heeft twee jaar in Syrië in gevangenschap doorgebracht (bij Jebhat al Nusra):

I didn’t know it at the time, but the Nusra Front was losing its war with the Islamic State, the group often referred to as ISIS. From conversations with guards and other prisoners, I gleaned that the two organizations were about equal in strength and that under no circumstances would the Islamic State be allowed to touch the oil fields, the real prize in Syria’s east.

(...)

I knew the answer to the next question but asked it anyway. “Your practice of Islam is exactly the same as ISIS — you admire the same scholars and interpret the Quran just as they do?” “Yes,” they agreed. “All of this is true.” “And it’s true,” I said, “that when you joined Al Qaeda, in the early goings of the revolution, ISIS did not exist?” “Yes, this is so,” the fighters agreed. “And now they’re hoping to kill you?” I asked. They shrugged their shoulders. “Yes.”

(...)

The real issue between the Nusra Front and the Islamic State was that their commanders, former friends from Iraq, were unable to agree on how to share the revenue from the oil fields in eastern Syria that the Nusra Front had conquered.

Mooi verwoord, en ook echt gewoon waar denk ik. Zoals ik net al zei: in Syrië weten ze niet eens meer wie tegen wie vecht en waarom, volgens mij.
pi_148534946
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah ja sorry, ik moet nog even wakker worden. _O- _O-
Onderbuik/Schaap Nederland wil dit graag linken met ISIS omdat die nu zo in het nieuws zijn maar snappen vaak het verschil niet tussen Al Qaeda en ISIS.

Erg jammer, maar het is te ingewikkeld voor de meeste mensen om zelf hierover na te denken.
pi_148534987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Wat een held. Je hebt gelijk een script voor een geweldige film _O_
Hij heeft echt geluk gehad. Als die gasten een tv hadden aangezet hadden ze geweten dat er nog iemand moest zijn.
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn, het beste is eruit.
pi_148534989
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:37 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Eeuwen niet echt. Zo had je recentelijk in Noord-Ierland een conflict.
Dat is niet te vergelijken met de situatie in b.v. Syrië. En dat is 1 land. In het MO zijn er meer plekken waar het ellende is dan waar er rust is. De enige manier waarop het rustig te houden is in die landen lijkt het wel, is als er een of andere dictator ala Saddam of Assad de onderlinge groeperingen zo gruwelijk onderdrukt dat ze niets meer durven. Maar zodra zo'n dictator dan z'n ijzeren grijp kwijt raakt, denken ze blijkbaar niet: laten we samen eens voorzichtig vooruit kijken! Nee, ze gaan elkaar onderling weer de hersenen in slaan en hun land nog verder afbreken |:(
pi_148535005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:02 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken met de situatie in b.v. Syrië. En dat is 1 land. In het MO zijn er meer plekken waar het ellende is dan waar er rust is. De enige manier waarop het rustig te houden is in die landen lijkt het wel, is als er een of andere dictator ala Saddam of Assad de onderlinge groeperingen zo gruwelijk onderdrukt dat ze niets meer durven. Maar zodra zo'n dictator dan z'n ijzeren grijp kwijt raakt, denken ze blijkbaar niet: laten we samen eens voorzichtig vooruit kijken! Nee, ze gaan elkaar onderling weer de hersenen in slaan en hun land nog verder afbreken |:(
Je hebt geen idee hoe en waarom die regio zo in elkaar steekt he?
Allah Al Watan Al Malik
pi_148535026
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Spanky78 het volgende:

Ik erger me vooral aan dat benadrukken dat dit zogenaamd niet door islamitische idioten gedaan is. Het is bekend dat er een substantiële minderheid van de moslims dit toe juicht, of stilletjes goedkeurt.

En juist dat is het grote probleem. Was het maar 99,9 procent die hier echt op tegen is. Helaas. Cijfers van onderzoek lopen van 5 tot 20 procent. Afhankelijk van vraagstelling etc.

Het gaat hier niet om het afkeuren van belediging, nee, het gaat hier om het afslachten van onschuldige mensen vanwege een zogenaamde belediging. Heel veel moslims 'begrijpen' het me iets te goed.

Het probleem zit hem wel degelijk bij een flink deel van deze religie en cultuur. Wie dat blijft ontkennen merkt het vanzelf zodra de alcohol ineens verboden wordt, of varkensvlees in de ban wordt gedaan om anderen maar niet te kwetsen.

Dit is idd het grote probleem, pas wanneer de politiek dit inziet en dan maatregelen gaat nemen kan er iets aan het probleem gedaan worden. Maar om electorale redenen en om "de boel bij elkaar te houden" gaat dit voorlopig niet gebeuren.
Misschien kun je nu door harde maatregelen een hoop elende voorkomen, straks zijn er draconische maatregelen nodig om de cathastrophe af te wenden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148535042
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Enkele eeuwen? Laten we maar zeggen paar jaren als je kijkt naar de situatie in Noord-Ierland.
Zie m'n eerdere post. ;) Noord-Ierland is 1 land(je), en wou je dat echt gaan vergelijken met de puinzooi in landen als Syrië en Irak?
quote:
Ook in Afrika slaan christenen elkaar nog steeds de koppen in.
Nooit gehoord van het leger van de Heer? Google er maar eens op.
Het continent Afrika is ook niet overal een even gezellige plek nee. Maar daar kun je, net als van veel MO-landen, van zeggen dat ze misschien wel honderden jaren achter lopen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:10:23 #99
438527 MissButterflyy
pi_148535067
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:08 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zie m'n eerdere post. ;) Noord-Ierland is 1 land(je), en wou je dat echt gaan vergelijken met de puinzooi in landen als Syrië en Irak?

[..]

Het continent Afrika is ook niet overal een even gezellige plek nee. Maar daar kun je, net als van veel MO-landen, van zeggen dat ze misschien wel honderden jaren achter lopen.
Dat ze achterliggen ontken ik ook niet, maar dat is dus de oorzaak he. En niet het geloof.
Mensen die achterliggen grijpen meestal een geloof aan ja. Waarschijnlijk wat houvast in een onzeker leven.
pi_148535069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:08 schreef Roland010 het volgende:

[..]

[..]

Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:11:22 #101
438527 MissButterflyy
pi_148535084
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
Ook dat. Laten we niet vergeten, dat het hier helemaal nog niet zo lang geleden was.
pi_148535100
quote:

[..]

Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.
Exaudi orationem meam
pi_148535130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:06 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit is idd het grote probleem, pas wanneer de politiek dit inziet en dan maatregelen gaat nemen kan er iets aan het probleem gedaan worden. Maar om electorale redenen en om "de boel bij elkaar te houden" gaat dit voorlopig niet gebeuren.
Misschien kun je nu door harde maatregelen een hoop elende voorkomen, straks zijn er draconische maatregelen nodig om de cathastrophe af te wenden.
'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
pi_148535136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.
Geschiedenis is uitermate belangrijk. Daaruit blijkt hoe vrede en oorlog elkaar afwisselen. Dat er nu delen in de Islamitische wereld weer in een staat van oorlog verkeren is dan ook in dat licht bezien niet iets uitzonderlijks of vreemd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148535161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,
Het gaat om de zwijgende meerderheid van moslims
Exaudi orationem meam
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:17:12 #106
438527 MissButterflyy
pi_148535165
quote:

[..]

Dat gaat veel kosten.
pi_148535279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,
Het gaat om de zwijgende meerderheid van moslims
T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.
pi_148535292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat gaat veel kosten.
Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:27:50 #109
438527 MissButterflyy
pi_148535306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.
Nou, dan moeten ze zeker keukentrapjes verbieden!
pi_148535344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.
Nee het probleem is dat bij de "gematigde" moslim teveel begrip voor IS c.s. is, dat is het grootste probleem, niet die paar (duizend) geradicaliseerden.
Exaudi orationem meam
pi_148535371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk heel wat anders achter.
Overbevolking, armoede, en dan nog bemoeienis van het westen als het ze uitkomt ivm de olie.
Dat maakt het alleen maar triester eigenlijk. Zoveel grondstof daar, dat als je het goed organiseert voorzichtig een beschaving kunt opbouwen. Het welvaartsniveau kan met zoveel geld echt wel omhoog. Maar dan moet je wel allemaal van goede wil zijn natuurlijk, en je onderlinge conflicten eens naast je leggen. Wij in Nederland hebben ook zo'n beetje conflicten en oorlogen met de halve wereld gehad. Maar zeggen onze opa en oma ons dat als we zo'n rotmof zien lopen, we hem altijd direct dood moeten slaan omdat het vieze nazi's zijn? Of gaan mensen hier nog steeds voor het oog van hun kinderen op de vuist als we zo'n 'kut-Belg' tegenkomen, want hoe durfden ze oorlog te voeren en zich van ons onafhankelijk te verklaren??

Nee, we kozen en kiezen ervoor om verder te gaan en onze kinderen een betere toekomst te geven dan we zelf hadden, al is het maar een beetje. Dat idee heb ik niet als ik die landen als Irak, Afghanistan, Syrië, Israël/Palestina, Lybie etc. etc. zie. Misschien is het voor mij als inwoner van een welvaartsland wat makkelijk praten, maar waarom willen ze daar na zoveel jaren oorlog en ellende niet eens een keer beseffen dat door je toedoen je de toekomst van de toekomstige generaties en je land nu al kapot hebt gemaakt? En wat heeft het opgeleverd? Alleen maar ellende, veel ellende.

Vrede moet van 2 kanten komen, en bepaalde Moslim-groeperingen lijkt dat niet te snappen.

De rol van het westen daar in Irak en Afghanistan is zeker wat dubieus geweest idd, maar de verdeeldheid die nu ontstaan is (met IS), daar heeft het westen echt geen voordeel bij lijkt me.
pi_148535478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe en waarom die regio zo in elkaar steekt he?
Enigszins. En ik snap ook wel dat het Westen niet altijd een even nette rol gespeeld heeft, maar ik heb eigenlijk altijd het idee dat ze er daar zonder inmenging van het Westen ook wel een teringzooi van maken.

Maar (het is een heel simpel gezegde, maar des te waar): waar meerdere partijen vechten, hebben meerdere partijen schuld. In veel van die MO-landen lijken ze wel niet beter te willen dan dit. Zie de haat op het gezicht bij die Palestijnse vaders die hun kinderen leren dat Israël vernietigd moet worden... Zie de onderlinge groeperingen in Irak en Syrië elkaar in de haren vliegen, zodra de dictator daar wegvalt. Wat voor door en door verrotte samenleving ben je dan, als je het van beide kanten zo door laat gaan steeds?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:40:42 #113
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148535484
Vaak is er een groep die de macht heeft en het uiteraard niet wil afstaan.
Zodra de machtsverhoudingen gaan verschuiven (al dan niet met behulp van het westen) zal er eerst de wil zijn om af te rekenen met oude macht.
Een mooi voorbeeld is Joegoslavie waar eerst alle oud zeer moest worden uitgevochten voordat het weer leefbaar werd.
Wie dit leest is gek
pi_148535515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:32 schreef Roland010 het volgende:
Misschien is het voor mij als inwoner van een welvaartsland wat makkelijk praten, maar waarom willen ze daar na zoveel jaren oorlog en ellende niet eens een keer beseffen dat door je toedoen je de toekomst van de toekomstige generaties en je land nu al kapot hebt gemaakt? En wat heeft het opgeleverd? Alleen maar ellende, veel ellende.
Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.
pi_148535535
Nog geen beelden van de Kouachi's?

Die kerel in de supermarkt die in de kogelregen springt was een wtf momentje.
Dit, dus.
pi_148535552
quote:

[..]

Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
pi_148535573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?

edit: o, ik zie trouwens dat je Charlie bent. Wat goed. Wanneer begin je met het publiceren van cartoons?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 10:46:54 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:47:15 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148535591
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.
Bovendien ligt een nieuw gewapend conflict (Navo-Poetin) gewoon op de loer.
Het is dat de wapens niet meer zo geschikt zijn voor een dergelijk conflict anders was er allang meer opbouw naar een oorlogssituatie
Wie dit leest is gek
pi_148535598
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?

edit: o, ik zie trouwens dat je Charlie bent. Wat goed. Wanneer begin je met het publiceren van cartoons?
Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?
pi_148535607
quote:

[..]

Zo'n maatregel is nog fascistischer dan het vermoorden van 12 cartoonisten. Ongelooflijk wat sommige mensen roepen zonder eerst even over de implicaties na te denken.
pi_148535610
quote:

[..]

De ex-Syriëgangers hebben zichzelf al als geestesziek gedefinieerd. Dat hoeven politici en rechters niet eens te doen. Na behandeling door psychiaters kunnen zij na een positieve diagnose weer terug in de maatschappij. No problem.

Maar goed, als jij dat USSR praktijken vindt, wat dan te doen met deze potentieel gevaarlijke groep mensen?
pi_148535617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?
Hm. Nou je het zegt. Ik zag alleen Ché.
pi_148535619
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat ze achterliggen ontken ik ook niet, maar dat is dus de oorzaak he. En niet het geloof.
Eerder de volkeren daar idd dan het geloof. Hoewel ik bij de Islam wel het idee krijg altijd dat het een religie is die vooral bijdraagt aan afbraak en bijna nergens aan opbouw. Het helpt in elk geval niet in dergelijke landen... Als al die Moslims in het MO atheïst, boeddhist of protestants ofzo waren geweest dan weet ik voor 100 % zeker dat het er (iets) minder erg uit had gezien.

quote:
Mensen die achterliggen grijpen meestal een geloof aan ja. Waarschijnlijk wat houvast in een onzeker leven.
Ik ben idd nog blij, dat de onschuldige mensen die daar in de ellende leven zo'n houvast hebben en dat de kinderen daar doodgaan met de laatste gedachte dat ze naar pappa en hun vriendjes gaan, die bij Allah op hen wachten. De echte waarheid is veel gruwelijker....
pi_148535620
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In geen 100 jaar.
Dit, dus.
pi_148535621
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is dat de wapens niet meer zo geschikt zijn voor een dergelijk conflict anders was er allang meer opbouw naar een oorlogssituatie
Ik denk inderdaad ook dat de atoombom de belangrijkste bewaker van de vrede is en niet onze welvaart, laten we hopen dat dat ding het blijft volhouden zonder hem te gebruiken.
pi_148535642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom ook alweer?
Iets met een fossiele brandstof
pi_148535650
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo'n maatregel is nog fascistischer dan het vermoorden van 12 cartoonisten. Ongelooflijk wat sommige mensen roepen zonder eerst even over de implicaties na te denken.
De implicaties zijn dat het geestesziek wordt genoemd om vanwege een god mensen af te slachten. Wat is daar fascistisch aan en waarom is dat erger dan twaalf onschuldige mensen vermoorden?
pi_148535666
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:50 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Iets met een fossiele brandstof
Ja, en verder? Als ze elkaar constant afmaken daar dan geven ze ons meer olie of zo?
pi_148535682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De implicaties zijn dat het geestesziek wordt genoemd om vanwege een god mensen af te slachten. Wat is daar fascistisch aan en waarom is dat erger dan twaalf onschuldige mensen vermoorden?
Zo denken sommige mensen nou eenmaal.

Helaas.
pi_148535695
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef Buitendam het volgende:
Nog geen beelden van de Kouachi's?

Die kerel in de supermarkt die in de kogelregen springt was een wtf momentje.
Nietzo spectaculaire beelden als van de supermarkt
pi_148535699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zo denken sommige mensen nou eenmaal.

Helaas.
Even wachten. Misschien zit er een redenering achter.
pi_148535705
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nietzo spectaculaire beelden als van de supermarkt
Nee, deze waren inderdaad van een grotere afstand.
Dit, dus.
pi_148535715
quote:

[..]

Je zegt het zelf al: ze vormen een potentieel gevaar. Je wilt hen opsluiten terwijl ze nog geen aanslag hebben gepleegd. We noemen dat gedachtepolitie.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:55:39 #134
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535720
Zien we hier Hayat Boumeddiene niet gewoon naar buiten rennen?
pi_148535723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Fred0w het volgende:
Zien we hier Hayat Boumeddiene niet gewoon naar buiten rennen?
Joh. Die chick?
Dit, dus.
pi_148535735
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: ze vormen een potentieel gevaar. Je wilt hen opsluiten terwijl ze nog geen aanslag hebben gepleegd. We noemen dat gedachtepolitie.
Nee, dat noemen we geestelijke gezondheidszorg. Als ik naar de dokter ga en vertel dat ik stemmen in mijn hoofd heb die me opdragen om mensen af te slachten, dan eindig ik gewoon in een psychiatrische instelling.
pi_148535737
Waarom is er nog geen algemeen topic waar we Mohammed tekenen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:57:36 #138
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535740
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Joh. Die chick?
Die vrouwelijke gijzelnemer ja
pi_148535744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Omdat het waarschijnlijk pijnlijk genant is. En heb je per se medestanders nodig dan?

Ga lekker alleen tekenen, onzekere.
Dit, dus.
pi_148535748
quote:

[..]

Maar toch zijn we nu allerbeste buren, wandelen we vrolijk elkaars open grenzen over in de vakantie en hebben we zelfs dezelfde munt-eenheid. Kun je nagaan, na 2 van zulke vreselijke oorlogen ;) Na die 2 oorlogen was vrijwel iedereen in Europa het er over eens dat we moesten bouwen aan een goede relatie. In Nederland was het allerbelangrijkste doel om het land zo snel mogelijk weer op te bouwen, voor de volgende generaties. In veel MO-landen lijkt het echter vooral het doel om 'de anderen' af te maken. Niet die landen onderling zijn echt heel erg (zoals in Europa in de oorlogen zo was), op Israël en Palestina na maar die burgeroorlogen. En een burgeroorlog zegt in mijn ogen veel over hoe de mensen in een land zijn.
pi_148535751
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Die vrouwelijke gijzelnemer ja
Nee, het is haar vriend die doorzeefd wordt.
Dit, dus.
pi_148535754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Montagui het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens dat we al de goede kant op gaan. Belangrijkste is het kleine groepje te isoleren, en daarvoor heb je eerst Moslims nodig maar ook niet-Moslims die niet alle Moslim op een hoop gooien wat dan weer averechts werkt bij Moslims. Als je dat samen doet hen isoleren, aanpakken middels de wet etc dan kom je al heel ver. Moslims moeten - maar dat gebeurd al - meer zelfkritiek hebben en ook echt de bronnen waar de ideeen van deze misdadigers vandaan komen bekritiseren en erkennen dat die er zijn en somen samenhangen met concepten die breder onderschreven worden. Een jongerenimam als Forkani roept daar ook tot op. Dat is beter dan het standaardreflex "het is niet de Islam", van het bordje afvegen, en dan weer verdergaan. Nee, er zijn Islaminterpretaties die dit weldegelijk goedkeuren of tot aansporen en daar menen hun bewijzen voor te hebben. Daar moet je het als imams etc over hebben en niet voor schuwen (die bewijzen) om te benoemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148535768
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Nou je het zegt. Ik zag alleen Ché.
Is stoer.

Coquetteren met gestoorde geest Charles Manson.
pi_148535774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens dat we al de goede kant op gaan. Belangrijkste is het kleine groepje te isoleren, en daarvoor heb je eerst Moslims nodig maar ook niet-Moslims die niet alle Moslim op een hoop gooien wat dan weer averechts werkt bij Moslims. Als je dat samen doet hen isoleren, aanpakken middels de wet etc dan kom je al heel ver. Moslims moeten - maar dat gebeurt al - meer zelfkritiek hebben en ook echt de bronnen waar de ideeen van deze misdadigers vandaan komen bekritiseren. Een jongerenimam als Forkani roept daar ook tot op. Dat is beter dan het standaardreflex "het is niet de Islam", van het bordje afvegen, en dan weer verdergaan. Nee, er zijn Islaminterpretaties die dit weldegelijk goedkeuren of tot aansporen en daar menen hun bewijzen voor te hebben. Daar moet je het als imams etc over hebben en niet voor schuwen (die bewijzen) om te benoemen.
Dat isoleren gebeurt al wat de voedingsbodem is voor bepaalde jongens om op een andere manier van zichzelf te doen spreken en belangrijk te zijn/aandacht te krijgen dan op de reguliere manier. Als je een kansloos leven hebt in de voorsteden van Parijs gaan er een aantal vanzelf gek doen.
Dit, dus.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:00:34 #145
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148535788
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het is haar vriend die doorzeefd wordt.
Ja maar zij is toch ontsnapt uit de winkel?
pi_148535796
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:00 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Ja maar zij is toch ontsnapt uit de winkel?
Dat denkt men. Hoewel ze ook niet zeker weten of en tot wanneer ze aanwezig was in die zaak.
Dit, dus.
pi_148535803
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:59 schreef Buitendam het volgende:
Dat isoleren gebeurt al wat de voedingsbodem is voor bepaalde jongens om op een andere manier van zichzelf te doen spreken en belangrijk te zijn/aandacht te krijgen dan op de reguliere manier. Als je een kansloos leven hebt in de voorsteden van Parijs gaan er een aantal vanzelf gek doen.
Het isoleren gebeurd zeker en dat mag ook weleens gezegd worden.

Maar er ligt nog een voedingsbodem en die moet benoemd worden. Herzien. etc. De jongens die de cartoonisten afmaken met kalashnikovs hebben ook gewoon hun bewijzen waarom dat wel mag. Daar moet je debat over voeren als Moslims en vooral intellectuelen en imams. Benoem die punten, en waarom het fout is. En benoem bredere concepten die breder worden onderschreven en waarom dat gevaarlijk is of kan zijn. Dat men nadenkt, hoe zaken te begrijpen, en waar andere groepen net het pijltje andersom zetten maar wel op zelfde concepten voortborduren.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148535810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:59 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Is stoer.

Coquetteren met gestoorde geest Charles Manson.
satire, jeweetwel, wat iedereen nu loopt te verdedigen.
pi_148535843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zie m'n andere post. Na de WO2 zijn we in Europa direct op gaan bouwen en hebben we er met z'n allen voor gekozen om verder te gaan en aan de toekomstige generaties te denken. En dat na de grootste oorlog ooit...
De burgers wilden geen oorlog (meer). We hadden ook met z'n allen nog 20 jaar lang alle Duitsers die we op straat tegenkwamen met granaten kunnen bestoken, maar we snapten dat we daar allemaal alleen maar slechter van zouden worden. In het MO lijkt het wel alsof ze dat wel willen. Zolang ze hun 'groep' of volk maar kunnen wreken bij de vijand. Dat is een gemaakte keuze.
pi_148535851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het isoleren gebeurd zeker en dat mag ook weleens gezegd worden.

Maar er ligt nog een voedingsbodem en die moet benoemd worden. Herzien. etc. De jongens die de cartoonisten afmaken met kalashnikovs hebben ook gewoon hun bewijzen waarom dat wel mag. Daar moet je debat over voeren als Moslims en vooral intellectuelen en imams. Benoem die punten, en waarom het fout is. En benoem bredere concepten die breder worden onderschreven en waarom dat gevaarlijk is of kan zijn. Dat men nadenkt, hoe zaken te begrijpen, en waar andere groepen net het pijltje andersom zetten maar wel op zelfde concepten voortborduren.
Dat is een hoop open deuren intrappen. Jan de Boer kan dat net zo goed uitleggen als Ahmed de vierde generatie Marokkaan. Alsof types als de Kouachi's meededen aan een debat. Die hebben decennia lang een beroerd leven gehad en hebben toen een switch gemaakt naar het krankzinnige. Kunnen wij gaan debatteren met moslims, maar die kunnen hier net zo veel zinnigs over zeggen als jij en ik.
Dit, dus.
pi_148535865
Vandaag rustig :). Houden zo!
Zonder wrijving geen glans
pi_148535901
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mensen met eenzelfde geestesziekte hebben al wél een aanslag gepleegd. Wil je er nog meer? Dan laat ze maar lekker vrij rondlopen in plaats van te behandelen.
pi_148535913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:05 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zie m'n andere post. Na de WO2 zijn we in Europa direct op gaan bouwen en hebben we er met z'n allen voor gekozen om verder te gaan en aan de toekomstige generaties te denken. En dat na de grootste oorlog ooit...
De burgers wilden geen oorlog (meer). We hadden ook met z'n allen nog 20 jaar lang alle Duitsers die we op straat tegenkwamen met granaten kunnen bestoken, maar we snapten dat we daar allemaal alleen maar slechter van zouden worden. In het MO lijkt het wel alsof ze dat wel willen. Zolang ze hun 'groep' of volk maar kunnen wreken bij de vijand. Dat is een gemaakte keuze.
Na wo1 wouden de burgers ook geen oorlog meer dat veranderde snel. Als men de russen had kunnen verslaan was de houding vast ook anders. Om Cuba hadden we bijna een wereldoorlog gehad en dan hadden al die burgers naar de paddenstoelwolken kunnen kijken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:11:06 #154
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mensen met eenzelfde geestesziekte hebben al wél een aanslag gepleegd. Wil je er nog meer? Dan laat ze maar lekker vrij rondlopen in plaats van te behandelen.
je kan toch niet iedereen gaan opsuiten in de psychiatrie omdat anderen met dezefde denkwijze misdaden hebben gepleegd ?
pi_148535928
quote:

[..]

Dat je dit met droge ogen durft te beweren. :N
pi_148535936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

je kan toch niet iedereen gaan opsuiten in de psychiatrie omdat anderen met dezefde denkwijze misdaden hebben gepleegd ?
We hebben het hier over de denkwijze 'dood alle ongelovigen'?
pi_148535941
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik zeg nergens opsluiten.
pi_148535942
quote:

[..]

Moet je vooral doen, mensen opsluiiten voor hun overtuiging. Zodat mensen die normaal geen aanslagen zouden plegen plots wel een reden hebben.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:13:22 #159
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We hebben het hier over de denkwijze 'dood alle ongelovigen'?
Ja,, je kan niet opgesloten worden voor een denkwijze
pi_148535949
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dit met droge ogen durft te beweren. :N
Wat zou jou maatregel zijn?
pi_148535963
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je kunt wel opgesloten worden vanwege geestesziekte. Religieuze moordzucht lijkt me daar zeker een geschikt voorbeeld van.
pi_148535979
quote:

[..]

Zolang mensen geen bewezen gevaar zijn kun je mensen vooralsnog niet opsluiten. En ja, soms betekent dat dat je nodeloos moet toezien hoe het eerst fout gaat voordat er ingegrepen kan worden. Wat jij nu voorstelt is om maar gewoon veel vrijheid overboord te gooien om een miniiem stukje veiligheid te winnen. Zo hebben terroristen bij voorbaat al gewonnnen.
pi_148535983
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Moet je vooral doen, mensen opsluiiten voor hun overtuiging. Zodat mensen die normaal geen aanslagen zouden plegen plots wel een reden hebben.
De logica is hier dat je mensen die onschuldigen willen vermoorden niet op moet pakken omdat ze het anders echt gaan doen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:16:10 #164
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148535991
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je kunt wel opgesloten worden vanwege geestesziekte. Religieuze moordzucht lijkt me daar zeker een geschikt voorbeeld van.
met direct gevaar ,,,, dat moet je wel kunnen aantonen. Een denkwijze is niet direct gevaar
pi_148535993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat zou jou maatregel zijn?
Waarom zijn er extra maatregelen nodig?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:16:24 #166
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148535996
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:13 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat kan wel.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_148536003
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

met direct gevaar ,,,, dat moet je wel kunnen aantonen. Een denkwijze is niet direct gevaar
Iemand die verklaart dat alle ongelovigen gedood moeten worden. Vind je dat genoeg? Of valt dat nog onder 'moet kunnen'?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:17:56 #168
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536025
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iemand die verklaart dat alle ongelovigen gedood moeten worden. Vind je dat genoeg? Of valt dat nog onder 'moet kunnen'?
Het gaat er niet om wat ik vind , het gaat er om wat wettelijk kan/mag
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:18:04 #169
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148536029
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:16 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je lult een beetje simpel, een denkwijze opzich uiteraard niet maar als iemand zijn denkwijze voornamelijk bestaat uit bidden voor de pedo profeet en googlen op 'hoe maak ik een bom' dan mag je hem van mij wel ff opsluiten.
pi_148536033
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik vind , het gaat er om wat wettelijk kan/mag
Wat doe je dan op een forum?
pi_148536034
quote:

[..]

Die verklaring is geen gevaar op zichzelf.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:18:48 #172
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat doe je dan op een forum?
?
pi_148536044
quote:

[..]

Iemand die verklaart dat we het Midden-Oosten moeten nuken, vind je dat ook genoeg? Dan kan je al een hoop Fokkers opsluiten.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:19:41 #175
92279 N.icka
Windforce 11
pi_148536061
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je lult een beetje simpel, een denkwijze opzich uiteraard niet maar als iemand zijn denkwijze voornamelijk bestaat uit bidden voor de pedo profeet en googlen op 'hoe maak ik een bom' dan mag je hem van mij wel ff opsluiten.
Dat jij dat vind wil niet zeggen dat dat dus ook kan .
pi_148536064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Iemand die verklaart dat we het Midden-Oosten moeten nuken, vind je dat ook genoeg? Dan kan je al een hoop Fokkers opsluiten.
Als ze daadwerkelijk de beschikking over kernwapens hebben? Zeker.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:20:34 #177
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148536077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als iemand daadwerkelijk naar het midden oosten is gegaan met het doel om het midden oosten te nuken, terug komt en hier denkt weer normaal mee te doen mag je hem van mij opsluiten ja.
pi_148536083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
pi_148536094
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Als iemand daadwerkelijk naar het midden oosten is gegaan met het doel om het midden oosten te nuken, terug komt en hier denkt weer normaal mee te doen mag je hem van mij opsluiten ja.
Dat gaat wel even iets verder natuurlijk dan zeggen dat bepaalde mensen dood moeten.
pi_148536099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik mis de varkenspenis in zijn mond. :?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_148536104
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:06 schreef Buitendam het volgende:
Dat is een hoop open deuren intrappen. Jan de Boer kan dat net zo goed uitleggen als Ahmed de vierde generatie Marokkaan. Alsof types als de Kouachi's meededen aan een debat. Die hebben decennia lang een beroerd leven gehad en hebben toen een switch gemaakt naar het krankzinnige. Kunnen wij gaan debatteren met moslims, maar die kunnen hier net zo veel zinnigs over zeggen als jij en ik.
Weet jij op welke argumentatie Kouachi-brothers zich baseren dat hun daad gewoon wordt voorgeschreven door de Islam? Als je dat weet snap je dat onder Moslimgeleerden/vooraanstaanden/imams zo'n debat echt heel erg nodig is. Daarmee haal je niet de gehele angel eruit maar je kan het wel deels doen.
pi_148536108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:21 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik mis de varkenspenis in zijn mond. :?
Dan moet je bij de Volkskrant zijn
pi_148536118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk de beschikking over kernwapens hebben? Zeker.
Ah, je gaat dus enkel mensen opsluiten als ze over de wapens beschikken om hun dreigement uit te voeren? Wat is dan het probleem, bezit van een AK47 is nu al strafbaar.
pi_148536130
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:20 schreef MPC60 het volgende:

[..]

En als er inmiddels tientallen FOK!'ers naar het Midden-Oosten zijn afgereisd om daar de boel te nuken, dan vind ik inderdaad dat je mensen die roepen dat ook te willen gaan doen wel even mag ophalen ja.
pi_148536138
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang mensen geen bewezen gevaar zijn kun je mensen vooralsnog niet opsluiten. En ja, soms betekent dat dat je nodeloos moet toezien hoe het eerst fout gaat voordat er ingegrepen kan worden. Wat jij nu voorstelt is om maar gewoon veel vrijheid overboord te gooien om een miniiem stukje veiligheid te winnen. Zo hebben terroristen bij voorbaat al gewonnnen.
M.i. zijn deze mensen al wel een bewezen gevaar.

En door het oppakken en behandelen van dergelijke gasten (de ex-jihad gangers) is er wel meer vrijheid en veiligheid. Óf zij blijven opgesloten óf ze vormen geen gevaar. Win win.
pi_148536143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ah, je gaat dus enkel mensen opsluiten als ze over de wapens beschikken om hun dreigement uit te voeren? Wat is dan het probleem, bezit van een AK47 is nu al strafbaar.
Nee. Als de dreiging reëel is.
pi_148536160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Weet jij op welke argumentatie Kouachi-brothers zich baseren dat hun daad gewoon wordt voorgeschreven door de Islam? Als je dat weet snap je dat onder Moslimgeleerden/vooraanstaanden/imams zo'n debat echt heel erg nodig is. Daarmee haal je niet de gehele angel eruit maar je kan het wel deels doen.
Ze moesten een vliegticket kopen naar Jemen om daar door een vooraanstaand AQfiguur getraind en gebrainwashed te worden. Kunnen wij hier met de Imams gaan praten, maar dan zit die pannekoek in Jemen nog altijd mensen te rekruteren (alhoewel ie nu dood is, maar hij zal vast z'n vervanging hebben gehad)

Dus nee, ik denk dat het meer zin heeft om ervoor te zorgen dat types als de Kouachi's een leven hebben waar toekomst in zit en waar ze genoeg endorfine aanmaken om een grote :') op te zetten als iemand eens test of ze geen zin hebben om zichzelf op te blazen o.i.d
Dit, dus.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:18 #188
438527 MissButterflyy
pi_148536178
quote:

[..]

Ja, en verder? Als ze elkaar constant afmaken daar dan geven ze ons meer olie of zo?
Waar twee honden vechten met een been, gaat de derde er mee heen. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:47 #189
438527 MissButterflyy
pi_148536183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat noemen we geestelijke gezondheidszorg. Als ik naar de dokter ga en vertel dat ik stemmen in mijn hoofd heb die me opdragen om mensen af te slachten, dan eindig ik gewoon in een psychiatrische instelling.
Nee hoor. My god.
pi_148536196
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Waar twee honden vechten met een been, gaat de derde er mee heen. :)
Ja, sorry, maar ik snap 'm nog steeds niet. Als er vrede is in de Arabische wereld, dan wordt de olie goedkoper en is Amerika blij.
pi_148536205
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee hoor. My god.
Ja hoor. Your god.
pi_148536208
parool twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 11:26:41 Komende woensdag zijn er 500 Charlie Hebdo's te koop in Nederland http://t.co/LiisOR8zxO reageer retweet
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:29:21 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536211
die olie is al geen drol waard hoor :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:29:56 #194
438527 MissButterflyy
pi_148536213
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef Re het volgende:
die olie is al geen drol waard hoor :P
Hoe komt dat eigenlijk, dat ie nu een stuk minder duur is?
pi_148536224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Weinig vraag, veel aanbod is het simpele antwoord.
Het zit nu denk wel een stuk gecompliceerder
pi_148536233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:24 schreef Montagui het volgende:
M.i. zijn deze mensen al wel een bewezen gevaar.
Gedachten maken je nog niet per sé gevaarlijk. Dan zou iedereen gevaarlijk zijn.

quote:
En door het oppakken en behandelen van dergelijke gasten (de ex-jihad gangers) is er wel meer vrijheid en veiligheid. Óf zij blijven opgesloten óf ze vormen geen gevaar. Win win.
Nee, dan is er juist minder vrijheid omdat de criteria voor een opname in een psychiatrisch ziekenhuis behoorlijk zijn verruimd. En omdat we dat bij voorkeur ook nog een beetje objectief willen doen betekent dat ook dat je niet alleen deze kant van de medaille op kunt laten nemen, maar ook die van de andere kant.

En wat is er dan daadwerkelijk gewonnen aan veiligheid? Er zijn ten eerste veel jongeren die roepen te sympathiseren met IS, maar dat als het er op aankomt dat nooit zullen doen. Die roepen dat nu alleen maar omdat ze er aandacht mee kunnen genereren. Waarin zijn die gasten anders dan de figuren die bereid zijn naar Syrië af te reizen?

Daarnaast zit je ook nog eens met het probleem dat we nog niet veel weten over de oorzaken van radicalisering. Als dat 'm toch in het imperialisme, sociale uitsluiting of andere factoren zit, wat heeft het dan voor zin om sympathisanten op te sluiten als je daarmee op de lange termijn zorgt voor alleen maar nog meer verdeeldheid?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:31:24 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536235
quote:

[..]

schaliegas in de VS o.a.
pi_148536251
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je daar vrijwillig voor kiest ongetwijfeld. Maar om opgenomen te worden met een RM moet er wel iets meer aan de hand met je zijn dan alleen stemmen in je hoofd hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja hoor. Your god.
Nee. Nooit.
pi_148536258
quote:

[..]

De OPEC (of tenminste landen als Saudi Arabië en Qatar) willen de shale oil producers in de VS failliet krijgen. Shale oil produktie (horizontaal boren en fracking) is duurder dan conventionele olieproductie.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:32:59 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536266
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je daar vrijwillig voor kiest ongetwijfeld. Maar om opgenomen te worden met een RM moet er wel iets meer aan de hand met je zijn dan alleen stemmen in je hoofd hebben.
je dagelijkse functioneren moet bijvoorbeeld ernstig beperkt zijn, maar goed
pi_148536286
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

je dagelijkse functioneren moet bijvoorbeeld ernstig beperkt zijn, maar goed
Of je moet een gevaar voor jezelf of je omgeving zijn en daar is in het geval van dit soort figuren echt wel sprake van.
pi_148536291
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:26 schreef Buitendam het volgende:
Ze moesten een vliegticket kopen naar Jemen om daar door een vooraanstaand AQfiguur getraind en gebrainwashed te worden. Kunnen wij hier met de Imams gaan praten, maar dan zit die pannekoek in Jemen nog altijd mensen te rekruteren (alhoewel ie nu dood is, maar hij zal vast z'n vervanging hebben gehad)
Daarom moet je zorgen dat de Moslims "bewapend" worden en al weten voordat ze die imam in Jemen horen wat zijn argumenten zijn exact, en waarom het fout is.

Die imam in Jemen is een geboren Amerikaan die dus vloeiend Engels spreekt naast het Arabisch en redelijk charismatisch kan praten. Al-Awaki's lange lezing in het Engels over "wie de profeet bespot moet sterven" kan je zo op youtube beluisteren. Anderhalf uur duurt ie ongeveer.

quote:
Dus nee, ik denk dat het meer zin heeft om ervoor te zorgen dat types als de Kouachi's een leven hebben waar toekomst in zit en waar ze genoeg endorfine aanmaken om een grote :') op te zetten als iemand eens test of ze geen zin hebben om zichzelf op te blazen o.i.d
Niemand ontkent de maatschappelijke factor die meespeelt. De vraag is of er een religieuze speelt en zoja, wat kan er aan gedaan worden. Daar focus ik me nu op. En die religieuze speelt er. In overgrote deel van de Moslimlanden zijn blasfemiewetten. Net weer een tot de dood veroordeeld in Iran. Dat zegt niet dat alle Moslims in Europa het ermee eens zijn, maar wel dat er in de bestaande interpretaties van de Islam sowieso een groot probleem is met het bespotten van de profeet. Als dat er niet hadden niet de overgrote meerderheid van de Moslimlanden in de Arabische wereld en het M-Oosten zulke wetten mbt blasfemie. Het is niet inherent aan elkaar verbonden, Moslims in NL hebben niets met het M-Oosten te maken. Maar het is nou ook niet dat het volledig los van elkaar staat wanneer je over religie praat en religieuze heersende interpretaties.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:34:21 #203
438527 MissButterflyy
pi_148536293
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nee. Nooit.
Ook als je er vrijwillig voor kiest wordt je niet zomaar opgenomen.
pi_148536310
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ook als je er vrijwillig voor kiest wordt je niet zomaar opgenomen.
Als je tegen de psychiater zegt dat je mensen gaat afmaken, dan ga je echt niet meer naar huis.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:36:42 #205
438527 MissButterflyy
pi_148536328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je tegen de psychiater zegt dat je mensen gaat afmaken, dan ga je echt niet meer naar huis.
Denk je nu echt dat die strijders en extremisten met hun gedachten te koop lopen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:36:47 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of je moet een gevaar voor jezelf of je omgeving zijn en daar is in het geval van dit soort figuren echt wel sprake van.
ik snap wel dat er ergens een punt zit hoor, zo ver gehersenspoeld dat je alle realiteit verliest, maar waar ga je de grens zetten, iedereen die wel eens een fictief boekje heeft gelezen (om het te chargeren)
pi_148536333
quote:
Hezbollah chief says terrorists damage Islam more than cartoons

(Reuters) - The leader of the Shi'ite Muslim group Hezbollah said on Friday that Islamist terrorists had done more harm to Islam than any cartoon or book, a reference to the attack by suspected Islamist militants on French satirical newspaper Charlie Hebdo.

Sayyed Hassan Nasrallah said what he called "takfiri terrorist groups" had insulted Islam more than "even those who have attacked the messenger of God through books depicting the Prophet or making films depicting the Prophet or drawing cartoons of the Prophet."

Takfiri is a term for a Muslim who accuses others, including another Muslim, of apostasy. Hezbollah considers members of ultra-hardline Sunni-dominated groups like al Qaeda and Islamic State to be takfiris.

Twelve people were killed in the presumed Islamist militant attack on Wednesday at the weekly Charlie Hebdo, which has often lampooned Islam and other religions as well as politicians and other public figures.

Cartoons in Charlie Hebdo have provoked angry reactions from some Muslims. Footage of the killings at the paper's offices showed gunmen shouting "we have avenged the Prophet Mohammad".

Nasrallah was speaking to supporters in Beirut's southern suburbs via video link to commemorate the birthday of the Prophet.

Hezbollah, which Washington describes as a terrorist group, functions as a political party that is part of the Lebanese government. It also has a military wing that has sent hundreds of fighters to support President Bashar al-Assad's forces in neighboring Syria.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0KI1OM20150109
pi_148536350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, gelovig zijn valt niet onder een stoornis van geestvermogens.
pi_148536362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Daarom moet je zorgen dat de Moslims "bewapend" worden en al weten voordat ze die imam in Jemen horen wat zijn argumenten zijn exact, en waarom het fout is.

Die imam in Jemen is een geboren Amerikaan die dus vloeiend Engels spreekt naast het Arabisch en redelijk charismatisch kan praten. Al-Awaki's lange lezing in het Engels over "wie de profeet bespot moet sterven" kan je zo op youtube beluisteren. Anderhalf uur duurt ie ongeveer.

[..]

Niemand ontkent de maatschappelijke factor die meespeelt. De vraag is of er een religieuze speelt en zoja, wat kan er aan gedaan worden. Daar focus ik me nu op. En die religieuze speelt er. In overgrote deel van de Moslimlanden zijn blasfemiewetten. Net weer een tot de dood veroordeeld in Iran. Dat zegt niet dat alle Moslims in Europa het ermee eens zijn, maar wel dat er in de bestaande interpretaties van de Islam sowieso een groot probleem is met het bespotten van de profeet. Als dat er niet hadden niet de overgrote meerderheid van de Moslimlanden in de Arabische wereld en het M-Oosten zulke wetten mbt blasfemie. Het is niet inherent aan elkaar verbonden, Moslims in NL hebben niets met het M-Oosten te maken. Maar het is nou ook niet dat het volledig los van elkaar staat wanneer je over religie praat en religieuze heersende interpretaties.
Je gaat dan appels met peren vergelijken. Europa en Nederland moet zich op de eigen maatschappij richten en daar moet je het probleem tackelen voor het zich kan ontwikkelen. Geen debat maar investeren in met name de kansloze uitzichten. Mensen die genoeg endorfine aanmaken zien geen reden om zichzelf op te blazen.
Dit, dus.
pi_148536382
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:36 schreef Re het volgende:

[..]

ik snap wel dat er ergens een punt zit hoor, zo ver gehersenspoeld dat je alle realiteit verliest, maar waar ga je de grens zetten, iedereen die wel eens een fictief boekje heeft gelezen (om het te chargeren)
Ik denk dat je religieus extremisten die geweld verheerlijken rustig op kunt pakken.
pi_148536386
quote:
Kun je nagaan; dat is Hezbollah.

Dat zijn niet eens de slimste mensen op deze aarde en zelfs zij beginnen het te snappen.
Dit, dus.
pi_148536387
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, gelovig zijn valt niet onder een stoornis van geestvermogens.
Ook gelovigen die een gevaar voor zichzelf of de omgeving vormen, komen in aanmerking voor opname.
pi_148536415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat kun je zo zonder context niet zeggen. Gelukkig ook maar.
pi_148536426
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:39 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ook gelovigen die een gevaar voor zichzelf of de omgeving vormen, komen in aanmerking voor opname.
Dat is een heel ander verhaal dan beweren dat gelovig zijn een geestesziekte is. Gelovigen kunnen ook een geestesziekte hebben, ja.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:42:39 #215
438527 MissButterflyy
pi_148536433
Even een ontopic verhaaltje over de gegijzelde baby:

quote:
Verstopplek in koelcel redt leven gegijzelde vrouw en baby

Urenlang hield een 24-jarige vrouw zich, samen met haar zes maanden oude zoontje, schuil in de ­Joodse supermarkt in Parijs, waar gisteren gelukkig een einde kwam aan een verschrikkelijke gijzeling. Haar verstopplek in een koelcel redde hun beide levens.

Samen met enkele andere gijzelaars zouden zij zich ruim vijf uur lang in de koelcel hebben verschanst, op de benedenverdieping van de grote supermarkt. De gijzelnemer wist van niets.

Even boodschappen doen
Het gaat om de Belgische Sarah ­Bitton, een Joodse vrouw die sinds ze trouwde met een Fransman in Parijs woont. De jonge vrouw was boodschappen aan het doen met de kleine Noah toen de gewapende Amedy Coulibaly ­binnenviel. Ze gingen voorzichtig op zoek naar een schuilplaats en kwamen terecht bij de koelcel. Hierin hielden zij en de andere gijzelaars elkaar stevig vast, om niet onderkoeld te raken.

Andere gijzelaars
Ook een vader met een driejarig zoontje zouden zich in de koelruimte hebben verstopt, zo meldt persbureau AFP. De vader zou zijn zoontje warm hebben gehouden door zijn jas om hem heen te wikkelen.

Levens bespaard gebleven dankzij moeder gijzelaar
Een bezorgde oudere vrouw bedacht zich gelukkig dat het niet verstandig zou zijn haar zoon te bellen en was zo slim om in plaats daarvan zijn telefoonnummer aan de politie door te geven, die zo de locatie van de gegijzelden kon vaststellen. Volgens AFP kon de politie daar rekening mee houden bij de bestorming van het pand en bleven ze bij het bloedige einde van de gijzeling gespaard.
Van de Linda. :')

Vind ik stiekem eigenlijk heel leuk om te lezen, ssst
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:44:25 #216
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148536466
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je gaat dan appels met peren vergelijken. Europa en Nederland moet zich op de eigen maatschappij richten en daar moet je het probleem tackelen voor het zich kan ontwikkelen. Geen debat maar investeren in met name de kansloze uitzichten. Mensen die genoeg endorfine aanmaken zien geen reden om zichzelf op te blazen.
En dat is te laat voor de huidige Syriëgangers. Die moeten gewoon preventief worden opgesloten en worden herbekeerd door een normale Imam. Leveren we daarmee vrijheden in? Nee, want het zijn sowieso al geen normale burgers zoals jij en ik die naar Syrië gaan en uiteindelijk is het ook beter voor hen. En voor ons. Want het is erg naïef om te denken dat wij met Geert Wilders in onze gelederen en deelname aan zowel Afghanistan, Irak alsmede weer Irak niet vatbaar zijn voor een aanslag. We hebben al een klein voorproefje kunnen zien in de vorm van de Hofstadgroep en Theo van Gogh.
pi_148536488
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat is te laat voor de huidige Syriëgangers. Die moeten gewoon preventief worden opgesloten en worden herbekeerd door een normale Imam. Leveren we daarmee vrijheden in? Nee, want het zijn sowieso al geen normale burgers zoals jij en ik die naar Syrië gaan en uiteindelijk is het ook beter voor hen. En voor ons. Want het is erg naïef om te denken dat wij met Geert Wilders in onze gelederen en deelname aan zowel Afghanistan, Irak alsmede weer Irak niet vatbaar zijn voor een aanslag. We hebben al een klein voorproefje kunnen zien in de vorm van de Hofstadgroep en Theo van Gogh.
Waarom 'herbekeren' door een imam? Als je toch bezig bent met waanzinbestrijding, pak dan meteen door.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:45:30 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536489
ze hebben de angst er weer goed ingeschopt zie ik
pi_148536496
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is een heel ander verhaal dan beweren dat gelovig zijn een geestesziekte is. Gelovigen kunnen ook een geestesziekte hebben, ja.
Ik vraag me af hoe een psychiater iemand op de bank beoordeelt als die zegt dat ie in elfjes gelooft?
pi_148536502
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe een psychiater iemand op de bank beoordeelt als die zegt dat ie in elfjes gelooft?
Als het geen probleem vormt? Niet.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:46:42 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536508
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Webschip het volgende:

[..]

is dat schadelijk dan?
pi_148536523
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

is dat schadelijk dan?
Dat ligt eraan.

Als die die elfjes een gedachtegoed uitdragen die in strijd is met de onze.
pi_148536530
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat is te laat voor de huidige Syriëgangers. Die moeten gewoon preventief worden opgesloten en worden herbekeerd door een normale Imam. Leveren we daarmee vrijheden in? Nee, want het zijn sowieso al geen normale burgers
Dat wat nu als normaal wordt gezien kan over 10 jaar 180 graden gedraaid zijn. Als je de criteria verruimt heeft dat hoe dan ook gevolgen voor vrijheid. En wat levert het je - niet alleen op de korte maar vooral op de lange termijn - aan veiligheid op?

Ik vind het vrij verontrustend om te zien hoe snel sommige mensen zonder pardon vrijheden in willen leveren in ruil voor een stuk schijnveiligheid.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:48:16 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536531
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat ligt eraan.

oh, wat eng... een gedachtengoed nog wel
pi_148536555
quote:

[..]

Dat ligt eraan.

Zelfs dat mag gewoon en kan gewoon. Pas als het een probleem wordt gaat een psychiater ermee aan de slag. Je mag rustig nazi-elfjes in je hoofd hebben, als je er maar geen last van hebt.
pi_148536557
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Re het volgende:
Als we op die manier met aanslagen om gaan zijn het inderdaad behoorlijke bedreigingen voor onze veiligheid. Alleen komt die bedreiging dan vooral vanuit de eigen bevolking.
pi_148536561
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:48 schreef Re het volgende:

[..]

oh, wat eng... een gedachtengoed nog wel
Kan voor sommigen heel eng zijn.
pi_148536567
quote:

[..]

Dat ligt eraan.

Definieer jij 'ons' gedachtegoed dan eens.
pi_148536582
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Re het volgende:
Jup, de reacties op internet zijn niet mals.
pi_148536592
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als we op die manier met aanslagen om gaan zijn het inderdaad behoorlijke bedreigingen voor onze veiligheid. Alleen komt die bedreiging dan vooral vanuit de eigen bevolking.
Angst kan een samenleving verlammen. Dat is het resultaat wat terroristen natuurlijk beogen. Het gaat terroristen niet om geweld maar puur om de angst. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:52:24 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536607
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ik las in een vorig topic al dat de gewone burger in staat moet zijn om zelf legaal met AK-47s over straat te mogen lopen... wie weet of je een terrorist tegenkomt, of zo
pi_148536609
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Definieer jij 'ons' gedachtegoed dan eens.
Dat kan in 1 woord: VRIJHEID. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:54:21 #233
396550 Richestorags
pi_148536647
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wat nu als normaal wordt gezien kan over 10 jaar 180 graden gedraaid zijn. Als je de criteria verruimt heeft dat hoe dan ook gevolgen voor vrijheid. En wat levert het je - niet alleen op de korte maar vooral op de lange termijn - aan veiligheid op?

Ik vind het vrij verontrustend om te zien hoe snel sommige mensen zonder pardon vrijheden in willen leveren in ruil voor een stuk schijnveiligheid.
Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk. Je bent hopeloos naïef als je denkt dat dit de laatste aanslag is: we staan nu namelijk tegenover een nieuw probleem en dat is dat tienduizenden jongeren uit onze samenlevingen terugkeren naar onze landen, gewoon door hun families worden opgenomen maar wel getraumatiseerd en geradicaliseerd. Als ze in Syrië kelen hebben gesneden is de stap erg klein om hier ook een Islamcriticus of cartoonist te kelen. Dat jij daar weer licht over denkt moge geen verrassing zijn. Wat stel jij dan voor dat we doen? Niks?
pi_148536650
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Mensen die geloven in elfjes vast zetten botst dan met ons gedachtegoed. Eruit!
pi_148536662
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk.
Gewoon alle moslems eruit toch.
pi_148536678
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk.
Ze hadden gewoon iedereen preventief op moeten sluiten. Lul niet zo slap man.
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2015 @ 11:56:37 #237
230491 Zith
pls tip
pi_148536686
quote:

[..]

Rot jij dan op met je gedachtenpolitie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_148536692
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gedachten maken je nog niet per sé gevaarlijk. Dan zou iedereen gevaarlijk zijn.

[..]

Nee, dan is er juist minder vrijheid omdat de criteria voor een opname in een psychiatrisch ziekenhuis behoorlijk zijn verruimd. En omdat we dat bij voorkeur ook nog een beetje objectief willen doen betekent dat ook dat je niet alleen deze kant van de medaille op kunt laten nemen, maar ook die van de andere kant.

En wat is er dan daadwerkelijk gewonnen aan veiligheid? Er zijn ten eerste veel jongeren die roepen te sympathiseren met IS, maar dat als het er op aankomt dat nooit zullen doen. Die roepen dat nu alleen maar omdat ze er aandacht mee kunnen genereren. Waarin zijn die gasten anders dan de figuren die bereid zijn naar Syrië af te reizen?

Daarnaast zit je ook nog eens met het probleem dat we nog niet veel weten over de oorzaken van radicalisering. Als dat 'm toch in het imperialisme, sociale uitsluiting of andere factoren zit, wat heeft het dan voor zin om sympathisanten op te sluiten als je daarmee op de lange termijn zorgt voor alleen maar nog meer verdeeldheid?
Je trekt het teveel in het algemene, en daarin ben ik het met je eens. Ik heb het nu (telkens) over een groep mensen die daadwerkelijk afreizen naar Jihad gebieden, daar moorden, én na terugkomst doorgaan met deze moordpartijen en mensen die al deze zaken ook gedaan hebben maar (nog) niet die laatste stap. M.i. kan je daarom beter iedereen met dezelfde ervaringen en denkbeelden (maar nog niet die laatste stap), wél preventief oppakken en behandelen.

En god weet wat zij in die Jihadgebieden hebben meegemaakt. Áls ze al niet geestesziek waren dan zijn het daar misschien wel geworden.

Daarom zie ik meer voordelen dan nadelen om terugkeerders eerst door een psychiater te laten behandelen voor ze terug kunnen keren in onze maatschappij.

Wettelijk zullen er wel weer haken en ogen aanzitten, maar niets doen leidt alleen maar tot nog meer onschuldige slachtoffers.
pi_148536700
quote:

[..]

Behalve wanneer de buurman een uitbouw wil plaatsen toch?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:58:12 #240
396550 Richestorags
pi_148536705
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Gewoon alle moslems eruit toch.
Anders leg je me even woorden in de mond stakker.
pi_148536709
Toch wel bijzonder dat het voor veel mensen nogal moeilijk blijkt om niet in extremen te denken. Het is gedachtepolitie óf alles toestaan. Het is 'alle moslims eruit', óf alles toestaan.

Denken jullie ook nog even aan het grijze gebied?
pi_148536712
Of zoals Geert zegt gewoon het leger in winkelcentra en op scholen.

Iedereen die niet hysterisch en psychotisch schreeuwt dat het heel erg is en dat er oorlog is is een wegkijker.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:59:20 #243
396550 Richestorags
pi_148536718
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon iedereen preventief op moeten sluiten. Lul niet zo slap man.
Niet iedereen, ze moeten iedereen die terugkomt preventief opsluiten. Wat ze hadden moeten doen daar is het nu te laat voor.
pi_148536720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:
Toch wel bijzonder dat het voor veel mensen nogal moeilijk blijkt om niet in extremen te denken. Het is gedachtepolitie óf alles toestaan. Het is 'alle moslims eruit', óf alles toestaan.

Ik denk heel vaak aan het grijze gebied. Maar dan word ik uitgescholden als wegkijker.
pi_148536722
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef Re het volgende:

[..]

ik las in een vorig topic al dat de gewone burger in staat moet zijn om zelf legaal met AK-47s over straat te mogen lopen... wie weet of je een terrorist tegenkomt, of zo
Een AK47 gaat wat ver, maar het andere uiterste is een geweldsmonopoly bij de staat. :N

Ik vind dat je als burger ook moet kunnen bewapenen. Nee, geen pistolen en geweren, maar wel pepperspray en stroomstootwapens bijvoorbeeld. :)
pi_148536729
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk heel vaak aan het grijze gebied. Maar dan word ik uitgescholden als wegkijker.
Jij zou er goed aan doen om niet 90% van de tijd te trollen.
pi_148536736
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet iedereen, ze moeten iedereen die terugkomt preventief opsluiten. Wat ze hadden moeten doen daar is het nu te laat voor.
Terugkomt uit Syrië bedoel je?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:00:33 #248
396550 Richestorags
pi_148536740
quote:

Wel dat maakt Kosmoproleet ervan om mijn argumenten te diskwalificeren. Ik begeef me in het grijze gebied door te zeggen dat alleen de Syriëgangers preventief moeten worden opgesloten, de normale moslims moet je met rust laten.
pi_148536744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je trekt het teveel in het algemene, en daarin ben ik het met je eens. Ik heb het nu (telkens) over een groep mensen die daadwerkelijk afreizen naar Jihad gebieden, daar moorden, én na terugkomst doorgaan met deze moordpartijen en mensen die al deze zaken ook gedaan hebben maar (nog) niet die laatste stap. M.i. kan je daarom beter iedereen met dezelfde ervaringen en denkbeelden (maar nog niet die laatste stap), wél preventief oppakken en behandelen.
Maar waarom? Of je er überhaupt wat mee wint is nog maar de vraag maar tegelijkertijd geef je wel behoorlijk veel vrijheid op. Een vrij slechte deal dus.

En denk je dat we met zo'n aanpak geen aanslagen meer krijgen of het risico behoorlijk inperken in Europa? Weet je zeker dat met zo'n fascistisch beleid het er niet juist veel meer worden? Dat lijkt mij dan juist weer wel.
pi_148536750
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die geloven in elfjes vast zetten botst dan met ons gedachtegoed. Eruit!
Nee hoor. Zo lang de elfjes en hun aanhangers maar geen vrijheden van anderen wil afpakken. :)
pi_148536755
quote:

En wat is dan het grijze gebied?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Nee hoor. Zo lang de elfjes en hun aanhangers maar geen vrijheden van anderen wil afpakken. :)
Er lopen hier behoorlijk wat mensen rond die vrijheden van anderen af willen pakken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:01:16 #252
396550 Richestorags
pi_148536758
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Terugkomt uit Syrië bedoel je?
Ja of Irak. En waarvan de AIVD weet dat men bij IS of zo'n ander clubje heeft gezeten.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:01:22 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536760
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een AK47 gaat wat ver, maar het andere uiterste is een geweldsmonopoly bij de staat. :N

Ik vind dat je als burger ook moet kunnen bewapenen. Nee, geen pistolen en geweren, maar wel pepperspray en stroomstootwapens bijvoorbeeld. :)
en hoe wilde je daar een terrorist mee stoppen? als je er al een tegenkomt natuurlijk
pi_148536761
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij zou er goed aan doen om niet 90% van de tijd te trollen.
Niet iedereen die jouw wereldvisie niet deelt is een troll. Zo werkt het nou eenmaal niet.

Jij hebt bijzonder veel moeite bijvoorbeeld met andere meningen.
pi_148536765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Rot jij dan op met je gedachtenpolitie.
Vrijheid (van meningsuiting) is toch een van de peilers van onze democratische rechtstaat.
pi_148536770
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel dat maakt Kosmoproleet ervan om mijn argumenten te diskwalificeren. Ik begeef me in het grijze gebied door te zeggen dat alleen de Syriëgangers preventief moeten worden opgesloten, de normale moslims moet je met rust laten.
Weet ik. We zitten hier dan ook wel op één lijn denk ik. Ik vind het alleen nogal merkwaardig dat mensen zaken constant zo extreem moeten uitvergroten om een punt te kunnen maken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:02:18 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536771
quote:

[..]

en zij die naar Jemen gaan?
pi_148536772
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet iedereen, ze moeten iedereen die terugkomt preventief opsluiten.
En dan? Waren deze figuren in Syrië geweest?
pi_148536774
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja of Irak. En waarvan de AIVD weet dat men bij IS of zo'n ander clubje heeft gezeten.
Dat lijkt mij sowieso verstandig. Maar voor hoe lang en wil je niet dat ook een rechter verifieert dat het ook daadwerkelijk is gebeurd.

Straks sluit je iemand ten onrechte 10 jaar op.
pi_148536776
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Behalve wanneer de buurman een uitbouw wil plaatsen toch?
Vrijheid houdt op daar waar de vrijheid van anderen in het geding komt.
pi_148536778
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Niet iedereen die jouw wereldvisie niet deelt is een troll.
Maar jij wel. Doeg.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:03:20 #262
396550 Richestorags
pi_148536788
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar waarom? Of je er überhaupt wat mee wint is nog maar de vraag maar tegelijkertijd geef je wel behoorlijk veel vrijheid op. Een vrij slechte deal dus.

En denk je dat we met zo'n aanpak geen aanslagen meer krijgen of het risico behoorlijk inperken in Europa? Weet je zeker dat met zo'n fascistisch beleid het er niet juist veel meer worden? Dat lijkt mij dan juist weer wel.
Het huidige beleid biedt ons kennelijk ook geen veiligheid dus wat nieuws proberen is niet mis. Volgens jou waren alle Moslims toch gematigd? Dan zouden ze het er toch mee eens moeten zijn dat radicale elementen behandeld worden? Dat zou toch niet tot nieuwe radicalisering leiden?
pi_148536795
quote:

[..]

Ik denk niet dat iemand hier voor IS/Al-Qaeda jihadisten is
pi_148536798
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Vrijheid houdt op daar waar de vrijheid van anderen in het geding komt.
Je bent gewoon een totaal intolerant figuur. Roepen om vrijheid uit jouw mond is vrij hypocriet, en dat weet je zelf ook.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:03:56 #265
396550 Richestorags
pi_148536799
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:02 schreef Re het volgende:

[..]

en zij die naar Jemen gaan?
Ook.
pi_148536805
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar jij wel. Doeg.
Nee ik ook niet, maar je bent inderdaad niet verplicht om op mij te reageren.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:04:27 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536806
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ook.
en een bijbelkampje op de veluwe?
pi_148536810
Hoewel ik wel benieuwd ben wat er precies mis was met de column van Abou Jahjah.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:05:04 #269
396550 Richestorags
pi_148536816
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dan? Waren deze figuren in Syrië geweest?
Wel in Jemen en ze stonden al op de zwarte lijst van de VS.
pi_148536817
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:01 schreef Re het volgende:

[..]

en hoe wilde je daar een terrorist mee stoppen? als je er al een tegenkomt natuurlijk
In die gevallen kan je natuurlijk gewoon je AK47 nemen. En dan hopen dat de rechter achteraf oordeelt dat er sprake is van noodsweer of noodweer exces en vrijspraak volgt. Nou hooguit verboden wapenbezit dan.
pi_148536818
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je gaat te angstig met het begrip 'vrijheid' om. Soms zal daar een klein stukje voor moeten worden ingeleverd om meer vrijheid te kunnen krijgen.

Maar goed, hang daar maar meteen 'facisme' aan vast (alles is alleen maar zwart of wit) en we zijn uitgeluld.
pi_148536822
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:38 schreef Buitendam het volgende:
We praten langs elkaar heen. Nergens had ik het over wat NL moet doen, had het over Moslimvooraantaanden :)
pi_148536826
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het huidige beleid biedt ons kennelijk ook geen veiligheid
Sterker nog: geen enkel beleid biedt je volledige veiligheid.

quote:
dus wat nieuws proberen is niet mis.
Zolang je daarvan niet vrij zeker weet dat het wel of niet werkt is daar heel veel mis mee.

quote:
Volgens jou waren alle Moslims toch gematigd? Dan zouden ze het er toch mee eens moeten zijn dat radicale elementen behandeld worden? Dat zou toch niet tot nieuwe radicalisering leiden?
De stromannen mag je achterwege laten.
pi_148536833
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:05 schreef Webschip het volgende:

[..]

In die gevallen kan je natuurlijk gewoon je AK47 nemen. En dan hopen dat de rechter achteraf oordeelt dat er sprake is van noodsweer of noodweer exces en vrijspraak volgt. Nou hooguit verboden wapenbezit dan.
Aha.
pi_148536840
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

Als ze terugkomen van het bijbelkampje en ineens van mening zijn dat ongelovigen dood moeten, dan lijken een paar herstelwerkzaamheden me niet ongepast. Maar iets zegt me dat zoiets niet heel snel gaat gebeuren.
pi_148536852
Volgens Xa1PT zijn niet alle moslims gematigd. Dat is ook gewoon woorden in de mond leggen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:07:26 #277
396550 Richestorags
pi_148536861
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

Hoewel dat een indicatie is dat de aanwezige geestelijk niet helemaal helder meer zal zijn, staan bijbelkampjes op de Veluwe er niet om bekend een gevaar te vormen voor de maatschappij. Mensen die naar Syrië zijn geweest vormen dat wel. Fijn om te weten dat mensen zoals jij het prima vinden dat we bloot worden gesteld aan verhoogd gevaar door deze mensen zonder maatregelen op te nemen in de maatschappij.

Je weet zelf ook wel dat het een onzinvergelijking is, Christenfundamentalisme zorgt sinds we de Spanjaarden eruit hebben gegooid al niet meer voor gevaar in Nederland. Moslimfundamentalisme is een reëel le bedreiging voor Nederland.
pi_148536888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je gaat te angstig met het begrip 'vrijheid' om. Soms zal daar een klein stukje voor moeten worden ingeleverd om meer vrijheid te kunnen krijgen.
Welke vrijheid levert het dan precies op? En hoe zit het met de vrijheid op de lange termijn als je iedereen met diezelfde denkwijzen opsluit als dat uiteindelijk alleen maar tot meer geweld leidt? En hoe zit het met mensen die nooit bereid waren naar Syrië te reizen maar door behandeld te worden als e.o.a. staatsgevaarlijke terrorist omdat ze iets op internet hebben geroepen uiteindelijk verharden, wat is dat dan voor veiligheid die je biedt?
pi_148536899
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoewel dat een indicatie is dat de aanwezige geestelijk niet helemaal helder meer zal zijn, staan bijbelkampjes op de Veluwe er niet om bekend een gevaar te vormen voor de maatschappij. Mensen die naar Syrië zijn geweest vormen dat wel. Fijn om te weten dat mensen zoals jij het prima vinden dat we bloot worden gesteld aan verhoogd gevaar door deze mensen zonder maatregelen op te nemen in de maatschappij.
Zonder maatregelen? Dat is niet wat hij stelt volgens mij.
pi_148536907
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent gewoon een totaal intolerant figuur. Roepen om vrijheid uit jouw mond is vrij hypocriet, en dat weet je zelf ook.
Iemand vroeg mij hoe "ons" gedachtegoed zou definiëren. Wat hier in zijn algemeenheid onder wordt verstaan. Dat is wat anders of ik daar in z'n geheel achter zou moeten staan.

Ja, op vlakken vind ik de vrijheid inderdaad doorschieten. Het is inderdaad van de zotte dat je vroeger jarenlang om een bouwvergunning moet vechten en nu de balans compleet naar de andere kant is doorgeslagen dat zo ongeveer iedereen maar lekker zijn gang kan gaan. :')
pi_148536919
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Xa1PT zijn niet alle moslims gematigd. Dat is ook gewoon woorden in de mond leggen.
Als je dat inmiddels niet begrepen hebt doe je te hard je best om dom over te komen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:10:39 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536930
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

jesus man, ik probeer een grijs gebied te definiëren en jij komt met termen als dat ik het prima vind dat er geen maatregelen genomen moeten worden tegen terroristen... is je naam George W Bush of zo }:|
pi_148536932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:09 schreef Webschip het volgende:

[..]

Iemand vroeg mij hoe "ons" gedachtegoed zou definiëren. Wat hier in zijn algemeenheid onder wordt verstaan. Dat is wat anders of ik daar in z'n geheel achter zou moeten staan.

Ja, op vlakken vind ik de vrijheid inderdaad doorschieten. Het is inderdaad van de zotte dat je vroeger jarenlang om een bouwvergunning moet vechten en nu de balans compleet naar de andere kant is doorgeslagen dat zo ongeveer iedereen maar lekker zijn gang kan gaan. :')
Laat mensen lekker bouwen joh.
pi_148536938
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Aha.
Denk je dat de staat - met haar geweldsmonopolie - jouw veiligheid ten alle tijden kan garanderen?

Als burger mag je je lijf en goed verdedigen als dat in het geding komt.
pi_148536943
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:10 schreef Re het volgende:

[..]

jesus man, ik probeer een grijs gebied te definiëren en jij komt met termen als dat ik het prima vind dat er geen maatregelen genomen moeten worden tegen terroristen... is je naam George W Bush of zo }:|
Je mag niet nuanceren. Alleen maar hard schreeuwen dat er oorlog komt.

Overigens niet alleen hier.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:12:31 #286
396550 Richestorags
pi_148536969
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke vrijheid levert het dan precies op? En hoe zit het met de vrijheid op de lange termijn als je iedereen met diezelfde denkwijzen opsluit als dat uiteindelijk alleen maar tot meer geweld leidt? En hoe zit het met mensen die nooit bereid waren naar Syrië te reizen maar door behandeld te worden als e.o.a. staatsgevaarlijke terrorist omdat ze iets op internet hebben geroepen uiteindelijk verharden, wat is dat dan voor veiligheid die je biedt?
Het daadwerkelijke afreizen scheidt in veel gevallen het kaf van het koren. Zij die afreizen, maken van woorden daden en zij die niet afreizen roepen in de meeste gevallen. Geen 100 procent faalbestendig criterium, maar dat bestaat sowieso niet.
pi_148536971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Denk je dat de staat - met haar geweldsmonopolie - jouw veiligheid ten alle tijden kan garanderen?

Als burger mag je je lijf en goed verdedigen als dat in het geding komt.
Het is een afweging. Ik denk dat iedereen een AK47 mij meer gevaar oplevert.
pi_148536980
Er gaan geruchten over een gijzeling in Disneyland Parijs nu.
Ik denk onzin.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:13:19 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148536990
Kogels pompen in een ander en dan beroepen op zelfverdediging, mooi man..

Vraag me af welke rechter daarin meegaat..
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:13:24 #290
396550 Richestorags
pi_148536992
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je mag niet nuanceren. Alleen maar hard schreeuwen dat er oorlog komt.

Overigens niet alleen hier.
Boehoe. Jij verdraait mijn woorden, hypocriete troll.
pi_148536994
Overigens heeft een van de daders al eens anderhalf jaar vastgezeten omdat hij naar Irak probeerde te gaan om tegen de Amerikanen te vechten. Blijkbaar is dat opsluiten ook niet echt een oplossing.
pi_148536997
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef TheStranger1158 het volgende:
Er gaan geruchten over een gijzeling in Disneyland Parijs nu.
Ik denk onzin.
Sterker nog: pure onzin!
pi_148537011
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:09 schreef Webschip het volgende:

[..]

Je verhaaltje is dus hypocriet.
pi_148537014
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet jij nu per se op dit moment. Meer de algemene tendens.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:14:23 #295
396550 Richestorags
pi_148537022
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:10 schreef Re het volgende:

[..]

Wel wat is dan je oplossing voor de terugkeerders? Die heb ik nog niet gehoord namelijk.
pi_148537029
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het daadwerkelijke afreizen scheidt in veel gevallen het kaf van het koren. Zij die afreizen, maken van woorden daden en zij die niet afreizen roepen in de meeste gevallen. Geen 100 procent faalbestendig criterium, maar dat bestaat sowieso niet.
Lijkt me een prima criterium omdat je dan als uitgangspunt neemt wat mensen doen en niet wat mensen denken.
pi_148537032
"er gaan verhalen"

Ok
pi_148537038
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef 99.999 het volgende:
Overigens heeft een van de daders al eens anderhalf jaar vastgezeten omdat hij naar Irak probeerde te gaan om tegen de Amerikanen te vechten. Blijkbaar is dat opsluiten ook niet echt een oplossing.
Voor 18 maanden niet inderdaad..
pi_148537044
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:12 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is een afweging. Ik denk dat iedereen een AK47 mij meer gevaar oplevert.
Nogmaals een AK47 is een uiterste.

Maar waarom zouden burgers gene pistool of revolver mogen hebben , om zichzelf te kunnen verdedigen?

Je ziet toch ook hoe hard dat nodig was bij die juwelier in Deurne? :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:15:24 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148537050
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

whehe pot ketel vingerwijzende hypocriet, wie verdraait er hier nou woorden, wie concludeert nu bepaalde standpunten van anderen en hangt daar een mening aan vast die mensen ernstig beperkt in hun denken... jij ook brutus
pi_148537060
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:13 schreef 99.999 het volgende:
Alternatief? Doodstraf? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')