Extremisten van een bepaalde geloofsovertuiging ja. Tuurlijk heb je extremisten in alle soorten en maten maar als je ziet hoeveel geweld er op de wereld is omdat mensen het niet kunnen hebben dat je niet hetzelfde denkt over bepaalde dingen is immens groot. Dus het is zeker wel ontopic.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dit is nu een discussie gelovigen/ongelovigen aan het worden.
De cartoonisten zijn gedood door extremisten.
Waarom? Iedereen toch blij? Zo doen de meesten dat toch ook. Waarom kan ik niet op,zondag werken en toch respectvol met gelovigen om gaan? Dat gaat best samenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:02 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Het ging er vooral om dat je al snel een intolerante hufter bent als je kritiek op een gelovige hebt. Bijna alsof je een volwassen kerel bent die een kind van 5 verklapt dat Sinterklaas niet bestaat, om z'n pakjesavond te verzieken. Kom op zeg...
Niet alleen onder gelovigen zelf, maar ook veel niet-gelovigen. "Ah joh, beetje respect voor zijn geloofsovertuiging... hij mag toch vinden dat jij op zondag niet zou mogen werken of winkelen, euthanasie voor je verboden moet worden, jij later in de hel komt en zijn God niet zou mogen bespotten? Dat vindt hij nou eenmaal, wees niet zo'n lompe klojo en ga niet je mening steeds geven dat je dat achterlijk vindt. En als hij gekwetst is dat wij zondag gaan werken of winkelen dan mag dat en kunnen wij best op een van de andere 6 dagen gaan hoor". (Beetje aangedikt dit, maar je snapt vast wat ik bedoel) Dat zijn nog de állerergste.![]()
![]()
quote:Gijzeling in Dammartin blijkt geen gijzeling
De twee broers die woensdag een aanslag pleegden op Charlie Hebdo en zich gisteren verschansten in een drukkerij in Dammartin dachten dat ze alleen waren in het gebouw. Dat er nog iemand in het gebouw was, wisten zij niet.
De Franse openbaar aanklager hield gisteravond een persconferentie waarin hij reconstrueerde wat er de afgelopen drie dagen is gebeurd.
Volgens correspondent Frank Renout werd indie persconferentie duidelijk dat de broers Chérif en Saïd Kouachi de beheerder van de drukkerij in eerste instantie gijzelden, maar dat hij al om tien voor half elf ’s ochtends werd vrijgelaten. Op de tweede verdieping van het gebouw zat nog een man, maar dat hebben de extremisten de hele dag niet door gehad.
Gootsteen
De 26-jarige Fransman verstopte zich onder een gootsteen op de tweede verdieping, terwijl de broers op de eerste verdieping zaten. Met zijn mobiele telefoon hield hij de hele dag de politie op de hoogte. “Hij vertelde waar hij zat en waar hij dacht dat de twee gijzelnemers waren in het gebouw. Hij heeft uitgelegd hoe het gebouw eruit ziet en is ingericht. Op die manier kon de politie zich goed voorbereiden”, vertelt Renout in het NOS Radio 1 Journaal.
De man, die ongedeerd vrijkwam nadat de drukkerij werd bestormd, wordt in Frankrijk de held van de dag genoemd.
Wat ik altijd wel achterlijk vind, is dat als ze in 'Moslim'-landen geen Joden of Christenen in de buurt hebben om overhoop mee te liggen, ze elkaar vaak onderling dan maar af gaan maken op den duur. Want de een is een Sjiitische moslim en de ander een Soennitische moslim, en.., en....quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Extremisten van een bepaalde geloofsovertuiging ja. Tuurlijk heb je extremisten in alle soorten en maten maar als je ziet hoeveel geweld er op de wereld is omdat mensen het niet kunnen hebben dat je niet hetzelfde denkt over bepaalde dingen is immens groot. Dus het is zeker wel ontopic.
Milde reactie dan van de broers na die moordpartij van twee dagen eerder.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:19 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/201(...)-geen-gijzeling.html
[..]
Ja, net als dat je protestanten hebt, katholieken, hervormden enz.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Wat ik altijd wel achterlijk vind, is dat als ze in 'Moslim'-landen geen Joden of Christenen in de buurt hebben om overhoop mee te liggen, ze elkaar vaak onderling dan maar af gaan maken op den duur. Want de een is een Sjiitische moslim en de ander een Soennitische moslim, en.., en....
Tja, de Jodenvervolging was ook niet echt racistisch. Maakt dat het minder fout?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:12 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zal al een grote stap zijn als afgeven op religie niet meer als racistisch wordt gezien. Want dat is het natuurlijk niet.
Libanon is 40% Christelijk. Egypte 10% , Syrië ook veel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Wat ik altijd wel achterlijk vind, is dat als ze in 'Moslim'-landen geen Joden of Christenen in de buurt hebben om overhoop mee te liggen, ze elkaar vaak onderling dan maar af gaan maken op den duur. Want de een is een Sjiitische moslim en de ander een Soennitische moslim, en.., en....
Nou ja, je weet hoe Nederland ontstaan is?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Ik ben geen PVV gekkie. Lees mijn reacties nog eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, de Jodenvervolging was ook niet echt racistisch. Maakt dat het minder fout?
Het komt vaak maar van 1 kant steeds. Mijn mening als niet-gelovige is blijkbaar ondergeschikt aan die van hem als gelovige ofzo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen toch blij? Zo doen de meesten dat toch ook. Waarom kan ik niet op,zondag werken en toch respectvol met gelovigen om gaan? Dat gaat best samen.
Tja, wat is dan wel je punt. Het al dan geen racisme noemen maakt weinig uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:30 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Ik ben geen PVV gekkie. Lees mijn reacties nog eens.
Die hebben de tijden van de kruistochten e.d. echter al enkele eeuwen achter zich gelaten en zijn (vaak zelfs samen) een beschaving op gaan bouwen om in vrede naast en tussen elkaar te leven. In landen als Irak en Syrie zijn ze echter nog steeds alleen maar bezig met afbreken en elkaar afslachten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, net als dat je protestanten hebt, katholieken, hervormden enz.
Er staat vandaag een interessant stuk in De Correspondent over IS, olie en strijd om olie. En wie zich dit weekeinde verveelt, moet dit stuk van Theo Padnos voor de NY Times eens lezen. Hij heeft twee jaar in Syrië in gevangenschap doorgebracht (bij Jebhat al Nusra):quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Uitgebreide info over Hayat Boumedienne:quote:From bikini babe to burka-clad jihadi fighter with a crossbow: 'Wife' of Kosher supermarket killer becomes France's most wanted woman after going on the run
Eeuwen niet echt. Zo had je recentelijk in Noord-Ierland een conflict.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Die hebben de tijden van de kruistochten e.d. echter al enkele eeuwen achter zich gelaten en zijn (vaak zelfs samen) een beschaving op gaan bouwen om in vrede naast en tussen elkaar te leven. In landen als Irak en Syrie zijn ze echter nog steeds alleen maar bezig met afbreken en elkaar afslachten.
Dat is toch gewoon een psycho?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uitgebreide info over Hayat Boumedienne:
http://www.dailymail.co.u(...)run-police-warn.html
Van bikinibabe
[ afbeelding ]
tot jihadi
[ afbeelding ]
Enkele eeuwen? Laten we maar zeggen paar jaren als je kijkt naar de situatie in Noord-Ierland.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Die hebben de tijden van de kruistochten e.d. echter al enkele eeuwen achter zich gelaten en zijn (vaak zelfs samen) een beschaving op gaan bouwen om in vrede naast en tussen elkaar te leven. In landen als Irak en Syrie zijn ze echter nog steeds alleen maar bezig met afbreken en elkaar afslachten.
Dat ik vind dat in een beschaafde wereld je mag zeggen wat je denkt. Dus iedereen heeft recht op een geloofsovertuiging en ik mag dat dan grote onzin vinden en mag er mensen op aanspreken. Waarom zou dat racisme zijn? Ik zou ook graag zien dat iedereen wetenschappelijk is ingesteld maar helaas is dat niet zo en ik leg mij daarbij neer. Ik vind dat wij veel te vaak en veel te snel het woord: "racisme" gebruiken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wat is dan wel je punt. Het al DSM geen racisme noemen maakt weinig uit.
Ja iedereen een wapen geeft werkt zo goed.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Tegen terroristen kan je je best redelijk wapenen. In Israël is een methode ontwikkeld om verdachte gevallen er uit te pikken, dat werkt best goed. Als niet alleen de radicale moslims rondlopen met wapens maar ook de mensen, dan is er ten minste de mogelijkheid om jezelf te beschermen tegen die moordende idioten.
Wel een treffend stuk, maar je weet dat ze alles doen om stemmen te winnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:31 schreef RolandArthur het volgende:
Even wat leesvoer:
[..]
De rest staat hier
Dit topic is bedoeld voor een verzameling aan nieuwsfeiten, dus een beetje raar dat je gaat zeggen dat mensen maar ergens anders moeten gaan kijken voor nieuws.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:37 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Anders kijk je gewoon op een nieuwssite
Dat is een makkelijk antwoord. Het ongemakkelijke antwoord is dat vrijwel iedereen manieren zoekt om het bestaan zin te geven. Dat zij dit doet op een manier die ons niet aanstaat, wil niet zeggen dat we de processen die haar tot jihadist hebben gemaakt niet kunnen begrijpen of misschien zelfs herkennen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een psycho?
Leg uit?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:40 schreef Rica het volgende:
[..]
Nou zijn de islamfoobjes boos dat andere mindere mensen er met hun leus aan de haal gaan?
Iedereen is knettergek geworden.
Wat mij betreft al wel lang geleden. Maar wel waar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:47 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Nee hoor, het wordt slechts (en terecht) hypocriet genoemd. Hadden ze Gregorius maar niet van zijn bed moeten lichten, had Melkert maar niet een pirouette moeten doen na de dood van Pim Fotruyn.
Het gaat mij er vooral om dat het al dan niet racistisch noemen niet uitmaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:39 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dat ik vind dat in een beschaafde wereld je mag zeggen wat je denkt. Dus iedereen heeft recht op een geloofsovertuiging en ik mag dat dan grote onzin vinden en mag er mensen op aanspreken. Waarom zou dat racisme zijn? Ik zou ook graag zien dat iedereen wetenschappelijk is ingesteld maar helaas is dat niet zo en ik leg mij daarbij neer. Ik vind dat wij veel te vaak en veel te snel het woord: "racisme" gebruiken.
Ik lees overal dat moslims (en niet-moslims) het belachelijk vinden dat aan moslims gevraagd wordt wat ze vinden van deze terreur. Zo gek is dat toch niet? Als Ajax supporters een stad kort en klein slaan wordt er ook aan mij gevraagd wat ik er van vindt. Waarom? Omdat ik mij heb aangesloten bij een groep. Dat andere mensen van zo'n groep zich dan misdragen en ik daar misschien anders over denk betekent niet dat zij niet deel uitmaken van mijn groep. Deze moslims denken misschien anders dan andere (gematigde) moslims. Maar dat maakt ze nog wel moslims. Net zoals die hooligans ook deel uitmaken van Ajax.
Denk dat ze doorgedraaid is. En die broers ook.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een makkelijk antwoord. Het ongemakkelijke antwoord is dat vrijwel iedereen manieren zoekt om het bestaan zin te geven. Dat zij dit doet op een manier die ons niet aanstaat, wil niet zeggen dat we de processen die haar tot jihadist hebben gemaakt niet kunnen begrijpen of misschien zelfs herkennen.
Waaruit blijkt dat?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat mij er vooral om dat het al dan niet racistisch noemen niet uitmaakt.
En je laat overigens wel merken heel erg in hokjes te denken.
In Libanon is toch bij een burgeroorlog jaren geleden zo'n beetje de helft van de Christenen eruit gejaagd door de Moslims daar? Om daarna weer spanningen tussen Sjiitische en Soenieten te krijgen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Libanon is 40% Christelijk. Egypte 10% , Syrië ook veel.
Niet alle politici over één kam scharen. Femke Halsema heeft Gregorius Nekschot bijvoorbeeld altijd gesteund.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel een treffend stuk, maar je weet dat ze alles doen om stemmen te winnen.
Specularium wil jij dan dat er voor alles een apart topic wordt aangemaakt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit topic is bedoeld voor een verzameling aan nieuwsfeiten, dus een beetje raar dat je gaat zeggen dat mensen maar ergens anders moeten gaan kijken voor nieuws.
Dat het 's nachts een beetje offtopic gaat kan prima maar is niet helemaal de bedoeling hier.
Er zit natuurlijk heel wat anders achter.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:43 schreef Roland010 het volgende:
[..]
In Libanon is toch bij een burgeroorlog jaren geleden zo'n beetje de helft van de Christenen eruit gejaagd door de Moslims daar? Om daarna weer spanningen tussen Sjiitische en Soenieten te krijgen?
Egypte vind ik eigenlijk geen echt Arabisch land, en in Syrië zijn de onderlinge Moslim-groeperingen met alles en iedereen aan het vechten. Volgens mij heeft niemand meer een idee wie tegen wie.
Volgens de zegsman heeft al-Qaeda de aanslag gepleegd "als wraak voor de schending van de eer van de profeet Mohammed" door spotprenten in Charlie Hebdo. Al-Qaeda dreigt daarnaast met nieuwe aanslagen in Frankrijk als het land niet stopt met zijn militaire activiteiten.twitter:patcondell twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:08:50The Paris murders are not a consequence of western imperialism, but of Islam endorsing death to anyone who won’t submit to it. reageer retweet
Nee, niet voor alles. Als er geen nieuws is kan er ook wel veel hier.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:44 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Specularium wil jij dan dat er voor alles een apart topic wordt aangemaakt?
Dat klopt!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, niet voor alles. Als er geen nieuws is kan er ook wel veel hier.
Maar het is gewoon vreemd om tegen iemand die over offtopic klaagt te zeggen dat ze dan maar ergens anders moeten gaan kijken. Omgekeerde wereld.
Klopt, maar zie m'n eerdere post. Veel van die oorlog voerende samenlevingen in het Midden-Oosten accepteren maar dat hun volgende generatie(s) opgroeien in de oorlog en ellende en voeden ze op tussen de haat. Ik vind het echt te walgelijk dat ze hun eigen eergevoelens en hun eigen haat richting 'de andere groep' belangrijker vinden dan een betere toekomst voor hun kinderen. "Ja, maar zij begonnen met slaan.. dan mag ik terugslaan en m'n zoontje ook leren hoe ie ze terug moet slaan". Bah. Ga godverdomme eens iets maken van je land en flikker op met je gezeik over of sjiitische Moslims of Soenietische Moslims, IS-moslims (of weet ik veel wat) beter zijn. Ga je sowieso eens beraden over die Koran van je, en hoe je die interpreteert.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, je weet hoe Nederland ontstaan is?
En zo heel lang is het conflict tussen protestanten en katholieken in Noord Ierland ook nog niet opgelost. Lijkt dus wel mensen eigen.
Wat denk je dat a-Qaeda voor organisatie is, waardoor het uberhaupt is ontstaan. Kop in grond, ietsjes dieper nog.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef Smack10 het volgende:
Volgens de zegsman heeft al-Qaeda de aanslag gepleegd "als wraak voor de schending van de eer van de profeet Mohammed" door spotprenten in Charlie Hebdo. Al-Qaeda dreigt daarnaast met nieuwe aanslagen in Frankrijk als het land niet stopt met zijn militaire activiteiten.twitter:patcondell twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:08:50The Paris murders are not a consequence of western imperialism, but of Islam endorsing death to anyone who won’t submit to it. reageer retweet
De terreurorganisatie heeft volgens de zegsman "om veiligheidsredenen" enige tijd gewacht met het opeisen van de verantwoordelijkheid voor de aanval.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)g-charlie-hebdo.html
Maar blijven ontkennen dat het te maken heeft met militair geweld.
Wat een held. Je hebt gelijk een script voor een geweldige filmquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:19 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/201(...)-geen-gijzeling.html
[..]
Ik weet het, maar dat nog zoveel het niet willen zien is wel treffend.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat denk je dat a-Qaeda voor organisatie is, waardoor het uberhaupt is ontstaan. Kop in grond, ietsjes dieper nog.
Ah ja sorry, ik moet nog even wakker worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat nog zoveel het niet willen zien is wel treffend.
Waarom ook alweer?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Sterker nog, het Westen heeft alleen maar voordeel bij verdeeldheid in die regio.
Mooi verwoord, en ook echt gewoon waar denk ik. Zoals ik net al zei: in Syrië weten ze niet eens meer wie tegen wie vecht en waarom, volgens mij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat vandaag een interessant stuk in De Correspondent over IS, olie en strijd om olie. En wie zich dit weekeinde verveelt, moet dit stuk van Theo Padnos voor de NY Times eens lezen. Hij heeft twee jaar in Syrië in gevangenschap doorgebracht (bij Jebhat al Nusra):
I didn’t know it at the time, but the Nusra Front was losing its war with the Islamic State, the group often referred to as ISIS. From conversations with guards and other prisoners, I gleaned that the two organizations were about equal in strength and that under no circumstances would the Islamic State be allowed to touch the oil fields, the real prize in Syria’s east.
(...)
I knew the answer to the next question but asked it anyway. “Your practice of Islam is exactly the same as ISIS — you admire the same scholars and interpret the Quran just as they do?” “Yes,” they agreed. “All of this is true.” “And it’s true,” I said, “that when you joined Al Qaeda, in the early goings of the revolution, ISIS did not exist?” “Yes, this is so,” the fighters agreed. “And now they’re hoping to kill you?” I asked. They shrugged their shoulders. “Yes.”
(...)
The real issue between the Nusra Front and the Islamic State was that their commanders, former friends from Iraq, were unable to agree on how to share the revenue from the oil fields in eastern Syria that the Nusra Front had conquered.
Onderbuik/Schaap Nederland wil dit graag linken met ISIS omdat die nu zo in het nieuws zijn maar snappen vaak het verschil niet tussen Al Qaeda en ISIS.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah ja sorry, ik moet nog even wakker worden.![]()
Hij heeft echt geluk gehad. Als die gasten een tv hadden aangezet hadden ze geweten dat er nog iemand moest zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wat een held. Je hebt gelijk een script voor een geweldige film
Dat is niet te vergelijken met de situatie in b.v. Syrië. En dat is 1 land. In het MO zijn er meer plekken waar het ellende is dan waar er rust is. De enige manier waarop het rustig te houden is in die landen lijkt het wel, is als er een of andere dictator ala Saddam of Assad de onderlinge groeperingen zo gruwelijk onderdrukt dat ze niets meer durven. Maar zodra zo'n dictator dan z'n ijzeren grijp kwijt raakt, denken ze blijkbaar niet: laten we samen eens voorzichtig vooruit kijken! Nee, ze gaan elkaar onderling weer de hersenen in slaan en hun land nog verder afbrekenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Eeuwen niet echt. Zo had je recentelijk in Noord-Ierland een conflict.
Je hebt geen idee hoe en waarom die regio zo in elkaar steekt he?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:02 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken met de situatie in b.v. Syrië. En dat is 1 land. In het MO zijn er meer plekken waar het ellende is dan waar er rust is. De enige manier waarop het rustig te houden is in die landen lijkt het wel, is als er een of andere dictator ala Saddam of Assad de onderlinge groeperingen zo gruwelijk onderdrukt dat ze niets meer durven. Maar zodra zo'n dictator dan z'n ijzeren grijp kwijt raakt, denken ze blijkbaar niet: laten we samen eens voorzichtig vooruit kijken! Nee, ze gaan elkaar onderling weer de hersenen in slaan en hun land nog verder afbreken
Dit is idd het grote probleem, pas wanneer de politiek dit inziet en dan maatregelen gaat nemen kan er iets aan het probleem gedaan worden. Maar om electorale redenen en om "de boel bij elkaar te houden" gaat dit voorlopig niet gebeuren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:41 schreef Spanky78 het volgende:
Ik erger me vooral aan dat benadrukken dat dit zogenaamd niet door islamitische idioten gedaan is. Het is bekend dat er een substantiële minderheid van de moslims dit toe juicht, of stilletjes goedkeurt.
En juist dat is het grote probleem. Was het maar 99,9 procent die hier echt op tegen is. Helaas. Cijfers van onderzoek lopen van 5 tot 20 procent. Afhankelijk van vraagstelling etc.
Het gaat hier niet om het afkeuren van belediging, nee, het gaat hier om het afslachten van onschuldige mensen vanwege een zogenaamde belediging. Heel veel moslims 'begrijpen' het me iets te goed.
Het probleem zit hem wel degelijk bij een flink deel van deze religie en cultuur. Wie dat blijft ontkennen merkt het vanzelf zodra de alcohol ineens verboden wordt, of varkensvlees in de ban wordt gedaan om anderen maar niet te kwetsen.
Zie m'n eerdere post.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Enkele eeuwen? Laten we maar zeggen paar jaren als je kijkt naar de situatie in Noord-Ierland.
Het continent Afrika is ook niet overal een even gezellige plek nee. Maar daar kun je, net als van veel MO-landen, van zeggen dat ze misschien wel honderden jaren achter lopen.quote:Ook in Afrika slaan christenen elkaar nog steeds de koppen in.
Nooit gehoord van het leger van de Heer? Google er maar eens op.
Dat ze achterliggen ontken ik ook niet, maar dat is dus de oorzaak he. En niet het geloof.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:08 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Zie m'n eerdere post.Noord-Ierland is 1 land(je), en wou je dat echt gaan vergelijken met de puinzooi in landen als Syrië en Irak?
[..]
Het continent Afrika is ook niet overal een even gezellige plek nee. Maar daar kun je, net als van veel MO-landen, van zeggen dat ze misschien wel honderden jaren achter lopen.
Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:08 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Zie m'n eerdere post.Noord-Ierland is 1 land(je), en wou je dat echt gaan vergelijken met de puinzooi in landen als Syrië en Irak?
[..]
Het continent Afrika is ook niet overal een even gezellige plek nee. Maar daar kun je, net als van veel MO-landen, van zeggen dat ze misschien wel honderden jaren achter lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |