abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148537815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

5,85 meer voor een verhoging van de dekking van 5000,- is toch niet zo slecht qua prijs.

Moet je alleen nog wel aan kunnen tonen dat dit ook daadwerkelijk in het pakje zat.
Er zijn foto's van de inhoud van het pakje en er is een mailconversatie tussen de zender (mijn bekende dus) en het bedrijf waarnaar het retour is gegaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148537823
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

toch niet zo'n dingetje voor je horloge toch?
?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148537859
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Er zijn foto's van de inhoud van het pakje en er is een mailconversatie tussen de zender (mijn bekende dus) en het bedrijf waarnaar het retour is gegaan.
Zou mij voldoende lijken. Anders valt alleen de waarde maar aan te tonen als je het op het postkantoor inpakt.

Voldoende aannemelijk maken lijkt mij de norm.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:17:59 #154
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148538601
Het zit vast in een of andere wisselbak. Ben ook zo'n pakketje een tijd kwijt geweest, blijkbaar is de werking tussen bpost en postnl niet gebaseerd op First-in/first-out. Dus wanneer er zoveel wisselbakken zijn dat ze die niet allemaal verwerkt krijgen blijven die gewoon staan tot er wel capaciteit is, helaas is er niemand die er aan denkt om eerst de langst wachtende eerst te verwerken,

True story :'(
pi_148543387
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Situatie van een kennis die zeer dichtbij mij staat:
Pakje verzekerd verzonden met PostNL ter waarde van E5.000,- naar België.
Na twee weken is het pakje spoorloos. In de verzendstatus staat dat het in het sorteercentrum staat, maar verder niks.

Contact met PostNL telefoonservice, e-mail, whatsapp en webservice (Facebook) levert niks op. Ze zeggen dat ze een fysiek vermissingsformulier op willen sturen, waarna er een onderzoek ingesteld kan worden (van zes weken). De kans is groot dat het pakjes is verduisterd (gestolen) door een medewerker van PostNL.

Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.

Hoe is dit op te lossen? Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
Zou het er niet bij laten zitten, een bedrijf hoort ten alle tijden ook voor dit soort gebeurtenissen verzekerd te zijn/ c.q de verantwoordelijkheid te nemen, anders moet je geen bedrijf beginnen.
Heb ook een vordering op ze,van meer als 3k en die gaat echt wel betaald worden.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:38:49 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148543627
Denk dat TS niet hier zijn vraag moet stellen, maar gewoon met een OvJ moet gaan praten en aangifte moet doen. Verder via advocaat een claim indienen bij PostNL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148544450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Zou het er niet bij laten zitten, een bedrijf hoort ten alle tijden ook voor dit soort gebeurtenissen verzekerd te zijn/ c.q de verantwoordelijkheid te nemen, anders moet je geen bedrijf beginnen.
Heb ook een vordering op ze,van meer als 3k en die gaat echt wel betaald worden.
Tuurlijk jongen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat TS niet hier zijn vraag moet stellen, maar gewoon met een OvJ moet gaan praten en aangifte moet doen. Verder via advocaat een claim indienen bij PostNL
Want?

(die advocaat lacht hem op dit moment recht in zijn snufferd uit)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148545162
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nogmaals: DIT IS MIJN VRAAG NIET. Moet ik het nog duizend keer opschrijven?

WELKE JURIDISCHE BASIS/MOGELIJKHEDEN ZIJN ER OM INTUSSEN AANGIFTE TE DOEN VAN DIEFSTAL OF VERDUISTERING, BUITEN HET ZES(!) WEKEN AFWACHTEN VAN HET VRIJBLIJVENDE INTERNE ONDERZOEK VAN POSTNL?
Aangifte doen is altijd mogelijk, maar ik betwijfel ten zeerste of de politie er iets mee gaat doen. Al was het maar omdat jij alleen maar aanneemt dat je pakje gestolen is, terwijl je dit niet kunt bewijzen. Het kan ook gewoon zo zijn dat er een sorteerfout is gemaakt bij PostNL (pakje in de verkeerde container beland), en dat het straks alsnog, met enige vertraging, weer opduikt.

quote:
Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd.
Van de site van PostNL:

quote:
Als er toch iets mis gaat

Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw). De maximale schadevergoeding is 5.500 euro per pakket. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Die 5500 euro is dus maximaal, en je moet natuurlijk wel een bonnetje kunnen overleggen, of in elk val iets waar uit blijkt dat de ontvanger daadwerkelijk dat bedrag betaald heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_148545252
Ja, en de vergoeding is zonder BTW zoals ik het lees?? Dat zou 1000E schelen? Wtf
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148546479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:47 schreef Skv het volgende:
Ja, en de vergoeding is zonder BTW zoals ik het lees?? Dat zou 1000E schelen? Wtf
Als de koop niet verricht is hoef jij ook geen btw af te dragen lijkt mij. En bij particuliere verkoop speelt btw geen belang.

Of zie ik iets over het hoofd?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148546872
Nouja, situatie:
Artikel gekocht voor 5.000 incl BTW
Artikel teruggestuurd, verzekerd voor 5.000
Artikel kwijt, vergoeding excl BTW :? Dat zou helemaal vaag zijn toch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148549171
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen.

[..]

Want?

(die advocaat lacht hem op dit moment recht in zijn snufferd uit)
ben geen jongen goochemerd
  zaterdag 10 januari 2015 @ 20:35:00 #163
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148549318
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Dan moet je investeren in iemand die wel capabel is.. enne geen zin maar wel ondernemer willen spelen..? :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Vanwege de voorwaarden misschien..? :W
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 11 januari 2015 @ 04:15:37 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_148559750
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan moet je investeren in iemand die wel capabel is.. enne geen zin maar wel ondernemer willen spelen..? :')

[..]

Vanwege de voorwaarden misschien..? :W
wat loop jij nou weer te ijlen? :? Mafkees.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148559851
Houden jullie er wel rekening mee dat de Postwet vergaande bescherming kent voor PostNL. TS geeft aan dat gebruik gemaakt is van een consumentendienst van PostNL en dus is de Postwet van toepassing.
pi_148560474
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Skv het volgende:
Nouja, situatie:
Artikel gekocht voor 5.000 incl BTW
Artikel teruggestuurd, verzekerd voor 5.000
Artikel kwijt, vergoeding excl BTW :? Dat zou helemaal vaag zijn toch?
Ja: exclusief BTW. Laten we voor het gemak zeggen dat het product ¤4000 kost + ¤1000 BTW. Je betaalt dan ¤5000 aan de verkoper, die steekt ¤4000 in z'n zak en draagt ¤1000 af aan de belasting.

Als het pakket kwijt is, is er dus ook niets verkocht en hoeft er ook geen BTW betaalt te worden. De schade voor de verkoper is dus ¤4000. Dat is wat PostNL vergoedt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 11 januari 2015 @ 12:41:01 #167
67670 Skv
Cynist.
pi_148563414
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:41 schreef papernote het volgende:

[..]

Ja: exclusief BTW. Laten we voor het gemak zeggen dat het product ¤4000 kost + ¤1000 BTW. Je betaalt dan ¤5000 aan de verkoper, die steekt ¤4000 in z'n zak en draagt ¤1000 af aan de belasting.

Als het pakket kwijt is, is er dus ook niets verkocht en hoeft er ook geen BTW betaalt te worden. De schade voor de verkoper is dus ¤4000. Dat is wat PostNL vergoedt.
Ahja, en in dit geval zou de verkoper waar het artikel was gekocht de E1000 terug moeten storten? Gaat ook nog een lekkere discussie worden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:51:45 #168
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_148563685
Alles maar ook alles goed onderbouwen, opschrijven etc. En dan een zaak aanspannen of procedures volgen om ¤5000 terug te krijgen.

Gewoon proberen
  zondag 11 januari 2015 @ 12:59:57 #169
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148563917
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:51 schreef 10minuteman het volgende:
Alles maar ook alles goed onderbouwen, opschrijven etc. En dan een zaak aanspannen of procedures volgen om ¤5000 terug te krijgen.

Gewoon proberen
Er word beknibbeld op transport.. en dat kan als je akkoord gaat met de voorwaarden.. dus dan moet je niet gaan zeuren als je daar op terug wil komen op het moment dat het toch niet voldoende dekkend blijkt te zijn:

quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148563920
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Ahja, en in dit geval zou de verkoper waar het artikel was gekocht de E1000 terug moeten storten? Gaat ook nog een lekkere discussie worden.
De verkoper stort de ¤5000 terug die het product waard was, want het is teruggestuurd. Omdat het echter niet is aangekomen heeft de verkoper een claim op jouw kennis van de inkoopwaarde van het product à ¤4000. Die moet jouw kennis aan de verkoper betalen en zelf verhalen op PostNL.

Netto komt het er op neer dat de verkoper de ¤1000 BTW niet aan de belasting afdraagt, maar teruggeeft aan de kennis.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 11 januari 2015 @ 13:07:23 #171
67670 Skv
Cynist.
pi_148564147
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:59 schreef papernote het volgende:

[..]

De verkoper stort de ¤5000 terug die het product waard was, want het is teruggestuurd. Omdat het echter niet is aangekomen heeft de verkoper een claim op jouw kennis van de inkoopwaarde van het product à ¤4000. Die moet jouw kennis aan de verkoper betalen en zelf verhalen op PostNL.

Netto komt het er op neer dat de verkoper de ¤1000 BTW niet aan de belasting afdraagt, maar teruggeeft aan de kennis.
Dat gaat al lastig worden, verkoper gaf tevoren aan geld terug te sturen na ontvangst van het pakje. Logisch ook.

Denk dat het verhaal dan iig is dat zij de BTW terugstorten aan mijn kennis, omdat de koop niet door is gegaan uiteindelijk, wegens de retourzending. Hoop dat de verkoper hier ook iets in ziet en niet zegt: bekijk het maar, ik heb niks ontvangen dus jouw probleem.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148564529
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat gaat al lastig worden, verkoper gaf tevoren aan geld terug te sturen na ontvangst van het pakje. Logisch ook.

Denk dat het verhaal dan iig is dat zij de BTW terugstorten aan mijn kennis, omdat de koop niet door is gegaan uiteindelijk, wegens de retourzending. Hoop dat de verkoper hier ook iets in ziet en niet zegt: bekijk het maar, ik heb niks ontvangen dus jouw probleem.
Kijk... die verkoper moet ook een administratieve hel door om dit allemaal in orde te maken. Een verkoop ongedaan maken, eventuele afgedragen BTW weer terug halen, een product afschrijven, die ¤4000 verantwoorden, et cetera.

En waarvoor... omdat (een derde ingeschakeld door) jouw kennis het product kwijt is.

Het hele gebeuren bij PostNL moet je toch gaan doorlopen. En wie weet krijg je PostNL nog wel zo gek de ¤5000 te vergoeden, omdat je een particuliere verzender bent en je niets verkocht en dus ook niets met BTW te maken hebt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_148564725
Dit heet nou 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. De voorwaarden waren gewoon duidelijk en bekend op moment van verzenden, als ze niet acceptabel waren had je een andere verzendwijze/koerier moeten kiezen, waar de voorwaarden wel aansloten bij de urgentie van het pakket.
pi_148594932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 02:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Topicstarter heeft een verzendbewijs. Dus PostNL zal moeten aantonen dat er wel geleverd is.. Dat kan PostNL niet. In dat geval zal PostNL dus moeten vergoeden conform wat er vastgelegd is in de overeenkomst. Die overeenkomst is dus de verzending voor alle duidelijkheid.

Op het moment dat topicstarter neit kan bewijzen dat er een duur horloge (toch?) inzat, maar wel een verzendbewijs heeft met als waarde 5k zou ik denken dat PostNL moet betalen. En daar zullen de algemene voorwaarden ook wel wat meer duidelijkheid over scheppen over hoeveel dat dan wel niet moet zijn en onder welke condities.

En soms... wordt je dan als verzender echt genaaid. Als er bijv. uitbetaald wordt op basis van een vaste prijs per gewicht, maar dat staat allemaal in de algemene voorwaarden omschreven. En daar ben je mee akkoord gegaan..
Maar zo simpel ligt het gelukkig niet altijd..
Een beding uit de algemene voorwaarden, welke een van de partijen geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding kan als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, en kan dan worden vernietigd door de rechter. Of dat hier van toepassing is , is de vraag. Dat zou je aan de burgelijke rechter voor moeten leggen.
pi_148595420
Gooi je verzekerd versturen en mikropakketen niet door elkaar?
Mikropakketen hebben inderdaad een " apart/ gesloten " aflevertraject.
Maar ook ander voorwaarden en is een verzendmanier voor de zakelijke markt.

Dan snap ik al helemaal niet waarom er geen factuur is .
Regel die maar eens eerst.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
  maandag 12 januari 2015 @ 05:52:17 #176
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148595562
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 03:20 schreef nofuelleft het volgende:
Gooi je verzekerd versturen en mikropakketen niet door elkaar?
Mikropakketen hebben inderdaad een " apart/ gesloten " aflevertraject.
Maar ook ander voorwaarden en is een verzendmanier voor de zakelijke markt.

Dan snap ik al helemaal niet waarom er geen factuur is .
Regel die maar eens eerst.
Volgens mij gaat het gewoon om een koop van verzamelaars onderling.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148595600
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:20 schreef papernote het volgende:

[..]

Kijk... die verkoper moet ook een administratieve hel door om dit allemaal in orde te maken. Een verkoop ongedaan maken, eventuele afgedragen BTW weer terug halen, een product afschrijven, die ¤4000 verantwoorden, et cetera.

En waarvoor... omdat (een derde ingeschakeld door) jouw kennis het product kwijt is.

Het hele gebeuren bij PostNL moet je toch gaan doorlopen. En wie weet krijg je PostNL nog wel zo gek de ¤5000 te vergoeden, omdat je een particuliere verzender bent en je niets verkocht en dus ook niets met BTW te maken hebt.
A verkoopt product aan B, B raakt product kwijt en nu zou A geen BTW meer af hoeven dragen.

Dat lijkt mij echt te gemakkelijk als het zo werkt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148595610
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar is de overeenkomst met deze termijnen rechtsgeldig?
Wat denk je zelf? :')
pi_148596084
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:59 schreef papernote het volgende:

[..]

De verkoper stort de ¤5000 terug die het product waard was, want het is teruggestuurd. Omdat het echter niet is aangekomen heeft de verkoper een claim op jouw kennis van de inkoopwaarde van het product à ¤4000. Die moet jouw kennis aan de verkoper betalen en zelf verhalen op PostNL.

Netto komt het er op neer dat de verkoper de ¤1000 BTW niet aan de belasting afdraagt, maar teruggeeft aan de kennis.
Nee, de verkoper stort geen geld terug omdat het pakketje niet is teruggekomen. Als de kennis van TS geld terug wil hebben, moet hij dat bij PostNL halen. Verder is die ¤ 4000 geen inkoopwaarde maar verkoopwaarde. Maar ik weet niet in hoeverre dat relevant is omdat het een verzending door een particulier (de kennis van TS) betreft.
pi_148596088
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 03:20 schreef nofuelleft het volgende:
Gooi je verzekerd versturen en mikropakketen niet door elkaar?
Mikropakketen hebben inderdaad een " apart/ gesloten " aflevertraject.
Maar ook ander voorwaarden en is een verzendmanier voor de zakelijke markt.

Dan snap ik al helemaal niet waarom er geen factuur is .
Regel die maar eens eerst.
Is verzekerd verzenden, niet mikropakket. Dat is niet beschikbaar voor particulieren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148596096
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:14 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, de verkoper stort geen geld terug omdat het pakketje niet is teruggekomen. Als de kennis van TS geld terug wil hebben, moet hij dat bij PostNL halen. Verder is die ¤ 4000 geen inkoopwaarde maar verkoopwaarde. Maar ik weet niet in hoeverre dat relevant is omdat het een verzending door een particulier (de kennis van TS) betreft.
5000 is de verkoopwaarde incl btw.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148596103
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 05:52 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het gewoon om een koop van verzamelaars onderling.
Verzamelobject van winkel, gekocht door particulier en teruggezonden omdat er wat mis mee was. Verdwenen tijdens retourzending.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148596197
Typisch weer een geval van een TS die alleen maar hoort wat hij wil horen en de rest heeft ongelijk. Overal een wettelijke basis op willen :'( Ga dan naar een advocaat.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148596223
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:27 schreef bijdehand het volgende:
Typisch weer een geval van een TS die alleen maar hoort wat hij wil horen en de rest heeft ongelijk. Overal een wettelijke basis op willen :'( Ga dan naar een advocaat.
De rest brult alleen zonder welke basis dan ook te geven. Vast goed bedoeld hoor, maar daar heeft niemand ene zak aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148596255
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:29 schreef Skv het volgende:

[..]

De rest brult alleen zonder welke basis dan ook te geven. Vast goed bedoeld hoor, maar daar heeft niemand ene zak aan.
Vaak is juist het ontbreken van een wettelijke basis het antwoord op je vraag.
Succes met je kort geding.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148596703
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vaak is juist het ontbreken van een wettelijke basis het antwoord op je vraag.
Succes met je kort geding.
Het is mijn pakketje niet hoor, ik was alleen benieuwd naar wat achtergrondinfo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148609917
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Desktop! Dan moet ik verdomme zes losse zware dingen naar beneden flikkeren. :'(
Als je dan stopt met posten, zullen er zat fokkers zijn die je wel willen helpen.
pi_148609990
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je dan stopt met posten, zullen er zat fokkers zijn die je wel willen helpen.
:*

Komt goed, meid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148610561
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:29 schreef Skv het volgende:

[..]

De rest brult alleen zonder welke basis dan ook te geven. Vast goed bedoeld hoor, maar daar heeft niemand ene zak aan.
Iets wat niet in de wet staat daar kun je moeilijk naar verwijzen.
Onterechte automatische incasso
pi_148620409
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe iemand gederfde inkomsten kan krijgen na een koop (particulier) van een sieraad?
pi_148620536
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe iemand gederfde inkomsten kan krijgen na een koop (particulier) van een sieraad?
?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148621328
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:21 schreef Skv het volgende:

[..]

?
Gedolven inkomsten, bij een sieraad dat particulier gekocht is?
pi_148621456
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Gedolven inkomsten, bij een sieraad dat particulier gekocht is?
Het sieraad is gekocht bij een winkel. Na enkele dagen ontdekt de eigenaar dat er iets mis mee is. Contact wordt opgenomen met de verkoper. Verkoper heeft nog een andere geïnteresseerde waarmee wordt afgesproken dat het sieraad kan worden opgehaald als het retour is gezonden. Retour gezonden pakje komt nooit aan. Verkoper vindt dit irritant want kan het niet direct doorverkopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148621697
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Het sieraad is gekocht bij een winkel. Na enkele dagen ontdekt de eigenaar dat er iets mis mee is. Contact wordt opgenomen met de verkoper. Verkoper heeft nog een andere geïnteresseerde waarmee wordt afgesproken dat het sieraad kan worden opgehaald als het retour is gezonden. Retour gezonden pakje komt nooit aan. Verkoper vindt dit irritant want kan het niet direct doorverkopen.
Oke. Irritant of niet, denk dat dit toch dicht bij overmacht in de buurt komt. En dan wacht de verkoper maar even het onderzoek af. Gedorven inkomsten lijkt me een lachertje.

Verder hoop ik dat PostNL de waarde vergoed..
pi_148621947
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:41 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Oke. Irritant of niet, denk dat dit toch dicht bij overmacht in de buurt komt. En dan wacht de verkoper maar even het onderzoek af. Gedorven inkomsten lijkt me een lachertje.

Verder hoop ik dat PostNL de waarde vergoed..
De uitdaging is dus dat de verkoper nu de tweede klant teleur moet stellen en bovendien de vraag gaat krijgen om de BTW a E 1.000,- terug te storten omdat de koop formeel niet door is gegaan. PostNL betaalt iig alleen exclusief BTW om de een of andere reden. Gaat nog een verdomd lastige worden vrees ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148622374
Waarom zou de verkoper 1000,- terugstorten? Hij heeft niets terug gehad dus volgens mij is de koop wel doorgegaan....
pi_148622748
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:52 schreef Artbij2 het volgende:
Waarom zou de verkoper 1000,- terugstorten? Hij heeft niets terug gehad dus volgens mij is de koop wel doorgegaan....
Jup.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148623839
Internet zegt:

"Waar het om gaat is: voor wiens risico verloopt de retourzending. Dat is een kwestie van duidelijke afspraken in de algemene voorwaarden.

Spreek je niets af dan geldt gewoon de wet:
Bij een retour is de verzender in principe verantwoordelijk. Als de zending kwijtraakt, dan heeft de verzender dus een probleem. Bij retourzenden kun je dus maar beter aangetekend versturen. (Bij het gewone verzenden zegt de wet – art 7:11 BW – expliciet dat het risico bij de verkoper ligt, maar dat artikel geldt niet voor de retourzending.)"
pi_148623901
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:
Internet zegt:

"Waar het om gaat is: voor wiens risico verloopt de retourzending. Dat is een kwestie van duidelijke afspraken in de algemene voorwaarden.

Spreek je niets af dan geldt gewoon de wet:
Bij een retour is de verzender in principe verantwoordelijk. Als de zending kwijtraakt, dan heeft de verzender dus een probleem. Bij retourzenden kun je dus maar beter aangetekend versturen. (Bij het gewone verzenden zegt de wet – art 7:11 BW – expliciet dat het risico bij de verkoper ligt, maar dat artikel geldt niet voor de retourzending.)"
Ja, het is dus aangetekend met verhoogde aansprakelijkheid teruggestuurd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148624004
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:52 schreef Artbij2 het volgende:
Waarom zou de verkoper 1000,- terugstorten? Hij heeft niets terug gehad dus volgens mij is de koop wel doorgegaan....
Het artikel is kwijt of gejat terwijl het op weg terug was. Er was schriftelijk overeengekomen dat de koop ongedaan werd gemaakt en het geld terug zou worden gestuurd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148624128
In die overeenkomst staat waarschijnlijk ook dat je het product zou retourneren.... En dat heb je niet gedaan.
pi_148624357
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, het is dus aangetekend met verhoogde aansprakelijkheid teruggestuurd.
Ja, maar jij bent toch niet degene die het retour heeft gezonden?
pi_148624596
Verzekerd verzenden met PostNL is vragen om moeilijkheden, die pakketten zijn het populairst om achterover te drukken.
pi_148625110
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verzekerd verzenden met PostNL is vragen om moeilijkheden, die pakketten zijn het populairst om achterover te drukken.
Risico nemen en niet verzekeren is natuurlijk ook dom.

Ik vind het bijzonder dat PostNL een waarde excl btw vergoed wanneer de overeenkomst is gesloten met een particulier.
pi_148625181
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Het artikel is kwijt of gejat terwijl het op weg terug was. Er was schriftelijk overeengekomen dat de koop ongedaan werd gemaakt en het geld terug zou worden gestuurd.
Heeft verkoper zijn geld eigenlijk al gehad? Wordt me niet helmaal duidelijk, ook vanwege feit dat er geen factuur is .
Voorwaarde lijkt me natuurlijk dat het gekochte goed terug komt bij verkoper, gebeurd dat niet kan koop niet ongedaan worden gemaakt.

Probeer toch echt een factuur te krijgen voor je vriend straks alleen paar euro terug krijgt gebaseerd op gewicht.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_148625683
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:44 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Risico nemen en niet verzekeren is natuurlijk ook dom.

Ik vind het bijzonder dat PostNL een waarde excl btw vergoed wanneer de overeenkomst is gesloten met een particulier.
En al is het met een bedrijf, de waarde van het pakket dient gewoon vergoed te worden. Wat de verkopende partij met de BTW doet is zijn probleem, daar heeft PostNL geen drol mee te maken. Het pakket is bedrag X waard, of het nou met BTW, servicekosten, verpakkingskosten of whatever te maken heeft, dat lijkt me niet van belang.
Schip ahoy!
  maandag 12 januari 2015 @ 22:59:43 #207
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148625763
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verzekerd verzenden met PostNL is vragen om moeilijkheden, die pakketten zijn het populairst om achterover te drukken.
Ik denk dat de controle en toezicht op deze verzekerde pakketten een stuk groter is dan niet-verzekerde pakketten die ook bij buren afgeleverd mogen worden.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148625847
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:59 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Ik denk dat de controle en toezicht op deze verzekerde pakketten een stuk groter is dan niet-verzekerde pakketten die ook bij buren afgeleverd mogen worden.
Die gaan gewoon in dezelfde rolcontainers.
pi_148625898
Laatst op mijn werk ook iets leuks mee gemaakt. Wij sturen soms ook pakketten via postnl, maar alleen aangetekend. Ging om een pakket van ~¤800. Pakket was nooit aangekomen, maar op de track&trace stond dat hij wel was bezorgd, bij de klant, er stond een handtekening bij, en de aflevertijd was 4:07 (dus 's ochtends).
En postnl gewoon maar stug volhouden dat hij bij de klant bezorgd is en de tijd niet klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 12-01-2015 23:15:20 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_148629671
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:02 schreef delano.888 het volgende:
Laatst op mijn werk ook iets leuks mee gemaakt. Wij sturen soms ook pakketten via postnl, maar alleen aangetekend. Ging om een pakket van ~¤800. Pakket was nooit aangekomen, maar op de track&trace stond dat hij wel was bezorgd, bij de klant, er stond een handtekening bij, en de aflevertijd was 4:07 (dus 's ochtends).
En postnl gewoon maar stug volhouden dat hij bij de klant bezorgd is en de tijd niet klopt.
Met welk argument verdedigde hun het foutieve tijdstip?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148629822
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Het artikel is kwijt of gejat terwijl het op weg terug was. Er was schriftelijk overeengekomen dat de koop ongedaan werd gemaakt en het geld terug zou worden gestuurd.
Stuurt hij je het geld ook terug als het pakje kwijt blijft?

Daar heb je een antwoord omtrent een wel of niet ontbonden verkoop.

Verkoper is als het pakje kwijt blijft geen partij in deze, die heeft dan gewoon een succesvolle verkoop afgerond.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148629828
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:38 schreef eight het volgende:

[..]

Met welk argument verdedigde hun het foutieve tijdstip?
Niet, foutje in de computer. Dat de handtekening totaal niet op die van de klant leek, en de klant van niks wist, boeide ze niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_148630018
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Niet, foutje in de computer. Dat de handtekening totaal niet op die van de klant leek, en de klant van niks wist, boeide ze niet.
Ze leggen een niet-geleverd klacht, onbekende handtekening en foutief tijdstip naast zich neer? Absurd.

Neem aan dat de WG rechtsbijstandverzekering heeft ingeschakeld?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148630150
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:49 schreef eight het volgende:

[..]

Ze leggen een niet-geleverd klacht, onbekende handtekening en foutief tijdstip naast zich neer? Absurd.

Neem aan dat de WG rechtsbijstandverzekering heeft ingeschakeld?
Ze zeggen: is geleverd, kijk maar, er is zelfs getekend. Klant kan wel liegen zeggen ze. Maarja dat het om 4 uur is getekend met een compleet onbekende handtekening doet ze niks. Maarja het is wel geregeld, we hebben de klant vergoed, alleen we zijn nog bezig om het geld van postnl terug te krijgen, maar die kans is klein ben ik bang. Maargoed, niet meer mijn pakkie aan, hogere afdeling is er mee bezig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_148631563
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En al is het met een bedrijf, de waarde van het pakket dient gewoon vergoed te worden. Wat de verkopende partij met de BTW doet is zijn probleem, daar heeft PostNL geen drol mee te maken. Het pakket is bedrag X waard, of het nou met BTW, servicekosten, verpakkingskosten of whatever te maken heeft, dat lijkt me niet van belang.
Euh nee,

Werkelijke schade natuurlijk. In het geval van een winkelverkoop word er geen BTW afgedragen en is dat ook geen schade. Lijkt mij logisch.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148632019
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En al is het met een bedrijf, de waarde van het pakket dient gewoon vergoed te worden. Wat de verkopende partij met de BTW doet is zijn probleem, daar heeft PostNL geen drol mee te maken. Het pakket is bedrag X waard, of het nou met BTW, servicekosten, verpakkingskosten of whatever te maken heeft, dat lijkt me niet van belang.
Precies mijn gedachte inderdaad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148632034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Euh nee,

Werkelijke schade natuurlijk. In het geval van een winkelverkoop word er geen BTW afgedragen en is dat ook geen schade. Lijkt mij logisch.
Het is een particuliere aankoop, dus BTW is onderdeel van de daadwerkelijke kosten (dus waarde) van de inhoud voor de zender. En er wordt juist wél BTW afgedragen na een koop in een winkel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 13-01-2015 09:23:40 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148632847
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:45 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Heeft verkoper zijn geld eigenlijk al gehad? Wordt me niet helmaal duidelijk, ook vanwege feit dat er geen factuur is .
Voorwaarde lijkt me natuurlijk dat het gekochte goed terug komt bij verkoper, gebeurd dat niet kan koop niet ongedaan worden gemaakt.

Probeer toch echt een factuur te krijgen voor je vriend straks alleen paar euro terug krijgt gebaseerd op gewicht.
Ja, de verkoper heeft het geld al gehad. De factuur is mee retour gezonden met het pakje op verzoek van de verkoper. Anders zouden er mogelijkerwijs valse claims kunnen komen als die factuur ergens blijft zwerven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148646605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is een particuliere aankoop, dus BTW is onderdeel van de daadwerkelijke kosten (dus waarde) van de inhoud voor de zender. En er wordt juist wél BTW afgedragen na een koop in een winkel.
De koop is op dit moment al gesloten. Bij ontvangst van het pakket door de verkoper wordt een reeds gesloten verkoop alsnog ontbonden. Voor jou speelt geen BTW afdracht. Daarmee bedoel ik te zeggen dat jouw schade gewoon 5000,- is als het pakje kwijtraakt.

Is het zo dat een winkel iets naar jou stuurt en het raakt kwijt dan vind de koop geen doorgang, dan is het inderdaad onzin om btw te vergoeden want de winkelier betaalt deze ook niet en aldus is het geen schade.

En dat bedoelde ik aan te geven, en dus heeft Piet_Piraat in mijn beleving een fout in zijn beredenering.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148648550
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En al is het met een bedrijf, de waarde van het pakket dient gewoon vergoed te worden. Wat de verkopende partij met de BTW doet is zijn probleem, daar heeft PostNL geen drol mee te maken. Het pakket is bedrag X waard, of het nou met BTW, servicekosten, verpakkingskosten of whatever te maken heeft, dat lijkt me niet van belang.
Ik verwacht dat dit is omdat PostNL natuurlijk niet de verkoper hoeft te laten verdienen aan dit probleem. Als ik het iig even simpel zie voor zover de vork mij in de steel lijkt te zitten (geen kloppende percentages).

Koper tikt ¤5000 af aan verkoper, stel dat dit ¤4000 verkoopsprijs is, en ¤1000 BTW die de verkoper moet afdragen.
Pakketje gaat retour vanwege ontbinding van de overeenkomst (laten we even aannemen dat dit goed gaat), verkoper stort de ¤5000 terug en de koop is ontbonden en de zaak is afgedaan, verkoper hoeft ook de ¤1000 BTW niet meer af te dragen.

Nu gaat het terugzenden niet goed, koper/verzender laat het onderzoek uitvoeren, krijgt hierin gelijk en krijgt volgens de voorwaarden de ¤4000 terug van PostNL, de verkoper wordt schadeloos gesteld daar hij nu ¤4000 kan houden als schadeloosstelling voor de vermissing van het item tijdens de terugzending. De koop is echter ontbonden dus de BTW hoeft niet meer afgedragen te worden. Koper moet deze ¤1000 nog terugkrijgen van de verkoper, hierna is de zaak afgehandeld.

Zou PostNL ¤5000 uitkeren aan de koper, dan zou de verkoper dus ¤1000 in zijn zak steken zonder daarvoor een prestatie te moeten leveren daar de koper zijn geld al terug heeft, maar de verkoper de ¤1000 die oorspronkelijk afgedragen zou moeten worden ook nog steeds in zijn bezit heeft terwijl deze niet meer afgedragen hoeft te worden omdat de koop in princiepe ontbonden is (door de schadeloosstelling van ¤4000).
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:10:01 #221
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_148649656
Kan je dit anders niet voorleggen bij zo'n rechtswinkel van een studievereniging van rechtenstudenten (willekeurige universiteit)?
Heb je voor een laag tarief toch wat echt onderzoek met wettelijke onderbouwing.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_148652920
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:41 schreef Dennism het volgende:

[..]

Ik verwacht dat dit is omdat PostNL natuurlijk niet de verkoper hoeft te laten verdienen aan dit probleem. Als ik het iig even simpel zie voor zover de vork mij in de steel lijkt te zitten (geen kloppende percentages).

Koper tikt ¤5000 af aan verkoper, stel dat dit ¤4000 verkoopsprijs is, en ¤1000 BTW die de verkoper moet afdragen.
Pakketje gaat retour vanwege ontbinding van de overeenkomst (laten we even aannemen dat dit goed gaat), verkoper stort de ¤5000 terug en de koop is ontbonden en de zaak is afgedaan, verkoper hoeft ook de ¤1000 BTW niet meer af te dragen.

Nu gaat het terugzenden niet goed, koper/verzender laat het onderzoek uitvoeren, krijgt hierin gelijk en krijgt volgens de voorwaarden de ¤4000 terug van PostNL, de verkoper wordt schadeloos gesteld daar hij nu ¤4000 kan houden als schadeloosstelling voor de vermissing van het item tijdens de terugzending. De koop is echter ontbonden dus de BTW hoeft niet meer afgedragen te worden. Koper moet deze ¤1000 nog terugkrijgen van de verkoper, hierna is de zaak afgehandeld.

Zou PostNL ¤5000 uitkeren aan de koper, dan zou de verkoper dus ¤1000 in zijn zak steken zonder daarvoor een prestatie te moeten leveren daar de koper zijn geld al terug heeft, maar de verkoper de ¤1000 die oorspronkelijk afgedragen zou moeten worden ook nog steeds in zijn bezit heeft terwijl deze niet meer afgedragen hoeft te worden omdat de koop in princiepe ontbonden is (door de schadeloosstelling van ¤4000).
Verkoper is geen partij voor postnl.
Koper/ verzender is de partij die met postnl te maken heeft.
Die krijgt, als het al lukt , 4000 terug.
Die verliest gewoon 1000 euro.
Verkoper heeft gewoon 5000 ontvangen.
Er is niets te ontbinden als product niet terug komt bij verkoper.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_148662778
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:21 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Verkoper is geen partij voor postnl.
Koper/ verzender is de partij die met postnl te maken heeft.
Die krijgt, als het al lukt , 4000 terug.
Die verliest gewoon 1000 euro.
Verkoper heeft gewoon 5000 ontvangen.
Er is niets te ontbinden als product niet terug komt bij verkoper.
Waarom vergoedt PostNL de BTW dan niet?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148663350
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:21 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Verkoper is geen partij voor postnl.
Koper/ verzender is de partij die met postnl te maken heeft.
Die krijgt, als het al lukt , 4000 terug.
Die verliest gewoon 1000 euro.
Verkoper heeft gewoon 5000 ontvangen.
Er is niets te ontbinden als product niet terug komt bij verkoper.
Het is geen transactie met BTW afdracht.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148663689
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom vergoedt PostNL de BTW dan niet?
Doet ze wel. En ga gewoon naar een rechtswinkel. Heb je binnen een bepaalde tijd een goed antwoord in plaats van mensen die hier over elkaar heenvallen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')