abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148537815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

5,85 meer voor een verhoging van de dekking van 5000,- is toch niet zo slecht qua prijs.

Moet je alleen nog wel aan kunnen tonen dat dit ook daadwerkelijk in het pakje zat.
Er zijn foto's van de inhoud van het pakje en er is een mailconversatie tussen de zender (mijn bekende dus) en het bedrijf waarnaar het retour is gegaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148537823
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

toch niet zo'n dingetje voor je horloge toch?
?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148537859
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Er zijn foto's van de inhoud van het pakje en er is een mailconversatie tussen de zender (mijn bekende dus) en het bedrijf waarnaar het retour is gegaan.
Zou mij voldoende lijken. Anders valt alleen de waarde maar aan te tonen als je het op het postkantoor inpakt.

Voldoende aannemelijk maken lijkt mij de norm.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:17:59 #154
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148538601
Het zit vast in een of andere wisselbak. Ben ook zo'n pakketje een tijd kwijt geweest, blijkbaar is de werking tussen bpost en postnl niet gebaseerd op First-in/first-out. Dus wanneer er zoveel wisselbakken zijn dat ze die niet allemaal verwerkt krijgen blijven die gewoon staan tot er wel capaciteit is, helaas is er niemand die er aan denkt om eerst de langst wachtende eerst te verwerken,

True story :'(
pi_148543387
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Situatie van een kennis die zeer dichtbij mij staat:
Pakje verzekerd verzonden met PostNL ter waarde van E5.000,- naar België.
Na twee weken is het pakje spoorloos. In de verzendstatus staat dat het in het sorteercentrum staat, maar verder niks.

Contact met PostNL telefoonservice, e-mail, whatsapp en webservice (Facebook) levert niks op. Ze zeggen dat ze een fysiek vermissingsformulier op willen sturen, waarna er een onderzoek ingesteld kan worden (van zes weken). De kans is groot dat het pakjes is verduisterd (gestolen) door een medewerker van PostNL.

Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.

Hoe is dit op te lossen? Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
Zou het er niet bij laten zitten, een bedrijf hoort ten alle tijden ook voor dit soort gebeurtenissen verzekerd te zijn/ c.q de verantwoordelijkheid te nemen, anders moet je geen bedrijf beginnen.
Heb ook een vordering op ze,van meer als 3k en die gaat echt wel betaald worden.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:38:49 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148543627
Denk dat TS niet hier zijn vraag moet stellen, maar gewoon met een OvJ moet gaan praten en aangifte moet doen. Verder via advocaat een claim indienen bij PostNL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148544450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Zou het er niet bij laten zitten, een bedrijf hoort ten alle tijden ook voor dit soort gebeurtenissen verzekerd te zijn/ c.q de verantwoordelijkheid te nemen, anders moet je geen bedrijf beginnen.
Heb ook een vordering op ze,van meer als 3k en die gaat echt wel betaald worden.
Tuurlijk jongen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat TS niet hier zijn vraag moet stellen, maar gewoon met een OvJ moet gaan praten en aangifte moet doen. Verder via advocaat een claim indienen bij PostNL
Want?

(die advocaat lacht hem op dit moment recht in zijn snufferd uit)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148545162
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nogmaals: DIT IS MIJN VRAAG NIET. Moet ik het nog duizend keer opschrijven?

WELKE JURIDISCHE BASIS/MOGELIJKHEDEN ZIJN ER OM INTUSSEN AANGIFTE TE DOEN VAN DIEFSTAL OF VERDUISTERING, BUITEN HET ZES(!) WEKEN AFWACHTEN VAN HET VRIJBLIJVENDE INTERNE ONDERZOEK VAN POSTNL?
Aangifte doen is altijd mogelijk, maar ik betwijfel ten zeerste of de politie er iets mee gaat doen. Al was het maar omdat jij alleen maar aanneemt dat je pakje gestolen is, terwijl je dit niet kunt bewijzen. Het kan ook gewoon zo zijn dat er een sorteerfout is gemaakt bij PostNL (pakje in de verkeerde container beland), en dat het straks alsnog, met enige vertraging, weer opduikt.

quote:
Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd.
Van de site van PostNL:

quote:
Als er toch iets mis gaat

Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw). De maximale schadevergoeding is 5.500 euro per pakket. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Die 5500 euro is dus maximaal, en je moet natuurlijk wel een bonnetje kunnen overleggen, of in elk val iets waar uit blijkt dat de ontvanger daadwerkelijk dat bedrag betaald heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_148545252
Ja, en de vergoeding is zonder BTW zoals ik het lees?? Dat zou 1000E schelen? Wtf
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148546479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:47 schreef Skv het volgende:
Ja, en de vergoeding is zonder BTW zoals ik het lees?? Dat zou 1000E schelen? Wtf
Als de koop niet verricht is hoef jij ook geen btw af te dragen lijkt mij. En bij particuliere verkoop speelt btw geen belang.

Of zie ik iets over het hoofd?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148546872
Nouja, situatie:
Artikel gekocht voor 5.000 incl BTW
Artikel teruggestuurd, verzekerd voor 5.000
Artikel kwijt, vergoeding excl BTW :? Dat zou helemaal vaag zijn toch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148549171
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen.

[..]

Want?

(die advocaat lacht hem op dit moment recht in zijn snufferd uit)
ben geen jongen goochemerd
  zaterdag 10 januari 2015 @ 20:35:00 #163
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148549318
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Dan moet je investeren in iemand die wel capabel is.. enne geen zin maar wel ondernemer willen spelen..? :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Vanwege de voorwaarden misschien..? :W
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 11 januari 2015 @ 04:15:37 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_148559750
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan moet je investeren in iemand die wel capabel is.. enne geen zin maar wel ondernemer willen spelen..? :')

[..]

Vanwege de voorwaarden misschien..? :W
wat loop jij nou weer te ijlen? :? Mafkees.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148559851
Houden jullie er wel rekening mee dat de Postwet vergaande bescherming kent voor PostNL. TS geeft aan dat gebruik gemaakt is van een consumentendienst van PostNL en dus is de Postwet van toepassing.
pi_148560474
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Skv het volgende:
Nouja, situatie:
Artikel gekocht voor 5.000 incl BTW
Artikel teruggestuurd, verzekerd voor 5.000
Artikel kwijt, vergoeding excl BTW :? Dat zou helemaal vaag zijn toch?
Ja: exclusief BTW. Laten we voor het gemak zeggen dat het product ¤4000 kost + ¤1000 BTW. Je betaalt dan ¤5000 aan de verkoper, die steekt ¤4000 in z'n zak en draagt ¤1000 af aan de belasting.

Als het pakket kwijt is, is er dus ook niets verkocht en hoeft er ook geen BTW betaalt te worden. De schade voor de verkoper is dus ¤4000. Dat is wat PostNL vergoedt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 11 januari 2015 @ 12:41:01 #167
67670 Skv
Cynist.
pi_148563414
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:41 schreef papernote het volgende:

[..]

Ja: exclusief BTW. Laten we voor het gemak zeggen dat het product ¤4000 kost + ¤1000 BTW. Je betaalt dan ¤5000 aan de verkoper, die steekt ¤4000 in z'n zak en draagt ¤1000 af aan de belasting.

Als het pakket kwijt is, is er dus ook niets verkocht en hoeft er ook geen BTW betaalt te worden. De schade voor de verkoper is dus ¤4000. Dat is wat PostNL vergoedt.
Ahja, en in dit geval zou de verkoper waar het artikel was gekocht de E1000 terug moeten storten? Gaat ook nog een lekkere discussie worden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:51:45 #168
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_148563685
Alles maar ook alles goed onderbouwen, opschrijven etc. En dan een zaak aanspannen of procedures volgen om ¤5000 terug te krijgen.

Gewoon proberen
  zondag 11 januari 2015 @ 12:59:57 #169
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148563917
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:51 schreef 10minuteman het volgende:
Alles maar ook alles goed onderbouwen, opschrijven etc. En dan een zaak aanspannen of procedures volgen om ¤5000 terug te krijgen.

Gewoon proberen
Er word beknibbeld op transport.. en dat kan als je akkoord gaat met de voorwaarden.. dus dan moet je niet gaan zeuren als je daar op terug wil komen op het moment dat het toch niet voldoende dekkend blijkt te zijn:

quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148563920
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Ahja, en in dit geval zou de verkoper waar het artikel was gekocht de E1000 terug moeten storten? Gaat ook nog een lekkere discussie worden.
De verkoper stort de ¤5000 terug die het product waard was, want het is teruggestuurd. Omdat het echter niet is aangekomen heeft de verkoper een claim op jouw kennis van de inkoopwaarde van het product à ¤4000. Die moet jouw kennis aan de verkoper betalen en zelf verhalen op PostNL.

Netto komt het er op neer dat de verkoper de ¤1000 BTW niet aan de belasting afdraagt, maar teruggeeft aan de kennis.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 11 januari 2015 @ 13:07:23 #171
67670 Skv
Cynist.
pi_148564147
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:59 schreef papernote het volgende:

[..]

De verkoper stort de ¤5000 terug die het product waard was, want het is teruggestuurd. Omdat het echter niet is aangekomen heeft de verkoper een claim op jouw kennis van de inkoopwaarde van het product à ¤4000. Die moet jouw kennis aan de verkoper betalen en zelf verhalen op PostNL.

Netto komt het er op neer dat de verkoper de ¤1000 BTW niet aan de belasting afdraagt, maar teruggeeft aan de kennis.
Dat gaat al lastig worden, verkoper gaf tevoren aan geld terug te sturen na ontvangst van het pakje. Logisch ook.

Denk dat het verhaal dan iig is dat zij de BTW terugstorten aan mijn kennis, omdat de koop niet door is gegaan uiteindelijk, wegens de retourzending. Hoop dat de verkoper hier ook iets in ziet en niet zegt: bekijk het maar, ik heb niks ontvangen dus jouw probleem.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148564529
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat gaat al lastig worden, verkoper gaf tevoren aan geld terug te sturen na ontvangst van het pakje. Logisch ook.

Denk dat het verhaal dan iig is dat zij de BTW terugstorten aan mijn kennis, omdat de koop niet door is gegaan uiteindelijk, wegens de retourzending. Hoop dat de verkoper hier ook iets in ziet en niet zegt: bekijk het maar, ik heb niks ontvangen dus jouw probleem.
Kijk... die verkoper moet ook een administratieve hel door om dit allemaal in orde te maken. Een verkoop ongedaan maken, eventuele afgedragen BTW weer terug halen, een product afschrijven, die ¤4000 verantwoorden, et cetera.

En waarvoor... omdat (een derde ingeschakeld door) jouw kennis het product kwijt is.

Het hele gebeuren bij PostNL moet je toch gaan doorlopen. En wie weet krijg je PostNL nog wel zo gek de ¤5000 te vergoeden, omdat je een particuliere verzender bent en je niets verkocht en dus ook niets met BTW te maken hebt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_148564725
Dit heet nou 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. De voorwaarden waren gewoon duidelijk en bekend op moment van verzenden, als ze niet acceptabel waren had je een andere verzendwijze/koerier moeten kiezen, waar de voorwaarden wel aansloten bij de urgentie van het pakket.
pi_148594932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 02:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Topicstarter heeft een verzendbewijs. Dus PostNL zal moeten aantonen dat er wel geleverd is.. Dat kan PostNL niet. In dat geval zal PostNL dus moeten vergoeden conform wat er vastgelegd is in de overeenkomst. Die overeenkomst is dus de verzending voor alle duidelijkheid.

Op het moment dat topicstarter neit kan bewijzen dat er een duur horloge (toch?) inzat, maar wel een verzendbewijs heeft met als waarde 5k zou ik denken dat PostNL moet betalen. En daar zullen de algemene voorwaarden ook wel wat meer duidelijkheid over scheppen over hoeveel dat dan wel niet moet zijn en onder welke condities.

En soms... wordt je dan als verzender echt genaaid. Als er bijv. uitbetaald wordt op basis van een vaste prijs per gewicht, maar dat staat allemaal in de algemene voorwaarden omschreven. En daar ben je mee akkoord gegaan..
Maar zo simpel ligt het gelukkig niet altijd..
Een beding uit de algemene voorwaarden, welke een van de partijen geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding kan als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, en kan dan worden vernietigd door de rechter. Of dat hier van toepassing is , is de vraag. Dat zou je aan de burgelijke rechter voor moeten leggen.
pi_148595420
Gooi je verzekerd versturen en mikropakketen niet door elkaar?
Mikropakketen hebben inderdaad een " apart/ gesloten " aflevertraject.
Maar ook ander voorwaarden en is een verzendmanier voor de zakelijke markt.

Dan snap ik al helemaal niet waarom er geen factuur is .
Regel die maar eens eerst.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')