Ah ok. Dat is op zich wel de ideale grote.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Paar busjes en wat auto's mannetje of 10 maximaal, bij ons een familiebedrijfje. Heeft voor ons het voordeel dat we grote klant zijn voor hen, ongeacht wanneer we bellen, binnen een uur halen ze af en rijden direct naar de bestemming. Niet het goedkoopste maar wel kwaliteit.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen factuur, geen taxatierapport. Wel foto's en de schriftelijke (mail) koopovereenkomst met de koper. De koper verkoopt het weer door aan een derde partij en heeft slechts wat aan het product als het deze week nog geleverd wordt.
Zou voldoende kunnen zijn.. denk ik. Want zeker weten doe ik het niet. Je zal wel een en ander moeten overleggen natuurlijk. Die betaling van 5k dus op je rekening, de koopovk, enz.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen factuur, geen taxatierapport. Wel foto's en de schriftelijke (mail) koopovereenkomst met de koper. De koper verkoopt het weer door aan een derde partij en heeft slechts wat aan het product als het deze week nog geleverd wordt.
Ik vind het wat te gemakkelijke kritiek. Ze hebben zeker een slechte reputatie maar ze zijn dan ook behoorlijk groot in Nederland.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Elke sector kent rotte appels, maar we zijn het er vast wel over ééns dat je voor kwaliteit in elk geval niet bij postnl moet zijn.
Ja, ik was ook stomverbaasd. Ik heb nog door de bakken met post gespit omdat ik het eerst niet geloofde.quote:
Klopt, bedrijfsmatig heb ik geen ervaring met de grote jongens, het magazijn neemt die zooi elke dag aan, dat gaat helemaal langs mij heen. Maar als ik kijk naar mijn eigen bezorging hier aan huis maakt in elk geval postnl er het grootste chaos van, inmiddels ken ik iedereen in dit blok en het blok aan de andere kant van de straat door de pakjesbezorging.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het wat te gemakkelijke kritiek. Ze hebben zeker een slechte reputatie maar ze zijn dan ook behoorlijk groot in Nederland.
Persoonlijk heb ik vooral slechte ervaringen met DHL. Daar is het de afgelopen 2 jaar al 5x wat misgegaan, op een totaal van 9 zendingen. Dat was dan particulier.
Met mijn werk heb ik ook te maken met DHL en daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat deze bedrijven allemaal zoveel klanten bedienen dat het onmogelijk is om ze goed te kunnen beoordelen op afstand
En de wet is duidelijk. Je handelt volgens een contract en ingeval van diefstal/verlies wordt er ook conform contract een schadevergoeding toegekend. Daar ga je mee akkoord bij verzending en anders had je niet moeten verzenden met die dienst.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:33 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Maar je kunt je niet altijd verschuilen onder je eigen Algemene Voorwaarden. De wet gaat voor. PostNL heeft met TS een overeenkomst gesloten. Die overeenkomst houdt in dat TS betaald voor een dienst die PostNL levert. Wanpresteert er iemand, in dit geval PostNL, dan kan de overeenkomst ongeldig worden verklaart. Het bewijs is er dat het pakket bij PostNL in huis was. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor. Het is daar kwijtgeraakt, dus kun je daar op schadevergoeding rekenen. Algemene Voorwaarden hebben dan helemaal niets te vertellen. Je kunt zoveel voorwaarden opstellen wat je wilt, maar de wet kun je niet beïnvloeden.
En dit is een goede tip voor volgende keer. Erg goed verpakken, zodat het niet zomaar kwijt kan raken. Al dan niet verdwenen in een jaszak.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:54 schreef Rica het volgende:
[..]
Precies, de redelijkheid en billijkheid waar TS het over heeft is nu juist het bedrijf de kans geven proberen te achterhalen waar het pakket gebleven is.
Dat het in de praktijk wat minder redelijk aanvoelt als je de pechvogel in het verhaal bent is begrijpelijk maar helaas.
Tip: Stuur geen verzekerde spullen in lullige kleine doosjes die gemakkelijk in een jaszak passen maar zoek de grootste effing doos op die je kunt vinden.
ja kan ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden? Besides, leuk die voorwaarden, maar als iemand het steelt dan kan je toch gewoon aangifte doen cq. een zaak starten?
Je zegt dat het van particulier naar particulier verzonden is. Dat lijkt mij erg lastig om dan "gedolven inkomsten" te kunnen doorberekenen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.
het kan allebij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat? Aangifte, een zaak starten of allebei? En in geval van aangifte: tegen wie?
haha, dat zijn dezelfde vragen die bij mij ook opkwamen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat? Aangifte, een zaak starten of allebei? En in geval van aangifte: tegen wie?
Maar aangifte tegen wie dan? En een zaak op basis waarvan dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:16 schreef tailfox het volgende:
het kan allebij allebei.
maar zolang TS geen bewijs heeft wint die het sws niet.
Niet te moeilijke vragen stellen aan een 15-jarige die vanuit zn onderbuikgevoelens typt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar aangifte tegen wie dan? En een zaak op basis waarvan dan?
Nou...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
Niet te moeilijke vragen stellen aan een 15-jarige die vanuit zn onderbuikgevoelens typt.
Topicstarter heeft een verzendbewijs. Dus PostNL zal moeten aantonen dat er wel geleverd is.. Dat kan PostNL niet. In dat geval zal PostNL dus moeten vergoeden conform wat er vastgelegd is in de overeenkomst. Die overeenkomst is dus de verzending voor alle duidelijkheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:16 schreef tailfox het volgende:
[..]
het kan allebij.
maar zolang TS geen bewijs heeft wint die het sws niet.
Uiteraard gaat PostNL slechts de kiloprijs betalen als er geen aankooppapieren getoond kunnen worden. Of een taxatierapport dat de waarde aantoont. Enkele emails voldoen dan niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
[..]
Zou voldoende kunnen zijn.. denk ik. Want zeker weten doe ik het niet. Je zal wel een en ander moeten overleggen natuurlijk. Die betaling van 5k dus op je rekening, de koopovk, enz.
Dat de koper nu een transactie misloopt aan een opvolgende koper? Dat is niet jouw probleem, maar dat van de koper. Ondernmersrisico zeg maar. Hij had ook kunnen zelf kunnen ophalen natuurlijk als het ech zo belangrijk was.
Geduld is een schone zaak. Meer kun je op dt moment niet doen. Je hebt een ovk met PostNL, daar staat alles in beschreven onder welke condities dat gaat.
Je zult dus die 6 weken moeten afwachten en daarna zul je gecompenseerd moeten worden conform contract. En voor jou hoop ik niet dat er een kiloprijs berekend wordt. Of voor je vriend of van wie het ook is.
Het is pure overmacht waar je nu inzit.. en ik neem aan dat degene die het ding van 5k gekocht heeft en doorverkocht heeft pech heeft met zijn doorverkoop van het betaalde.
Na 30 dagen kun je dus een schadeclaim indienen.quote:Artikel 15
Kennisgeving schade
Indien PostNL Pakketservice niet binnen 30 dagen gerekend
vanaf de dag van acceptatie ten vervoer van de Zending van de
Afzender of de Geadresseerde melding heeft gekregen dat de
Zending niet is afgeleverd, wordt PostNL Pakketservice geacht
de Vervoerovereenkomst overeenkomstig het Servicekader te
hebben uitgevoerd. In afwijking van de vorige volzin geldt voor
Zendingen onder beding van “rembours”/betaalservice voor
de Afzender een termijn van 6 weken.
Ja, klopt. Die afkorting heb ik inderdaad net in de voorwaarden van PostNL zien staan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:10 schreef BloedendeVagina het volgende:
Deze is overigens ook van toepassing omdat het om een internationale zending gaat:
http://www.dachser.com/nl(...)rdrag_Nederlands.pdf
Nou, om het even goed te omschrijven, het ging om een retourzending. De verkoper ging akkoord met het retourneren omdat er na aankoop bleek dat er iets mis was (krasje). Pakje was dus terug op weg naar de initiële verkoper (die het al had vastgelegd voor een nieuwe koper). De zender van het pakje heeft het geld dan ook nog niet ontvangen (dit zou worden overgemaakt na ontvangst).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:48 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
[..]
Zou voldoende kunnen zijn.. denk ik. Want zeker weten doe ik het niet. Je zal wel een en ander moeten overleggen natuurlijk. Die betaling van 5k dus op je rekening, de koopovk, enz.
Dat de koper nu een transactie misloopt aan een opvolgende koper? Dat is niet jouw probleem, maar dat van de koper. Ondernmersrisico zeg maar. Hij had ook kunnen zelf kunnen ophalen natuurlijk als het ech zo belangrijk was.
Geduld is een schone zaak. Meer kun je op dt moment niet doen. Je hebt een ovk met PostNL, daar staat alles in beschreven onder welke condities dat gaat.
Je zult dus die 6 weken moeten afwachten en daarna zul je gecompenseerd moeten worden conform contract. En voor jou hoop ik niet dat er een kiloprijs berekend wordt. Of voor je vriend of van wie het ook is.
Het is pure overmacht waar je nu inzit.. en ik neem aan dat degene die het ding van 5k gekocht heeft en doorverkocht heeft pech heeft met zijn doorverkoop van het betaalde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |