abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148526149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Jouw persoonlijke mening.

Verwacht je dan dat ze voor elk vermist pakje onmiddellijk iemand vrijmaken die een hele week besteed aan het binnenstebuiten keren van dat hele distributiecentrum. (eigenlijk weet ik het antwoord al)
Hij krijgt uiteindelijk een standaardbrief van PostNL dat ze niets meer kunnen achterhalen en ook niets meer kunnen doen. Heb het zelf meegemaakt met een zoekgeraakt stuk. Gewoon geroofd door één van de medewerkers in het distributiecentrum, dat is welhaast zeker.
pi_148526160
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Goed, dit soort dingen ben ik naar op zoek! Dank voor de eerste nuttige reactie in dit topic. _O_

Heeft aangifte zin denk je?
Aangifte in ieder geval niet, er is immers sprake van een civiele zaak. Het lastige is wel dat ik het punt van hottentot ook wel kan begrijpen. Het staat nog niet precies vast of het inderdaad daadwerkelijk weg is. Je zou alleen wel vraagtekens kunnen stellen of een termijn van zes weken wel redelijk is als men normaliter er vanuit gaat dat het pakketje een dag later al bij iemand op de mat ligt. Zeker in de huidige 24-uurseconomie. Je zou dan kunnen zeggen dat de voorwaarde onredelijk bezwarend is volgens art 6:233 lid 1 Bw. Je zou dit alleen even moeten kijken hoe de rechter hierover denkt in de jurisprudentie.

Indien het inderdaad vaststaat dat het bedrijf in gebreke is heb je recht op schadevergoeding art 6:74 Bw. Ook vertragingsschade valt hieronder 6:85 Bw. De vergoeding is echter beperkt tot de periode waarin het bedrijf in verzuim is geweest.
pi_148526187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:20 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Je hebt nog de geschillencommissie waar PostNL bij is aangesloten. Je zult toch niet kunnen voorkomen dat je ook dan een heel traject af moet leggen alvorens de zaak voorkomt. Maar dan draait de molen tenminste en komt er van een onafhankelijke commissie een bindende uitspraak. Kost je inschrijfgeld wat je weer terug krijgt als je wint, maar nogmaals, volgende week heb je nog geen uitspraak, dat duurt maanden helaas.
Kijk bij de site van de Geschillencommissie wat je in beginsel moet doen. Dat zal in eerste instantie zijn dat je PostNL aansprakelijk stelt voor vermissing van het pakket, waar PostNL op hun beurt per omgaande moeten reageren naar de Geschillencommissie, en dan enz. enz. in ieder geval.
Wellicht is dit iets voor je wil je niet veel geld kwijtraken aan een rechtszaak.
Dat klopt, maar zoals je zelf al aangeeft moet TS eerst het traject doorlopen, en dat wil TS niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148526296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zoals je zelf al aangeeft moet TS eerst het traject doorlopen, en dat wil TS niet.
Weet ik, maar anders is de zaak echt kansloos.
Ik heb in het verleden 2 zaakjes gehad via een Geschillencommissie. Beide keren gewonnen. Dan maar lang duren, maar dan heb je ook wat.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:27:42 #105
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_148526324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als de voorwaarden duidelijk zijn heb je toch geen jurist nodig.

Er is een onderzoeksperiode na vermissing waarna tot aflevering en/of schadevergoeding word overgegaan. Geen jurist die dat kan veranderen.
soms zijn voorwaarden niet wettelijk. Ik denk deze van PostNL wel... Maar ts wil volgens mij weten of die termijn vanzes weken wettelijk gezien reëel is.

En voorwaarden over de afhandeling zijn blijkbaar niet duidelijk, want daarin staat het woord factuur, die de ts niet heeft. Dus wat moet hij dan wel doen om de waarde vast te stellen. Of is het voldoende voor welk bedrag hij het verzekerd heeft?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_148526508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:11 schreef Accursius het volgende:
Gezien de overeenkomst niet meer kan worden nagekomen, het product is namelijk gewoon weg en kan niet worden geleverd,
Heb jij zojuist gezocht in het distributiecentrum en uiteindelijk geconcludeerd dat het echt weg is ja?
pi_148526535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:32 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Heb jij zojuist gezocht in het distributiecentrum en uiteindelijk geconcludeerd dat het echt weg is ja?
Zie ook mijn nuancering enkele posts later.
pi_148526546
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:27 schreef Angst het volgende:

[..]

soms zijn voorwaarden niet wettelijk. Ik denk deze van PostNL wel... Maar ts wil volgens mij weten of die termijn vanzes weken wettelijk gezien reëel is.

En voorwaarden over de afhandeling zijn blijkbaar niet duidelijk, want daarin staat het woord factuur, die de ts niet heeft. Dus wat moet hij dan wel doen om de waarde vast te stellen. Of is het voldoende voor welk bedrag hij het verzekerd heeft?
Maar je kunt je niet altijd verschuilen onder je eigen Algemene Voorwaarden. De wet gaat voor. PostNL heeft met TS een overeenkomst gesloten. Die overeenkomst houdt in dat TS betaald voor een dienst die PostNL levert. Wanpresteert er iemand, in dit geval PostNL, dan kan de overeenkomst ongeldig worden verklaart. Het bewijs is er dat het pakket bij PostNL in huis was. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor. Het is daar kwijtgeraakt, dus kun je daar op schadevergoeding rekenen. Algemene Voorwaarden hebben dan helemaal niets te vertellen. Je kunt zoveel voorwaarden opstellen wat je wilt, maar de wet kun je niet beïnvloeden.
pi_148526599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:33 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Maar je kunt je niet altijd verschuilen onder je eigen Algemene Voorwaarden. De wet gaat voor. PostNL heeft met TS een overeenkomst gesloten. Die overeenkomst houdt in dat TS betaald voor een dienst die PostNL levert. Wanpresteert er iemand, in dit geval PostNL, dan kan de overeenkomst ongeldig worden verklaart. Het bewijs is er dat het pakket bij PostNL in huis was. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor. Het is daar kwijtgeraakt, dus kun je daar op schadevergoeding rekenen. Algemene Voorwaarden hebben dan helemaal niets te vertellen. Je kunt zoveel voorwaarden opstellen wat je wilt, maar de wet kun je niet beïnvloeden.
Dan nog zul je ze in alle redelijkheid de kans moeten geven dit pakje te vinden, TS en postnl zijn hiervoor van te voren een termijn van zes weken overéén gekomen.

Mij lijkt dat zolang er binnen de overéén gekomen voorwaarden word gehandeld er van onredelijkheid of wanprestatie geen sprake is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148526695
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dan nog zul je ze in alle redelijkheid de kans moeten geven dit pakje te vinden, TS en postnl zijn hiervoor van te voren een termijn van zes weken overéén gekomen.
Die termijn zullen ze ook wel krijgen in geval van Geschillencommissie. Maar 100% zie je het pakje nooit meer terug, hoe langer het duurt, hoe minder kans. Maar daarna treedt toch echt de ingebrekestelling in. Dan wellicht Kassa voor TS.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:37:09 #111
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_148526704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:33 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Maar je kunt je niet altijd verschuilen onder je eigen Algemene Voorwaarden. De wet gaat voor. PostNL heeft met TS een overeenkomst gesloten. Die overeenkomst houdt in dat TS betaald voor een dienst die PostNL levert. Wanpresteert er iemand, in dit geval PostNL, dan kan de overeenkomst ongeldig worden verklaart. Het bewijs is er dat het pakket bij PostNL in huis was. Zij zijn er dus verantwoordelijk voor. Het is daar kwijtgeraakt, dus kun je daar op schadevergoeding rekenen. Algemene Voorwaarden hebben dan helemaal niets te vertellen. Je kunt zoveel voorwaarden opstellen wat je wilt, maar de wet kun je niet beïnvloeden.
dit bedoelde ik juist ?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_148527051
TS zou om enige spoed in de zaak te krijgen zich kunnen beroepen op de AVC in communicatie naar de vervoerder toe.

Artikel 25
Verloren zaken

quote:
Indien zaken niet zijn afgeleverd binnen dertig dagen na de dag, waarop zij ten vervoer werden aangenomen en het onbekend is waar zij zich bevinden worden zij als verloren aangemerkt.
Dit brengt de termijn terug tot een totaal van 30 dagen.

Niet exact wat hij wil, maar beter dan niets.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:54:14 #113
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148527400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dan nog zul je ze in alle redelijkheid de kans moeten geven dit pakje te vinden, TS en postnl zijn hiervoor van te voren een termijn van zes weken overéén gekomen.

Mij lijkt dat zolang er binnen de overéén gekomen voorwaarden word gehandeld er van onredelijkheid of wanprestatie geen sprake is.
Precies, de redelijkheid en billijkheid waar TS het over heeft is nu juist het bedrijf de kans geven proberen te achterhalen waar het pakket gebleven is.

Dat het in de praktijk wat minder redelijk aanvoelt als je de pechvogel in het verhaal bent is begrijpelijk maar helaas.

Tip: Stuur geen verzekerde spullen in lullige kleine doosjes die gemakkelijk in een jaszak passen maar zoek de grootste effing doos op die je kunt vinden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148528244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:31 schreef hottentot het volgende:
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.

Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)

Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
Je betaalt je bont en blauw voor een verzekerde verzending en wat je terug krijgt is troep, bah.
Dat dat zo tegenwoordig gaat.

@ TS: Staat er niet ergens in de voorwaarden dat ze verplicht zijn binnen x zoveel tijd te leveren? Misschien kan je ze aansprakelijk stellen voor het niet tijdig leveren.
Mocht dan als weerwoord terugkomen " pakketje is vermist", T&T toont toch dat ie zich in het sorteercentrum bij hen bevindt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gruj0 op 09-01-2015 23:28:04 ]
pi_148528248
Te lam om 400km te rijden om iets van 5000,- te bezorgen......

Man man man....
pi_148528469
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:16 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je betaalt je bont en blauw voor een verzekerde verzending en wat je terug krijgt is troep, bah.
Dat dat zo tegenwoordig gaat.
5,85 meer voor een verhoging van de dekking van 5000,- is toch niet zo slecht qua prijs.

Moet je alleen nog wel aan kunnen tonen dat dit ook daadwerkelijk in het pakje zat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148528773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

5,85 meer voor een verhoging van de dekking van 5000,- is toch niet zo slecht qua prijs.

Moet je alleen nog wel aan kunnen tonen dat dit ook daadwerkelijk in het pakje zat.
Lekker dan, en hoe doe je dat dan? Je kan het verpakken van de inhoud filmen, maar dat zegt dan alsnog niets. Buiten de camera om kan je er alsnog mee rommelen.
pi_148528893
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:26 schreef Skv het volgende:
Situatie van een kennis die zeer dichtbij mij staat:
Pakje verzekerd verzonden met PostNL ter waarde van E5.000,- naar België.
Na twee weken is het pakje spoorloos. In de verzendstatus staat dat het in het sorteercentrum staat, maar verder niks.

Contact met PostNL telefoonservice, e-mail, whatsapp en webservice (Facebook) levert niks op. Ze zeggen dat ze een fysiek vermissingsformulier op willen sturen, waarna er een onderzoek ingesteld kan worden (van zes weken). De kans is groot dat het pakjes is verduisterd (gestolen) door een medewerker van PostNL.

Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.

Hoe is dit op te lossen? Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
toch niet zo'n dingetje voor je horloge toch?
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 23:38:09 #119
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148529127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

5,85 meer voor een verhoging van de dekking van 5000,- is toch niet zo slecht qua prijs.

Moet je alleen nog wel aan kunnen tonen dat dit ook daadwerkelijk in het pakje zat.
Aannemelijk maken lijkt me voldoende. Dus de transactie/verkoop aantonen.

Wat zou er dan anders in moeten hebben gezeten? Fraude plegen door lege verzekerde pakketjes te versturen in de hoop dat er eentje vermist raakt ligt niet echt voor de hand.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148529767
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:16 schreef Skv het volgende:
Goed, dit soort dingen ben ik naar op zoek! Dank voor de eerste nuttige reactie in dit topic. _O_
Nee, want je hebt er niets aan. Post NL houdt zich (waarschijnlijk) keurig aan de voorwaarden die jullie overeen zijn gekomen, dus er is helemaal geen sprake van wanprestatie. De hele periode is nou juist bedoeld om Post NL in de gelegenheid te stellen alsnog het pakket bij de ontvanger te krijgen.
quote:
Heeft aangifte zin denk je?
Ook dat niet. Post NL kan aangifte doen als blijkt dat je een dief in hun midden hebben. Je bekende kan Post NL aansprakelijk stellen voor de schade (en wellicht aanspraak maken op hetgeen voortvloeit uit die verzekering als blijkt dat het pakket echt weg is).
pi_148532260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die kleintjes hebben daar gewoon verzekeringen voor lopen. Geven we zonder problemen zo voor een ton mee.
Wat voor sta je onder kleintjes? De zzp koeriers die ik ken zijn maar zeer minimaal verzekerd omdat de verzekeringen vaak vrij duur zijn en de winstmarge van een koerier te laag is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148532375
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:24 schreef eight het volgende:

[..]

Wat voor sta je onder kleintjes? De zzp koeriers die ik ken zijn maar zeer minimaal verzekerd omdat de verzekeringen vaak vrij duur zijn en de winstmarge van een koerier te laag is.
Paar busjes en wat auto's mannetje of 10 maximaal, bij ons een familiebedrijfje. Heeft voor ons het voordeel dat we grote klant zijn voor hen, ongeacht wanneer we bellen, binnen een uur halen ze af en rijden direct naar de bestemming. Niet het goedkoopste maar wel kwaliteit.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148532389
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
Lang niet altijd. Ik ken een paar ex-criminelen die tot voor kort nog juridische (aangetekende) post deden ophalen en bezorgen (zelfs bij rechtbanken) Hadden na sluitingstijd toegang tot advocatenkantoren e.d. Het bedrijf waarvan ze de opdrachten kregen was gescreend, echter die besteedde het weer uit aan zzp'ers die nog niet eens een VOG op zak hadden. Was natuurlijk wel een vereiste maar aangeven dat je de VOG gaat aanvragen was voldoende.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148532400
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:33 schreef eight het volgende:

[..]

Lang niet altijd. Ik ken een paar ex-criminelen die tot voor kort nog juridische (aangetekende) post deden ophalen en bezorgen (zelfs bij rechtbanken) Hadden na sluitingstijd toegang tot advocatenkantoren e.d. Het bedrijf waarvan ze de opdrachten kregen was gescreend, echter die besteedde het weer uit aan zzp'ers die nog niet eens een VOG op zak hadden. Was natuurlijk wel een vereiste maar aangeven dat je de VOG gast aanvragen was voldoende.
Elke sector kent rotte appels, maar we zijn het er vast wel over ééns dat je voor kwaliteit in elk geval niet bij postnl moet zijn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148532417
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:33 schreef eight het volgende:

[..]

Lang niet altijd. Ik ken een paar ex-criminelen die tot voor kort nog juridische (aangetekende) post deden ophalen en bezorgen (zelfs bij rechtbanken) Hadden na sluitingstijd toegang tot advocatenkantoren e.d. Het bedrijf waarvan ze de opdrachten kregen was gescreend, echter die besteedde het weer uit aan zzp'ers die nog niet eens een VOG op zak hadden. Was natuurlijk wel een vereiste maar aangeven dat je de VOG gaat aanvragen was voldoende.
Sow das pas schrikbarend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')