abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148521306
Situatie van een kennis die zeer dichtbij mij staat:
Pakje verzekerd verzonden met PostNL ter waarde van E5.000,- naar België.
Na twee weken is het pakje spoorloos. In de verzendstatus staat dat het in het sorteercentrum staat, maar verder niks.

Contact met PostNL telefoonservice, e-mail, whatsapp en webservice (Facebook) levert niks op. Ze zeggen dat ze een fysiek vermissingsformulier op willen sturen, waarna er een onderzoek ingesteld kan worden (van zes weken). De kans is groot dat het pakjes is verduisterd (gestolen) door een medewerker van PostNL.

Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.

Hoe is dit op te lossen? Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521438
Wie stuurt er dan ook iets van die waarde als pakketje op?

Het zal allemaal erg afhangen van de voorwaarden van Post NL, waaraan je kennis zich geconformeerd heeft.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 20:31:23 ]
pi_148521501
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.

Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)

Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521531
Ik snap wel dat ze het willen onderzoeken, zal ook best voorkomen dat mensen pakketten als vermist opgeven terwijl het gewoon wel is bezorgd om zo PostNL te tillen.
Dat dit dan 6 weken duurt tja.... Wat zeggen de algemene voorwaarden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148521606
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:30 schreef k_man het volgende:
Wie stuurt er dan ook iets van die waarde als pakketje op?

Het zal allemaal erg afhangen van de voorwaarden van Post NL, waaraan je kennis zich geconformeerd heeft.
Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden? Besides, leuk die voorwaarden, maar als iemand het steelt dan kan je toch gewoon aangifte doen cq. een zaak starten?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:32 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap wel dat ze het willen onderzoeken, zal ook best voorkomen dat mensen pakketten als vermist opgeven terwijl het gewoon wel is bezorgd om zo PostNL te tillen.
Dat dit dan 6 weken duurt tja.... Wat zeggen de algemene voorwaarden?
PostNL geeft zelf aan dat het pakket bij hun is aangeleverd en vervolgens ergens kwijt is geraakt (en dat het Nederland niet heeft verlaten).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521677
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:31 schreef hottentot het volgende:
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.

Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)

Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521688
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
DHL kost je rond de 30 euro gok ik als het pakketje is
Hell To The Liars
pi_148521698
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
Nederland - België 16 uur.

In 16 uur kun je van Nederland naar Zweden heen en weer rijden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521739
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.

postnl is mijn inziens niet geschikt als je betrouwbaarheid eist en het pakje 5000,- waard is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nederland - België 16 uur.

In 16 uur kun je van Nederland naar Zweden heen en weer rijden.
Ja, als je werkloos bent is dat inderdaad prima te doen. In de daadwerkelijke wereld zijn er bedrijven voor die die dienst verlenen tegen betaling.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521803
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.

postnl is mijn inziens niet geschikt als je betrouwbaarheid eist en het pakje 5000,- waard is.
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:45:33 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148522035
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Ja precies. Op die reacties zit niemand te wachten.
pi_148522100
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.

Voorbeeld van mij werk, wij importeren fruit uit zuid Amerika.
Dus er zaten peren in een gekoelde container, ging de koeling kapot.
Alle peren gesmolten en verzekeringswerk, moesten we gewoon het container transport betalen van 7000 euro en dat terugvragen via de verzekering.
Die ondernemingen hebben zich zo ingedekt, win je nooit van
Hell To The Liars
pi_148522110
Oplossing is al gegeven... Je moet gewoon dealen met die 6 weken aangezien je daar akkoord mee bent gegaan op je moment dat je je pakketje verzond.
Ja, hoi!
pi_148522229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Luukiemaster het volgende:
Oplossing is al gegeven... Je moet gewoon dealen met die 6 weken aangezien je daar akkoord mee bent gegaan op je moment dat je je pakketje verzond.
Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522304
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.

Voorbeeld van mij werk, wij importeren fruit uit zuid Amerika.
Dus er zaten peren in een gekoelde container, ging de koeling kapot.
Alle peren gesmolten en verzekeringswerk, moesten we gewoon het container transport betalen van 7000 euro en dat terugvragen via de verzekering.
Die ondernemingen hebben zich zo ingedekt, win je nooit van
Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522331
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Nee, het is niet dat jij beter had moeten weten, maar als jij bepaalde vergoedingen en termijnen nastreeft bij vermissing dan zul je in het vervolg andere contracten moeten afsluiten.

Aangaande aansprakelijkheid schade:
quote:
n geval van aan PostNL Pakketservice toerekenbare schade ten gevolge van verlies of beschadiging van een Zending met “verhoogde aansprakelijkheid” kan de Afzender of de Geadresseerde aanspraak maken op de verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot maximaal het bedrag van de “verhoogde aansprakelijkheid”.
Vervolgschade is niet verzekerd en dus uitgesloten.

En die zes weken onderzoek zal wel in de AVC staan.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522339
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
en tot welk bedrag is de verzekering?
pi_148522343
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148522398
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Er zijn nog geen voorwaarden overtreden, er zijn termijnen gesteld voor situaties en die termijnen zijn jullie overééngekomen. Je zult ze gewoon die tijd moeten geven, ook een rechter kan nu nog niets voor jou beginnen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en tot welk bedrag is de verzekering?
5.000,-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.
Verzendbewijs is uiteraard aanwezig.

En hoe toon je dat aan? Het is een sieraad dat door iemand in het buitenland is overgenomen voor dat bedrag. Zending van particulier tot particulier voor een onderhandelde prijs, dus zonder factuur.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522584
Ik ben bang dat je echt weinig anders kunt dan de procedure volgen die PostNL je aanbiedt.

Been there, done that (overigens was dat een stuk minder waard) en het suckt.
pi_148522592
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?
Even een aanvulling, wij waren eigenaar van de goederen en moesten de rederij (boot/ container eigenaar) gewoon betalen.
Pakketje of container, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden door het tekenen van de vrachtbrief.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')