Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden? Besides, leuk die voorwaarden, maar als iemand het steelt dan kan je toch gewoon aangifte doen cq. een zaak starten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:30 schreef k_man het volgende:
Wie stuurt er dan ook iets van die waarde als pakketje op?
Het zal allemaal erg afhangen van de voorwaarden van Post NL, waaraan je kennis zich geconformeerd heeft.
PostNL geeft zelf aan dat het pakket bij hun is aangeleverd en vervolgens ergens kwijt is geraakt (en dat het Nederland niet heeft verlaten).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:32 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap wel dat ze het willen onderzoeken, zal ook best voorkomen dat mensen pakketten als vermist opgeven terwijl het gewoon wel is bezorgd om zo PostNL te tillen.
Dat dit dan 6 weken duurt tja.... Wat zeggen de algemene voorwaarden?
Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:31 schreef hottentot het volgende:
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.
Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)
Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
DHL kost je rond de 30 euro gok ik als het pakketje isquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
Nederland - België 16 uur.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Ja, als je werkloos bent is dat inderdaad prima te doen. In de daadwerkelijke wereld zijn er bedrijven voor die die dienst verlenen tegen betaling.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nederland - België 16 uur.
In 16 uur kun je van Nederland naar Zweden heen en weer rijden.
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.
postnl is mijn inziens niet geschikt als je betrouwbaarheid eist en het pakje 5000,- waard is.
Ja precies. Op die reacties zit niemand te wachten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla?![]()
ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.
Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla?![]()
Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.
Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht.Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Luukiemaster het volgende:
Oplossing is al gegeven... Je moet gewoon dealen met die 6 weken aangezien je daar akkoord mee bent gegaan op je moment dat je je pakketje verzond.
Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.
Voorbeeld van mij werk, wij importeren fruit uit zuid Amerika.
Dus er zaten peren in een gekoelde container, ging de koeling kapot.
Alle peren gesmolten en verzekeringswerk, moesten we gewoon het container transport betalen van 7000 euro en dat terugvragen via de verzekering.
Die ondernemingen hebben zich zo ingedekt, win je nooit van
Nee, het is niet dat jij beter had moeten weten, maar als jij bepaalde vergoedingen en termijnen nastreeft bij vermissing dan zul je in het vervolg andere contracten moeten afsluiten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.
Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.
Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht.Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Vervolgschade is niet verzekerd en dus uitgesloten.quote:n geval van aan PostNL Pakketservice toerekenbare schade ten gevolge van verlies of beschadiging van een Zending met “verhoogde aansprakelijkheid” kan de Afzender of de Geadresseerde aanspraak maken op de verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot maximaal het bedrag van de “verhoogde aansprakelijkheid”.
en tot welk bedrag is de verzekering?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB.
Er zijn nog geen voorwaarden overtreden, er zijn termijnen gesteld voor situaties en die termijnen zijn jullie overééngekomen. Je zult ze gewoon die tijd moeten geven, ook een rechter kan nu nog niets voor jou beginnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB.
5.000,-quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
en tot welk bedrag is de verzekering?
Verzendbewijs is uiteraard aanwezig.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.
Even een aanvulling, wij waren eigenaar van de goederen en moesten de rederij (boot/ container eigenaar) gewoon betalen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |