abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148521306
Situatie van een kennis die zeer dichtbij mij staat:
Pakje verzekerd verzonden met PostNL ter waarde van E5.000,- naar België.
Na twee weken is het pakje spoorloos. In de verzendstatus staat dat het in het sorteercentrum staat, maar verder niks.

Contact met PostNL telefoonservice, e-mail, whatsapp en webservice (Facebook) levert niks op. Ze zeggen dat ze een fysiek vermissingsformulier op willen sturen, waarna er een onderzoek ingesteld kan worden (van zes weken). De kans is groot dat het pakjes is verduisterd (gestolen) door een medewerker van PostNL.

Ondertussen is de ontvanger van het pakje zwaar over de zeik en dreigt met het doorberekenen van kosten voor gedolven inkomsten door het niet ontvangen van het pakje.

Hoe is dit op te lossen? Afwachten van de onderzoekstijd van 6 weken is belachelijk. Het doorberekenen van gedolven inkomsten op PostNL zal ook een drama opleveren. Maar wat helpt? Aangifte doen? Een rechtszaak aanspannen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521438
Wie stuurt er dan ook iets van die waarde als pakketje op?

Het zal allemaal erg afhangen van de voorwaarden van Post NL, waaraan je kennis zich geconformeerd heeft.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 20:31:23 ]
pi_148521501
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.

Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)

Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521531
Ik snap wel dat ze het willen onderzoeken, zal ook best voorkomen dat mensen pakketten als vermist opgeven terwijl het gewoon wel is bezorgd om zo PostNL te tillen.
Dat dit dan 6 weken duurt tja.... Wat zeggen de algemene voorwaarden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148521606
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:30 schreef k_man het volgende:
Wie stuurt er dan ook iets van die waarde als pakketje op?

Het zal allemaal erg afhangen van de voorwaarden van Post NL, waaraan je kennis zich geconformeerd heeft.
Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden? Besides, leuk die voorwaarden, maar als iemand het steelt dan kan je toch gewoon aangifte doen cq. een zaak starten?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:32 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap wel dat ze het willen onderzoeken, zal ook best voorkomen dat mensen pakketten als vermist opgeven terwijl het gewoon wel is bezorgd om zo PostNL te tillen.
Dat dit dan 6 weken duurt tja.... Wat zeggen de algemene voorwaarden?
PostNL geeft zelf aan dat het pakket bij hun is aangeleverd en vervolgens ergens kwijt is geraakt (en dat het Nederland niet heeft verlaten).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521677
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:31 schreef hottentot het volgende:
Tja lijkt mij dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, en dat je niet onder die zes weken uitkomt.

Het doorbereken van vervolgschade gaat ook niet werken (Als het echt zo belangrijk is moet je maar een koerier nemen)

Als jij getekend hebt voor schadevergoeding bij niet tijdige levering dan kun je een probleem hebben, zonet heeft de andere partij ook pech.
Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521688
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
DHL kost je rond de 30 euro gok ik als het pakketje is
Hell To The Liars
pi_148521698
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, hoe moet je het dan doen? 16 uur heen en terugrijden?
Nederland - België 16 uur.

In 16 uur kun je van Nederland naar Zweden heen en weer rijden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521739
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.

postnl is mijn inziens niet geschikt als je betrouwbaarheid eist en het pakje 5000,- waard is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148521742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nederland - België 16 uur.

In 16 uur kun je van Nederland naar Zweden heen en weer rijden.
Ja, als je werkloos bent is dat inderdaad prima te doen. In de daadwerkelijke wereld zijn er bedrijven voor die die dienst verlenen tegen betaling.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148521803
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zijn wel betere diensten voor betrouwbare pakketbezorging dan postnl.

postnl is mijn inziens niet geschikt als je betrouwbaarheid eist en het pakje 5000,- waard is.
Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:45:33 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148522035
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Ja precies. Op die reacties zit niemand te wachten.
pi_148522100
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.

Voorbeeld van mij werk, wij importeren fruit uit zuid Amerika.
Dus er zaten peren in een gekoelde container, ging de koeling kapot.
Alle peren gesmolten en verzekeringswerk, moesten we gewoon het container transport betalen van 7000 euro en dat terugvragen via de verzekering.
Die ondernemingen hebben zich zo ingedekt, win je nooit van
Hell To The Liars
pi_148522110
Oplossing is al gegeven... Je moet gewoon dealen met die 6 weken aangezien je daar akkoord mee bent gegaan op je moment dat je je pakketje verzond.
Ja, hoi!
pi_148522229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Luukiemaster het volgende:
Oplossing is al gegeven... Je moet gewoon dealen met die 6 weken aangezien je daar akkoord mee bent gegaan op je moment dat je je pakketje verzond.
Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522304
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

ben het met je eens dat service en het oplossen van problemen om te janken is. Ik heb in december een ps4 spel gestuurd en hij is pleitte, betaal je 2'euro voor en komt ie niet aan nemen ze je niet eens je klacht aan.

Voorbeeld van mij werk, wij importeren fruit uit zuid Amerika.
Dus er zaten peren in een gekoelde container, ging de koeling kapot.
Alle peren gesmolten en verzekeringswerk, moesten we gewoon het container transport betalen van 7000 euro en dat terugvragen via de verzekering.
Die ondernemingen hebben zich zo ingedekt, win je nooit van
Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522331
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Ze bieden zelf een verzekering tot E5.500,- aan.

Wordt dit weer zo'n topic dat de verzender het beter had kunnen weten en bla bla bla? :')

Die nationaal bekende toko (PostNL) biedt een dienst (verzendservice) aan tegen goed geld en levert vervolgens die dienst niet. Sterker nog, ze stelen de waardevolle zending. Wanprestatie en diefstal dus.

Ik wil simpelweg weten welke stappen ik kan zetten, en geen gezeik krijgen dat het dan maar zelf had moeten worden gebracht. :') Niet iedereen heeft een uitkering en daar tijd/zin voor. Probleem moet gewoon deze week zijn opgelost. En niet over een halfjaar.
Nee, het is niet dat jij beter had moeten weten, maar als jij bepaalde vergoedingen en termijnen nastreeft bij vermissing dan zul je in het vervolg andere contracten moeten afsluiten.

Aangaande aansprakelijkheid schade:
quote:
n geval van aan PostNL Pakketservice toerekenbare schade ten gevolge van verlies of beschadiging van een Zending met “verhoogde aansprakelijkheid” kan de Afzender of de Geadresseerde aanspraak maken op de verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot maximaal het bedrag van de “verhoogde aansprakelijkheid”.
Vervolgschade is niet verzekerd en dus uitgesloten.

En die zes weken onderzoek zal wel in de AVC staan.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522339
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo koerier nemen? Daar is verzekerd verzenden toch voor?
en tot welk bedrag is de verzekering?
pi_148522343
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148522398
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en we hebben in Nederland een systeem dat is gebaseerd op redelijkheid en billijkheid. 6 weken wachten voor ze überhaupt toegeven dat je pakje van 5K kwijt is is niet redelijk en niet billijk. Ik ben dan ook niet op zoek naar dit soort argumenten, maar naar juridische mogelijkheden om de zaak aan te vechten en te versnellen. Had je misschien kunnen afleiden aan het feit dat dit topic in WGR staat en niet in KLB. :{
Er zijn nog geen voorwaarden overtreden, er zijn termijnen gesteld voor situaties en die termijnen zijn jullie overééngekomen. Je zult ze gewoon die tijd moeten geven, ook een rechter kan nu nog niets voor jou beginnen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en tot welk bedrag is de verzekering?
5.000,-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb je het verzendbewijs nog? En postnl vergoed niet de verkoopwaarde, maar de inkoopwaarde volgens factuur ex btw.
Verzendbewijs is uiteraard aanwezig.

En hoe toon je dat aan? Het is een sieraad dat door iemand in het buitenland is overgenomen voor dat bedrag. Zending van particulier tot particulier voor een onderhandelde prijs, dus zonder factuur.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522584
Ik ben bang dat je echt weinig anders kunt dan de procedure volgen die PostNL je aanbiedt.

Been there, done that (overigens was dat een stuk minder waard) en het suckt.
pi_148522592
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Als het verzonden is inclusief koeling dan snap ik het, daar kan het verzendende bedrijf natuurlijk niks aan doen. Als het verzonden is en de verzendende partij was verantwoordelijk voor de koeling dan is het een ander verhaal. Daarbuiten vind ik er ook nog wel een verschil tussen zitten dat een pakje van NL naar België wordt verstuurd en dat er een lading bederfelijke goederen vanuit Zuid-Amerika deze kan opkomt. Maar, heb je alle geld teruggekregen? Inclusief BTW (als verkoopwaarde dus)?
Even een aanvulling, wij waren eigenaar van de goederen en moesten de rederij (boot/ container eigenaar) gewoon betalen.
Pakketje of container, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden door het tekenen van de vrachtbrief.
Hell To The Liars
pi_148522678
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee, het is niet dat jij beter had moeten weten, maar als jij bepaalde vergoedingen en termijnen nastreeft bij vermissing dan zul je in het vervolg andere contracten moeten afsluiten.

Aangaande aansprakelijkheid schade:

[..]

Vervolgschade is niet verzekerd en dus uitgesloten.

En die zes weken onderzoek zal wel in de AVC staan.
Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd. Zaak is alleen om het sneller dan die achterlijke zes weken uit te laten voeren. Ik kan als ondernemer ook wel zelf voorwaarden verzinnen, maar uiteindelijk is iedereen aan de wet gebonden. Ik vind het redelijk dat een pakje maximaal 14 dagen na verzending wordt bezorgd op een locatie 200 km verderop. Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522693
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:59 schreef Queller het volgende:
Ik ben bang dat je echt weinig anders kunt dan de procedure volgen die PostNL je aanbiedt.

Been there, done that (overigens was dat een stuk minder waard) en het suckt.
Eerder meegemaakt als in: aangifte gedaan? Rechtszaak begonnen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522769
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Even een aanvulling, wij waren eigenaar van de goederen en moesten de rederij (boot/ container eigenaar) gewoon betalen.
Pakketje of container, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden door het tekenen van de vrachtbrief.
Ja precies, je hebt dus bederfelijke goederen verzonden in een door jezelf gecontroleerde omgeving. De dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) is gewoon geleverd dus. Dat jullie zelf conditie A waaronder X houdbaar bleef niet goed hebben afgekaart is je eigen risico.

In dit geval is de dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) niet geleverd. Sterker nog, levering X is na acceptatie in het proces gewoon kwijt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522805
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:
Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
Hoezo vervalt de afspraak?

Jij kun niet éénzijdig een overéénkomst opzeggen en zelf inééns strengere eisen stellen.

Ik snap je frustratie maar nog één keer in het kort.

Jullie zijn voorwaarden overééngekomen dus jij zult ze die tijd moeten gunnen die zij volgens de voorwaarden hebben.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522872
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd. Zaak is alleen om het sneller dan die achterlijke zes weken uit te laten voeren. Ik kan als ondernemer ook wel zelf voorwaarden verzinnen, maar uiteindelijk is iedereen aan de wet gebonden. Ik vind het redelijk dat een pakje maximaal 14 dagen na verzending wordt bezorgd op een locatie 200 km verderop. Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
snap je frustratie, maar jij hebt getekend dat ze het pakketje verzenden en daarbij heb je ook getekend dat ze er 6 weken over doen voordat ze je verder helpen. Kan ik heel makkelijk zeggen, betaal de schade aan je opdrachtgever klant pas als het geregeld is, maar zo werkt het niet tussen klanten. Succes rmee
Hell To The Liars
pi_148522946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoezo vervalt de afspraak?

Jij kun niet éénzijdig een overéénkomst opzeggen en zelf inééns strengere eisen stellen.

Ik snap je frustratie maar nog één keer in het kort.

Jullie zijn voorwaarden overééngekomen dus jij zult ze die tijd moeten gunnen die zij volgens de voorwaarden hebben.
En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen? Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523011
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja precies, je hebt dus bederfelijke goederen verzonden in een door jezelf gecontroleerde omgeving. De dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) is gewoon geleverd dus. Dat jullie zelf conditie A waaronder X houdbaar bleef niet goed hebben afgekaart is je eigen risico.

In dit geval is de dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) niet geleverd. Sterker nog, levering X is na acceptatie in het proces gewoon kwijt.
Nee wij huren een container die 1 graad moet koelen, container kapot en wij moetende container nog steeds betalen.
Eerlijk nee, maar die vervoerders zijn de grootste boeven.
Net als TNT, DHL noem maar op
Hell To The Liars
pi_148523012
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen?
Op grond van?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523071
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:

Eerder meegemaakt als in: aangifte gedaan? Rechtszaak begonnen?
Als in: compleet uit mijn stekkerdoos gegaan omdat er 8 pakketten kwijt waren en ik ze perse terug wilde. Ik was dikke vrienden met de zakelijke klantenservice, maar zelfs mijn dikste vriendin daar gaf aan dat er écht geen andere optie was. Netjes het traject doorlopen (zie voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan) en daarna verder kijken.

Ik ben zelden boos. Toen was ik het :@
pi_148523105
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:
Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Die wanprestatie is er pas als de termijn van de voorwaarden is verstreken, en dan nog ben jij akkoord gegaan dat er bij vermissing maar bepaalde dingen worden vergoed en vervolgschade zit daar niet bij.

En ze komen de voorwaarden al na, ze onderzoeken het en daar hebben ze zes weken de tijd voor.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523184
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen? Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Sorry, allemaal fout.
Je kan zelden schade verhalen over kosten die ontstaan uit het niet leveren.
Stel jij raakt je paspoort kwijt en je zit in Australië. Je laat een nieuwe maken in Nederland (kan niet, maar als voorbeeld). DHL zegt je paspoort is er binnen 3 dagen en na 2 weken is die er nog steeds niet. Dan krijg je waarschijnlijk alleen de kosten van je paspoort terug, maar niet je hotel kosten omdat je niet terug kan.
Hell To The Liars
pi_148523235
En aangaande dat dit geen TS had beter moeten weten topic moest worden.

Inmiddels blijkt TS wel eisen en voorwaarden te stellen die contractueel gezien niet door zijn transporteur geleverd zullen gaan worden.
Als dit allemaal zo essentieel is dan had TS wel beter moeten weten en een andere transporteur moeten kiezen die wel aan zijn voorwaarden voldoet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die wanprestatie is er pas als de termijn van de voorwaarden is verstreken, en dan nog ben jij akkoord gegaan dat er bij vermissing maar bepaalde dingen worden vergoed en vervolgschade zit daar niet bij.

En ze komen de voorwaarden al na, ze onderzoeken het en daar hebben ze zes weken de tijd voor.
Jamaar jamaar achteraf vind ik die voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan helemaal niet schappelijk en nu is er vast wel een wet die mij gelijk geeft!!!
Onterechte automatische incasso
pi_148523431
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee wij huren een container die 1 graad moet koelen, container kapot en wij moetende container nog steeds betalen.
Eerlijk nee, maar die vervoerders zijn de grootste boeven.
Net als TNT, DHL noem maar op
Dan kunnen ze ook de tyfus krijgen inderdaad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523490
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan kunnen ze ook de tyfus krijgen inderdaad.
En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:15 schreef Storneren het volgende:

[..]

Jamaar jamaar achteraf vind ik die voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan helemaal niet schappelijk en nu is er vast wel een wet die mij gelijk geeft!!!
Precies. Iets met redelijkheid. Als ik zou gaan lopen naar het afleveringsadres was het nog sneller geweest dan de absurde termijnen die ze voor zichzelf stellen. Er zijn ook zat webshops die met hun algemene voorwaarden afwijken van wat wettelijk toegestaan is. Daarom open ik dit topic ook in WGR, om na te gaan welke juridische stappen mogelijk zijn. Dit stomme gelul heb ik dan ook geen reet aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
Klopt grotendeels, maar ook die raken pakketjes kwijt.
Maar aangetekend verzekeren is alleen handig als je iets wilt bewijzen, bv. Een brief aan instantie / gerechtelijke stukken.
Hell To The Liars
pi_148523588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
De 'verzekerde verzendservice tot E.5.500,-' is geen service waarbij aannemelijk is dat je pakje van E5.000,- binnen 2 weken wordt afgeleverd op een adres 200km verderop?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523604
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt grotendeels, maar ook die raken pakketjes kwijt.
Maar aangetekend verzekeren is alleen handig als je iets wilt bewijzen, bv. Een brief aan instantie / gerechtelijke stukken.
Het is ook niet aangetekend, maar verzekerd verzonden. Met opgave van totaalbedrag.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523611
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Precies. Iets met redelijkheid. Als ik zou gaan lopen naar het afleveringsadres was het nog sneller geweest dan de absurde termijnen die ze voor zichzelf stellen. Er zijn ook zat webshops die met hun algemene voorwaarden afwijken van wat wettelijk toegestaan is. Daarom open ik dit topic ook in WGR, om na te gaan welke juridische stappen mogelijk zijn. Dit stomme gelul heb ik dan ook geen reet aan.
Je kwam wel zo over, want er was je al meerdere keren gezegd dat je gewoon de voorwaarden na moest leven, maar dit wilde je niet aannemen omdat jij ze onredelijk vind.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523669
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:23 schreef Skv het volgende:

[..]

De 'verzekerde verzendservice tot E.5.500,-' is geen service waarbij aannemelijk is dat je pakje van E5.000,- binnen 2 weken wordt afgeleverd op een adres 200km verderop?
Welk percentage hang jij aan aannemelijk? als dat 99,999% procent is dan heb je namelijk ongelijk.
Wel aannemelijk is dat zij tot maximaal 5500,- vergoeden bij vermissing of schade.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je kwam wel zo over, want er was je al meerdere keren gezegd dat je gewoon de voorwaarden na moest leven, maar dit wilde je niet aannemen omdat jij ze onredelijk vind.
Lees dan even goed. Ik vind ze onredelijk omdat ik vermoed of ze voorwaarden stellen die buiten de wet vallen. Als ik een dienst afneem en de dienst wordt niet geleverd (en bovendien is mijn waardevolle object gejat), dan neem ik aan dat de wettelijke termijn waarbinnen je spreekt van wanprestatie en diefstal korter is dan wat PostNL allemaal voor zichzelf bedenkt.

Als ik in mijn webshopvoorwaarden opneem dat ik niet garandeer dat ik het product lever, iemand bestelt en ik lever niet, dan ben ik toch alsnog de lul vanwege wanprestatie? Ondanks dat we zogenaamd 'formeel' een overeenkomst hebben?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Welk percentage hang jij aan aannemelijk? als dat 99,999% procent is dan heb je namelijk ongelijk.
Wel aannemelijk is dat zij tot maximaal 5500,- vergoeden bij vermissing of schade.
Een aannemelijke termijn lijkt me twee weken tot bezorging. Of in ieder geval inzicht in de status, waarbij nu dus wordt gezegd dat het pakje volledig kwijt is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524059
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Lees dan even goed. Ik vind ze onredelijk omdat ik vermoed of ze voorwaarden stellen die buiten de wet vallen. Als ik een dienst afneem en de dienst wordt niet geleverd (en bovendien is mijn waardevolle object gejat), dan neem ik aan dat de wettelijke termijn waarbinnen je spreekt van wanprestatie en diefstal korter is dan wat PostNL allemaal voor zichzelf bedenkt.

Als ik in mijn webshopvoorwaarden opneem dat ik niet garandeer dat ik het product lever, iemand bestelt en ik lever niet, dan ben ik toch alsnog de lul vanwege wanprestatie? Ondanks dat we zogenaamd 'formeel' een overeenkomst hebben?
Als jij het onredelijk vind waarom ben je hier dan mee akkoord gegaan?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524105
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Een aannemelijke termijn lijkt me twee weken tot bezorging. Of in ieder geval inzicht in de status, waarbij nu dus wordt gezegd dat het pakje volledig kwijt is.
Er word niet gezegd dat het pakje volledig kwijt is. Er loopt op dit moment een periode waarbinnen zij proberen om jouw pakje op te sporen, als hij op een verkeerde plank staat kan dit wel een tijdje duren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als jij het onredelijk vind waarom ben je hier dan mee akkoord gegaan?
Nogmaals: DIT IS MIJN VRAAG NIET. Moet ik het nog duizend keer opschrijven?

WELKE JURIDISCHE BASIS/MOGELIJKHEDEN ZIJN ER OM INTUSSEN AANGIFTE TE DOEN VAN DIEFSTAL OF VERDUISTERING, BUITEN HET ZES(!) WEKEN AFWACHTEN VAN HET VRIJBLIJVENDE INTERNE ONDERZOEK VAN POSTNL?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524207
Ik wil het ook best nog wel eens zonder capslock intikken hoor, maar een vraag lezen is blijkbaar veel te ingewikkeld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524324
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:37 schreef Skv het volgende:
Ik wil het ook best nog wel eens zonder capslock intikken hoor, maar een vraag lezen is blijkbaar veel te ingewikkeld.
Ik zal dan ook je vraag met hoofdletters beantwoorden omdat je niets aan wilt nemen, en hopelijk communiceert dit wat duidelijker.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nogmaals: DIT IS MIJN VRAAG NIET. Moet ik het nog duizend keer opschrijven?

WELKE JURIDISCHE BASIS/MOGELIJKHEDEN ZIJN ER OM INTUSSEN AANGIFTE TE DOEN VAN DIEFSTAL OF VERDUISTERING, BUITEN HET ZES(!) WEKEN AFWACHTEN VAN HET VRIJBLIJVENDE INTERNE ONDERZOEK VAN POSTNL?
GEEN ENKELE GODSFUCKING MOGELIJKHEID
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524347
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nogmaals: DIT IS MIJN VRAAG NIET. Moet ik het nog duizend keer opschrijven?

WELKE JURIDISCHE BASIS/MOGELIJKHEDEN ZIJN ER OM INTUSSEN AANGIFTE TE DOEN VAN DIEFSTAL OF VERDUISTERING, BUITEN HET ZES(!) WEKEN AFWACHTEN VAN HET VRIJBLIJVENDE INTERNE ONDERZOEK VAN POSTNL?
Allemaal heel vervelend, maar er je kunt er waarschijnlijk niks tegen doen. Als je nu aangifte zou doen, of een kort geding aanspannen of wat dan ook... denk je dan dat je je geld eerder hebt dan 6 weken? De politie gaat hier sowieso niks aan doen, want het is een puur civiele kwestie.
pi_148524397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zal dan ook je vraag met hoofdletters beantwoorden omdat je niets aan wilt nemen, en hopelijk communiceert dit wat duidelijker.

[..]

GEEN ENKELE GODSFUCKING MOGELIJKHEID
Goed, dan gaan we verder, welke wettelijke basis haal je aan hiervoor?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524452
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Allemaal heel vervelend, maar er je kunt er waarschijnlijk niks tegen doen. Als je nu aangifte zou doen, of een kort geding aanspannen of wat dan ook... denk je dan dat je je geld eerder hebt dan 6 weken? De politie gaat hier sowieso niks aan doen, want het is een puur civiele kwestie.
Kort geding lijkt me een prima optie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524503
Gedraag je eens volwassen en niet als een klein kind.
Ja, hoi!
pi_148524580
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Goed, dan gaan we verder, welke wettelijke basis haal je aan hiervoor?
Gast..
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Kort geding lijkt me een prima optie.
Zonde van je geld, want aangezien er geen enkele overtreding is sla je een flater.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524660
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:44 schreef Luukiemaster het volgende:
Gedraag je eens volwassen en niet als een klein kind.
Dank voor je nuttige bijdrage.

:').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Gast..

[..]

Zonde van je geld, want aangezien er geen enkele overtreding is sla je een flater.
Gaan we de vicieuze cirkel spelen?

Prima.

Waarom is er geen overtreding?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524697
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Gaan we de vicieuze cirkel spelen?

Prima.

Waarom is er geen overtreding?
"OMDAT JE HET OVEREENGEKOMEN BENT"
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524703
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef Skv het volgende:

[..]

"OMDAT JE HET OVEREENGEKOMEN BENT"
Maar is de overeenkomst met deze termijnen rechtsgeldig?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524738
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar is de overeenkomst met deze termijnen rechtsgeldig?
"WEET IK NIET WANT IK REAGEER MAAR ONDANKS DAT IK GEEN VERSTAND HEB VAN LEGALE GRONDEN EN BLIJF BRULLEN DAT JE HET BENT OVEREENGEKOMEN"
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:49:50 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148524764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:44 schreef Luukiemaster het volgende:
Gedraag je eens volwassen en niet als een klein kind.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_148524766
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Kort geding lijkt me een prima optie.
Dan zul je wel eerst extra kosten moeten maken, aan deurwaarderskosten, griffiekosten, etc.

Bovendien moet je kunnen motiveren waarom je zaak spoedeisend is en 'ik vind 6 weken best wel lang' is geen sterk argument.

Dan moet je een dagvaarding opstellen, zitting laten inplannen, twee weken wachten op de uitspraak... kortom: veel sneller dan 6 weken gaat dat ook niet worden.
pi_148524774
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:49 schreef Skv het volgende:

[..]

"WEET IK NIET WANT IK REAGEER MAAR ONDANKS DAT IK GEEN VERSTAND HEB VAN LEGALE GRONDEN EN BLIJF BRULLEN DAT JE HET BENT OVEREENGEKOMEN"
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Goed, dan gaan we verder, welke wettelijke basis haal je aan hiervoor?
Terug bij A.

En nu verder.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:50:30 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148524796
Postnl is diep gezonken, hoor vaker van dergelijke verduisteringen, werkt veel tuig daar.
Sprak iemand die iemand kent die voor een koeriersbedrijf werkt, die heeft onder andere een PlayStation 4 gejat. Was een bulgaar of roemeen.
pi_148524815
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- -O- -O- -O-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef Manke het volgende:
Postnl is diep gezonken, hoor vaker van dergelijke verduisteringen, werkt veel tuig daar.
Sprak iemand die iemand kent die voor een koeriersbedrijf werkt, die heeft onder andere een PlayStation 4 gejat. Was een bulgaar of roemeen.
Schering en inslag. En als je er iets tegen wil doen moet je maar schikken met de procedures die ze zelf opstellen. Aldus Fok.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524983
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef Skv het volgende:
Schering en inslag. En als je er iets tegen wil doen moet je maar schikken met de procedures die ze zelf opstellen.
Nee, geen PostNL meer gebruiken. Dat in de eerste plaats.

De rest is al gezegd.
pi_148525049
Als TS later niet meer reageert gok ik dat zijn computer door heen raam naar buiten is gesmeten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148525075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nee, geen PostNL meer gebruiken. Dat in de eerste plaats.

De rest is al gezegd.
DHL, TNT etc leveren dezelfde, of slechtere, service. Welke optie is er dan nog?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148525092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef hottentot het volgende:
Als TS later niet meer reageert gok ik dat zijn computer door heen raam naar buiten is gesmeten.
Desktop! Dan moet ik verdomme zes losse zware dingen naar beneden flikkeren. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:58:46 #74
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_148525099
Okey ik heb er ook geen verstand van, maar over zes weken krijg jij dan toch het geld terug?
Dan lijkt het me dat PostNL zelf aangifte doet, als ze erachter komen dat iemand het gestolen heeft.
Je kunt overigens ook gewoon een politiebureau inlopen en vragen of je hiervan aangifte kan doen.

Zes weken is voor jouw frustrerend lang, maar voor een bureaucratisch grote organisatie met verschillende opslagplaatsen vind ik het niet gek, dat als er iets mis gaat, dat ze dat niet binnen een week kunnen oplossen.

Enfin, bedenk het zo, gelukkig heb je pakketje verzekerd verzonden :p
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_148525164
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef Skv het volgende:
DHL, TNT etc leveren dezelfde, of slechtere, service. Welke optie is er dan nog?
Die optie is al vermeld; een koerier. Zeker voor een pakket van 5k waar mogelijk consequenties aanzitten, die verstuur je (tegenwoordig) niet meer met die drollen zoals PostNL/DHL of TNT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')