abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148522678
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee, het is niet dat jij beter had moeten weten, maar als jij bepaalde vergoedingen en termijnen nastreeft bij vermissing dan zul je in het vervolg andere contracten moeten afsluiten.

Aangaande aansprakelijkheid schade:

[..]

Vervolgschade is niet verzekerd en dus uitgesloten.

En die zes weken onderzoek zal wel in de AVC staan.
Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd. Zaak is alleen om het sneller dan die achterlijke zes weken uit te laten voeren. Ik kan als ondernemer ook wel zelf voorwaarden verzinnen, maar uiteindelijk is iedereen aan de wet gebonden. Ik vind het redelijk dat een pakje maximaal 14 dagen na verzending wordt bezorgd op een locatie 200 km verderop. Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522693
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:59 schreef Queller het volgende:
Ik ben bang dat je echt weinig anders kunt dan de procedure volgen die PostNL je aanbiedt.

Been there, done that (overigens was dat een stuk minder waard) en het suckt.
Eerder meegemaakt als in: aangifte gedaan? Rechtszaak begonnen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522769
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Even een aanvulling, wij waren eigenaar van de goederen en moesten de rederij (boot/ container eigenaar) gewoon betalen.
Pakketje of container, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden door het tekenen van de vrachtbrief.
Ja precies, je hebt dus bederfelijke goederen verzonden in een door jezelf gecontroleerde omgeving. De dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) is gewoon geleverd dus. Dat jullie zelf conditie A waaronder X houdbaar bleef niet goed hebben afgekaart is je eigen risico.

In dit geval is de dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) niet geleverd. Sterker nog, levering X is na acceptatie in het proces gewoon kwijt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148522805
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:
Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
Hoezo vervalt de afspraak?

Jij kun niet éénzijdig een overéénkomst opzeggen en zelf inééns strengere eisen stellen.

Ik snap je frustratie maar nog één keer in het kort.

Jullie zijn voorwaarden overééngekomen dus jij zult ze die tijd moeten gunnen die zij volgens de voorwaarden hebben.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148522872
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Aanspraak maken op verzendkosten alsmede vergoeding van de schade aan de met de Zending vervoerde zaken tot het maximaal bedrag van de ' verhoogde aansprakelijkheid'. Het afgesproken bedrag bij verzending is E5.000,-, dus het lijkt me dat dit dan minimaal wordt uitgekeerd. Zaak is alleen om het sneller dan die achterlijke zes weken uit te laten voeren. Ik kan als ondernemer ook wel zelf voorwaarden verzinnen, maar uiteindelijk is iedereen aan de wet gebonden. Ik vind het redelijk dat een pakje maximaal 14 dagen na verzending wordt bezorgd op een locatie 200 km verderop. Hierna vind ik het een wanprestatie en als de verzender niet kan aantonen waar het is, verduistering of diefstal. In dat geval vervalt de afspraak en treedt de wet in.
snap je frustratie, maar jij hebt getekend dat ze het pakketje verzenden en daarbij heb je ook getekend dat ze er 6 weken over doen voordat ze je verder helpen. Kan ik heel makkelijk zeggen, betaal de schade aan je opdrachtgever klant pas als het geregeld is, maar zo werkt het niet tussen klanten. Succes rmee
Hell To The Liars
pi_148522946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoezo vervalt de afspraak?

Jij kun niet éénzijdig een overéénkomst opzeggen en zelf inééns strengere eisen stellen.

Ik snap je frustratie maar nog één keer in het kort.

Jullie zijn voorwaarden overééngekomen dus jij zult ze die tijd moeten gunnen die zij volgens de voorwaarden hebben.
En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen? Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523011
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja precies, je hebt dus bederfelijke goederen verzonden in een door jezelf gecontroleerde omgeving. De dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) is gewoon geleverd dus. Dat jullie zelf conditie A waaronder X houdbaar bleef niet goed hebben afgekaart is je eigen risico.

In dit geval is de dienst (levering X binnen termijn Y bezorgen op locatie Z) niet geleverd. Sterker nog, levering X is na acceptatie in het proces gewoon kwijt.
Nee wij huren een container die 1 graad moet koelen, container kapot en wij moetende container nog steeds betalen.
Eerlijk nee, maar die vervoerders zijn de grootste boeven.
Net als TNT, DHL noem maar op
Hell To The Liars
pi_148523012
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen?
Op grond van?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523071
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:02 schreef Skv het volgende:

Eerder meegemaakt als in: aangifte gedaan? Rechtszaak begonnen?
Als in: compleet uit mijn stekkerdoos gegaan omdat er 8 pakketten kwijt waren en ik ze perse terug wilde. Ik was dikke vrienden met de zakelijke klantenservice, maar zelfs mijn dikste vriendin daar gaf aan dat er écht geen andere optie was. Netjes het traject doorlopen (zie voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan) en daarna verder kijken.

Ik ben zelden boos. Toen was ik het :@
pi_148523105
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:
Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Die wanprestatie is er pas als de termijn van de voorwaarden is verstreken, en dan nog ben jij akkoord gegaan dat er bij vermissing maar bepaalde dingen worden vergoed en vervolgschade zit daar niet bij.

En ze komen de voorwaarden al na, ze onderzoeken het en daar hebben ze zes weken de tijd voor.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523184
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:08 schreef Skv het volgende:

[..]

En in de tussentijd kan je toch prima aangifte doen van diefstal of verduistering en een zaak aanspannen? Punt blijft toch dat iemand daar intern de boel heeft lopen jatten? Daar verandert zes weken wacht niks aan. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar lastiger.

Bij prestatie/wanprestatie kan je ook Nakoming eisen (met schadevergoeding)

Allereerst kan nakoming van de overeenkomst gevorderd worden. Dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst alsnog moet worden nagekomen.

Daarnaast kan tevens schadevergoeding worden gevraagd voor de schade die door de wanprestatie is veroorzaakt.
Sorry, allemaal fout.
Je kan zelden schade verhalen over kosten die ontstaan uit het niet leveren.
Stel jij raakt je paspoort kwijt en je zit in Australië. Je laat een nieuwe maken in Nederland (kan niet, maar als voorbeeld). DHL zegt je paspoort is er binnen 3 dagen en na 2 weken is die er nog steeds niet. Dan krijg je waarschijnlijk alleen de kosten van je paspoort terug, maar niet je hotel kosten omdat je niet terug kan.
Hell To The Liars
pi_148523235
En aangaande dat dit geen TS had beter moeten weten topic moest worden.

Inmiddels blijkt TS wel eisen en voorwaarden te stellen die contractueel gezien niet door zijn transporteur geleverd zullen gaan worden.
Als dit allemaal zo essentieel is dan had TS wel beter moeten weten en een andere transporteur moeten kiezen die wel aan zijn voorwaarden voldoet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die wanprestatie is er pas als de termijn van de voorwaarden is verstreken, en dan nog ben jij akkoord gegaan dat er bij vermissing maar bepaalde dingen worden vergoed en vervolgschade zit daar niet bij.

En ze komen de voorwaarden al na, ze onderzoeken het en daar hebben ze zes weken de tijd voor.
Jamaar jamaar achteraf vind ik die voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan helemaal niet schappelijk en nu is er vast wel een wet die mij gelijk geeft!!!
Onterechte automatische incasso
pi_148523431
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee wij huren een container die 1 graad moet koelen, container kapot en wij moetende container nog steeds betalen.
Eerlijk nee, maar die vervoerders zijn de grootste boeven.
Net als TNT, DHL noem maar op
Dan kunnen ze ook de tyfus krijgen inderdaad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523490
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan kunnen ze ook de tyfus krijgen inderdaad.
En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:15 schreef Storneren het volgende:

[..]

Jamaar jamaar achteraf vind ik die voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan helemaal niet schappelijk en nu is er vast wel een wet die mij gelijk geeft!!!
Precies. Iets met redelijkheid. Als ik zou gaan lopen naar het afleveringsadres was het nog sneller geweest dan de absurde termijnen die ze voor zichzelf stellen. Er zijn ook zat webshops die met hun algemene voorwaarden afwijken van wat wettelijk toegestaan is. Daarom open ik dit topic ook in WGR, om na te gaan welke juridische stappen mogelijk zijn. Dit stomme gelul heb ik dan ook geen reet aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
Klopt grotendeels, maar ook die raken pakketjes kwijt.
Maar aangetekend verzekeren is alleen handig als je iets wilt bewijzen, bv. Een brief aan instantie / gerechtelijke stukken.
Hell To The Liars
pi_148523588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

En daarom zijn er koeriersbedrijven. Kost iets meer maar zoveel betrouwbaarder. De post is niet geschikt voor dingen die niet kwijt mogen raken.
De 'verzekerde verzendservice tot E.5.500,-' is geen service waarbij aannemelijk is dat je pakje van E5.000,- binnen 2 weken wordt afgeleverd op een adres 200km verderop?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523604
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt grotendeels, maar ook die raken pakketjes kwijt.
Maar aangetekend verzekeren is alleen handig als je iets wilt bewijzen, bv. Een brief aan instantie / gerechtelijke stukken.
Het is ook niet aangetekend, maar verzekerd verzonden. Met opgave van totaalbedrag.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523611
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Precies. Iets met redelijkheid. Als ik zou gaan lopen naar het afleveringsadres was het nog sneller geweest dan de absurde termijnen die ze voor zichzelf stellen. Er zijn ook zat webshops die met hun algemene voorwaarden afwijken van wat wettelijk toegestaan is. Daarom open ik dit topic ook in WGR, om na te gaan welke juridische stappen mogelijk zijn. Dit stomme gelul heb ik dan ook geen reet aan.
Je kwam wel zo over, want er was je al meerdere keren gezegd dat je gewoon de voorwaarden na moest leven, maar dit wilde je niet aannemen omdat jij ze onredelijk vind.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523669
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:23 schreef Skv het volgende:

[..]

De 'verzekerde verzendservice tot E.5.500,-' is geen service waarbij aannemelijk is dat je pakje van E5.000,- binnen 2 weken wordt afgeleverd op een adres 200km verderop?
Welk percentage hang jij aan aannemelijk? als dat 99,999% procent is dan heb je namelijk ongelijk.
Wel aannemelijk is dat zij tot maximaal 5500,- vergoeden bij vermissing of schade.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148523867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je kwam wel zo over, want er was je al meerdere keren gezegd dat je gewoon de voorwaarden na moest leven, maar dit wilde je niet aannemen omdat jij ze onredelijk vind.
Lees dan even goed. Ik vind ze onredelijk omdat ik vermoed of ze voorwaarden stellen die buiten de wet vallen. Als ik een dienst afneem en de dienst wordt niet geleverd (en bovendien is mijn waardevolle object gejat), dan neem ik aan dat de wettelijke termijn waarbinnen je spreekt van wanprestatie en diefstal korter is dan wat PostNL allemaal voor zichzelf bedenkt.

Als ik in mijn webshopvoorwaarden opneem dat ik niet garandeer dat ik het product lever, iemand bestelt en ik lever niet, dan ben ik toch alsnog de lul vanwege wanprestatie? Ondanks dat we zogenaamd 'formeel' een overeenkomst hebben?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148523887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Welk percentage hang jij aan aannemelijk? als dat 99,999% procent is dan heb je namelijk ongelijk.
Wel aannemelijk is dat zij tot maximaal 5500,- vergoeden bij vermissing of schade.
Een aannemelijke termijn lijkt me twee weken tot bezorging. Of in ieder geval inzicht in de status, waarbij nu dus wordt gezegd dat het pakje volledig kwijt is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148524059
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Lees dan even goed. Ik vind ze onredelijk omdat ik vermoed of ze voorwaarden stellen die buiten de wet vallen. Als ik een dienst afneem en de dienst wordt niet geleverd (en bovendien is mijn waardevolle object gejat), dan neem ik aan dat de wettelijke termijn waarbinnen je spreekt van wanprestatie en diefstal korter is dan wat PostNL allemaal voor zichzelf bedenkt.

Als ik in mijn webshopvoorwaarden opneem dat ik niet garandeer dat ik het product lever, iemand bestelt en ik lever niet, dan ben ik toch alsnog de lul vanwege wanprestatie? Ondanks dat we zogenaamd 'formeel' een overeenkomst hebben?
Als jij het onredelijk vind waarom ben je hier dan mee akkoord gegaan?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_148524105
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Een aannemelijke termijn lijkt me twee weken tot bezorging. Of in ieder geval inzicht in de status, waarbij nu dus wordt gezegd dat het pakje volledig kwijt is.
Er word niet gezegd dat het pakje volledig kwijt is. Er loopt op dit moment een periode waarbinnen zij proberen om jouw pakje op te sporen, als hij op een verkeerde plank staat kan dit wel een tijdje duren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')