Peter R de Vries denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat nou actie-reactie Die mensen in die moskee hebben toch niemand neergeschoten?
Bah wat een redenering..
Nergens geeft hij er blijk van te sympathiseren met de daders.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Peter r de Vries misschien ?
http://www.metronieuws.nl(...)ken-peter-r-de-vries
Wel het kan zijn dat hij bedoelt dat het niet nodig is om dat soort dingen zo expliciet te doen (spotprenten waarin de profeet belachelijk wordt gemaakt) omdat men nou eenmaal weet dat dat hevige reacties oproept. Maar bij Peter zou het me niet verbazen als het inderdaad ook een argument is als in "had ze maar geen kort rokje moeten dragen".quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, uitzending niet gezien, citeer alleen een uitspraak van de link hierboven, kan mij niet voorstellen dat zijn uitdrukkingen waren bedoeld als ze hebben het uitgelokt and they got what was coming to them.
Bied jij mij maar eerst je excuses aan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ze 'bespotten' elke religie en elke politieke stroming. Alleen één religie kan dat blijkbaar niet relativeren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Toch raar dan dat de andere religies of extreem-rechts niet al eens naar de redactie van Charlie zijn geweest, aangezien ze die ook bespotten....
Hij is helemaal geen sympathisantquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik heb geen moeite met dergelijke cartoons.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, en we moeten laten zien dat die mensen ons niet klein krijgen. Gisteren zei iemand het wel treffen. Als je mohammed niet mag afbeelden, dan mag je geen moslims afbeelden en dus geen mensen.
Het is satire, als je daar boos om wordt wil zeggen dat je je aangesproken voelt en/of dat er een kern van waarheid inzit.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
1312 is acab (all cops are bastards)
Dank.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ACAB
All cops are bastards
Dat is wat Richstorage nodig vindt om te roepen als er agenten sterven bij een terreuraanslag.
Ben benieuwd of hij dat ook zegt als er straks aanslagen op moskee's worden gepleegd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik heb geen moeite met dergelijke cartoons.
Ik geef slechts aan dat Peter niet 'eigen schuld, dikke bult' zegt.
Maar wel met hun motieven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nergens geeft hij er blijk van te sympathiseren met de daders.
Aan wie ??quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Bied jij mij maar eerst je excuses aan.
Wakker houden met licht- en geluidskannonen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar hoe lossen ze het op? Doodschieten is geen oplossing, dan kan je geen recht laten zegevier cq. die schoften laten lijden de komende 50 jaar. Maar als ze met raketwerpers en kalasjnikov beginnen te schieten dan wordt je als agent ook niet heel blij....
Waarom zou hij dat zeggen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben benieuwd of hij dat ook zegt als er straks aanslagen op moskee's worden gepleegd.
Nee, de politie heeft nog niet aangebeld. Ze proberen nu een pizzakoerier te charteren, schijnt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zeker dat ze de verdachten omsingeld hebben?
Omdat het dan ook actie-reactie is. Sommige mensen zullen dat dan ook bestempelen als uitlokking. Dus in de redenatie van Peter zou je nu moskee's kunnen aanvallen omdat 'zij' bij dat geloof horen en het daarmee uitlokken.quote:
Toppie, lijkt me ook dat de verdachten honger hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, de politie heeft nog niet aangebeld. Ze proberen nu een pizzakoerier te charteren, schijnt.
Grappig, ik hoorde juist dat het zou gaan om een boordje kebab.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, de politie heeft nog niet aangebeld. Ze proberen nu een pizzakoerier te charteren, schijnt.
Suicide by Cop. Kunnen ze gelijk door naar de beloofde maagden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar hoe lossen ze het op? Doodschieten is geen oplossing, dan kan je geen recht laten zegevier cq. die schoften laten lijden de komende 50 jaar. Maar als ze met raketwerpers en kalasjnikov beginnen te schieten dan wordt je als agent ook niet heel blij....
Ja, natuurlijk. Veel moslims zijn ontzettend intolerant en hebben een bloedhekel aan individualisme en vrijheid. Kan anno 2015 niemand verbazen lijkt mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:05 schreef Strani het volgende:
Ik kijk weer eens op Marokko.nl en krijg de indruk dat ik op een soort Marrokaanse versie van Stormfront zit. Achter de actieve extremisten zitten toch wel een hoop mensen die op z'n zachtst gezegd niet erg gek zijn op de Nederlandse samenleving.
Ik zag ook de term 'mij maakt het niet meer uit, we hebben niets meer te verliezen' voorbijkomen.
Onderweg hebben ze toch een tankstation overvallen? Daar liggen vaak wel van die zompige broodjes in de koeling.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toppie, lijkt me ook dat de verdachten honger hebben
"Het valt nooit te rechtvaardigen, het is bespottelijk dat iemand vanwege tekeningen..."quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel het kan zijn dat hij bedoelt dat het niet nodig is om dat soort dingen zo expliciet te doen (spotprenten waarin de profeet belachelijk wordt gemaakt) omdat men nou eenmaal weet dat dat hevige reacties oproept. Maar bij Peter zou het me niet verbazen als het inderdaad ook een argument is als in "had ze maar geen kort rokje moeten dragen".
Tenzij de agent een vrouw is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Suicide by Cop. Kunnen ze gelijk door naar de beloofde maagden.
twitter:AFP twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:49:39#BREAKING French prosecutors treating Thursday shooting in Paris as terrorist act: official reageer retweet
Marokko.nl is dan ook een forum waar de AIVD vooral moet meelezen. Tevens is Marokko.nl een empirisch bewijs voor het feit dat de hoeveelheid "gematigde" Moslims in Nederland redelijk wordt overschat. Wat je daar op dagelijkse basis voorbij ziet komen is echt niet normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:05 schreef Strani het volgende:
Ik kijk weer eens op Marokko.nl en krijg de indruk dat ik op een soort Marrokaanse versie van Stormfront zit. Achter de actieve extremisten zitten toch wel een hoop mensen die op z'n zachtst gezegd niet erg gek zijn op de Nederlandse samenleving.
Ik zag ook de term 'mij maakt het niet meer uit, we hebben niets meer te verliezen' voorbijkomen.
Nee, mij verbaast het niet maar ik vrees toch dat die realiteit door veel mensen genegeerd wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Veel moslims zijn ontzettend intolerant en hebben een bloedhekel aan individualisme en vrijheid. Kan anno 2015 niemand verbazen lijkt mij.
Je zegt het al, zompig. Smerige broodjes zijn dat. Dan liever een versgebakken pepperoni-pizzaquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Onderweg hebben ze toch een tankstation overvallen? Daar liggen vaak wel van die zompige broodjes in de koeling.
Zeker 40 man.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:05 schreef Houtenbeen het volgende:
http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Veel politie in Crepy
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Marokko.nl is dan ook een forum waar de AIVD vooral moet meelezen. Tevens is Marokko.nl een empirisch bewijs voor het feit dat de hoeveelheid "gematigde" Moslims in Nederland redelijk wordt overschat. Wat je daar op dagelijkse basis voorbij ziet komen is echt niet normaal.
Broodje kebab.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je zegt het al, zompig. Smerige broodjes zijn dat. Dan liever een versgebakken pepperoni-pizza
Er zitten daar net zoveel mongolen als hier. Vooral stoer met een toetsenbord.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Marokko.nl is dan ook een forum waar de AIVD vooral moet meelezen. Tevens is Marokko.nl een empirisch bewijs voor het feit dat de hoeveelheid "gematigde" Moslims in Nederland redelijk wordt overschat. Wat je daar op dagelijkse basis voorbij ziet komen is echt niet normaal.
En stormfront het empirische bewijs dat alle blanken neo-nazi zijn?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze zitten toch foutquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Ze lopen wel erg relaxt allemaal
Wel, hier zitten zo goed als geen mensen die het toejuichen als er een autobom in Irak ontploft en dan zeggen: "lekker voor die Moslims, hadden ze maar niet <insert random actie> moeten doen". Daar stikt het ervan, ook tijdens 9/11 en dergelijke.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Er zitten daar net zoveel mongolen als hier. Vooral stoer met een toetsenbord.
Gaat dat ook op voor Geenstijl en consorten, de reacties daaro, over de Nederlandse maatschappij en hoe (in)tolerant het wel niet is, of is het vooral een moslimvergrootglas?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is eigenlijk vrij waardeloos commentaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik snap het probleem niet omtrent Peter R.
Ik heb het verder niet gezien maar in het linkje hierboven staat:
“Ze hebben bij herhaling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Op het moment dat je dat doet, en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, dan roept dat heftige situaties op.”
Stating the obvious dus en het houdt geen persoonlijk waarde oordeel in.
Heeft 'ie ook nog andere dingen gezegd?
Goed puntquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En stormfront het empirische bewijs dat alle blanken neo-nazi zijn?
Hoho 72 maagden, niet overdrijven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef 20100 het volgende:
ze zullen wel zelfmoord plegen (gepleegd hebben), kunnen ze direct naar hun 80 besnorde maagden
Hier heb je gewoon snellere mods.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, hier zitten zo goed als geen mensen die het toejuichen als er een autobom in Irak ontploft en dan zeggen: "lekker voor die Moslims, hadden ze maar niet <insert random actie> moeten doen". Daar stikt het ervan, ook tijdens 9/11 en dergelijke.
Neuh, dan ga je naar de hel, doen ze never nooit niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef 20100 het volgende:
ze zullen wel zelfmoord plegen (gepleegd hebben), kunnen ze direct naar hun 80 besnorde maagden
Ik verwacht ook niet dat die mensen allemaal direct aanslagen gaan plegen. Waar het mij om gaat is dat er een grote groep Marrokanen is die een enorme afstand voelt jegens de Nederlandse samenleving. Vaak wordt alleen de tegenovergestelde richting (Nederlanders houden niet van Marrokanen) beschenen maar het is zonder twijfel een wederzijds genoegen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Er zitten daar net zoveel mongolen als hier. Vooral stoer met een toetsenbord.
Goede vraagquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor Geenstijl en consorten, de reacties daaro, over de Nederlandse maatschappij en hoe (in)tolerant het wel niet is, of is het vooral een moslimvergrootglas?
Hoe vormt dat daarvan bewijs?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
kip/eiquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat die mensen allemaal direct aanslagen gaan plegen. Waar het mij om gaat is dat er een grote groep Marrokanen is die een enorme afstand voelt jegens de Nederlandse samenleving. Vaak wordt alleen de tegenovergestelde richting (Nederlanders houden niet van Marrokanen) beschenen maar het is zonder twijfel een wederzijds genoegen.
Het is het goedpraten of minder erg maken van deze daad. Hij zegt hier, niet in letterlijke bewoording, dat je niet alles moet of kan publiceren want dan kan het wel eens zo zijn dat mensen je aanvallen en tja, dan is dat wel een beetje je eigen schuld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
“Ze hebben bij herhaling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Op het moment dat je dat doet, en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, dan roept dat heftige situaties op.”
Hij neigt wel....quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ook dat houdt geen waarde oordeel in dus ik vraag me nog steeds af waar al die boze twitteraars nou precies over vallen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is eigenlijk vrij waardeloos commentaar.
'Wanneer je slecht verdedigd dan bestaat de niet geringe kans dat de tegenstander daarvan kan profiteren middels een goed uitgevoerde aanval'.
De reacties van Geenstijl laten ook zien dat er aardig wat Nederlanders zijn die er geen gezonde denkbeelden op nahouden. Echter zoals ik al zei: op Marokko.nl gaan ze verder. Daar juichen ze om aanslagen (9/11, Londen, Madrid, hier). Ik zie op Geenstijl of Fok! nooit iemand juichen als er Moslims worden opgeblazen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor Geenstijl en consorten, de reacties daaro, over de Nederlandse maatschappij en hoe (in)tolerant het wel niet is, of is het vooral een moslimvergrootglas?
Volgens mij is er over Geenstijl en het soort reacties op die site, veel meer bekend dan over Marokko.nl.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze hebben toch Allah een dienst bewezen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, dan ga je naar de hel, doen ze never nooit niet.
Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef RingBewoner het volgende:
Ook dat. Geenstijl wordt altijd neergezet als een racistisch platform e.d. Deels ook wel terecht. Maar Marokko.nl staat bekend als een mooi initiatief voor Marokkaanse jongeren. Dikke doei.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij is er over Geenstijl en het soort reacties op die site, veel meer bekend dan over Marokko.nl.
Dat is dus die van vanochtendquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Weinig verrassend, maar ok:twitter:AFP twitterde op donderdag 08-01-2015 om 14:49:39#BREAKING French prosecutors treating Thursday shooting in Paris as terrorist act: official reageer retweet
Dat zegt 'ie helemaal niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is het goedpraten of minder erg maken van deze daad. Hij zegt hier, niet in letterlijke bewoording, dat je niet alles moet of kan publiceren want dan kan het wel eens zo zijn dat mensen je aanvallen en tja, dan is dat wel een beetje je eigen schuld.
Goed plan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:11 schreef Jano9 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lunchpauze.
[/quote
Even een gauloise roken
Allemaal slachtoffer van een maatschappij waarin ze niet geaccepteerd worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:05 schreef Strani het volgende:
Er was van de week nota bene ophef over Nederlanders die aanslagen op moskee's in Zweden toejuichten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De reacties van Geenstijl laten ook zien dat er aardig wat Nederlanders zijn die er geen gezonde denkbeelden op nahouden. Echter zoals ik al zei: op Marokko.nl gaan ze verder. Daar juichen ze om aanslagen (9/11, Londen, Madrid, hier). Ik zie op Geenstijl of Fok! nooit iemand juichen als er Moslims worden opgeblazen.
Begrijpend lezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie helemaal niet.![]()
Wellicht dat hij dat verder heeft gezegd in het programma maar uit bovenstaande quote valt dat echt niet te concluderen.
Owh, je hebt gelijk. Dank!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:11 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Dat is dus die van vanochtend
Omdat het een platform is voor jongeren en geen obscure underground website of website zoals Stormfront. Dus je verwacht normale mensen erop. De reacties zijn echter allesbehalve normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe vormt dat daarvan bewijs?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef Richestorags het volgende:
Ik zie op Geenstijl of Fok! nooit iemand juichen als er Moslims worden opgeblazen.
Grote hoeveelheid wat daar is aangemeld, kun je inderdaad wel scharen onder extremist.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:6 minuten geleden
De schietpartij waarbij donderdagochtend in Parijs een agente om het leven kwam, was volgens het Openbaar Ministerie toch een terreurdaad. Een speciale afdeling heeft het onderzoek overgenomen, meldden Franse media.
Het is toch allang bekend dat er veel Nederlanders zijn met fanatieke denkbeelden? Waar het mij om gaat is dat de andere kant structureel genegeerd wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou je eens moeten doen. Daar vind je precies dezelfde reacties als op Marokko.nl.
Geen onzin. Hij zegt dat als je dit soort cartoons tekent dat je dit kan verwachten. Dat is natuurlijk kolder, als dat zo is, waar stopt het dan?quote:
Der zijn anders hele niet-zo-gesellie-en-door-de-vingers-ziende reacties als het gaat om een moskee die wordt aangevallen of een collectief bombardement als er 3 moslimsterroristen zijn in een gebouw vol met civielen enzo. Ik zie daar eigenlijk weinig verschil in.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De reacties van Geenstijl laten ook zien dat er aardig wat Nederlanders zijn die er geen gezonde denkbeelden op nahouden. Echter zoals ik al zei: op Marokko.nl gaan ze verder. Daar juichen ze om aanslagen (9/11, Londen, Madrid, hier). Ik zie op Geenstijl of Fok! nooit iemand juichen als er Moslims worden opgeblazen.
Ik zie voor Tomtom een hoop ruimte op de Franse markt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar ze zaten dus weer op de verkeerde plek ?
Wel, een aanslag zonder doden toejuichen is hoewel ziek nog steeds niet hetzelfde als aanslagen met doden toejuichen. Dan heb je echt een kronkel in je kop als je dat doet. Hoewel er tussen die lui ongetwijfeld ook gasten tussen zitten die het geen probleem zouden vinden als er ook mensen in die moskeeën waren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was van de week nota bene ophef over Nederlanders die aanslagen op moskee's in Zweden toejuichten.
Mijn vertrouwen in het domme deel van de bevolking is niet bijster groot wat dat betreft.
mwah het is alweer een dag later, humor is goed om dingen te relativeren, betekent niet dat de dingen gebagatelliseerd wordenquote:
Genegeerd ook echt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is toch allang bekend dat er veel Nederlanders zijn met fanatieke denkbeelden? Waar het mij om gaat is dat de andere kant structureel genegeerd wordt.
Wat nou kolder? Het is toch ook gebeurd of niet dan? En het is niet de eerste keer. Dus nogal logisch dat je het kan verwachten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geen onzin. Hij zegt dat als je dit soort cartoons tekent dat je dit kan verwachten. Dat is natuurlijk kolder, als dat zo is, waar stopt het dan?
Hear, hear.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
8 januari 2015 15:13
De bloedige aanslag op de redactie van Charlie Hebdo toont aan welk gevaar bewegingen als Islamitische Staat en al-Qaeda met zich meebrengen, stelt de Syrische regering donderdag. Volgens Damascus is de aanslag een gevolg van de "kortzichtige Europese politiek", die aanslagen in de westerse wereld en bloedvergieten in Syrië tot gevolg hebben.
http://mobile.scribbleliv(...)nt_Parijs?theme=2174
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |