abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148905765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah dus de reden dat zoveel mensen kanker hebben tegenwoordig is evolutie. Omdat we mensen met slechte genen niet dood laten gaan hebben we nu zoveel kanker. Die had ik nog niet gehoord. Interessant.

Vind je het niet raar dat bv dokters wiens enige taak is de gezondheid van mensen een soort van loopjongen zijn voor de farmaceutische industrie terwijl er zoals je zelf al aangeeft veel meer komt kijken bij gezondheid dan wat pillen?
Waar noem ik kanker? Je weet hopelijk toch wel dat een groot deel van de kankers gewoon pech is als je die krijgt,. Dat we een stijging zien van het aantal kankers heeft meerdere oorzaken. Onder andere onze slechte leefomgeving, onze slechte voedinggewoontes, maar de belangrijkste is dat we gewoon simpelweg ouder worden dan pakweg 100 jaar geleden.
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 12:54:04 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148905804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:52 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
gewoon simpelweg ouder worden
En dat komt mede door de gezondheidzorg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148906074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:52 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waar noem ik kanker? Je weet hopelijk toch wel dat een groot deel van de kankers gewoon pech is als je die krijgt,. Dat we een stijging zien van het aantal kankers heeft meerdere oorzaken. Onder andere onze slechte leefomgeving, onze slechte voedinggewoontes, maar de belangrijkste is dat we gewoon simpelweg ouder worden dan pakweg 100 jaar geleden.
Vooral dit. Maar sommige mensen vinden blijkbaar dat kanker eigen schuld is.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:11:44 #204
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_148906363
In het geval van longkanker of huidkanker is daar wel wát voor te zeggen natuurlijk.
Ik denk dat een deel van de ankergevallen te voorkomen zou kunnen zijn.

Maar dat wil men niet altijd horen.

Voorbeeld; in mijn huidige project ben ik veel met diabetespatiënten bezig.
Op de poli zie ik dan patiënten met type II diabetes, die zeggen 'ja ik controleer mijn suiker 1x per maand', maar komen wel met een nuchtere waarde van 15 mM binnen. Waarom? Omdat ze het niet willen horen, omdat ze het niet snappen, of omdat het ze niet kan schelen. Vrijwel nooit is er sprake van gebrekkige voorlichting of onjuiste diagnose.

Bij type I patiënten zie je dat niet; en dat is logisch, want als je het in je hoofd haalt dán niet therapietrouw bent, eindig je eerst óp de grond en kort daarna ónder de grond, letterlijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:18:36 #205
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148906574
quote:

[..]

Je hebt het over ziektes en kanker is daar een van. Slechte leefomgeving? Kan me vergissen maar volgens mij is onze leefomgeving de laatste 50 jaar enorm gestegen ivm daarvoor. Kijkend naar hygiene ed.
Feyenoord!
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:25:34 #206
238326 Worteltjestaart
pi_148906804
Ja, onze leefomgeving is wel beter geworden.
Maar de effecten daarvan zie je vaak pas na een generatie.
De mensen due nú kanker hebben, zijn een belangrijk deel opgegroeid in de jaren '60 en '70 waarin de leefomgeving nog niet zo was als nu.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:26:25 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148906824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je hebt het over ziektes en kanker is daar een van. Slechte leefomgeving? Kan me vergissen maar volgens mij is onze leefomgeving de laatste 50 jaar enorm gestegen ivm daarvoor. Kijkend naar hygiene ed.
Eh nee juist niet. Het is wel wat complexer dan dit, maar er wonen sindsdien veel meer mensen in een stedelijke omgeving. Dat maakt behoorlijk uit.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:47:49 #208
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148907470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eh nee juist niet. Het is wel wat complexer dan dit, maar er wonen sindsdien veel meer mensen in een stedelijke omgeving. Dat maakt behoorlijk uit.
Als ik de stelling had gehad dat onze leefomgeving juist slechter was geworden door al die straling en al het gif in het eten was jij het daar ook niet mee eens geweest. -edit-

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 21-01-2015 13:58:05 ]
Feyenoord!
pi_148907629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:47 schreef Japie77 het volgende:

reactie op geedite post

Nogmaals hoe kom je er bij dat medicijnen alleen aan symptoomonderdrukking zouden doen?

En wat snap je niet aan complexiteit? Het is niet zwart/wit of goed/fout. Op veel vlakken is onze leefomgeving beter geworden en op sommige niet. Gek genoeg is kanker juist een bewijs dat onze leefomgeving beter is geworden, vroeger was de kans veel groter dat een andere ziekte ons afmaakte voordat kanker de kans kreeg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 21-01-2015 14:33:52 ]
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:00:47 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148907854
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik de stelling had gehad dat onze leefomgeving juist slechter was geworden door al die straling en al het gif in het eten was jij het daar ook niet mee eens geweest. -edit-
Joh, dat zijn een paar specifieke redenen waar ik het inderdaad niet mee eens ben.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:12:52 #211
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148908271
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nogal absurd om anderen voor troll uit te maken terwijl je zelf nogal selectief reageerd.

Nogmaals hoe kom je er bij dat medicijnen alleen aan symptoomonderdrukking zouden doen?

En wat snap je niet aan complexiteit? Het is niet zwart/wit of goed/fout. Op veel vlakken is onze leefomgeving beter geworden en op sommige niet. Gek genoeg is kanker juist een bewijs dat onze leefomgeving beter is geworden, vroeger was de kans veel groter dat een andere ziekte ons afmaakte voordat kanker de kans kreeg.
[/quote]

Iedereen reageert selectief en dat heeft niks met trollerig gedrag te maken. Noem dan eens wat voorbeelden van medicijnen die holistisch werken?

Dus dat kanker een enorme vlucht heeft genomen komt omdat andere ziektes uitgeroeid zijn volgens jou? Leuke theorie, wel apart dat je het zo stellig zegt.
Feyenoord!
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:20:19 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148908519
Misschien moet je dan eerst vertellen wat volgens jou hollistisch is. Volgens sommige definities daarvan zou je alle medicijnen als hollistisch kunnen zien, dus lijkt me handig om te weten ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_148908530
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:12 schreef Japie77 het volgende:

Iedereen reageert selectief en dat heeft niks met trollerig gedrag te maken. Noem dan eens wat voorbeelden van medicijnen die holistisch werken?
Medicijnen die genezen bedoel je, dat is nogal een waslijst.

quote:
Dus dat kanker een enorme vlucht heeft genomen komt omdat andere ziektes uitgeroeid zijn volgens jou? Leuke theorie, wel apart dat je het zo stellig zegt.
Wijs mij eens aan waar ik dat zeg? -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 21-01-2015 14:34:51 ]
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:58:31 #214
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148909755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Medicijnen die genezen bedoel je, dat is nogal een waslijst.

[..]

Wijs mij eens aan waar ik dat zeg? -edit-
Holistisch genezen betekent dat er naar het hele lichaam en geest word gekeken bij een ziekte. En dat er word gezocht naar de achterliggende redenen voor een ziekte. De westerse medische wetenschap richt zich vooral op onderdrukking van symptomen. Dus als er een bepaald stofje mist in de hormonen, dat stofje aanvullen etc.
Feyenoord!
pi_148909893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Holistisch genezen betekent dat er naar het hele lichaam en geest word gekeken bij een ziekte. En dat er word gezocht naar de achterliggende redenen voor een ziekte. De westerse medische wetenschap richt zich vooral op onderdrukking van symptomen. Dus als er een bepaald stofje mist in de hormonen, dat stofje aanvullen etc.
Heb je je ooit wel eens verdiept in westerse en oosterse geneeskunde? Heb namelijk niet het idee dat je verstand hebt van beide laat staan van 1. Of praat je nu gewoon 1 of andere zweefteef na die denkt door haar westers georienteerde boedhistische training er nu verstand van te hebben?

Hoe kom je er bij dat westerse medische wetenschap zich alleen richt op onderdrukking?
pi_148910464
quote:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar.

Oh en ik heb even een paar posts verwijderd die op de persoon waren.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:25:08 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148910622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee wat ik evil noem (als duivels dillemma) is dat als ze zulke goeie medicijnen maken dat iedereen gezond word ze zelf hun bedrijf wel op kunnen doeken. Dat botst met elkaar of zie ik dat nou verkeerd?
mensen zullen altijd ziek worden, dat krijg je nu eenmaal als iedereen zo oud mogelijk wil worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:49:50 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148911417
quote:

[..]

Again, nee. Bij elk geneesmiddel wordt gekeken naar het hele lichaam en geest. Bijwerkingen zijn zeer belangrijk in de beslissing of een geneesmiddel toegepast mag worden of niet. En ook over het zoeken naar achterliggende redenen voor een ziekte heb je het fout. Waar de westerse medische wetenschap zich op symptomen richt is vooral waar de onderliggende reden onbekend is. Juist iets als kanker is een goed voorbeeld van het zoeken naar de achterliggende redenen. Denk aan alles wat we ondertussen weten over de mechanismes die cell death reguleren, en wat daar mis gaat bij het ontstaan van kanker.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:57:16 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148911622
quote:

[..]

Echt, waar haal je de onzin vandaan
Voorbeeld Infectieziektes: er wordt gekeken naar de oorzaak, welke bacterie of virus, dit wordt bestreden met vaccinatie waar mogelijk en met antibiotica waar mogelijk.
Zoals gewoonlijk roep je maar weer eens wat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:00:08 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148911695
quote:
3s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:25 schreef Re het volgende:

[..]

mensen zullen altijd ziek worden, dat krijg je nu eenmaal als iedereen zo oud mogelijk wil worden
Een mens zal nooit sterven puur door ouderdom, op hoge leeftijd is een griepje of zelfs een verkoudheid fataal, de weerstand word gewoon vele malen minder op hogere leeftijd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:10:57 #221
45206 Pietverdriet
pi_148911985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een mens zal nooit sterven puur door ouderdom, op hoge leeftijd is een griepje of zelfs een verkoudheid fataal, de weerstand word gewoon vele malen minder op hogere leeftijd.
Niets zo belangrijk als goed genen.
pi_148912711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn opa was 102 toen die vanuit het niets zei dat volgende week wel een mooie week was om te sterven. En inderdaad een week later is die rustig doodgegaan. Geen ziekte of iets anders. Hij had gewoon besloten dat hij die week wilde sterven.
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:13:49 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148915857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn opa was 102 toen die vanuit het niets zei dat volgende week wel een mooie week was om te sterven. En inderdaad een week later is die rustig doodgegaan. Geen ziekte of iets anders. Hij had gewoon besloten dat hij die week wilde sterven.
Zelfs al ging hij isn zijn slaap dood, er was altijd wel iets wat voor zijn einde zorgde,
Wat een mooie leeftijd heeft die knar gehaald _O_
puur en alleen ouderdom, nee helaas, een imuun systeem word minder op hoge leeftijd of slijtgae door leeftijd.
Puur echt alleen ouderdom, nee helaas.
pi_148923345
Het is wel zo dat er echt een disproportionele hoeveelheid mensen vrij snel na hun verjaardag sterven, even kijken of ik de nummers nog kan vinden, wat aangeeft dat de wil om te leven, beetje zoals bij weerwachtywoordvergetens opa, zeker een effect heeft.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148928509
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets zo belangrijk als goed genen.
Goede genen en een beetje geluk

Buiten dat vertrouw ik op de wetenschap van de gezondheidszorg met dezelfde wetenschap dat niets perfect is maar wel beter dan vroeger. En zie ik helemaal geen reden om me zorgen te maken, gewoon van 't leven proberen te genieten zonder paranoia. En als er morgen wat gebeurd.. so let it be. :)

Deze man kauwde een compleet vliegtuig naar binnen en stierf een natuurlijke dood. Met zulke voorbeelden sla ik ieder trending advies in de media af tenzij de dokter 't persoonlijk adviseert.
pi_148929198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zelfs al ging hij isn zijn slaap dood, er was altijd wel iets wat voor zijn einde zorgde,
Wat een mooie leeftijd heeft die knar gehaald _O_
puur en alleen ouderdom, nee helaas, een imuun systeem word minder op hoge leeftijd of slijtgae door leeftijd.
Puur echt alleen ouderdom, nee helaas.
Dat is nog maar de vraag. Er wordt veel onderzoek gedaan naar ouderdom en waarom cellen stoppen met delen. Dit heeft te maken met telomeren: kleine aanhangsel van ons DNA waar iedere deling een stukje afbreekt, of niet opnieuw wordt aangemaakt bij het kopiëren van het DNA. Als er van de telomeer niets meer over is zal de (stam)cel stoppen met delen en vernieuwen. Nu zou je kunnen stellen dat het dan feitelijk niet de ouderdom zelf is die tot de dood leidt, maar uitval van kritieke zaken, zoals het afweersysteem omdat de onderdelen hiervan niet meer vernieuwd worden.

Dit is ook iets waar onderzoek maar gedaan wordt bij kanker. In tumorcellen lijkt dit mechanische van uiterste houdbaarheid niet naar behoren te werken waardoor tumoren zich zo snel en zo lang kunnen blijven delen.

Even Wikipedia artikel als bron, dat lukt mobiel het makkelijkst. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Telomeer
  donderdag 22 januari 2015 @ 01:12:39 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148931955
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Er wordt veel onderzoek gedaan naar ouderdom en waarom cellen stoppen met delen. Dit heeft te maken met telomeren: kleine aanhangsel van ons DNA waar iedere deling een stukje afbreekt, of niet opnieuw wordt aangemaakt bij het kopiëren van het DNA. Als er van de telomeer niets meer over is zal de (stam)cel stoppen met delen en vernieuwen. Nu zou je kunnen stellen dat het dan feitelijk niet de ouderdom zelf is die tot de dood leidt, maar uitval van kritieke zaken, zoals het afweersysteem omdat de onderdelen hiervan niet meer vernieuwd worden.

Dit is ook iets waar onderzoek maar gedaan wordt bij kanker. In tumorcellen lijkt dit mechanische van uiterste houdbaarheid niet naar behoren te werken waardoor tumoren zich zo snel en zo lang kunnen blijven delen.

Even Wikipedia artikel als bron, dat lukt mobiel het makkelijkst. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Telomeer
Ben benieuwd of stamcell research hier verandering in kan brengen.
Ruwe gok, leeftijd grens max zal rond de 150 liggen zoals ze op vsauce.. uitleggen!
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:38:37 #228
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_148934378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hebt geen letter van wat users hier geschreven hebben gelezen he?
Je haat tegen dokters en de hele medische wereld neemt steeds groteskere vormen aan.
De walgelijke onkunde is dan dus ook misdadig. De werkwijze kan onmogelijk werken.

quote:
Er valt niet met je te discussieren op normaal niveau. Net als met controlaltdelete.
Nee je wilt niet verder kijken dan je geleerder medische terreur.
quote:
Of jullie trollen of provoceren of echt zo denken? Ik ben er nog niet uit. Dat jullie iedereen en alles schofferen ben ik wel uit.
Je hebt je maar te gedragen, dus dat raad ik je ten zeerste aan.
Ik ben BLOEDSERIEUS
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:40:57 #229
52357 Lambiekje
pi_148934411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, onze leefomgeving is wel beter geworden.
ja met alles met pesticiden. zelfs je kleding is chemische rotzooi.
chemtrails, aspartaam. Wifi en UMTS straling.

Nee onze leefomgeving is echt goed. Slechter kan bijna niet.

quote:
Maar de effecten daarvan zie je vaak pas na een generatie.
De mensen due nú kanker hebben, zijn een belangrijk deel opgegroeid in de jaren '60 en '70 waarin de leefomgeving nog niet zo was als nu.
ja en daarom hebben kinderen nu zeker zo veel kanker. je stelling is bullshit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:51:09 #230
238326 Worteltjestaart
pi_148934540
Goed beargumenteerd, -edit-

Onze leefomgeving is veel schoner t.o.v. de jaren '60 en '70 door regulering van stoffen en FCRA.

[ Bericht 35% gewijzigd door Fogel op 22-01-2015 09:33:58 (Niet schelden) ]
pi_148935329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Veel kinderen werden in de middeleeuwen niet ouder dan 18, als je voor mij ergens een periode kunt vinden dat men gezonder leefde en ouder werd dan nu dan wil ik die data graag zien.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:01:37 #232
238326 Worteltjestaart
pi_148935635
Die data ga je niet krijgen.
Dat komt Lambiekje namelijk helemaal niet uit. Dan moet hij opeens inhoudelijk reageren, met bronnen. Oeh, eng!
pi_148935716
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
Goed beargumenteerd, -edit-

Onze leefomgeving is veel schoner t.o.v. de jaren '60 en '70 door regulering van stoffen en FCRA.
Wat is FCRA? Ik vind zo snel alleen de Fair Credit Reporting Act, en die zal je vast niet bedoelen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:09:30 #234
238326 Worteltjestaart
pi_148935803
FCRA = Food- and Chemical Risk Analysis.
pi_148936858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Die data ga je niet krijgen.
Dat komt Lambiekje namelijk helemaal niet uit. Dan moet hij opeens inhoudelijk reageren, met bronnen. Oeh, eng!
Sterker nog. Het ontgaat lambiekje aan enige vorm van Logica. Als ik een zelfverzonnen webpagina zou tonen waarin staat dat een beet van de groen gele wolrat je leven met 5 jaar zou verlengen zou die dat voor zoete koek aannemen, terwijl die 100'den links, die duidelijk en wetenschappelijk bewijzen, dat de gemiddelde leeftijd van de mens alleen maar toeneemt als een leugen afdoet.

Met zulke mensen kun je niet discusieren. Ik hou het er maar op dat die een genetische afwijking heeft.
  donderdag 22 januari 2015 @ 12:45:04 #236
238326 Worteltjestaart
pi_148939921
Zeg maar helemaal dit, dus...

donderdag 22 januari 2015 @ 15:24:07 #237
45206 Pietverdriet
pi_148945194
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Maak dat eens hard met feiten en cijfers
Put up, or shut up
pi_148956523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De walgelijke onkunde is dan dus ook misdadig. De werkwijze kan onmogelijk werken.

[..]

Nee je wilt niet verder kijken dan je geleerder medische terreur.

[..]

Ik ben BLOEDSERIEUS
Hier wil ik even op reageren want heb vandaag uit de eerste hand kunnen ervaren hoe geweldig het medisch personeel in een bepaald ziekenhuis is. Zorgzaam, lief, zorgvuldig en kundig. Van verpleegkundige tot chirurg, allemaal een dikke tien.
pi_148958900
Zo heb ik t nog nooit anders meegemaakt :)

Zit lambiek soms in Oost-Groningen met dokters die nog rokend aan aderlatingen doen zonder sterilisatie van de naalden.
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:48:08 #240
45206 Pietverdriet
pi_148959063
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:45 schreef Beathoven het volgende:
Zo heb ik t nog nooit anders meegemaakt :)

Zit lambiek soms in Oost-Groningen met dokters die nog rokend aan aderlatingen doen zonder sterilisatie van de naalden.
Dat zou hij alleen maar toejuichen als alternatieve geneeskunde met eeuwenoude wijsheid
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:33:51 #241
52357 Lambiekje
pi_148969689
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Veel kinderen werden in de middeleeuwen niet ouder dan 18, als je voor mij ergens een periode kunt vinden dat men gezonder leefde en ouder werd dan nu dan wil ik die data graag zien.
Nee dat is onzin

Als je eenmaal de 5 jaar wist te halen dan werd net zo makkelijk 80. De hoge kindersterfte destijds was puur door onhygiene. Dat maakt het gemiddelde laag. En dat je sneuveld door stompzinnige oorlogspelletjes geeft ook en vertekend beeld hoe oud we konden worden.

Het gemiddelde leeftijd is stom. Het gewogen gemiddelde zou eerder gebruikt moeten worden.
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 09:16:42 #242
45833 crew  Fogel
pi_148970221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 08:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee dat is onzin

Als je eenmaal de 5 jaar wist te halen dan werd net zo makkelijk 80. De hoge kindersterfte destijds was puur door onhygiene. Dat maakt het gemiddelde laag. En dat je sneuveld door stompzinnige oorlogspelletjes geeft ook en vertekend beeld hoe oud we konden worden.

Het gemiddelde leeftijd is stom. Het gewogen gemiddelde zou eerder gebruikt moeten worden.
Heb jij die cijfers toevallig?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:37:53 #243
45206 Pietverdriet
pi_148970634
quote:

[..]

Nee dat is onzin

Nee
Het omhooggaan van de levensverwachting heeft alles te maken met hygiene, schoon water, vaccinatie, antibiotica, voldoende eten en een extreem veel betere medische zorg.
Voorbeeld, 1 op de 10 mensen die stierf voor de komst van het pokkenvaccin, stierf aan de pokken.
Maar ook hier ga jij weer niet op reageren.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:38:25 #244
238326 Worteltjestaart
pi_148970645
Lambiekje praat poep.

Bewijs.

quote:
De levensverwachting voor pasgeborenen was minder dan 30 jaar.
De gemiddelde levensduur voor mannen was 45 jaar.
De gemiddelde levensduur voor vrouwen was 30-40 jaar. Zij overleden vaak tussen hun 18e en 29e door een mislukte bevalling of door kraamvrouwenkoorts.
quote:
De samenleving bestond voor 60% uit mensen onder de 25. Dus de maatschappij was dynamisch en jong.
Het enige waar Lambiekje niet volledig de plank mis slaat is dit:
quote:
Er waren niet veel ouderen. Wie echter eenmaal ouder dan 40 was geworden, zag zijn levensverwachting stijgen naar 60.
quote:
Mannelijke kluizenaars stierven gemiddeld rond de 76 jaar.
Vrouwelijke kluizenaars stierven gemiddeld rond 67 jaar.
En dan hebben we het over kluizenaars!!
De stelling dat je dus met gemak de 80 haalde als je eenmaal 5 was, is aperte, volstrekte en ongestaafde onzin.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:04:16 #245
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_148971384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hebt geen letter van wat users hier geschreven hebben gelezen he?
Je haat tegen dokters en de hele medische wereld neemt steeds groteskere vormen aan.
Er valt niet met je te discussieren op normaal niveau. Net als met controlaltdelete. Of jullie trollen of provoceren of echt zo denken? Ik ben er nog niet uit. Dat jullie iedereen en alles schofferen ben ik wel uit.
Je hebt je maar te gedragen, dus dat raad ik je ten zeerste aan.
Ik dacht dat jij zo voor vrijheid van meningsuiting was? Dan mag ik toch gerust mijn mening geven in deze kwestie? Dit geldt ook voor Lambiek en enkele anderen...maar zodra deze mening niet overeenkomt met de jouwe wordt men van trollen beschuldigt en moet men zich opeens gedragen.Gedragen naar wat? Ik heb geen idee en wil het graag weten. Gedragen naar de algemene mening ofzo? Is het hier verboden om daar van af te wijken?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:15:28 #246
238326 Worteltjestaart
pi_148971692
Vrijheid van meningsuiting, ja dat mag.
Maar er is niet altijd sprake van een mening, maar van aantoonbaar onjuiste feiten.

Het is geen mening dat gras paars is, dat is de waarheid willens en wetens niet willen horen.
pi_148971706

Niet vaccineren maakt dat doktoren weer veredelde doodswerkers kunnen worden met hun voorlopers van gasmaskers.

Iedereen kan een dokter uit de middeleeuwen zijn maar niet iedereen kan dat tegenwoordig. Gelukkig.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:22:34 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148971869
nou ja, het enige wat wel gezegd kan worden is dat we zowel ouder als chronischer ziek worden... (en kanker is tegenwoordig ook een chronische ziekte aan het worden)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:40:15 #249
189978 controlaltdelete
pi_148972284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, ja dat mag.
Maar er is niet altijd sprake van een mening, maar van aantoonbaar onjuiste feiten.

Het is geen mening dat gras paars is, dat is de waarheid willens en wetens niet willen horen.
Ja in jouw ogen en in die van Lav. Zoek anders es op wat een mening betekent..in dit geval spreken we over een meningsverschil. Moet daarom de andere partij zijn mond houden dan? Best kortzichtig dus geen vrijheid van meningsuiting. Vreemde gang van zaken maar ik ga van de zon genieten :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_148972402
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja in jouw ogen en in die van Lav. Zoek anders es op wat een mening betekent..in dit geval spreken we over een meningsverschil. Moet daarom de andere partij zijn mond houden dan? Best kortzichtig dus geen vrijheid van meningsuiting. Vreemde gang van zaken maar ik ga van de zon genieten :)
Dus jij mag alles wel zeggen maar als Lavender van mening is dat er niet met een troll als jou te discusieren valt en dat je schoffeert is dat een inperking van jouw vrijheid van meningsuiting, wat een grap zeg :')

Mag ik zeggen dat je een troll bent, ja ik vind dat dat mag.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 11:07:02 #251
45206 Pietverdriet
pi_148972820
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als die mening eens ondersteuning had door feiten en consistentie, of ben je van mening dat je niet consitent hoeft te zijn een mening geen onderbouwing behoeft maar dat gewoon wat roepen net zo valide is als een door feiten, onderzoek, bronnen en stavingen ondersteunde mening?
pi_148973869
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:22 schreef Re het volgende:
nou ja, het enige wat wel gezegd kan worden is dat we zowel ouder als chronischer ziek worden... (en kanker is tegenwoordig ook een chronische ziekte aan het worden)
Kanker is van alle tijden, alleen hoe wij er mee omgaan is veranderd. Het was één van de dingen die vroeger "gewoon" bij het leven hoorde. Eén van de meest humane manieren om dood te gaan las ik ergens omdat men tijd had om de laatste dingen te doen en vaarwel te zeggen tegen de familie. Het werd vermoedelijk eerder betiteld als een langzaam overlijdensproces dan een ziekte waar iets aan gedaan kan worden. Men is sinds vorige eeuw pas bij mijn weten begonnen met bestrijden wat de kans op een hogere leeftijd aannemlijker maakt. Het is dus niets aan 't worden, het is er altijd al geweest. Zelfs bij tegenwoordige diagnose van oude egyptisce mummies kon men kanker constateren. Maar de ziekte was toen onbekend dus het hoorde gewoon bij hun manier van ouder worden.

In gelovig Nederland zei men dan wellicht ook dingen als de tijd is gekomen. En als men in de hemel geloofde had men wel vrede met de dood.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 23-01-2015 12:02:22 ]
pi_148973910
quote:

[..]

Nee dat is onzin

Heb je hier een onderzoek naar?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 11:56:22 #254
189978 controlaltdelete
pi_148973979
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als die mening eens ondersteuning had door feiten en consistentie, of ben je van mening dat je niet consitent ites te zijn een mening geen onderbouwing behoeft maar dat gewoon wat roepen net zo valide is als een door feiten, onderzoek, bronnen en stavingen ondersteunde mening?
Dat heeft toch geen zin want de sites die deze meningen ondersteunen worden toch meteen als onbetrouwbaar weggezet. Ik vind het tevergeefse moeite en het is mijn doel niet om tegenstanders te overtuigen.
pi_148974037
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat heeft toch geen zin want de sites die deze meningen ondersteunen worden toch meteen als onbetrouwbaar weggezet. Ik vind het tevergeefse moeite en het is mijn doel niet om tegenstanders te overtuigen.
Als ze de wetenschappelijke methode niet toepassen dan heb je daar niet zoveel aan als bron.
pi_148974255
http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_cancer

Blij dat ik nu leef, al die oude methodes waren extra pijnlijk met waarschijnlijk tegen de 100% kans op uitzaaiingen.
pi_148975094
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:53 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Heb je hier een onderzoek naar?
Ik weet zo ook geen bronnen. Maar ik heb inderdaad vaker gehoord dat door de hoge kindersterfte in die tijd de gemiddelde leeftijd vertekend is. Als je die eerste paar jaar overleefde kon je best een aardige leeftijd van 50+ bereiken.
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 12:56:55 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148975509
quote:

[..]

Ik neem toch aan dat je je bronnen ook toetst naar je eigen criteria. Dingen als logica, zodat het zichzelf niet tegenspreekt, etc. Ik zie erg vaak in teksten van sites waar jij waarschijnlijk op doelt conclusies gemaakt worden die haaks staan op ze daarvoor er over zeiden, of ze worden vaak na een alinea of 2 bijna onleesbaar en gaan bergen aannames op elkaar stapelen, of ze maken stappen die ik niet meer kan begrijpen, of ze schermen duidelijk delen van data af. Als je die dingen ziet dan gaan er toch alarm belletjes rinkelen, of denk ik nou zo raar?

Ook bij wetenschappelijke artikelen heb ik dat, maar daar is vaak de structuur alleen al een stuk duidelijker en stoppen ze aannames in de discussie sectie en is er ook terug te traceren waar bepaalde statistieken, ideeën en harde beweringen vandaan komen. Daarbij leggen ze ook veel duidelijker uit hoe ze nou aan de waarden zijn gekomen die ze presenteren.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 12:57:07 #259
52357 Lambiekje
pi_148975516
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Het omhooggaan van de levensverwachting heeft alles te maken met hygiene, schoon water, vaccinatie, antibiotica, voldoende eten en een extreem veel betere medische zorg.
Voorbeeld, 1 op de 10 mensen die stierf voor de komst van het pokkenvaccin, stierf aan de pokken.
Maar ook hier ga jij weer niet op reageren.
Vaccinatie heeft juist voor een explosie aan nieuwe ziektes en dus $$$$

het pokkenvaccin is juist het slechtste van al >> SV40
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 12:58:00 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148975542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
nieuwe ziektes
Nou vertel welke nieuwe ziektes zijn ontstaan door vaccinatie?
pi_148975568
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik weet zo ook geen bronnen. Maar ik heb inderdaad vaker gehoord dat door de hoge kindersterfte in die tijd de gemiddelde leeftijd vertekend is. Als je die eerste paar jaar overleefde kon je best een aardige leeftijd van 50+ bereiken.
50 is nog lang geen tachtig natuurlijk. Ook is 'horen zeggen' niet bepaald betrouwbaar. Het is niet dat ik het niet wil geloven, maar ik wil wel eerst een onderbouwing.
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 13:00:03 #262
45833 crew  Fogel
pi_148975594
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En als vervolgvraag: door wie zijn ze ontdekt?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14:34 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148975946
Even een zijdiscussie die ook wel bij dit onderwerp past: BNW / BNW en de openbaarheid van wetenschappelijke artikelen
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:23:35 #264
238326 Worteltjestaart
pi_148978169
quote:

[..]

We wachten nog steeds op jouw bewijs van je stelling dat mensen in de Middeleeuwen makkelijk 80 werden.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:43:43 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148978800
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Guillain Barré syndrome (GBS)
pi_148979072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

We wachten nog steeds op jouw bewijs van je stelling dat mensen in de Middeleeuwen makkelijk 80 werden.
Ik wacht nog steeds op antwoorden op vragen die ik hem 2 jaar geleden heb gesteld :') :{ ;(
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 14:52:01 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148979079
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:43 schreef Re het volgende:
Guillain Barré syndrome
Die ziekte komt toch ook voor zonder vaccinatie en is dus geen nieuwe ziekte
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:53:13 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148979112
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die ziekte komt toch ook voor zonder vaccinatie en is dus geen nieuwe ziekte
het wordt gebruikt als afschrik bijwerking...

natuurlijk heb je ook de vaccin allergieën
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:55:50 #269
45206 Pietverdriet
pi_148979185
quote:

[..]

En weer roep je maar wat. Geen onderbouwing, geen argumenten, je roept maar wat en je gaat niet in op wat er gezegt wordt.
Ben je zelf van mening dat dit een goed antwoord is, of loopt je maar weer eens wat te trollen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 23-01-2015 15:04:30 ]
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:58:03 #270
45206 Pietverdriet
pi_148979232
quote:

[..]

Dat heeft toch geen zin want de sites die deze meningen ondersteunen worden toch meteen als onbetrouwbaar weggezet.
Waarom is dat denk je?
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 18:37:59 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_148986466
quote:

[..]

Wat is je doel dan?
De hele medische wereld afbranden?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:51:48 #272
45206 Pietverdriet
pi_148986830
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is je doel dan?
Volgens mij is ze verliefd
  zaterdag 24 januari 2015 @ 03:13:28 #273
189978 controlaltdelete
pi_149001652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is je doel dan?
Op BNW heb ik geen doel...hooguit van gedachten wisselen en info opdoen met en van mensen die op dezelfde lijn zitten als ik. Wanneer beantwoord jij mijn vraag eens hoe ik en een paar anderen zich moeten gedragen..zie een paar posts terug want ik heb geen idee waarom het zogenaamd schofferend moet zijn als je van de algemene mening afwijkt.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 03:17:10 #274
189978 controlaltdelete
pi_149001681
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij is ze verliefd
Wat is dit nou voor een kinderachtige opmerking.je denkt vast grappig te zijn.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 03:18:51 #275
189978 controlaltdelete
pi_149001698
Oops :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 09:18:10 #276
45206 Pietverdriet
pi_149003215
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 03:17 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een kinderachtige opmerking.je denkt vast grappig te zijn.
Grappig dat je hier wel op reageert maar op zeer uitgebreide posts over homeopatie of dubbelblind onderzoek niet
pi_149004207
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 03:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Op BNW heb ik geen doel...hooguit van gedachten wisselen en info opdoen met en van mensen die op dezelfde lijn zitten als ik. Wanneer beantwoord jij mijn vraag eens hoe ik en een paar anderen zich moeten gedragen..zie een paar posts terug want ik heb geen idee waarom het zogenaamd schofferend moet zijn als je van de algemene mening afwijkt.
Je wisselt niet van gedachten. Je plempt botte, ongenuanceerde dingen neer en gaat niet in op uitgebreide uitleg van users. Het komt over als schofferen om het schofferen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:28:18 #278
189978 controlaltdelete
pi_149004990
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je wisselt niet van gedachten. Je plempt botte, ongenuanceerde dingen neer en gaat niet in op uitgebreide uitleg van users. Het komt over als schofferen om het schofferen.
Ach Lavje je maakt van een mug een olifant. Ik post niet eens zoveel..ik geef hooguit mijn mening wat ik ervan denk..om met sites en docs aan te komen waardoor ik op die gedachten ben gekomen vind ik tijdverspilling. Verder lees ik hier graag posts van mensen die ook op die lijn zitten. Verder Zen Zen en nog eens Zen dus niet zo snel op die kast zitten want je vat het vaak te serieus op en zo onbeschoft ben ik niet eens..sterker nog ik ben erg vriendelijk van aard :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:40:09 #279
45206 Pietverdriet
pi_149005223
Je post precies zoals Lavender beschrijft en als daar wat van gezegd wordt speel je de vermoorde onschuld. Je gaat niet inhoudelijk in op posts.
  Moderator zaterdag 24 januari 2015 @ 12:03:36 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149005703
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:28 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ach Lavje je maakt van een mug een olifant. Ik post niet eens zoveel..ik geef hooguit mijn mening wat ik ervan denk..om met sites en docs aan te komen waardoor ik op die gedachten ben gekomen vind ik tijdverspilling. Verder lees ik hier graag posts van mensen die ook op die lijn zitten. Verder Zen Zen en nog eens Zen dus niet zo snel op die kast zitten want je vat het vaak te serieus op en zo onbeschoft ben ik niet eens..sterker nog ik ben erg vriendelijk van aard :)
Tja fok zou een raar discussie forum zijn als iedereen op 1 lijn zat.
pi_149005831
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar het is de toon die de muziek maakt.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:14:25 #282
45206 Pietverdriet
pi_149005924
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In een discussie kom je met argumenten en reageer je zoveel mogelijk inhoudelijk, zeker als je een mening wil uitdragen over iets als geneeskunde of medicatie.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:18:30 #283
52357 Lambiekje
pi_149022158
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer roep je maar wat. Geen onderbouwing, geen argumenten, je roept maar wat en je gaat niet in op wat er gezegt wordt.
Ben je zelf van mening dat dit een goed antwoord is, of loopt je maar weer eens wat te trollen?
Nee jullie roepen maar wat dat het veilig is. Terwiijl dat niet is.

Het is ronduit stuitend en vooral lachwekkend hoe men hier het criminele vaccinsprookje in stant wil houden.

Ik zou de per direct doodstraf weer herinvoeren puur alleen om het feit dat er gevaccineerd wordt. Zo crimineel zie ik het vaccineren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 24-01-2015 21:31:57 ]
pi_149022889
Prima, dan hangen we ook alle homeopathen op!
I feel kinda Locrian today
  Moderator zaterdag 24 januari 2015 @ 21:35:25 #285
45833 crew  Fogel
pi_149022981
Kunnen we het een beetje beschaafd houden aub?
pi_149023387
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is ronduit stuitend en vooral lachwekkend hoe men hier het criminele vaccinsprookje in stant wil houden.

Ik zou de per direct doodstraf weer herinvoeren puur alleen om het feit dat er gevaccineerd wordt. Zo crimineel zie ik het vaccineren.
Hoe zijn vaccins crimineel?

Hoe zijn vaccins een sprookje?

Wat is jouw standpunt over Andrew Wakefield?

Waarom is farmacie per definitie onveilig?

Kom nu eens voor één keer, een keertje maar met een inhoudelijk antwoord. Gewoon in je eigen woorden, zonder schelden en met wat inhoudelijke argumenten. Echt een keertje jezelf niet belachelijk maken, misschien dat mensen dan ook een serieus met je in discussie willen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fixers op 25-01-2015 03:04:43 ]
pi_149023847
quote:

[..]

Waarom toch altijd zo over the top Lambiekje. Je overschreeuwt je eventuele punten op deze manier.
pi_149024355
De doodstraf invoeren omdat men tegen de in de eigen ogen langzame dood is, is ook wel grappig.
pi_149029316
quote:

[..]

Dat heb je al gedaan. Je wilt niet weten hoeveel doden je al op je geweten hebt door mensen met allerlei valse verzonnen informatie te laten geloven dat vaccineren slecht is.
pi_149029745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:35 schreef Fogel het volgende:
Kunnen we het een beetje beschaafd houden aub?
Het verschil is, is dat ik lambiekje persifleer en natuurlijk niet serieus ben. Dat ik dat nog moet uitleggen zegt alweer welke kant jij kiest in deze
nooit eindigende discussie.

Misschien moet je als betrokken mod je maar niet in discussies mengen, zoals een Ajax-fan ook geen scheidsrechter is bij Ajax tegen Feyenoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door starla op 25-01-2015 01:59:01 ]
I feel kinda Locrian today
pi_149030048
En speciaal voor onze moordenaar Lambiekje hier een artikel over de effecten van vaccinatie op het aantal sterfgevallen bij bepaalde ziektes.Let vooral op de 99-100% vermindering in sterfgevallen nadat ze begonnen met vaccineren.

http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00056803.htm
  zondag 25 januari 2015 @ 09:29:43 #292
45206 Pietverdriet
pi_149032953
quote:

[..]

Definieer veilig
quote:

En wederom roep je maar wat, of liever, je schreeuwt, je gilt op de top van je longen, ben je hysterisch aan het krijsen zonder ook maar 1 argument, feit, onderbouwing te geven.
Het beste tegenvoorbeeld is de pokkenvaccinatie, vele duizenden jaren was dat een gesel voor de mensheid, 1 op de 10 sterfgevallen was aan pokken te wijten. Sinds het WHO de campagne heeft gevoerd is de pokken verdwenen en hoeft er niet tegen gevaccineerd te worden, omdat het verdwenen is.
Als er iets crimineel is, is het afschaffen van vaccinatie.

Maar ook hier ga je niet inhoudelijk op reageren, je gaat weer wat roepen, als je al reageert, zonder een degelijke onderbouwing
pi_149033162
Wat ik vrij triest vind is dat men de wetenschap in 't algemeen steeds meer afwijst en men vaak nog goed opgeleid is ook. De IS wijst wetenschap ook af dus dat verenigt wel lekker. Die vegen hun achterste met stenen af ipv toiletpapier. Moeten we soms eerst weer door een paar honderd jaar heenbikkelen. Waarin kinderen door niet vaccineren weer sterven en men naar alternatieven grijpt ipv vaccinaties en waarin 't hele klimaatprobleem wordt genegeerd omdat men te druk bezig is met allerhande onzin. Die woorden over de doodstraf invoeren voor vaccinatie zijn hopelijk grappig bedoeld maar als men er op een manier zo gefocused met bestrijden bezig is dan zie ik 't niet echt goedkomen. Whats next? Kinderen die thuis worden gelaten van school?
pi_149033293
het is wel zorgwekkend op welke schaal nieuwe (en daarmee nog niet geheel veilig te achten) vaccins tegenwoordig worden gepromote.
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 10:04:33 #295
13368 NiGeLaToR
pi_149033381
Meh, medicatie en ook vaccins zijn nooit perfect. Maar nu er weer middeleeuwse ziektes met dodelijke afloop uitbreken in een pretpark omdat inmiddels zoveel ouders hun kinderen niet laten vaccineren is echt te ziek voor woorden. Moet gewoon mijn baby een beetje weg houden bij de achterdochtige anti vaccinatie mensen zodat ie niet ziek wordt van een ziekte uit het stenen tijdperk.

Heb liever de bijwerkingen dan de ziekte zelf.

http://www.nu.nl/buitenla(...)anse-disneyland.html

En Lambiek? Die gelooft alleen zichzelf en is daarmee een doorsnee fundamentalist. Niet voeren svp.
pi_149033517
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:56 schreef SuperFood het volgende:
het is wel zorgwekkend op welke schaal nieuwe (en daarmee nog niet geheel veilig te achten) vaccins tegenwoordig worden gepromote.
Dus onderzoek 't en kom met goede argumenten en goede bronnen. Het is niet verkeerd om kennis te vergaren uit betrouwbare bronnen die aangeven waar t voor is en wat het doet, wat de bijwerkingen zijn etc. Mensen zouden wat meer keiharde feiten moeten willen in plaats van meningen. Maar op één of 't andere manier lijken we een beetje een curve voorbij te gaan waarin het verborgene spannender is dan 't zichtbare en hetgeen wat verborgen is 'in Nederland' is grotendeels opinievoer in een wereld waar we een van de landen zijn die voorop loopt in de wetenschap. Dus neemt men 't bijgeloof liever aan want dat zet zich af tegen de massa. Men kan zich ermee onderscheiden van de kudde.

De maatschappij in Nederland is modern en degenen met veel potentie lijken zich juist met ufo's, niet vaccineren en allerhande alternatieven bezig te houden. In Turkije heerst er op grote schaal wel bijgeloof en kunnen 1 op de 10 niet lezen en schrijven. Daarin zijn 'dezelfde' intellectuelen met feiten bezig, omdat men 't bijgeloof zat is. Gisteren nog een geschiedenisles gekregen van iemand die bijna alle boerenopstanden ter wereld kende en me oa over de geschiedenis van deze opstand in Friesland vertelde. Ik was onder de indruk.
  zondag 25 januari 2015 @ 10:37:00 #297
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149033790
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus onderzoek 't en kom met goede argumenten en goede bronnen. Het is niet verkeerd om kennis te vergaren uit betrouwbare bronnen die aangeven waar t voor is en wat het doet, wat de bijwerkingen zijn etc. Mensen zouden wat meer keiharde feiten moeten willen in plaats van meningen. Maar op één of 't andere manier lijken we een beetje een curve voorbij te gaan waarin het verborgene spannender is dan 't zichtbare en hetgeen wat verborgen is 'in Nederland' is grotendeels opinievoer in een wereld waar we een van de landen zijn die voorop loopt in de wetenschap. Dus neemt men 't bijgeloof liever aan want dat zet zich af tegen de massa. Men kan zich ermee onderscheiden van de kudde.

De maatschappij in Nederland is modern en degenen met veel potentie lijken zich juist met ufo's, niet vaccineren en allerhande alternatieven bezig te houden. In Turkije heerst er op grote schaal wel bijgeloof en kunnen 1 op de 10 niet lezen en schrijven. Daarin zijn 'dezelfde' intellectuelen met feiten bezig, omdat men 't bijgeloof zat is. Gisteren nog een geschiedenisles gekregen van iemand die bijna alle boerenopstanden ter wereld kende en me oa over de geschiedenis van deze opstand in Friesland vertelde. Ik was onder de indruk.
Wat is er moderner dan zelf nadenken en je zelf verdiepen in zaken en je eigen weg gaan en eigen conclusies trekken ook als dat er op neerkomt dat je je af zet van de massa .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 25 januari 2015 @ 10:45:11 #298
45206 Pietverdriet
pi_149033887
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:37 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat is er moderner dan zelf nadenken en je zelf verdiepen in zaken en je eigen weg gaan en eigen conclusies trekken ook als dat er op neerkomt dat je je af zet van de massa .
Als je dan ook maar de waarde inziet van een gerandomiseerd, dubbelblind, herhaald en peer reviewed onderzoeksmethodiek en dat ik zie toch dat homeopatie werkt onzin is.
  zondag 25 januari 2015 @ 10:57:17 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149034016
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dan ook maar de waarde inziet van een gerandomiseerd, dubbelblind, herhaald en peer reviewed onderzoeksmethodiek en dat ik zie toch dat homeopatie werkt onzin is.
Er is geen als in zelfstandig nadenken en meestal komt het er op neer dat men heilig gelooft en er op vertrouwd dat andere mensen die regels hanteren . De wereld is te corrupt en te krom om zomaar aan te nemen dat alles eerlijk is verlopen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 25 januari 2015 @ 10:58:44 #300
45206 Pietverdriet
pi_149034034
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Er is geen als in zelfstandig nadenken en meestal komt het er op neer dat men heilig gelooft en er op vertrouwd dat andere mensen die regels hanteren . De wereld is te corrupt en te krom om zomaar aan te nemen dat alles eerlijk is verlopen .
Wat wil je met deze wartaal nu zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')