Kan allebei. Vervangen lukt wel maar je moet het wel kunnen. Als je met slecht weer gaat forensen kan je beter niet al te kostbare spullen op je fiets hebben want alles gaat toch kapot door zout en water.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Kak. Speling op de body van m'n zondas. Na 13000 km al. Kan ik lagers vervangen of moet ik een nieuwe kopen?
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
'Niet harder dan 25 km/u op fietspaden' http://nu.nl/politiek/396(...)-kmu-fietspaden.html (via @NUnl)
Helemaal mee eens. De fietspaden zijn op mooie dagen niet berekend op de hoeveelheid fietsers en de grote snelheidsverschillen. Lekker de weg op!quote:Ook zouden fietsers die sneller willen dan 30 kilometer per uur, de keuze moeten krijgen om op de weg te mogen fietsen.
Iedere fiets een nummerbord en flitspaaltjes langs het fietspad!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
'Niet harder dan 25 km/u op fietspaden' http://nu.nl/politiek/396(...)-kmu-fietspaden.html (via @NUnl)
Volgens mij gaan wij er donderdag heen en dinsdag terug.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:01 schreef janatwork het volgende:
Hoelang om de sportful heen willen jullie in Feltre zitten? Ik wil toch wat eerder aankomen dan de 2 dagen vooraf die ik bij de Marmotte had. Dinsdag of woensdag die kant op lijkt mij mooi.
Als ik op 80 of zelfs 100 km/h wegen moet gaan fietsen houdt t voor mij wel op hoor. Het snelheidsverschil Is veel te groot en die wegen zijn niet gemaakt voor ook nog fietsers erbij. Dan gaan er doden vallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens. De fietspaden zijn op mooie dagen niet berekend op de hoeveelheid fietsers en de grote snelheidsverschillen. Lekker de weg op!
Dit. Zeker die rechte provinciale wegen zijn levensgevaarlijk. Daar is het al een wonder dat de bejaarden niets weten te raken en ik ben niet van plan om daar een doelwit te vormen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik op 80 of zelfs 100 km/h wegen moet gaan fietsen houdt t voor mij wel op hoor. Het snelheidsverschil Is veel te groot en die wegen zijn niet gemaakt voor ook nog fietsers erbij. Dan gaan er doden vallen.
Die is verplicht hoor. Wij wielrenners trekken ons daar niets van aan want onze eigen soigneeregels zijn belangrijkerquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Bloem84 het volgende:
Ze kunnen beter een bel gaan verplichten
*rent weer weg
En dan bel je, dan horen die bejaarde fietsers je niet. Dan haal je in, en dan vragen ze waarom je niet belt...quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Bloem84 het volgende:
Ze kunnen beter een bel gaan verplichten
*rent weer weg
Ja ren maar snel wegquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Bloem84 het volgende:
Ze kunnen beter een bel gaan verplichten
*rent weer weg
Ik zie opeens al die bejaarden die hun huidige electrische fiets niet beheersen op zo'n speedelec, met 40 een zwieper naar links maken, en rechtstreeks de sloot, het maisveld of een boom omhelzenquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
B. Zolang mensen als ze een bel of "hoi" achter zich horen eerst een slinger naar links maken
Of dan bel je, krijg je een grote bek dat je rustig moet doenquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dan bel je, dan horen die bejaarde fietsers je niet. Dan haal je in, en dan vragen ze waarom je niet belt...
Zelfde voor de coole figuren met oordopjes in of hoofdtelefoon op...
Maar dan natuurlijk met de fietspomp paar tikken geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Of dan bel je, krijg je een grote bek dat je rustig moet doen
Compleet mee eens. Zeker met B. (want voor optie A moet je 54 km/uur rijden en dat doe ik alleen als ik KOM's haal).quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja ren maar snel weg![]()
Die bel helpt ook niet want :
A. Het probleem is het snelheidsverschil, als je 30 meter van te voren belt dan ben je al na 2 seconden bij de persoon die je wilde waarschuwen.
B. Zolang mensen als ze een bel of "hoi" achter zich horen eerst een slinger naar links maken om te kijken wat dat toch in godsnaam zou kunnen zijn achter ze?? Op een fietspad?? Een andere fietser?? Wat een verrassing zeg!! , bel ik liever helemaal niet. Blijven ze tenminste (sort of) recht rijden
Moet je wel harder gaan rijden dan 40quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zie opeens al die bejaarden die hun huidige electrische fiets niet beheersen op zo'n speedelec, met 40 een zwieper naar links maken, en rechtstreeks de sloot, het maisveld of een boom omhelzen![]()
![]()
Dit ja. Als je reacties leest op buitenlandse fietssites zijn die mensen stikjaloers op onze infrastructuur.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:42 schreef Levitas het volgende:
Waarom zouden we in godsnaam ons relatief super veilige fietsnetwerk omgooien? Zoals het nu is, is het toch écht veel veiliger dan in 90% ofzo van de wereld. Ihet buitenland zijn vaak geen fietspaden, maar enkel fietsstrookjes op de normale weg. In Australië zelfs op de snelwegen (110 km/u) is er alleen enkel een fietsstrook van 1 meter. Dát is pas gevaarlijk.
Idd, 2 seconden is wel heel optimistisch. Blijft een fokker he, met zijn 30+...quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Zeker met B. (want voor optie A moet je 54 km/uur rijden en dat doe ik alleen als ik KOM's haal).
Zo vaak gehad dat mensen dan hun hoofd naar links draaien en slingeren. Als je niets zegt kan je aardig voorspellen wat er gaat gebeuren. Misschien meer aso, maar dan kan ik wel op mijn eigen tempo door blijven rijden zonder ongelukken.
Je hoeft alleen maar strava uit te lezen en je hebt een trajectcontrole waar ze zelfs op de a4 niet over durven te dromen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:26 schreef poiuytr het volgende:
Valt toch totaal niet te handhaven, politie heeft het nu al druk zat, denk/ hoop niet dat er door komt.
Das waar, dus de rijks en provinciale wegen niet. De lokale wegen wel. Nu is dat ook al vaak zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik op 80 of zelfs 100 km/h wegen moet gaan fietsen houdt t voor mij wel op hoor. Het snelheidsverschil Is veel te groot en die wegen zijn niet gemaakt voor ook nog fietsers erbij. Dan gaan er doden vallen.
Omdat ons "superveilige" fietsnetwerk niet berekend is op de hoeveelheid gebruikers en die gebruikers ook in toenemende mate grote snelheidsverschillen hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:42 schreef Levitas het volgende:
Waarom zouden we in godsnaam ons relatief super veilige fietsnetwerk omgooien? Zoals het nu is, is het toch écht veel veiliger dan in 90% ofzo van de wereld. Ihet buitenland zijn vaak geen fietspaden, maar enkel fietsstrookjes op de normale weg. In Australië zelfs op de snelwegen (110 km/u) is er alleen enkel een fietsstrook van 1 meter. Dát is pas gevaarlijk.
Ik vind dat zulk debiel gedrag he?quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Zeker met B. (want voor optie A moet je 54 km/uur rijden en dat doe ik alleen als ik KOM's haal).
Zo vaak gehad dat mensen dan hun hoofd naar links draaien en slingeren. Als je niets zegt kan je aardig voorspellen wat er gaat gebeuren. Misschien meer aso, maar dan kan ik wel op mijn eigen tempo door blijven rijden zonder ongelukken.
Ja, als je dat met andere landen vergelijkt...quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit ja. Als je reacties leest op buitenlandse fietssites zijn die mensen stikjaloers op onze infrastructuur.
Nu heb ik nergens in Europa gefietst of hardgelopen op de normale weg, maar toen ik nog geen 2 meter van 60 tot 110 km/u rijdende auto's moest hardlopen, heb ik toch redelijk vaak net niet in m'n broek gescheten en veel meer in de berm moeten springen dan ik had gewild.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:11 schreef janatwork het volgende:
[..]
Omdat ons "superveilige" fietsnetwerk niet berekend is op de hoeveelheid gebruikers en die gebruikers ook in toenemende mate grote snelheidsverschillen hebben.
Ik fiets veel liever in de rest van Europa, gewoon op de weg. Je bent daar veel meer een gelijkwaardige verkeersdeelnemer.
Helemaal mee eens, me veiliger gevoeld op het fietspad naast de N wegen(als ik, op dezelfde weg) in Frankrijk dan soms op fietspaden hier op mooie zondagen. En als ik me niet vergis is het gewoon een wet in Frankrijk dat je twee meter oid afstand MOET houden als auto, wanneer je een fietser inhaalt. dat helpt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker over de route national gefietst in Frankrijk. Geen enkele moment dat ik mij onveilig voelde. Teven daar ook op "autowegen" gereden, ook daar hield iedereen perfect rekening met je.
Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat er in Frankrijk maar heel weinig fietspaden zijn en dat hierop de wetgevingen zijn aangepast.
2,5 zelfs.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, me veiliger gevoeld op het fietspad naast de N wegen(als ik, op dezelfde weg) in Frankrijk dan soms op fietspaden hier op mooie zondagen. En als ik me niet vergis is het gewoon een wet in Frankrijk dat je twee meter oid afstand MOET houden als auto, wanneer je een fietser inhaalt. dat helpt.
quote:Bij het inhalen van een fietser moet een zijdelingse afstand gelaten worden van minstens 1 meter in de bebouwde kom en van minstens 1,50 meter buiten de bebouwde kom.
En maar heel weinig fietsers. Er is geen land ter wereld waar 80 % van de bevolking regelmatig op de fiets stapt. Als je in Frankrijk ineens het percentage fietsers zoals in Nederland op de route national zet zullen we eens kijken hoe snel het gedaan is met de veiligheid en het begrip.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker over de route national gefietst in Frankrijk. Geen enkele moment dat ik mij onveilig voelde. Teven daar ook op "autowegen" gereden, ook daar hield iedereen perfect rekening met je.
Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat er in Frankrijk maar heel weinig fietspaden zijn en dat hierop de wetgevingen zijn aangepast.
Da's wel tof, zouden ze hier ook moeten invoeren, ik denk dat dat veel meer effect heeft op de verkeresveiligheid dan de invoering van een maximumsnelheid. Het lijkt voor veel automobilisten hier wel een sport om zo dicht mogelijk langs de fietser in te halen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Frankrijk is het een paar jaar geleden fors verbeterd. Met de invoering van de wet. En dat is een wet waar forse straffen opstaan. Het te krap inhalen van een fietser is namelijk geen verkeersdelict maar een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel. Met de straffen die daarbij horen.
In Frankrijk is de weg daar dan ook op berekend met vaak een brede schouder en veel minder druk inderdaad. In Nederland ziet de gemiddelde N-weg er zo uit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Frankrijk is het een paar jaar geleden fors verbeterd. Met de invoering van de wet. En dat is een wet waar forse straffen opstaan. Het te krap inhalen van een fietser is namelijk geen verkeersdelict maar een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel. Met de straffen die daarbij horen.
Brabant, drenthe, limburg, overijssel, daar is het ook niet allemaal superdruk toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel tof, zouden ze hier ook moeten invoeren, ik denk dat dat veel meer effect heeft op de verkeresveiligheid dan de invoering van een maximumsnelheid. Het lijkt voor veel automobilisten hier wel een sport om zo dicht mogelijk langs de fietser in te halen.
Saillant detail met de maximumsnelheid: hoe moet je weten hoe hard je fietst. Een teller is namelijk niet verplicht...
Belangrijk verschil met Frankrijik en Duitsland is ook de drukte op de wegen. Als je daar buiten de grote(re) steden bent, is het al snel erg rustig op de weg. Je kunt daar uren fietsen en maar 10-20 auto's tegenkomen. Nederland is in feite één grote stedelijke agglomeratie, met eigenlijk alleen Noord-Nederland als uitzondering waar wat het rustiger is.
Op een N-weg moet de rijstrook minimal 2,75 meter breed zijn...quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In Frankrijk is de weg daar dan ook op berekend met vaak een brede schouder en veel minder druk inderdaad. In Nederland ziet de gemiddelde N-weg er zo uit.
[ afbeelding ]
Met minimaal 1.5 meter is het dus onmogelijk om fietsers in te halen.
Voor mij zit het probleem dan vooral in auto's die je op de weg er naast inhalen om dan 20 meter verderop af te slaan zonder op het fietspad te kijken, waar ik dan precies rij. Zo gaat dat ook bij uitritten, ze kijken wel naar de weg waar ze op willen draaien, maar niet op het fietspad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap echt niet wat er gevaarlijk is aan fietspaden![]()
Ja, er rijden debielen die niet kunnen sturen maar die rijden op de weg ook. En daar rijden ze 80. En zitten ze in een stuk metaal van 2 ton. Doe mij dan maar het fietspad hoor
Dan sla ik op het dak en dan is de boodschap wel duidelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Voor mij zit het probleem dan vooral in auto's die je op de weg er naast inhalen om dan 20 meter verderop af te slaan zonder op het fietspad te kijken, waar ik dan precies rij. Zo gaat dat ook bij uitritten, ze kijken wel naar de weg waar ze op willen draaien, maar niet op het fietspad.
Maar das toch te weinig dan? Als je op dat plaatje die vrachtwagen 1.5 meter naar rechts verplaatst.. Zeker in de wegen rond Rotterdam kan je dan in de spits nooit inhalen. Feitelijk breng je de snelheid op n-wegen dan terug naar 30 per uurquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op een N-weg moet de rijstrook minimal 2,75 meter breed zijn...
Verder klopt het wel dat Nederland de smalste rijstroken ter wereld heeft.
Vind ik knap vanonder de auto, ik zou gewoon dan de uitlaat er af bijten, dat zal ze leren!quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan sla ik op het dak en dan is de boodschap wel duidelijk.
Keer de benen om, en dat is dan precies wat ik vorig jaar had. Benwieuwd wat jij voor huiswerk krijgt, ik moest veel lunges doen, en ook met 1 been op z'n trampoline srpingen, en dan stabiel blijven staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:17 schreef muzas het volgende:
Op mn rechterbeen kan ik zo staan, als ik op links ga staan wiebel ik enorm. En dat zou dan dus weer uit mn rug komen.
Jup. Instabiliteit van de lendespier bij de thoracolumbale overgang, is volgens hem in beginne de oorzaak geweest. Dat heeft als gevolg gehad dat ik links blijkbaar erg ontzie tijdens sporten en dagelijks leven... Hij wees me er bij het weggaan nog eens op toen ik mn tas opraapte. Dat 'gevolg' is dan ook meteen weer een 'oorzaak' omdat ik dus nóg instabieler wordt. Dus die piriformis behandelen en de instabiele kant trainen is dus het complexe.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:22 schreef Patroon het volgende:
Dus, als ik goed begrijp, uiteindelijk toch uit een scheefstand in de rug, waardoor ene kant iets meer belast werd dan de ander, waardoor blessure is ontstaan? Was mijn tip over naar de rug laten kijken bij manueel niet zo gek.
Klote zeg. Beterschap.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Jup. Instabiliteit van de lendespier bij de thoracolumbale overgang, is volgens hem in beginne de oorzaak geweest. Dat heeft als gevolg gehad dat ik links blijkbaar erg ontzie tijdens sporten en dagelijks leven... Hij wees me er bij het weggaan nog eens op toen ik mn tas opraapte. Dat 'gevolg' is dan ook meteen weer een 'oorzaak' omdat ik dus nóg instabieler wordt. Dus die piriformis behandelen en de instabiele kant trainen is dus het complexe.
Dus schemaatjes. Nou daar ben ik dol op, dat snappen jullie.
Iets met kalf en dempen van een putquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:26 schreef muzas het volgende:
Core Stability. Ook als je denk dat het voor jou geen nut heeft..... Blijkt toch de waarde ervan maar weer.
Tot nu toe alleen een oefeningetje voor mijn rug. Volgende week gaat ie een schema met me maken en de oefeningen direct met me doen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Benwieuwd wat jij voor huiswerk krijgt,
Thnx. Ben ergens allang blij dat het niet is wat kees heeft. Dat had me nog kutter geleken eerlijk gezegd.quote:
Beterschap en succes. In ieder geval heb je een duidelijk trainingsdoel voor begin 2015quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Jup. Instabiliteit van de lendespier bij de thoracolumbale overgang, is volgens hem in beginne de oorzaak geweest. Dat heeft als gevolg gehad dat ik links blijkbaar erg ontzie tijdens sporten en dagelijks leven... Hij wees me er bij het weggaan nog eens op toen ik mn tas opraapte. Dat 'gevolg' is dan ook meteen weer een 'oorzaak' omdat ik dus nóg instabieler wordt. Dus die piriformis behandelen en de instabiele kant trainen is dus het complexe.
Dus schemaatjes. Nou daar ben ik dol op, dat snappen jullie.
Wat heb ik nu gewonnen?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zeker goed. Krachttraining + core word je gewoon algeheel fitter en zal je minder snel een blessure oplopen. Bijvoorbeeld veel knieklachten komen uit de rug vandaan. Als daar iets scheef gaat zitten, door gebrek aan sterke spieren in je core en heupen/bilspieren zal zich dat uitwerken in een scheve houding. Dat merk je niet gelijk, maar kan wel resulteren in overmatige spanning in je vastus medialis, die dan weer op zijn beurt te hard trekt aan de pees bij je knie. Dit is één van de tig mogelijke scenario's.
En dan hoef je niet gelijk naar de gym, je kan ook heel veel thuis doen, met core oefeningen kan niet zoveel misgaan. Ga je wel naar de gym en heb je geen ervaring, kies dan niet voor de goedkoopste zonder begeleiding, maar juist één met wel goede begeleiding. Met gewichten kan je veel meer "verneuken". Beter 40e per maand kwijt en je hebt er echt wat aan, omdat je het goed doet. Dan 20e per maand weggooien, omdat je maar wat doet en grotere kans op blessures.
zo is dat. Duidelijkheid geeft rust en weet je wat te doen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef muzas het volgende:
Helaas niks, maar je had in ieder geval gelijk. Dat is ook lekker![]()
Ik ben allang blij dat er nu duidelijk is wát er exact aan de hand is. En er aan kan gaan werken.
Binnen de bebouwde kom staan ook zulk soort bordjes :quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
1,5 m buiten bebouwde kom. Binnen bebouwde kom weet ik niet.
Als je dan ook nog bewust gelijkmatig trapt, gaat het helemaal goedkomen. Succes!quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:29 schreef muzas het volgende:
Mag wel gewoon fietsen, graag zelfs. Alleen niet lang, maar gelukkig wel regelmatig.
[..]
Staat nog steeds in de schuur bij schoonmoederlief. Ga daar liever mee aan de slag op mooie zomeravonden. Of niet. Nog even bedenken of ik er uberhaupt tijd in wil stoppen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:58 schreef cafca het volgende:
Btw, hoe is het met je klassieke stalen ros? Heb je nu mooi tijd voor
Je bent zelf homoquote:
Meer dan primaquote:Hoe staat het leven hier?!
Herkenbaarquote:Drukke tijden gehad. Huis gekocht, geklust, verhuist
Niet herkenbaar, maar gefeliciteerdquote:, vriendin voor 2e keer zwanger gemaakt...
Soort van herkenbaarquote:Niet gefietst,
Herkenbaarquote:en fiets nu vies in mijn nieuwe schuurtje staan.
Ben ik ook aan het doen.quote:Tijd dus om tussen all losse klusjes ed door, de fiets eens te gaan poetsen en klaa te maken voor nieuwe seizoen en weer eens km's te gaan maken.
Nog steeds meer dan prima.quote:Hoe staat het leven hier?
Ik zou even teruglezen.quote:Behalve bakken vol onzin, heb ik nog dingen gemist?!
pm of dm maarquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vond die affaire met die foto's van de vriendin van...oh nee, daar zouden we niets meer over zeggen. Laat maar.
Heel voorzichtig openmaken!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Zou opschieten, zaterdag is het al 13 gradenquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:58 schreef Leonos het volgende:
Ik ga binnenkort mijn fiets ook maar is klaarmaken voor de lente dagen
Dan vier ik mijn verjaardagquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou opschieten, zaterdag is het al 13 graden
En een weercijfer van 4quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou opschieten, zaterdag is het al 13 graden
Weet je zeker dat je niet de post van CabFab wilde quoten?quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Heel voorzichtig openmaken!moet wel over de vriendin van vinnie gaan dan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !
In Duitsland fiets ik vaak ( ik woon er vlakbij aan de grens ) en ondanks dat de Duitsers niet zo'n fiets natie zijn,quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel tof, zouden ze hier ook moeten invoeren, ik denk dat dat veel meer effect heeft op de verkeresveiligheid dan de invoering van een maximumsnelheid. Het lijkt voor veel automobilisten hier wel een sport om zo dicht mogelijk langs de fietser in te halen.
Saillant detail met de maximumsnelheid: hoe moet je weten hoe hard je fietst. Een teller is namelijk niet verplicht...
Belangrijk verschil met Frankrijik en Duitsland is ook de drukte op de wegen. Als je daar buiten de grote(re) steden bent, is het al snel erg rustig op de weg. Je kunt daar uren fietsen en maar 10-20 auto's tegenkomen. Nederland is in feite één grote stedelijke agglomeratie, met eigenlijk alleen Noord-Nederland als uitzondering waar wat het rustiger is.
slecht planquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens. De fietspaden zijn op mooie dagen niet berekend op de hoeveelheid fietsers en de grote snelheidsverschillen. Lekker de weg op!
Nope.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
moet wel over de vriendin van vinnie gaan dan...
[fok nternernetheldmodus aan]quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:49 schreef dop het volgende:
[..]
slecht plan
het snelheid verschil tussen snelle fietsers en een auto is groter als het snelheid verschil tussen langzame en snelle fietsers.
daar boven op is de kans op zwaar letsel bij botsing fiets auto natuurlijk ook vele malen groter
het aantal dodelijk ongelukken is in nederland in verhouding juist laag doordat fietsverkeer en autoverkeer op veel plaatsen zijn gescheiden.
Oh apart, zat er bij mijn Canyon wel bij in een klein plastic zakje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:13 schreef Levitas het volgende:
Hmm, er zit geen montage pasta bij m'n fiets. Volgens de handleiding moet het tussen stuur en stuurpen, en zadel en zadelpen.
Is het erg als ik dat er niet tussen doe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |