Ik ben al het hele jaar aan het trainen voor volgens seizoenquote:Op woensdag 26 november 2014 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren nog 2.5 uur langs de Lekdijk gereden en van het weekend weer 2 keer als het maar droog is.
Vandaar dat je op Sloten altijd zo langzaam wasquote:Op woensdag 26 november 2014 13:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ben al het hele jaar aan het trainen voor volgens seizoen
Ik rijd nog steeds met zomersokken ik zei ook niet dat ik koude voeten had eh? De wind is Oost vandaag en snijd een beetje, zolang je goed op tempo bent gaat het wel. Voor renners met een vp onder 10% (zoals ik) is het een minder goede tijd.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:01 schreef forty-two het volgende:
[..]
De grens van 'er is nog niets aan de hand ik rij nog met m'n zomersokken' en 'brr pleuriskoud' ligt dicht bij elkaar bij jou
quote:Op woensdag 26 november 2014 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren nog 2.5 uur langs de Lekdijk gereden en van het weekend weer 2 keer als het maar droog is.
|Als je zondag gaat kan ik evt. wel een stukje meefietsen als je dat leuk vind, of ga je met de ploeg trainen? Heb voor zondag een 120km op de planning mits goed weer.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat voor 'thermo'jack? Met die kleding zie ik soms de bomen door het bos niet meer, softshells, gabba's hotpacks, jerseys, etc. Ik rijd nu met een craft lange mouwenshirt, iets te groot, dus daar moet nog ff een nieuwe voor gehaald worden, een oud kort shirtje en een (van kano gekregen) agu muscola fietsjassie. In het begin vaak net goed, na een kwartier heerlijk maar dus na een langere tijd wat kouder.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:00 schreef Patroon het volgende:
thermojack en die zit ruimer dan mijn normale jacks
Volgens mij zo'n softshells. Iig van dat elastische spul. Ik had eerst een XS maar die zat iets te strak en kon ik er niet nog een extra laagje comfortabel onder doen. De S zit nu prima, iets ruimer dan mij lief is, maar daardoor wel mogelijkheid voor extra laagje en zit het iig niet knellend.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat voor 'thermo'jack? Met die kleding zie ik soms de bomen door het bos niet meer, softshells, gabba's hotpacks, jerseys, etc. Ik rijd nu met een craft lange mouwenshirt, iets te groot, dus daar moet nog ff een nieuwe voor gehaald worden, een oud kort shirtje en een (van kano gekregen) agu muscola fietsjassie. In het begin vaak net goed, na een kwartier heerlijk maar dus na een langere tijd wat kouder.
1. Ik heb exact het tegenovergestelde. Eerste uur heb ik ´t met dit weer iets wat koud op de fiets. Daarna gewoon lekker warm. Denk dat je de kleding dan wellicht niet te strak is. Merk dat mijn winterjack ook. De mouwen daarvan zitten niet strak om de arm, eerste punt waar ik het koud krijg. Gisterenavond met 3 graden gemiddeld, zweetshirt + zomershirt + armstukken en daaroverheen mijn winterjack gedaan. Niks geen last gehad van koud op 't bovenlichaam.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:40 schreef muzas het volgende:
3 vraagjes;
Wat is er mis met mijn kleding als ik de eerste 2 uur gewoon comfortabel ben en daarna vrij snel afkoel? te warm? niet strak genoeg om zweet af te voeren?
In welke temperatuurrange valt zo'n gabba shortsleeve + nanoflex armwarmers te gebruiken? Ik merk dat ik in het voor en najaar erg worstel met kledingkeuze. Zeker omdat ik buiten de winter de boel gewoon nauwsluitend wil hebben. Zo'n winterjas is best bulky om de armen en bobbelt aan de voorkant in fietspositie. Afgelopen voorjaar dus veel lopen kutten met windbreaker ondershirts of zelfs craft lange mouwen onder korte jersey als de armwarmers nog net te koud waren. Jersey lange mouwen vind ik eigenlijk ook een beetje naar omdat ook daar de mouwen van flapperen.
En de belangrijkste vraag:
Ik worstel nu enkele maanden met een kleine, ja blessure wil ik het niet noemen, 'ongemakje'. Het lijkt alsof de aanhechting van de linker hamstring zeurt. Beetje in de plooi van mn bil. Tijdens het fietsen zelden tot geen last van maar zéker na het fietsen of zoals nu als ik een paar daagjes heb stilgezeten. Beetje een krampend/spierpijn gevoel. Op de fiets heb er alleen last van als ik een tijd met hogere cadans heb gereden of als ik lang op hele lage intensiteit heb gereden. Als ik flink aan het stoempen ben geen last van. Kan dat te maken hebben met dat rechts duidelijk mijn voorkeursbeen is? is ook iets dikker(sterker). dat mn linker het dan niet bijtrekt ofzo? Het ik echt alleen links.
Ik heb vorig jaar de gabba (convertible versie) gecombineerd met de flanders wind ondershirt :quote:Op woensdag 26 november 2014 13:15 schreef poiuytr het volgende:
2. Mijn ervaring met gabba + nanoflex armwarmers is dat het tot ongeveer 9 graden wel wil met beetje zon erbij. Met weer van afgelopen week doe ik hem ’s avonds niet meer aan omdat het te koud daarvoor is. Verder beneden van 8 graden had ik ‘m niet meer aan gedaan of je moet het wellicht combineren met een nog een laag. Geen idee wat voor laag je er nog extra bij kan toevoegen (normaal zweetshirt+gabba)?
Dat is zeker goed. Krachttraining + core word je gewoon algeheel fitter en zal je minder snel een blessure oplopen. Bijvoorbeeld veel knieklachten komen uit de rug vandaan. Als daar iets scheef gaat zitten, door gebrek aan sterke spieren in je core en heupen/bilspieren zal zich dat uitwerken in een scheve houding. Dat merk je niet gelijk, maar kan wel resulteren in overmatige spanning in je vastus medialis, die dan weer op zijn beurt te hard trekt aan de pees bij je knie. Dit is één van de tig mogelijke scenario's.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:46 schreef keesfietst het volgende:
En wat kaas ook altijd oppert: ga de gym in.
Dat als je voeten scheef staan, dat doorwerkt naar je knie, naar je heup, naar je rug, naar je schouders. Maar dat een scheve rug dus niet naar beneden werkt.quote:
Ik ben geen fysio of manueel therapeut. Maar weet wel dat als mijn rug aan de ene kant stijver is dan de andere kant (dat merk je zo niet, maar kan hij wel testen) dan werkt zich dat uit via je hamstrings richting je vastus medialis. Ook logisch he. Als je scheef zit (en dat is niet op het oog zichtbaar) dan trap je ongemerkt een beetje meer met de ene kant, waardoor die minder tijd heeft om te ontspannen en ontstaat er meer spanning.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat als je voeten scheef staan, dat doorwerkt naar je knie, naar je heup, naar je rug, naar je schouders. Maar dat een scheve rug dus niet naar beneden werkt.
Ik heb iig met mijn rug nooit last van m'n benen. En soms wel van m'n schouders/nek.
ja licht zeurend, maar dan dus juist níet bij inspanning. Met name als ik een paar dagen niet gefietst heb, of dus een activiteit met zeer lage inspanning. Of dus als ik lang met een wat hogere cadans fiets.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:03 schreef keesfietst het volgende:
maar meer als een licht zeurend gevoel wat vooral met wandelen/weerstand op kwam zetten.
Je kunt altijd ergens zo een 10 ritten kaart halen om te kijken of krachttraining (voor erbij) wat voor je isquote:Op woensdag 26 november 2014 14:12 schreef muzas het volgende:
[..]
ja licht zeurend, maar dan dus juist níet bij inspanning. Met name als ik een paar dagen niet gefietst heb, of dus een activiteit met zeer lage inspanning. Of dus als ik lang met een wat hogere cadans fiets.
Gym, krachttraining enzo zie ik mezelf niet snel doen, mis ik discipline voor en vind 't ook gewoon niet leuk om dat te 'moeten'. Ik wil gewoon fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |