abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148417644
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik zie opeens al die bejaarden die hun huidige electrische fiets niet beheersen op zo'n speedelec, met 40 een zwieper naar links maken, en rechtstreeks de sloot, het maisveld of een boom omhelzen :9~ ^O^ _O_
Moet je wel harder gaan rijden dan 40 ;)
pi_148417980
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:42 schreef Levitas het volgende:
Waarom zouden we in godsnaam ons relatief super veilige fietsnetwerk omgooien? Zoals het nu is, is het toch écht veel veiliger dan in 90% ofzo van de wereld. Ihet buitenland zijn vaak geen fietspaden, maar enkel fietsstrookjes op de normale weg. In Australië zelfs op de snelwegen (110 km/u) is er alleen enkel een fietsstrook van 1 meter. Dát is pas gevaarlijk.
Dit ja. Als je reacties leest op buitenlandse fietssites zijn die mensen stikjaloers op onze infrastructuur.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:04:09 #228
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_148417993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Compleet mee eens. Zeker met B. (want voor optie A moet je 54 km/uur rijden en dat doe ik alleen als ik KOM's haal).

Zo vaak gehad dat mensen dan hun hoofd naar links draaien en slingeren. Als je niets zegt kan je aardig voorspellen wat er gaat gebeuren. Misschien meer aso, maar dan kan ik wel op mijn eigen tempo door blijven rijden zonder ongelukken.
Idd, 2 seconden is wel heel optimistisch. Blijft een fokker he, met zijn 30+...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_148418021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:26 schreef poiuytr het volgende:
Valt toch totaal niet te handhaven, politie heeft het nu al druk zat, denk/ hoop niet dat er door komt.
Je hoeft alleen maar strava uit te lezen en je hebt een trajectcontrole waar ze zelfs op de a4 niet over durven te dromen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:06:16 #230
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_148418039
Kennelijk gaat het vooral om bewustwoording van de snelheid bij mensen en wordt er niet gecontroleerd.

Als je mensen bewust gaat maken, zorg dan gewoon dat je dat doet om hun positie op de weg. Vaak genoeg een bejaarde man half het ziekenhuis in laten schrikken, wegens rechts inhalen omdat meneer een kwikstaartvink in de boom zag en maar links op een 4 meter brede weg ging fietsen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_148418071
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als ik op 80 of zelfs 100 km/h wegen moet gaan fietsen houdt t voor mij wel op hoor. Het snelheidsverschil Is veel te groot en die wegen zijn niet gemaakt voor ook nog fietsers erbij. Dan gaan er doden vallen.
Das waar, dus de rijks en provinciale wegen niet. De lokale wegen wel. Nu is dat ook al vaak zo.
eten!!!
pi_148418166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:42 schreef Levitas het volgende:
Waarom zouden we in godsnaam ons relatief super veilige fietsnetwerk omgooien? Zoals het nu is, is het toch écht veel veiliger dan in 90% ofzo van de wereld. Ihet buitenland zijn vaak geen fietspaden, maar enkel fietsstrookjes op de normale weg. In Australië zelfs op de snelwegen (110 km/u) is er alleen enkel een fietsstrook van 1 meter. Dát is pas gevaarlijk.
Omdat ons "superveilige" fietsnetwerk niet berekend is op de hoeveelheid gebruikers en die gebruikers ook in toenemende mate grote snelheidsverschillen hebben.

Ik fiets veel liever in de rest van Europa, gewoon op de weg. Je bent daar veel meer een gelijkwaardige verkeersdeelnemer.
eten!!!
pi_148418168
Ik vind dat ze een helm moeten verplichten met die snelle fietsen erbij.

Vanmiddag ga ik nog een toertje doen. Uurtje of 3. Het is nu nog mooi weer, morgen is het weer over.
Haters gonna hate.
pi_148418923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Compleet mee eens. Zeker met B. (want voor optie A moet je 54 km/uur rijden en dat doe ik alleen als ik KOM's haal).

Zo vaak gehad dat mensen dan hun hoofd naar links draaien en slingeren. Als je niets zegt kan je aardig voorspellen wat er gaat gebeuren. Misschien meer aso, maar dan kan ik wel op mijn eigen tempo door blijven rijden zonder ongelukken.
Ik vind dat zulk debiel gedrag he? :') Waarom zou je in godsnaam omkijken en naar links slingeren? En vaak dan ook nog boos reageren :')
Ik had het laatst aan de stok met een ventje die stijf links fietste en niet reageerde op 30 seconden nonstop bellen. Toen maar rechts ingehaald, werd ie kwaad :')

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit ja. Als je reacties leest op buitenlandse fietssites zijn die mensen stikjaloers op onze infrastructuur.
Ja, als je dat met andere landen vergelijkt...
Het probleem in Nederland is gewoon een mentaliteitsdingetje, het gros van de Nederlanders is gewoon een asociale en egoistische tokkie. Ik heb de afgelopen jaren in Luxemburg, Frankrijk en Spanje gefietst. Vaak op de 'grote weg'. Men houdt daar gewoon rekening met elkaar en geeft hier en daar voorrang etc.. Maar hier heb je van die helden die overdreven hun plekje opeisen, toeteren en afsnijden...

Als ik me tijdens het koerieren zo zou gedragen had ik 5 vechtpartijen per ochtend, en hoewel ik me soms ook dooderger aan het domme en onoplettende gedrag van m'n medeweggebruikers anticipeer ik daar wel op en lach en zwaai ik hier een daar maar, daar kom je een stuk verder mee dan als een opgefokt haantje door het verkeer te razen.
pi_148419305
Lekker over de route national gefietst in Frankrijk. Geen enkele moment dat ik mij onveilig voelde. Teven daar ook op "autowegen" gereden, ook daar hield iedereen perfect rekening met je.

Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat er in Frankrijk maar heel weinig fietspaden zijn en dat hierop de wetgevingen zijn aangepast. :)
pi_148419374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:11 schreef janatwork het volgende:

[..]

Omdat ons "superveilige" fietsnetwerk niet berekend is op de hoeveelheid gebruikers en die gebruikers ook in toenemende mate grote snelheidsverschillen hebben.

Ik fiets veel liever in de rest van Europa, gewoon op de weg. Je bent daar veel meer een gelijkwaardige verkeersdeelnemer.
Nu heb ik nergens in Europa gefietst of hardgelopen op de normale weg, maar toen ik nog geen 2 meter van 60 tot 110 km/u rijdende auto's moest hardlopen, heb ik toch redelijk vaak net niet in m'n broek gescheten en veel meer in de berm moeten springen dan ik had gewild.

De drukte is één ding. Het extreme verschil in snelheid is IMO véél gevaarlijker en alle behalve de juiste oplossing.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:00:09 #237
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_148419407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker over de route national gefietst in Frankrijk. Geen enkele moment dat ik mij onveilig voelde. Teven daar ook op "autowegen" gereden, ook daar hield iedereen perfect rekening met je.

Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat er in Frankrijk maar heel weinig fietspaden zijn en dat hierop de wetgevingen zijn aangepast. :)
Helemaal mee eens, me veiliger gevoeld op het fietspad naast de N wegen(als ik, op dezelfde weg) in Frankrijk dan soms op fietspaden hier op mooie zondagen. En als ik me niet vergis is het gewoon een wet in Frankrijk dat je twee meter oid afstand MOET houden als auto, wanneer je een fietser inhaalt. dat helpt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_148419449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, me veiliger gevoeld op het fietspad naast de N wegen(als ik, op dezelfde weg) in Frankrijk dan soms op fietspaden hier op mooie zondagen. En als ik me niet vergis is het gewoon een wet in Frankrijk dat je twee meter oid afstand MOET houden als auto, wanneer je een fietser inhaalt. dat helpt.
2,5 zelfs.

Edit:
Maarten heft gelijk, even opgezocht.

quote:
Bij het inhalen van een fietser moet een zijdelingse afstand gelaten worden van minstens 1 meter in de bebouwde kom en van minstens 1,50 meter buiten de bebouwde kom.
pi_148419469
1,5 m buiten bebouwde kom. Binnen bebouwde kom weet ik niet.
pi_148419522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker over de route national gefietst in Frankrijk. Geen enkele moment dat ik mij onveilig voelde. Teven daar ook op "autowegen" gereden, ook daar hield iedereen perfect rekening met je.

Maar waarschijnlijk komt dat ook doordat er in Frankrijk maar heel weinig fietspaden zijn en dat hierop de wetgevingen zijn aangepast. :)
En maar heel weinig fietsers. Er is geen land ter wereld waar 80 % van de bevolking regelmatig op de fiets stapt. Als je in Frankrijk ineens het percentage fietsers zoals in Nederland op de route national zet zullen we eens kijken hoe snel het gedaan is met de veiligheid en het begrip.
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2015 @ 11:18:39 #241
73911 ultra_ivo
pi_148419939
In Frankrijk is het een paar jaar geleden fors verbeterd. Met de invoering van de wet. En dat is een wet waar forse straffen opstaan. Het te krap inhalen van een fietser is namelijk geen verkeersdelict maar een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel. Met de straffen die daarbij horen.
pi_148420506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Frankrijk is het een paar jaar geleden fors verbeterd. Met de invoering van de wet. En dat is een wet waar forse straffen opstaan. Het te krap inhalen van een fietser is namelijk geen verkeersdelict maar een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel. Met de straffen die daarbij horen.
Da's wel tof, zouden ze hier ook moeten invoeren, ik denk dat dat veel meer effect heeft op de verkeresveiligheid dan de invoering van een maximumsnelheid. Het lijkt voor veel automobilisten hier wel een sport om zo dicht mogelijk langs de fietser in te halen.

Saillant detail met de maximumsnelheid: hoe moet je weten hoe hard je fietst. Een teller is namelijk niet verplicht...

Belangrijk verschil met Frankrijik en Duitsland is ook de drukte op de wegen. Als je daar buiten de grote(re) steden bent, is het al snel erg rustig op de weg. Je kunt daar uren fietsen en maar 10-20 auto's tegenkomen. Nederland is in feite één grote stedelijke agglomeratie, met eigenlijk alleen Noord-Nederland als uitzondering waar wat het rustiger is.
pi_148420682
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Frankrijk is het een paar jaar geleden fors verbeterd. Met de invoering van de wet. En dat is een wet waar forse straffen opstaan. Het te krap inhalen van een fietser is namelijk geen verkeersdelict maar een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel. Met de straffen die daarbij horen.
In Frankrijk is de weg daar dan ook op berekend met vaak een brede schouder en veel minder druk inderdaad. In Nederland ziet de gemiddelde N-weg er zo uit.



Met minimaal 1.5 meter is het dus onmogelijk om fietsers in te halen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:42:36 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148420737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's wel tof, zouden ze hier ook moeten invoeren, ik denk dat dat veel meer effect heeft op de verkeresveiligheid dan de invoering van een maximumsnelheid. Het lijkt voor veel automobilisten hier wel een sport om zo dicht mogelijk langs de fietser in te halen.

Saillant detail met de maximumsnelheid: hoe moet je weten hoe hard je fietst. Een teller is namelijk niet verplicht...

Belangrijk verschil met Frankrijik en Duitsland is ook de drukte op de wegen. Als je daar buiten de grote(re) steden bent, is het al snel erg rustig op de weg. Je kunt daar uren fietsen en maar 10-20 auto's tegenkomen. Nederland is in feite één grote stedelijke agglomeratie, met eigenlijk alleen Noord-Nederland als uitzondering waar wat het rustiger is.
Brabant, drenthe, limburg, overijssel, daar is het ook niet allemaal superdruk toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148420810
In Spanje maken ze reclame om 1.50 meter afstand te houden. Niet iedereen doet dat daar btw. Je moet er echt uitkijken als je daar op een 80/100km weg langs de vluchtstrook rijdt.

Persoonlijk vind ik hier in Nederland de fietspaden gevaarlijker. Er ligt er een op de dijk van Alblasserdam, die is vrij nieuw. Die is daar gekomen omdat het gevaarlijk was om de fietsers en auto's samen op 1 weg te laten rijden, maar het gros van de fietsers, ook met gewone fiets rijdt nog regelmatig beneden omdat het fietspad boven gevaarlijk is.
Haters gonna hate.
pi_148420925
Ik snap echt niet wat er gevaarlijk is aan fietspaden :')

Ja, er rijden debielen die niet kunnen sturen maar die rijden op de weg ook. En daar rijden ze 80. En zitten ze in een stuk metaal van 2 ton. Doe mij dan maar het fietspad hoor :')
pi_148421071
Fryslân O+
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_148421075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In Frankrijk is de weg daar dan ook op berekend met vaak een brede schouder en veel minder druk inderdaad. In Nederland ziet de gemiddelde N-weg er zo uit.

[ afbeelding ]

Met minimaal 1.5 meter is het dus onmogelijk om fietsers in te halen.
Op een N-weg moet de rijstrook minimal 2,75 meter breed zijn...

Verder klopt het wel dat Nederland de smalste rijstroken ter wereld heeft.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:55:12 #249
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148421107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap echt niet wat er gevaarlijk is aan fietspaden :')

Ja, er rijden debielen die niet kunnen sturen maar die rijden op de weg ook. En daar rijden ze 80. En zitten ze in een stuk metaal van 2 ton. Doe mij dan maar het fietspad hoor :')
Voor mij zit het probleem dan vooral in auto's die je op de weg er naast inhalen om dan 20 meter verderop af te slaan zonder op het fietspad te kijken, waar ik dan precies rij. Zo gaat dat ook bij uitritten, ze kijken wel naar de weg waar ze op willen draaien, maar niet op het fietspad.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:57:06 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148421167
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Voor mij zit het probleem dan vooral in auto's die je op de weg er naast inhalen om dan 20 meter verderop af te slaan zonder op het fietspad te kijken, waar ik dan precies rij. Zo gaat dat ook bij uitritten, ze kijken wel naar de weg waar ze op willen draaien, maar niet op het fietspad.
Dan sla ik op het dak en dan is de boodschap wel duidelijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')