abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148236918

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf ¤80!
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
pi_148237126
LAPO

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:10 schreef Skiet het volgende:

Ik ben even gaan kijken bij onze vrienden van BangGood en eBay, maar vind het nog best lastig keuzes te maken.

Mijn situatie:

Woonkamer:

1 lamp dimbaar, 1 bulb
1 lamp dimbaar, 2 bulbs
1 lamp, niet dimbaar 3 bulbs (aparte groep)

Zolder:
1 lamp dimbaar, 1 bulb
1 lamp niet dimbaar 1 bulb

Tuin:
2 lampen niet dimbaar, 1 bulb.

Ik kom dus op vier groepen uit. Dat zou perfect zijn. De rest van de lampen in huis hoeven wat mij betreft niet via dit systeem. Ik wil alles in warm wit. Volgens mij is alles E27 fitting.

Nou heb ik deze gevonden. http://www.ebay.com/itm/4(...)&hash=item1c47f084b6

Maar ik vraag me af of het niet goedkoper kan. Heb jij wat linkjes van goedkope RGBW led lampen met E27 fitting en WIFI boxje met de remote?
pi_148237815
Miniinthebox is best prima met het 1.5 euro tegoed wat ze vaak mailen, heb nu weer wat knoopcellen besteld voor gratisch.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148237831
Ik heb de SJ5000 Plus zojuist gepreorderd, ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk volgende week leverbaar is :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:39:01 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148237918
Was op zoek naar een Bluetooth speaker met zuignap voor onder de douche:

Zo een dus, de BTS-06:

Beetje rondgekeken op de gebruikelijke sites en hij blijkt bij Banggood in de aanbieding te zijn voor maar ¤5,05 :)
http://www.banggood.com/M(...)one-6-6-p-88071.html

Volgens deze reviewer is het wel een aardig dingetje:
pi_148238360
bangood, gearbest, geekbuying. **********... allemaal van die oplichterij sites die er ''professioneel'' uitzien maar waar t verzenden 6 weken duurt pakketje klaarzetten niet meegerekend
en dan de klantenservice nog....

meteen van de op afhalen....
pi_148238376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:59 schreef TheSatanSlayer het volgende:
bangood, gearbest, geekbuying. **********... allemaal van die oplichterij sites die er ''professioneel'' uitzien maar waar t verzenden 6 weken duurt pakketje klaarzetten niet meegerekend

:')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_148238394
quote:

sukkel.
pi_148238415
quote:

:') :') :')

ze zijn aanklikbaar. :W
pi_148238601
quote:

Je hoeft hier niet te reageren op zich. Het slaat ook nergens op namelijk. Zelf ben je op zoek naar vage shops zoals howsea die met een bagger website mensen proberen te lokken. Nee jij weet echt waar je het over hebt ;)
Top 5 China producten
pi_148238633
Ik dacht eens op aliexpress voor sokken te zoeken, kom ik dit tegen :') :

http://m.aliexpress.com/item/1197207436.html
pi_148238747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:13 schreef J.B. het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook een heilig symbool in het Hindoeïsme bijvoorbeeld, swastika wordt het dan genoemd.
Top 5 China producten
pi_148238752
quote:
[ afbeelding ]
lees je even in zou ik zeggen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_%28symbool%29|

:+
pi_148238865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

lees je even in zou ik zeggen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_%28symbool%29|

:+
Dat weet ik natuurlijk ook, maar de combinatie met een doodshoofd en de kleuren rood, zwart en wit doet mij nogal sterk denken aan een Duits regime in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw :P In India heb ik ze overigens ook vaak gezien, maar op deze manier iig nooit.
pi_148239129
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:24 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat weet ik natuurlijk ook, maar de combinatie met een doodshoofd en de kleuren rood, zwart en wit doet mij nogal sterk denken aan een Duits regime in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw :P In India heb ik ze overigens ook vaak gezien, maar op deze manier iig nooit.
De vraag is nou eerder, draait hij nou juist links, of toch rechts om }) O-)
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 11:43:22 #16
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148239221
Zo, eerste bestelling van 2015 is ook weer een feit.

Even een HDMI switch besteld, mn oude is kapot gegaan op nieuwjaarsdag ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 11:43:43 #17
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148239229
quote:
[ afbeelding ]
ze staan verkeerd ;(
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:53:14 #18
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_148239433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:43 schreef Jimbo het volgende:
Zo, eerste bestelling van 2015 is ook weer een feit.

Even een HDMI switch besteld, mn oude is kapot gegaan op nieuwjaarsdag ;(
Je zou toch een andere soundbar(met meer aansluitingen) kopen.
Heb een teufel gekocht met een hdmi switch
Maar heb nu deze besteld ,kids hebben een WiiU met de kerst gekregen dus kom ik weer 1 poort tekort |:( .
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 11:59:18 #19
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148239540
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:53 schreef SanAnt het volgende:
een a
Heb de soundbar even op een laag pitje gezet, deze werkt en een hdmi switch was een stuk goedkoper voor me :') Al moet ik zeggen dat ik er nu nog te kort kom (klote tv's met maar 3-4 hdmi porten :r )
Misschien dat ik binnenkort ook maar zn switch haal met 5+ porten, maar degene die ik nu besteld heb was 4 eur, dat vond ik wel leuk om even te proberen
pi_148239568
Iemand een idee waar je echte Xiaomi powerbanks kan kopen? Dus niet die nep dingen van BangGood.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:01:28 #21
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_148239578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:39 schreef Erasmo het volgende:

Beetje rondgekeken op de gebruikelijke sites en hij blijkt bij Banggood in de aanbieding te zijn voor maar ¤5,05 :)
Je moet dan wel het CN-Warehouse kiezen als verzend-locatie want vanuit UK zijn ze gewoon ¤17...
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:03:58 #22
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148239623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
Iemand een idee waar je echte Xiaomi powerbanks kan kopen? Dus niet die nep dingen van BangGood.
dx.com gok ik ?
pi_148239631
quote:
Bij BangGood
pi_148239639
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:03 schreef Jimbo het volgende:

[..]

dx.com gok ik ?
Ja maar ik weet niet of ze echt zijn. Beetje lastig
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_148239643
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:04 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Bij BangGood
Nee, dat is namaak.
pi_148239645
quote:

hurrdurr :')
Mokkel met stuntstok
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:06:07 #27
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_148239661
quote:

Misschien moet je je verhaal doen bij klacht.nl en op het Kassa-forum.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_148239689
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:59 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Heb de soundbar even op een laag pitje gezet, deze werkt en een hdmi switch was een stuk goedkoper voor me :') Al moet ik zeggen dat ik er nu nog te kort kom (klote tv's met maar 3-4 hdmi porten :r )
Misschien dat ik binnenkort ook maar zn switch haal met 5+ porten, maar degene die ik nu besteld heb was 4 eur, dat vond ik wel leuk om even te proberen
Ik hed diegene met afstandsbediening, deed op zich zijn werk wel ook al was het bereik heel kort. Verder als hij hdmi signaal krijgt switcht hij automatisch over wat zeer irritant is (de humax gaat elk kwartier half aan en dan weer uit). Hij werkt nu trouwens niet meer: als ik kabels erin prop begint hij te knipperen en spacet hij 'm helemaal.
You can't be late if you don't show up.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:11:34 #29
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148239784
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:07 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Ik hed diegene met afstandsbediening, deed op zich zijn werk wel ook al was het bereik heel kort. Verder als hij hdmi signaal krijgt switcht hij automatisch over wat zeer irritant is (de humax gaat elk kwartier half aan en dan weer uit). Hij werkt nu trouwens niet meer: als ik kabels erin prop begint hij te knipperen en spacet hij 'm helemaal.
http://www.dx.com/p/mini-(...)-113720#.VKZ8i_mG-50 heb nu deze. Die schiet automatisch naar het signaal toe waar dat hij op moet ( als het goed is )
Stond een paar dagen geleden al te koop bij zn nlse webshop voor 15eur oid, en las er veel goed over.

Ben benieuwd of ik dan niet het zelfde krijg als jij met de humax,.. maarja we zien het vanzelf. Als ik maar gewoon niet elke x op hoef te staan om de hdmi's van mn consoles te wisselen vind ik het al snel goed.
pi_148239877
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:05 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nee, dat is namaak.
Hoe kom je daarbij?

Ik heb twee legit 10400's van BG
pi_148239988
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:15 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Ik heb twee legit 10400's van BG
BangGood levert zeer goed uitziende replica's die ook redelijk goed werken, maar toch namaak zijn. Er zijn meerdere gevallen bekend van ontploffende namaak Xiaomi's.

http://www.techmesto.com/identify-fake-xiaomi-power-bank/
pi_148240047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:21 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

BangGood levert zeer goed uitziende replica's die ook redelijk goed werken, maar toch namaak zijn. Er zijn meerdere gevallen bekend van ontploffende namaak Xiaomi's.

Ja dat is hier al maanden bekend maar hoe kom je erbij dat banggood deze levert?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:27:31 #33
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_148240126
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:21 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Banggood heeft 'n keer een fake batch gehad, maar da's ondertussen al 6 maanden geleden ofzo.
En met 8 10400's waarvan het merendeel bij BG gekocht is (en volgens jou dus fake);
heb ik dan een goeie engelbewaarder of zijn het toch gewoon genuine items?
En de info in die link van je klopt al niet meer, Xiaomi maakt nu wel een powerbank met een capaciteit van meer dan 10400mAh.
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_148240445
Ik heb ook gewoon een echte van banggood :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 12:41:50 ]
pi_148240506
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:27 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Banggood heeft 'n keer een fake batch gehad, maar da's ondertussen al 6 maanden geleden ofzo.
En met 8 10400's waarvan het merendeel bij BG gekocht is (en volgens jou dus fake);
heb ik dan een goeie engelbewaarder of zijn het toch gewoon genuine items?
En de info in die link van je klopt al niet meer, Xiaomi maakt nu wel een powerbank met een capaciteit van meer dan 10400mAh.
Aangezien ik lees dat ze nep versies verkopen, vertrouw ik die site niet (ook niet als het zes maanden geleden is). Het klopt dat ze nu wel een sterkere verkopen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:47:28 #36
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_148240544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:45 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Aangezien ik lees dat ze nep versies verkopen, vertrouw ik die site niet (ook niet als het zes maanden geleden is). Het klopt dat ze nu wel een sterkere verkopen.
Koop 'm dan lekker ergens anders en zeur niet op BG. :')
pi_148240760
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:39 schreef Erasmo het volgende:
Was op zoek naar een Bluetooth speaker met zuignap voor onder de douche:

Zo een dus, de BTS-06:
[ afbeelding ]

Volgens deze reviewer is het wel een aardig dingetje:
Ik heb dat ding in de douche hangen, gebruik hem niet. Geluid via Bluetooth vanaf een iPad is waardeloos. Volume is veel te laag om er iets mee te kunnen. Moet hem eigenlijk eens testen op een andere tablet/telefoon en kijken of het dan wel goed werkt.
pi_148240816
quote:
Ik heb een 10400 en een 5000 van Xiaomi via Banggood en ze zijn beide zo echt als het maar kan. Recent aangekocht.

quote:

Banggood alleen maar goede ervaringen mee, snelle verzending en ook altijd snel binnen. Niks op aan te merken dus. IMO is het een van de betere shops.
pi_148240850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:57 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ik heb dat ding in de douche hangen, gebruik hem niet. Geluid via Bluetooth vanaf een iPad is waardeloos. Volume is veel te laag om er iets mee te kunnen. Moet hem eigenlijk eens testen op een andere tablet/telefoon en kijken of het dan wel goed werkt.
ik heb er die earson staan. die voldoet prima voor een badkamer. :s)
:]
pi_148240993
quote:

[..]

Koop ze dan bij Tinydeal. Gegarandeerd genuine

Met coupon mip23off

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonmen op 02-01-2015 13:27:09 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:09:41 #41
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148241014
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:01 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Je moet dan wel het CN-Warehouse kiezen als verzend-locatie want vanuit UK zijn ze gewoon ¤17...
Klopt hij staat standaard op UK. Normaal zijn die dingen rond de $10 dus het is wel een aardige korting.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:57 schreef Skiet het volgende:

[..]

We gaan het zien, ik heb nu mijn telefoon in de badkamer liggen dus slechter kan het niet worden. Voor ¤5 durf ik de gok wel te wagen.

Probeer het eens met een Android, ik hoor wel vaker dat Icrap minder hard is op Bluetooth apparatuur.
pi_148241061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Klopt hij staat standaard op UK. Normaal zijn die dingen rond de $10 dus het is wel een aardige korting.

[..]

We gaan het zien, ik heb nu mijn telefoon in de badkamer liggen dus slechter kan het niet worden. Voor ¤5 durf ik de gok wel te wagen.

Probeer het eens met een Android, ik hoor wel vaker dat Icrap minder hard is op Bluetooth apparatuur.
Ok, ik ga hem ook maar weer eens proberen. Ik kreeg bij ontvangst geen lader erbij, was een type wat ik niet had (rare dunne pin). Heeft me een hele tijd gekost voor ik duidelijk kon maken wat het probleem was. Na foto's en zeker 5 e-mails snapten ze het. Vrij snel de kabel toen toegestuurd gekregen en ook ontvangen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:16:20 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148241158
Ja dat is het enige minpunt dat me voor aankoop al duidelijk is, geen micro/mini-usb zoals de rest van de wereld maar weer zo'n raar DC-plugje.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:31:26 #44
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_148241538
Lol @ badkamerspeakers. Earson all the way. Leent zich toch perfect als badkamerspeaker?

Over de Xiaomi powerbanks gesproken; hoe snel laden deze smartphones e.d. op? Nog steeds even snel/langzaam als gewoon aan de USB charger?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_148241573
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:31 schreef neo2000 het volgende:
Lol @ badkamerspeakers. Earson all the way. Leent zich toch perfect als badkamerspeaker?

Over de Xiaomi powerbanks gesproken; hoe snel laden deze smartphones e.d. op? Nog steeds even snel/langzaam als gewoon aan de USB charger?
Ligt aan de kabel, maar xiaomi heeft een 2A poort. Ligt ook aan je toestel en hoe snel die het toelaat om opgeladen te worden. Maar als je een goede kabel hebt zal hij op de snelst mogelijke manier opladen.
Top 5 China producten
pi_148241670
quote:

Jij lult ook maar wat zeg. Zijn allemaal goede shops die de bestellingen keurig leveren.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:40:55 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148241767
quote:

Welke Earson bedoel je dan?
pi_148241926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Welke Earson bedoel je dan?
ER-151

De alom geprezen bluetooth speaker.

Momenteel nog in de aanbieding bij Banggood voor $16,99
http://www.banggood.com/W(...)tphone-p-911696.html
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:51:53 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148242001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

ER-151

De alom geprezen bluetooth speaker.

Momenteel nog in de aanbieding bij Banggood voor $16,99
http://www.banggood.com/W(...)tphone-p-911696.html
Perfect ding voor buitenwerk maar voor in de douche zoek ik iets kleins met een zuignap. Plus deze is ⅓ van de prijs :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:52:29 #50
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_148242019
Waterdicht.

Dus best goed te doen voor nattere ruimtes als een badkamer me dunkt. ;) Enig nadeel is geen ingebouwde radio. Maar goed, bluetooth streamen, en als je dan echt radio wilt knal je gewoon even tunein radio aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:51 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Perfect ding voor buitenwerk maar voor in de douche zoek ik iets kleins met een zuignap. Plus deze is ⅓ van de prijs :P
Als dat is wat je zoekt. Voordeltje van deze is dat ie in de zomer ook mee naar buiten kan. Wordt het nat..? Krijgde alsnog een slappe chickenwing? Nie ons probleem! :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_148242231
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:51 schreef Erasmo het volgende:

[..]

ook in china krijg je waar je voor betaald. De cheap-ass spullen laat ik tegenwoordig liggen, die belanden anders allemaal in de bureau la.
:]
pi_148242303
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:08 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Koop ze dan bij Tinydeal. Gegarandeerd genuine

Met coupon mip23off
Ga er eens over lezen. Dank je voor de tip :)
pi_148242323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[..]

Koop dan voor 17$ de earson. Daar heb je veel meer aan.

Edit: spuit11
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:31:11 #54
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148243067
quote:
Als je echt 100% zekerheid wil, bij Xiaomi zelf via http://xiaomi.tmall.com (en taobao-agent)
Kost je uiteindelijk wel iets van 20% meer dan bij een goedkope chinashop.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:01:09 #55
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_148243693
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:32 schreef Downstar het volgende:
Ik heb de SJ5000 Plus zojuist gepreorderd, ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk volgende week leverbaar is :)
Kijk, Shiz is weer lekker bezig ^O^
Oh wacht, het is Downstar :D

Gebruik je de sj4000 toch vaker dan gedacht?
pi_148244622
de earson _O_
pi_148245112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef rene90 het volgende:
Miniinthebox is best prima met het 1.5 euro tegoed wat ze vaak mailen, heb nu weer wat knoopcellen besteld voor gratisch.
dank voor het melden, heb nu ook gratisch knoopcellen besteld ;p
pi_148247385
nvm.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:01:31 #59
314372 Goddelijker
pi_148247616
Heb hier al een heel lijstje met 'gratis' spullen van MITB :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:25:43 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148248657
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:52 schreef neo2000 het volgende:
Waterdicht.

Dus best goed te doen voor nattere ruimtes als een badkamer me dunkt. ;) Enig nadeel is geen ingebouwde radio. Maar goed, bluetooth streamen, en als je dan echt radio wilt knal je gewoon even tunein radio aan.

[..]

Als dat is wat je zoekt. Voordeltje van deze is dat ie in de zomer ook mee naar buiten kan. Wordt het nat..? Krijgde alsnog een slappe chickenwing? Nie ons probleem! :P

Even voor de duidelijkheid, de ER-151 heb ik al thuis en ben er erg tevreden over. Maar omdat ik toch iedere dag onder de douche sta is een dedicated douche speaker wel op zijn plek hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:00 schreef wootahH het volgende:

[..]

ook in china krijg je waar je voor betaald. De cheap-ass spullen laat ik tegenwoordig liggen, die belanden anders allemaal in de bureau la.
Deze is normaal een ongeveer een tientje, er zit nu bijna 60% korting op.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 17:30:46 #61
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148248881
Ben ik echt de enige die nooit coupons van Litb of Mitb krijgt? :X #durf te vragen :')
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:31:31 #62
314372 Goddelijker
pi_148248911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:30 schreef Jimbo het volgende:
Ben ik echt de enige die nooit coupons van Litb of Mitb krijgt? :X #durf te vragen :')
Wie weet. :D
pi_148248957
Nope ik krijg die ook niet, wel van die irritante mails met aanbiedingen. Maar ook geen codes in te vinden.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:52:35 #64
314372 Goddelijker
pi_148249749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:32 schreef mitchy112 het volgende:
Nope ik krijg die ook niet, wel van die irritante mails met aanbiedingen. Maar ook geen codes in te vinden.
Er staan links in om die 1,50 te bevestigen. Er staat niet 1 op 1 een code in voor 1,50 korting.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:57:14 #65
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148249944
Ben er net ingeschreven. Zijn die links persoonlijk?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:01:46 #66
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_148250149

Ik bezit al een best een assortiment aan Brainwavz oortjes en ben er tot nu toe altijd zeer tevreden over geweest. En ik vond het wel eens tijd worden om mezelf te verwennen met de Brainwavz HM9. Een ander soort product dan ik van Brainwavz gewend ben maar in wel dezelfde categorie (audio). Het is namelijk een full-sized koptelefoon. En met full-sized bedoel ik ook echt groot. De HM9 is een grote/stevige koptelefoon met een on/over-ear design. Hij is best prijzig, 135 dollar.. maar daar krijg je echt wel wat voor!

De HM9 is een koptelefoon met twee 40mm dynamic drivers. Mijn eerste indruk was dat hij echt super stevig aanvoelt, misschien een beetje zwaar bij lang gebruik. En qua sound is hij indrukwekkend, misschien een beetje overweldigend. Wat ik wel opmerkte is een lichte ruis op de achtergrond als je volume heel hoog zet en geen muziek aan hebt staan. Maar dat kan ook van mijn laptop komen. Alhoewel ik dat nooit eerder opgemerkt heb.
Specificaties:
quote:
• Transducers/Drivers: Dynamic, 40mm
• Rated Impedance: 40ohms Closed Dynamic
• Sensitivity: 104dB at 1mW
• Frequency range: 10Hz ~ 24KHz
• Distortion: <= 0.3% @ 94dB
• Channel balance: =< 2dB (at 1000Hz)
• Maximum input power: 1000mW
• Cable length: Detachable 1.3 meters (2 pairs) & 3 meters

En de HM9 wordt met een uitgebreid pakket aan accessoire en onderdelen geleverd:
quote:
• 1.3m kabel met microfoon en bedieningselement (Iphone , Android etc. compatible)
• 1,3m kabel
• 3m kabel
• Vliegtuig adapter plug
• Opbergkoffer
• Garantie kaart
Bijzonder is hierbij dat je dus 3 verschillende kabels krijgt, voor ieder wat wils. Ook is de kabel dus om te wisselen als je bijvoorbeeld voor dagelijks gebruik de 3m gebruikt, maar op reis toch de 1,3 met remote wilt. Omwisseleng gaat een beetje lastig, omdat de kabel-koptelefoon verbinding nogal stug is. Eigenlijk is dit een pluspunt van de HM9, dus verwisselbare kabels maar ze gaan niet snel/te makkelijk los. Ga je vliegen met de HM9 en wil je de in-flight audio gebruiken, dan zit er ook een convertor plugje daarvoor bij.
De opbergkoffer die bij de HM9 geleverd wordt past bij de bestaande Brainwavz producten qua kleur/vormgeving. Maar door het formaat ziet het er wel een beetje raar uit. Het lijkt een soort eivormige cocon. Maar hij voelt goed stevig aan en alle accessoires past er naast de koptelefoon goed in.

En de bouwkwaliteit van de HM9 is echt meer dan uitstekend te noemen. Gebruikte materialen stralen kwaliteit uit. De matte metalen delen zitten met stevige scharnieren aan de hoofdband verbonden en de oorschelpen zitten ook goed verbonden met de draaiende scharnieren. Enige nadeel van deze misschien een beetje overdreven bouwkwaliteit en degelijkheid is het gewicht, maar daarover bij draagcomfort meer.

Kijkend naar de geluidskwaliteit is de HM9 net zo degelijk als de bouwkwaliteit. Naar mijn gevoel kan de HM9 het gehele geluidsspectrum goed aansturen. Ik zou de soundsignature omschrijven als een redelijk gebalanceerde geluisdssignature maar met een soort deken er overheen. Dus niet echt super scherp maar een overall overweldigend.

Draagcomfort is bij de HM9 prima, de verstelbare hoofband zorgt voor een goede positie van de oorschelpen. Samen met het feit dat de oorschelpen kunnen draaien vormt de HM9 dus prima na je hoofd. De padding op de hoofdband is lekker stevig. De padding op de oorschelpen is gemaakt van een zachtere buitenkant met daarin een wat steviger schuim zodat de koptelefoon goed blijft zitten. Ik merk dus weinig van drukpunten op mijn hoofd behalve het algehele gewicht van de koptelefoon.

Concluderend is de HM9 een robuuste koptelefoon zowel in de bouwkwaliteit als de geluidskwaliteit. Op de lichte ruis (bij heel hoog volume en geen muziek) en het gewicht na is de Brainwavz HM9 echt een aanrader qua prijs/kwaliteit.

Ben je op zoek naar een goede solide koptelefoon waar je een paar jaar mee vooruit kan? En wil je de Brainwavz HM9 koptelefoon ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor $134,50 dat is z’n ¤112 , hier krijg je gratis FedEx shipping bij. Als je aangeeft dat ze als waarde 25 usd op het pakket zetten hoef je mogelijk geen import belasting te betalen.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële website van Brainwavz.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:03:02 #67
314372 Goddelijker
pi_148250193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:57 schreef Erasmo het volgende:
:Y
pi_148250699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:03 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

:Y
De mails krijg je niet als je je inschrijft. Degene die de mails krijgen, hebben al eerder eens iets aangekocht daar. Degene die de nieuwsbrieven op die accounts hebben laten aanstaan krijgen een tegoed :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:34:38 #69
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148251405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef rene90 het volgende:
Ja, mooi hé :'). Op het moment komen daar 90% van de pakketjes wel vandaan :+
quote:

ok Gaan we direct doen.Wij gooien direct al onze andere ervaringen aan de kant Heb ze tevens opgegeven bij de tros radar en kassa en ik zal ook een klacht op klacht.nl aanmaken dat zal ze leren en zorgen dat ze sneller gaan verzenden die lieders en anders stuur ik de rechtsbijstand op ze af.

:D
SPOILER
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:05 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nee, dat is namaak.
De laatste 4 hier waren gewoon echt. En ja ik heb ze open gemaakt om het te checken.
quote:

[..]

Goed, dan zou ik hem op Xiaomi Tmall bestellen met een agent. Maar dan zit je er weer mee dat die wellicht stiekem bij een ander bestellen en het verschil in eigen zak steken.

quote:

Gaat prima hier. Tablet etc laden wel met 1.5A op vaak :Y.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:01 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Hij heeft aandelen SJcam gekcoht vertelde hij. Het is dus een complot. Hij maakt een goede review, wij kopen er allemaal 1 en hij gaat er met de winst vandoor :N.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:01 schreef Goddelijker het volgende:
Heb hier al een heel lijstje met 'gratis' spullen van MITB :)
Hier al wel 10 orders de laatste weken :D.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:57 schreef Erasmo het volgende:
Ja, zijn persoonlijk.
Je kan namelijk ingelogd zijn op account 1 en tegoed van account 2 ontvangen (wel op account 2 dan). De link is dus gekoppeld aan het account :Y

quote:
16s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:01 schreef tokko1 het volgende:
Een baas die weer eens een review post, :D!
Netjes. Ben nog wel blij met mijn Sony en HM5 andes had ik hem overwogen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 02-01-2015 19:12:54 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:28:24 #70
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_148253289
Mezelf maar heringeschreven bij mitb, kijken of ik ook bonnen krijg :')
De stormvloed van spam was te erg.

Ik moet zeggen dat de klantenservice echt heel goed is bij mitb. Sommige zaken waren niet zo goed van de $4 coupon actie. Vervolgens een aantal nieuwe coupons ontvangen.

Het is wel een omslachtig systeem maar ik krijg wat ik wil :Y)
Ik snap klacht.nl niet zo goed.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:33:32 #71
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148253469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:28 schreef monkeybrain het volgende:
Mezelf maar heringeschreven bij mitb, kijken of ik ook bonnen krijg :')
De stormvloed van spam was te erg.

Ik moet zeggen dat de klantenservice echt heel goed is bij mitb. Sommige zaken waren niet zo goed van de $4 coupon actie. Vervolgens een aantal nieuwe coupons ontvangen.

Het is wel een omslachtig systeem maar ik krijg wat ik wil :Y)
Ik snap klacht.nl niet zo goed.
Jup, ze zijn vrij duur maar wel netjes.
Overigens heb ik de MITB dingen gewoon in een filtertje zitten, kijk eens in de paar dagen eens of er niet weer een coupon bij zit :P.
Laatste tijd krijg ik ze regelmatig maar daarvoor een periode van 2/3 mnd niets.
pi_148254393
Laatst nog een koptelefoon besteld.
Sades SA-901 is 25 december geshipt. :D
pi_148270297
Weet iemand nog een goedkope site voor Iphone 5 schermen? Kan het niet echt vinden..
pi_148270696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:01 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Upgrade kan nooit kwaad toch :)?
de sj4000 die ik heb heeft ook nog geen wifi, dus dat is dan ook mooi meegenomen.

Laatste tijd met vissen heb ik hem nog wel veel in gebruik ja :)
pi_148271059
Ik kreeg trouwens eerder ook nooit bonnen, maar sinds de kerst periode heb ik toch al een aantal 3 euro en 1,5 euro coupons gehad :).

Probleem is alleen dat alles vrij duur is daar en er weinig leuks spul tussen zit.
pi_148272758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:34 schreef Skiet het volgende:
LAPO

[..]

Op Ali staan wel goedkopere Mi.Light onderdelen, ik zou daar eens kijken;)
Leef met vlag en wimpel, maar houdt het simpel.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:12:51 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148273710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:42 schreef Fokker101 het volgende:
Weet iemand nog een goedkope site voor Iphone 5 schermen? Kan het niet echt vinden..
Gewoon van eBay en dan een uk Seller pakken. Kost een euro of 27.
pi_148276783
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Gewoon van eBay en dan een uk Seller pakken. Kost een euro of 27.
http://m.tinydeal.com/pro(...)or-iPhone-5-p-124934
Leef met vlag en wimpel, maar houdt het simpel.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:46:26 #79
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148276912
quote:
Dat is toch ook ongeveer 27 euro ;). Had overigens ook voor 26 euro een ''A'' grade scherm (goede kleuren, pixel garantie).
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:14 schreef Downstar het volgende:
Ik kreeg trouwens eerder ook nooit bonnen, maar sinds de kerst periode heb ik toch al een aantal 3 euro en 1,5 euro coupons gehad :).

Probleem is alleen dat alles vrij duur is daar en er weinig leuks spul tussen zit.
Oh, best wel wat nuttige troep gekocht. Wat EU-->US plugs, RJ45 koppel dingen (ja, gaat vast ten koste van snelheid, maar 't scheelt het kopen van een switch).
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:53:17 #80
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148277083
Die koppeldingen zijn ideaal als je snel ff een lang touwtje moet spannen.
pi_148278183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:32 schreef Downstar het volgende:
Zijn deze action cams ook fijn te gebruiken in de hand als vakantie camera? Of is dat niet handig en alleen bedoeld voor sport en dashcam?
pi_148278186
als ik bij ltb wil afrekenen, krijg ik deze melding,

Het adres dat u intypte is incorrect of niet meer aanwezig op onze website.
Keer terug naar deHome Paginaof bekijk onze Site Map.

hoe kan dit?
pi_148278693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:34 schreef zoz het volgende:

[..]

Zijn deze action cams ook fijn te gebruiken in de hand als vakantie camera? Of is dat niet handig en alleen bedoeld voor sport en dashcam?
Ik zie genoeg Chinezen die het gebruiken als gewone vakantie camera. Het enige verschil zal de batterijduur zijn van zo'n action cam die natuurlijk een stuk brakker is dan van een normale video camera.
Top 5 China producten
pi_148279108
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:34 schreef zoz het volgende:

[..]

Hmm ik zou het niet doen nee.
Ten eerste zou ik enorm en optische zoom missen en meestal gebruik je zon camera op vakantie om landschappen of andere bezienswaardigheden mee vast te leggen, das met een fisheye lens nou niet optimaal.

Het cameraatje kan je er wel bij hebben om gewoon leuke on the go shots te maken,
maar verder gewoon lekker een normale camera pakken lijkt me beter :)
pi_148279145
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:34 schreef Chunees het volgende:
als ik bij ltb wil afrekenen, krijg ik deze melding,

Het adres dat u intypte is incorrect of niet meer aanwezig op onze website.
Keer terug naar deHome Paginaof bekijk onze Site Map.

hoe kan dit?
Je hebt gefraudeerd met de LITB/MITB deal, meerdere bestellingen geplaatst op een zelfde adres met verschillende accounts. Ze hebben je door en nu word je er voor gestraft. }) :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:47:20 #86
45722 Dromer
pi_148280378
Zo, de Nut 2 is binnen.

App gedownload, gekoppeld aan telefoon en doet het vooralsnog aardig.
Koppelen ging erg makkelijk. In de app op de + drukken, de knop op de nut indrukken tot hij piept en hij is vrijwel meteen gekoppeld. Geen gedoe met pairingcodes of zo.

Je kunt meerdere nuts toevoegen:

Als hij buiten BT-bereik komt, krijg je een melding op je scherm. In de app kun je de (laatst bekende?) lokatie in maps opvragen, de huidige afstand (grofweg) en je telefoon oproepen voor het geval je die kwijt bent ipv je nut.

Even getest en bij het uit bereik lopen, verschijnt netjes de melding op de telefoon dat de nut buiten bereik is. Bij weer in bereik lopen, koppelde hij zich niet (snel) weer. Dat deed hij pas toen ik de app liet zoeken. Ik zal de komende week testen of hij na enige tijd wel weer vanzelf koppelt.
Edit: Net even getest en hij koppelt na een paar minten weer netjes en geeft daar ook een melding van. Dus dat lijkt goed te zitten.

Je kunt diverse zaken instellen per nut. Ik kan geen algemene instellingen vinden in de app.

Handig of onhandig (ben er nog niet uit) is dat in de statusbar blijft staan dat een nut gekoppeld is. Ik kan geen instelling vinden om dat uit te zetten.

Hoeveel batterij hij vraagt en of hij blijft lopen zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik hoorde dat de Pebblebee daar wat problemen hiermee had.

Ik heb hem aan mijn sleutelbos gehangen. Omdat ik een usb-key die daar aanhangt vaker gebruik, wil ik die sleutels wel eens ergens laten liggen... dus wel handig voor mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dromer op 03-01-2015 19:25:11 ]
  zaterdag 3 januari 2015 @ 15:25:36 #87
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_148281287
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:47 schreef Dromer het volgende:
Zo, de Nut is binnen.

App gedownload, gekoppeld aan telefoon en doet het vooralsnog aardig. Als hij buiten BT-bereik komt, krijg je een melding op je scherm. Reconnecten deed hij overigens (niet) snel, dus daar moet ik nog maar eens mee gaan testen. In de app kun je de (laatst bekende?) lokatie in maps opvragen, de huidige afstand (grofweg) en je telefoon oproepen voor het geval je die kwijt bent ipv je nut.

Hoeveel batterij hij vraagt en of hij blijft lopen zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik hoorde dat het Pebble-equivalent wat problemen hiermee had.

Ik heb hem aan mijn sleutelbos gehangen. Omdat ik een usb-key die daar aanhangt vaker gebruik, wil ik die sleutels wel eens ergens laten liggen... dus wel handig voor mij.

[ afbeelding ]
Dus, herkoppelde hij nu snel of (niet)?
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:36:52 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148283589
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef Erasmo het volgende:
Die koppeldingen zijn ideaal als je snel ff een lang touwtje moet spannen.
Dit is voor het aansluiten van 1 PC voor een niet zo heel erg veeleisende gebruiker. 30 mbit zal ook wel lukken via zo'n ding dacht ik :P.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:47 schreef Dromer het volgende:
Hoeveel batterij hij vraagt en of hij blijft lopen zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik hoorde dat het Pebble-equivalent wat problemen hiermee had.
Hoe bedoel je dat :P. Mijn Pebble gaf/geeft altijd netjes een melding op disconnect met telefoon :D. En extreem veel batterij vraagt dat nu ook weer niet :).
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 16:39:52 #89
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148283673
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:25 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Hij reconnect wel, maar niet echt snel.
Lijkt het verder ook prima te doen. Het apparaatje voelt niet echt heel stevig aan, ik ben benieuwd hoe lang die meegaat.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:47:21 #90
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_148283917
Iemand weleens zo'n batterijloze fietslamp tegengekomen?

Reelight doet het met een magneet in je spaken waardoor de lamp gaat branden.
Typisch een product dat de Chinees wil namaken :)

pi_148286179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:04 schreef Downstar het volgende:

[..]

Hmm ik zou het niet doen nee.
Ten eerste zou ik enorm en optische zoom missen en meestal gebruik je zon camera op vakantie om landschappen of andere bezienswaardigheden mee vast te leggen, das met een fisheye lens nou niet optimaal.

Het cameraatje kan je er wel bij hebben om gewoon leuke on the go shots te maken,
maar verder gewoon lekker een normale camera pakken lijkt me beter :)
Thanks, dan laat ik deze maar aan mij voorbij gaan :D
pi_148287051

Wederom Reviewtimeeee :)!

Dit keer een niet echt uitgebreide review.
Ik heb al een tijdje een Elephone G4 in huis liggen, dit budget toestel heb ik aangeboden kregen via DX.com. Shiznuts had mij opgeven als reviewer en mocht zelf destijds de Kingzone K1(S?) reviewen.
Het toestel heb ik eigenlijk een tijdje laten liggen, zelf heb ik namelijk een Jiayu G4s en voor mijn vriendin had ik net deLandvoo L200g binnen gekregen. De landvoo is inmiddels een rang doorgeschoven omdat mijn vriendin daarmee toch te veel bereik issues had. Ze is zodoende de Elephone G4 gaan gebruiken. Vandaar dat ik ook maar eens ben begonnen aan de review van deze telefoon.
Ik heb inmiddels haar ervaring erover gehoord en heb er zelf wat mee gespeeld, de ervaringen zul je dus treffen in deze review.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review. De foto’s in deze review zullen aanklikbaar zijn, hiermee haal je de originele foto op om details nog beter te zien.
Ik hoop dat jullie er weer van kunnen genieten!
Groet,
Downstar

Zoals al vermeld komt dit toestel van DX.com, deze heeft mij het toestel ter review aangeboden.
thanks to shiznuts ^O^

http://www.dx.com/p/ele-g(...)-fm-bluetooth-349636

Het toestel dat ik heb ontvangen is in de witte kleur, de link hierboven is voor de zwarte kleur.
Er zijn naast deze kleuren losse covers te bestellen in de volgende kleuren:

Het toestel is met zijn 106.99$ een toestel dat in het budget segment van de chinese markt valt.
Dat is met de (momenteel slechte) koers +- 90 euro

Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijd en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van nieuwe waarde + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)
Wanneer er gekozen wordt voor het laten verzenden met de gratis airmail moet men er vanuit gaan dat het pakket al gauw 2-3 weken onderweg is. Het kan uiteraard sneller of langzamer.

Maar ik houdt zelf altijd die standaard aan. Ik heb zelf geen extra belasting hoeven te betalen en kreeg het pakketje uiteindelijk binnen 1,5 week binnen.

Dealextreme heeft er voor gekozen om dit pakket te verzenden met DHL. Ik had het toestel dus binnen een dag of 3-4 binnen. Echter moest ik nog wel +-39 euro aan BTW kosten betalen.

In het pakketje trof ik een een simpel maar stevig kartonnen doosje.
In het doosje zat:
- De Elephone G4
- screenprotector(al op telefoon)
- Europese Adapter (1A) inclusief datakabel
- Handleiding
- Siliconen transparante case

De specificaties van dit toestel zijn eigenlijk vrij gelijk aan die van de Landvoo L200G.
het is een MTK6582 quadcore (1,3 GHZ), 1GB RAM, 4GB ROM en een 2050 mah batterij.
8 MP camera(achter) en 5MP (voor). Het toestel beschikt over een HD resolutie op 5 inch.
Dat is tenopzichte van de L200G een verbetering(qHD).
Verder draait het toestel op Android 4.4 (kitkat).

Bron: http://www.devicespecifications.com/en/model/eb892feb

Dan komen we op het hoofdstuk design en bouwkwaliteit.
Laten we beginnen bij het design, dat is gebaseerd op de One Plus one.
Net als de L200G, je ziet het (HELAAS) vaker dat budget telefoons veel gelijkenissen kennen met bekendere westerse merken.
Hieronder zie je enkele foto’s van het design van Elephone G4.

Als we het hebben over de bouwkwaliteit dan valt me op dat het toestel licht aan voelt en eigenlijk vrij dun is. Hij is mede zo licht doordat er gebruik wordt gemaakt van een licht plastic backcover, die met wat zweterige handen al snel glad aanvoelt. Hier mis je toch echt een beetje grip!
Ook trekt hij nogal snel stof en andere troep aan. Zelf zou ik altijd kiezen voor een zwarte cover,
echter had ik bij Dealextreme geen keus in de kleur.

Als je het gaat vergelijken met de Landvoo L200G dan lijkt de L200G eigenlijk een tikkeltje lomper. Qua design zijn ze eigenlijk vrij gelijk zoals je hieronder kunt zien:

Een belangrijk ander punt wat onder bouwkwaliteit valt vind ik altijd het scherm.
In dit geval een 5 Incher met IPS technologie. Dit resulteert in prima kwaliteit kleuren en een opzich prima kijkhoek. Als je het vergelijkt met de Jiayu G4s dan valt toch wel een lichte waas op vanaf de zijkanten. Maargoed, je moet rekening houden dat de Jiayu G4s dan ook wel een stuk duurder is. De Resolutie van 1280x720 is op 5 inch in mijn ogen prima. De Iconen zijn scherp en redelijk klein. En doet in dat opzich niet veel onder aan het Jiayu G4s scherm. Touchinput is OK.

Dan komen we in de het tabblad prestaties.
Toen ik het toestel voor het eerst booten kwam ik direct in een eigen Elephone launcher terecht.
Hier wordt niet gewerkt met een aparte app-drawer, maar staan alle inconen op de homescreens.
Ik ben hier zelf niet zo’n fan van, maargoed in een fluitje van een cent haal je een ‘normale’ launcher uit de playstore.

Wat mij verder snel opviel was dat de smartphone wat foutmeldingen gaf.
‘Invalid IMEI’ verscheen een aantal keer in de taskbar. Al snel kwam ik erachter dat het toestel geen IMEI nummers aan boord had, en daardoor ook niet kon connecten met het netwerk van mijn provider. Want zonder IMEI ben je immers niet traceerbaar :’) :P..
Afijn, Dit dient dus eerst gefixt te worden. In de engeneringsmode van het toestel moet je wat dingen invoeren en het is vrij snel weer gefixt. Een uitgebreide fix staat in de videoreview!.

De microfoon net als de L200G goed en doet niet onder voor budget telefoons in Nederland.
De back speaker is voldoende luid maar kan soms wat schel klinken, toch wil ik het niet direct bestempelen als slecht.

In het prestatie tabje wil ik jullie de verschillende prestaties laten zien van dit toestel.
Hierbij moet je denken aan o.a camera, Antutu benchmarks, GPS , speedtests, WIFI bereik etc.
Wat me opvalt is dat het toestel eigenlijk vrijwel schoon is van zogenoemde bloatware. Er staan dus geen gekke chinese apps op. Aanwezig zijn de standaard google apps waaronder een volledig werkende playstore. Het toestel kan uiteraard in de Nederlandse taal worden ingesteld(ondanks de screen in het Engels is).

We beginnen maar met de camera, zoals vermeld is deze voorzien van een 8 MP sensor.
De camera maakt opzich prima foto’s en is daarmee een stuk scherper dan de foto’s die uit de L200G kwamen. Toch is het nogsteeds niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de foto’s uit de Jiayu G4s.
Hieronder zijn wat foto’s uit de Elephone G4.

Hieronder zie je vergelijkingsfoto’s.(eerst de Elephone G4, daarna de Jiayu G4s).

Zoals je kan zien zijn de foto’s uit de Elephone G4 alsnog in een lagere resolutie geschoten,
ondanks dat de 8MP wordt geadverteerd krijg ik er geen 8MP foto’s uit vreemd genoeg.

Ik heb tevens gemerkt dat de camera in combinatie met flitser soms een spontane reboot wil geven.
Lijkt wat softwarematigs fout te zitten in deze firmware, aangezien ook andere camera apps dit euvel hebben.

Als we verder kijken naar de prestaties van het toestel dan komen we al snel uit op een Antutu benchmark score. Hij haalt bijna 18000 punten, wat een prima score is voor dit budget toestel.

Na de camera komen we bij het bereik, Hierbij moet gedacht worden aan WIFI/GSM/GPS/Bluetooth en dergelijke. Om met WIFI te beginnen:

De meting is op zon 10 meter gedaan van het punt waar de router uit staat te stralen.
In dit gebouw is het bereik van de router zelf al niet al te best, toch haalt de Elephone G4 alsnog een prima bereik.

Ik heb er voor gekozen om in deze review geen speedtesten op te nemen.

kijkend naar de 2050 mah, dan zou je hier met gemiddeld gebruik zeker een dag kunnen halen.

Dan komen we uit bij GPS. Daar wil het eigenlijk niet over hebben.
Die is net als in zoveel mediatek toestellen vrij ruk. Het duurde bij mij meer dan 5 minuten om een eerste fix te vinden.

Wat verder wel leuk op dit toestel is de off screen gestures
Oftwel wanneer het scherm uit staat kun je doormiddel van verschillende veeggebaren snel een app starten. Bijvoorbeeld de veegbeweging ‘C’ zorgt er voor dat je direct in de Camera mode komt.
Het leuke aan de firmware van dit toestel is dat je ook eigen gebaren kunt koppelen aan eigen apps.
Dit was in de Landvoo L200G niet mogelijk.

Korte conclusie:

Toestel is leuk voor diegene die nog een beetje handig is met Android
en hier en daar wat wil kloten om de boel aan de gang te krijgen. (Bijvoorbeeld IMEI fix, GPS servers instellen, Camera flitser issue fixen etc.). Qua bouwkwaliteit is het toestel opzich prima, maar niet het best zijn budgetcategorie denk ik. Ik zal het toestel verder niet direct aan iemand aanraden :P.
Pluspunten:
+ Goedkoop in aanschaf (90 euro)
+ Vloeiend en snel zat
+ HD scherm, zie je niet vaak in budgettoestellen.
Nadelen:
- Camera met flits werkt soms niet > Reboot spontaan
- OPO design clone.
- IMEI nummers ontbreken vanuit een eerste opstart.
- Plastic backcover kan erg glad zijn met zweethanden en trekt snel stof aan.
- GPS werkt out of the box niet tot erg matig (bekend probleem bij Mediatek chipsets)
- Wat bleeding langs de bezels.

Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een videoreview gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de telefoon,
En een video geeft mogelijk een veel betere kijk op de telefoon :)
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.

Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:27:51 #93
97745 Thorical
finding a way
pi_148287361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:47 schreef monkeybrain het volgende:
Iemand weleens zo'n batterijloze fietslamp tegengekomen?

Reelight doet het met een magneet in je spaken waardoor de lamp gaat branden.
Typisch een product dat de Chinees wil namaken :)

[ afbeelding ]
Toevallig bij de Aldi zien liggen vandaag prijs?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:42:32 #94
45722 Dromer
pi_148287982
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:25 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Hij koppelt snel. Alleen wanneer hij connectie kwijt was niet. Ik moet nog goed testen of hij goed reconnect na verbinding kwijt te zijn geweest. (heb er niet op gewacht en het 'geforceerd' door hem te laten zoeken toen hij weer binnen bereik was)
Edit: en getest: hij reconnect wel weer automatisch na een paar minuten en geeft daar ook een melding van. Dus dat is prima. Ik zal het ook even aanpassen in m'n (soort van) review.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dit is voor het aansluiten van 1 PC voor een niet zo heel erg veeleisende gebruiker. 30 mbit zal ook wel lukken via zo'n ding dacht ik :P.

[..]

Hoe bedoel je dat :P. Mijn Pebble gaf/geeft altijd netjes een melding op disconnect met telefoon :D. En extreem veel batterij vraagt dat nu ook weer niet :).
Oh bedoel Pebblebees. Nam aan dat dat van Pebble is. Dus niet? :P Zie hieronder wat ik bedoelde:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:14 schreef kweenie1 het volgende:

[..]

Ik heb een paar pebblebees thuis liggen. Het is heel telefoonafhankeljjk. Op iPhone blijft hij in de achtergrond makkelijk een week draaien, als je dan de app opent weet je ook precies waar hij is door de gps. Op mijn HTC one M8 loopt hij na een paar uur vast op de achtergrond en moet hij opnieuw worden gestart. Verder als ik hem een dag aan heb is mn batterij 30% leeg door de app, terwijl dat enkel in de achtergrond is...

Ik ben benieuwd of dat met die nut anders is. Wil je ons op de hoogte houden :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Dromer op 03-01-2015 19:24:18 ]
pi_148294292
Nog geïnteresseerden voor China horloges? :).

V&A / [TK] Twee heren horloges (mechanisch en batterij)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_148297372
Niet echt V&A, maar meer mocht het toevallig zo uitkomen: omdat ik ondertussen wat losse bluetooth en versterker PCB's besteld heb mag m'n earson weer weg. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag :)

(chinese prijs.. maar dan zonder 6 weken wachttijd)
pi_148297774
Waar is de Minix X8-H Plus het goedkoopste nu?
http://www.dhgate.com/pro(...)ml#s1-2-7|2449189603 Twijfel om hem hier te kopen
pi_148298922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:16 schreef Dirkos1987 het volgende:
Waar is de Minix X8-H Plus het goedkoopste nu?
http://www.dhgate.com/pro(...)ml#s1-2-7|2449189603 Twijfel om hem hier te kopen
van de betrouwbare shops zal dat tmart zijn:

http://www.tmart.com/MINI(...)d-Black_p305875.html

mijn X8-H daar ook vandaan ^O^
  zondag 4 januari 2015 @ 00:06:10 #99
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_148303107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:19 schreef Downstar het volgende:
[ link | afbeelding ]

Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een videoreview gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de telefoon,

Downstar
Telefoons reviewen in een leeg kraakpand... het begint steeds gekker te worden ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door monkeybrain op 04-01-2015 00:16:07 ]
pi_148311532
welke powerbank is aan te raden?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:06:11 #101
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_148311934
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:48 schreef TheSatanSlayer het volgende:
welke powerbank is aan te raden?
Originele Xiaomi powerbanks ^O^
(In de verschillende groottes die beschikbaar zijn van 5000mAh tot en met 16000mAh)

(te kopen bij de bekendere webshops, Bangoogd/Tinydeal omdat je anders redelijk grote kans op Fakes hebt. En die kunnen exploderen *) )
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')