abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148190266
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:39 schreef Kanjer het volgende:

En door maar harder en harder te roepen dat het allemaal niet waar is of dat het allemaal wel reuze meevalt om de eigen gedachtes toch nog voor zichzelf in het reine te brengen, met alle middelen, leugens, bedrog, alles, behalve de waarheid, want die kunnen ze niet aan.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen jij kent die ontkennen dat Marrokaanse jongeren bovengemiddeld vaak in de criminaliteitscijfers vertegenwoordigd zijn? Dat hele 'ontkennen van problemen' is 1 grote leugen die Wilders goed uitkomt, meer niet. Voordat hij de discussie over de Islam gijzelde waren er partijen nog daadwerkelijk bezig met oplossingen zoeken voor die problemen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148190342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik snap niet waar jullie het lef vandaan halen om zulke uitspraken te doen. Ik vind het zo onbeschoft tegenover joden om de gruwelijkheden uit WWII te vergelijken met Wilders . Stel je voor; Ik praat met een overlevende van de tsunami, die haar hele familie verloren heeft, en zeg tegen haar "Nou, mijn bad stroomde vorige week over, dat is pas erg".
Zo belachelijk vind ik al die vergelijkingen.
Die vergelijking is dan ook belachelijk.
De vergelijking met Hitler komt jou vooral niet goed uit, daarom ontken je het maar.
De parallellen tussen Hitler en Wilders qua opvattingen en tactieken zijn niet aan te slepen. De enige vraag is of Wilders dezelfde intenties heeft als Hitler. Dat kunnen we helaas niet toetsen. Maar hij gebruikt zeer zeker dezelfde fascistische politiek.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  woensdag 31 december 2014 @ 16:22:35 #103
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148190517
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:43 schreef MouzurX het volgende:
Wat is het punt eigenlijk van de pvv nazis noemen? Het lost de problematiek niet op.
Wat is het hele bestaansrecht van de PVV dan eigenlijk? Die doen de ganse dag eigenlijk ook niets anders dan allochtonen als tuig en uitschot benoemen, zonder de problematiek op te lossen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_148190687
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:45 schreef erodome het volgende:

[..]

De immigratiegolf van joden uit het oosten was wel een trigger ja. Of leef jij met het vooroordeel dat alle joden erg succesvol waren?
Er werd heel fiks gesmeten met allerlei leuke geloofscitaatjes van joden bv en geloof me, daar is de islam soms heilig bij.
Er was ook wel gedoe door die immigratiegolf, zelfs binnen de eigen geloofsgemeenschap gaf dat stevige ruzie tussen de meer conservatieven en de meer vrij denkenden.

Denk je werkelijk dat dit allemaal zomaar had kunnen ontstaan? Dat er geen vele andere factoren meespeelde? Naast een hoop onrust om andere dingen in het land waren de joden een makkelijke zondebok en dat waren ze niet omdat alles zo perfect ging.

De aanloop naar de 2de wereldoorlog zit niet in de jaren '40, dat begint veel en veel eerder.
Zo makkelijk is het hè, om deze even uit je mouw te schudden. Terwijl ik de eerste opmerking in POL, dat de moslims al die negativiteit misschien ook wel zelf over zich af hebben geroepen, nog moet tegenkomen.
  woensdag 31 december 2014 @ 16:30:43 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148190850
quote:

[..]

Ik snap niet waar jullie het lef vandaan halen om zulke uitspraken te doen. Ik vind het zo onbeschoft tegenover joden om de gruwelijkheden uit WWII te vergelijken met Wilders . Stel je voor; Ik praat met een overlevende van de tsunami, die haar hele familie verloren heeft, en zeg tegen haar "Nou, mijn bad stroomde vorige week over, dat is pas erg".
En de islam vergelijken met kanker vind je wel normaal?

Eigenlijk moet je mensen zoals jou gewoon laten raaskallen. Genoeg PVV-aanhangers die dan hopelijk wel opeens het licht zien en wat voor randdebielen dit soort ideeën spuien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148191747
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:17 schreef keste010 het volgende:

[..]

Die vergelijking is dan ook belachelijk.
De vergelijking met Hitler komt jou vooral niet goed uit, daarom ontken je het maar.
De parallellen tussen Hitler en Wilders qua opvattingen en tactieken zijn niet aan te slepen. De enige vraag is of Wilders dezelfde intenties heeft als Hitler. Dat kunnen we helaas niet toetsen. Maar hij gebruikt zeer zeker dezelfde fascistische politiek.
Over negatieve gevolgen van stigmatiseren gesproken; Pim Fortuyn werd constant in de media in verband gebracht met nazi's en andere verschrikkelijke dingen en vervolgens vermoord. Die les is geloof ik ook nog niet zo goed doorgedrongen hier.
pi_148191877
Door de hele overdreven stigmatisering van Wilders en consorten werden tientallen sociaaldemocratische jongeren neergemaaid. Die past prima in hetzelfde rijtje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 31 december 2014 @ 16:53:34 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148191919
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het hè, om deze even uit je mouw te schudden. Terwijl ik de eerste opmerking in POL, dat de moslims al die negativiteit misschien ook wel zelf over zich af hebben geroepen, nog moet tegenkomen.
Dat je dat nergens leest, komt omdat het niet waar is. Er is niet zoiets als 'de moslims'. Er zijn een miljard moslims op de wereld die helemaal niet van plan zijn om flatgebouwen op te blazen, ongelovigen te onthoofden of de Albert Heijn te beroven, maar wel door jou worden afgerekend op de wandaden van de groep die het wel doet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 31 december 2014 @ 16:54:44 #109
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148191990
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Over negatieve gevolgen van stigmatiseren gesproken; Pim Fortuyn werd constant in de media in verband gebracht met nazi's en andere verschrikkelijke dingen en vervolgens vermoord. Die les is geloof ik ook nog niet zo goed doorgedrongen hier.
http://www.dailymotion.co(...)into-power_lifestyle

Ik zal het je makkelijk maken, daar ik de serie opnieuw aan het kijken ben. Vanaf minuut 23:00; "De nazi-partij was klein en radicaal, hun partijprogramma beloofde het afnemen van Duits burgerschap en uitzetting van Duitse Joden."

Klinkt dit bekend? Of is het werkelijk zo anders omdat de joden in jouw ogen "zielig" waren en de moslims vooral gevaarlijk?
pi_148192015
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ah juist, en welke groep wil jij deze keer verantwoordelijk houden voor het werk van Volkert van der Graaf? Mannen? Milieuactivisten? Mensen met een Engelse moeder?

Als Wilders de vergelijking met Hitler niet aanstaat zou hij een andere strategie moeten hanteren. Om te beginnen van de zondebok-strategie afstappen, dat zou de samenleving erg goed doen.
pi_148192125
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou vooruit, hier heb je hem: iemand die over de schreef gaat heeft het aan zichzelf te danken dat hij daarna een negatief stigma over zich heen krijgt. Daar hebben we dan ook een strafblad voor, en werkgevers mogen iemand daarvoor terecht weigeren.

Wat we echter niet doen is stellen dat alle moslims de negativiteit die individuen veroorzaken aan zichzelf te danken hebben. Dat is gewoon een bekrompen stelling van iemand die het zich makkelijk af wil maken.
  woensdag 31 december 2014 @ 17:02:27 #112
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148192428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:55 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ah juist, en welke groep wil jij deze keer verantwoordelijk houden voor het werk van Volkert van der Graaf? Mannen? Milieuactivisten? Mensen met een Engelse moeder?

Als Wilders de vergelijking met Hitler niet aanstaat zou hij een andere strategie moeten hanteren. Om te beginnen van de zondebok-strategie afstappen, dat zou de samenleving erg goed doen.
Ik zie Mark Rutte, Diederik Samson en Bram van Ojik in ieder geval nooit met Hitler worden vergeleken.
pi_148192505
quote:
2s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:30 schreef Falco het volgende:

[..]

En de islam vergelijken met kanker vind je wel normaal?

Eigenlijk moet je mensen zoals jou gewoon laten raaskallen. Genoeg PVV-aanhangers die dan hopelijk wel opeens het licht zien en wat voor randdebielen dit soort ideeën spuien.
Een vergelijkend voorbeeld geven is niet hetzelfde als die twee zaken gelijkstellen slimpie.
pi_148192523
quote:
15s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik zie Mark Rutte, Diederik Samson en Bram van Ojik in ieder geval nooit met Hitler worden vergeleken.
Tofik Dibi had uiteraard wel fascistische trekjes als moslimextremist die binnen GL haat en verdeling zaaide om maar de touwtjes in handen te krijgen..
pi_148192840
De PVV vult dan natuurlijk ook een beetje de leegte in die de NSB destijds achterliet. Het is op punten misschien wel een beetje anders maar het overlapt toch wel redelijk.
pi_148192936
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:53 schreef Monolith het volgende:
Door de hele overdreven stigmatisering van Wilders en consorten werden tientallen sociaaldemocratische jongeren neergemaaid. Die past prima in hetzelfde rijtje.
Ja, laten we nog ff de hele wereld erbij halen na eerst al zaken van 80 jaar geleden erbij gehaald te hebben.
pi_148193179
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, laten we nog ff de hele wereld erbij halen na eerst al zaken van 80 jaar geleden erbij gehaald te hebben.
Het gaat om selectieve verontwaardiging, vrolijke vriend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148194392
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je dat nergens leest, komt omdat het niet waar is. Er is niet zoiets als 'de moslims'. Er zijn een miljard moslims op de wereld die helemaal niet van plan zijn om flatgebouwen op te blazen, ongelovigen te onthoofden of de Albert Heijn te beroven, maar wel door jou worden afgerekend op de wandaden van de groep die het wel doet.
Tja, je kan ze bij de grens niet in hun ogen kijken en zien wat voor soort mens het is. Je kan wel naar statistieken kijken en kijken wat voor soort gedrag ze vertonen voordat je ze het land binnenhaalt. Hoe bevalt het jou eigenlijk, die miljoen moslims in Nederland. Zeg je "fantastisch, meer, meer, meer, laten we er nog een paar miljoen toelaten in Nederland"?
  woensdag 31 december 2014 @ 17:44:39 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148194716
quote:

[..]

Je blijft je oogkleppen dragen, he? Er is al meer keer gezegd, dat Wilders te vergelijken is met de 'vroege' Hitler. De NSDAP in de jaren 20 en vroege jaren 30. Dus ver voor wo2.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148195267
quote:
15s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

http://www.dailymotion.co(...)into-power_lifestyle

Ik zal het je makkelijk maken, daar ik de serie opnieuw aan het kijken ben. Vanaf minuut 23:00; "De nazi-partij was klein en radicaal, hun partijprogramma beloofde het afnemen van Duits burgerschap en uitzetting van Duitse Joden."

Klinkt dit bekend? Of is het werkelijk zo anders omdat de joden in jouw ogen "zielig" waren en de moslims vooral gevaarlijk?
De linkse mensen van 30 jaar geleden vonden zaken, die "linkse" mensen nu normaal vinden, ook fascistisch. Heleboel onbenullige dingen werden toen als fascistisch gezien. Ik zei het al eerder, de pvda van 30 jaar geleden had de huidige pvda een walgelijke fascistische partij gevonden. Ben je ook bezorgd dat de pvda in een fascistische partij veranderd?
Of neem nou de AIVD, dat was in de ogen van links natuurlijk heel erg fout. Alleen onderdrukkende regimes gebruiken veiligheidsdiensten. Ik denk dat verreweg de meeste mensen nu wel blij zijn dat we de AIVD hebben. Misschien jij zelfs ook wel. Voel je in jezelf ook al fascistische neigingen?
pi_148195303
Het is een vergelijking voor de kleine man. Als je op die manier gaat vergelijken kan je Wilders ook in het rijtje noemen met Washington, Henry VIII of allerlei andere willekeurige geschiedenis-figuren. Om populistische beweegredenen is de vergelijking met Hitler natuurlijk een stuk sappiger en de onkunde om PVV op een andere manier onderuit te halen motiveert dezelfde kleine man om naar deze makkelijke oplossing te grijpen.

Het is eigenlijk PVV'er gedrag voor de niet PVV'ers.
Conscience do cost.
pi_148195381
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:55 schreef keste010 het volgende:

[..]

Niet nodig. Alleen de mensen die hem met Hitler en verwante zaken vergeleken voldoet.
  woensdag 31 december 2014 @ 18:06:17 #123
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148195528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De linkse mensen van 30 jaar geleden vonden zaken, die "linkse" mensen nu normaal vinden, ook fascistisch. Heleboel onbenullige dingen werden toen als fascistisch gezien. Ik zei het al eerder, de pvda van 30 jaar geleden had de huidige pvda een walgelijke fascistische partij gevonden. Ben je ook bezorgd dat de pvda in een fascistische partij veranderd?
Of neem nou de AIVD, dat was in de ogen van links natuurlijk heel erg fout. Alleen onderdrukkende regimes gebruiken veiligheidsdiensten. Ik denk dat verreweg de meeste mensen nu wel blij zijn dat we de AIVD hebben. Misschien jij zelfs ook wel. Voel je in jezelf ook al fascistische neigingen?
Je negeert mijn punt.

Het huidige standpunt van de PVV is dat bepaalde minderheden dit land dienen te verlaten en van hun Nederlandse paspoort moeten worden ontdaan.

Het toenmalige standpunt van de NSDAP (dus voordat Hitler aan de macht kwam) was dat bepaalde minderheden dat land dienden te verlaten en van hun Duitse paspoort moesten worden ontdaan.

Ik wil nu van jou een simpel ja of nee; zie je de overeenkomst?
pi_148195696
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat om selectieve verontwaardiging, vrolijke vriend.
Niks selectieve verontwaardiging. Ik gaf alleen aan dat als ik iets fout doe in zijn ogen (stigmatiseren van groepen) hij mij daarover niet moet bekritiseren als hij het zelf ook doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 31-12-2014 18:19:33 ]
pi_148195758
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je blijft je oogkleppen dragen, he? Er is al meer keer gezegd, dat Wilders te vergelijken is met de 'vroege' Hitler. De NSDAP in de jaren 20 en vroege jaren 30. Dus ver voor wo2.
Dus de Hitler die nog steeds kan besluiten om weer schilder te worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')