Boek van bosma. Lees het. Beide trouwens, ook dat manuscript...quote:
Het grote verschil is dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat jij beschrijft, terwijl jij, mits je 'plannen' doorgevoerd zouden worden wel verantwoordelijk zou zijn voor een hysterische samenleving waarbij mensen enkel op algemeenheden beoordeeld worden in plaats van daadwerkelijk gedrag.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe me te verdedigen tegen eventuele consequenties en eventuele strengere maatregelen die al dan niet ingevoerd zouden worden. Nou is het een keer mijn beurt. Mijn medaille heeft een keerzijde maar de jouwe ook. Je kan niet alleen de vruchten plukken van iets en de negatieve consequenties van je afschuiven. Dus:
Afgelopen jaar: 6-jarig meisje, politie belt aan, vertelt moeder dat haar man vermoord is door een criminele moslim met een ellenlang strafblad. Na dit verschrikkelijke nieuws mag moeder haar dochtertje vertellen dat haar vader dood is.
Hoe kan jij daar mee leven? Ik had hem al lang het land uitgeschopt waardoor haar vader nog zou leven. Jij wou dat hij bleef. Ik kan elke crimineel die ik het land uit schop recht in de ogen kijken. Kan jij dat meisje recht in de ogen kijken?
Linkje waar ik dat heb gezegd?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook op een kinderdagverblijf heb ik geen moeite met mannen, maar ik zou mijn kind niet op een dagverblijf zetten waar mensen(m/v) alleen zijn met de kinderen.
Als oppas thuis vind ik een man ook al geen enkel probleem, maar er passen dan ook alleen mensen op die ik ken en vertrouw, dat is niet anders bij mannen dan bij vrouwen.
Niet elke man die leuk met kinderen is is een pedo hoor. Wat een wereldbeeld zeg, mijn god.
Dat Wilders dezelfde fascistische tactieken gebruikt als de NSDAP kan je moeilijk ontkennen. Om te beginnen de befaamde zondebok-strategie, maar zo zijn er zo nog 10 te noemen..quote:Op woensdag 31 december 2014 14:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En als je sommige uitspraken van Wilders vergelijkt met die van Gandhi of Donald Duck dan zullen ze ook overeenkomen. Of uitspraken van een pvda'er met die van Lenin vergelijken zal ook overeenkomsten opleveren. Godallemachtig, er wordt hier meer aan kaartleggen gedaan dan in een zigeunerkamp.
ik zou beginnen met een bescheiden schandpaaltje langs de A4..quote:Op woensdag 31 december 2014 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen die een verkeersovertreding begaat standrechtelijk executeren. Wie het niet met me eens is moet ook niet zeiken als iemand die te hard rijdt later een vrouw verkracht of iemand vermoord.
Het oproepen tot het vermoorden van Joden gebeurde ook in de aanloop en tijdens de tweede wereldoorlog. Jij mag raden uit welke etnische groepen die mensen komen die dat doen.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Om met wilders zelf te spreken, ik kan het grondig oneens zijn met je, maar ik zal vechten voor je vrijheid om anders te denken.
En het uitroeien van mensen heeft dan ook niemand het direct over, het gaat vooral over de aanloop naar de 2de wereldoorlog en waar dit soort dingen uiteindelijk in uit kunnen lopen. Laten we eerlijk zijn, dat is nog nooit wat goeds geweest.
Klinkt alsquote:Op woensdag 31 december 2014 14:43 schreef MouzurX het volgende:
Wat is het punt eigenlijk van de pvv nazis noemen? Het lost de problematiek niet op.
Hetzelfde stelde ik jaren geleden ook met zwartrijders in het openbaar vervoer voor. Allemaal verkrachters. Daarom: als ze geen kaartje hebben om te knippen dan knippen we maar iets anders door.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen die een verkeersovertreding begaat standrechtelijk executeren. Wie het niet met me eens is moet ook niet zeiken als iemand die te hard rijdt later een vrouw verkracht of iemand vermoord.
Hoe is dit een reactie op wat ik daar zeg?quote:Op woensdag 31 december 2014 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het oproepen tot het vermoorden van Joden gebeurde ook in de aanloop en tijdens de tweede wereldoorlog. Jij mag raden uit welke etnische groepen die mensen komen die dat doen.
Dat is vaak het probleem met die naïeve wereldverbeteraars. Ze willen wel de lof ontvangen voor hun idealen maar nooit verantwoordelijkheid nemen voor de keerzijde. "We willen grenzen afschaffen voor heel de wereld". Dat Nederland dan onleefbaar wordt is natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid. "We willen Griekenland, dat al tig keer failliet is gegaan, in de Euro." niemand voelt zich verantwoordelijk voor de schade die we daardoor hebben geleden.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:37 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat jij beschrijft, terwijl jij, mits je 'plannen' doorgevoerd zouden worden wel verantwoordelijk zou zijn voor een hysterische samenleving waarbij mensen enkel op algemeenheden beoordeeld worden in plaats van daadwerkelijk gedrag.
Jammer dat je daar moe van wordt, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen. Jij stelt beleid voor waarbij voor het strafrecht er onderscheid gemaakt kan worden op basis van iets als geloof/afkomst/nationaliteit (daar ben je nog niet eens specifiek over geweest). Dit druist compleet tegen onze grondwet in, en niet voor niets. Als wij iedereen voor de rechtbank verantwoordelijk zouden houden voor wat de groep doet dan is het einde zoek. Nogmaals: je doet voorstellen die niet kunnen en die je vooral niet moet willen. Je creëert een samenleving van wantrouwen in plaats van tolerantie. Je maakt het land er onveiliger op.
Mijn medaille heeft helemaal niet de keerzijde die jij beschrijft. Jij gaat er onterecht vanuit dat tegenstanders van Wilders niets aan problematiek rondom moslims willen doen. Ja, ik kan dat meisje recht in de ogen kijken. Ik ben immers niet verantwoordelijk voor de dood van haar vader; noch is de islam dat. Dat is de moordenaar. En niemand anders. Deze poging tot emotionele chantage slaat dan ook nergens op. Ik zal hem verder maar negeren..
Het is echt ongelofelijk. We leven in een tijd dat de meerderheid van de Joden in Nederland overweegt te emigreren DOOR MOSLIMS. Zelfs joodse kleuterscholen worden nu beveiligd TEGEN MOSLIMS. Joden worden in elkaar geslagen, bespuwd en bedreigd DOOR MOSLIMS. De enige man die maatregelen wil nemen waardoor ook joden het hier beter hebben is Wilders. Ik heb wel ff genoeg van die vergelijkingen van Wilders met de nazi's.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:40 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat Wilders dezelfde fascistische tactieken gebruikt als de NSDAP kan je moeilijk ontkennen. Om te beginnen de befaamde zondebok-strategie, maar zo zijn er zo nog 10 te noemen..
Het feit dat vooral de joden in WWII slachtoffer waren wordt ff vergeten hier geloof ik.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik daar zeg?
Doordat een bepaalde bevolkingsgroep werd aangewezen als schuldige aan de meest uiteenlopende problemen, ja.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat vooral de joden in WWII slachtoffer waren wordt ff vergeten hier geloof ik.
Nee, hoe kom je daarbij? Dat wordt juist onderstreept, het gaat over de manier hoe het op ten duur zover heeft kunnen komen, dus door dat wegzetten dan deze bevolkingsgroep.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het feit dat vooral de joden in WWII slachtoffer waren wordt ff vergeten hier geloof ik.
Je gaat ze toch niet overtuigen van de harde waarheid.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk. We leven in een tijd dat de meerderheid van de Joden in Nederland overweegt te emigreren DOOR MOSLIMS. Zelfs joodse kleuterscholen worden nu beveiligd TEGEN MOSLIMS. Joden worden in elkaar geslagen, bespuwd en bedreigd DOOR MOSLIMS. De enige man die maatregelen wil nemen waardoor ook joden het hier beter hebben is Wilders. Ik heb wel ff genoeg van die vergelijkingen van Wilders met de nazi's.
Zo'n beetje alle volkeren in het oosten van Europa waren flink de lul in WOII, niet enkel de joden dus.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, al die aanslagen die de joden toen pleegden he?, al die opruiende demo's die ze organiseerden, al die haat die ze hadden tegen de gewone duitser.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je daarbij? Dat wordt juist onderstreept, het gaat over de manier hoe het op ten duur zover heeft kunnen komen, dus door dat wegzetten dan deze bevolkingsgroep.
Bv het niet meer mogen uitoefenen van bepaalde beroepen....
De immigratiegolf van joden uit het oosten was wel een trigger ja. Of leef jij met het vooroordeel dat alle joden erg succesvol waren?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, al die aanslagen die de joden toen pleegden he?, al die opruiende demo's die ze organiseerden, al die haat die ze hadden tegen de gewone duitser.
Nee, echt een op een te vergelijken.
Dat jij er genoeg van hebt doet hier niet ter zake. Gezien dezelfde fascistische technieken is de vergelijking tussen Wilders en Hitler gewoon terecht. Niet per sé qua intentie of daden, maar qua politieke strategie zeker. Het doel heiligt niet de (discriminerende) middelen, klaar.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk. We leven in een tijd dat de meerderheid van de Joden in Nederland overweegt te emigreren DOOR MOSLIMS. Zelfs joodse kleuterscholen worden nu beveiligd TEGEN MOSLIMS. Joden worden in elkaar geslagen, bespuwd en bedreigd DOOR MOSLIMS. De enige man die maatregelen wil nemen waardoor ook joden het hier beter hebben is Wilders. Ik heb wel ff genoeg van die vergelijkingen van Wilders met de nazi's.
Ik snap niet waar jullie het lef vandaan halen om zulke uitspraken te doen. Ik vind het zo onbeschoft tegenover joden om de gruwelijkheden uit WWII te vergelijken met Wilders . Stel je voor; Ik praat met een overlevende van de tsunami, die haar hele familie verloren heeft, en zeg tegen haar "Nou, mijn bad stroomde vorige week over, dat is pas erg".quote:Op woensdag 31 december 2014 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doordat een bepaalde bevolkingsgroep werd aangewezen als schuldige aan de meest uiteenlopende problemen, ja.
Heb je de bladzijde of het hoofdstuk waar Bosma dat geschreven heeft?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees dat boek van bosma eens, een soort van kampen staan daar al in, niet voor de moslims, wel voor de "linksen". Zo heel vreemd is die koppeling dus niet te noemen, alhoewel het natuurlijk geen 1 op 1 vergelijking is.
Verder lijkt het er aardig op, niet op het eindstuk van de oorlog, maar de aanloop ernaar toe, daar wordt een vergelijking getrokken en die gaat echt op veel essentiele punten op.
Nee, ook dat is een onzinredenering. Allereerst neem je niet de verantwoordelijkheid voor alle veranderingen betreffende criminele allochtonen want je hebt geen flauw benul van de gevolgen van jouw discriminerend beleid. Datzelfde beleid kan namelijk tot een escalatie in de samenleving leiden waar jij zelf het slachtoffer van kan worden. Ik heb niet het idee dat je die gevolgen ook maar enigzins overziet en dus kan je moeilijk stellen dat je de verantwoordelijkheid ervoor neemt.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is vaak het probleem met die naïeve wereldverbeteraars. Ze willen wel de lof ontvangen voor hun idealen maar nooit verantwoordelijkheid nemen voor de keerzijde. "We willen grenzen afschaffen voor heel de wereld". Dat Nederland dan onleefbaar wordt is natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid. "We willen Griekenland, dat al tig keer failliet is gegaan, in de Euro." niemand voelt zich verantwoordelijk voor de schade die we daardoor hebben geleden.
Ik vraag het je nogmaals. Ik neem de verantwoordelijkheid voor alle veranderingen betreffende criminele allochtonen. Wil jij dan de verantwoordelijkheid nemen dat je de situatie wil laten zoals hij is en me vertellen hoe je aan dat meisje uit ga leggen dat het beter was dat die draaideurcrimineel, die haar vader vermoord heeft, in Nederland bleef?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |