abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148185734
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Linkje van die uitspraak?
Boek van bosma. Lees het. Beide trouwens, ook dat manuscript...

[ Bericht 3% gewijzigd door erodome op 31-12-2014 14:31:22 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148186358
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe me te verdedigen tegen eventuele consequenties en eventuele strengere maatregelen die al dan niet ingevoerd zouden worden. Nou is het een keer mijn beurt. Mijn medaille heeft een keerzijde maar de jouwe ook. Je kan niet alleen de vruchten plukken van iets en de negatieve consequenties van je afschuiven. Dus:

Afgelopen jaar: 6-jarig meisje, politie belt aan, vertelt moeder dat haar man vermoord is door een criminele moslim met een ellenlang strafblad. Na dit verschrikkelijke nieuws mag moeder haar dochtertje vertellen dat haar vader dood is.

Hoe kan jij daar mee leven? Ik had hem al lang het land uitgeschopt waardoor haar vader nog zou leven. Jij wou dat hij bleef. Ik kan elke crimineel die ik het land uit schop recht in de ogen kijken. Kan jij dat meisje recht in de ogen kijken?
Het grote verschil is dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat jij beschrijft, terwijl jij, mits je 'plannen' doorgevoerd zouden worden wel verantwoordelijk zou zijn voor een hysterische samenleving waarbij mensen enkel op algemeenheden beoordeeld worden in plaats van daadwerkelijk gedrag.

Jammer dat je daar moe van wordt, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen. Jij stelt beleid voor waarbij voor het strafrecht er onderscheid gemaakt kan worden op basis van iets als geloof/afkomst/nationaliteit (daar ben je nog niet eens specifiek over geweest). Dit druist compleet tegen onze grondwet in, en niet voor niets. Als wij iedereen voor de rechtbank verantwoordelijk zouden houden voor wat de groep doet dan is het einde zoek. Nogmaals: je doet voorstellen die niet kunnen en die je vooral niet moet willen. Je creëert een samenleving van wantrouwen in plaats van tolerantie. Je maakt het land er onveiliger op.

Mijn medaille heeft helemaal niet de keerzijde die jij beschrijft. Jij gaat er onterecht vanuit dat tegenstanders van Wilders niets aan problematiek rondom moslims willen doen. Ja, ik kan dat meisje recht in de ogen kijken. Ik ben immers niet verantwoordelijk voor de dood van haar vader; noch is de islam dat. Dat is de moordenaar. En niemand anders. Deze poging tot emotionele chantage slaat dan ook nergens op. Ik zal hem verder maar negeren..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148186422
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook op een kinderdagverblijf heb ik geen moeite met mannen, maar ik zou mijn kind niet op een dagverblijf zetten waar mensen(m/v) alleen zijn met de kinderen.
Als oppas thuis vind ik een man ook al geen enkel probleem, maar er passen dan ook alleen mensen op die ik ken en vertrouw, dat is niet anders bij mannen dan bij vrouwen.

Niet elke man die leuk met kinderen is is een pedo hoor. Wat een wereldbeeld zeg, mijn god.
Linkje waar ik dat heb gezegd?
pi_148186448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En als je sommige uitspraken van Wilders vergelijkt met die van Gandhi of Donald Duck dan zullen ze ook overeenkomen. Of uitspraken van een pvda'er met die van Lenin vergelijken zal ook overeenkomsten opleveren. Godallemachtig, er wordt hier meer aan kaartleggen gedaan dan in een zigeunerkamp.
Dat Wilders dezelfde fascistische tactieken gebruikt als de NSDAP kan je moeilijk ontkennen. Om te beginnen de befaamde zondebok-strategie, maar zo zijn er zo nog 10 te noemen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148186583
Wat is het punt eigenlijk van de pvv nazis noemen? Het lost de problematiek niet op.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148186714
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen die een verkeersovertreding begaat standrechtelijk executeren. Wie het niet met me eens is moet ook niet zeiken als iemand die te hard rijdt later een vrouw verkracht of iemand vermoord.
ik zou beginnen met een bescheiden schandpaaltje langs de A4..
pi_148186831
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Om met wilders zelf te spreken, ik kan het grondig oneens zijn met je, maar ik zal vechten voor je vrijheid om anders te denken.

En het uitroeien van mensen heeft dan ook niemand het direct over, het gaat vooral over de aanloop naar de 2de wereldoorlog en waar dit soort dingen uiteindelijk in uit kunnen lopen. Laten we eerlijk zijn, dat is nog nooit wat goeds geweest.
Het oproepen tot het vermoorden van Joden gebeurde ook in de aanloop en tijdens de tweede wereldoorlog. Jij mag raden uit welke etnische groepen die mensen komen die dat doen.
pi_148186901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:43 schreef MouzurX het volgende:
Wat is het punt eigenlijk van de pvv nazis noemen? Het lost de problematiek niet op.
Klinkt als

Wat is het punt eigenlijk van de nsb nazis noemen? Het lost de problematiek met de joden niet op.
pi_148186906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen die een verkeersovertreding begaat standrechtelijk executeren. Wie het niet met me eens is moet ook niet zeiken als iemand die te hard rijdt later een vrouw verkracht of iemand vermoord.
Hetzelfde stelde ik jaren geleden ook met zwartrijders in het openbaar vervoer voor. Allemaal verkrachters. Daarom: als ze geen kaartje hebben om te knippen dan knippen we maar iets anders door.
Oja, en wie het niet met me eens is is net zo verantwoordelijk als de verkrachter zelf!
pi_148186987
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het oproepen tot het vermoorden van Joden gebeurde ook in de aanloop en tijdens de tweede wereldoorlog. Jij mag raden uit welke etnische groepen die mensen komen die dat doen.
Hoe is dit een reactie op wat ik daar zeg?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148187797
Niets, maar dan ook niets heeft enige herkenning te vinden in het Nazisme. Zeker niet die voorbeelden. De vergelijking is dan ook emotioneel en onterecht.
Conscience do cost.
pi_148187941
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:37 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat jij beschrijft, terwijl jij, mits je 'plannen' doorgevoerd zouden worden wel verantwoordelijk zou zijn voor een hysterische samenleving waarbij mensen enkel op algemeenheden beoordeeld worden in plaats van daadwerkelijk gedrag.

Jammer dat je daar moe van wordt, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen. Jij stelt beleid voor waarbij voor het strafrecht er onderscheid gemaakt kan worden op basis van iets als geloof/afkomst/nationaliteit (daar ben je nog niet eens specifiek over geweest). Dit druist compleet tegen onze grondwet in, en niet voor niets. Als wij iedereen voor de rechtbank verantwoordelijk zouden houden voor wat de groep doet dan is het einde zoek. Nogmaals: je doet voorstellen die niet kunnen en die je vooral niet moet willen. Je creëert een samenleving van wantrouwen in plaats van tolerantie. Je maakt het land er onveiliger op.

Mijn medaille heeft helemaal niet de keerzijde die jij beschrijft. Jij gaat er onterecht vanuit dat tegenstanders van Wilders niets aan problematiek rondom moslims willen doen. Ja, ik kan dat meisje recht in de ogen kijken. Ik ben immers niet verantwoordelijk voor de dood van haar vader; noch is de islam dat. Dat is de moordenaar. En niemand anders. Deze poging tot emotionele chantage slaat dan ook nergens op. Ik zal hem verder maar negeren..
Dat is vaak het probleem met die naïeve wereldverbeteraars. Ze willen wel de lof ontvangen voor hun idealen maar nooit verantwoordelijkheid nemen voor de keerzijde. "We willen grenzen afschaffen voor heel de wereld". Dat Nederland dan onleefbaar wordt is natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid. "We willen Griekenland, dat al tig keer failliet is gegaan, in de Euro." niemand voelt zich verantwoordelijk voor de schade die we daardoor hebben geleden.
Ik vraag het je nogmaals. Ik neem de verantwoordelijkheid voor alle veranderingen betreffende criminele allochtonen. Wil jij dan de verantwoordelijkheid nemen dat je de situatie wil laten zoals hij is en me vertellen hoe je aan dat meisje uit ga leggen dat het beter was dat die draaideurcrimineel, die haar vader vermoord heeft, in Nederland bleef?
pi_148188076
Persoonlijke vetes mogen via DM of PM worden uitgevochten, of niet natuurlijk.

Hier niet in ieder geval.
pi_148188538
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat Wilders dezelfde fascistische tactieken gebruikt als de NSDAP kan je moeilijk ontkennen. Om te beginnen de befaamde zondebok-strategie, maar zo zijn er zo nog 10 te noemen..
Het is echt ongelofelijk. We leven in een tijd dat de meerderheid van de Joden in Nederland overweegt te emigreren DOOR MOSLIMS. Zelfs joodse kleuterscholen worden nu beveiligd TEGEN MOSLIMS. Joden worden in elkaar geslagen, bespuwd en bedreigd DOOR MOSLIMS. De enige man die maatregelen wil nemen waardoor ook joden het hier beter hebben is Wilders. Ik heb wel ff genoeg van die vergelijkingen van Wilders met de nazi's.
pi_148188630
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op wat ik daar zeg?
Het feit dat vooral de joden in WWII slachtoffer waren wordt ff vergeten hier geloof ik.
  woensdag 31 december 2014 @ 15:37:58 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148188793
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het feit dat vooral de joden in WWII slachtoffer waren wordt ff vergeten hier geloof ik.
Doordat een bepaalde bevolkingsgroep werd aangewezen als schuldige aan de meest uiteenlopende problemen, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148188807
quote:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij? Dat wordt juist onderstreept, het gaat over de manier hoe het op ten duur zover heeft kunnen komen, dus door dat wegzetten dan deze bevolkingsgroep.
Bv het niet meer mogen uitoefenen van bepaalde beroepen....
pi_148188852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is echt ongelofelijk. We leven in een tijd dat de meerderheid van de Joden in Nederland overweegt te emigreren DOOR MOSLIMS. Zelfs joodse kleuterscholen worden nu beveiligd TEGEN MOSLIMS. Joden worden in elkaar geslagen, bespuwd en bedreigd DOOR MOSLIMS. De enige man die maatregelen wil nemen waardoor ook joden het hier beter hebben is Wilders. Ik heb wel ff genoeg van die vergelijkingen van Wilders met de nazi's.
Je gaat ze toch niet overtuigen van de harde waarheid.

Vroeger stak dat soort volk hun kop in het zand, tegenwoordig schijnt het gewapend beton te zijn.

Het contrast van de realiteit tegenover hun denkbeelden is gewoon te groot denk ik.

En door maar harder en harder te roepen dat het allemaal niet waar is of dat het allemaal wel reuze meevalt om de eigen gedachtes toch nog voor zichzelf in het reine te brengen, met alle middelen, leugens, bedrog, alles, behalve de waarheid, want die kunnen ze niet aan.
pi_148188858
quote:

[..]

Zo'n beetje alle volkeren in het oosten van Europa waren flink de lul in WOII, niet enkel de joden dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148188978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij? Dat wordt juist onderstreept, het gaat over de manier hoe het op ten duur zover heeft kunnen komen, dus door dat wegzetten dan deze bevolkingsgroep.
Bv het niet meer mogen uitoefenen van bepaalde beroepen....
Ja, al die aanslagen die de joden toen pleegden he?, al die opruiende demo's die ze organiseerden, al die haat die ze hadden tegen de gewone duitser.

Nee, echt een op een te vergelijken.
pi_148189082
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:42 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, al die aanslagen die de joden toen pleegden he?, al die opruiende demo's die ze organiseerden, al die haat die ze hadden tegen de gewone duitser.

Nee, echt een op een te vergelijken.
De immigratiegolf van joden uit het oosten was wel een trigger ja. Of leef jij met het vooroordeel dat alle joden erg succesvol waren?
Er werd heel fiks gesmeten met allerlei leuke geloofscitaatjes van joden bv en geloof me, daar is de islam soms heilig bij.
Er was ook wel gedoe door die immigratiegolf, zelfs binnen de eigen geloofsgemeenschap gaf dat stevige ruzie tussen de meer conservatieven en de meer vrij denkenden.

Denk je werkelijk dat dit allemaal zomaar had kunnen ontstaan? Dat er geen vele andere factoren meespeelde? Naast een hoop onrust om andere dingen in het land waren de joden een makkelijke zondebok en dat waren ze niet omdat alles zo perfect ging.

De aanloop naar de 2de wereldoorlog zit niet in de jaren '40, dat begint veel en veel eerder.
pi_148189811
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat jij er genoeg van hebt doet hier niet ter zake. Gezien dezelfde fascistische technieken is de vergelijking tussen Wilders en Hitler gewoon terecht. Niet per sé qua intentie of daden, maar qua politieke strategie zeker. Het doel heiligt niet de (discriminerende) middelen, klaar.
pi_148189853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doordat een bepaalde bevolkingsgroep werd aangewezen als schuldige aan de meest uiteenlopende problemen, ja.
Ik snap niet waar jullie het lef vandaan halen om zulke uitspraken te doen. Ik vind het zo onbeschoft tegenover joden om de gruwelijkheden uit WWII te vergelijken met Wilders . Stel je voor; Ik praat met een overlevende van de tsunami, die haar hele familie verloren heeft, en zeg tegen haar "Nou, mijn bad stroomde vorige week over, dat is pas erg".
Zo belachelijk vind ik al die vergelijkingen.
pi_148190028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees dat boek van bosma eens, een soort van kampen staan daar al in, niet voor de moslims, wel voor de "linksen". Zo heel vreemd is die koppeling dus niet te noemen, alhoewel het natuurlijk geen 1 op 1 vergelijking is.

Verder lijkt het er aardig op, niet op het eindstuk van de oorlog, maar de aanloop ernaar toe, daar wordt een vergelijking getrokken en die gaat echt op veel essentiele punten op.
Heb je de bladzijde of het hoofdstuk waar Bosma dat geschreven heeft?
pi_148190185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is vaak het probleem met die naïeve wereldverbeteraars. Ze willen wel de lof ontvangen voor hun idealen maar nooit verantwoordelijkheid nemen voor de keerzijde. "We willen grenzen afschaffen voor heel de wereld". Dat Nederland dan onleefbaar wordt is natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid. "We willen Griekenland, dat al tig keer failliet is gegaan, in de Euro." niemand voelt zich verantwoordelijk voor de schade die we daardoor hebben geleden.
Ik vraag het je nogmaals. Ik neem de verantwoordelijkheid voor alle veranderingen betreffende criminele allochtonen. Wil jij dan de verantwoordelijkheid nemen dat je de situatie wil laten zoals hij is en me vertellen hoe je aan dat meisje uit ga leggen dat het beter was dat die draaideurcrimineel, die haar vader vermoord heeft, in Nederland bleef?
Nee, ook dat is een onzinredenering. Allereerst neem je niet de verantwoordelijkheid voor alle veranderingen betreffende criminele allochtonen want je hebt geen flauw benul van de gevolgen van jouw discriminerend beleid. Datzelfde beleid kan namelijk tot een escalatie in de samenleving leiden waar jij zelf het slachtoffer van kan worden. Ik heb niet het idee dat je die gevolgen ook maar enigzins overziet en dus kan je moeilijk stellen dat je de verantwoordelijkheid ervoor neemt.

Daarnaast ben ik niet verantwoordelijk voor de daden van een draaideurcrimineel. Je kan zeggen wat je wilt, maar uiteindelijk is alleen de moordenaar verantwoordelijk voor die daad, niet ik of de moslims. Weet je waar ik wel graag verantwoordelijkheid voor neem? Voor het zoeken naar oplossingen om ervoor te zorgen dat integratie wel een succes wordt. Weet je waar jij de verantwoordelijkheid voor zou moeten nemen? Voor het stigmatiserende effect dat jouw discriminatoire visie heeft. Zat studies die aantonen dat crimineel gedrag zich verhoudt tot ervaringen van stigmatisering, met name bij Marrokaanse jeugd. Dat betekent uiteraard niet dat jij verantwoordelijk bent voor hun daden, immers zoals ik eerder zei: een crimineel is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Maar het stigmatiserende effect van met name Wilders' uitspraken kan je niet ontkennen.

Het sprookje dat Wilders ophoudt dat iedereen die het niet met hem eens medeverantwoordelijk is gaat gewoonweg niet op. Het bekt makkelijk bij mensen met veel frustraties zoals jij, maar het is nergens op gebaseerd. Het is bovendien ontzettend arrogant, omdat het impliceert dat alleen hij met oplossingen bezig is. My way or the highway, zeg maar. Grotere lulkoek bestaat er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')