Rot toch op. Als je de uitspraken van Wilders over de jaren onder elkaar zet en je legt de uitspraken uit vooral de begintijd van de NSDAP ernaast, dan zitten er griezelig veel overeenkomsten in. Misschien moet je eens naar de nazipartij van voor 1933 kijken in plaats van je blind te staren op het beeld van nazi's zoals ze in de oorlog bezig waren. Vernietigingskampen zijn van na 1940, concentratiekampen van na 1933, maar voor die tijd waren er ook al nazi's en die riepen dingen over Joden die echt niet zoveel afweken van wat Wilders c.s. schreeuwen over moslims of Marokkanen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Klopt, ik doe nou net zo krankzinnig als jullie doen. Jullie maken allerlei rare veronderstellingen alsof Wilders al plannen op papier heeft om concentratiekampen te bouwen gezien de verwijzingen naar elk nazi-kopstuk uit WWII. Dan ga ik overdrijven waar deze multiculturele samenleving naar toegaat.
Lees dat boek van bosma eens, een soort van kampen staan daar al in, niet voor de moslims, wel voor de "linksen". Zo heel vreemd is die koppeling dus niet te noemen, alhoewel het natuurlijk geen 1 op 1 vergelijking is.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Klopt, ik doe nou net zo krankzinnig als jullie doen. Jullie maken allerlei rare veronderstellingen alsof Wilders al plannen op papier heeft om concentratiekampen te bouwen gezien de verwijzingen naar elk nazi-kopstuk uit WWII. Dan ga ik overdrijven waar deze multiculturele samenleving naar toegaat.
Voorzichtigheid voorkomt een hoop ellende. Je hebt ook mensen die halen hun 18-jarige mannelijke oppas van internet en dan blijkt opeens volkomen out of the blue dat die aardige jongen hun kind misbruikt heeft zoals onlangs gebeurd is. Dan liever een hysterisch wijf zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Je komt nu over als een hysterisch wijf. Vanwaar al dat wantrouwen in de maatschappij? Het zijn niet alleen de moslims waar je bang voor bent, maar ook mannen die een pedagogisch beroep uitvoeren. Komt het door de media of baseer je dit verwrongen wereldbeeld op basis van eigen ervaringen?
Ik heb het niet over leraren. Ik had het over situaties waar kinderen alleen kunnen zijn met hun oppas/begeleider e.d. Ik zou er natuurlijk ook geen probleem mee hebben dat mijn kind mannelijke leraren heeft op de basisschool.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan is die meerderheid blijkbaar net zo dom als jij. Ik herken dit trouwens eigenlijk helemaal niet(toen mijn zoon nog op de basisschool zat was iedereen erg blij om eindelijk eens een mannelijke leraar te zien).
Ook op een kinderdagverblijf heb ik geen moeite met mannen, maar ik zou mijn kind niet op een dagverblijf zetten waar mensen(m/v) alleen zijn met de kinderen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over leraren. Ik had het over situaties waar kinderen alleen kunnen zijn met hun oppas/begeleider e.d. Ik zou er natuurlijk ook geen probleem mee hebben dat mijn kind mannelijke leraren heeft op de basisschool.
Maar het heeft toch geen nut. Hun plaats wordt meteen ingenomen. Ik zie geen rede om ze dan op te sluiten.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogal een rare conclusie die je uit die tekst haalt. Maar goed, je gedachtegang is toch al een beetje, tja, vreemd.
Nergens staat daar dat criminelen niet gestraft zouden moeten worden namelijk.
Daden mogen best bestraft worden, dat is geen slecht iets, daar heb ik werkelijk geen problemen mee.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar het heeft toch geen nut. Hun plaats wordt meteen ingenomen. Ik zie geen rede om ze dan op te sluiten.
Maar wel de meerderheid, we moeten dat risico gewoon niet nemen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef erodome het volgende:
Niet elke man die leuk met kinderen is is een pedo hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op woensdag 31 december 2014 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel de meerderheid, we moeten dat risico gewoon niet nemen.Volgens mij heeft de meerderheid van die lui een snor. Uitzetten maar al die snorros! Just to be sure..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
Als dit al het geval zou zijn dan is dat nog steeds niet hetzelfde als het uitroeien van moslims. Ik snap dat ook nooit zo, dat zoveel mensen zo'n godsdienst verdedigen. Vroeger waren linkse mensen fel tegen alles wat met de kerk te maken heeft maar de tegenwoordige progressief verdedigt de Koran totdat hij er dood bij neer valt. Tom & Jerry wordt tegenwoordig te gewelddadig bevonden voor kinderen maar ze op vroege leeftijd de Koran laten bestuderen wordt toegejuicht.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij schijnt niet te begrijpen dat dat dus gaat over mensen verwijderen uit het westen, dat het gaat om gedachtepolitie en uiteindelijk iedereen op de wereld verboden wordt om wat met de islam te doen.
Je schijnt niet te begrijpen dat dat niet gaat lukken door met bloemen te strooien.
Dit is nu eenmaal geen ziekte.
Je hebt gelijk dank je dat je me op mijn fout wees. Ik ga echter geen hele documentaire over de man kijken omwille van de historisch verantwoorde Godwinnetjes.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:54 schreef Tem het volgende:
[..]
[..]
Kijk eerst dit nu maar want je begon eerder ook al over een staatsgreep, die mislukte trouwens.
Dus je roept maar gewoon wat en hoopt dat het goed is? Prima, maar dat is geen basis voor een discussie natuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dank je dat je me op mijn fout wees. Ik ga echter geen hele documentaire over de man kijken omwille van de historisch verantwoorde Godwinnetjes.
Om met wilders zelf te spreken, ik kan het grondig oneens zijn met je, maar ik zal vechten voor je vrijheid om anders te denken.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als dit al het geval zou zijn dan is dat nog steeds niet hetzelfde als het uitroeien van moslims. Ik snap dat ook nooit zo, dat zoveel mensen zo'n godsdienst verdedigen. Vroeger waren linkse mensen fel tegen alles wat met de kerk te maken heeft maar de tegenwoordige progressief verdedigt de Koran totdat hij er dood bij neer valt. Tom & Jerry wordt tegenwoordig te gewelddadig bevonden voor kinderen maar ze op vroege leeftijd de Koran laten bestuderen wordt toegejuicht.
Ik weet niet wat hij precies gezegd heeft. Het schijnt dat voor uitspraken van PVV'ers geen bronvermelding nodig is. Heb je een linkje?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij sprak namens de partij en niemand van zijn fractie sprak hem tegen.
Nu zit je in een ontkennende modus.
Serieus willen discussiëren ... over SHitler.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:00 schreef Tem het volgende:
Dus je roept maar gewoon wat en hoopt dat het goed is? Prima, maar dat is geen basis voor een discussie natuurlijk
Dat is toch deel van de discussie, want het ging om de pvv die vindt dat moslims niet meer op bv schiphol e.d. mogen werken, enkel en alleen om het moslim zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Tem het volgende:
Trouwens die hele pedo/kinderdagverblijf discussie is nogal offtopic. Hou het gewoon bij het onderwerp.
Helemaal goed, maar dit topic gaat nu eenmaal over de vergelijking PVV en het nazisme.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een discussie over de merites en wandaden van het nazisme is in mijn beleving weinig zinvol in welke context dan ook. Voor discussies van andere aard houd ik mij aanbevolen.
Het voorbeeld aandragen is niet raar. Er door op blijven discussieren is nogal offtopic en loop je dikke kans in een discussie te komen of mensen het wel of niet prettig vinden hun kind bij een mannelijke groepsleider van een kdv onder te brengen. Is een heel ander onderwerp. En de politieke relevantie zie ik daar al helemaal niet in.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is toch deel van de discussie, want het ging om de pvv die vindt dat moslims niet meer op bv schiphol e.d. mogen werken, enkel en alleen om het moslim zijn.
Dan is het toch niet zo raar om dat even naar wat anders door te trekken?
Ik haat wel meer groepen mensen. De meeste BN'ers bijvoorbeeld. Wat ik dan doe is dat ik de tv uitzet. Zie je? Simpele maatregelen kunnen hele goede resultaten hebben. Ik heb verder geen behoefte om ze te laten vierendelen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik beschrijf hoe het werkt als discriminatie moreel aanvaardbaar wordt op een bepaald terrein. Dan gaat men dat ook op andere terreinen aanvaardbaar vinden.mits de aversie tegen die groepen groot genoeg is. En die etnische haat is er duidelijk.
Ja hoor, ik ben degene die hier overdrijft. Elk nazi-kopstuk is al in dit topic genoemd.quote:[..]
Dat is dus die etnische haat . Je overdrijft iets tot een groot gevaar.
Je rechtvaardigt met die fantasie je agressie
Jij ovedrijft idd. Je wilt niet het item etnische haat in dit debat en dan haal je er de nazi's erbij.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Ja hoor, ik ben degene die hier overdrijft. Elk nazi-kopstuk is al in dit topic genoemd.
Ik word een beetje moe me te verdedigen tegen eventuele consequenties en eventuele strengere maatregelen die al dan niet ingevoerd zouden worden. Nou is het een keer mijn beurt. Mijn medaille heeft een keerzijde maar de jouwe ook. Je kan niet alleen de vruchten plukken van iets en de negatieve consequenties van je afschuiven. Dus:quote:Op woensdag 31 december 2014 12:10 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee wat je megalomane ideeën voor consequenties hebben. Zo te zien wil je een wetswijziging doorvoeren die betekent dat je op basis van tweede nationaliteit een crimineel uit kan zetten? Allereerst is dit niet juridisch vast te leggen en zeker niet op een manier dat de groep die jij wil targetten aangepakt wordt. Idem dito voor immigratie.
Maar dat is niet eens het belangrijkste: want zelfs als het mogelijk was betekent jouw ingreep een totale verandering van onze rechtsstaat. Een rechtsstaat waar je een individu verantwoordelijk kan houden voor een groep waartoe die behoort. Je kan dan een pedofiel verantwoordelijk houden voor alle pedofielen, een lageropgeleide voor alle lageropgeleiden, een gehandicapte voor alle gehandicapten, etc.
Buiten de rechtsstaat om betekent dit ook dat men in de samenleving elkaar gaat beoordelen op oppervlakkigheden. Immers, als wij een moslim beoordelen op basis van zijn groep, waarom mag diegene dan niet generaliseren? Je krijgt een complete zondebok-samenleving van stigmatiseringen die onterecht zijn. Dat een bepaalde bevolkingsgroep vaker in de criminaliteit komt betekent nog niet dat je de groep daarop kan aanrekenen. Mannen komen ook vaker in de criminaliteit voor dan vrouwen, wil je daar ook iets aan doen?
Je hebt echt geen idee wat de plannen van Wilders voor consequenties hebben (ik moet zeggen: zouden hebben, want hij heeft nog nooit een wetsvoorstel hierover ingediend dat constitutioneel gezien mogelijk is). Het land wordt onleefbaar..
En als je sommige uitspraken van Wilders vergelijkt met die van Gandhi of Donald Duck dan zullen ze ook overeenkomen. Of uitspraken van een pvda'er met die van Lenin vergelijken zal ook overeenkomsten opleveren. Godallemachtig, er wordt hier meer aan kaartleggen gedaan dan in een zigeunerkamp.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Rot toch op. Als je de uitspraken van Wilders over de jaren onder elkaar zet en je legt de uitspraken uit vooral de begintijd van de NSDAP ernaast, dan zitten er griezelig veel overeenkomsten in. Misschien moet je eens naar de nazipartij van voor 1933 kijken in plaats van je blind te staren op het beeld van nazi's zoals ze in de oorlog bezig waren. Vernietigingskampen zijn van na 1940, concentratiekampen van na 1933, maar voor die tijd waren er ook al nazi's en die riepen dingen over Joden die echt niet zoveel afweken van wat Wilders c.s. schreeuwen over moslims of Marokkanen.
Linkje van die uitspraak?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees dat boek van bosma eens, een soort van kampen staan daar al in, niet voor de moslims, wel voor de "linksen". Zo heel vreemd is die koppeling dus niet te noemen, alhoewel het natuurlijk geen 1 op 1 vergelijking is.
Verder lijkt het er aardig op, niet op het eindstuk van de oorlog, maar de aanloop ernaar toe, daar wordt een vergelijking getrokken en die gaat echt op veel essentiele punten op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |