Persoonlijk denk ik dat ze Mohammed's opvattingen wereldwijd wel overtreffen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zijn ook gedegen kandidaten inderdaad.
Dit is wel een leuke lijst.
http://www.ranker.com/cro(...)l-people-of-all-time
Soort van DVD-bundel van Disney klassiekers dus?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:47 schreef Triggershot het volgende:
Behoorlijk wel, de Koran acht zich meer als een reisgids, 9 van de 10x zijn er aan verhalen maar een klein stuk besteed, is meer als een boek met richtlijnen dan symboliek
Zo zie je maar weer, de Koran is niet origineel als het gaat om joden dan he.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Soort van DVD-bundel van Disney klassiekers dus?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef Triggershot het volgende:
Zo zie je maar weer, de Koran is niet origineel als het gaat om joden dan he.
Sowieso een heel lastige lijst om te maken natuurlijk. Elk ''bouwde'' weer verder op de ander.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef Triggershot het volgende:
Persoonlijk denk ik dat ze Mohammed's opvattingen wereldwijd wel overtreffen.
bij wie gaan we beginnen is dan de vraag.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso een heel lastige lijst om te maken natuurlijk. Elk ''bouwde'' weer verder op de ander.
Adam natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bij wie gaan we beginnen is dan de vraag.
Zou ik ook graag willen zeggen. Maar ook hij had zo z'n voorgangers. Zowel in Griekenland zelf als in b.v. India.quote:
Mmm ja, zij was wrs wel degene die de kunst van het baren had uitgevonden.quote:
Nee joh, der waren al dieren aanwezig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmm ja, zij was wrs wel de eerste die de kunst van het baren had uitgevonden.
Ik zou al veel eerder beginnen. Ontstaan van steden zoals Hassuna, Samarra en Halaf, toch een fundamentele stap. Al ligt het er aan wat je als 'invloed op de wereld' definieert.quote:
True. Uiteindelijk dank gaat dan naarquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Triggershot het volgende:
Nee joh, der waren al dieren aanwezig.
Welke ''natuurkundige'' griek was het ook al weer die, naar onze interpretatie, de atoom leek te omschrijven?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Romanus het volgende:
Ik zou al veel eerder beginnen. Ontstaan van steden zoals Hassuna, Samarra en Halaf, toch een fundamentele stap. Al ligt het er aan wat je als 'invloed op de wereld' definieert.
Leucippus, maar misschien dacht je aan Democritus of Epicurus, die waren namelijk aanhangers van het atomismequote:Op dinsdag 23 december 2014 02:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke ''natuurkundige'' griek was het ook al weer die, naar onze interpretatie, de atoom leek te omschrijven?
Leucippus! Duidelijk hij.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:03 schreef Romanus het volgende:
[..]
Leucippus, maar misschien dacht je aan Democritus of Epicurus, die waren namelijk aanhangers van het atomisme
dan kan je echt niet de Islam schuld geven van dit allesquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
True. Uiteindelijk dank gaat dan naar
[ afbeelding ]
?
Nee, overduidelijk. Waar zijn de demonstraties tegen T-rex en consorten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:05 schreef Triggershot het volgende:
dan kan je echt niet de Islam schuld geven van dit alles
De sprookjes van Grimm, maar zeker die van Hans Christiaan Andersen bevatten allen een moraal, of is je dat ontgaan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat sprookjes geen moraal kunnen hebben he.
Daar heb je flink wat lef voor nodig vrees ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, overduidelijk. Waar zijn de demonstraties tegen T-rex en consorten?
Nog vele jaren dan maar hč...quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:07 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoop niet dat ik verbannen word door dat plaatje hier bovenaan want morgen ben ik 10 jaar lid van FOK en dat wil ik groots vieren.
Ja, dat is het probleem met die vergelijking. God wordt binnen de islam niet geportretteerd als een wezen.quote:
Je citeert nota bene een stukje waarin ik zeg dat sprookjes niet zonder een moraal hoeven te komen en jij vraagt mij of de moraal in X en Y is ontgaan, gast.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De sprookjes van Grimm, maar zeker die van Hans Christiaan Andersen bevatten allen een moraal, of is je dat ontgaan?
Als men over religie zegt dat het een sprookje is, dan doelt men vooral op het feit dat de centrale figuur in die religies: God, Allah of Jahweh een sprookjesfiguur is, net zoals bijv. feeën, kabouters, trollen en noem maar op in sprookjes en sagen. Imaginaire wezens, die mensen zelf verzonnen hebben om op die manier uiting te geven aan bepaalde psychologische behoeften, angsten etc...
Nee, het is een soort alles doordringende kracht van de natuur idd. Daar waar de God der Joden idd meer een persoon voorstelt. Het Christendom en Jodendom zou je kunnen zeggen doet daardoor ook meer beroep op de logos dan de mythos. Misschien kun je je er daardoor al redenerende weg makkelijker van los maken dan zo'n in principe vrij esoterische kracht, die eigenlijk alleen van je vraagt om je aan hem/het te onderwerpen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem met die vergelijking. God wordt binnen de islam niet geportretteerd als een wezen.
Maar dan was Jurassic Park wel apart geweest.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef LelijKnap het volgende:
T-rex leek overigens veel meer op een kip dan voorheen gedacht.
Hij zag er gewoon zo uit als in Jurassic Park, klaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:12 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe dan ook, T-rex leek meer op dit;
[ afbeelding ]
of [ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Tussen alle bekende godheden is Allah dan ook wel een unieke, gematigder vergeleken met het Jahweh beeld, minder hippy dan Jezus, dat moet men wel toegevenquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:10 schreef LelijKnap het volgende:
Allah valt buiten tijd en ruimte maar/en is overal en altijd.
Dit topic gaat over dino's.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef Taraxia het volgende:
Als je kijkt naar het aantal conflicten in de wereld, hoe groot is het percentage moslimgerelateerd?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef Taraxia het volgende:
Als je kijkt naar het aantal conflicten in de wereld, hoe groot is het percentage moslimgerelateerd?
Hoe ziet ie r eigenlijk uit in de nieuwe?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar dan was Jurassic Park wel apart geweest.
Exact. Het Godsconcept van Allah is vrij goed afgesloten wat dat betreft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:13 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, het is een soort alles doordringende kracht van de natuur idd. Daar waar de God der Joden idd meer een persoon voorstelt. Het Christendom en Jodendom zou je kunnen zeggen doet daardoor ook meer beroep op de logos dan de mythos. Misschien kun je je er daardoor al redenerende weg makkelijker van los maken dan zo'n in principe vrij esoterische kracht, die eigenlijk alleen van je vraagt om je aan hem/het te onderwerpen.
Sowieso moet je zijn boodschap onderverdelen in 2 perioden, Mekka en Madinah, volgens veel historici is er niemand in de geschiedenis wiens leven zo goed gedocumenteerd is tot in de kleinste details als hij, je komt er bijzonder interessante dingen in tegen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef LelijKnap het volgende:
Toch is het interessant om je af te vragen hoe Mohammed in elkaar zat en met welke intenties hij zijn woorden tot mensen bracht.
- Of hij was daadwerkelijk een profeet
- Of hij was psychotisch
- Of hij was een leugenaar met lust naar invloed/macht
- Of hij was een leugenaar met het verlangen van een geordende samenleving (ook na z'n tijd)
- Of ...
- Of een combinatie van bovenstaande
Ik zeg juist dat sprookjes altijd moralistisch van aard zijn, niet dat ze niet zonder moraal hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je citeert nota bene een stukje waarin ik zeg dat sprookjes niet zonder een moraal hoeven te komen en jij vraagt mij of de moraal in X en Y is ontgaan, gast.
Klopt idd, de nog verëerde Kaaba stamt ook uit een periode lang voordat Mohammed idd die ordening via zijn variant van het succesvolle monotheīsme aanbracht. Hierbij keek hij naar de religies die voor hem kwamen en die voor de volkeren die die religies aanhingen idd heel wat meer ordening bracht dan de natuurgoden die de Arabische woestijnvolkeren zelf aanhingen.quote:Religieen zijn dan ook geen sprookjes, maar een poging tot een sociale hervorming van de maatschappij, het brengen van order, de metafysische zaken zijn pogingen om spirituele zaken te beschrijven, ten tijde van de opkomst van het Jodendom, Christendom en de Islam was er geen gebrek aan goden of andere bovennatuurlijke zaken, de reeds aanwezige opvattingen zijn 'gerationaliseerd' om meer structuur te brengen in het dagelijke 'wereldse' leven. De focus lag volledig op het tastbare met een idee van 'Oh wee als je in dit leven niet 'goed' leeft, dan komt er iets verschrikkelijks daarna'.
Mwoa, op mij komt ''hij'' vrij sadistisch en psychotisch over.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:14 schreef Triggershot het volgende:
Tussen alle bekende godheden is Allah dan ook wel een unieke, gematigder vergeleken met het Jahweh beeld, minder hippy dan Jezus, dat moet men wel toegeven
Dan zeg ik dat je het overschat, alhoewel je nuance dan weer verwarrend is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat sprookjes altijd moralistisch van aard zijn, niet dat ze niet zonder moraal hoeven te zijn.
agreed upon.quote:Klopt idd, de nog verëerde Kaaba stamt ook uit een periode lang voordat Mohammed idd die ordening via zijn variant van het succesvolle monotheīsme aanbracht. Hierbij keek hij naar de religies die voor hem kwamen en die voor de volkeren die die religies aanhingen idd heel wat meer ordening bracht dan de natuurgoden die de Arabische woestijngoden zelf aanhingen.
Worden interessante dingen beweerd inderdaad. Tijdje niet meer mee bezig gehouden maar wat mij nog het beste bijstaat is dat er beweerd werd dat hij rode pupillen had?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:19 schreef Triggershot het volgende:
Sowieso moet je zijn boodschap onderverdelen in 2 perioden, Mekka en Madinah, volgens veel historici is er niemand in de geschiedenis wiens leven zo goed gedocumenteerd is tot in de kleinste details als hij, je komt er bijzonder interessante dingen in tegen.
Bij moord en doodslag gaat het meestal om ‘de kut of de knaak’.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
Veruit de meeste conflicten in de wereld hebben met vrouwen te maken schat ik zo. Man wil vrouw, heeft geld en spullen nodig om haar te paaien, moet een bank beroven, andere man neemt vrouw af, moet hij die andere man weer doden, Vkingen moeten steden plunderen om spullen voor vrouwen te halen, ISIS lokt jongeren met seksslavinnen, Allah belooft zoveel maagden na een martellarendood, alles komt door vrouwen.
Ik ben misschien wat subjectiever, maar denk dat dat dan weer misstanden zijn diens boodschap door vertalingen en context verloren is geraakt, maar blijft uiteindelijk allemaal interpretaties.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mwoa, op mij komt ''hij'' vrij sadistisch en psychotisch over.
Dat kan ik zo 123 niet plaatsen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Worden interessante dingen beweerd inderdaad. Tijdje niet meer mee bezig gehouden maar wat mij nog het beste bijstaat is dat er beweerd werd dat hij rode pupillen had?
Ja, dat maakt het lastig. Maar over z'n almacht hoeft niet getwijfeld te worden, toch?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:22 schreef Triggershot het volgende:
Ik ben misschien wat subjectiever, maar denk dat dat dan weer misstanden zijn diens boodschap door vertalingen en context verloren is geraakt, maar blijft uiteindelijk allemaal interpretaties.
Lastig, de Koran spreekt letterlijk over 'Allah heeft macht over alle zaken', dit wordt wel altijd vertaald als 'almachtig' idd, maar elders zegt de Koran dan weer van 'Allah kan geen kinderen hebben, Allah heeft zichzelf onrecht verboden' etc.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het lastig. Maar over z'n almacht hoeft niet getwijfeld te worden, toch?
Rode haartjes in baard staat me wel bij, maar ogen kan ik echt even niet meer plaatsenquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vrij typerende bewering wel. Het maakt het of waarschijnlijker of waarschijnlijker.
Mm in zijn almacht heeft hij zichzelf een of meerdere restricties opgelegd, lijkt me. Tweede deel van de bewering zegt namelijk ''zichzelf verboden''.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:27 schreef Triggershot het volgende:
Lastig, de Koran spreekt letterlijk over 'Allah heeft macht over alle zaken', dit wordt wel altijd vertaald als 'almachtig' idd, maar elders zegt de Koran dan weer van 'Allah kan geen kinderen hebben, Allah heeft zichzelf onrecht verboden' etc.
Ikzelf vind de these die Fukuyama propageerde in zijn spraakmakende boek The end of History and the last man interessanter. Hij zegt dat conflicten voortkomen uit wat Socrates (via Plato uiteraard) noemde de thymos, de strijd om erkenning, de trots, de menselijke waarde. Het beteugelen van de thymotische krachten zorgt dan voor daadwerkelijke ontwikkeling in de wereldgeschiedenis, dit proces mondt nl. uit in het ontstaan van de Liberale Democratie... natuurlijk is elke vorm van historicisme gedoemd te mislukken, zoals Karl Popper al aangaf. En dit hebben we ook gezien in de Arabische Lente.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
Veruit de meeste conflicten in de wereld hebben met vrouwen te maken schat ik zo. Man wil vrouw, heeft geld en spullen nodig om haar te paaien, moet een bank beroven, andere man neemt vrouw af, moet hij die andere man weer doden, Vkingen moeten steden plunderen om spullen voor vrouwen te halen, ISIS lokt jongeren met seksslavinnen, Allah belooft zoveel maagden na een martellarendood, alles komt door vrouwen.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:32 schreef DrDentz het volgende:
Maar zijn Allah en God nu twee verschillende personages of zijn ze dezelfde maar in een verschillende vertaling? Of zijn het zeg maar broers die tegen elkaar een potje Black & White spelen en hun invloedssferen tegen elkaar laten strijden?
Daar duidt de Hadith in dit geval wel op ja.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mm in zijn almacht heeft hij zichzelf een of meerdere restricties opgelegd, lijkt me. Tweede deel van de bewering zegt namelijk ''zichzelf verboden''.
Jij als ex-moslim kijkt er ook anders tegenaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar duidt de Hadith in dit geval wel op ja.
hmm?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij als ex-moslim kijkt er ook anders tegenaan natuurlijk.
Ik denk dat jij de koran genuanceerder kan lezen dan een willekeurig iemand die zich er niet in heeft verdiept maar wel van het islam bashen zijn hobby heeft gemaakt.quote:
Wat ik begrijp is dat dit gaat tegen illegalen en voor meedoen in de samenleving. En de machthebbers weten niet wat ze ermee aan moeten. Daarnaast lopen er nog al wat extreemrechtsen mee in de parade.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:35 schreef DrDentz het volgende:
Overigens deze demonstratie, daar ben ik tegen, dit is gewoon klootjesvolk dat zich afreageert op klootjesvolk. Die moslims hebben geen macht, die demonstranten hebben geen macht, als ze nou samenwerken en de echte machthebbers aanspreken, dat is stoerder.
Dit klopt wel inderdaad, de verantwoordelijken zitten in de politiek.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:35 schreef DrDentz het volgende:
Overigens deze demonstratie, daar ben ik tegen, dit is gewoon klootjesvolk dat zich afreageert op klootjesvolk. Die moslims hebben geen macht, die demonstranten hebben geen macht, als ze nou samenwerken en de echte machthebbers aanspreken, dat is stoerder.
?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:43 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat jij de koran genuanceerder kan lezen dan een willekeurig iemand die zich er niet in heeft verdiept maar wel van het islam bashen zijn hobby heeft gemaakt.
Geen idee of het genuanceerder is, maar ik kom er zelf voor mijn gevoel veel zaken in tegen wat mijn interesse opwekt en de omgeving en opleiding zal ook wel een rol gespeeld hebben, mensen die iets bashen op basis van horen zeggen, tjah, wat moet je er mee.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de koran genuanceerder kan lezen dan een willekeurig iemand die zich er niet in heeft verdiept maar wel van het islam bashen zijn hobby heeft gemaakt.
"Het verdiepen in" zie je iig niet bij de doorsnee moslim, is mijn ervaring. Men kan ook helemaal niets naast zijn geloof leggen om ahw een vergelijking te maken, eenvoudigweg omdat men daar niets van weet. En wat ik merk is dat men hele en halve narratieven aan elkaar door verteld, men combineert dit met wat internetkennis, van sites die eveneens een vrij beperkte kijk op de zaken hanteren, en voilā.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook nog, bovendien dikt hij de boel aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:47 schreef DrDentz het volgende:
Die Ed Aus Holland, die heeft het over die Shariah driehoek in Den Haag, maar de redacteur die dat verzonnen heeft is ontslagen bij Trouw.
Ken jij islamcritici die zich ook daadwerkelijk hebben verdiept in de islam?quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee of het genuanceerder is, maar ik kom er zelf voor mijn gevoel veel zaken in tegen wat mijn interesse opwekt en de omgeving en opleiding zal ook wel een rol gespeeld hebben, mensen die iets bashen op basis van horen zeggen, tjah, wat moet je er mee.
Ik zie de andere kamp net zo, als ik heel eerlijk moet zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"Het verdiepen in" zie je iig niet bij de doorsnee moslim, is mijn ervaring. Men kan ook helemaal niets naast zijn geloof leggen om ahw een vergelijking te maken, eenvoudigweg omdat men daar niets van weet. En wat ik merk is dat men hele en halve narratieven aan elkaar door verteld, men combineert dit met wat internetkennis, van sites die eveneens een vrij beperkte kijk op de zaken hanteren, en voilā.
Er zijn inderdaad ook erg veel moslims die vrijwel niets afweten van hun eigen religie, dat klopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"Het verdiepen in" zie je iig niet bij de doorsnee moslim, is mijn ervaring. Men kan ook helemaal niets naast zijn geloof leggen om ahw een vergelijking te maken, eenvoudigweg omdat men daar niets van weet. En wat ik merk is dat men hele en halve narratieven aan elkaar door verteld, men combineert dit met wat internetkennis, van sites die eveneens een vrij beperkte kijk op de zaken hanteren, en voilā.
Hans Jansenquote:Op dinsdag 23 december 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ken jij islamcritici die zich ook daadwerkelijk hebben verdiept in de islam?
Ja, dat is zo, maar ze verdedigen vaak wel een ander soort standpunt. Een min of meer relativistisch standpunt, daar waar moslims een absolutistisch standpunt verdedigen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie de andere kamp net zo, als ik heel eerlijk moet zijn.
Zonder politiek agenda? dan wordt het lijstje wel heeeeeeeel klein, maar denk dat Al Razi een goed historisch voorbeeld is, modernere critici, pfff, daar vraag je me iets, Irshad Manji en Taslima Nasrin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb me redelijk verdiept in geschiedenis, theorie en ken de praktijk een beetje. Uit de praktijk moet ik zeggen dat ik maar een gering aantal mensen ken en die hebben iig allemaal een baan en de meeste zijn redelijk tot behoorlijk opgeleid en spreken redelijk tot behoorlijk Nederlands (obviously spreek ik zelf niet Turks of Arabisch).quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat niet enorm afhankelijk van welke voorbeelden je gaat aanhalen? Pim Fortuyn en Marco Pastors zou ik aanmoedigen, Wilders en zijn kliekje zijn volgens mij niet minder dogmatisch en absolutistisch over hun islam opvattingen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar ze verdedigen vaak wel een ander soort standpunt. Een min of meer relativistisch standpunt, daar waar moslims een absolutistisch standpunt verdedigen.
Jammer eigenlijk dat het er maar zo weinig zijn. Waren het er meer, dan viel er misschien op een deftige manier te discussiëren. Want ik denk dat ook jij erkent dat er zaken in de Koran staan (als voorbeeld) die men terecht als onwenselijk zou kunnen beschouwen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder politiek agenda? dan wordt het lijstje wel heeeeeeeel klein, maar denk dat Al Razi een goed historisch voorbeeld is, modernere critici, pfff, daar vraag je me iets, Irshad Manji en Taslima Nasrin.
Nee.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:02 schreef Smack10 het volgende:
Het kan aan mij liggen maar 20.000 mensen is wel veel of niet?
Wilders en zijn kliekje lijden een beetje aan het col. Kurtz-syndroom. Om je vijand te bestrijden moet je een beetje veranderen in je vijand idd. Als je nu filmpjes van Pim Fortuyn terugziet dan is hij vele malen gematigder dan wat nu gangbaar is idd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is dat niet enorm afhankelijk van welke voorbeelden je gaat aanhalen? Pim Fortuyn en Marco Pastors zou ik aanmoedigen, Wilders en zijn kliekje zijn volgens mij niet minder dogmatisch en absolutistisch over hun islam opvattingen.
Ik denk dat dit wel een mooi, gepast en inhoudelijk debat is om te volgen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jammer eigenlijk dat het er maar zo weinig zijn. Waren het er meer, dan viel er misschien op een deftige manier te discussiëren. Want ik denk dat ook jij erkent dat er zaken in de Koran staan (als voorbeeld) die men terecht als onwenselijk zou kunnen beschouwen.
Politiek kan ik het wel begrijpen, hij ageerde toentertijd tegen Fortuyn en vond hem verderfelijk en nu ziet hij zich als opvolger van en is hij feller dan Fortuyn, zelfde met Hans Jansen, draaikonterij van het kaliber waar Bos nog iets van kan leren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wilders en zijn kliekje lijden een beetje aan het col. Kurtz-syndroom. Om je vijand te bestrijden moet je een beetje veranderen in je vijand idd. Als je nu filmpjes van Pim Fortuyn terugziet dan is hij vele malen gematigder dan wat nu gangbaar is idd.
Natuurlijk is dat zo, de koran is een relatief lastig boek om te lezen. Waarom? omdat alles context afhankelijk is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel een mooi, gepast en inhoudelijk debat is om te volgen.
Wat betreft onwenselijke zaken in de koran hangt het echt van de voorbeelden af, zag toevallig in een ander topic voorbeelden dat er in de Koran termen als 'terreur, 72 maagden of dwingen te geloven' voorkomt, mja, wat moet je daarmee, die 3 zaken komen nergens in de Koran voor, dat moet je dan of negeren of wegwuiven.
Illustratieve voorbeelden zijn:
Terreur is een te modern en subjectief vertaling / woord om een boek van de 7e eeuw mee aan te duiden.
72 maagden komt voort uit de hadith en niet in de Koran te vinden
en als er een vers is die de Jihadisten het meest negeren zijn het wel de verzen waarin de Koran godsdienstvrijheid en andere godsdiensten institutioneel erkend.
De tegendemonstratie had 4 keer zo weinig opkomst, dat zegt ook wel wat..quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk eens naar het bevolkingsaantal in dit plaatsje.
Dat de meeste mensen geen zin hebben om mee te doen aan gekke demonstraties?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De tegendemonstratie had 4 keer zo weinig opkomst, dat zegt ook wel wat..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |