abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147869002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

True. Uiteindelijk dank gaat dan naar

[ afbeelding ]

?
dan kan je echt niet de Islam schuld geven van dit alles
pi_147869004

Waarom zijn Den Haag en Dresden niet zwart gekleurd?
pi_147869017
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:05 schreef Triggershot het volgende:
dan kan je echt niet de Islam schuld geven van dit alles
Nee, overduidelijk. Waar zijn de demonstraties tegen T-rex en consorten?
pi_147869032
T-rex leek overigens veel meer op een kip dan voorheen gedacht.
pi_147869034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat sprookjes geen moraal kunnen hebben he.
De sprookjes van Grimm, maar zeker die van Hans Christiaan Andersen bevatten allen een moraal, of is je dat ontgaan?
Als men over religie zegt dat het een sprookje is, dan doelt men vooral op het feit dat de centrale figuur in die religies: God, Allah of Jahweh een sprookjesfiguur is, net zoals bijv. feeën, kabouters, trollen en noem maar op in sprookjes en sagen. Imaginaire wezens, die mensen zelf verzonnen hebben om op die manier uiting te geven aan bepaalde psychologische behoeften, angsten etc...
I´m back.
pi_147869048
Ik hoop niet dat ik verbannen word door dat plaatje hier bovenaan want morgen ben ik 10 jaar lid van FOK en dat wil ik groots vieren.
pi_147869058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, overduidelijk. Waar zijn de demonstraties tegen T-rex en consorten?
Daar heb je flink wat lef voor nodig vrees ik.
pi_147869059
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:07 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoop niet dat ik verbannen word door dat plaatje hier bovenaan want morgen ben ik 10 jaar lid van FOK en dat wil ik groots vieren.
Nog vele jaren dan maar hè... :).
I´m back.
pi_147869065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
. Imaginaire wezens
Ja, dat is het probleem met die vergelijking. God wordt binnen de islam niet geportretteerd als een wezen.
pi_147869094
Allah valt buiten tijd en ruimte maar/en is overal en altijd.
pi_147869133
Hoe dan ook, T-rex leek meer op dit;

of

of

pi_147869144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De sprookjes van Grimm, maar zeker die van Hans Christiaan Andersen bevatten allen een moraal, of is je dat ontgaan?
Als men over religie zegt dat het een sprookje is, dan doelt men vooral op het feit dat de centrale figuur in die religies: God, Allah of Jahweh een sprookjesfiguur is, net zoals bijv. feeën, kabouters, trollen en noem maar op in sprookjes en sagen. Imaginaire wezens, die mensen zelf verzonnen hebben om op die manier uiting te geven aan bepaalde psychologische behoeften, angsten etc...
Je citeert nota bene een stukje waarin ik zeg dat sprookjes niet zonder een moraal hoeven te komen en jij vraagt mij of de moraal in X en Y is ontgaan, gast.

Religieen zijn dan ook geen sprookjes, maar een poging tot een sociale hervorming van de maatschappij, het brengen van order, de metafysische zaken zijn pogingen om spirituele zaken te beschrijven, ten tijde van de opkomst van het Jodendom, Christendom en de Islam was er geen gebrek aan goden of andere bovennatuurlijke zaken, de reeds aanwezige opvattingen zijn 'gerationaliseerd' om meer structuur te brengen in het dagelijke 'wereldse' leven. De focus lag volledig op het tastbare met een idee van 'Oh wee als je in dit leven niet 'goed' leeft, dan komt er iets verschrikkelijks daarna'.
pi_147869163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat is het probleem met die vergelijking. God wordt binnen de islam niet geportretteerd als een wezen.
Nee, het is een soort alles doordringende kracht van de natuur idd. Daar waar de God der Joden idd meer een persoon voorstelt. Het Christendom en Jodendom zou je kunnen zeggen doet daardoor ook meer beroep op de logos dan de mythos. Misschien kun je je er daardoor al redenerende weg makkelijker van los maken dan zo'n in principe vrij esoterische kracht, die eigenlijk alleen van je vraagt om je aan hem/het te onderwerpen.
I´m back.
pi_147869164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:06 schreef LelijKnap het volgende:
T-rex leek overigens veel meer op een kip dan voorheen gedacht.
Maar dan was Jurassic Park wel apart geweest.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147869170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:12 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe dan ook, T-rex leek meer op dit;

[ afbeelding ]

of [ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Hij zag er gewoon zo uit als in Jurassic Park, klaar.
pi_147869173
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:10 schreef LelijKnap het volgende:
Allah valt buiten tijd en ruimte maar/en is overal en altijd.
Tussen alle bekende godheden is Allah dan ook wel een unieke, gematigder vergeleken met het Jahweh beeld, minder hippy dan Jezus, dat moet men wel toegeven
pi_147869187
Als je kijkt naar het aantal conflicten in de wereld, hoe groot is het percentage moslimgerelateerd?
pi_147869197
Toch is het interessant om je af te vragen hoe Mohammed in elkaar zat en met welke intenties hij zijn woorden tot mensen bracht.

- Of hij was daadwerkelijk een profeet
- Of hij was psychotisch
- Of hij was een leugenaar met lust naar invloed/macht
- Of hij was een leugenaar met het verlangen van een geordende samenleving (ook na z'n tijd)
- Of ...
- Of een combinatie van bovenstaande
pi_147869201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef Taraxia het volgende:
Als je kijkt naar het aantal conflicten in de wereld, hoe groot is het percentage moslimgerelateerd?
Dit topic gaat over dino's.
pi_147869209
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef Taraxia het volgende:

VS

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 02:17:01 ]
pi_147869216
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar dan was Jurassic Park wel apart geweest.
Hoe ziet ie r eigenlijk uit in de nieuwe?
pi_147869233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:13 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, het is een soort alles doordringende kracht van de natuur idd. Daar waar de God der Joden idd meer een persoon voorstelt. Het Christendom en Jodendom zou je kunnen zeggen doet daardoor ook meer beroep op de logos dan de mythos. Misschien kun je je er daardoor al redenerende weg makkelijker van los maken dan zo'n in principe vrij esoterische kracht, die eigenlijk alleen van je vraagt om je aan hem/het te onderwerpen.
Exact. Het Godsconcept van Allah is vrij goed afgesloten wat dat betreft.
pi_147869258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef DrDentz het volgende:
Dit topic gaat over dino's.
Niet zomaar een dino
pi_147869261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:15 schreef LelijKnap het volgende:
Toch is het interessant om je af te vragen hoe Mohammed in elkaar zat en met welke intenties hij zijn woorden tot mensen bracht.

- Of hij was daadwerkelijk een profeet
- Of hij was psychotisch
- Of hij was een leugenaar met lust naar invloed/macht
- Of hij was een leugenaar met het verlangen van een geordende samenleving (ook na z'n tijd)
- Of ...
- Of een combinatie van bovenstaande
Sowieso moet je zijn boodschap onderverdelen in 2 perioden, Mekka en Madinah, volgens veel historici is er niemand in de geschiedenis wiens leven zo goed gedocumenteerd is tot in de kleinste details als hij, je komt er bijzonder interessante dingen in tegen.
pi_147869266
Veruit de meeste conflicten in de wereld hebben met vrouwen te maken schat ik zo. Man wil vrouw, heeft geld en spullen nodig om haar te paaien, moet een bank beroven, andere man neemt vrouw af, moet hij die andere man weer doden, Vkingen moeten steden plunderen om spullen voor vrouwen te halen, ISIS lokt jongeren met seksslavinnen, Allah belooft zoveel maagden na een martellarendood, alles komt door vrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')