abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147870158
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ken jij islamcritici die zich ook daadwerkelijk hebben verdiept in de islam?
Hisham Melham. http://en.wikipedia.org/wiki/Hisham_Melhem
I´m back.
pi_147870162
quote:
Thx
pi_147870170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:07 schreef Smack10 het volgende:
Opstand van fatsoenlijken

Oud-bondskanselier Gerhard Schröder heeft opgeroepen tot een 'opstand van de fatsoenlijken' tegen Pegida. Hij herinnerde eraan dat in 2010 na een brandaanslag op een synagoge in Düsseldorf 200.000 mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren tegen vreemdelingenhaat en antisemitisme.

'Dit gebeurde uiteraard met bondspresident en bondskanselier voorop. Zo'n publieke reactie hebben we ook nu nodig.'

In plaats van naar mensen te luisteren, gewoon kop nog verder in het zand steken. :')
Er is nu toch een opstand van fatsoenlijken? Mensen die deze barbarij niet kunnen verdragen en ook niet medeplichtig willen zijn aan het naar de afgrond brengen van de Duitse samenleving.

Of bedoelt deze Schroder dat er een demonstratie van Duitslandhaters moet komen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147870175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, de koran is een relatief lastig boek om te lezen. Waarom? omdat alles context afhankelijk is.

Het punt is alleen: dat zolang die gewelddadige citaten er staan en zolang er gestoorde zijn die die teksten letterlijk nemen (dus zonder vorm van interpretatie) lijkt mij het redelijk als men dat als een probleem ziet.

Is heel de religie (islam) daarom een probleem? uiteraard niet.
Dan zou ik nog een stap verder gaan en zeggen dat alle passages van de Koran onwenselijk zijn, niet alleen de zogenaamd gewelddadige, als de boodschap van iets niet overkomt naar waarde van diens tijdgeest, dan is het sowieso al niet meer wat je denkt dat het is.
pi_147870194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan zou ik nog een stap verder gaan en zeggen dat alle passages van de Koran onwenselijk zijn, niet alleen de zogenaamd gewelddadige, als de boodschap van iets niet overkomt naar waarde van diens tijdgeest, dan is het sowieso al niet meer wat je denkt dat het is.
Dat zou je kunnen doen, het punt is alleen dat er heel veel moslims zijn die niemand kwaad doen.

Er zijn meer dan 1,2 miljard moslims, daarover generaliseren is echt belachelijk.
pi_147870196
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Er is nu toch een opstand van fatsoenlijken? Mensen die deze barbarij niet kunnen verdragen en ook niet medeplichtig willen zijn aan het naar de afgrond brengen van de Duitse samenleving.

Of bedoelt deze Schroder dat er een demonstratie van Duitslandhaters moet komen?
Autochtonen zijn schijnbaar niet fatsoenlijk, neigt een beetje naar discriminatie.
pi_147870198
quote:
Dan heb je het weer over een journalist, of hij dan theologisch gestoeld is, is dan weer de vraag.
pi_147870218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen doen, het punt is alleen dat er heel veel moslims zijn die niemand kwaad doen.

Er zijn meer dan 1,2 miljard moslims, daarover generaliseren is echt belachelijk.
Als feiten de boventoon voerden in dit soort discussies zou ik zeggen oke, klopt, maar daar waar men verschillende kwesties van criminaliteit tot werkloosheid en terrorisme allemaal op een andere manier benaderd als het gaat om moslims zie ik de nuance niet heel snel gebeuren
pi_147870240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als feiten de boventoon voerden in dit soort discussies zou ik zeggen oke, klopt, maar daar waar men verschillende kwesties van criminaliteit tot werkloosheid en terrorisme allemaal op een andere manier benaderd als het gaat om moslims zie ik de nuance niet heel snel gebeuren
Uh?

Deze mentaliteitskwestie snap ik niet zo goed. Dus omdat veel mensen alles maar op een hoop gooien, moet ik dat ook doen?

Of?
pi_147870259
Wat als deze protesten zich uitspreiden over andere landen?
pi_147870276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh?

Deze mentaliteitskwestie snap ik niet zo goed. Dus omdat veel mensen alles maar op een hoop gooien, moet ik dat ook doen?

Of?
Nee, heb het meer over hoe dingen gepresenteerd worden, denk dat er in een discussie vaak vooringenomen zaken zijn - dan heb ik het niet over jou, maar in het algemeen -, dingen die van te voren al gecategoriseerd zijn als 'onwenselijk, Islamitisch, typisch' etc.
pi_147870292
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:18 schreef Smack10 het volgende:
Wat als deze protesten zich uitspreiden over andere landen?
daar is al jaren sprake van, dit soort demonstraties zijn echt niet nieuw, niet in Duitsland, niet in Europa, in de VS gebeurt het wekelijks.
pi_147870296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, heb het meer over hoe dingen gepresenteerd worden, denk dat er in een discussie vaak vooringenomen zaken zijn - dan heb ik het niet over jou, maar in het algemeen -, dingen die van te voren al gecategoriseerd zijn als 'onwenselijk, Islamitisch, typisch' etc.
Ah zo, ja dat klopt (helaas).

Vooralsnog moeten de islamcritici het doen met de blonde God
pi_147870306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

daar is al jaren sprake van, dit soort demonstraties zijn echt niet nieuw, niet in Duitsland, niet in Europa, in de VS gebeurt het wekelijks.
De schaal is redelijk uniek lijkt me.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147870310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
pi_147870315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah zo, ja dat klopt (helaas).

Vooralsnog moeten de islamcritici het doen met de blonde God
Kan ze moeilijk ongelijk geven, de Islamitische god is verdomd moeilijk om te definieren en een beeld over te vormen, indien dit inhoudelijk gebeurd.
pi_147870320
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

in de aantallen?
pi_147870323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan ze moeilijk ongelijk geven, de Islamitische god is verdomd moeilijk om te definieren en een beeld over te vormen, indien dit inhoudelijk gebeurd.
Een immaterieel, bewust wezen, kom ik zo in de buurt?
pi_147870333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een immaterieel, bewust wezen, kom ik zo in de buurt?
Hou het simpeler, heeft Allah nou wel of geen handen, daar begint het al.
pi_147870351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hou het simpeler, heeft Allah nou wel of geen handen, daar begint het al.
Dat vind ik eigenlijk niet "simpeler"". Dan moet je elk lichaamsdeel apart gaan bekijken. :P

Materieel of immaterieel is veel makkelijker.
pi_147870380
Allah heeft geen handen. Allah zit wel in alle handen.
pi_147870385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet "simpeler"". Dan moet je elk lichaamsdeel apart gaan bekijken. :P

Materieel of immaterieel is veel makkelijker.
misschien wel, reden dat ik over handen begon is omdat het een typisch discussie is onder moslims over hoe en wat Allah is. Zijn Allahs woorden net zo goddelijk als hij of niet etc. Iets waar je bij ieder stelling wel weer een verwerping kunt verwachten.
pi_147870387
Mijn grootste probleem; de kwestie van vrije wil versus de almacht van Allah. Geen moslim (geleerde) of christen heeft hier echt een duidelijk antwoord op.
pi_147870391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in de aantallen?
Pegida is in Dresden opgericht door de Duitser Lutz Bachmann. De demonstraties begonnen tien weken geleden met ongeveer 350 aanhangers, dat groeide snel door. Nu staan er elke maandag al ongeveer 10.000 mensen te demonstreren.

En nu al 20.000..
pi_147870393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:30 schreef LelijKnap het volgende:
Allah heeft geen handen. Allah zit wel in alle handen.
veel moslims zullen dan weer zeggen dat Allah niet zal zitten :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')