Dat komt in mijn ogen meer neer op haarkloverij dan spiritualiteit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
misschien wel, reden dat ik over handen begon is omdat het een typisch discussie is onder moslims over hoe en wat Allah is. Zijn Allahs woorden net zo goddelijk als hij of niet etc. Iets waar je bij ieder stelling wel weer een verwerping kunt verwachten.
Jij kan zijn almacht niet linken met de vrije wil van de mens?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:31 schreef LelijKnap het volgende:
Mijn grootste probleem; de kwestie van vrije wil versus de almacht van Allah. Geen moslim (geleerde) of christen heeft hier echt een duidelijk antwoord op.
ibn rushd aka averroes doet daar wel een prima poging tot denk ik?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:31 schreef LelijKnap het volgende:
Mijn grootste probleem; de kwestie van vrije wil versus de almacht van Allah. Geen moslim (geleerde) of christen heeft hier echt een duidelijk antwoord op.
kan mij niet voorstellen dat dat mensen zijn die vorig week zijn overtuigd dat de islam zus en zo is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Pegida is in Dresden opgericht door de Duitser Lutz Bachmann. De demonstraties begonnen tien weken geleden met ongeveer 350 aanhangers, dat groeide snel door. Nu staan er elke maandag al ongeveer 10.000 mensen te demonstreren.
En nu al 20.000..
Klopt idd vaak discussies over gehad. Alles heeft Allah opschreven, maar als je bovenkomt krijg je toch nog even een rechtbankje van Allah om je oren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:31 schreef LelijKnap het volgende:
maakt het iig niet makkelijker voor de beeldvorming.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat komt in mijn ogen meer neer op haarkloverij dan spiritualiteit.
Het was wel te verwachten uiteindelijk, als de politiek niks met onvrede van de mensen doet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kan mij niet voorstellen dat dat mensen zijn die vorig week zijn overtuigd dat de islam zus en zo is.
voorkennis impliceert niet bepaald door god natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd vaak discussies over gehad. Alles heeft Allah opschreven, maar als je bovenkomt krijg je toch nog even een rechtbankje van Allah om je oren.
Wat natuurlijk gek is als hij elke gebeurtenis, tot het vallen van een blaadje in de herfst van een willekeurige boom, al heeft opgeschreven.
En overigens doet het opschrijven en zo'n rechtbankje dan toch weer aan een persoonlijke god denken ook.
Uiteindelijk is het dan ook altijd weer de Duitser die het moet doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:46 schreef bierdrinker93 het volgende:
Duitsland die zich uitlaat over minderheden?
Ahem, dat is voor atheisten net zo'n probleem: vrije wil >< determinisme. Daniel Dennett bvb verkondigd een "two-stage model" voor vrije wil, maar vertelde tijdens de "moving naturalism forward" workshop dat vrije wil niet bestaat, en hij het idee van vrije wil enkel verdedigd omdat hij gelooft dat als je mensen vertelt dat vrije wil niet bestaat ze vaker misdaden zullen plegen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:31 schreef LelijKnap het volgende:
dan kan je wel dagelijks protesteren tegen de bezuinigingen, werkloosheid, niet na gekomen beloftes etc, klagen zijn we allemaal goed in, zolang de moslim word gezien als de ander / buitenstaander vind ik 20.000 niet heel veel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het was wel te verwachten uiteindelijk, als de politiek niks met onvrede van de mensen doet.
Dan is het op een gegeven moment genoeg en gaan ze zich laten horen, daar hebben ze recht op.
En beter luisteren ze nu wel, de politiek, maar het lijkt er niet op, integendeel zelfs.
Dat zouden we dan inderdaad ook moeten doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dan kan je wel dagelijks protesteren tegen de bezuinigingen, werkloosheid, niet na gekomen beloftes etc, klagen zijn we allemaal goed in, zolang de moslim word gezien als de ander / buitenstaander vind ik 20.000 niet heel veel.
Ik ken hem alleen van zijn kijk op de omnipotence paradox, welke los staat van deze. Wat is zijn conclusie? Vrije wil binnen een gedetermineerde wereld? Echt voor ons, schijn in absolute zin?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ibn rushd aka averroes doet daar wel een prima poging tot denk ik?
Atheïsme zegt niets over vrije wil of determinisme. Een atheïst kan in het een wel en in het ander niet geloven. Of zoals ik makkelijk roepen: "Ik weet het niet!".quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ahem, dat is voor atheisten net zo'n probleem: vrije wil >< determinisme. Daniel Dennett bvb verkondigd een "two-stage model" voor vrije wil, maar vertelde tijdens de "moving naturalism forward" workshop dat vrije wil niet bestaat, en hij het idee van vrije wil enkel verdedigd omdat hij gelooft dat als je mensen vertelt dat vrije wil niet bestaat ze vaker misdaden zullen plegen.
Ja..quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij kan zijn almacht niet linken met de vrije wil van de mens?
Exact. Vandaar dat ik 'm nog wel eens spottend sadistisch noem vanuitgaand dat er inderdaad zovele gestraft worden. Voor een eeuwigheid notabene.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd vaak discussies over gehad. Alles heeft Allah opschreven, maar als je bovenkomt krijg je toch nog even een rechtbankje van Allah om je oren.
Wat natuurlijk gek is als hij elke gebeurtenis, tot het vallen van een blaadje in de herfst van een willekeurige boom, al heeft opgeschreven.
En overigens doet het opschrijven en zo'n rechtbankje dan toch weer aan een persoonlijke god denken ook.
Ik heb het dan ook over de activistische atheisten als Dennett, Dawkins en Andy Thomson (Richard Dawkins Foundation treasurer).quote:Op dinsdag 23 december 2014 04:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Atheïsme zegt niets over vrije wil of determinisme. Een atheïst kan in het een wel en in het ander niet geloven. Of zoals ik makkelijk roepen: "Ik weet het niet!".
Ah, je leek het algemener te trekken. Zeker mee eens ja. Ze doen de "atheïstische zaak" ook meer kwaad dan goed.quote:Op dinsdag 23 december 2014 04:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de activistische atheisten als Dennett, Dawkins en Andy Thomson (Richard Dawkins Foundation treasurer).
Ze zijn in mijn ogen niet veel beter dan religieuze fundamentalisten. Dat ze hun filosofische standpunten een wetenschappelijk tintje trachten te geven met just-so stories ("evolutionaire psychologie") vind ik nog ergerlijker dan de onzin van gelovigen.
Bron? Enkele hebben zich er misschien bij aangesloten, maar de initiators zijn echt niet uit die hoek afkomstig. De leider van deze beweging is een veroordeeld drugsdealer, maar geen neo-nazi.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:25 schreef Igen het volgende:
maar die doelgroep denkt blijkbaar dat ze hun xenofobie zo op een salonfähige manier kunnen brengen.
Die Lutz Bachmann is crimineler dan 99.99% van de moslims waartegen hij protesteert. Snap echt niet dat mede dankzij hem 20.000 mensen de straat op gaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Pegida is in Dresden opgericht door de Duitser Lutz Bachmann. De demonstraties begonnen tien weken geleden met ongeveer 350 aanhangers, dat groeide snel door. Nu staan er elke maandag al ongeveer 10.000 mensen te demonstreren.
En nu al 20.000..
Inderdaad!quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:31 schreef Stranger het volgende:
[..]
Die Lutz Bachmann is crimineler dan 99.99% van de moslims waartegen hij protesteert. Snap echt niet dat mede dankzij hem 20.000 mensen de straat op gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |