Vooral de woordkeuze "fatsoenlijken" is bizar. Alsof de mensen die nu tegen de islam protesteren per definitie "onfatsoenlijk" zijn. Het zijn mensen die hun democratisch recht gebruiken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:07 schreef Smack10 het volgende:
Opstand van fatsoenlijken
Oud-bondskanselier Gerhard Schröder heeft opgeroepen tot een 'opstand van de fatsoenlijken' tegen Pegida. Hij herinnerde eraan dat in 2010 na een brandaanslag op een synagoge in Düsseldorf 200.000 mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren tegen vreemdelingenhaat en antisemitisme.
'Dit gebeurde uiteraard met bondspresident en bondskanselier voorop. Zo'n publieke reactie hebben we ook nu nodig.'
In plaats van naar mensen te luisteren, gewoon kop nog verder in het zand steken.
Protesteren tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep is niet echt fatsoenlijk te noemen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vooral de woordkeuze "fatsoenlijken" is bizar. Alsof de mensen die nu tegen de islam protesteren per definitie "onfatsoenlijk" zijn. Het zijn mensen die hun democratisch recht gebruiken.
Onvermijdelijk als het om dit soort thema's gaat icm Duitsland. Helaas.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:27 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie hier zoveel mensen roepen dat het nazi's zijn, zonder enige onderbouwing. Er wordt in Duitsland gedemonstreerd tegen islamisering, en de vergelijkingen met WO2 zijn weer niet van de luchtKom verdomme eens met een beter argument.
Er worden ook in het Westen Pegida-demo's georganiseerd, alleen zijn daar veel minder mensen die daaraan meedoen en is het aantal tegendemonstranten in verhouding een stuk groter.quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:25 schreef Igen het volgende:
Typisch ook dat deze demonstratie nou precies daar plaatsvindt, waar nauwelijks een moslim te vinden is.
Waarom? Slaat nergens op.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:11 schreef Triggershot het volgende:
Eigenlijk zouden er een paar wetten in Europa er bij moeten komen dat.
- Duitsland moet z'n bek houden over minderheden
Het is een protest tegen de islam, niet tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Protesteren tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep is niet echt fatsoenlijk te noemen.
Minderheden hebben het in Duitsland juist bovengemiddeld goed; Friezen, Sorben en Denen mogen hun eigen taal en cultuur in alle vrijheid bezigen.quote:
We hebben het over Duitsland en dat is nou niet het voorbeeld van een liberale- en seculiere samenleving.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat om mensen met zeer conservatieve denkbeelden, die totaal niet passen binnen de liberale, seculiere, vrijgevochten westerse samenleving.
Onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Protesteren tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep is niet echt fatsoenlijk te noemen.
Volgens mij is er in Duitsland ook gewoon scheiding van kerk en staat. En met liberaal bedoel ik niet specifiek de politieke partij (die is in Duitsland klein), maar gewoon de heersende opvattingen over menselijke vrijheid, tolerantie op het gebied van seksuele geaardheid, rechten van het individu, etc.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We hebben het over Duitsland en dat is nou niet het voorbeeld van een liberale- en seculiere samenleving.
Wat je in de alinea verderop weer weerspreekt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een protest tegen de islam, niet tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep.
Ik denk overigens ook niet dat de gemiddelde betoger die nuance ziet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat je in de alinea verderop weer weerspreekt.
Welke nuance? Het zogenaamde verschil tussen de islam en moslims? Dat is zo'n beetje hetzelfde als zeggen dat je niks tegen wielrenners hebt maar wel vindt dat mensen niet mogen wielrennen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk overigens ook niet dat de gemiddelde betoger die nuance ziet.
En ik had het woordje "te" nog wel zo bewust vet gemaakt, in de hoop dat het je vermogen tot begrijpend lezen zou bevorderen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat je in de alinea verderop weer weerspreekt.
Dat verandert niets aan de contradictie in je post. "Nee hoor, we hebben niets tegen moslims, alleen iets tegen de islam. Maar er zijn nu wel teveel moslims."quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En ik had het woordje "te" nog wel zo bewust vet gemaakt, in de hoop dat het je vermogen tot begrijpend lezen zou bevorderen.
Dit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een protest tegen de islam, niet tegen de aanwezigheid van een bevolkingsgroep.
Iedereen die ook maar een beetje z'n gezonde verstand gebruikt, kijkt met argusogen naar het toenemende aantal migranten vanuit moslimlanden. Het gaat om mensen met zeer conservatieve denkbeelden, die totaal niet passen binnen de liberale, seculiere, vrijgevochten westerse samenleving. Te veel van zulke mensen hier toelaten, is vragen om grotere problemen.
Overal in West-Europa zie je dezelfde integratieproblemen. Mensen zijn dat beu en ze willen ook niet dat het karakter van hun land blijvend wordt aangetast doordat grote groepen mensen met een zeer conservatieve uitheemse religie steeds meer invloed opeisen. Dat is waartegen die mensen demonstreren en waar types als jij - als vanouds, komt -ie weer - de kop in het zand steken.
Jein, zoals de Duitsers het zo mooi kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij is er in Duitsland ook gewoon scheiding van kerk en staat.
Lul er maar overheen. In ieder land met grote groepen moslimimmirgranten zijn op dit moment of in de afgelopen jaren flink wat problemen geweest.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan de contradictie in je post. "Nee hoor, we hebben niets tegen moslims, alleen iets tegen de islam. Maar er zijn nu wel teveel moslims."
Inderdaad - de hypocrisie spat er vanaf. In dezelfde post wel aangeven - nee we hebben niets tegen de aanwezigheid van de bevolkingsgroep hoor! Lord, zoveel tegenstrijdigheid in een post.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan de contradictie in je post. "Nee hoor, we hebben niets tegen moslims, alleen iets tegen de islam. Maar er zijn nu wel teveel moslims."
Welke vredige manier had je in gedachten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lul er maar overheen. In ieder land met grote groepen moslimimmirgranten zijn op dit moment of in de afgelopen jaren flink wat problemen geweest.
Maar er is niets aan de hand hoor. Laat het maar langzaam doorsudderen dit. We hebben denk ik de kans om er nu wat aan te doen op een vredige manier. Over 15 a 20 jaar is het denk ik aan de late kant.
Dat riep men 20 jaar geleden ook al.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lul er maar overheen. In ieder land met grote groepen moslimimmirgranten zijn op dit moment of in de afgelopen jaren flink wat problemen geweest.
Maar er is niets aan de hand hoor. Laat het maar langzaam doorsudderen dit. We hebben denk ik de kans om er nu wat aan te doen op een vredige manier. Over 15 a 20 jaar is het denk ik aan de late kant.
20 jaar geleden was het nog 'not done' om te zeggen dat dit land vol was. Zie Hans Janmaat. Nu heb je ene Geert Wilders met 1.5mln stemmers. Die parallel kun je ook trekken in FR met front national, in BE met de politiek daar en in DE nu met demonstraties. Engeland wordt ook steeds minder open voor immigranten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat riep men 20 jaar geleden ook al.
Gezien de problemen rondom integratie kun je op z'n minst stellen dat we qua aantal moslims wel aan onze tax zitten op dit moment. Er zijn genoeg inhoudelijke redenen om de immigratie vanuit moslimlanden te minimaliseren. En er zijn ook genoeg inhoudelijke redenen om strengere eisen te stellen aan integratie én het bevorderen van remigratie van mensen die wel in Nederland verblijven, maar helemaal niks met dit land en z'n moderne waarden op hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik? Vooral in conversatie blijven en je geloofsovertuiging willen botvieren op een bevolking die daar niets van moet hebben. Prima als je het zelf wil, maar laat een ander daarbuiten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke vredige manier had je in gedachten?
In plaats dat jullie elkaar gaan zitten bevlekken, kun je ook even mijn antwoord afwachten. Staat in mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad - de hypocrisie spat er vanaf. In dezelfde post wel aangeven - nee we hebben niets tegen de aanwezigheid van de bevolkingsgroep hoor! Lord, zoveel tegenstrijdigheid in een post.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |