Ik zeg dan ook niet dat sprookjes geen moraal kunnen hebben he.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sprookjes zijn evengoed 'een taal om dingen te verwoorden', bepaalde normen, bijvoorbeeld.
Bestaat er zoiets als "de sharia"?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed ik wil het wel heel concreet tot invloed benoemen, daarnaast ook last, lijden etc. Momenteel wordt de moslimwereld toch echt meer beinvloed door Westerse belangen dan Mohammed's richtlijnen, als je alle gebieden optelt krijg je paar provincies en minder dan 4 landen waar de Sharia heerst.
Het over en weer argumenten zoeken om de ander van zijn gelijk te overtuigen omtrent verscheidene religies.quote:
....quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:41 schreef Triggershot het volgende:
Goed ik wil het wel heel concreet tot invloed benoemen, daarnaast ook last, lijden etc. Momenteel wordt de moslimwereld toch echt meer beinvloed door Westerse belangen dan Mohammed's richtlijnen, als je alle gebieden optelt krijg je paar provincies en minder dan 4 landen waar de Sharia heerst.
nee joh, Mohammed moest toen al gelijk-minded people te woord staan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De ontdekking van (de kunst van) de retoriek ligt echter dichterbij de geboorte van Mohammed.
Ik zeg alleen maar dat jouw onderscheid tussen sprookje en de koran niet opgaat.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:42 schreef Triggershot het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat sprookjes geen moraal kunnen hebben he.
Dan ga ik Fernand Braudel en Karl Marx toch als alternatieve kandidaten voorstellen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
....
had het over de mate van een individu tov een van alle levende individuen
Behoorlijk wel, de Koran acht zich meer als een reisgids, 9 van de 10x zijn er aan verhalen maar een klein stuk besteed, is meer als een boek met richtlijnen dan symboliekquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat jouw onderscheid tussen sprookje en de koran niet opgaat.
Zijn ook gedegen kandidaten inderdaad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan ga ik Fernand Braudel en Karl Marx toch als alternatieve kandidaten voorstellen.
Persoonlijk denk ik dat ze Mohammed's opvattingen wereldwijd wel overtreffen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zijn ook gedegen kandidaten inderdaad.
Dit is wel een leuke lijst.
http://www.ranker.com/cro(...)l-people-of-all-time
Soort van DVD-bundel van Disney klassiekers dus?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:47 schreef Triggershot het volgende:
Behoorlijk wel, de Koran acht zich meer als een reisgids, 9 van de 10x zijn er aan verhalen maar een klein stuk besteed, is meer als een boek met richtlijnen dan symboliek
Zo zie je maar weer, de Koran is niet origineel als het gaat om joden dan he.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Soort van DVD-bundel van Disney klassiekers dus?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef Triggershot het volgende:
Zo zie je maar weer, de Koran is niet origineel als het gaat om joden dan he.
Sowieso een heel lastige lijst om te maken natuurlijk. Elk ''bouwde'' weer verder op de ander.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:49 schreef Triggershot het volgende:
Persoonlijk denk ik dat ze Mohammed's opvattingen wereldwijd wel overtreffen.
bij wie gaan we beginnen is dan de vraag.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso een heel lastige lijst om te maken natuurlijk. Elk ''bouwde'' weer verder op de ander.
Adam natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bij wie gaan we beginnen is dan de vraag.
Zou ik ook graag willen zeggen. Maar ook hij had zo z'n voorgangers. Zowel in Griekenland zelf als in b.v. India.quote:
Mmm ja, zij was wrs wel degene die de kunst van het baren had uitgevonden.quote:
Nee joh, der waren al dieren aanwezig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmm ja, zij was wrs wel de eerste die de kunst van het baren had uitgevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |