abonnement Unibet Coolblue
pi_147713682
Mijn moeder is tien jaar geleden naar een helderziende geweest (omdat ze zich zorgen om mij maakte) en die zei: zodra die jongen weer gaat tekenen komt alles goed.

Afgelopen maanden heb ik elke nacht nachtmerries en het helpt dan enorm om er tekeningen van te maken. Tekenen is een geweldige manier om gevoelens uit te drukken.

Zijn er hier mensen die dit herkennen?
  donderdag 18 december 2014 @ 19:36:15 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_147715067
En in die 10 jaar had je geen last van nachtmerries?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_147715247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:36 schreef goed_volk het volgende:
En in die 10 jaar had je geen last van nachtmerries?
Ik heb eigenlijk al nachtmerries zolang ik me kan herinneren maar de afgelopen maanden onthoud ik ze beter.
pi_147715276
Waarom denk je dat painttopics op fok altijd zo'n succes zijn?
pi_147715336
Het is natuurlijk ook gewoon iets waar je geconcentreerd mee bezig bent en wat je afleidt van wat het dan ook is wat er in je hoofd zit op zo'n moment.
Het is ook gewoon ontspanning.
Zo gek is het niet.
compact en kleverig.
pi_147715848
Misschien helpen mandala's je ook, die kunnen rustgevend werken.
Liefde voor God
pi_147732066
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Misschien helpen mandala's je ook, die kunnen rustgevend werken.
Heb het even opgezocht.

http://www.mandalakleurplaten.nl/

Dat ziet er goed uit. Ben normaal niet zo van het kleuren maar dit kan ik zeker eens een keer proberen.

Gister deze tekening gemaakt:



Had hem ook op Facebook gezet maar volgens mij vonden mensen het niet zo'n leuke tekening.
pi_147732273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht.

http://www.mandalakleurplaten.nl/

Dat ziet er goed uit. Ben normaal niet zo van het kleuren maar dit kan ik zeker eens een keer proberen.

Gister deze tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Had hem ook op Facebook gezet maar volgens mij vonden mensen het niet zo'n leuke tekening.
Het is ook niet zo,n gezellige tekening.
Je zou eens kunnen proberen of je het zelfde landschap zou kunnen maken, maar dan er een plek van te maken waar je zou willen zijn? Dus misschien wat kleur, of een trapje ipv een galg ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147732307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:23 schreef seasushi het volgende:

[..]

Het is ook niet zo,n gezellige tekening.
Je zou eens kunnen proberen of je het zelfde landschap zou kunnen maken, maar dan er een plek van te maken waar je zou willen zijn? Dus misschien wat kleur, of een trapje ipv een galg ;)
DAT vind ik nou echt een goed idee. :D Ik heb al een heel vaag idee in mijn hoofd en heb gister wat mooie kleurpotloden in mijn kamer gevonden (blauw, groen, bruin) dus als ik vanmiddag thuiskom ga ik een wat vrolijkere tekening maken.

Een droom die ik nooit zal vergeten (in 2004) was dat ik in een kamer stond met allemaal satanische tekens aan de muur. In het midden van de kamer stond een koe met een schroevendraaier aan zijn poot. Ik wilde uit de kamer ontsnappen maar er zat geen deur in de kamer en toen werd ik met die schroevendraaier in mijn buik gestoken LOL.
pi_147732314
Ik doe het te weinig, maar het is zeker rustgevend en het verwerkt je gevoelens.

Er zou sowieso meer getekend moeten worden in de wereld. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732340
Waarom denk dat je die kleurplaten voor volwassenen nu zo'n hit zijn. Is ook erg rustgevend. Misschien ook wat voor jou?
pi_147732346
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Waarom denk dat je die kleurplaten voor volwassenen nu zo'n hit zijn. Is ook erg rustgevend. Misschien ook wat voor jou?
Kleurplaten zijn natuurlijk niet erg creatief. Zelf iets maken helpt dan beter, lijkt me, maar ik ben geen psycholoog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732355
Klinkt inderdaad als hulpgevend in emotieverwerking, je tekeningen, maar meer kleuren en andere thema's helpen misschien om andere emoties ook wat meer de ruimte te geven :)
pi_147732375
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kleurplaten zijn natuurlijk niet erg creatief. Zelf iets maken helpt dan beter, lijkt me, maar ik ben geen psycholoog.
Je kan bijna niet falen met kleurplaten, dat is soms heel fijn eraan (om te beginnen). Mandalas werken ook heel goed bij dementerende oudjes bv :)
pi_147732398
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kan bijna niet falen met kleurplaten, dat is soms heel fijn eraan (om te beginnen). Mandalas werken ook heel goed bij dementerende oudjes bv :)
Falen? Dan lijkt me het probleem eerder dat je te kritisch bent. Als je niet tevreden bent over je tekening, kan je opnieuw beginnen, toch? Uiteindelijk doe je het voor jezelf?

Binnenkort weer es een mooie tekening maken, niet zo mooi als Sammz uiteraard, maar goed, ieder zijn niveau. Ik post hem wel in mijn fobo als ie af is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732410
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kleurplaten zijn natuurlijk niet erg creatief. Zelf iets maken helpt dan beter, lijkt me, maar ik ben geen psycholoog.
Ik kan niet goed genoeg tekenen vind ik zelf. De tekeningen die daar instaan vind ik wel heel leuk om in te kleuren. Zelf de kleuren/combinaties van kleuren kiezen. En daar iets moois uit zien ontstaan.
pi_147732424
Ik vind tekenen juist frustrerend omdat het nooit lukt zoals ik het wil. Mooi dat het jou wel helpt.
pi_147732428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:45 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik kan niet goed genoeg tekenen vind ik zelf. De tekeningen die daar instaan vind ik wel heel leuk om in te kleuren. Zelf de kleuren/combinaties van kleuren kiezen. En daar iets moois uit zien ontstaan.
Ok, uiteindelijk doe je wat je zelf het prettigst vindt.

Mijn skills zijn ook ondermaats vergeleken met Escher O+ en Sammz _O_ maar goed, het gaat om de lol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732445
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Falen? Dan lijkt me het probleem eerder dat je te kritisch bent. Als je niet tevreden bent over je tekening, kan je opnieuw beginnen, toch? Uiteindelijk doe je het voor jezelf?
Zeker kunnen mensen te kritisch op zichzelf zijn. Dan is 'gewoon opnieuw beginnen' soms best een moeilijke opgave.

Ik was in groep 1 bv. heel gefrustreerd dat ik geen handen kon tekenen en geen bezemstelen wilde. Het werd een soort homunculus (met gigantische handen en voeten). :D
pi_147732492
Het topic zou er trouwens wel op vooruitgaan met wat plaatjes.

Mijn laatste tekeningen:



The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:47 schreef Gebruikersna het volgende:
Ik vind tekenen juist frustrerend omdat het nooit lukt zoals ik het wil. Mooi dat het jou wel helpt.
Misschien zou je van te voren niet de uitkomst moeten willen hebben, maar gewoon maar beginnen. Soft pastel krijtjes zijn prettig, (ik weet het, ze klinken suf, maar je kunt er heftige kleuren mee maken, mits goede kwaliteit) Je kunt er mee vervagen zodat het allemaal niet zo scherp is, en je foutjes kunt wegvagen. Uiteindelijk een paar rake lijnen. Gewoon klooien met kleuren. Ze kunnen door elkaar gebruikt en mengen heel goed. Het werk moet leuk , lekker zijn, Het eindresultaat minder belangrijk. Of wil je exposeren? ;)
er zijn als het goed is, een hoop dingen die je doet omdat het leuk is, niet omdat je er zo verschrikkelijk goed in bent.( Ik noem maar wat, schaatsen, koken) tekenen kan daar er een van zijn
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147732528
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, uiteindelijk doe je wat je zelf het prettigst vindt.

Mijn skills zijn ook ondermaats vergeleken met Escher O+ en Sammz _O_ maar goed, het gaat om de lol.
Om het nog ff extra te frustreren,De tekeningen van Escher zijn geen tekeningen, maar voornamelijk houtsnijwerk, en daarmee afgedrukt. :D dus alles met gutsjes uitgesneden en gebeiteld. Ik kan me niet eens voorstellen dat iemand daar lol in zou hebben :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147732555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:58 schreef seasushi het volgende:

[..]

Om het nog ff extra te frustreren,De tekeningen van Escher zijn geen tekeningen, maar voornamelijk houtsnijwerk, en daarmee afgedrukt. :D dus alles met gutsjes uitgesneden en gebeiteld. Ik kan me niet eens voorstellen dat iemand daar lol in zou hebben :')
Heb je gelijk in, al heeft ie ook wel tekeningen gemaakt.

Ben een groot fan van hem. Een opperbaas. Zijn pa was geoloog en hij baseerde zijn symmetrische tekeningen op de kristallografie. Grappige is dat wij met de studie juist zijn tekeningen kregen om de symmetrie in kristallen te leren. O+

Nog een bazentekenaar is de toen 17-jarige (!) Chileen Fredo:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732563
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
Het topic zou er trouwens wel op vooruitgaan met wat plaatjes.

Mijn laatste tekeningen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
nou nog even niet zo groot en volledig zichtbaar? of is dat niet de bedoeling?
ziet er een beetje uit als zentangelen( zweeftevenwoord, maar leuk om te doen)
http://www.writersplaza.nl/c-1429776/wat-is-zentangle-tekenen/
zoiets als droedelen als je aan het telefoneren bent of zo
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147732612
Hier een van tijdens de laatste loodjes van mn studie, ook een droom
pi_147732613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

nou nog even niet zo groot en volledig zichtbaar? of is dat niet de bedoeling?
ziet er een beetje uit als zentangelen( zweeftevenwoord, maar leuk om te doen)
http://www.writersplaza.nl/c-1429776/wat-is-zentangle-tekenen/
zoiets als droedelen als je aan het telefoneren bent of zo
Kende het woord niet.

Heb de stijl afgekeken van een toffe Nederlandse gast die ik in Colombia leerde kennen en dat soort tekeningen in hostels enzo maakte. Hij heeft bij mij thuis op de muur ook zo'n tekening gemaakt. O+

Dit is een voorbeeld van zijn werk (lage resolutie, sorry, stond online):

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732642
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kende het woord niet.

Heb de stijl afgekeken van een toffe Nederlandse gast die ik in Colombia leerde kennen en dat soort tekeningen in hostels enzo maakte. Hij heeft bij mij thuis op de muur ook zo'n tekening gemaakt. O+

Dit is een voorbeeld van zijn werk (lage resolutie, sorry, stond online):

[ afbeelding ]
Mooi!
Ws is hij ook maar gewoon met een figuurtje begonnen, en daarna nog een en nog een en nog een. En had geen eindresultaat voor ogen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147732653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:09 schreef seasushi het volgende:

[..]

Mooi!
Ws is hij ook maar gewoon met een figuurtje begonnen, en daarna nog een en nog een en nog een. En had geen eindresultaat voor ogen.
Dat is het inderdaad.

Ik begon juist met de outline van Cuba en heb hem later ingevuld. Op het vliegveld van Havana waar ik toen mijn laatste nacht doorbracht, een hotel uitsparend. Heerlijk rustgevend ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147732782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht.

http://www.mandalakleurplaten.nl/

Dat ziet er goed uit. Ben normaal niet zo van het kleuren maar dit kan ik zeker eens een keer proberen.

Gister deze tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Had hem ook op Facebook gezet maar volgens mij vonden mensen het niet zo'n leuke tekening.
Je vind het vreemd dat mensen dat niet leuk vinden? Jij snapt je doel achter deze tekening (therapeutisch) maar anderen zien er misschien een schreeuw om aandacht, of erger, een aankondiging tot zelfmoord in. Veel mensen kennen wel iemand die zelfmoord heeft gepleegd in de omgeving, dus dan zijn dit soort tekeningen op het "vrolijke" facebook niet zo gezellig.

meer on-topic: Die kleurboeken zijn ook rustgevend. Creativiteit en rust hoeven niet per se gelinkt zijn. Gewoon "hersenloos" kleuren kan ook prima werken. Kleurboek is 10 euro, en 12 kleurpotloden 1,50. Dat is goedkope therapie.
pi_147732971
Bedankt voor al jullie reacties. Zal vanmiddag reageren want ik moet zo weg (ben eigenlijk al te laat O-) )



Tekening met kleur gemaakt. Tekentechnisch stelt het niks voor maar het gaat om het idee en de kleuren.
pi_147735282
Even over dat dromen? Ik las van de week ergens dat koude slaapkamertemperatuur de kans op dromen aanmerkelijk vergroot.

Misschien de moeite waard om de verwarming hoger te zetten of het raam dich te doen voordat je gaat slapen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_147737989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:44 schreef Koral het volgende:
Even over dat dromen? Ik las van de week ergens dat koude slaapkamertemperatuur de kans op dromen aanmerkelijk vergroot.

Misschien de moeite waard om de verwarming hoger te zetten of het raam dich te doen voordat je gaat slapen?
Ik droom vaak juist slechter als ik het warm heb in de zomer bv. Wellicht geen algemeenheid, of ik ben erg afwijkend.
pi_147738270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht.

http://www.mandalakleurplaten.nl/

Dat ziet er goed uit. Ben normaal niet zo van het kleuren maar dit kan ik zeker eens een keer proberen.

Gister deze tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Had hem ook op Facebook gezet maar volgens mij vonden mensen het niet zo'n leuke tekening.
Ik ging echt stuk toen ik de OP las en daarna deze tekening zag :')
pi_147738303
Er bestaat iets als creatief beeldende therapie. Het is een manier om je gevoelens te uiten: dat hoeft niet persé met woorden. Hetzelfde geldt voor muziek. Eveneens bestaat er muziektherapie, maar ook verwerken heel veel artiesten en muzikanten hun gevoelens in de muziek.

Dus ga lekker tekenen. ^O^ Teken de meest lugubere dingen als jij daarvoor de behoefte voelt en het jou helpt. Dat is beter wanneer je er helemaal niks mee doet en ze in jouw hoofd blijven zitten. Wie weet kom je dan ook andere gevoelens tegen die je wat meer hoop, duidelijkheid en positiviteit geven. :)
pi_147741438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:25 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Je vind het vreemd dat mensen dat niet leuk vinden? Jij snapt je doel achter deze tekening (therapeutisch) maar anderen zien er misschien een schreeuw om aandacht, of erger, een aankondiging tot zelfmoord in. Veel mensen kennen wel iemand die zelfmoord heeft gepleegd in de omgeving, dus dan zijn dit soort tekeningen op het "vrolijke" facebook niet zo gezellig.

meer on-topic: Die kleurboeken zijn ook rustgevend. Creativiteit en rust hoeven niet per se gelinkt zijn. Gewoon "hersenloos" kleuren kan ook prima werken. Kleurboek is 10 euro, en 12 kleurpotloden 1,50. Dat is goedkope therapie.
Nou ja, ik wist wel dat het geen leuke tekening was. Mijn omgeving is best wel gewend aan mijn zwartgallige tekeningen dus denk niet dat iemand zich echt zorgen maakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:44 schreef Koral het volgende:
Even over dat dromen? Ik las van de week ergens dat koude slaapkamertemperatuur de kans op dromen aanmerkelijk vergroot.

Misschien de moeite waard om de verwarming hoger te zetten of het raam dich te doen voordat je gaat slapen?
Dat zou ik dan voor de grap eens moeten proberen. :D Raam staat hier altijd open (vanwege de rooklucht) en is 's winters best koud in mijn huis.
pi_147741599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik ging echt stuk toen ik de OP las en daarna deze tekening zag :')
Toen die tekening klaar was keek ik er naar en kreeg ik de slappe lach. :') Wat dat betreft ben ik misschien raar.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:56 schreef Pulzzar het volgende:
Er bestaat iets als creatief beeldende therapie. Het is een manier om je gevoelens te uiten: dat hoeft niet persé met woorden. Hetzelfde geldt voor muziek. Eveneens bestaat er muziektherapie, maar ook verwerken heel veel artiesten en muzikanten hun gevoelens in de muziek.

Dus ga lekker tekenen. ^O^ Teken de meest lugubere dingen als jij daarvoor de behoefte voelt en het jou helpt. Dat is beter wanneer je er helemaal niks mee doet en ze in jouw hoofd blijven zitten. Wie weet kom je dan ook andere gevoelens tegen die je wat meer hoop, duidelijkheid en positiviteit geven. :)
Oke. :) Deze had ik van de week ook nog gemaakt.



Toch denk ik dat ik de komende tijd wat vrolijkere dingen ga proberen te tekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2014 14:26:57 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:37:31 #37
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_147741972
Wel indrukwekkend, je nachtmerries. Wat zijn de precieze thema's en waaruit zijn ze geïnspireerd?
pi_147742066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:37 schreef KingKloon het volgende:
Wel indrukwekkend, je nachtmerries. Wat zijn de precieze thema's en waaruit zijn ze geïnspireerd?
Wat altijd terugkomt in mijn nachtmerries: geesten, satan, kerkhoven. En ook vaak dat ik ruzie heb met mensen (heb op school vroeger niet zo'n leuke tijd gehad).
pi_147742125
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, uiteindelijk doe je wat je zelf het prettigst vindt.

Mijn skills zijn ook ondermaats vergeleken met Escher O+ en Sammz _O_ maar goed, het gaat om de lol.
Ik ben ook al jaren liefhebber van Escher. :) Heb nog een boek in de kast staan met al zijn werken.
pi_147748376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:40 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat altijd terugkomt in mijn nachtmerries: geesten, satan, kerkhoven. En ook vaak dat ik ruzie heb met mensen (heb op school vroeger niet zo'n leuke tijd gehad).
Doet me heel erg aan deze vrouw denken. Die heeft ook geen leuk leven gehad en ze maakt avantgardistische muziek met als thema's: pijn, dood, hell, satan.








pi_147748488
als je er echt last van hebt ga dan eens bij de huisarts langs en leg het voor.

verder een vette tvp voor de naargeestige tekeningen :P
pi_147766623
Deze twee gister gemaakt. Gebaseerd op tekeningen van Escher.





Het had alleen niet een hele rustgevende werking om het perspectief kloppend te krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2014 06:32:46 ]
pi_147766638
Wat zou ik graag willen kunnen tekenen. Heb er de fantasie voor maar 0,0 talent.
pi_147766639
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:04 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Doet me heel erg aan deze vrouw denken. Die heeft ook geen leuk leven gehad en ze maakt avantgardistische muziek met als thema's: pijn, dood, hell, satan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zij ziet er best eng uit. :@ Ik ga straks alle liedjes luisteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:08 schreef SuperFood het volgende:
als je er echt last van hebt ga dan eens bij de huisarts langs en leg het voor.

verder een vette tvp voor de naargeestige tekeningen :P
Het gekke is dat ik (meestal) niet veel last heb van die nachtmerries. Vind het altijd fijn om te gaan slapen en kan nachtmerries best makkelijk van me af zetten.

En dan krijg je idd naargeestige tekeningen. ~O>
pi_147767182
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:35 schreef Gewas het volgende:
Deze twee gister gemaakt. Gebaseerd op tekeningen van Escher.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het had alleen niet een hele rustgevende werking om het perspectief kloppend te krijgen.
Wow!
Het is je best heel goed gelukt met dat perspectief.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_147767333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:26 schreef Gewas het volgende:

[..]

Toen die tekening klaar was keek ik er naar en kreeg ik de slappe lach. :') Wat dat betreft ben ik misschien raar.

[..]
Ik moest ook lachen toen ik de tekening zag.........denkend aan al die geschokte reacties op Facebook _O-
quote:
Oke. :) Deze had ik van de week ook nog gemaakt.

[ afbeelding ]
Gelukkig dat je rood op was :+
quote:
Toch denk ik dat ik de komende tijd wat vrolijkere dingen ga proberen te tekenen.
Je hebt talent dus waarom niet, daarnaast kan je op je gemoedsrust letten tijdens het tekenen, of je verschil bemerkt wanneer je een kleurige tekening maakt of er één vanuit de "onderwereld"

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:39 schreef LelijKnap het volgende:
Wat zou ik graag willen kunnen tekenen. Heb er de fantasie voor maar 0,0 talent.
Tekenen kun je leren ^O^ de concentratie om je ertoe te zetten is vaak het struikelblok.

OT
Er zou zeker meer getekend of gekleurd mogen worden :Y Het kost je hooguit 10/20 euro om jezelf maandenlang van rustmomenten te voorzien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:35 schreef Gewas het volgende:

[ afbeelding ]

Het had alleen niet een hele rustgevende werking om het perspectief kloppend te krijgen.
Van deze tekening krijg ik een vakantiegevoel ondanks het ontbreken van enige kleur :D
Je tekent trouwens wel snel.
pi_147768026
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

Wow!
Het is je best heel goed gelukt met dat perspectief.
Thanks. :)

Vroeger tekende ik altijd dit soort gebouwen met perspectief maar had het al jaren niet meer gedaan dus was het een beetje verleerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:59 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen toen ik de tekening zag.........denkend aan al die geschokte reacties op Facebook _O-

[..]

Gelukkig dat je rood op was :+

[..]

Je hebt talent dus waarom niet, daarnaast kan je op je gemoedsrust letten tijdens het tekenen, of je verschil bemerkt wanneer je een kleurige tekening maakt of er één vanuit de "onderwereld"

[..]

Tekenen kun je leren ^O^ de concentratie om je ertoe te zetten is vaak het struikelblok.

OT
Er zou zeker meer getekend of gekleurd mogen worden :Y Het kost je hooguit 10/20 euro om jezelf maandenlang van rustmomenten te voorzien.

[..]

Van deze tekening krijg ik een vakantiegevoel ondanks het ontbreken van enige kleur :D
Je tekent trouwens wel snel.
Leukste reactie was: "Hangt daar nou iemand in de boom?" :D

Heb het wel vaker gehoord dat mensen zeggen dat ik snel teken. Meestal ben ik een half uur tot een uur bezig. Met die laatste twee tekeningen ben ik wel langer bezig geweest.

Idd, tekenen hoeft bijna niks te kosten. Potloden gaan maanden/jaren mee.

Leuk om weer met je te praten, Zusterclivia. >:O Ik had je geloof ik al een hele tijd niet meer gezien op dit forum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2014 10:17:06 ]
pi_147768231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:15 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

Leukste reactie was: "Hangt daar nou iemand in de boom?" :D
:o Nou ja zeg, nog slechtziend ook.........dat ziet toch iedereen gelijk :+

quote:
Leuk om weer met je te praten, Zusterclivia. >:O Ik had je geloof ik al een hele tijd niet meer gezien op dit forum.
Ik was er wel maar meer om te lezen en mijn hersens aan het werk te zetten bij een spelletje in MEN :)

En zeker leuk om te reageren in een topic van jouw hand en al helemaal als het zo'n nuttige is,.... goed onderwerp ^O^ >:O
pi_147768522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:35 schreef Gewas het volgende:
Deze twee gister gemaakt. Gebaseerd op tekeningen van Escher.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het had alleen niet een hele rustgevende werking om het perspectief kloppend te krijgen.
deze zijn wel mooi.

ik heb ook wel eens dat ik iets droom en er dan wat mee moet ofzo.
heb je wel eens iets geprobeerd met lucide dromen? is wel de moeite waard.
pi_147771758
Had je niet eerder een topic met tekeningen? Die vond ik destijds ook mooi.
pi_147776049
Ik vind het ook mooie tekeningen. Vooral ook omdat ze met je gevoel zijn getekend!
pi_147776287
Is het trouwens niets voor jou om eens digitaal te tekenen, Gewas?
pi_147785038
Ik vind dat je prima kunt tekenen, Gewas. Als je op die manier emoties kwijt kunt zou ik zeggen: ga er vooral mee door. Wie weet kun je op een dag CD-covers voor black metal bands gaan ontwerpen :P
pi_147791475
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

deze zijn wel mooi.

ik heb ook wel eens dat ik iets droom en er dan wat mee moet ofzo.
heb je wel eens iets geprobeerd met lucide dromen? is wel de moeite waard.
Heb het even opgezocht... Lucide dromen lijkt me best eng. :P Heb ze vroeger wel eens gehad maar dat was echt jaren geleden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:02 schreef robin007bond het volgende:
Had je niet eerder een topic met tekeningen? Die vond ik destijds ook mooi.
Klopt, dat was het Herinneringen topic. :) Gelukkig heb ik die vervelende herinneringen de afgelopen tijd voor een groot deel van me af kunnen zetten.

quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:52 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind het ook mooie tekeningen. Vooral ook omdat ze met je gevoel zijn getekend!
Pasgeleden had ik deze nog gemaakt:



Ik werd 's nachts wakker en zag dat de maan scheen. Dit is het uitzicht vanuit mijn raam.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:02 schreef robin007bond het volgende:
Is het trouwens niets voor jou om eens digitaal te tekenen, Gewas?
Dat is voor mij nog compleet onbekend terrein, geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Heb wel eens zo'n topic in het CRE forum gezien en ziet er wel interessant uit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:50 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat je prima kunt tekenen, Gewas. Als je op die manier emoties kwijt kunt zou ik zeggen: ga er vooral mee door. Wie weet kun je op een dag CD-covers voor black metal bands gaan ontwerpen :P
Lol. :P Bij veel tekeningen ben ik idd geinspireerd door black metal album covers.

Afgelopen maanden ben ik helemaal verslaafd aan black metal. Luister het van 's ochtends tot 's avonds.

Bedankt voor jullie lieve reacties trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2014 02:26:59 ]
pi_147792746
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 02:02 schreef Gewas het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht... Lucide dromen lijkt me best eng. :P Heb ze vroeger wel eens gehad maar dat was echt jaren geleden.

het geef je wel meer macht in je dromen, dat merk je ook als je niet lucide droomd. dat is wel lekker als je vaak nachtmerries hebt.

bijvoorbeeld; als ik vroeger bang wegrende, draai ik me nu om en ram die zombie gewoon neer. soort van intuitief, omdat ik van lucide dromen heb geleerd dat je alles gewoon kan veranderen en dat je onkwetsbaar bent.
en daar leer je dan van je angsten confronteren ofzo, dus dat is alleen maar goed.
pi_147801524
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 03:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het geef je wel meer macht in je dromen, dat merk je ook als je niet lucide droomd. dat is wel lekker als je vaak nachtmerries hebt.

bijvoorbeeld; als ik vroeger bang wegrende, draai ik me nu om en ram die zombie gewoon neer. soort van intuitief, omdat ik van lucide dromen heb geleerd dat je alles gewoon kan veranderen en dat je onkwetsbaar bent.
en daar leer je dan van je angsten confronteren ofzo, dus dat is alleen maar goed.
Ik zal er wat meer over gaan opzoeken. :) Heeft het ook effect op de angsten buiten je dromen?

Deze vanochtend getekend.



Ik heb de straat expres zo "doods" gehouden omdat ik een hekel heb aan drukke straten. O-)

En nu ga ik Feyenoord kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2014 14:50:21 ]
pi_147801790
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik zal er wat meer over gaan opzoeken. :) Heeft het ook effect op de angsten buiten je dromen?

Deze vanochtend getekend.

[ afbeelding ]

Ik heb de straat expres zo "doods" gehouden omdat ik een hekel heb aan drukke straten. O-)

En nu ga ik Feyenoord kijken.
nou ja het kan wel doorwerken in je wakkere leven. maar het zal wel niet hetzelfde werken bij iedereen... bij mij heeft het alleen maar positief gewerkt. en het is leuk.
pi_147832980
Ik hoop eigenlijk dat meer mensen hun (therapeutische) tekeningen hier gaan posten. >:O

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2014 07:16:47 ]
pi_147834175
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier een van tijdens de laatste loodjes van mn studie, ook een droom
[ afbeelding ]
Waar ging die droom precies over? :P En moet jij die vrouw rechts voorstellen?

(had beetje over deze tekening heen gelezen)
pi_147870822
Ik heb gister gedroomd dat ik in de hel was en dat ik daar allemaal bekenden tegenkwam.

pi_147879160
Volgens mij vonden mensen die tekening van de hel verschrikkelijk. _O- _O-



Deze net gemaakt. Dit is mijn favoriete stuk uit Lord of the Rings.

Heb eigenlijk weer zin om dat boek te gaan lezen.
pi_147880481
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:52 schreef Gewas het volgende:

[..]

Waar ging die droom precies over? :P En moet jij die vrouw rechts voorstellen?

(had beetje over deze tekening heen gelezen)
Dat ik achtervolgd werd door boze buurtbewoners met fakkels en hooivorken :D en idd, ik rechts
dat soort dromen heb ik lang niet meer gehad.
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:31:51 #63
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147882381
Ja, dat herken ik.
Maar ik studeer creatieve therapie dus ben in opleiding om beeldend therapeut te worden.
Dan leer je ook de theorie erachter en hoe die therapeutische waarden van beeldend werk in de praktijk toepasbaar zijn.
Erg interessant :Y

Je gedachtes en gevoelens verbeelden (waar het soms moeilijk is om het te verwoorden) kan onbewust al een hoop losmaken :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147909274
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat ik achtervolgd werd door boze buurtbewoners met fakkels en hooivorken :D en idd, ik rechts
dat soort dromen heb ik lang niet meer gehad.
Mooi hoe je die boze buurtbewoners heb getekend dan. :D

Ik heb vannacht eindelijk weer eens goed geslapen. Geen nare dromen ofzo gehad. :z

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:31 schreef Moira. het volgende:
Ja, dat herken ik.
Maar ik studeer creatieve therapie dus ben in opleiding om beeldend therapeut te worden.
Dan leer je ook de theorie erachter en hoe die therapeutische waarden van beeldend werk in de praktijk toepasbaar zijn.
Erg interessant :Y

Je gedachtes en gevoelens verbeelden (waar het soms moeilijk is om het te verwoorden) kan onbewust al een hoop losmaken :Y
Wist helemaal niet dat zo'n studie bestond. :)

Tekenen is voor mij een uitlaatklep, kan idd mijn gevoelens erin kwijt. In de omgang met mensen ben ik niet zo'n prater.
pi_147972707


Net gemaakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 08:40:58 ]
pi_148022403
Die perspectief tekeningen zijn erg gaaf!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_148022906
Mooie tekening, hoor :)

Ik teken vooral om rustig te worden, vooral in mijn hoofd. Gaat wel in periodes: soms teken ik maanden niet, om vervolgens niet bij het schetsblok weg te kunnen komen. Wel allemaal abstract, en vaak mandala's. Ik houd van herhaling en spiegelen. En ik teken ze altijd zelf. Alleen inkleuren is niets voor mij, ik wil graag creëren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148038393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:57 schreef Koral het volgende:
Die perspectief tekeningen zijn erg gaaf!
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:06 schreef Natalie het volgende:
Mooie tekening, hoor :)

Ik teken vooral om rustig te worden, vooral in mijn hoofd. Gaat wel in periodes: soms teken ik maanden niet, om vervolgens niet bij het schetsblok weg te kunnen komen. Wel allemaal abstract, en vaak mandala's. Ik houd van herhaling en spiegelen. En ik teken ze altijd zelf. Alleen inkleuren is niets voor mij, ik wil graag creëren.
Thanks allebei. :)

Ik teken ook om rustig te worden. Als ik met een tekening bezig ben vliegt de tijd en lijk ik me nergens druk om te maken. Heb je geen tekeningen die je eventueel wil delen hier? >:O
  zondag 28 december 2014 @ 10:48:17 #69
365231 Fera
Fire & Blood
pi_148039346
Vroeger tekende ik dag in dag uit en qua niveau schoot ik omhoog. Tot dat ik zover kwam dat ik niet meer beter leek te worden. Ik keek teveel naar anderen en werd erg gefrustreerd als het niet lukte.

Later heb ik het meerdere keren willen oppakken, maar zo gepassioneerd als tien jaar geleden ben ik niet meer. Heel erg jammer wel, ik mis het. ;( Het is mij zeven maanden geleden nog wel gelukt, als cadeau voor mijn vriend. Blijkbaar heb ik een sterke motivatie nodig.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_148047422
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 09:59 schreef Gewas het volgende:

Thanks allebei. :)

Ik teken ook om rustig te worden. Als ik met een tekening bezig ben vliegt de tijd en lijk ik me nergens druk om te maken. Heb je geen tekeningen die je eventueel wil delen hier? >:O
Same here. Ik kom in een flow :) Zo lekker is dat. Alle geluiden en gedachten waardoor ik zo gespannen was, zijn weg. Er is alleen maar dat schetsblok en die potloden. En dan is het ineens 4 uur later.

Nee, de tekeningen deel ik liever niet. De moodboards die ik maak, die zet ik soms wel online :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148049817


Dat gebouwen tekenen vind ik wel veel leuker dan bomen enz.
pi_148050304
Niet alles teruggelezen, maar heb je training gehad of kon je altijd al zo tekenen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148050646
quote:
3s.gif Op zondag 28 december 2014 15:39 schreef Natalie het volgende:
Niet alles teruggelezen, maar heb je training gehad of kon je altijd al zo tekenen?
Nope, geen training gehad ofzo. Op het vmbo had ik ook weinig aan tekenen. Perspectief tekenen heb ik mezelf aangeleerd.
  zondag 28 december 2014 @ 15:48:36 #74
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_148050741
Ziet er goed uit, Gewas! Ik zou hier zeker mee doorgaan, je hebt er duidelijk aanleg voor.

Zelf schilder en teken ik ook regelmatig. Het concentreren op de tekening leiden mijn gedachtes zeer goed af. Ik ga er helemaal in op en heb geen tijd om te piekeren. Heerlijk.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_148083203
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:48 schreef Revanches het volgende:
Ziet er goed uit, Gewas! Ik zou hier zeker mee doorgaan, je hebt er duidelijk aanleg voor.

Zelf schilder en teken ik ook regelmatig. Het concentreren op de tekening leiden mijn gedachtes zeer goed af. Ik ga er helemaal in op en heb geen tijd om te piekeren. Heerlijk.
Yeah, bij mij precies hetzelfde. :) Ik zet altijd mijn favoriete muziek aan, bak koffie erbij. c_/

Bedankt voor je lieve reactie trouwens.
pi_148083229
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 10:48 schreef Fera het volgende:
Vroeger tekende ik dag in dag uit en qua niveau schoot ik omhoog. Tot dat ik zover kwam dat ik niet meer beter leek te worden. Ik keek teveel naar anderen en werd erg gefrustreerd als het niet lukte.

Later heb ik het meerdere keren willen oppakken, maar zo gepassioneerd als tien jaar geleden ben ik niet meer. Heel erg jammer wel, ik mis het. ;( Het is mij zeven maanden geleden nog wel gelukt, als cadeau voor mijn vriend. Blijkbaar heb ik een sterke motivatie nodig.
Ik heb een paar jaar geleden ook een periode gehad dat ik jaren niet meer had getekend (omdat ik psychotisch was). Had het heel af en toe geprobeerd op te pakken maar er kwam niks uit mijn handen. Ik herken dat frustrerende gevoel wel.
pi_148089506
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nope, geen training gehad ofzo. Op het vmbo had ik ook weinig aan tekenen. Perspectief tekenen heb ik mezelf aangeleerd.
Het gaat je goed af! :)
Zou er zeker mee doorgaan, vooral omdat het je zo ontspant.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148100074


Deze tekening moet de verwoesting voorstellen aan het eind van WO2.
  † In Memoriam † maandag 29 december 2014 @ 20:41:56 #79
88815 The_Emotion
98.3
pi_148110312
Mooie tekeningen, vooral die straten in perspectief ^O^

Herkenbaar verhaal.
Ik tekende zo'n 12 jaar terug ook erg veel, toen ik met mezelf in de knoop zat.
Tekenen houd je lekker bezig en je kan je emoties er op los laten ook al zijn ze duister van aard.

Het gekke is, dat ik er ook abrupt mee stopte, de koek was blijkbaar op.
Hooguit krabbel ik nu nog wat op kladjes of maak vrolijkere tekeningen en stripjes in Paint.
(Misschien moet je dat eens gaan proberen, dan kan je ook makkelijker met kleuren werken)

Maar ik heb nog wat oud tekenwerk liggen:



Dat kasteel heb ik later nog dunnetjes over gedaan op canvas
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_148126119
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 20:41 schreef Remqo het volgende:
Mooie tekeningen, vooral die straten in perspectief ^O^

Herkenbaar verhaal.
Ik tekende zo'n 12 jaar terug ook erg veel, toen ik met mezelf in de knoop zat.
Tekenen houd je lekker bezig en je kan je emoties er op los laten ook al zijn ze duister van aard.

Het gekke is, dat ik er ook abrupt mee stopte, de koek was blijkbaar op.
Hooguit krabbel ik nu nog wat op kladjes of maak vrolijkere tekeningen en stripjes in Paint.
(Misschien moet je dat eens gaan proberen, dan kan je ook makkelijker met kleuren werken)

Maar ik heb nog wat oud tekenwerk liggen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat kasteel heb ik later nog dunnetjes over gedaan op canvas
[ afbeelding ]
Wat een geweldige tekeningen. _O_ _O_ Die tweede (met dat kasteel) heeft zo'n lekkere donkere sfeer.
pi_148128120
Dit boek gebruik ik voor technieken mbt perspectief.

pi_148135072
't Waren altijd mijn favoriete vakken op school: tekenen, handvaardigheid en techniek. Lekker met de handen bezig :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 30 december 2014 @ 13:37:04 #83
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_148136510
Gewas, het verbaast me een beetje dat ik al deze tekeningen van je niet terug zie in CRE. oO<
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_148139210
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:37 schreef Samael het volgende:
Gewas, het verbaast me een beetje dat ik al deze tekeningen van je niet terug zie in CRE. oO<
Ik probeer ze niet overal te spammen. :P

Zal die tekeningen van die gebouwen in het Traditioneel Tekenen topic zetten.
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2014 @ 23:50:55 #85
88815 The_Emotion
98.3
pi_148168336
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:07 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat een geweldige tekeningen. _O_ _O_ Die tweede (met dat kasteel) heeft zo'n lekkere donkere sfeer.
Dankje, toen tekende ik veel van dit soort duistere prenten.
Net heb ik deze gemaakt in Paint over wat ik vannacht gedroomd heb, niet duister wel vreemd.
Maar het oogt wat vrolijker.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_148178114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:50 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dankje, toen tekende ik veel van dit soort duistere prenten.
Net heb ik deze gemaakt in Paint over wat ik vannacht gedroomd heb, niet duister wel vreemd.
Maar het oogt wat vrolijker.
[ afbeelding ]
Idd stuk vrolijker :D

Mijn laatste tekening voor 2014.



Nu huis schoonmaken en daarna verschrikkelijk aan de zuip.
pi_148390392
Ik heb deze week houtskool van iemand gekregen dus loop ik nu mee te kloten.





pi_148455728
Remqo! _O_ _O_
Gewas! ^O^ ^O^

Mijn laatste tekening van 2014, ben er zelf niet erg tevreden over, maar hij is toch wel leuk geworden, van en op het eiland waar ik een prachtig happy 2015 heb mogen vieren, aan de kust aan de staart van de anarchistische zeemeermin:



Sorry voor de slechte foto, net na het tekenen met slecht licht gemaakt... :@

Kudo's voor diegenen die de verwijzingen naar echte plekken erin zien...

7 keer gedoken, waarvan 1 keer 's nachts. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148456205
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 02:40 schreef El_Matador het volgende:
Remqo! _O_ _O_
Gewas! ^O^ ^O^

Mijn laatste tekening van 2014, ben er zelf niet erg tevreden over, maar hij is toch wel leuk geworden, van en op het eiland waar ik een prachtig happy 2015 heb mogen vieren, aan de kust aan de staart van de anarchistische zeemeermin:

[ afbeelding ]

Sorry voor de slechte foto, net na het tekenen met slecht licht gemaakt... :@

Kudo's voor diegenen die de verwijzingen naar echte plekken erin zien...

7 keer gedoken, waarvan 1 keer 's nachts. _O_
Toffe tekening :D

Ik doe mijn best maar kan niet echt plaatsten waar het is. :@ Ik heb trouwens ook een fantastische jaarwisseling gehad, was meer ouderwets gezellig (met het gezuip en 's nachts rondlopen op straat O-) ).
pi_148456280
Ik lig echt in een deuk om de reacties die ik in mijn omgeving op mijn tekeningen krijg. "Ik vind die perspectief tekeningen veel leuker dan mensen die in bomen hangen". _O- _O- Terwijl ik juist die donkere tekeningen leuker vind.

Ik ga vandaag weer een aantal zwartgallige tekeningen maken. >:O
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:21:29 #91
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_148467013
Wat fijn voor jou dat tekenen zo goed voor je werkt. Ik heb het in een ver verleden ook weleens gedaan als therapie, maar ik heb toch meer baat bij praten. Juist omdat ik niet zo'n prater ben was het wel lekker om dan hardop wat te filosoferen over bepaalde problemen waar ik anders altijd zo snel mogelijk overheen stap. Cognitieve therapie bevalt mij het beste.

Ik houd ook meer van duistere kunst trouwens dus ik begrijp wel dat je graag zwartgallige tekeningen maakt :D. En houtskool is tof.
pi_148470336
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:21 schreef Grunge. het volgende:
Wat fijn voor jou dat tekenen zo goed voor je werkt. Ik heb het in een ver verleden ook weleens gedaan als therapie, maar ik heb toch meer baat bij praten. Juist omdat ik niet zo'n prater ben was het wel lekker om dan hardop wat te filosoferen over bepaalde problemen waar ik anders altijd zo snel mogelijk overheen stap. Cognitieve therapie bevalt mij het beste.

Ik houd ook meer van duistere kunst trouwens dus ik begrijp wel dat je graag zwartgallige tekeningen maakt :D. En houtskool is tof.
Ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad, heeft wel een beetje geholpen maar zeker niet al mijn problemen opgelost. Na 10 jaar bij de psychiatrie lopen ben ik van mening dat al dat gepraat (voor mij) niet zo veel helpt.



Deze vandaag gemaakt. Valt heel erg mee met de zwartgalligheid (moet een bos in Noorwegen voorstellen).
pi_148470891
Oproep aan alle mensen!!

Pas op met wat u tekent aub

het zou zo maar eens de laatste kunnen zijn :O
pi_148471426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef hoechst het volgende:
Oproep aan alle mensen!!

Pas op met wat u tekent aub

het zou zo maar eens de laatste kunnen zijn :O
Don't worry, ik teken geen mohammed's of dat soort dingen. :X
pi_148577216
Na 8 flesjes bier deze tekening gemaakt.



5 minuten over gedaan ofzo, dat zijn altijd de beste tekeningen. :9 Moet iets van Lord of the Rings voorstellen. Weet alleen niet meer precies wat. ):O
pi_148592513
Gewas, je kan heel erg goed tekenen :) Ik hou het meeste van de zwartgallige tekeningen.

Hier wat tekeningen die ik heb gemaakt, het zijn er niet veel en ik teken amper de laatste tijd

1ste tekening ben ik geheel zelf opgekomen, de twee andere zijn geïnspireerd door Elfen Lied en Hellhammer. Zijn de enige tekeningen die ik op mijn laptop heb.
Gemaakt met potlood en houtskool.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148596266
Wanneer ik mijzelf kut voel ga ik wandelen of sporten dat werkt bij mij weer uitstekend. Vrouwlief gaat er uren over praten en mijn mijn broer gaat dan weer kickboxen.

Volgens mij heeft iedereen wel een soort uitlaatklep en bij jou blijkt dat tekenen te zijn :)
pi_148598161
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:03 schreef emptiness het volgende:
Gewas, je kan heel erg goed tekenen :) Ik hou het meeste van de zwartgallige tekeningen.

Hier wat tekeningen die ik heb gemaakt, het zijn er niet veel en ik teken amper de laatste tijd

1ste tekening ben ik geheel zelf opgekomen, de twee andere zijn geïnspireerd door Elfen Lied en Hellhammer. Zijn de enige tekeningen die ik op mijn laptop heb.
Gemaakt met potlood en houtskool.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook iemand die in een boom hangt. :D Die tekening heeft zo'n lekkere zieke sfeer en mooi hoe je die vogels heb getekend.

En thanks voor je compliment. :)
pi_148635432


Dat houtskool is wel ideaal om donkere tekeningen mee te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 11:45:07 ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:55:36 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148636202
even technisch vraagje, teken je nou op grijs papier of wit papier?, vraag me af wat de witbalans is :@
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148641401
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:55 schreef Re het volgende:
even technisch vraagje, teken je nou op grijs papier of wit papier?, vraag me af wat de witbalans is :@
Wit papier. :P Moest even opzoeken wat witbalans precies is haha...
pi_148664707
pi_148675866
pi_148687716
Ik voel me al de hele week behoorlijk down.
pi_148687815
in parijs heeft tekenen als therapie een heel nieuw niveau bereikt ;(
pi_148700755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef SuperFood het volgende:
in parijs heeft tekenen als therapie een heel nieuw niveau bereikt ;(
Ik heb al het nieuws gevolgd rond dat terrorisme in Parijs. Ik kan me zo verschrikkelijk druk maken om dat soort dingen (beetje offtopic maar ja).
pi_148751361
Deze net gemaakt.

pi_148771225


"Kan die jongen nou nooit eens normale tekeningen maken?"

NEIN
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:46:40 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148771730
het geeft een prima kijkje in jouw wereld en de perceptie daarvan :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148775709
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:46 schreef Re het volgende:
het geeft een prima kijkje in jouw wereld en de perceptie daarvan :P
Hehe :P

Soms zie ik de wereld heel zwart.

Maar soms ben ik ook vrolijk. oO<
  zondag 18 januari 2015 @ 21:53:08 #111
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_148822206
Hey Gewas,


Zou je jouw tekeningen niet op veerkrachtfabriek willen zetten? Het is een anti-stigma website voor mensen met psychoses.

www.veerkrachtfabriek.nl
pi_148830262
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:53 schreef KingKloon het volgende:
Hey Gewas,

Zou je jouw tekeningen niet op veerkrachtfabriek willen zetten? Het is een anti-stigma website voor mensen met psychoses.

www.veerkrachtfabriek.nl
Die site ziet er interessant uit maar weet niet of ik me ga aanmelden. :@ Ben met dat soort dingen een beetje paranoide.
pi_148830540


Is gebaseerd op een foto die ik gister aan het einde van de middag in het bos heb gemaakt.
pi_148899347
pi_148902262
Ik heb last van demonen in mijn hoofd. Afgelopen weken een constante storm van gedachten, geen moment rust.
pi_148907038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:49 schreef Gewas het volgende:
Ik heb last van demonen in mijn hoofd. Afgelopen weken een constante storm van gedachten, geen moment rust.
ok
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_148909976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:33 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ok
Heerlijke droogkloten reactie hehe. _O_
pi_148943858


Dit moet het slagveld aan het eind van de Eerste Wereldoorlog voorstellen.

Ik heb nu wel zo'n beetje alles getekend wat ik wilde tekenen. Voorlopig.
pi_149096807
Ik teken nu weer met potlood.

pi_149100140
Je zou covers voor black metal albums moeten ontwerpen.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149103894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:50 schreef emptiness het volgende:
Je zou covers voor black metal albums moeten ontwerpen.
Hehe :7

Sommige tekeningen zijn gebaseerd op black metal albumcovers.
pi_149287744
pi_149294241


ONLY DEATH IS REAL

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2015 12:52:44 ]
pi_149504222
pi_149504889
Vind het knap gemaakt. En ik ga niet zeggen dat ze vrolijker moeten zijn want naar mijn idee helpt dat niks. Denk dat het tekenen zelf wel als vermaak kan dienen. Als uitlaatklep weet ik niet, dat hangt er vanaf hoe jij zelf terugkijkt op de tekeningen. Of je er dan blij van wordt dat je een vorm aan je emoties hebt kunnen geven.

Wat ik van je denk vernomen te hebben is dat je niet werkt aan je problemen en dat dit deels ook komt doordat je ze niet als erg ervaart. Dus eigenlijk kan ik me voorstellen dat je best tevreden bent omdat het je allemaal niet zoveel uitmaakt (op genoeg momenten). Toch lijk je wat hulp te vragen, althans dat is mijn idee ervan, en op momenten dat je wat down bent ga je bepaalde zaken aanhalen terwijl die eigenlijk niet relevant zijn. Zoals dit tekenen.

Ik zal een voorbeeld geven (waarvan ik vermoed dat je er wel een weerwoord op hebt maar voor mij is het een vrij duidelijk voorbeeld). Je psycholoog of psychiater gaf aan dat je doelen moest stellen. Heel topic erover dat je het nut niet inzag enzovoort. Voor de meeste anderen is het wel duidelijk dat het nut kan hebben (of dat denken ze). Je weet zelf ook wel dat zoiets eigenlijk heel dicht bij een mogelijke kern ligt, maar zoiets leg je dan uiteindelijk naast je neer (mijn aanname, ik weet niet wat je hebt gedaan met die info, het is slechts het beeld dat ik bij jou heb gekregen). En dan komen er vervolgens wel zulke semi-oplossingen als tekenen waarin je je dan wel in kan vinden als het ware maar eigenlijk ook gewoon een pleistertje is om de wond tijdelijk te laten stoppen met bloeden.

Voor mij lijkt het alsof je telkens maar er naast grijpt en bijna zelfs dit met opzet doet.
Fylax is op televisie geweest
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2015 @ 20:29:43 #126
137949 Disana
pi_149519582
Kan dit niet gewoon een tekentopic blijven?
pi_149531258
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:42 schreef jodelahity het volgende:
Vind het knap gemaakt. En ik ga niet zeggen dat ze vrolijker moeten zijn want naar mijn idee helpt dat niks. Denk dat het tekenen zelf wel als vermaak kan dienen. Als uitlaatklep weet ik niet, dat hangt er vanaf hoe jij zelf terugkijkt op de tekeningen. Of je er dan blij van wordt dat je een vorm aan je emoties hebt kunnen geven.

Wat ik van je denk vernomen te hebben is dat je niet werkt aan je problemen en dat dit deels ook komt doordat je ze niet als erg ervaart. Dus eigenlijk kan ik me voorstellen dat je best tevreden bent omdat het je allemaal niet zoveel uitmaakt (op genoeg momenten). Toch lijk je wat hulp te vragen, althans dat is mijn idee ervan, en op momenten dat je wat down bent ga je bepaalde zaken aanhalen terwijl die eigenlijk niet relevant zijn. Zoals dit tekenen.

Ik zal een voorbeeld geven (waarvan ik vermoed dat je er wel een weerwoord op hebt maar voor mij is het een vrij duidelijk voorbeeld). Je psycholoog of psychiater gaf aan dat je doelen moest stellen. Heel topic erover dat je het nut niet inzag enzovoort. Voor de meeste anderen is het wel duidelijk dat het nut kan hebben (of dat denken ze). Je weet zelf ook wel dat zoiets eigenlijk heel dicht bij een mogelijke kern ligt, maar zoiets leg je dan uiteindelijk naast je neer (mijn aanname, ik weet niet wat je hebt gedaan met die info, het is slechts het beeld dat ik bij jou heb gekregen). En dan komen er vervolgens wel zulke semi-oplossingen als tekenen waarin je je dan wel in kan vinden als het ware maar eigenlijk ook gewoon een pleistertje is om de wond tijdelijk te laten stoppen met bloeden.

Voor mij lijkt het alsof je telkens maar er naast grijpt en bijna zelfs dit met opzet doet.
Die laatste zin begrijp ik niet. Wat doe ik met opzet?

In ieder geval bedankt voor je reactie (weet verder niet hoe te reageren).

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:29 schreef Disana het volgende:
Kan dit niet gewoon een tekentopic blijven?
Eens.

Gewas account gebruik ik toch niet meer en wilde met een schone start beginnen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:22:09 #128
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_149531310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 08:05 schreef Gewas het volgende:
[ afbeelding ]
Hey deze ken ik. Darkthrone ^O^

Wat is er btw mis met je oude usernaam.?
pi_149531372
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:22 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hey deze ken ik. Darkthrone ^O^

Wat is er btw mis met je oude usernaam.?
Yeah :D Mensen in mijn omgeving begrepen totaal niet wat het voor moest stellen (tis ook best een onduidelijke tekening).

Ik had mijn vorige account door de shredder gegooid en mensen bleven maar door zeiken over oude topics.
pi_149531389
Zitten trouwens meer black metal tekeningen tussen (Samael, Burzum, Summoning, Teitanblood O-) )
pi_149531412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:16 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Die laatste zin begrijp ik niet. Wat doe ik met opzet?

In ieder geval bedankt voor je reactie (weet verder niet hoe te reageren).

[..]

Eens.

Gewas account gebruik ik toch niet meer en wilde met een schone start beginnen.
Bedoel met die zin dat het op mij raar overkomt dat je sommige belangrijke zaken die een psycholoog tegen je zegt wat naast je neerlegt en wat zaken als donkere tekeningen maken en wandelen dan wel juist zo waardevol vindt (voor nu in ieder geval). Lijkt voor mij gewoon niet echt een aanpak..

En als dit gewoon een tekentopic moet blijven dan past het niet hier in R&P dus weet niet echt wat de bedoeling is van Disana met die opmerking...
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:18:04 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149532801
flikker op hiergaanwedan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149538119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:34 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Bedoel met die zin dat het op mij raar overkomt dat je sommige belangrijke zaken die een psycholoog tegen je zegt wat naast je neerlegt en wat zaken als donkere tekeningen maken en wandelen dan wel juist zo waardevol vindt (voor nu in ieder geval). Lijkt voor mij gewoon niet echt een aanpak..

En als dit gewoon een tekentopic moet blijven dan past het niet hier in R&P dus weet niet echt wat de bedoeling is van Disana met die opmerking...
Natuurlijk doe ik wat met de adviezen. Ik heb ook gevoel en trek me aan wat mensen zeggen.

Over die tekeningen in dit topic. Ben niet echt een hele erge prater en juist die tekeningen zeggen veel meer dan ik in woorden kan uitdrukken.
pi_149538222
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:18 schreef Re het volgende:
flikker op hiergaanwedan
Krijg de tering Re
Fylax is op televisie geweest
pi_149539088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:08 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik wat met de adviezen. Ik heb ook gevoel en trek me aan wat mensen zeggen.

Over die tekeningen in dit topic. Ben niet echt een hele erge prater en juist die tekeningen zeggen veel meer dan ik in woorden kan uitdrukken.
Oke dan is het goed. Hoop dat dit je helpt. Wou er alleen naar vragen omdat het wat speciaal leek.
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:43:07 #136
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_149544610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:31 schreef Galgeras het volgende:
Zitten trouwens meer black metal tekeningen tussen (Samael, Burzum, Summoning, Teitanblood O-) )
O ja, Burzum en Summoning herkende ik ook al. Heb altijd een zwak voor Darkthrone gehad though :)

Ik zal trouwens eens kijken of ik nog wat oude tekeningen kan vinden om hier te posten. Wel zo ontopic.
pi_149544637
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

O ja, Burzum en Summoning herkende ik ook al. Heb altijd een zwak voor Darkthrone gehad though :)

Ik zal trouwens eens kijken of ik nog wat oude tekeningen kan vinden om hier te posten. Wel zo ontopic.
Ben benieuwd. *O*
pi_149562562
pi_149563022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:29 schreef Galgeras het volgende:


Ik had mijn vorige account door de shredder gegooid en mensen bleven maar door zeiken over oude topics.
Ik vind dat je als Gewas best goeie topics opende ;)

Ik had.deze nog.niet gezien maar bijzondere tekeningen hoor :) misschien moet ik ook eens gaan tekenen :P
pi_149571272
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:17 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind dat je als Gewas best goeie topics opende ;)

Ik had.deze nog.niet gezien maar bijzondere tekeningen hoor :) misschien moet ik ook eens gaan tekenen :P
Dat vind ik lief. O+

Tekenen is altijd aan te raden. Ik zet af en toe dingen op papier waarvan ik niet eens wist dat ze in me zaten.



Dit moet een regenachtige dag in Parijs voorstellen.
pi_149602859


Weer met potlood getekend.
pi_149633481


Ik had deze foto van de week op Facebook gezet en nu vroegen mensen in mijn omgeving of dit serieus was. :') Mensen snappen mijn stomme gevoel voor humor niet.

Moet trouwens de hond van mijn oom en tante voorstellen.
pi_149670352
Net gemaakt.



Voel me vandaag weer verschrikkelijk down. Denk dat ik straks naar de supermarkt ga om nootjes te kopen. Daarna wandelen door het bos en wie weet ben ik daarna weer helemaal happy.
pi_149673535
Ik heb nootjes en voel me al stuk beter. Ben gvd net een klein kind.

En drie blikjes bier gehaald/
pi_149702067
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:53 schreef KingKloon het volgende:
Hey Gewas,

Zou je jouw tekeningen niet op veerkrachtfabriek willen zetten? Het is een anti-stigma website voor mensen met psychoses psychische problemen.

www.veerkrachtfabriek.nl
Twiddel
pi_149708179
pi_149712371
Door dit topic krijg ik ook weer zin om te tekenen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149717853
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef Morrigan het volgende:
Door dit topic krijg ik ook weer zin om te tekenen.
En als je een tekening heb gemaakt ben ik benieuwd. :) Hoe meer tekeningen hoe beter. >:O



Vroeg wakker, niks te doen dus weer tekening gemaakt.

Edit: ik wil eigenlijk een keer een vrouw gaan tekenen. Ik hou van vrouwen en vrouwelijke vormen maar heb dit nog nooit eerder gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 06:53:49 ]
pi_149727524


Het is een hele eh... vrouwelijke tekening.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 15:55:51 ]
pi_149752695


bloemetjes O+
pi_149770111


Ik ga vanaf nu alleen nog maar liefdevolle tekeningen maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 19:50:29 ]
pi_149770528
Vanwaar de switch?
pi_149770973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanwaar de switch?
Ik merk dat het mij een beter gevoel geeft als ik vrolijkere dingen teken. :)

Van iemand die in een boom hangt naar bloemetjes. >:O
pi_149790695


Net getekend...
pi_149799813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Ik merk dat het mij een beter gevoel geeft als ik vrolijkere dingen teken. :)

Van iemand die in een boom hangt naar bloemetjes. >:O
Misschien word je dan ook wel vrolijk van het gebruik van kleur :)
pi_149800009
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:58 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Misschien word je dan ook wel vrolijk van het gebruik van kleur :)
Ja, daar kan ik zeker eens mee aan de slag gaan. :) Heb hier nog een hele doos met kleurpotloden staan. Wat ik sowieso van plan ben is om een roos te tekenen in kleur.

Die tekening van die vrouw was in ieder geval kleurrijk. Was alleen niet helemaal tevreden over de verhoudingen. Vrouwen tekenen is heel anders dan mannen.
pi_149810431
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 06:46 schreef Galgeras het volgende:

[..]

En als je een tekening heb gemaakt ben ik benieuwd. :) Hoe meer tekeningen hoe beter. >:O

[ afbeelding ]

Vroeg wakker, niks te doen dus weer tekening gemaakt.

Edit: ik wil eigenlijk een keer een vrouw gaan tekenen. Ik hou van vrouwen en vrouwelijke vormen maar heb dit nog nooit eerder gedaan.
Moet ik even opzoek gaan naar mijn stiften en kleurpotloden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149819320


Tekening met kleur. >:O
pi_149826365


Meisje die naar zichzelf in de spiegel kijkt... maar haar gezicht is er niet omdat ze bezeten is door een fucking demon.
pi_149833114
Op Facebook dachten ze dat ik dat meisje moest voorstellen. Mensen denken geloof ik dat ik een transseksueel ben.
pi_149834273
quote:
9s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:10 schreef Galgeras het volgende:
Op Facebook dachten ze dat ik dat meisje moest voorstellen. Mensen denken geloof ik dat ik een transseksueel ben.
Gewoon een vraagje, maar waarom post je zulke hevige tekeningen op Facebook?
Twiddel
pi_149834356
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje, maar waarom post je zulke hevige tekeningen op Facebook?
Vind het leuk om aan de omgeving te laten zien wat ik zoal teken. :) Mensen in mijn omgeving zijn best wat gewend kwa zwartgallige tekeningen. :P

Met hevige tekeningen bedoel je die mensen die in bomen hangen, toch?
pi_149835176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:47 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Vind het leuk om aan de omgeving te laten zien wat ik zoal teken. :) Mensen in mijn omgeving zijn best wat gewend kwa zwartgallige tekeningen. :P

Met hevige tekeningen bedoel je die mensen die in bomen hangen, toch?
Ja die ja.
Tja, als je omgeving het maar gewend is :)
Twiddel
pi_149852670


Ik hou van vrouwen dus heb weer een vrouw getekend.
pi_149880676


Heb haar een ander kapsel gegeven... Vond die vorige te ouderwets.
pi_149945651
pi_149992374
pi_150016709
Je kan heel goed tekenen, je zou misschien eens kunnen proberen om je tekeningen heel goedkoop te verkopen, is nog altijd winst en geld = geld.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_150020100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:41 schreef emptiness het volgende:
Je kan heel goed tekenen, je zou misschien eens kunnen proberen om je tekeningen heel goedkoop te verkopen, is nog altijd winst en geld = geld.
Dat vind ik echt enorm aardig dat je dat zegt. O+

Denk niet dat mijn tekeningen goed genoeg zijn om te verkopen eigenlijk. :P Mijn oom (die verschrikkelijk mooi dieren kan tekenen/schilderen) heeft geen succes als hij die dingen probeert te verkopen.

Zodra een tekening klaar is flikker ik ze in mijn bureaula en kijk ik er niet meer naar om.
pi_150062636
Ik was die vrouwen zat.





pi_150063711


Wat is het? Ik heb geen flauw idee. :')
pi_150071170


Gebaseerd op een foto die ik op 24 december om 5 uur 's middags in de duinen heb gemaakt. Waarom o waarom heb ik zo'n goed langetermijngeheugen. ;(
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:26:00 #173
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_150125602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:05 schreef Galgeras het volgende:
[ afbeelding ]

Net getekend...
Deze met die boom vind ik echt heel mooi en in je eerdere posts je perspectief tekeningen ook. O+ Het zwartgallige is minder aan mij besteed. :)
Het is patat.
pi_150126186
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:26 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Deze met die boom vind ik echt heel mooi en in je eerdere posts je perspectief tekeningen ook. O+ Het zwartgallige is minder aan mij besteed. :)
Die vind ik ook echt prachtig! En mooi om vrouwen en bloemen voorbij te zien komen. Voeten zijn ook heel erg mooi gedaan.

Zou het eens een idee zijn om als je een zwartgallige tekening hebt gemaakt, dan datzelfde idee of landschap opnieuw te tekenen, maar dan juist met rust, zoals bij die boom, of met liefde, met vrouwen en bloemen. O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150137254
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:26 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Deze met die boom vind ik echt heel mooi en in je eerdere posts je perspectief tekeningen ook. O+ Het zwartgallige is minder aan mij besteed. :)
Thanks. :) Op Facebook vonden de mensen die tekening met die boom en vogels ook heel mooi. Was een hele impulsieve tekening trouwens, echt heel kort over gedaan.

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die vind ik ook echt prachtig! En mooi om vrouwen en bloemen voorbij te zien komen. Voeten zijn ook heel erg mooi gedaan.

Zou het eens een idee zijn om als je een zwartgallige tekening hebt gemaakt, dan datzelfde idee of landschap opnieuw te tekenen, maar dan juist met rust, zoals bij die boom, of met liefde, met vrouwen en bloemen. O+
Jij ook thanks. :)

Dat laatste vind ik een enorm goed plan. Ik heb op dit moment effe geen idee wat te tekenen vandaag maar zoals gewoonlijk komt er plotseling een hersenscheet mijn hoofd binnen en zet ik weer wat op papier hehehe

Edit: oh, en hoge hakken ga ik niet meer tekenen. Begon echt het gevoel te krijgen dat mensen hele rare ideeën van mij begonnen te krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 07:48:44 ]
pi_150145529


Deze tekening is gebaseerd op de cover van een demo van Galgeras (Nederlandse black metal band)



En deze is gebaseerd op een foto die ik vorig jaar op een regenachtige dag in de duinen heb gemaakt.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 februari 2015 @ 17:39:41 #177
367000 roos94
pi_150149587
mooie tekeningen!

ik kan helemaal niet tekenen, dus als ik mij kut oid voel, en ik ga tekenen voel ik me alleen maar kutter omdat ik dan zo'n lelijke tekening produceer :')
pi_150152994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef roos94 het volgende:
mooie tekeningen!

ik kan helemaal niet tekenen, dus als ik mij kut oid voel, en ik ga tekenen voel ik me alleen maar kutter omdat ik dan zo'n lelijke tekening produceer :')
Thanks!

Ik heb periodes gehad dat ik me vreselijk slecht voelde en dan kwam er niks uit mijn handen... Het is vooral het tekenproces wat soms zo goed werkt. Ik weet dat niet elke tekening even mooi is maar het kan een hele rustgevende werking hebben.
pi_150161990
Het is heel goed, omdat je een ander deel van je brein gebruikt dan meestal gedurende de dag. Je denkende deel zeg maar.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150166932
Nu lijkt het net of dit alleen een uitlaatklep is voor mensen die kunnen tekenen. Ik kan het niet goed, maar ik teken mijn papier vol met lijnen.


Dan kun je ieder vakje op je eigen manier creatief invullen. En soms zie je dan ineens een voorwerp of een dier of whatever. Lekker bezig en verstand op nul :-)
pi_150170490
Ik maak zelf graag Zentangles. Dat is ook zonder plan gewoon maar wat doen. En kleuren vind ik fijn. Het liefst wat ingewikkelde priegelpatronen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150170638
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 01:13 schreef Majoraan het volgende:
Nu lijkt het net of dit alleen een uitlaatklep is voor mensen die kunnen tekenen. Ik kan het niet goed, maar ik teken mijn papier vol met lijnen.
[ afbeelding ]

Dan kun je ieder vakje op je eigen manier creatief invullen. En soms zie je dan ineens een voorwerp of een dier of whatever. Lekker bezig en verstand op nul :-)
Paint is geniaal. :D Jaren geleden kon ik me daar altijd prima mee vermaken. Idd wat lijnen tekenen en dan vlakjes inkleuren.

quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:00 schreef Biancavia het volgende:
Ik maak zelf graag Zentangles. Dat is ook zonder plan gewoon maar wat doen. En kleuren vind ik fijn. Het liefst wat ingewikkelde priegelpatronen.
Zentangles heb ik het een en ander over gelezen (in het CRE forum) maar weet verder niet precies wat het is.
Je mag hier natuurlijk eigen creaties posten. ;)
pi_150173850
Ik probeerde eerst een foto na te tekenen van het bos met bloemetjes enz. Maar zelfs van zo'n vrolijke foto weet ik een zwartgallige kolerezooi van te maken.



Deze tekening is pure fantasie. Ook de grootste die ik tot nu toe heb gemaakt (A3 formaat).

Nu voetbal kijken...
pi_150182528


Soms als je pilsjes drinkt krijg je gekste ideeën.
pi_150208731
Ik was niet tevreden over die grote boom rechts dus heb de tekening aangepast.



Moet een bos in Noorwegen voorstellen.
  maandag 2 maart 2015 @ 21:44:24 #186
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_150231786
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:37 schreef Galgeras het volgende:
Ik was niet tevreden over die grote boom rechts dus heb de tekening aangepast.

[ afbeelding ]

Moet een bos in Noorwegen voorstellen.
Ik heb het wel al eens vaker tegen je gezegd, maar ik blijf je tekeningen interessant vinden :) O+
pi_150233959
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:44 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik heb het wel al eens vaker tegen je gezegd, maar ik blijf je tekeningen interessant vinden :) O+
Inderdaad, ze zijn erg sfeervol.
ROBODEMONS..................|:(
pi_150235493
Mijn eigen werk




Hopelijk heb ik binnenkort meer inspiratie.

[ Bericht 29% gewijzigd door Morrigan op 02-03-2015 23:29:52 ]
ROBODEMONS..................|:(
pi_150236175
wat voor tekenstijl is dat eigenlijk? vooral schetsen denk ik ofniet?
pi_150238986
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:44 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik heb het wel al eens vaker tegen je gezegd, maar ik blijf je tekeningen interessant vinden :) O+
Bedankt voor je lieve reactie Schrijfveer. O+

quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Inderdaad, ze zijn erg sfeervol.
En jij ook bedankt. O+
pi_150238993
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:22 schreef Morrigan het volgende:
Mijn eigen werk
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hopelijk heb ik binnenkort meer inspiratie.
Nice _O_

Die combinatie van verschillende kleuren is echt prachtig gedaan.

Mijn hoofd is op dit moment zo verschrikkelijk leeg, denk niet dat ik vandaag een tekening kan maken.
pi_150239311
Weet niet of het iemand opgevallen is, maar ik kan geen gezichten tekenen. Als ik een nieuw iemand ontmoet moet ik die persoon zeker 5x hebben gezien voordat ik het gezicht onthoud. Ik 'snap' gezichten gewoon niet lijkt wel.
pi_150248657


Er kwam weer een idee mijn hoofd binnen.
pi_150249575
wat vinden jullie hiervan?

pi_150249641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef topdeck het volgende:
wat vinden jullie hiervan?

[ afbeelding ]
Is dat een gigantische penis? :@
pi_150249696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:59 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Is dat een gigantische penis? :@
pi_150249718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:01 schreef topdeck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hehehe

Nou ja, wel mooi getekend. :D
pi_150249825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:02 schreef Galgeras het volgende:

[..]

hehehe

Nou ja, wel mooi getekend. :D
aw ty :D
pi_150258731
tekeningen beginnen beetje saai te worden. bomen alleen?
pi_150258740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef topdeck het volgende:
wat vinden jullie hiervan?

[ afbeelding ]
wtf. rooskleurig?
pi_150270785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

wtf. rooskleurig?
wat bedoel je rooskleurig?
pi_150271720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef TheSatanSlayer het volgende:
tekeningen beginnen beetje saai te worden. bomen alleen?
Laatste paar tekeningen waren toch niet alleen maar bomen?

Als je nog ideeën heb voor een tekening roep je maar. :7
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:59:16 #203
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_150272651
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:33 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Laatste paar tekeningen waren toch niet alleen maar bomen?

Als je nog ideeën heb voor een tekening roep je maar. :7
Ben wel benieuwd naar hoe je een stad zou tekenen.
pi_150272769
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:59 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar hoe je een stad zou tekenen.
Dat vind ik wel een goed plan. Bedoel je bijvoorbeeld een skyline?

Ik ga straks eerst naar vrijwilligerswerk en als ik thuiskom ga ik wat kloten.
  woensdag 4 maart 2015 @ 08:14:17 #205
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_150272796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:12 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een goed plan. Bedoel je bijvoorbeeld een skyline?

Ik ga straks eerst naar vrijwilligerswerk en als ik thuiskom ga ik wat kloten.
Bijvoorbeeld.
Ik zal morgen btw eens wat uploaden, had ik al zo'n beetje toegezegd no?
pi_150278751


Net gemaakt.
pi_150320132
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:32 schreef El_Matador het volgende:

Er zou sowieso meer getekend moeten worden in de wereld. O+
pi_150320248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:29 schreef Galgeras het volgende:
[ afbeelding ]

Net gemaakt.
Skyline Den Haag vanaf het Plein?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150320295
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Skyline Den Haag vanaf het Plein?
:Y :Y

Wilde eigenlijk eerst Rotterdam tekenen maar vind dat niet zo'n mooie stad :% (no offence aan de Rotterdammers).
pi_150321254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:29 schreef Galgeras het volgende:
[ afbeelding ]

Net gemaakt.
Gaaf zeg! ^O^
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150342331
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:48 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Gaaf zeg! ^O^
Thanks. :)

Ben vooral blij met die tekening omdat het iets totaal anders is dan wat ik normaal teken.
pi_150464455


Geinspireerd door Lord of the Rings.

Ben toevallig vandaag weer begonnen met het herlezen van The Hobbit (engelstalige versie). Wat een enorme heerlijkheid is dat boek.
pi_150501753
pi_150590545
pi_150600231


Ik ben bezeten door een fuckin demon.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 15:07:29 ]
pi_150606236


De trilogie van satanische tekeningen is compleet. O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:19:29 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150606473
the winding roads van je hersenen zijn interessant om te volgen :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150606673
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:19 schreef Re het volgende:
the winding roads van je hersenen zijn interessant om te volgen :)
:)

Zat laatst effe te denken... Als je dit topic van begin tot eind leest kan je precies zien hoe ik me voelde. Zit nu helaas in een mindere periode, heb al hele week last van nachtmerries en slaap slecht.

Tis nu bijna donker en ga straks maar even een wandeling maken. ~O>
pi_150776455
pi_150845684
Niemand anders die tekeningen kan/wil posten?

Mijn inspiratie is nu trouwens helemaal op.
pi_150845879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:39 schreef Galgeras het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie zonsverduistering. :P
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150845967
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:57 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Mooie zonsverduistering. :P
Hehe dat was puur toeval dat ik die tekening eergister gemaakt had (zat er vanochtend nog aan te denken).

Hier was het bewolkt maar werd wel behoorlijk donker toen ik op het vrijwilligerswerk was. Vond dat wel gaaf.
pi_150876290
Ik heb zin om een hele smerige, zwartgallige tekening te maken. Mijn stemming is er in ieder geval naar.
pi_150877676
pi_150879984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:29 schreef Galgeras het volgende:
Ik heb zin om een hele smerige, zwartgallige tekening te maken. Mijn stemming is er in ieder geval naar.
Nou, dat is wel gelukt. :P
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150882457
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nou, dat is wel gelukt. :P
Hehe... ik heb in een deuk gelegen om de reacties op Facebook. Mensen vinden dat soort tekeningen helemaal niet leuk. _O-

Mijn geest is zo verschrikkelijk zwart op dit moment. Heb gister een regelrechte kutdag gehad en dan krijg je dat.



Net mijn tweede pilsje opengemaakt. Misschien word ik daar vrolijker van. *O*
pi_150908799
Geen tekeningen meer van Galgeras want ook dit account gaat door de shredder. Wil me de komende tijd meer met positieve dingen bezighouden.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:50:37 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150909487
positiviteit is niet gelinkt aan een username hoor ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150953975
quote:
18s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:50 schreef Re het volgende:
positiviteit is niet gelinkt aan een username hoor ;(
Ik zag op mijn Rodulf account dat je 10 februari nog een DM had gestuurd. :) Dus daar ben ik weer.



pi_150972985
Ik heb deze week weer krankzinnige dromen gehad. Droomde dat ik met alle extreem-rechtse kopstukken op een bijeenkomst waren totdat de leider kwam en die zei dat er honderden AFA negers naar ons toe kwamen. Op een gegeven moment waren we ingesloten boven op een dak en moesten we met geweld weg zien te komen.
pi_150980278


Dit is echt wel een uberfoute tekening. :')
Denk dat dit voorlopig de laatste Duitse soldaat was. >:O
pi_151009214
Die laatste tekening is 1 van de grootste die ik tot nu toe gemaakt heb (A3 formaat). Zou eigenlijk een mooie lijst moeten hebben zodat ik dat ding aan de muur kan hangen.
pi_151009597


Beetje knippen en plakken en klaar.

Ik heb nog 1 zo'n lijst over. Denk dat ik daar meerdere kleine tekeningen in ga doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 08:29:41 ]
pi_151038185
ben jij een kunstenaar? want serieus....
pi_151045386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:18 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ben jij een kunstenaar? want serieus....
Nope. :P Ik ben een onafhankelijke tekenaar. Ik teken voor niemand behalve mijn vriendjes en vriendinnetjes op Fok! en Facebook. *;
pi_151048472
wel eens overwogen strips te gaan tekenen?
pi_151056496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:
wel eens overwogen strips te gaan tekenen?
Nooit aan gedacht eigenlijk. Bedoel je strips met alleen tekeningen of ook met tekst? (ik ben slecht in verhalen vertellen :P )
pi_151056769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nooit aan gedacht eigenlijk. Bedoel je strips met alleen tekeningen of ook met tekst? (ik ben slecht in verhalen vertellen :P )
dat mag je zelf weten :)
ja ik dacht, je dromen, dat kan ook in stripvorm, en je tekenstijl is er ook geschikt voor.
pi_151056820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat mag je zelf weten :)
ja ik dacht, je dromen, dat kan ook in stripvorm, en je tekenstijl is er ook geschikt voor.
Dat vind ik een heel goed plan eigenlijk. Vandaag geen tekeningen meer maar ergens de komende dagen zullen er wel weer ideeën mijn hoofd binnenkomen en dan ga ik proberen een strip te tekenen.
pi_151117366
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:57:35 #241
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_151118870
Gvd, je werken worden steeds vetter. Aan de reacties van mensen hier merk ik dat er een beetje black metal in je moet zitten om het te waarderen, maar negeer alle 'stomme' reacties maar gewoon. Dood tekenen betekent niet dat je dood wilt, ze snappen het gewoon niet en je werken zijn pure awesomeness. Ga alsjeblieft door met tekenen en hier posten _O_.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_151120948
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:57 schreef RockNijntje het volgende:
Gvd, je werken worden steeds vetter. Aan de reacties van mensen hier merk ik dat er een beetje black metal in je moet zitten om het te waarderen, maar negeer alle 'stomme' reacties maar gewoon. Dood tekenen betekent niet dat je dood wilt, ze snappen het gewoon niet en je werken zijn pure awesomeness. Ga alsjeblieft door met tekenen en hier posten _O_.
Wow, dat is geloof ik het allerliefste compliment die ik ooit heb gekregen. :@ Thanks.

Idd veel tekeningen zijn gebaseerd op black metal thema's. Black metal is voor mij een uitlaatklep.

Die laatste tekening is overigens Lucifer (de gevallen engel).
pi_151156484


Lucifer.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 15:12:01 ]
pi_151190927


Gebaseerd op een foto die ik vorig jaar in de duinen heb gemaakt.
pi_151214037
Ik voel me de afgelopen dagen bijzonder goed, zit echt goed in me vel. Heeft er denk ik mee te maken dat ik flink minder gedronken heb. Alleen heb ik zulke krankzinnige dromen gehad, onvoorstelbaar. No way dat ik hier tekeningen van ga maken. ;(

Als ik vanmiddag thuiskom ga ik een tekening maken van SS soldaten. Heb wel weer zin in een foute tekening. w/
pi_151225455
pi_151239038
SS marschiert in feindesland
und singt ein teufelslied

pi_151379219
Ik heb al de hele week afschuwelijke dromen, nu weer klaarwakker. Ik begin serieus te denken dat ik een soort trauma heb van alle gebeurtenissen uit het verleden.
pi_151379269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:58 schreef Gewas het volgende:
SS marschiert in feindesland
und singt ein teufelslied


quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 03:57 schreef Gewas het volgende:
Ik heb al de hele week afschuwelijke dromen, nu weer klaarwakker. Ik begin serieus te denken dat ik een soort trauma heb van alle gebeurtenissen uit het verleden.
Dat kan natuurlijk,
pi_151379286
quote:
Geweldig lied. :)

In de hele geschiedenis van de muziek is er echt nooit iets geweest zoals de muziek van die gekke nazi's. Dat ze serieus teksten schreven over de landen die ze gingen aanvallen hehe. :')

Toevallig was ik vandaag van plan om een Duitse tank te tekenen.

Die dromen ga ik maar gauw vergeten.
pi_151379294
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 04:26 schreef Gewas het volgende:

[..]

Geweldig lied. :)

In de hele geschiedenis van de muziek is er echt nooit iets geweest zoals de muziek van die gekke nazi's. Dat ze serieus teksten schreven over de landen die ze gingen aanvallen hehe. :')

Toevallig was ik vandaag van plan om een Duitse tank te tekenen.

Die dromen ga ik maar gauw vergeten.
Kan de muziek ook wel waarderen, alleen voor mij vanuit de historie. Luister eens naar dit, misschien veranderen je dromen een beetje erdoor,

pi_151379309


En dit wil ook weleens helpen, als je niet goed kan slapen.
pi_151379321
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 04:31 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Kan de muziek ook wel waarderen, alleen voor mij vanuit de historie. Luister eens naar dit, misschien veranderen je dromen een beetje erdoor,

quote:
17s.gif Op zondag 5 april 2015 04:40 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:


En dit wil ook weleens helpen, als je niet goed kan slapen.
Thanks man.

Ik heb net mijn tweede pot koffie gezet en wacht nu op zonsopgang. 's Ochtends schijnt de zon altijd zo mooi mijn slaapkamer binnen.

En vanavond eten met familie dus gaat hopelijk een mooie dag worden.
pi_151379330
quote:
17s.gif Op zondag 5 april 2015 04:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

Thanks man.

Ik heb net mijn tweede pot koffie gezet en wacht nu op zonsopgang. 's Ochtends schijnt de zon altijd zo mooi mijn slaapkamer binnen.

En vanavond eten met familie dus gaat hopelijk een mooie dag worden.
Pak dan liever, sterke zwarte thee met suiker en melk. Niks mooiers als de zonsopgang tijdens een mistige ochtend. Ergens liggend in het dauwige gras :)
pi_151379354
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 04:54 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Pak dan liever, sterke zwarte thee met suiker en melk. Niks mooiers als de zonsopgang tijdens een mistige ochtend. Ergens liggend in het dauwige gras :)
't Is nog veels te koud om in het gras te liggen, het vriest... ik ga zo dik ingepakt met sjaals en zulks op pad - en met een thermoskan hete koffie c_/


Knap getekend, deze. Erg strak.
pi_151379389
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 05:25 schreef Nemephis het volgende:

[..]

't Is nog veels te koud om in het gras te liggen, het vriest... ik ga zo dik ingepakt met sjaals en zulks op pad - en met een thermoskan hete koffie c_/

[ afbeelding ]
Knap getekend, deze. Erg strak.
Thanks. :)



Net gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 06:15:37 ]
pi_151379395
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 06:11 schreef Gewas het volgende:

[..]

Thanks. :)

[ afbeelding ]

Net gemaakt.
Knap!
Pantzer IV's?
pi_151379397
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 06:19 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Knap!
Pantzer IV's?
:Y :Y

De foto is iets duisterder dan in het echt maar tis best donker in me kamer nog hehe.
pi_151379459
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 06:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

:Y :Y

De foto is iets duisterder dan in het echt maar tis best donker in me kamer nog hehe.
Doe je ook tekeningen op verzoek? Ik vind de Messerschmitt 109 mooi, past mooi in het Nazi-thema :P

(voor de nerds: let op de verschillende canopy's, de voorste is de 'Galland-kap', de achtersten zijn oude model)

[ Bericht 6% gewijzigd door Nemephis op 05-04-2015 07:12:00 ]
pi_151379466
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 07:06 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Doe je ook tekeningen op verzoek? Ik vind de Messerschmitt 109 mooi, past mooi in het Nazi-thema :P
[ afbeelding ]
(voor de nerds: let op de verschillende canopy's, de voorste is de 'Galland-kap', de achtersten zijn oude model)
Foto doet het niet bij mij. :P

Ik heb vandaag tot een uur of 4 's middags niks te doen dus kan best een Messerschmitt tekenen. :Y
pi_151379469
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 07:11 schreef Gewas het volgende:

[..]

Foto doet het niet bij mij. :P

Ik heb vandaag tot een uur of 4 's middags niks te doen dus kan best een Messerschmitt tekenen. :Y
Foto zou het nu moeten doen.
Tof, ben benieuwd!
pi_151379484
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 07:12 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Foto zou het nu moeten doen.
Tof, ben benieuwd!
Foto doet het. :Y

Dat is zeker niet makkelijk om na te tekenen maar ik ga een poging wagen. :P Zijn sowieso prachtige dingen, die Messerschmitts.
pi_151380749


Vliegtuigen tekenen is wel moeilijk. Heb ook niet alle details getekend.
pi_151381343
Dat heb je snel gedaan! Gaaf zeg! Zijn goed gelukt, herkenbare 109's _O_
pi_151386833
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 10:37 schreef Nemephis het volgende:
Dat heb je snel gedaan! Gaaf zeg! Zijn goed gelukt, herkenbare 109's _O_
Thanks. :)

Ja, ik teken altijd snel hehe.

Ik heb effe pilsje opengemaakt, tis tenslotte pasen. <O) Nee serieus, ben gister vergeten medicatie te nemen, voel me niet super op dit moment. 8)7
  zondag 5 april 2015 @ 16:22:41 #266
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_151390536
Goed nagetekende Nazi vliegtuigen zijn het geworden Gewas :)
pi_151401175
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 05:25 schreef Nemephis het volgende:

[..]

't Is nog veels te koud om in het gras te liggen, het vriest... ik ga zo dik ingepakt met sjaals en zulks op pad - en met een thermoskan hete koffie c_/

[ afbeelding ]
Knap getekend, deze. Erg strak.
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 05:25 schreef Nemephis het volgende:

[..]

't Is nog veels te koud om in het gras te liggen, het vriest... ik ga zo dik ingepakt met sjaals en zulks op pad - en met een thermoskan hete koffie c_/

[ afbeelding ]
Knap getekend, deze. Erg strak.
Slaapzak dan...
pi_151410568
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:22 schreef schrijfveer het volgende:
Goed nagetekende Nazi vliegtuigen zijn het geworden Gewas :)
Thanks. >:O
pi_151410728
Tekeningen ingelijst en aan de muur gehangen.

  maandag 6 april 2015 @ 10:43:37 #270
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151412030
Leuk getekend.

Vind alleen het onderwerp wel wat somber, zou zelf niet mijn hele huis vol hangen met tekeningen van soldaten en oorlog.

Als het je interesse heeft prima, let er dus even op wat dit soort tekeningen met je doen op lange termijn. Het zou wat zonde zijn dat je straks depressief wordt omdat je elke dag langs die tekeningen loopt :P
  maandag 6 april 2015 @ 12:58:30 #271
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_151414784
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Leuk getekend.

Vind alleen het onderwerp wel wat somber, zou zelf niet mijn hele huis vol hangen met tekeningen van soldaten en oorlog.

Als het je interesse heeft prima, let er dus even op wat dit soort tekeningen met je doen op lange termijn. Het zou wat zonde zijn dat je straks depressief wordt omdat je elke dag langs die tekeningen loopt :P
:')
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 6 april 2015 @ 13:38:23 #272
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151415769
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 12:58 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

:')
Wat nou :')

Als iemand gaat tekenen als therapie, maar vervolgens tekeningen van opgehangen mensen in een luguber bos gaat tekenen zou ik als therapeut wel even na gaan denken.
pi_151415815
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Niet qua techniek, niet qua creativiteit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_151418359
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Leuk getekend.

Vind alleen het onderwerp wel wat somber, zou zelf niet mijn hele huis vol hangen met tekeningen van soldaten en oorlog.

Als het je interesse heeft prima, let er dus even op wat dit soort tekeningen met je doen op lange termijn. Het zou wat zonde zijn dat je straks depressief wordt omdat je elke dag langs die tekeningen loopt :P
Die sombere tekeningen hebben juist een rustgevende werking op mij. :)
pi_151418411
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef Argento het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Niet qua techniek, niet qua creativiteit.
Prima toch.

Hoewel ik kwa creativiteit niet met je eens ben. Ik probeer juist tekeningen te maken die weinig mensen maken. Wat ik bv. totaal niet interessant vind zijn portretten van paarden, mensen enz.
pi_151419064


Deze tekening had ik vorige week al gemaakt maar nog niet online gezet.
pi_151420275


Net gemaakt. Dit soort natuurtekeningen hebben een rustgevende werking op mij.

En nu ga ik pilsjes drinken. O-)
  maandag 6 april 2015 @ 16:50:55 #278
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_151421407
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat nou :')

Als iemand gaat tekenen als therapie, maar vervolgens tekeningen van opgehangen mensen in een luguber bos gaat tekenen zou ik als therapeut wel even na gaan denken.
Nooit van dingen zoals creatieve therapie gehoord?

En wat maakt het uiteindelijk uit hoe iemand het doet, als het helpt is het goed toch?

Misschien kijkt hij er wel heel anders tegenaan. "I made this shit, it's awesome :7" bijvoorbeeld in plaats van "oh mijn god wat een depressieve tekeninging, wat ben ik toch depressief ik ga nu huilen en snijden omdat ik deze tekening zie."

Als het niet goed voor hem zou zijn, zou hij het niet doen neem ik aan. Het topic heet niet voor niets tekenen als therapie :D.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_151421695
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 16:50 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Nooit van dingen zoals creatieve therapie gehoord?

En wat maakt het uiteindelijk uit hoe iemand het doet, als het helpt is het goed toch?

Misschien kijkt hij er wel heel anders tegenaan. "I made this shit, it's awesome :7" bijvoorbeeld in plaats van "oh mijn god wat een depressieve tekeninging, wat ben ik toch depressief ik ga nu huilen en snijden omdat ik deze tekening zie."

Als het niet goed voor hem zou zijn, zou hij het niet doen neem ik aan. Het topic heet niet voor niets tekenen als therapie :D.
Deze vrouw begrijpt het. _O_

Die zwartgallige tekeningen zijn een uitlaatklep. In principe ben ik een heel vrolijk mens. Maar soms heb ik dat soort tekeningen gewoon even 'nodig'. Zoals andere mensen dingen van zich afschrijven, zo maak ik tekeningen.
pi_151444756
Ben net naar vrijwilligerswerk geweest, daarna nog een heel eind gefietst en besef me op zo'n moment dat ik me eigenlijk veel te veel met zo'n forum bezig hou. Ik ga gewoon even een hele tijd uitloggen en aan mezelf werken. Ja, ook de biertjes.
pi_151444884
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:02 schreef Gewas het volgende:
Ben net naar vrijwilligerswerk geweest, daarna nog een heel eind gefietst en besef me op zo'n moment dat ik me eigenlijk veel te veel met zo'n forum bezig hou. Ik ga gewoon even een hele tijd uitloggen en aan mezelf werken. Ja, ook de biertjes.
^O^
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:26:01 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_151446967
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:02 schreef Gewas het volgende:
Ben net naar vrijwilligerswerk geweest, daarna nog een heel eind gefietst en besef me op zo'n moment dat ik me eigenlijk veel te veel met zo'n forum bezig hou. Ik ga gewoon even een hele tijd uitloggen en aan mezelf werken. Ja, ook de biertjes.
Prima besluit man! :)
Zitten trouwens toffe tekeningen tussen, moet ik zelf ook maar weer gaan oppakken dat tekenen.
pi_151447645
Waarschijnlijk het beste ja.
Fylax is op televisie geweest
pi_151448488
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Deze vrouw begrijpt het. _O_

Die zwartgallige tekeningen zijn een uitlaatklep. In principe ben ik een heel vrolijk mens. Maar soms heb ik dat soort tekeningen gewoon even 'nodig'. Zoals andere mensen dingen van zich afschrijven, zo maak ik tekeningen.
Zo zie ik jouw tekeningen ook. Dan zijn die beelden uit jouw hoofd door ze te tekenen.
Een ander kan negatieve gedachten loslaten door ze op te schrijven.

Af en toe even een internetbreak is goed. Ik heb net ook een paar dagen op alle forums en social media uitgelogd. Geeft ook rust. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_151505327
Bedankt voor jullie lieve reacties (jaja ik kom nog even kijken op dit forum). Dit is dag 3 zonder biertjes, stelt nog niks voor maar het is een begin.
pi_151506646
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 06:36 schreef Gewas het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties (jaja ik kom nog even kijken op dit forum). Dit is dag 3 zonder biertjes, stelt nog niks voor maar het is een begin.
Hartstikke goed juist! ^O^

Voel je je wel oké?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_151516748
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:14 schreef Gewas het volgende:
[ afbeelding ]

Net gemaakt. Dit soort natuurtekeningen hebben een rustgevende werking op mij.

En nu ga ik pilsjes drinken. O-)
moet zeggen dat ik deze best mooi vind
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_151538691
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hartstikke goed juist! ^O^

Voel je je wel oké?
:)

Ik voel me beter dan ik me in weken gevoeld heb. Kreeg gister de opmerking dat ik er al een stuk beter uitzag. Vandaag boodschappen doen en er komen geen biertjes in huis. :7

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:14 schreef Thezappa het volgende:

[..]

moet zeggen dat ik deze best mooi vind
Thanks.
pi_151538692




Op Facebook vonden ze die laatste tekening helemaal niet leuk lol.
pi_151539078


De Darkthrone liefhebbers zullen het herkennen.
pi_151541128
Mooie tekeningen Gewas!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_151542042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 06:36 schreef Gewas het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties (jaja ik kom nog even kijken op dit forum). Dit is dag 3 zonder biertjes, stelt nog niks voor maar het is een begin.
Alle goede dingen komen langzaam. Goed zo man!
Heb je ook iemand in je omgeving waar je terecht kan als het weer wat minder zou gaan, dat je met iemand kan praten i.p.v. gaan drinken?

Ik ken Darkthrone niet maar die laatste tekening doet me denken aan een kolonne soldaten in een Russisch bos (ben daar net een boek over aan het lezen). Mooi gemaakt.
pi_151553280
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:56 schreef I-care het volgende:
Mooie tekeningen Gewas!
Thanks!

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:30 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Alle goede dingen komen langzaam. Goed zo man!
Heb je ook iemand in je omgeving waar je terecht kan als het weer wat minder zou gaan, dat je met iemand kan praten i.p.v. gaan drinken?

Ik ken Darkthrone niet maar die laatste tekening doet me denken aan een kolonne soldaten in een Russisch bos (ben daar net een boek over aan het lezen). Mooi gemaakt.
Ik heb eigenlijk niemand waar ik echt terecht kan om te praten maar ik verwacht niet dat het minder gaat hehe. Voel me bijzonder goed op dit moment. :) En straks ga ik voor het eerst in mijn leven kipshoarma maken.

Ik vind het altijd leuk dat iedereen iets anders in mijn tekeningen ziet. >:O Welk boek ben je precies aan het lezen? (ik heb ook een aantal boeken over het Oostfront)
pi_151555983


Perspectief tekenen heeft helemaal geen rustgevende werking. Ik word er zelfs hartstikke zenuwachtig van.
pi_151569533
Weer gruwelijke nachtmerrie gehad, nu wakker. Heb maar effe een pot koffie gezet.
pi_151569596
Ik zou het ook vaker moeten doen, heb alle spullen in huis. Maar dat geldt ook voor boeken.. die ik te weinig/nooit lees.
pi_151569647
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2015 02:44 schreef Clashy het volgende:
Ik zou het ook vaker moeten doen, heb alle spullen in huis. Maar dat geldt ook voor boeken.. die ik te weinig/nooit lees.
Doen! :Y Als er straks een deel 2 komt hoop ik sowieso dat meer mensen actief hun tekeningen gaan posten.

Boeken lezen doe ik ook amper meer. Kan me vaak niet zo goed concentreren.
pi_151569743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 02:36 schreef Gewas het volgende:
Weer gruwelijke nachtmerrie gehad, nu wakker. Heb maar effe een pot koffie gezet.
Waarom die nachtmerrie 's

Dm mag
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_151569765
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 03:15 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Waarom die nachtmerrie 's

Dm mag
Mijn nachtmerries gaan vooral over angsten en dingen die misgegaan zijn in het verleden. De nachtmerrie van vannacht was heel raar, ging erover dat mijn moeder me niet meer vertrouwde. Ik ben vaak bang om mensen in mijn omgeving kwijt te raken, klinkt misschien stom maar dat zit heel diep.
pi_151570003
Ik open zo een nieuw deel.
pi_151570004
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')