Heb het even opgezocht... Lucide dromen lijkt me best eng.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
deze zijn wel mooi.
ik heb ook wel eens dat ik iets droom en er dan wat mee moet ofzo.
heb je wel eens iets geprobeerd met lucide dromen? is wel de moeite waard.
Klopt, dat was het Herinneringen topic.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:02 schreef robin007bond het volgende:
Had je niet eerder een topic met tekeningen? Die vond ik destijds ook mooi.
Pasgeleden had ik deze nog gemaakt:quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:52 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind het ook mooie tekeningen. Vooral ook omdat ze met je gevoel zijn getekend!
Dat is voor mij nog compleet onbekend terrein, geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Heb wel eens zo'n topic in het CRE forum gezien en ziet er wel interessant uit.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:02 schreef robin007bond het volgende:
Is het trouwens niets voor jou om eens digitaal te tekenen, Gewas?
Lol.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:50 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat je prima kunt tekenen, Gewas. Als je op die manier emoties kwijt kunt zou ik zeggen: ga er vooral mee door. Wie weet kun je op een dag CD-covers voor black metal bands gaan ontwerpen
het geef je wel meer macht in je dromen, dat merk je ook als je niet lucide droomd. dat is wel lekker als je vaak nachtmerries hebt.quote:Op zondag 21 december 2014 02:02 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht... Lucide dromen lijkt me best eng.Heb ze vroeger wel eens gehad maar dat was echt jaren geleden.
Ik zal er wat meer over gaan opzoeken.quote:Op zondag 21 december 2014 03:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het geef je wel meer macht in je dromen, dat merk je ook als je niet lucide droomd. dat is wel lekker als je vaak nachtmerries hebt.
bijvoorbeeld; als ik vroeger bang wegrende, draai ik me nu om en ram die zombie gewoon neer. soort van intuitief, omdat ik van lucide dromen heb geleerd dat je alles gewoon kan veranderen en dat je onkwetsbaar bent.
en daar leer je dan van je angsten confronteren ofzo, dus dat is alleen maar goed.
nou ja het kan wel doorwerken in je wakkere leven. maar het zal wel niet hetzelfde werken bij iedereen... bij mij heeft het alleen maar positief gewerkt. en het is leuk.quote:Op zondag 21 december 2014 14:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik zal er wat meer over gaan opzoeken.Heeft het ook effect op de angsten buiten je dromen?
Deze vanochtend getekend.
[ afbeelding ]
Ik heb de straat expres zo "doods" gehouden omdat ik een hekel heb aan drukke straten.![]()
En nu ga ik Feyenoord kijken.
Waar ging die droom precies over?quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier een van tijdens de laatste loodjes van mn studie, ook een droom
[ afbeelding ]
Dat ik achtervolgd werd door boze buurtbewoners met fakkels en hooivorkenquote:Op maandag 22 december 2014 09:52 schreef Gewas het volgende:
[..]
Waar ging die droom precies over?En moet jij die vrouw rechts voorstellen?
(had beetje over deze tekening heen gelezen)
Mooi hoe je die boze buurtbewoners heb getekend dan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat ik achtervolgd werd door boze buurtbewoners met fakkels en hooivorkenen idd, ik rechts
dat soort dromen heb ik lang niet meer gehad.
Wist helemaal niet dat zo'n studie bestond.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:31 schreef Moira. het volgende:
Ja, dat herken ik.
Maar ik studeer creatieve therapie dus ben in opleiding om beeldend therapeut te worden.
Dan leer je ook de theorie erachter en hoe die therapeutische waarden van beeldend werk in de praktijk toepasbaar zijn.
Erg interessant
Je gedachtes en gevoelens verbeelden (waar het soms moeilijk is om het te verwoorden) kan onbewust al een hoop losmaken
quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:57 schreef Koral het volgende:
Die perspectief tekeningen zijn erg gaaf!
Thanks allebei.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:06 schreef Natalie het volgende:
Mooie tekening, hoor
Ik teken vooral om rustig te worden, vooral in mijn hoofd. Gaat wel in periodes: soms teken ik maanden niet, om vervolgens niet bij het schetsblok weg te kunnen komen. Wel allemaal abstract, en vaak mandala's. Ik houd van herhaling en spiegelen. En ik teken ze altijd zelf. Alleen inkleuren is niets voor mij, ik wil graag creëren.
Same here. Ik kom in een flowquote:Op zondag 28 december 2014 09:59 schreef Gewas het volgende:
Thanks allebei.![]()
Ik teken ook om rustig te worden. Als ik met een tekening bezig ben vliegt de tijd en lijk ik me nergens druk om te maken. Heb je geen tekeningen die je eventueel wil delen hier?
Nope, geen training gehad ofzo. Op het vmbo had ik ook weinig aan tekenen. Perspectief tekenen heb ik mezelf aangeleerd.quote:Op zondag 28 december 2014 15:39 schreef Natalie het volgende:
Niet alles teruggelezen, maar heb je training gehad of kon je altijd al zo tekenen?
Yeah, bij mij precies hetzelfde.quote:Op zondag 28 december 2014 15:48 schreef Revanches het volgende:
Ziet er goed uit, Gewas! Ik zou hier zeker mee doorgaan, je hebt er duidelijk aanleg voor.
Zelf schilder en teken ik ook regelmatig. Het concentreren op de tekening leiden mijn gedachtes zeer goed af. Ik ga er helemaal in op en heb geen tijd om te piekeren. Heerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |