abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:05:48 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_147657139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:44 schreef meth1745 het volgende:
Amerika is uit op de vernietiging van Rusland
Welnee, hooguit op de val van Poetin. En dat zou best wel eens kunnen lukken.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:10:24 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_147657311
Mikhail Khodorkovsky zou Poetin ook graag zien vertrekken.

http://www.bloomberg.com/(...)ion-from-zurich.html
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 23:11:38 #103
230491 Zith
pls tip
pi_147657364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

Putin heeft nooit rekening gehouden met die halfgare oliesjeiks die pas in juni(!) weer om de tafel willen gaan zitten. Game over.
Al weet ik niet zeker of de Saudi's Amerikaanse oliemaatschappijen hiermee willen wegjagen of niet... het is inderdaad een aardig schaakbord.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 23:18:11 #104
230491 Zith
pls tip
pi_147657631

Deze update zichzelf, mag ook wel in de OP
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147658068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef UpsideDown het volgende:
Ze houden het sowieso bij proxy's, dat rebellenleger in Donetsk en Loehansk heeft Oekraïnse leger al half kapot geklapt, even door de linies breken en wat extra fronten openen in het noorden en zuiden, en ze staan in Kiev. Rusland kan nu alles maken want immers 'het westen heeft hun economie gesloopt'.
Langdurig oorlog voeren is duur zeker op de Russische manier gaat het ten koste van veel mankracht, geld en materieel. De meeste mensen in West Oekraine zullen naar de grensgebieden vluchten en richting de buurlanden voor het leger in Kiev is. Putin is dan heer en meester over 2 failliete staten, want Oekraine haalt de zomer ook niet zonder een paar extra milijarden van het IMF. Om nog maar te zwijgen over het oostelijk 'bevrijde' deel dat grotendeels in de as ligt. De EU zal wat roepen over Nazi's en sancties gaan opleggen van het asfalt tot zand, maar tegelijkertijd toasten op het feit dat zij niet op hoeven te draaien voor de IMF leningen aan Oekraine.
pi_147659123
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:46 schreef karton2 het volgende:

[..]

In het zeer onwaarschijnlijke geval dat er atoomwapens worden gebruikt zal het niet bij een (één) paddestoelwolk blijven.
uiteindelijk zou dit een prima scenario zijn.
pi_147659402
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:10 schreef remlof het volgende:
Mikhail Khodorkovsky zou Poetin ook graag zien vertrekken.

http://www.bloomberg.com/(...)ion-from-zurich.html
Over een paar dagen: "Khodorkovsky opgenomen in ziekenhuis met mysterieuze ziekte".
pi_147659504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

Over een paar dagen: "Khodorkovsky opgenomen in ziekenhuis met mysterieuze ziekte".
Khodorkovsky wordt keer op keer door Putin onderschat. Die krijgt hij niet klein. Putin naaide Khodorkovsky nadat hij eerst had gezegd hem niet te gaan vervolgen voor eerdere gebeurtenissen. Khodorkovsky naait nu Putin door toch politiek bezig te gaan, ook al had hij een belofte gedaan om dat niet te doen.
pi_147663513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Khodorkovsky wordt keer op keer door Putin onderschat. Die krijgt hij niet klein. Putin naaide Khodorkovsky nadat hij eerst had gezegd hem niet te gaan vervolgen voor eerdere gebeurtenissen. Khodorkovsky naait nu Putin door toch politiek bezig te gaan, ook al had hij een belofte gedaan om dat niet te doen.
Tja, dan verdwijnt hij straks gewoon weer naar Siberië
pi_147663599
Poetin toont zijn ongekende kennis van de economie:

Als we maar blijven devalueren worden we alleen maar rijker *O*
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2014 @ 12:30:02 #111
230491 Zith
pls tip
pi_147666535
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef J.B. het volgende:

What the fuck.
pi_147669864
Nieuw EU-sancties om Krim in de maak

http://nos.nl/artikel/200(...)krim-in-de-maak.html
pi_147669934
Helemaal naar de klote!
pi_147670250
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Welnee, hooguit op de val van Poetin. En dat zou best wel eens kunnen lukken.
Op de lange termijn zou dat inderdaad wel eens kunnen lukken. Het ligt er een beetje aan hoe lang de Russische burgers een aftakelende economie tolereren. De Poetin-media probeert natuurlijk een zo groot mogelijk vijandbeeld te creëren waarbij alle schuld in de schoenen van het westen wordt geschoven en Rusland de slachtofferrol wordt toebedeeld. Maar ik denk wel dat de loyaliteit voor Poetin begint af te nemen als de Russen het ook echt in hun portemonnee beginnen te voelen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_147671664
The view from nowhere.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:05:05 #117
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147672600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:47 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Op de lange termijn zou dat inderdaad wel eens kunnen lukken. Het ligt er een beetje aan hoe lang de Russische burgers een aftakelende economie tolereren. De Poetin-media probeert natuurlijk een zo groot mogelijk vijandbeeld te creëren waarbij alle schuld in de schoenen van het westen wordt geschoven en Rusland de slachtofferrol wordt toebedeeld. Maar ik denk wel dat de loyaliteit voor Poetin begint af te nemen als de Russen het ook echt in hun portemonnee beginnen te voelen.
De hoge jongens zijn niet zo blij, de gewone burger is blij met Putin.
Tevens zijn de Russen harder dan je denkt. Zij buigen niet zo snel voor geld als ze in het Westen doen.
Eer is meer waard voor hun en op dit moment staat de Russische eer op het spel tegenover de oude "vijand", de USA. Let wel: niet de EU maar de USA is de "vijand" van Rusland. Ook de Russen vinden de EU een stel slappe happen die blindelings achter de USA aanlopen. :Y
pi_147673087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
Sterker nog de EU (en dus niet de EEG) en de Euro zijn opgericht om juist tegenwicht te bieden aan de VS. Vooral Frankrijk is daar een zeer sterke voorstander van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 december 2014 @ 16:29:37 #119
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_147673205
volgens mij tijd om roebels te gaan kopen, over 3 jaar is de zaak weer genormaliseerd en kassa.
Beter dan de rente hier die bijna negatief is.
There is only one religion
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2014 @ 16:30:12 #120
230491 Zith
pls tip
pi_147673218
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:29 schreef Dance99Vv het volgende:
volgens mij tijd om roebels te gaan kopen, over 3 jaar is de zaak weer genormaliseerd en kassa.
Net zoals in 1998 toch?

Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2014 @ 16:33:36 #121
426493 crew  PippenScottie
pi_147673300
quote:
Daar ben je een dagje te laat mee. Koers is terug naar 60 roebel voor een dollar.

Ik ben benieuwd hoeveel miljard dit aan buitenlandse valuta heeft gekost voor de Russische centrale bank om dit koersherstel te bewerkstelligen.
Ook vraag ik mij af of dit een tijdelijk herstel is. Buitenlandse valuta is natuurlijk maar beperkt voorhanden, zal een nieuwe val van de roebel binnenkort weer mogelijk zijn?
My friends all drive horses
pi_147673348
quote:
Zoals traders zeggen: "never catch a falling knife".
pi_147676239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hoeveel mensen in Rusland staan achter die man denk je? Vergeet niet dat het een oligarch is en daarnaast ook nog eens joodse wortels heeft. Als je een bliksemafleider voor nationalistische haat zoekt, dan is hij je ideale man.

Mensen hier praten makkelijk over Putin opzij zetten, maar daarmee zet je nog niet de sentimenten en groepen opzij waarop zijn macht gebaseerd is. Putin is de balans tussen aan de ene kant conservatieve krachten en aan de andere kant liberale krachten, sla je hem weg dan zou je zo maar een soort van burgeroorlog kunnen krijgen. Dan kunnen de conservatieve krachten bijvoorbeeld ook samengaan met de nog aanwezige sterke communistische krachten (die nu buitenspel staan).

Het is maar waar je zin in hebt.
pi_147680977
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef J.B. het volgende:

Hahahahahahaha wat een meester in onzin lullen blijft het toch.
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2014 @ 20:42:41 #125
230491 Zith
pls tip
pi_147681341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Daar ben je een dagje te laat mee. Koers is terug naar 60 roebel voor een dollar.

Ik ben benieuwd hoeveel miljard dit aan buitenlandse valuta heeft gekost voor de Russische centrale bank om dit koersherstel te bewerkstelligen.
Ook vraag ik mij af of dit een tijdelijk herstel is. Buitenlandse valuta is natuurlijk maar beperkt voorhanden, zal een nieuwe val van de roebel binnenkort weer mogelijk zijn?
Het zou best een correctie kunnen zijn maar vergeet niet dat de rente nu 17% is, dat kunnen ze daar ook niet lang volhouden.
pi_147694184
edit nvm

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 01:03:05 ]
pi_147696561
Belarus' Lukashenko: Russia's Behavior Arouses Suspicion

http://www.themoscowtimes(...)uspicion/513476.html

Als zelfs Loekasjenko al kritiek begint te hebben op Rusland...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 11:06:19 ]
pi_147699022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 06:24 schreef J.B. het volgende:
Belarus' Lukashenko: Russia's Behavior Arouses Suspicion

http://www.themoscowtimes(...)uspicion/513476.html

Als zelfs Loekasjenko al kritiek begint te hebben op Rusland...
Rusland gedraagt zich dan ook zeer agressief ook richting bondgenoten.
Die hele unie valt zo uit elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_147699108
Och, Poetin wilde de macht en aanzien uit de Sovjet-tijd terug, nu heeft hij ook weer de economie uit die tijd.
pi_147701019
De persconferentie van Poetin heeft een prima effect gehad, na een koersstijging de afgelopen dagen (als gevolg van interventies van de overheid en de centrale bank) zijn er weer een paar procent van de roebel af gegaan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 11:28:00 ]
pi_147704927
The view from nowhere.
pi_147704958
Well, dat is slecht nieuws voor ons allen:

quote:
Western sanctions may last for decades: Russian minister tells newspaper
(Reuters) - Western sanctions over Russia's role in the Ukraine crisis are likely to last "for a very long time", possibly decades, Economy Minister Alexei Ulyukayev told Vedomosti newspaper.

"When a U.S. law is passed it is very hard to change it afterwards - looks like it will be in place for decades," Ulyukayev said in an interview published on Thursday.

Russia's economy is heading for recession, dragged lower by sanctions imposed by the West over Ukraine and weak oil prices, a cornerstone of state revenues. The rouble has lost more than 45 percent against the dollar since the start of the year.

Ulyukayev said a lack of structural reform of the economy had partly set Russia up for "the perfect storm".

He added that if there were no sanctions, no falling oil prices and if "we had not done some foolish things" which he did not elaborate on, the Russian economy could show annual growth of between 2.5 and 3 percent.

He added that sanctions may become tougher next year with the situation on the oil markets worsening further.

"The situation is so hard to predict that we cannot be prepared for its changes in the future ... How should we behave then? Write one more stress-scenario in addition to (the oil price at) $60 (per barrel)? Let's do it for $40, $20 and $10," he said ironically.

(Reporting by Katya Golubkova, editing by Elizabeth Piper)
pi_147705390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:59 schreef Pharmacist het volgende:
Well, dat is slecht nieuws voor ons allen:

[..]

Werkelijk? Waarom is dat voor iedereen slecht?
pi_147705521
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
Werkelijk? Waarom is dat voor iedereen slecht?
Omdat het Westen nog steeds handel drijft met Rusland. Sancties tegen Rusland zullen de Russische economie schaden en dus onze handel met Rusland schaden.

Uitleg bijv hier
pi_147706038
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Omdat het Westen nog steeds handel drijft met Rusland. Sancties tegen Rusland zullen de Russische economie schaden en dus onze handel met Rusland schaden.

Uitleg bijv hier
Ja, echt fijn is het niet. Maar zoveel last hebben we er niet van hier. Als slecht nieuws voor ons allen zou ik het niet willen omschrijven.
pi_147706179
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef 99.999 het volgende:
Ja, echt fijn is het niet. Maar zoveel last hebben we er niet van hier. Als slecht nieuws voor ons allen zou ik het niet willen omschrijven.
True. Zo belangrijk is Rusland niet. De timing is echter niet goed, de EU, en zeker de eurozone is momenteel erg zwak.
pi_147706283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

True. Zo belangrijk is Rusland niet. De timing is echter niet goed, de EU, en zeker de eurozone is momenteel erg zwak.
Daarbij is juist die dalende olieprijs voor de economie een steuntje in de rug. Het is allemaal erg complex.
pi_147706544
He added that if there were no sanctions, no falling oil prices and if "we had not done some foolish things'

Geven ze het toe?
pi_147714778
NatVasilyevaAP twitterde op donderdag 18-12-2014 om 19:03:03 I took some time this evening to check how what Putin says corresponds to reality: FACT CHECK http://t.co/g5HoVNfZws reageer retweet
quote:
The view from nowhere.
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 01:30:49 #140
230491 Zith
pls tip
pi_147730123
Vraag me af hoe lang het nu gaat duren voordat er weer 'maar rusland kan de EU chanteren met hun olie en gas!' posts komen :) Dat bleek een wassen neus te zijn.

Ook een goeien garp : Die paar-jaars-deal met China was met vastgezette Ruble prijs, die Chinezen zullen nu wel erg blij zijn. Weet nog dat mensen op deze forum maar al te trots waren dat ze de USD buiten de boot hadden weten te houden. _O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Zith op 19-12-2014 01:39:48 ]
pi_147731659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:12 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Eerder voedseldroppings.
Ze vangen daar gewoon een beer, echte mannen weet je wel.

Geen hipsters.
pi_147732123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:30 schreef Zith het volgende:
Vraag me af hoe lang het nu gaat duren voordat er weer 'maar rusland kan de EU chanteren met hun olie en gas!' posts komen :) Dat bleek een wassen neus te zijn.

Ook een goeien garp : Die paar-jaars-deal met China was met vastgezette Ruble prijs, die Chinezen zullen nu wel erg blij zijn. Weet nog dat mensen op deze forum maar al te trots waren dat ze de USD buiten de boot hadden weten te houden. _O-
Ik bekijk het positief: Rusland heeft deviezen nodig, ze leveren niet graag geavanceerde wapensystemen aan China omdat die alles reverse engineeren, maar zullen nu wel moeten. En China is in tegenstelling tot Rusland wel economisch in staat om een wapenwedloop met de VS te winnen.
Als Rusland z'n territoriale integriteit behoudt kan het op lange termijn de mondiale voedselvoorziening beheersen, Rusland en Canada zijn de enige landen voor wie global warming haast enkel voordelen biedt (afgezien van schade aan infrastructuur die nu op permafrost gebouwd is ), tegen 2100 zou geschikt landbouwgebied in Rusland met ruim drie miljoen km² toenemen (een oppervlakte gelijk aan 5.6 keer Frankrijk, of 70% van de EU), terwijl de geschikte landbouwgrond globaal zal afnemen.
Oekraine, "de graanschuur van Europa", zou één van de zwaarst getroffen regio's zijn btw.
pi_147732531
More bad news for Putin: Russia’s banks need to be bailed out now

http://www.washingtonpost(...)o-be-bailed-out-now/
pi_147732737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik bekijk het positief: Rusland heeft deviezen nodig, ze leveren niet graag geavanceerde wapensystemen aan China omdat die alles reverse engineeren, maar zullen nu wel moeten. En China is in tegenstelling tot Rusland wel economisch in staat om een wapenwedloop met de VS te winnen.
Als Rusland z'n territoriale integriteit behoudt kan het op lange termijn de mondiale voedselvoorziening beheersen, Rusland en Canada zijn de enige landen voor wie global warming haast enkel voordelen biedt (afgezien van schade aan infrastructuur die nu op permafrost gebouwd is ), tegen 2100 zou geschikt landbouwgebied in Rusland met ruim drie miljoen km² toenemen (een oppervlakte gelijk aan 5.6 keer Frankrijk, of 70% van de EU), terwijl de geschikte landbouwgrond globaal zal afnemen.
Oekraine, "de graanschuur van Europa", zou één van de zwaarst getroffen regio's zijn btw.
De Russen zijn echter niet in staat die gronden te bewerken... Dat lukt ze met hun huidige areaal al niet en de bevolking zal flink gekrompen zijn tegen die tijd. Men heeft er dus niets aan....
pi_147735459
Is Poetin nu sowieso niet genaaid wat hij ook doet? Om de economie te versterken zal hij andere takken van industrie moeten aanspreken lijkt mij. Om daarmee concurrerend te zijn zal hij mensen moeten opleiden. Opleiding lijkt me echter de grootste vijand van een dictator.

Van de andere kant, als hij niks doet stort het land in de afgrond en heeft hij ook een groot probleem. Gaat dit niet sowieso in een nachtmerrie eindigen voor hem?
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:22:01 #146
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147736110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Allemaal volgens putin's masterplan. In het jaar 2100 als de Russische crisis eindelijk voorbij is worden ze de grootste macht die de wereld ooit gezien heeft. Muhahaha, duurt even maar dan heb je ook wat _O_
Putin _O_
pi_147738278
De Speld doet ook een duit in het zakje :D :

Teller Serious Request nu al op 387 miljard roebel

http://www.speld.nl/2014/(...)-387-miljard-roebel/
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:49:44 #149
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_147742418
quote:
Geen belang Gazprom in olie- en gaswinning Nederlandse Noordzee

Gazprom krijgt geen belang in de olie- en gaswinning op de Nederlandse Noordzee. Dat komt door het afblazen van een miljardentransactie tussen het Russische gasconcern en het Duitse energie- en chemiebedrijf BASF. Oorzaak zijn de politieke spanningen tussen Rusland en de Europese Unie.

De deal was zo goed als rond, maar gisteren maakte BASF bekend dat een uitruil van bezittingen met Gazprom niet doorgaat als gevolg van “het momenteel moeilijke politieke klimaat”. Daardoor wordt Gazprom niet, zoals gepland, voor 50 procent eigenaar van het Nederlandse olie- en gasbedrijf Wintershall Noordzee in Rijswijk. Ook zou Gazprom de controle krijgen over de tot nu toe gezamenlijk uitgevoerde Europese handel in, en opslag van, aardgas. In ruil zou BASF aandelen in de gasvelden in West-Siberië krijgen.

Met de helft van de aandelen van Wintershall Noordzee zou Gazprom een aanzienlijk belang hebben gehad in de Nederlandse winning van olie en gas. Wintershall is, na Gasunie, een van de grotere binnenlandse olie- en gasproducenten. In 2013 was het bedrijf (mede)verantwoordelijk voor bijna een vijfde (17 procent) van de totale aardgasproductie uit de Nederlandse Noordzee. In totaal verkocht Wintershall Noordzee (omzet 2013: 219 miljoen euro, winst 64 miljoen euro) in 2013 0,9 miljard kubieke meter gas en 0,4 miljoen vaten olie.

Wintershall Noordzee bezit een derde van de winningsvergunningen voor olie en gas in het Nederlandse deel van de Noordzee (34 van de 107 vergunningen) en meer dan 20 vergunningen in het Britse deel. Gazprom zou mede-eigenaar zijn geworden van 23 booreilanden, een netwerk aan pijpleidingen, een controlecentrum in Den Helder en het hoofdkantoor van Wintershall Noordzee in Rijswijk.
Vorig jaar verwierf Gazprom wel alle aandelen van Duitse energiebedrijf Wingas. Dat bedrijf heeft een langdurig leveringscontract met energiebedrijven Eneco en Nuon. Wingas leverde dit jaar in Nederland zo’n 1,5 miljard kuub gas. Ook heeft Gazprom nog een aandeel van 41 procent in de gasopslag Bergermeer, tussen Bergen en Alkmaar.

In een verklaring zei BASF het niet doorgaan van de deal te “betreuren”. De samenwerking met Gazprom in de andere, bestaande joint ventures gaat wel door.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ederlandse-noordzee/
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:31:05 #150
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147745570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef DeJori het volgende:

[..]

Uitstekend nieuws voor de VS. Kijken of dan nu eindelijk BASF al zijn chemie kan verplaatsen naar de VS of China.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:32:30 #151
361691 DeJori
pi_147745621
Er is niet veel meer over van de luchthaven van Donetsk:

Zag er eerst beter uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog meer beelden van vandaag:

[ Bericht 25% gewijzigd door DeJori op 19-12-2014 17:12:39 ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:36:58 #152
361691 DeJori
pi_147747499
quote:
China Offers Enhanced Cooperation as Russia Struggles

China offered enhanced economic ties with Russia at a regional summit this week as its northern neighbor struggled to contain a currency crisis.

“To help counteract an economic slowdown, China is ready to provide financial aid to develop cooperation,” Premier Li Keqiang said at a Dec. 15 gathering in Astana, Kazakhstan. While the remark applied to any of the five other nations represented at the meeting of the Shanghai Cooperation Organization group, it was directed at Russia, according to a person familiar with the matter who asked not to be named as the plans weren’t public.

Any rescue package for Russia would give China the opportunity of exercising the kind of great-power leadership the U.S. has demonstrated for a century -- sustaining other economies with its superior financial resources. President Xi Jinping last month called for China to adopt “big-country diplomacy” as he laid out goals for elevating his nation’s status.

[...]

http://www.bloomberg.com/(...)8f6d33dfa0ad935a63ff
Toevallig, op de dag dat de Chinese economie 'plotseling' 300 miljard groter blijkt te zijn dan gedacht.
pi_147747811
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Russen zijn echter niet in staat die gronden te bewerken... Dat lukt ze met hun huidige areaal al niet en de bevolking zal flink gekrompen zijn tegen die tijd. Men heeft er dus niets aan....
Ooit van immigratie en gastarbeiders gehoord? Er werken momenteel naar schatting 10 - 12 miljoen buitenlanders in Rusland, zeven miljoen zonder werkvergunning of officiële verblijfsvergunning. Die zullen trouwens het eerst de gevolgen van een crisis ondervinden, en vormen een buffer voor de Russische overheid: ze kunnen een crisis eerst op de buitenlandse werknemers afwentelen.
Benieuwd hoe Oekraine dat gaat opvangen, drie miljoen werklozen erbij...
pi_147747944
quote:
Hollande Floats Russian Sanctions Relief in EU Split

French President Francois Hollande floated the prospect of scaling back sanctions on Russia, becoming the first major European Union leader to offer to ease the Kremlin’s economic pain.

“If gestures are sent by Russia as we expect, there would be no reason to impose new sanctions but on the contrary to look at how we could bring about a de-escalation from our side,” Hollande said as he headed into an EU summit in Brussels yesterday.

Hollande is the first major European Union leader to offer to ease the Kremlin’s economic pain as a wobbly truce in eastern Ukraine reduced casualties over the past week in the conflict that’s cracked Europe’s post-Cold War order.

Hollande’s anti-sanctions push, echoed by Austrian Chancellor Werner Faymann, set up a confrontation over Russia policy at the first EU summit chaired by Donald Tusk, a former prime minister of Poland. A summit statement said the EU will “stay the course” while remaining “ready to take further steps if necessary.”

Tusk said EU support for Ukraine is as important as disciplining Russia. European leaders continued to be cagey about how much they would contribute to an International Monetary Fund-led lending program for Ukraine’s government, now being negotiated.
Aid Needs

Financing of $15 billion is “probably close to the reality” of what Ukraine needs, EU Economic Commissioner Pierre Moscovici said at a Bloomberg Government event in Washington.

European leaders had aimed to put off the debate over renewing or easing the sanctions until March. Hollande tore up that timetable and risked a trans-Atlantic split after President Barack Obama signed legislation that gives him the power to impose more sanctions. Obama said he would only use those powers in concert with European allies.
http://www.bloomberg.com/(...)ief-in-eu-split.html
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:52:14 #155
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147748007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ooit van immigratie en gastarbeiders gehoord? Er werken momenteel naar schatting 10 - 12 miljoen buitenlanders in Rusland, zeven miljoen zonder werkvergunning of officiële verblijfsvergunning. Die zullen trouwens het eerst de gevolgen van een crisis ondervinden, en vormen een buffer voor de Russische overheid: ze kunnen een crisis eerst op de buitenlandse werknemers afwentelen.
Jij hebt echt geen flauw benul he _O- _O-
Wat zeg je nou weer allemaal :D
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:52:55 #156
361691 DeJori
pi_147748027
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die gastarbeiders zijn niet van plan te blijven:
http://uk.businessinsider(...)-russia-2014-12?r=US
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:53:25 #157
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147748052
quote:
Putin Cites Claim About U.S. Designs on Siberia Traced to Russian Mind Readers

Speaking to reporters in Moscow on Thursday, Russia’s president, Vladimir V. Putin, claimed that economic sanctions were not primarily a response to the annexation of Crimea but part of a long-running plot by Western powers to weaken his nation and steal its natural resources.

As evidence, Mr. Putin cited first what he called “direct and fully fledged support for terrorism in the North Caucasus” in the immediate aftermath of the Soviet Union’s demise.

Then, he said, even before Russia annexed Crimea earlier this year, “unprecedented and clearly orchestrated attempts were made to discredit our efforts to organize and host the Olympics” in Sochi.

Finally, after an extended detour into metaphor, with Mr. Putin comparing Russia to its national symbol, the bear — beset, he said, by enemies who wish to seize its territory — he referred to one last piece of evidence that he was only acting to protect his nation from the aggressive designs of the West. “We have heard it even from high-level officials,” he said, “that it is unfair that the whole of Siberia with its immense resources belongs to Russia in its entirety.”
Continue reading the main story Video of Russia's president, Vladimir V. Putin, speaking to reporters in Moscow on Thursday, with simultaneous English translation by the state-owned channel Russia Today. Russia Today, via YouTube

As if to underscore that these unnamed officials were American, Mr. Putin added an indignant aside: “Why exactly is it unfair? So it is fair to snatch Texas from Mexico, but it is unfair that we are working on our own land — no, we have to share.”

As Leonid Bershidsky explained in a Bloomberg View post on the speech, Mr. Putin was apparently referring to an urban legend commonly mistaken for fact in the Russian news media and blogosphere — that former Secretary of State Madeleine Albright once complained that the mineral wealth of Siberia was so vast that it should not be owned by Russia, but by all humanity.

The fact that there is no record of Ms. Albright ever having made such a remark — and that she has denied it whenever asked — has not prevented it from being repeated again and again by Russian bloggers, journalists and even senior Kremlin officials.

When Mr. Putin was asked about the supposed comment in 2007, The Moscow Times reported, he replied, “I know some politicians entertain such ideas in their heads.”

Two years ago, Russia’s deputy prime minister, Dmitry Rogozin, wrote in an editorial that many in the West would be happy to see Mr. Putin fall, including Ms. Albright, who was, he said, dreaming of Siberia’s riches.

An article in Pravda the same year noted that “the scandalous phrase ‘Siberia is too large and rich to belong to one country,’ ” had been attributed to Ms. Albright. Although “the source of such a declaration has not yet been found,” the author Paul Chernyshev added, “this does not make her a friend of Russia.”

In October, the secretary of the Russian Security Council, Nikolai P. Patrushev, said in an interview with the government-owned newspaper Rossiyskaya Gazeta that “many American experts, in particular former U.S. Secretary of State Madeleine Albright, assert that there are vast territories ‘under Moscow’s power’ that it is incapable of exploiting and which therefore ‘do not serve the interests of all humanity.’ ”
Continue reading the main story Continue reading the main story
Continue reading the main story

Without citing any specific source, Mr. Patrushev continued, “Assertions continue to be heard about the ‘unfair’ distribution of natural resources and the need to ensure so-called ‘free access’ to them for other states.”

According to an investigation by the former Moscow Times correspondent Anna Smolchenko, the idea that Ms. Albright was jealous of Russia’s natural resources can be traced to a December 2006 interview with Boris Ratnikov, a retired major general from the Russian secret service. General Ratnikov told Rossiyskaya Gazeta that his colleagues in the service’s secret mind-reading division had read Ms. Albright’s thoughts in 1999, just before the United States-led military intervention in Kosovo that she had championed.

According to the general, his colleagues had detected a “pathological hatred of Slavs” in Ms. Albright’s mind and that “she was indignant that Russia held the world’s largest reserves of natural resources.”

Asked by Ms. Smolchenko to explain how the mind reading had worked, General Ratnikov recalled that the team had studied photographs of Ms. Albright. “By tuning in on her image,” he said, “our specialists were able to glean these things.”
http://www.nytimes.com/20(...)s.html?smid=tw-share
pi_147748532
Putin gelooft wel in meer fabeltjes, je hoeft niet verder te kijken dan wat zijn economisch adviseur Sergey Glazyev allemaal voor onzin uitkraamt. Tja als ex-KGB'er heb je een paar steekjes los in de bovenkamer van trauma's en wat al niet meer (zie je bij ex-CIA figuren ook altijd).

En Hollande hierboven... wat een idioot. De sancties verlopen automatisch in de eerste helft van 2015 en zolang Putin geen andere moves doet zullen die niet worden aangehouden door Merkel en co. . Voor de Amerikanen is het toch allemaal symbool politiek totdat er een nieuwe president zit die wel een beleid heeft tegenover het buitenland.
  vrijdag 19 december 2014 @ 18:11:12 #159
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147748548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:52 schreef DeJori het volgende:

[..]

En waar gaan die nu werken?
  vrijdag 19 december 2014 @ 18:16:28 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147748719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:10 schreef Nintex het volgende:
Putin gelooft wel in meer fabeltjes, je hoeft niet verder te kijken dan wat zijn economisch adviseur Sergey Glazyev allemaal voor onzin uitkraamt. Tja als ex-KGB'er heb je een paar steekjes los in de bovenkamer van trauma's en wat al niet meer (zie je bij ex-CIA figuren ook altijd).

En Hollande hierboven... wat een idioot. De sancties verlopen automatisch in de eerste helft van 2015 en zolang Putin geen andere moves doet zullen die niet worden aangehouden door Merkel en co. . Voor de Amerikanen is het toch allemaal symbool politiek totdat er een nieuwe president zit die wel een beleid heeft tegenover het buitenland.
Het gaat lang niet om de sancties alleen. Het gaat om de wig die er gedreven word binnen de EU. Of daar dan de VS of China van profiteert is nog de vraag, maar de EU zeker niet.
pi_147748922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat lang niet om de sancties alleen. Het gaat om de wig die er gedreven word binnen de EU. Of daar dan de VS of China van profiteert is nog de vraag, maar de EU zeker niet.
Frankrijk speelt al jaren geen rol meer in de Europese politiek en in Europa. Onder Sarkozy kwam er nog wel eens iets uit (bemiddelen voor Georgie, coalitie tegen Gadaffi), onder Hollande is het helemaal 0. De EU is ooit opgericht om te voorkomen dat Duitsland Europa kon domineren. Praktisch domineren de Duitsers nu de EU met Nederland en andere rijke Noord Europese landen als sattelietstaten en daar is weinig weerstand tegen. Als de Engelsen uit de EU stappen ligt de macht vrijwel volledig bij Duitsland. Er is geen wig in Europa, want daarvoor moet er eerst een groep zijn die zich tegen de Duitse dominantie keert. De Engelsen stappen liever op dan dat ze de competitie aan gaan.
  vrijdag 19 december 2014 @ 18:40:01 #162
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147749456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

Frankrijk speelt al jaren geen rol meer in de Europese politiek en in Europa. Onder Sarkozy kwam er nog wel eens iets uit (bemiddelen voor Georgie, coalitie tegen Gadaffi), onder Hollande is het helemaal 0. De EU is ooit opgericht om te voorkomen dat Duitsland Europa kon domineren. Praktisch domineren de Duitsers nu de EU met Nederland en andere rijke Noord Europese landen als sattelietstaten en daar is weinig weerstand tegen. Als de Engelsen uit de EU stappen ligt de macht vrijwel volledig bij Duitsland. Er is geen wig in Europa, want daarvoor moet er eerst een groep zijn die zich tegen de Duitse dominantie keert. De Engelsen stappen liever op dan dat ze de competitie aan gaan.
Ik denk dat je Frankrijk en alle Zuid-EU landen onderschat. Het blijkt ook wel hoe halsstarrig de Fransen zijn. Juist de samenwerking Duitsland/ Rusland maakte de Duitsers wat ze nu zijn. Als BASF na het mislukken van die deal wegtrekt uit de EU dan verliest Duitsland een behoorlijk tak van zijn chemie. De VS bied spotgoedkoop Schaliegas aan en maakt het voor BASF aantrekkelijk om zich daar te vestigen. Zeker al als BASF nu geen toegang meer krijgt tot de Siberische gasvelden.

En inderdaad je pakt Gazprom aan maar ook je eigen industrie.
http://www.bloomberg.com/(...)-relations-sour.html

Al de mensen die lachen om de ondergang van Rusland zouden straks wel kunnen gaan janken als de EU door deze omstandigheden verdeeld word en mee getrokken word in de ellende.
Eu nu maar blij zijn dat we iets goedkoper kunnen tanken. Wat een dwaasheid.
pi_147749484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik denk dat je Frankrijk en alle Zuid-EU landen onderschat. Het blijkt ook wel hoe halsstarrig de Fransen zijn. Juist de samenwerking Duitsland/ Rusland maakte de Duitsers wat ze nu zijn. Als BASF na het mislukken van die deal wegtrekt uit de EU dan verliest Duitsland een behoorlijk tak van zijn chemie. De VS bied spotgoedkoop Schaliegas aan en maakt het voor BASF aantrekkelijk om zich daar te vestigen. Zeker al als BASF nu geen toegang meer krijgt tot de Siberische gasvelden.

En inderdaad je pakt Gazprom aan maar ook je eigen industrie.
http://www.bloomberg.com/(...)-relations-sour.html

Al de mensen die lachen om de ondergang van Rusland zouden straks wel kunnen gaan janken als de EU door deze omstandigheden verdeeld word en mee getrokken word in de ellende.
Mu nu maar blij zijn dat we iets goedkoper kunnen tanken. Wat een dwaasheid.
De enige manier hoe de EU opgedeeld wordt is als front national smeergeld blijft aannemen van ome Putin.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:08:59 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147750459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

De enige manier hoe de EU opgedeeld wordt is als front national smeergeld blijft aannemen van ome Putin.
De EU word opgedeeld door onrust. Iets dat nu aan de hand is.
Voor het eerst laten zich zelfs Duitsers hard horen(Pegida) hoe ze over de situatie denken. En ja helaas zijn Moslims nu de zondebok. Dat daar een Front National van profiteert is mogelijk. Maar daar geef je dan ook alle ruimte voor. Hoef je niet te vragen als een industrie zoals BASF hun spullen oppakt en verhuisd naar de VS en werkloosheid gaat stijgen en door een failliet Rusland de nodige Russen hun heil gaan zoeken in het RIJKE westen.

De parallel met een failliet Duitsland(leeg gemolken door Frankrijk en de UK middels sancties en roofbouw) voor WW2 waar de Joden de schuld kregen is er wel degelijk. Noem het overdreven. Dat is best mogelijk. Eigenlijk hoop ik dat ik er finaal naast zit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 19-12-2014 19:25:42 ]
pi_147751137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:52 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, dat die de gevolgen van de crisis opvangen. Dat is het voordeel van buitenlandse werkers, ze komen als er werk is en vertrekken als het economisch minder gaat.

Daarom heb ik m'n twijfels bij 99.999's claim, dat eind deze eeuw 3 miljoen km² vruchtbaar land braak zal blijven liggen, enkel omdat er te weinig Russen zijn ...
pi_147753448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, dat die de gevolgen van de crisis opvangen. Dat is het voordeel van buitenlandse werkers, ze komen als er werk is en vertrekken als het economisch minder gaat.

Daarom heb ik m'n twijfels bij 99.999's claim, dat eind deze eeuw 3 miljoen km² vruchtbaar land braak zal blijven liggen, enkel omdat er te weinig Russen zijn ...
Ik heb laatst toevallig een paper geschreven betreffende de gevolgen voor de Russische landbouw van de toetreding van Rusland tot de WTO. Ik kan er een hele bloemlezing over schrijven maar ik zal me even tot de kernpunten beperken: Van het tekort aan mensen heb ik niks gevonden in de (wetenschappelijke) artikelen die ik gelezen heb om iets fatsoenlijks te kunnen produceren. Niettemin zijn er genoeg problemen van heel andere aard, voornamelijk de bedroevende efficiëntie (60-70% lager dan in de EU/VS) en het schrijnend tekort aan infrastructuur in vooral rurale gebieden. Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat er gewoon te weinig Russen zijn om te voeden en er daardoor 3 miljoen km² braak komt te liggen, maar dat leid ik niet uit de opmerking van 99.999 af.

Daarnaast is dankzij het Europese landbouwbeleid eigenlijk is de enige goede exportmogelijkheid voor Rusland het verre oosten, maar aan die kant speelt weer het probleem dat de VS daar ook naartoe exporteert en nog veel belangrijker: er is simpelweg nauwelijks infrastructuur om bijvoorbeeld graan te vervoeren. Zo ligt er bijvoorbeeld nog altijd geen asfaltweg vanuit het westen naar Vladivostok of andere havens aan de Russische oostkust.

Tegelijk wordt er buiten de grote steden nauwelijks in infrastructuur geïnvesteerd. Als voorbeeld het spoor: Nederland besteedt jaarlijks ¤2.5 miljard euro aan investeringen aan het spoor, in Rusland was dat vorig ongeveer ¤8-9 miljard (tegen de huidige roebelkoers de helft) terwijl het netwerk in Rusland 30 keer groter (2800 om 86000km) is. Het schijnt zo te zijn dat de investeringen in Russische infrastructuur momenteel lager zijn dan ze tijdens de Sovjet-Unie ooit zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2014 20:35:03 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:33:22 #167
361691 DeJori
pi_147763039
quote:
'Export naar de Krim wordt geblokkeerd'

De Amerikaanse president Barack Obama gaat de export van goederen, technologie en diensten naar de Krim blokkeren.

Dat heeft hij vandaag gezegd. Hij heeft het ministerie van Financiën toestemming gegeven sancties op te leggen aan individuen en bedrijven die in het schiereiland actief zijn.

Rusland annexeerde het schiereiland, nadat de bevolking van de Krim in een omstreden referendum voor aansluiting bij Rusland had gestemd. De internationale gemeenschap heeft de annexatie niet erkend en beschouwt de Krim nog steeds als onderdeel van Oekraïne.

De Europese Unie verbood gisteren investeringen in de Krim. (ANP)

http://www.powned.tv/nieu(...)krim_wordt_gebl.html
pi_147767649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Niet enkel maar het speelt wel mee. De output van de landbouw ligt met al die gastarbeiders nu al ver onder wat zou kunnen. Dan is het weinig realistisch om te denken dat men de ontginning en het gebruik van 3 mln km2 extra voor elkaar weet te boksen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:15:01 #170
361691 DeJori
pi_147768023
quote:
Als ik die filmpjes moet geloven heeft Frankrijk een bloeiende economie en staat Duitsland op de rand van de afgrond.
pi_147768120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:15 schreef DeJori het volgende:

[..]

Als ik die filmpjes moet geloven heeft Frankrijk een bloeiende economie en staat Duitsland op de rand van de afgrond.
Niet alles klopt (meer) maar er zijn nog wel wat leuke (correcte) gegevens uit te halen volgens mij. Staan overigens meer van dit soort filmpjes op dat kanaal.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:10:47 #172
361691 DeJori
pi_147773497
quote:
Oekraïne wil weer geld zien

De Oekraïense president Viktor Porosjenko wil gratis geld van het Internationaal Monetair Fonds (IMF). De leider van het noodlijdende land wil zo een faillissement afwenden, zo schrijft het ANP.

Porosjenko heeft zijn verzoek telefonisch besproken met IMF-chef Christine Lagarde. Eerder is al een IMF-delegatie op bezoek geweest in Kiev. De gesprekken worden in januari voortgezet.

Aan een eventueel krediet zijn wel voorwaarden verbonden. Oekraïne moet hervormen. Vereiste maatregelen betreffen een stijging van de gasprijzen en sociale bezuinigingen. Porosjenko heeft al gezegd aan verplichtingen te willen voldoen.

Overigens heeft het IMF al voor 17 miljard dollar aan kredieten aan Oekraïne beloofd. Hoeveel geld Porosjenko nu heeft gevraagd, is onduidelijk.

http://www.powned.tv/nieu(...)_weer_geld_zien.html
Porosjenko doet een wedstrijdje met Poetin wiens land het eerst failliet gaat.
  Forum Admin zaterdag 20 december 2014 @ 14:13:41 #173
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147773572
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:10 schreef DeJori het volgende:

[..]

Best bizar eigenlijk. 2 falende staten zitten al dan niet met een proxy-oorlog een vete uit te vechten die ze alleen maar voorspoed en geld kost. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:52:33 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147774609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:10 schreef DeJori het volgende:

[..]

Iedere keer hetzelfde liedje. Levenslang aan het infuus van het IMF met de daarbij behoorde eisen zoals de zogenaamde hervormingen(democratie). Het imperialisme. Het geld verdwijnt in de pockets van corrupte leiders en het volk kan het uitzoeken.
pi_147774673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Iedere keer hetzelfde liedje. Levenslang aan het infuus van het IMF met de daarbij behoorde eisen zoals de zogenaamde hervormingen(democratie). Het imperialisme.
Ze vragen zelf om geld hé. Ze kunnen ook gewoon failliet gaan.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:55:19 #176
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147774688
Gewoon massaal amerika boycotten, doe ik al. Ik roep bij deze ook op dat iedereen dat gaat doen, of ben ik nu *slik* de vijand! :o
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:55:29 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147774691
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ze vragen zelf om geld hé. Ze kunnen ook gewoon failliet gaan.
Lol, zo lust ik er ook nog wel een paar.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:00:24 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147774818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Gewoon massaal amerika boycotten, doe ik al. Ik roep bij deze ook op dat iedereen dat gaat doen, of ben ik nu *slik* de vijand! :o
Dat heeft weinig zin. De VS heeft ook goede zaken en ook daar wonen prima burgers. Alleen het imperialisme en de zogenaamde vrijheid en mensenrechten die ze ook schenden maken het lachwekkend. Daarbij kun je leuk geld lenen maar dan moet er een leider geplaatst worden die precies doet wat de VS wil. Dit in tegenstelling tot China die het land leeg rooft maar van de politieke agenda minder problemen maakt.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:02:09 #179
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147774851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Iedere keer hetzelfde liedje. Levenslang aan het infuus van het IMF met de daarbij behoorde eisen zoals de zogenaamde hervormingen(democratie). Het imperialisme. Het geld verdwijnt in de pockets van corrupte leiders en het volk kan het uitzoeken.
Democratie :r

Gewoon luisteren naar je leider en je bek houden.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:10:45 #180
361691 DeJori
pi_147775066
quote:
Je was mijn vijand al hoor, BG.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:12:25 #181
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147775103
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:02 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Democratie :r

Gewoon luisteren naar je leider en je bek houden.
Wie zijn wij om te bepalen dat andere landen een democratie moeten hanteren. Daarbij is het maar de vraag of dat overal werkt. Eigenlijk gek. Je dwingt landen een democratie te hanteren. Is dat een vorm van vrijheid? Wie maakt die keus?
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:16:39 #182
361691 DeJori
pi_147775199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wie zijn wij om te bepalen dat andere landen een democratie moeten hanteren. Daarbij is het maar de vraag of dat overal werkt. Eigenlijk gek. Je dwingt landen een democratie te hanteren. Is dat een vorm van vrijheid? Wie maakt die keus?
Niemand dwingt Oekraïne tot lenen bij het imf hoor. Je kunt ook gewoon failliet gaan.

Bovendien ben ik het verward door je gebruik van het woord 'we'. Hoezo dwingen we Oekraïne de democratie op? Oekraïne was voor de crisis al een parlementaire democratie, zij het een slecht functionerende.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:19:09 #183
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147775245
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin. De VS heeft ook goede zaken en ook daar wonen prima burgers. Alleen het imperialisme en de zogenaamde vrijheid en mensenrechten die ze ook schenden maken het lachwekkend. Daarbij kun je leuk geld lenen maar dan moet er een leider geplaatst worden die precies doet wat de VS wil. Dit in tegenstelling tot China die het land leeg rooft maar van de politieke agenda minder problemen maakt.
Kan wel zijn, en in rusland lopen ook wel boeven rond, maar toch zie ik geen andere opties meer dan amerika volledig te boycotten. :)
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:20:50 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147775287
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:16 schreef DeJori het volgende:

[..]

Niemand dwingt Oekraïne tot lenen bij het imf hoor. Je kunt ook gewoon failliet gaan.

Bovendien ben ik het verward door je gebruik van het woord 'we'. Hoezo dwingen we Oekraïne de democratie op? Oekraïne was voor de crisis al een parlementaire democratie, zij het een slecht functionerende.
Dit is erg kort door de bocht maar dat snap je hoop ik toch ook wel.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:22:34 #185
361691 DeJori
pi_147775326
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit is erg kort door de bocht maar dat snap je hoop ik toch ook wel.
De vraag was meer bedoeld om je voluit te laten zeggen wat je dacht. Ik ben het niet met je eens namelijk.
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:27:21 #186
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147775414
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

De bevolking in dat land maakt dan de keus.
pi_147776979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lol, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Land leent geld van buitenlandse overheden, bedrijven, instanties --> Land heeft geen geld meer om de schulden terug te betalen --> land kan failliet gaan en niet betalen (Argentinie) of aankloppen bij IMF.

Volgens mij hebben ze gewoon een keus. Of niet schuld staan óf niet bij het IMF aankloppen en dan geen geld meer kunnen lenen.
pi_147777018
quote:
Wat doe je hier op FOK dan, de helft van je computer komt waarschijnlijk uit Amerika.
pi_147778873
Kans dat de chocolade koning dat IMF geld krijgt lijkt me niet heel groot. Al met al heb ik nog weinig hervormingen gezien, parlement gaat nog steeds op de vuist, valuta is geen donder waard en Poroshenko heeft nog geen van zijn bedrijven verkocht.
pi_147778984
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wat doe je hier op FOK dan, de helft van je computer komt waarschijnlijk uit Amerika.
Die komt gewoon uit China hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_147779391
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:54 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Die komt gewoon uit China hoor.
Rara waar de techniek vandaan komt. Of de chips. Of de andere helft van de hardware.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:14:36 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_147779445
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Rara waar de techniek vandaan komt. Of de chips. Of de andere helft van de hardware.
Dat komt in ieder geval niet uit Rusland :P
pi_147779460
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat komt in ieder geval niet uit Rusland :P
Nutteloos feitje: 95% van de nieuwe techniek in de Soviet-Unie in de jaren '80 was gestolen uit het buitenland.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:17:10 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_147779509
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nutteloos feitje: 95% van de nieuwe techniek in de Soviet-Unie in de jaren '80 was gestolen uit het buitenland.
Ze kopieerden ook gewoon alles, van de Concorde (Tupolev-144) tot de Space Shuttle (Buran).
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:23:27 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147779643
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze kopieerden ook gewoon alles, van de Concorde (Tupolev-144) tot de Space Shuttle (Buran).
mwaa dat valt wel mee hoor. Maar ze maken het wel beter in ieder geval. Iets wat Nederland niet erg lukt. :Y
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:12:37 #196
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147781241
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nee hoor, frankrijk. :)
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2014 @ 23:29:28 #198
230491 Zith
pls tip
pi_147789041
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

mwaa dat valt wel mee hoor. Maar ze maken het wel beter in ieder geval. Iets wat Nederland niet erg lukt. :Y
Wat is Rusland's ASML dan? :P
  zondag 21 december 2014 @ 00:58:57 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147789956
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

De vraag was meer bedoeld om je voluit te laten zeggen wat je dacht. Ik ben het niet met je eens namelijk.
Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Geen punt. Maar tegen dit soort uitspraken is geen enkele discussie mogelijk. Alleen magere Hein zul je ooit ontmoeten en voor de rest hoef je inderdaad niets.
  zondag 21 december 2014 @ 01:08:00 #200
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147790183
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is Rusland's ASML dan? :P
Laat ik het spelletje nu even meespelen. De Russen hebben de beste cybercriminelen in hun gelederen. Het aantal wiskundigen en natuurkundigen is ongekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')