Welnee, hooguit op de val van Poetin. En dat zou best wel eens kunnen lukken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:44 schreef meth1745 het volgende:
Amerika is uit op de vernietiging van Rusland
Al weet ik niet zeker of de Saudi's Amerikaanse oliemaatschappijen hiermee willen wegjagen of niet... het is inderdaad een aardig schaakbord.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
Putin heeft nooit rekening gehouden met die halfgare oliesjeiks die pas in juni(!) weer om de tafel willen gaan zitten. Game over.
Langdurig oorlog voeren is duur zeker op de Russische manier gaat het ten koste van veel mankracht, geld en materieel. De meeste mensen in West Oekraine zullen naar de grensgebieden vluchten en richting de buurlanden voor het leger in Kiev is. Putin is dan heer en meester over 2 failliete staten, want Oekraine haalt de zomer ook niet zonder een paar extra milijarden van het IMF. Om nog maar te zwijgen over het oostelijk 'bevrijde' deel dat grotendeels in de as ligt. De EU zal wat roepen over Nazi's en sancties gaan opleggen van het asfalt tot zand, maar tegelijkertijd toasten op het feit dat zij niet op hoeven te draaien voor de IMF leningen aan Oekraine.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef UpsideDown het volgende:
Ze houden het sowieso bij proxy's, dat rebellenleger in Donetsk en Loehansk heeft Oekraïnse leger al half kapot geklapt, even door de linies breken en wat extra fronten openen in het noorden en zuiden, en ze staan in Kiev. Rusland kan nu alles maken want immers 'het westen heeft hun economie gesloopt'.
uiteindelijk zou dit een prima scenario zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:46 schreef karton2 het volgende:
[..]
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat er atoomwapens worden gebruikt zal het niet bij een (één) paddestoelwolk blijven.
Over een paar dagen: "Khodorkovsky opgenomen in ziekenhuis met mysterieuze ziekte".quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:10 schreef remlof het volgende:
Mikhail Khodorkovsky zou Poetin ook graag zien vertrekken.
http://www.bloomberg.com/(...)ion-from-zurich.html
Khodorkovsky wordt keer op keer door Putin onderschat. Die krijgt hij niet klein. Putin naaide Khodorkovsky nadat hij eerst had gezegd hem niet te gaan vervolgen voor eerdere gebeurtenissen. Khodorkovsky naait nu Putin door toch politiek bezig te gaan, ook al had hij een belofte gedaan om dat niet te doen.quote:Op woensdag 17 december 2014 00:09 schreef karton2 het volgende:
[..]
Over een paar dagen: "Khodorkovsky opgenomen in ziekenhuis met mysterieuze ziekte".
Tja, dan verdwijnt hij straks gewoon weer naar Siberiëquote:Op woensdag 17 december 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Khodorkovsky wordt keer op keer door Putin onderschat. Die krijgt hij niet klein. Putin naaide Khodorkovsky nadat hij eerst had gezegd hem niet te gaan vervolgen voor eerdere gebeurtenissen. Khodorkovsky naait nu Putin door toch politiek bezig te gaan, ook al had hij een belofte gedaan om dat niet te doen.
What the fuck.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef J.B. het volgende:
Poetin toont zijn ongekende kennis van de economie:
Als we maar blijven devalueren worden we alleen maar rijker
Op de lange termijn zou dat inderdaad wel eens kunnen lukken. Het ligt er een beetje aan hoe lang de Russische burgers een aftakelende economie tolereren. De Poetin-media probeert natuurlijk een zo groot mogelijk vijandbeeld te creëren waarbij alle schuld in de schoenen van het westen wordt geschoven en Rusland de slachtofferrol wordt toebedeeld. Maar ik denk wel dat de loyaliteit voor Poetin begint af te nemen als de Russen het ook echt in hun portemonnee beginnen te voelen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Welnee, hooguit op de val van Poetin. En dat zou best wel eens kunnen lukken.
De hoge jongens zijn niet zo blij, de gewone burger is blij met Putin.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:47 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Op de lange termijn zou dat inderdaad wel eens kunnen lukken. Het ligt er een beetje aan hoe lang de Russische burgers een aftakelende economie tolereren. De Poetin-media probeert natuurlijk een zo groot mogelijk vijandbeeld te creëren waarbij alle schuld in de schoenen van het westen wordt geschoven en Rusland de slachtofferrol wordt toebedeeld. Maar ik denk wel dat de loyaliteit voor Poetin begint af te nemen als de Russen het ook echt in hun portemonnee beginnen te voelen.
Sterker nog de EU (en dus niet de EEG) en de Euro zijn opgericht om juist tegenwicht te bieden aan de VS. Vooral Frankrijk is daar een zeer sterke voorstander van.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
Net zoals in 1998 toch?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:29 schreef Dance99Vv het volgende:
volgens mij tijd om roebels te gaan kopen, over 3 jaar is de zaak weer genormaliseerd en kassa.
Beter dan de rente hier die bijna negatief is.
Daar ben je een dagje te laat mee. Koers is terug naar 60 roebel voor een dollar.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:29 schreef Dance99Vv het volgende:
volgens mij tijd om roebels te gaan kopen, over 3 jaar is de zaak weer genormaliseerd en kassa.
Zoals traders zeggen: "never catch a falling knife".quote:Op woensdag 17 december 2014 16:29 schreef Dance99Vv het volgende:
Hoeveel mensen in Rusland staan achter die man denk je? Vergeet niet dat het een oligarch is en daarnaast ook nog eens joodse wortels heeft. Als je een bliksemafleider voor nationalistische haat zoekt, dan is hij je ideale man.quote:Op woensdag 17 december 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Khodorkovsky wordt keer op keer door Putin onderschat. Die krijgt hij niet klein. Putin naaide Khodorkovsky nadat hij eerst had gezegd hem niet te gaan vervolgen voor eerdere gebeurtenissen. Khodorkovsky naait nu Putin door toch politiek bezig te gaan, ook al had hij een belofte gedaan om dat niet te doen.
Hahahahahahaha wat een meester in onzin lullen blijft het toch.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef J.B. het volgende:
Poetin toont zijn ongekende kennis van de economie:
Als we maar blijven devalueren worden we alleen maar rijker
Het zou best een correctie kunnen zijn maar vergeet niet dat de rente nu 17% is, dat kunnen ze daar ook niet lang volhouden.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar ben je een dagje te laat mee. Koers is terug naar 60 roebel voor een dollar.
Ik ben benieuwd hoeveel miljard dit aan buitenlandse valuta heeft gekost voor de Russische centrale bank om dit koersherstel te bewerkstelligen.
Ook vraag ik mij af of dit een tijdelijk herstel is. Buitenlandse valuta is natuurlijk maar beperkt voorhanden, zal een nieuwe val van de roebel binnenkort weer mogelijk zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |