abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147637630
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De lage olieprijs is de oorzaak van de huidige economische crisis in Rusland.

[..]

De Oekrainse economie is er al even slecht aan toe, mogelijk door eenzelfde soort politieke mismanagement.

[..]

Een lagere olieprijs is een ramp voor landen die sterk afhankelijk zijn van olie export. Dat gaat wereldwijd gevolgen hebben. De EU (en zeker Duitsland) importeren veel olie en dan is een lage olieprijs een aanzienlijke kostenbesparing.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:17 schreef 99.999 het volgende:
Consumenten merken die lagere prijs ook direct in hun portemonnee. Transport en verwarming worden aanzienlijk goedkoper na jaren juist een stijgend aandeel te hebben gehad in de kosten voor huishoudens (en bedrijven).
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tijdelijk genot. De gevolgen komen later.
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mogelijk. Vooralsnog rekent men er door op een grotere groei van onze economie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt te maken met een wereldeconomie. Daarbij hebben we gezien hoe Duitsland na het faillissement en jarenlange sancties ons in WW2 de ellende heeft ingestort. En aangezien we het nooit leren is een herhaling in welke vorm dan ook niet geheel ondenkbaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, maar dat is een makkelijke weg. Einde discussie zou je denken.
Ja ja van grote invloed op de olieprijs is het beperkte aantal aanbieders met Saoedi-Arabi als monopolistische leverancier en grote vriend van de VS. Het is bekend dat alle landen die de dollar niet meer willen accepteren stuk gemaakt dienen te worden op welke manier dan ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:48 schreef J.B. het volgende:

[..]

Een herhaling is zeker niet ondenkbaar, maar een significant verschil is wel dat er meerdere partijen inmiddels kernbommen hebben en dat toch wel een stevige rem op een oorlog zet. Ook heeft Rusland nog altijd een behoorlijk verouderd leger, dat was met Duitsland in 1939 wel anders. Kan natuurlijk wel snel veranderen, zeker gezien de kapitalen die er momenteel in het Russische leger gestort worden.
En weer verder :)
pi_147637665
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 14:18:26 #Russia today: Gazprom fires 25% of staff, Sberbank suspends loans to individuals, lines at currency exchange offices http://t.co/aGzEVjNgtt reageer retweet
pete_leonard twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 11:30:43 Ukraine also having major currency woes. Around 200 people now holding a rally in front of the National Bank building in Kiev. reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 13:53:25 Despite the massive interest rate hike overnight, the ruble is now 20 percent down. Yes, 20 pct from yesterday http://t.co/AouXpvloHq reageer retweet
The view from nowhere.
pi_147637715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
We weten allemaal wat er gebeurde toen Rusland geen groente meer importeerde wegens de sancties.

Dus ze zijn wel degelijk met elkaar verbonden.
pi_147637866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:54 schreef Smack10 het volgende:
We weten allemaal wat er gebeurde toen Rusland geen groente meer importeerde wegens de sancties.

Dat was totaal niet heftig. Gewoon wat ondernemers die klagen omdat ze compensatie willen. In Rusland zouden die op hardhandige manier duidelijk gemaakt worden dat ze hun muil moesten houden. In Rusland worden dit soort geluiden gewoon niet getolereerd.

Het is een gegeven dat onze economien verwoven zijn. Echter, als je kijkt naar welk % van EU handel met Rusland is, en welk % van Russische handel met de EU (plus USA, Canada, Australie, Japan) is, is het duidelijk wie er meer te verliezen heeft.
pi_147637920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is het ook. Wij worden als EU geslachtofferd door een vete tussen de VS en Rusland dat de dollar niet meer als reserve munt wil hanteren. Een door een conflict in de Oekrane hebben ze een middel.

http://www.handelsblatt.c(...)zen-ab/11125294.html

Oh, dan dit. Maar goed ben benieuwd als het erop aankomt of de Okraine(althans de bevolking) nog zo blij is met de zogenaamde steun(geroepen vanaf een plein door twee dorpsidioten) die beloofd was. Laat de VS die betaling maar regelen.

Zelfs nu is er sprake dat een aantal Duits geleerden spreken of we wel de goede weg ingeslagen zijn. Een failliet Rusland zou Duitsland ook nog wel eens de kop kunnen gaan kosten en daarmee gelijk de EU.
Europa wordt inderdaad geslachtofferd door de V.S. , dat maakt de V.S. echter geen bal uit.

Dit wordt bevestigt door de uitspraken van een onderminister van de V.S. die "fuck the EU" zegt: http://nos.nl/artikel/607348-onderminister-vs-fuck-de-eu.html
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:04:18 #7
230491 Zith
pls tip
pi_147638084
Ja, Amerika is duidelijk bang dat een land met een economie 3/4de van die van Frankrijk eventueel in de toekomst plannen heeft om niet meer in USD te handelen maar in (de 90% waardeverloren in 6 maanden) Ruble!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147638143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat was totaal niet heftig. Gewoon wat ondernemers die klagen omdat ze compensatie willen. In Rusland zouden die op hardhandige manier duidelijk gemaakt worden dat ze hun muil moesten houden. In Rusland worden dit soort geluiden gewoon niet getolereerd.

Het is een gegeven dat onze economien verwoven zijn. Echter, als je kijkt naar welk % van EU handel met Rusland is, en welk % van Russische handel met de EU (plus USA, Canada, Australie, Japan) is, is het duidelijk wie er meer te verliezen heeft.
Wie meer te verliezen heeft? Het lijkt wel een spelletje en dat is het inderdaad in feite ook.

Als je het zo ziet dan denk ik echter wel dat de Russen een groter incasseringsvermogen hebben en wij het misschien minder snel voelen maar het wel meer voelen wegens onze "gewenning aan luxe".

Het lijkt mij trouwens niet erg verstandig om een land als Rusland financieel uit te knijpen gezien de politieke situatie die daar kan ontstaan met extreme groepen die de macht willen grijpen en daarmee echt een bedreiging voor Europa kunnen gaan vormen.
pi_147638330
Russian Grip Haunts Kazakhs Trying to Escape Ukraine’s Fate

http://www.bloomberg.com/(...)zarbayev-leaves.html
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:12:27 #10
230491 Zith
pls tip
pi_147638385
quote:

[..]

Ook wel bekend onder 'De dag dat paprika's goedkoper werden.'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147638394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wie meer te verliezen heeft? Het lijkt wel een spelletje en dat is het inderdaad in feite ook.

Als je het zo ziet dan denk ik echter wel dat de Russen een groter incasseringsvermogen hebben en wij het misschien minder snel voelen maar het wel meer voelen wegens onze "gewenning aan luxe".

Het lijkt mij trouwens niet erg verstandig om een land als Rusland financieel uit te knijpen gezien de politieke situatie die daar kan ontstaan met extreme groepen die de macht willen grijpen en daarmee echt een bedreiging voor Europa kunnen gaan vormen.
Natuurlijk is het een spelletje. Een machtspelletje om geopolitieke invloed en om Poetin te laten weten we er echt toe doet.

Mbt verliezen, voor de crash van de roebel was de Russische economie circa $2,000 miljard waard. De EU, USA plus Japan, Canada en Australia zijn ongeveer $42,500 miljard waard. Sancties snijden aan beide kanten. Zelfs als de sancties voor het Westen 2 x zo hard aankomen als voor Rusland, zijn de klappen voor Rusland nog steeds 10x groter dan voor het Westen. Gezien de totale crash van de olieprijs, lijkt het me duidelijk dat de klappen voor Rusland veel harder aankomen dan voor het Westen.

De rest is speculatief.
pi_147638520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:53 schreef deelnemer het volgende:
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 14:18:26 #Russia today: Gazprom fires 25% of staff, Sberbank suspends loans to individuals, lines at currency exchange offices http://t.co/aGzEVjNgtt reageer retweet
jfarchy twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 14:08:50 #Gazprom press secretary tells me @interfax_news story on mass sackings is a "provocation". "There will be growth" in staff numbers, he says reageer retweet
The view from nowhere.
pi_147638527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een spelletje. Een machtspelletje om geopolitieke invloed en om Poetin te laten weten we er echt toe doet.

Mbt verliezen, voor de crash van de roebel was de Russische economie circa $2,000 miljard waard. De EU, USA plus Japan, Canada en Australia zijn ongeveer $42,500 miljard waard. Sancties snijden aan beide kanten. Zelfs als de sancties voor het Westen 2 x zo hard aankomen als voor Rusland, zijn de klappen voor Rusland nog steeds 10x groter dan voor het Westen. Gezien de totale crash van de olieprijs, lijkt het me duidelijk dat de klappen voor Rusland veel harder aankomen dan voor het Westen.

De rest is speculatief.
Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat de grootte van economien van meer landen groter is dan van n land?
pi_147638646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat de grootte van economien van meer landen groter is dan van n land?
Dat jouw comment "dat de Russen een groter incasseringsvermogen hebben en wij het misschien minder snel voelen maar het wel meer voelen wegens onze "gewenning aan luxe"." er weinig toe doet aangezien de schade in Rusland catastrofaal is, en men hier amper iets merkt. Verder is het doel niet om Russen te laten lijden, het doel is om Poetin de kosten van zijn Ukraine politiek te laten inzien.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:19:48 #15
230491 Zith
pls tip
pi_147638653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat de economie van Rusland kleiner is dan sommige staten in de VS en sommige individuele landen in de EU.
pi_147638759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat jouw comment "dat de Russen een groter incasseringsvermogen hebben en wij het misschien minder snel voelen maar het wel meer voelen wegens onze "gewenning aan luxe"." er weinig toe doet aangezien de schade in Rusland catastrofaal is, en men hier amper iets merkt. Verder is het doel niet om Russen te laten lijden, het doel is om Poetin de kosten van zijn Ukraine politiek te laten inzien.
Als ik even verder redeneer op jouw post, hoe denk je dat dit zal aflopen dan?

Dat het opeens allemaal vrede en rust is ofzo?
pi_147638831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:22 schreef Smack10 het volgende:
Als ik even verder redeneer op jouw post, hoe denk je dat dit zal aflopen dan?

Dat het opeens allemaal vrede en rust is ofzo?
Nope. Ik denk dat weinig mensen weten hoe dit af zal lopen. De gevolgen zijn in ieder geval catastrofaal voor Rusland. Voor de rest van de wereld zijn de gevolgen op zijn best neutral, en mogelijk slecht.

Het is tevens onbekend wat er zou zijn gebeurd als het Westen geen oppositie tegen Rusland had ingenomen.
pi_147638969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nope. Ik denk dat weinig mensen weten hoe dit af zal lopen. De gevolgen zijn in ieder geval catastrofaal voor Rusland. Voor de rest van de wereld zijn de gevolgen op zijn best neutral, en mogelijk slecht.

Het is tevens onbekend wat er zou zijn gebeurd als het Westen geen oppositie tegen Rusland had ingenomen.
Als een land zoals jij zegt failliet zou kunnen gaan en niks meer te verliezen heeft, zie ik dat wel als een gevaarlijke ontwikkeling.

Ja het is ook onbekend als er geen coupe gepleegd zou zijn in de Oekrane, maar wat hebben we daar nu aan?
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:34:15 #19
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147639105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:04 schreef Zith het volgende:
Ja, Amerika is duidelijk bang dat een land met een economie 3/4de van die van Frankrijk eventueel in de toekomst plannen heeft om niet meer in USD te handelen maar in (de 90% waardeverloren in 6 maanden) Ruble!
Het is in het belang van de VS dat de dollar hoe dan ook het betaalmiddel blijft. Dat de dollar door de geschiedenis heen zo machtig is laat dan ook zien hoe imperialistisch de VS te werk gaat. En dan maar schieten op Rusland dat landje pik doet(Krim). Nou ja de VS doet niets anders alleen op een andere manier. Maar dat mag niet gezegd worden. Als de VS niet zo imperialistisch was zou de dollar ook nooit zo machtig zijn. Zo werkt het schijnbaar.

Irak wilde de olie in EU munten aanbieden maar werd ook gelijk afgestraft door een lulverhaal met iets over massa vernietigingswapens en democratie. Dacht je nou werkelijk dat het hier om Saddam ging die weg moest vanwege mensenrechten etc.?
Kijk wat er nu ook in Hong Kong gebeurt. Democratie het imperialistisch gedachten goed op markten verkopen. Maar we vertellen er nooit bij dat democratie ook iets anders inhoud dan alleen vrijheid(met als gevolg anarchie en het ontstaan van Warlords). Alles is gratis en alles word beter. Je hoeft er niets voor te doen. Het komt vanzelf. Maar dat je keihard aan jezelf moet werken, zegt men er voor het gemak niet bij. Alleen de voordeeltjes die hoort men op pleinen.

Het ziet er niet goed uit met al die brandhaarden. En in Rusland een brandhaard kan wel ernstige vormen gaan aannemen die ik liever niet zie gebeuren. Helaas is de Oekrane een prima zaak om weer voor onze zogenaamde mensenrechten en belangen er iets van te vinden en er gelijk een keiharde zaak van te maken die compleet uit de hand is gaan lopen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_147639196
Huppatee, 99% van de Russen terug naar het Sovjet-tijdperk! Hopelijk was de annexatie van de Krim het waard :D :D :D :D :D _O- _O- _O- _O- _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:43:50 #21
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147639407
Was het maar bij de Krim gebleven, dan was het wellicht niet zo gescaleerd.
Say what?
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:49:29 #22
230491 Zith
pls tip
pi_147639588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:43 schreef UpsideDown het volgende:
Was het maar bij de Krim gebleven, dan was het wellicht niet zo gescaleerd.
Dat denk ik ook. Zelfs na de annexatie had de EU nog helemaal geen harde sancties opgezet.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:51:17 #23
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147639640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dan waren de verhoudingen niet zo verstoord geweest.
Wees eerlijk: wat heeft de Eu nu aan een Krim of aan een Ukrainie, wat aan misdaad aan elkaar gelijmd zit en een griezelige hoeveelheid facisten herbergt?
Het enige wat de USA heeft gebracht sinds 2000 is een wereldwijde crisis en een grote hoeveelheid oorlogen.
Tel uit je winst. :N
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:53:07 #24
230491 Zith
pls tip
pi_147639701
We hebben weinig aan de Krim of Oekraine. We hebben nog minder aan een buurland die andere buurlanden begint te annexeren.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:55:10 #25
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147639754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:53 schreef Zith het volgende:
We hebben weinig aan de Krim of Oekraine. We hebben nog minder aan een buurland die andere buurlanden begint te annexeren.
Zoals de USA? Ja, eens. :Y
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:56:25 #26
230491 Zith
pls tip
pi_147639780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals de USA? Ja, eens. :Y
Nee ik bedoelde Rusland. :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:58:02 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147639826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde Rusland. :)
Dat noem ik een eenzijdige blik.
Maar daar hebben de meeste mensen last van tegenwoordig. :Y
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:00:47 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147639913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:53 schreef Zith het volgende:
Zouden de Russen ook een Navo lid annexeren. Ben je zo bang voor de Rus? Als er een natie bang kan zijn dan hebben de Russen daar alle redenen voor. Kijk er maar de geschiedenis op na. Ze hebben meer opgegeven na de val van de muur dan dat de VS ooit zal toestaan.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 16:02:00 #29
230491 Zith
pls tip
pi_147639953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:00 schreef Cherna het volgende:
Zouden de Russen ook een Navo lid annexeren. Ben je zou bang voor de Rus? Als er een natie bang kan zijn dan hebben de Russen daar alle redenen voor. Kijk er maar de geschiedenis op na. Ze hebben meer opgegeven na de val
Ik ben helemaal niet bang voor zo'n klein landje :P Het is nou eenmaal niet zo fijn als kleine landjes andere kleine landjes gaan annexxeren... Dat is niet zo goed voor onze handel.
pi_147640023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wees eerlijk: wat heeft de Eu nu aan een Krim of aan een Ukrainie, wat aan misdaad aan elkaar gelijmd zit en een griezelige hoeveelheid facisten herbergt?
Het enige wat de USA heeft gebracht sinds 2000 is een wereldwijde crisis en een grote hoeveelheid oorlogen.
Op de n of andere manier schijnen mensen hier dat allemaal goed te praten.

Gewoon alles blind geloven wat de MSM ze voorschotelt, want dat voedt zo lekker de onderbuik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is in het belang van de VS dat de dollar hoe dan ook het betaalmiddel blijft. Dat de dollar door de geschiedenis heen zo machtig is laat dan ook zien hoe imperialistisch de VS te werk gaat. En dan maar schieten op Rusland dat landje pik doet(Krim). Nou ja de VS doet niets anders alleen op een andere manier. Maar dat mag niet gezegd worden. Als de VS niet zo imperialistisch was zou de dollar ook nooit zo machtig zijn. Zo werkt het schijnbaar.

Irak wilde de olie in EU munten aanbieden maar werd ook gelijk afgestraft door een lulverhaal met iets over massa vernietigingswapens en democratie. Dacht je nou werkelijk dat het hier om Saddam ging die weg moest vanwege mensenrechten etc.?
Kijk wat er nu ook in Hong Kong gebeurt. Democratie het imperialistisch gedachten goed op markten verkopen. Maar we vertellen er nooit bij dat democratie ook iets anders inhoud dan alleen vrijheid(met als gevolg anarchie en het ontstaan van Warlords). Alles is gratis en alles word beter. Je hoeft er niets voor te doen. Het komt vanzelf. Maar dat je keihard aan jezelf moet werken, zegt men er voor het gemak niet bij. Alleen de voordeeltjes die hoort men op pleinen.

Het ziet er niet goed uit met al die brandhaarden. En in Rusland een brandhaard kan wel ernstige vormen gaan aannemen die ik liever niet zie gebeuren. Helaas is de Oekrane een prima zaak om weer voor onze zogenaamde mensenrechten en belangen er iets van te vinden en er gelijk een keiharde zaak van te maken die compleet uit de hand is gaan lopen.
Na Irak wilde Kaddafhi de Golden Dinar invoeren om in olie te handelen, we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
pi_147640028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat noem ik een eenzijdige blik.
Maar daar hebben de meeste mensen last van tegenwoordig. :Y
Yep. Vooral die USA haters.
pi_147640043
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:34 schreef Cherna het volgende:
Maar dat mag niet gezegd worden
Door wie niet? Want zeiken op de VS is ht ding van de afgelopen 10 jaar geweest.
pi_147640046
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:36 schreef Nielsch het volgende:
Huppatee, 99% van de Russen terug naar het Sovjet-tijdperk! Hopelijk was de annexatie van de Krim het waard :D :D :D :D :D _O- _O- _O- _O- _O-
Tot Rusland de gaskraan dichtgooit, dan is het allemaal niet meer zo leuk. :')
pi_147640086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Op de n of andere manier schijnen mensen hier dat allemaal goed te praten.

Gewoon alles blind geloven wat de MSM ze voorschotelt, want dat voedt zo lekker de onderbuik.

Liever blind geloven wat de MSM voorschotelt, dan geloven wat er op bepaalde blogs of in het 100.000e lachwekkende YouTube filmpje staat.
pi_147640127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Liever blind geloven wat de MSM voorschotelt, dan geloven wat er op bepaalde blogs of in het 100.000e lachwekkende YouTube filmpje staat.
Beter gewoon zelf nadenken en niet alles geloven, dat zou nog beter zijn.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:22 #36
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640169
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zegt al genoeg over jouw denkvermogen....maar zoals ik al verklaarde: onderscheidingsvermogen is niet veel mensen gegeven en ze lopen maar wat graag met de domme massa mee....
pi_147640176
Gewoon de hele dag RT kijken. Dan weet je precies wat Rusland wil; een kapot Europa.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:09:17 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Door wie niet? Want zeiken op de VS is ht ding van de afgelopen 10 jaar geweest.
Je verwart zeiken met de waarheid vertellen.
Maar dat is in sommige ogen niet gewenst want de waarheid is nogal akelig en hard.... :Y
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 16:09:44 #39
230491 Zith
pls tip
pi_147640224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot Rusland de gaskraan dichtgooit, dan is het allemaal niet meer zo leuk. :')
En een maand later vragen ze de IMF op hun knieen om ze door hun faillissement te slepen. :D

Er zijn trouwens genoeg aanbieders van gas om dat op te vangen voor de EU. In het noorden Scandinavie, in het Zuiden is er Noord-Afrika, Oh en de EU landen zelf kunnen ook aardig wat produceren. Zo produceert Nederland ~50% van wat Rusland naar de EU stuurt.

Nogmaals, zoals je al vaker is vertelt vandaag, de EU kan dit veel makkelijker dragen dan het kleine Rusland die alleen levensvatbaar is wanneer het gas en olie mag pompen onder de prijzen van vorig jaar.
pi_147640263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je verwart zeiken met de waarheid vertellen.
Maar dat is in sommige ogen niet gewenst want de waarheid is nogal akelig en hard.... :Y
Hoezo verwar ik zeiken met de waarheid vertellen? Ik neem aan dat men zeikt over de waarheid... Ik persoonlijk applaudisseer het meeste dat de VS uitricht.
pi_147640289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De situatie in Oekrane is geen gesoleerd conflict. Wat daar gebeurt heeft ook impact op andere Oost-Europese landen en zelfs wereldwijd.

En Oekrane is natuurlijk als het gaat om bevolking en grond een groot land. Die zouden echt wel wat voor de EU kunnen betekenen.
pi_147640390
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar hoe de verhoudingen tussen de EU en Rusland waren de afgelopen 10 jaar (pre dit conflict). Werd Rusland degelijk behandeld? Was er een vooruitzicht op (een bepaalde vorm van) aansluiting bij de EU? Waarom wel/niet?
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:15:39 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147640446
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Liever dat wij ons meer onafhankelijk maken van de VS en er niet als een schoothondje achter aan lopen. Waarom ook. Zaken doen net zoals met China of wie dan ook. Het is dat steeds meer mensen zien dat de VS precies zo handelt als iedere andere grootmacht. Prima maar benoem dan ook alles.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 16:16:12 #44
230491 Zith
pls tip
pi_147640458
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:14 schreef LelijKnap het volgende:
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar hoe de verhoudingen tussen de EU en Rusland waren de afgelopen 10 jaar (pre dit conflict). Werd Rusland degelijk behandeld? Was er een vooruitzicht op (een bepaalde vorm van) aansluiting bij de EU? Waarom wel/niet?
Beiden waren lekker aan het samenwerken. Investeringen van EU in Rusland en van Rusland in de EU. Samen bouwden ze aan gas-, agricultuur-, en techniekinnovaties. Rusland mocht de Olympische Spelen organizeren en iedereen was blij.

Helaas moest Putin gek/paranoide worden, iets dat je wel vaker bij Russische leiders ziet.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:16:30 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640470
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo verwar ik zeiken met de waarheid vertellen? Ik neem aan dat men zeikt over de waarheid... Ik persoonlijk applaudisseer het meeste dat de VS uitricht.
Geeft niet hoor. Verwarde mensen heb je overal.... :)
pi_147640483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:09 schreef Zith het volgende:

[..]

En een maand later vragen ze de IMF op hun knieen om ze door hun faillissement te slepen. :D

Er zijn trouwens genoeg aanbieders van gas om dat op te vangen voor de EU. In het noorden Scandinavie, in het Zuiden is er Noord-Afrika, Oh en de EU landen zelf kunnen ook aardig wat produceren. Zo produceert Nederland ~50% van wat Rusland naar de EU stuurt.

Nogmaals, zoals je al vaker is vertelt vandaag, de EU kan dit veel makkelijker dragen dan het kleine Rusland die alleen levensvatbaar is wanneer het gas en olie mag pompen onder de prijzen van vorig jaar.
Klinkt allemaal heel leuk, je vergeet alleen het feit dat Rusland ook niet naar het IMF kan gaan en op andere wijze Europese landen kan terugpakken op militaire manieren.
pi_147640499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zegt al genoeg over jouw denkvermogen....maar zoals ik al verklaarde: onderscheidingsvermogen is niet veel mensen gegeven en ze lopen maar wat graag met de domme massa mee....
Ja, dat zegt genoeg over mijn denkvermogen; het kunnen onderscheiden van complete onzin zoals door figuren als jou word gepost van kwalitatieve media (voor je beeldvorming, mijn stelling dat ik alles blind geloof wat MSM zegt was lichtelijk overdreven, ik was bijv. 1 van de (vele) sponsoren van bellingcat.com, een site waar echt (onderzoek) journalistiek word bedreven).

Maar goed, USA is kut dit dat zus enzo.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:18:00 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Beiden waren lekker aan het samenwerken. Investeringen van EU in Rusland en van Rusland in de EU. Samen bouwden ze aan gas-, agricultuur-, en techniekinnovaties. Rusland mocht de Olympische Spelen organizeren en iedereen was blij.

Helaas moest Putin gek/paranoide worden, iets dat je wel vaker bij Russische leiders ziet.
Het eerste heb je goed.
Het tweede is nonsens.
De derde is: de USA beviel dat niet en infiltreerde de Ukrainie. De rest weten we.....
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:18:44 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, dat zegt genoeg over mijn denkvermogen; het kunnen onderscheiden van complete onzin zoals door figuren als jou word gepost van kwalitatieve media (voor je beeldvorming, mijn stelling dat ik alles blind geloof wat MSM zegt was lichtelijk overdreven, ik was bijv. 1 van de (vele) sponsoren van bellingcat.com, een site waar echt (onderzoek) journalistiek word bedreven).

Maar goed, USA is kut dit dat zus enzo.
Fijn dat je het toegeeft. :Y
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 16:19:10 #50
230491 Zith
pls tip
pi_147640550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klinkt allemaal heel leuk, je vergeet alleen het feit dat Rusland ook niet naar het IMF kan gaan en op andere wijze Europese landen kan terugpakken op militaire manieren.
Hun leger heeft een evengroot budget in dollars (voordat de Ruble 50% minder waard werd) als die van Frankrijk en Nederland samen (en dat is dus pre-corrputie), we hebben nog 26 andere EU landen en een hoop NATO landen. China gaat neutraal blijven want die leeft ook op EU/USA export.

Dus nukes zijn dan de enige optie. Daar ben ik ook niet zo bang voor.
pi_147640569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het eerste heb je goed.
Het tweede is nonsens.
De derde is: de USA beviel dat niet en infiltreerde de Ukrainie. De rest weten we.....
Je vergeet nog dat de V.S. op de pik getrapt werd door Rusland toen ze Syri niet mochten aanvallen.
pi_147640586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:15 schreef Cherna het volgende:
Liever dat wij ons meer onafhankelijk maken van de VS en er niet als een schoothondje achter aan lopen. Waarom ook. Zaken doen net zoals met China of wie dan ook. Het is dat steeds meer mensen zien dat de VS precies zo handelt als iedere andere grootmacht. Prima maar benoem dan ook alles.
Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
pi_147640606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:16 schreef Zith het volgende:

Dat idee heb ik dus ook.
pi_147640620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zoals welke dan? _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:21:41 #55
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147640623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep. Vooral die USA haters.
Dat heeft niets met VS haat te maken maar met hun handelen waar ik een andere mening over heb.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:24:54 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je vergeet nog dat de V.S. op de pik getrapt werd door Rusland toen ze Syri niet mochten aanvallen.
Ik vergeet niets. De USA is al decennia bezig met het opruien van oorlogen en machtsovernamens binnen andere landen.
Er is geen verschil tussen een Russische tegenzet, bezetting Krim, en het intern overnemen van een land en je marionetten hier neer zetten, de Ukrainie.
Dat sommige mensen nog zoo ongelofelijk blind blijven na al het nieuws wat naar buiten is gekomen, zoals het "fuck de Eu" van die lieve USA "vertegenwoordigers", is meer dan treurig.
Maar zo zal het altijd wel blijven, helaas....
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:25:33 #57
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat heeft niets met VS haat te maken maar met hun handelen waar ik een andere mening over heb.
Het sterke argument: "de USA haters"..... _O- ach ja.....
pi_147640801
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Er is geen verschil tussen een Russische tegenzet, bezetting Krim, en het intern overnemen van een land en je marionetten hier neer zetten, de Ukrainie.
Behalve dat de Russische bezetting tegen (grote) Europese belangen ingaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 16:27:57 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:28:51 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640830
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Behalve dat de Russische bezetting tegen (grote) Europese belangen ingaat.
Zoals?
pi_147640910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
Kijk naar de reactie van bijvoorbeeld Merkel na het afluisterschandaal, beetje boos acteren en vervolgens weer sorry zeggen voor het boos zijn.
pi_147640959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vergeet niets. De USA is al decennia bezig met het opruien van oorlogen en machtsovernamens binnen andere landen.
Dat sommige mensen nog zoo ongelofelijk blind blijven na al het nieuws wat naar buiten is gekomen, zoals het "fuck de Eu" van die lieve USA "vertegenwoordigers", is meer dan treurig.
Maar zo zal het altijd wel blijven, helaas....
Daarom heb ik het ook al een aantal malen herhaald, maar mensen gaan gewoon niet in op het "fuck the EU" verhaal.

Ze willen het gewoon niet zien want dan verandert het idee over "de veilige wereld" wellicht, heb ik het idee.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:33:23 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147640978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Handel drijven. Niets meer en minder. Geen bemoeienis met interne zaken en een lulverhaal over democratie die toch niet overal ter wereld werkt. De EU kan machtig genoeg zijn als je daadwerkelijk een EU vormt. En dan heb ik het niet over Brussel de papierentijger met al zijn waardeloze regelgeving maar een echte samenwerking. Maar goed de vorming van de EU daar zal nog wel heel wat tijd voor nodig zijn. Dat is wel mijn hoop(een sterk EU onafhankelijk van wie dan ook buiten het drijven van handel) Maar vooralsnog heb je gelijk. Ik hoop op beter. Ik hoopte eigenlijk op een aansluiting van Rusland bij de EU. Maar Rusland wil een onafhankelijke grootmacht blijven dank zij de geschiedenis waar men meerdere malen heeft geprobeerd Rusland te onderwerpen. Dat kun je hun niet kwalijk nemen.

Wat dat betreft is de angst van Rusland wel te begrijpen. Ze hebben al veel afgegeven. Ergens is er natuurlijk een grens

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 16-12-2014 16:39:05 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:40:31 #63
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarom heb ik het ook al een aantal malen herhaald, maar mensen gaan gewoon niet in op het "fuck the EU" verhaal.

Ze willen het gewoon niet zien want dan verandert het idee over "de veilige wereld" wellicht, heb ik het idee.
Wat heeft de Ukrainie nu de EU te bieden behalve een zooitje werklozen?
Het belangrijkste, gaswinning dmv fracking, is al ingepikt door de USA. Die vergiftigen zonder problemen de Ukrainie voor hun eigen winst.
Dan krijgen we nog dat de EU de openstaande rekening aan de Russen mogen betalen, veroorzaakt door de corrupte politici en "zakenlieden".
En dan? Een vloedgolf aan Ukrainiers richting West Europa? Net zoals de vloedgolf aan Roemenen, Bulgaren en Polen? Nou nou, DAT is me toch een winst..... _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:41:07 #64
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals?
Nou lelijknap? Kom eens met een antwoord?
pi_147641382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:
Het belangrijkste, gaswinning dmv fracking, is al ingepikt door de USA. Die vergiftigen zonder problemen de Ukrainie voor hun eigen winst.
Dan krijgen we nog dat de EU de openstaande rekening aan de Russen mogen betalen, veroorzaakt door de corrupte politici en "zakenlieden".
En dan? Een vloedgolf aan Ukrainiers richting West Europa? Net zoals de vloedgolf aan Roemenen, Bulgaren en Polen? Nou nou, DAT is me toch een winst..... _O-
De hele Oekraine is geen zak waard en heeft ons, de EU, totaal niets te bieden.

Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert.
pi_147641462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou lelijknap? Kom eens met een antwoord?
Ik denk dat hij in overleg is. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je vergeet nog de verrijking die de Oekraense oligarchen zullen zijn voor de E.U.

Ben trouwens benieuwd wanneer Rusland begint met het uitspelen van de Europese landen tegen elkaar, kijken hoe machtig we ons dan nog voelen als Europa. :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:47:57 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147641546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef Pharmacist het volgende:
Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert
Dat is waar. Maar dat is ook een gevolg van geschiedenis, corruptie, marktpolitiek en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkander waar ook de EU een rol in heeft gespeeld. De oplossing was er maar is totaal misgegaan(federatie). Daar had men veel meer uit moeten halen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:50:59 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De hele Oekraine is geen zak waard en heeft ons, de EU, totaal niets te bieden.

Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert.
Werkelijk? We wisten anders ook niet hoe snel we Kosovo als land moesten installeren onder het mom van zielig terwijl dit hele conflikt werd aangestuurd door de USA en Albanie.
Toen de "revolutie" in de Ukrainie begon hebben we ook de rest van de Ukrainie niet gevraagd wat zij er van vonden maw. het oostelijke deel wat falikant tegen was.
Nee, het kwam "ons" uit dat de Russische pion werd afgezet en dat de USA pion werd geinstalleerd.
Alleen dat de Russen de Krim zouden pakken had niemand verwacht. Dat was een miscalculatie van de USA. En wat er verder gebeurde is geschiedenis.
Maar goed. De USA heeft de hoofdprijs binnen: de rechten om gas te winnen.
pi_147641848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
De USA heeft de hoofdprijs binnen: de rechten om gas te winnen.
Vorig jaar
Ukraine signs $10 billion shale gas deal with Chevron

Gisteren
Chevron pulls out of shale gas project in Ukraine
The view from nowhere.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:00:01 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641940
quote:
Is nog geen feit.
Chevron wil gewoon meer pakken van de winst. :Y

The cancellation comes months after Royal Dutch Shell, which also signed a multibillion-dollar production sharing agreement last year, froze shale gas exploration in eastern Ukraine amid fighting between government forces and Russian-backed separatists.

The agreements with Shell and Chevron were hailed as game-changing opportunities to unlock Ukraine’s potentially large shale gas reserves and break Kiev’s dependence on costly Russian fuel imports.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2014 @ 17:00:37 #71
426493 crew  PippenScottie
pi_147641951
Crisis in Rusland? Welnee, we verbieden de crisis gewoon....

http://rt.com/politics/214815-kaluga-governor-crisis-ban/

quote:
Authorities in the Central Russia’s Kaluga Region have banned the use of the word ‘crisis’ in public and the measure is already helping to attract investors, according to the local governor.

“It is possible that the crisis exists, but we forbid the use of this word,” the Russian News Service (RSN) radio quoted Anatoly Artamonov as saying on Tuesday.
My friends all drive horses
pi_147641972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:31 schreef Smack10 het volgende:
Kijk naar de reactie van bijvoorbeeld Merkel na het afluisterschandaal, beetje boos acteren en vervolgens weer sorry zeggen voor het boos zijn.
Het is alleen een schandaal omdat de media dat er van gemaakt heeft. Wie niet verwacht afgeluisterd te worden hoort niet in de politiek thuis.
pi_147641986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals een mogelijk nieuwe partner (met bijbehorende invloed/macht) wegnemen?
pi_147642132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:33 schreef Cherna het volgende:
Handel drijven. Niets meer en minder.
Dat doen we toch al volop?

De rest wel mee eens, behalve dat ik niet geloof in werkelijke onafhankelijkheid. Je hebt partners te kiezen, in de hoop een zo trouw mogelijke band te hanteren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:33 schreef Cherna het volgende:
Maar Rusland wil een onafhankelijke grootmacht blijven dank zij de geschiedenis waar men meerdere malen heeft geprobeerd Rusland te onderwerpen. Dat kun je hun niet kwalijk nemen.
Er zit een wereld van verschil tussen onderwerpen en aansluiten. Een Rusland in de EU zou heel wat zeggenschap krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 17:09:15 #75
230491 Zith
pls tip
pi_147642215
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er zit een wereld van verschil tussen onderwerpen en aansluiten. Een Rusland in de EU zou heel wat zeggenschap krijgen.
Of gewoon net zoals Noorwegen buiten de EU zich normaal gedragen, samen handelen, investeren en innoveren... geen machogedrag... proberen aardig te zijn voor elkaar. Stel je eens voor.
pi_147642388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Of gewoon net zoals Noorwegen buiten de EU zich normaal gedragen, samen handelen, investeren en innoveren... geen machogedrag... proberen aardig te zijn voor elkaar. Stel je eens voor.
Het is alleen wat lastiger wanneer de EU dan bv Finland 'inlijft' en Noorwegen daardoor in verhouding 'kleiner' wordt als buitenstaander. Zo bekeken snap ik Rusland ook wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 17:15:03 ]
pi_147642559
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hoeft alleen dit topic na te lezen en het wordt duidelijk dat mensen weerloos zijn tegen het fenomeen machtsstrijd. Ik heb al gehoord dat Rusland de EU wil vernietigen. Dat de VS Rusland wil vernietigen. Dat Rusland Oekraine wil vernietigen....

Als mensen de bovenliggende partij zijn, dan worden ze enthousiast en bewijst het de kwaliteiten van de bovenliggende partij. Zijn ze de onderliggende partij dan bewijst het de slechtheid van de bovenliggende partij.

Maar allemaal zijn ze overtuigd dat het spelen van het machtsspel ons lot is. Als je dat niet begrijpt, ben je naief.
The view from nowhere.
pi_147642658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je hoeft alleen dit topic na te lezen en het wordt duidelijk dat mensen weerloos zijn tegen het fenomeen machtsstrijd. Ik heb al gehoord dat Rusland de EU wil vernietigen. Dat de VS Rusland wil vernietigen. Dat Rusland Oekraine wil vernietigen....

Als mensen de bovenliggende partij zijn, dan worden ze enthousiast en bewijst het de kwaliteiten van de bovenliggende partij. Zijn ze de onderliggende partij dan bewijst het de slechtheid van de bovenliggende partij.

Maar allemaal zijn ze overtuigd dat het spelen van het machtsspel ons lot is. Als je dat niet begrijpt, ben je naief.
Spijker kop. Je legt mij en de rest goed bloot hier, vooral in de tweede alinea.
pi_147644022
quote:
Kerry says Russia has made 'constructive moves' on Ukraine in recent days
BY LESLEY WROUGHTON
LONDON Tue Dec 16, 2014 4:38pm GMT

(Reuters) - Russia has made constructive moves in recent days towards possibly reducing tensions in Ukraine, U.S. Secretary of State John Kerry said on Tuesday.

Speaking in London, Kerry said the United States and Europe were ready to ease sanctions against Russia if President Vladimir Putin took more steps to deescalate tensions in eastern Ukraine.

"Let me say that Russia has made constructive moves in the last days," Kerry told reporters.

"There are some indications that whether it is line of control negotiations, or calm that is in place in a number of places, the withdrawal of certain people ... there are signs of constructive choices. That can only be helpful."

Kerry said the purpose of Russian sanctions was to make clear to Putin that there were costs associated with Moscow's support for separatists in eastern Ukraine.

Ukraine's separatist east passed the night into Tuesday without any shooting, Ukraine's President Petro Poroshenko said, hailing the first such stretch of calm as a positive signal in a peace plan.

Asked about the collapse of the Russian rouble, Kerry said: "There are a lot of combined factors, but the sanctions were clearly intended to invite President Putin to make a different set of choices."

He said the collapse of the currency was not only due to sanctions but also reflected other factors such as the fall in oil prices.

Kerry said none of the measures taken against Russia were targeted at hurting the Russian people but "they are caught up in choices that their government makes and it does have an impact."

The rouble plunged more than 11 percent against the dollar on Tuesday in its steepest intraday fall since the Russian financial crisis in 1998.

Russia's annexation of Ukraine's Crimean peninsula and Kremlin backing for armed pro-Russian separatists in Ukraine's eastern regions have provoked the worst crisis between Russia and the West since the Cold War.

(Reporting by Lesley Wroughton, writing by Guy Faulconbridge; editing by Stephen Addison)
http://uk.reuters.com/art(...)dUKKBN0JU1UE20141216

Positief signaal, lijkt me.
pi_147644342
quote:

[..]

Daar gebeurde niet zo heel veel door eigenlijk. Ja, het was een goed excuus voor de tuinders om wat staatssteun te regelen maar andere afzetkanalen waren zo gevonden. Een goede vogelgriep zou vele malen heftiger zijn voor de landbouwsector...
pi_147644538
quote:
Zolang ze weigeren de soevereiniteit van de Krim weer over te dragen aan Oekraine en dat land voor de aangedane schade te vergoeden zie ik helaas nog niet echt een duurzame oplossing in het verschiet.
pi_147645292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is alleen een schandaal omdat de media dat er van gemaakt heeft. Wie niet verwacht afgeluisterd te worden hoort niet in de politiek thuis.
Serieus? :D

Kom op man, zelfs jij kan beter dan dat. _O-
pi_147645392
Na dit weekend verdere sancties van de V.S. t.o.v. Rusland?
pi_147645907
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:55 schreef Smack10 het volgende:
Na dit weekend verdere sancties van de V.S. t.o.v. Rusland?
Eerder voedseldroppings.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_147646571
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:52 schreef Smack10 het volgende:
Serieus?

Kom op man, zelfs jij kan beter dan dat.
Ja, serieus.
pi_147652862
Vrij vertaald: "Onze ijsberg. De Russische roebel en het olievat, een liefdesverhaal."

pi_147653942
Tja, Rusland stevent af op een default. Niet zo vreemd, de hele economie wordt gedragen door hoge olie prijzen als die zakken stort het kaartenhuis in. Normaal gesproken nog wel 'op te vangen', maar met een dalende olie prijs, sancties, inflatie en een slecht economisch beleid krijgt Putin alle slechte beslissingen sinds 2000 op zijn hoofd net zoals de EU eerder toen het met Griekenland de mist in ging. In de EU was het geld er echter wel alleen waren landen als Duitsland het niet bereid uit te geven. In Rusland is er geen buffer voor een zachte landing.

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/11297915/Russias-economic-crisis-could-easily-end-in-yet-another-sovereign-default.html
pi_147654562
27khv twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:18:31 These are the biggest currency spreads I have ever seen, anywhere. Holy God! http://t.co/8XsZP9Cn1s reageer retweet

NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 19:18:20 Is there a way to turn off all the ruble-relayed feed here? This is getting too depressing. reageer retweet
quote:
The view from nowhere.
pi_147655111
Benieuwd of het op oorlog uitdraait.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:29:40 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147655214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:51 schreef J.B. het volgende:
Vrij vertaald: "Onze ijsberg. De Russische roebel en het olievat, een liefdesverhaal."

Whehehe
Say what?
pi_147655410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:27 schreef meth1745 het volgende:
Benieuwd of het op oorlog uitdraait.
Een beetje met wat padvinders tegen Oekraine aan schoppen slikt de Russische bevolking wel, maar all out war tegen of Europa of de VS gaat te ver. Zeker als de hoofdschuldige het OPEC olie cartel is. Een oorlog in het Midden Oosten, tja dan moeten ze achteraan in de rij aansluiten :')

Putin heeft nooit rekening gehouden met die halfgare oliesjeiks die pas in juni(!) weer om de tafel willen gaan zitten. Game over.
pi_147655481
Net alsof Amerika de Olieprijs niet keihard gemanipuleerd heeft.
pi_147655712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:33 schreef koosfransoos het volgende:
Goed argument.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:39:35 #94
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147655807
Ze houden het sowieso bij proxy's, dat rebellenleger in Donetsk en Loehansk heeft Oekranse leger al half kapot geklapt, even door de linies breken en wat extra fronten openen in het noorden en zuiden, en ze staan in Kiev. Rusland kan nu alles maken want immers 'het westen heeft hun economie gesloopt'.
Say what?
pi_147656064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een beetje met wat padvinders tegen Oekraine aan schoppen slikt de Russische bevolking wel, maar all out war tegen of Europa of de VS gaat te ver. Zeker als de hoofdschuldige het OPEC olie cartel is. Een oorlog in het Midden Oosten, tja dan moeten ze achteraan in de rij aansluiten :')

Putin heeft nooit rekening gehouden met die halfgare oliesjeiks die pas in juni(!) weer om de tafel willen gaan zitten. Game over.
Obama die de nieuwe wet gaat tekenen is verdere escalatie. Kan makkelijk als oorlogsverklaring gezien worden. Amerika is uit op de vernietiging van Rusland, net zoals het eerder in Irak en Lybi deed, en met Iran probeert. Ik hoop dat er een militair conflict uitbreekt dat escaleert tot een nucleaire uitwisseling. Maar ik ben bevooroordeeld, zou graag een echte paddestoelwolk zien. ;)
pi_147656138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:33 schreef koosfransoos het volgende:
quote:
A simple guide to the sudden collapse in oil prices

So in sum, it would seem that the trend in oil prices is due to that most basic of economic factors: Supply and demand.
The view from nowhere.
pi_147656174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Obama die de nieuwe wet gaat tekenen is verdere escalatie. Kan makkelijk als oorlogsverklaring gezien worden. Amerika is uit op de vernietiging van Rusland, net zoals het eerder in Irak en Lybi deed, en met Iran probeert. Ik hoop dat er een militair conflict uitbreekt dat escaleert tot een nucleaire uitwisseling. Maar ik ben bevooroordeeld, zou graag een echte paddestoelwolk zien. ;)
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat er atoomwapens worden gebruikt zal het niet bij een (n) paddestoelwolk blijven.
pi_147656545
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:46 schreef karton2 het volgende:

[..]

In het zeer onwaarschijnlijke geval dat er atoomwapens worden gebruikt zal het niet bij een (n) paddestoelwolk blijven.
yep
de ultieme kippenvel sensatie. :9
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:56:38 #99
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147656661
quote:

[..]

Lol

Nucliare wapens gebruik je pas als je land direct wordt aangevallen en je onder de voet dreigt te worden gelopen. Die gebruikt niet zomaar, de gevolgen zijn niet te overzien.
Say what?
pi_147657015
quote:

[..]

Je wilt gewoon te graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')