abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147640569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het eerste heb je goed.
Het tweede is nonsens.
De derde is: de USA beviel dat niet en infiltreerde de Ukrainie. De rest weten we.....
Je vergeet nog dat de V.S. op de pik getrapt werd door Rusland toen ze Syrië niet mochten aanvallen.
pi_147640586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:15 schreef Cherna het volgende:
Liever dat wij ons meer onafhankelijk maken van de VS en er niet als een schoothondje achter aan lopen. Waarom ook. Zaken doen net zoals met China of wie dan ook. Het is dat steeds meer mensen zien dat de VS precies zo handelt als iedere andere grootmacht. Prima maar benoem dan ook alles.
Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
pi_147640606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:16 schreef Zith het volgende:
Beiden waren lekker aan het samenwerken. Investeringen van EU in Rusland en van Rusland in de EU. Samen bouwden ze aan gas-, agricultuur-, en techniekinnovaties. Rusland mocht de Olympische Spelen organizeren en iedereen was blij.

Helaas moest Putin gek/paranoide worden, iets dat je wel vaker bij Russische leiders ziet.
Dat idee heb ik dus ook.
pi_147640620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klinkt allemaal heel leuk, je vergeet alleen het feit dat Rusland ook niet naar het IMF kan gaan en op andere wijze Europese landen kan terugpakken op militaire manieren.
Zoals welke dan? _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:21:41 #55
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147640623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep. Vooral die USA haters.
Dat heeft niets met VS haat te maken maar met hun handelen waar ik een andere mening over heb.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:24:54 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je vergeet nog dat de V.S. op de pik getrapt werd door Rusland toen ze Syrië niet mochten aanvallen.
Ik vergeet niets. De USA is al decennia bezig met het opruien van oorlogen en machtsovernamens binnen andere landen.
Er is geen verschil tussen een Russische tegenzet, bezetting Krim, en het intern overnemen van een land en je marionetten hier neer zetten, de Ukrainie.
Dat sommige mensen nog zoo ongelofelijk blind blijven na al het nieuws wat naar buiten is gekomen, zoals het "fuck de Eu" van die lieve USA "vertegenwoordigers", is meer dan treurig.
Maar zo zal het altijd wel blijven, helaas....
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:25:33 #57
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat heeft niets met VS haat te maken maar met hun handelen waar ik een andere mening over heb.
Het sterke argument: "de USA haters"..... _O- ach ja.....
pi_147640801
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Er is geen verschil tussen een Russische tegenzet, bezetting Krim, en het intern overnemen van een land en je marionetten hier neer zetten, de Ukrainie.
Behalve dat de Russische bezetting tegen (grote) Europese belangen ingaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 16:27:57 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:28:51 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147640830
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Behalve dat de Russische bezetting tegen (grote) Europese belangen ingaat.
Zoals?
pi_147640910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat wordt wel continue geroepen, maar ik vraag mij af in hoeverre dat (nog steeds) een accurate bewering is. Volgens mij is het een behoorlijke onderschatting van de Europese macht en wil. En zaken doen met China? Wat bedoel je?
Kijk naar de reactie van bijvoorbeeld Merkel na het afluisterschandaal, beetje boos acteren en vervolgens weer sorry zeggen voor het boos zijn.
pi_147640959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vergeet niets. De USA is al decennia bezig met het opruien van oorlogen en machtsovernamens binnen andere landen.
Dat sommige mensen nog zoo ongelofelijk blind blijven na al het nieuws wat naar buiten is gekomen, zoals het "fuck de Eu" van die lieve USA "vertegenwoordigers", is meer dan treurig.
Maar zo zal het altijd wel blijven, helaas....
Daarom heb ik het ook al een aantal malen herhaald, maar mensen gaan gewoon niet in op het "fuck the EU" verhaal.

Ze willen het gewoon niet zien want dan verandert het idee over "de veilige wereld" wellicht, heb ik het idee.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:33:23 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147640978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Handel drijven. Niets meer en minder. Geen bemoeienis met interne zaken en een lulverhaal over democratie die toch niet overal ter wereld werkt. De EU kan machtig genoeg zijn als je daadwerkelijk een EU vormt. En dan heb ik het niet over Brussel de papierentijger met al zijn waardeloze regelgeving maar een echte samenwerking. Maar goed de vorming van de EU daar zal nog wel heel wat tijd voor nodig zijn. Dat is wel mijn hoop(een sterk EU onafhankelijk van wie dan ook buiten het drijven van handel) Maar vooralsnog heb je gelijk. Ik hoop op beter. Ik hoopte eigenlijk op een aansluiting van Rusland bij de EU. Maar Rusland wil een onafhankelijke grootmacht blijven dank zij de geschiedenis waar men meerdere malen heeft geprobeerd Rusland te onderwerpen. Dat kun je hun niet kwalijk nemen.

Wat dat betreft is de angst van Rusland wel te begrijpen. Ze hebben al veel afgegeven. Ergens is er natuurlijk een grens

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 16-12-2014 16:39:05 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:40:31 #63
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarom heb ik het ook al een aantal malen herhaald, maar mensen gaan gewoon niet in op het "fuck the EU" verhaal.

Ze willen het gewoon niet zien want dan verandert het idee over "de veilige wereld" wellicht, heb ik het idee.
Wat heeft de Ukrainie nu de EU te bieden behalve een zooitje werklozen?
Het belangrijkste, gaswinning dmv fracking, is al ingepikt door de USA. Die vergiftigen zonder problemen de Ukrainie voor hun eigen winst.
Dan krijgen we nog dat de EU de openstaande rekening aan de Russen mogen betalen, veroorzaakt door de corrupte politici en "zakenlieden".
En dan? Een vloedgolf aan Ukrainiers richting West Europa? Net zoals de vloedgolf aan Roemenen, Bulgaren en Polen? Nou nou, DAT is me toch een winst..... _O-
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:41:07 #64
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals?
Nou lelijknap? Kom eens met een antwoord?
pi_147641382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:
Het belangrijkste, gaswinning dmv fracking, is al ingepikt door de USA. Die vergiftigen zonder problemen de Ukrainie voor hun eigen winst.
Dan krijgen we nog dat de EU de openstaande rekening aan de Russen mogen betalen, veroorzaakt door de corrupte politici en "zakenlieden".
En dan? Een vloedgolf aan Ukrainiers richting West Europa? Net zoals de vloedgolf aan Roemenen, Bulgaren en Polen? Nou nou, DAT is me toch een winst..... _O-
De hele Oekraine is geen zak waard en heeft ons, de EU, totaal niets te bieden.

Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert.
pi_147641462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou lelijknap? Kom eens met een antwoord?
Ik denk dat hij in overleg is. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je vergeet nog de verrijking die de Oekraïense oligarchen zullen zijn voor de E.U.

Ben trouwens benieuwd wanneer Rusland begint met het uitspelen van de Europese landen tegen elkaar, kijken hoe machtig we ons dan nog voelen als Europa. :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:47:57 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147641546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef Pharmacist het volgende:
Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert
Dat is waar. Maar dat is ook een gevolg van geschiedenis, corruptie, marktpolitiek en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkander waar ook de EU een rol in heeft gespeeld. De oplossing was er maar is totaal misgegaan(federatie). Daar had men veel meer uit moeten halen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:50:59 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De hele Oekraine is geen zak waard en heeft ons, de EU, totaal niets te bieden.

Dat betekent natuurlijk niet dat het maar toegestaan moet worden dat Rusland stukken van de Oekraine annexeert.
Werkelijk? We wisten anders ook niet hoe snel we Kosovo als land moesten installeren onder het mom van zielig terwijl dit hele conflikt werd aangestuurd door de USA en Albanie.
Toen de "revolutie" in de Ukrainie begon hebben we ook de rest van de Ukrainie niet gevraagd wat zij er van vonden maw. het oostelijke deel wat falikant tegen was.
Nee, het kwam "ons" uit dat de Russische pion werd afgezet en dat de USA pion werd geinstalleerd.
Alleen dat de Russen de Krim zouden pakken had niemand verwacht. Dat was een miscalculatie van de USA. En wat er verder gebeurde is geschiedenis.
Maar goed. De USA heeft de hoofdprijs binnen: de rechten om gas te winnen.
pi_147641848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
De USA heeft de hoofdprijs binnen: de rechten om gas te winnen.
Vorig jaar
Ukraine signs $10 billion shale gas deal with Chevron

Gisteren
Chevron pulls out of shale gas project in Ukraine
The view from nowhere.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:00:01 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147641940
quote:
Is nog geen feit.
Chevron wil gewoon meer pakken van de winst. :Y

The cancellation comes months after Royal Dutch Shell, which also signed a multibillion-dollar production sharing agreement last year, froze shale gas exploration in eastern Ukraine amid fighting between government forces and Russian-backed separatists.

The agreements with Shell and Chevron were hailed as game-changing opportunities to unlock Ukraine’s potentially large shale gas reserves and break Kiev’s dependence on costly Russian fuel imports.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2014 @ 17:00:37 #71
426493 crew  PippenScottie
pi_147641951
Crisis in Rusland? Welnee, we verbieden de crisis gewoon....

http://rt.com/politics/214815-kaluga-governor-crisis-ban/

quote:
Authorities in the Central Russia’s Kaluga Region have banned the use of the word ‘crisis’ in public and the measure is already helping to attract investors, according to the local governor.

“It is possible that the crisis exists, but we forbid the use of this word,” the Russian News Service (RSN) radio quoted Anatoly Artamonov as saying on Tuesday.
My friends all drive horses
pi_147641972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:31 schreef Smack10 het volgende:
Kijk naar de reactie van bijvoorbeeld Merkel na het afluisterschandaal, beetje boos acteren en vervolgens weer sorry zeggen voor het boos zijn.
Het is alleen een schandaal omdat de media dat er van gemaakt heeft. Wie niet verwacht afgeluisterd te worden hoort niet in de politiek thuis.
pi_147641986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals een mogelijk nieuwe partner (met bijbehorende invloed/macht) wegnemen?
pi_147642132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:33 schreef Cherna het volgende:
Handel drijven. Niets meer en minder.
Dat doen we toch al volop?

De rest wel mee eens, behalve dat ik niet geloof in werkelijke onafhankelijkheid. Je hebt partners te kiezen, in de hoop een zo trouw mogelijke band te hanteren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:33 schreef Cherna het volgende:
Maar Rusland wil een onafhankelijke grootmacht blijven dank zij de geschiedenis waar men meerdere malen heeft geprobeerd Rusland te onderwerpen. Dat kun je hun niet kwalijk nemen.
Er zit een wereld van verschil tussen onderwerpen en aansluiten. Een Rusland in de EU zou heel wat zeggenschap krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 17:09:15 #75
230491 Zith
pls tip
pi_147642215
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er zit een wereld van verschil tussen onderwerpen en aansluiten. Een Rusland in de EU zou heel wat zeggenschap krijgen.
Of gewoon net zoals Noorwegen buiten de EU zich normaal gedragen, samen handelen, investeren en innoveren... geen machogedrag... proberen aardig te zijn voor elkaar. Stel je eens voor.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')