Duidelijke uitleg, excuus voor mijn opmerkingquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het punt dat ik maak. Mensen in landelijk Congo zijn ook zelfvoorzienend en gehard. Sloppenwijkbewoners in New Delhi zijn ook zelfvoorzienend en gehard. Dat is een voorwaarde van een onontwikkelde economie.
twitter:PropTrades twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 12:38:21#Ruble in total collapse now 73.5 (20+% decline in few hours) #hyperinflation on it's way to #Russia reageer retweet
De koersdaling kan niet gestopt worden, de markt wedt op een Russische default, dus zal die er ook komen. Benieuwd of Brazilië volgt...quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:25 schreef Pharmacist het volgende:
Het lijkt er op dat Rusland mogelijk dezelfde fout maakt als de Bank of England in 1992 met een non-sustainable rente verhoging. Bank of England ging toen van 10 naar 12 en toen 15% in een dag. De volgende dag terug naar 9 omdat investeerders doorhadden dat 15% niet sustainable was.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#axzz3M3fdIdnW
- Helaas kan ik de tekst niet direct kopieren ivm copyright.
Dit. Men kijkt door de koker van een westerling die al in paniek raakt en diep in de put zit als zijn mobile telefoon een dag niet werkt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:53 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ben je zelf wel eens in Rusland geweest en dan heb ik het niet over waar de Jet set woont of de grote steden zoals Moskou
Momenteel al over de 74 roebel per dollar.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:54 schreef J.B. het volgende:
Ruble Sinks to 70 a Dollar Defying Surprise Russia Rate Increase
http://www.bloomberg.com/(...)e-to-17-percent.html
90 roebel per euro
Euro inmiddels al 94, nauwelijks bij te houden zoquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Momenteel al over de 74 roebel per dollar.
http://www.investing.com/currencies/usd-rub-chart
75.6 roebel alweer per dollar. Totale capitulatie. Ik denk dat Rusland failliet kan gaan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:01 schreef J.B. het volgende:
Euro inmiddels al 94, nauwelijks bij te houden zo
http://www.investing.com/currencies/eur-rub
Ik denk dat een Russisch failliet slecht nieuws is voor iedereen. De wereldeconomie is sterk verwoven. Ik bekijk dit niet met leedvermaak, maar met fascinatie. Op een financieel blog las ik eerder al over contaminatie van de Russische crisis.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:08 schreef meth1745 het volgende:
De beurzen hebben even een opkikker gekregen door een ZEW index van 34.9, hoogste stand sinds mei, maar inmiddels staan ze allemaal weer negatief.
In 98 ging de AEX van 1300 naar 830. Dat belooft. Benieuwd hoe de Franse banken bij een Russische default een verlies van 50 miljard euro gaan opvangen.
http://finance.yahoo.com/q?s=USDRUB=Xquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je kan letterlijk de grafiek zien stijgen. Dit is ongehoord.
Waar baseer je dit op?quote:Op maandag 15 december 2014 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De staat van de Europese economie staat grotendeels los van de Russische.
Dat is het ook. Wij worden als EU geslachtofferd door een vete tussen de VS en Rusland dat de dollar niet meer als reserve munt wil hanteren. Een door een conflict in de Oekraïne hebben ze een middel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik denk dat een Russisch failliet slecht nieuws is voor iedereen. De wereldeconomie is sterk verwoven. Ik bekijk dit niet met leedvermaak, maar met fascinatie. Op een financieel blog las ik eerder al over contaminatie van de Russische crisis.
Wat we nu zien, is denk ik historisch. 77 Roebel per dollar. Je kan letterlijk de grafiek zien stijgen. Dit is ongehoord.
De lage olieprijs is de oorzaak van de huidige economische crisis in Rusland.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is het ook. Wij worden als EU geslachtofferd door een vete tussen de VS en Rusland dat de dollar niet meer als reserve munt wil hanteren. Een door een conflict in de Oekraïne hebben ze een middel.
http://www.handelsblatt.c(...)zen-ab/11125294.html
De Oekrainse economie is er al even slecht aan toe, mogelijk door eenzelfde soort politieke mismanagement.quote:Oh, dan dit. Maar goed ben benieuwd als het erop aankomt of de Okraine(althans de bevolking) nog zo blij is met de zogenaamde steun(geroepen vanaf een plein door twee dorpsidioten) die beloofd was. Laat de VS die betaling maar regelen.
Een lagere olieprijs is een ramp voor landen die sterk afhankelijk zijn van olie export. Dat gaat wereldwijd gevolgen hebben. De EU (en zeker Duitsland) importeren veel olie en dan is een lage olieprijs een aanzienlijke kostenbesparing.quote:Zelfs nu is er sprake dat een aantal Duits geleerden spreken of we wel de goede weg ingeslagen zijn. Een failliet Rusland zou Duitsland ook nog wel eens de kop kunnen gaan kosten en daarmee gelijk de EU.
Tijdelijk genot. De gevolgen komen later.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:17 schreef 99.999 het volgende:
Consumenten merken die lagere prijs ook direct in hun portemonnee. Transport en verwarming worden aanzienlijk goedkoper na jaren juist een stijgend aandeel te hebben gehad in de kosten voor huishoudens (en bedrijven).
Mogelijk. Vooralsnog rekent men er door op een grotere groei van onze economie.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tijdelijk genot. De gevolgen komen later.
Je hebt te maken met een wereldeconomie. Daarbij hebben we gezien hoe Duitsland na het faillissement en jarenlange sancties ons in WW2 de ellende heeft ingestort. En aangezien we het nooit leren is een herhaling in welke vorm dan ook niet geheel ondenkbaar.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mogelijk. Vooralsnog rekent men er door op een grotere groei van onze economie.
Dat is duidelijk, maar dat is een makkelijke weg. Einde discussie zou je denken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:15 schreef deelnemer het volgende:
De lage olieprijs is de oorzaak van de huidige economische crisis in Rusland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |