abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147626717
Gorbachev in Time:
quote:
The elder statesman, who was named TIME’s Person of the Year in 1987 and ‘Man of the Decade’ two years later, is not the first to declare the start of a new Cold War this year. Russia’s annexation of Crimea in March has caused officials and pundits around the world to warn that the West’s efforts to isolate Russia have opened a dangerous gulf between them. But the roots of the present standoff run deeper than this spring, says Gorbachev, and the blame for it lies with the Americans.

In the years that followed the Soviet collapse, the West “tried to turn us into some kind of backwater, a province,” he says. “Our nation could not let that pass. It’s not just about pride. It’s about a situation where people speak to you however they want, impose limitations, and so on. It’s America calling the shots in everything!”
[..]
Vladimir Putin’s reaction to that uprising sought to claw back some of the influence Russia had lost, and for that the Russian President has earned Gorbachev’s admiration.

“Putin started acting on his own,” says Gorbachev, referring to the annexation of Crimea from Ukraine. “And his position was in the interests of the majority.”

Even a year ago such praise would have been hard to imagine coming from Putin’s Soviet predecessor. In the spring of 2013, Gorbachev attacked Putin for persecuting opposition activists and silencing dissent. He called that year’s crackdown an “attack on the rights of citizens” during an interview with the BBC, and gave Putin the following advice: “For goodness sake, you shouldn’t be afraid of your own people…What people want and expect their president to do is to restore an open, direct dialogue with them.”

Such criticism has since vanished from Gorbachev’s public remarks, much as it has from the rhetoric of many of Putin’s former critics. The annexation of Crimea sent the President’s approval ratings soaring to record highs of well over 80% this year, driven upward by a jingoistic sense of pride even as Western sanctions eat into the value of the Russian currency and push its economy toward recession. Gorbachev now seems willing to forgive Putin for his authoritarian tendencies as long as he works to restore the “great power” status that Russia lost.

“There are still elements of autocracy, of authoritarianism” in Russia today, he tells TIME. “But I’ll say this. The manual control of authoritarianism was also needed to overcome the situation that our friends, our former friends and allies, created for Russia by pushing us out of geopolitics.”
[..]
“People are talking again not only about a new Cold War but a hot one,” he says. “It’s as if a time of great troubles has arrived. The world is roiling.”

But that does not mean that Putin should back down in the face of Western sanctions. The man who pursued reforms at home and peace talks with the West in the late 1980s now feels it must be the Americans who learn a sense of humility toward Russia and stop resisting its rightful role as a global power. “It’s hard to belittle the Russians,” says Gorbachev. “We know our worth.” And if the U.S. does start to seek a new thaw in relations with Russia, he has a fresh bit of advice to offer Putin going forward: “I learned that you can listen to the Americans, but you cannot trust them,” he says. “When they get an idea to do something, they’ll turn the world onto a different axis to get it done.”
http://time.com/3630352/m(...)imir-putin-cold-war/
Als zelfs Gorbachev vandaag achter Putin staat, dan lijkt regime change uitgesloten.

“I learned that you can listen to the Americans, but you cannot trust them”
Dat had België hem ook kunnen vertellen. Zonder het uranium erts uit Congo zouden de Amerikanen in 1945 geen atoombom gehad hebben, en het werd geleverd in ruil voor het delen van technologie voor kerncentrales na de oorlog, het eerste dat de Amerikanen na de oorlog deden was een wet stemmen die zulke uitwisseling verbood.
pi_147626857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 02:45 schreef mig72 het volgende:

[..]

Kuthypocriete Westen, ik garandeer je dat de VS alsnog, als eerste het loodje zal leggen...

gewoon omdat het hele land diep in de sjit zit, willen ze ook Rusland meenemen uit jaloezie,maar dat zal niet lukken, dat zal ik je op steen schrijven
Maak je geen illusies, de Amerikanen laten Europa opdraaien voor de gevolgen. De enigen die zich durven uitspreken tegen de Amerikaanse politiek zijn oud-politici die niet meer gechanteerd kunnen worden. De wetenschap dat de NSA jarenlang alle communicatie van Westerse politici onderschept heeft volstaat om Europese politici in het gelid te houden. De Belgische regering durft zelfs niet officieel protesteren bij de Britten over het hacken en afluisteren van Belgacom door GCHQ. De anglosaxische as VS-Canada-Australië-GB denkt dat ze het "godgiven right" hebben "to rule the world".
pi_147627847
whahaha ik lees dat die Roebel keihard aan het kelderen is. Waar zijn nu al die Putin asslickers hier die beweerden dat de boycot geen enkel effect zou hebben voor moedertje Rusland? Whahaha!

Hopelijk was de annexatie van de Krim het waard!
pi_147628319

[ Bericht 50% gewijzigd door Cactus1 op 16-12-2014 08:24:44 ]
pi_147628327
Rapport van de VN over martelpraktijken door de nieuwe Oekraïne regering.

The report by the UN High Commissioner for Human Rights says that Kiev's actions in eastern Ukraine to “restore order” have led to “arbitrary detentions, torture, and enforced disappearances of people suspected of ‘separatism and terrorism’. Most of such human rights violations appear to have been perpetrated by certain voluntary battalions or by the Security Service of Ukraine (SBU).”

http://www.ohchr.org/Docu(...)eport_on_Ukraine.pdf
pi_147628710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:25 schreef Smack10 het volgende:
Rapport van de VN over martelpraktijken door de nieuwe Oekraïne regering.

The report by the UN High Commissioner for Human Rights says that Kiev's actions in eastern Ukraine to “restore order” have led to “arbitrary detentions, torture, and enforced disappearances of people suspected of ‘separatism and terrorism’. Most of such human rights violations appear to have been perpetrated by certain voluntary battalions or by the Security Service of Ukraine (SBU).”

http://www.ohchr.org/Docu(...)eport_on_Ukraine.pdf
Lekker suggestieve titel geef je eraan :')

quote:
As law and order increasingly broke down, so more human rights abuses, such as killings, tor
ture, abduction for ransom and forced labour, started to be committed by members of armed groups, supported by increasing numbers of foreign fighters. On 14 April, the Government launched a security operation to re-establish control over those territories. By the end of April the self-proclaimed ‘Donetsk people’s republic’ and the self-proclaimed ‘Luhansk people’s republic’ were announced as having been established, which was furthered by the 11 May so-called ‘referendum’ on self-rule, contravening the constitution of Ukraine and international norms and standards.
4. Forced mobilization and threats of the use of the death penalty were additional means to intimidate and harass the population in the territory under the control of the armed groups. Increasingly as people left their homes, their property was seized. Efforts by the ‘Donetsk people’s republic’ and ‘Luhansk people’s republic’ to develop their own systems of administration of justice (‘legislation’, ‘police’, ‘prosecutors’ and ‘courts’) did not improve the dire human rights situation on the territories under their control.
Het rapport gaat namelijk helemaal niet over het schenden van rechten door de Oekraïne regering, maar door alle partijen op Oekraïns grondgebied, en daar wordt ook de Krim tot gerekend. Dat de Oekraïnse regering ook mensenrechten schendt is wel duidelijk, maar om nou te insinueren dat alleen maar zij dat doen (met nog wat selectief quoten) is nogal kort door de bocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 09:00:00 ]
pi_147629025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:59 schreef J.B. het volgende:

[..]

Lekker suggestieve titel geef je eraan :')

[..]

Het rapport gaat namelijk helemaal niet over het schenden van rechten door de Oekraïne regering, maar door alle partijen op Oekraïns grondgebied, en daar wordt ook de Krim tot gerekend. Dat de Oekraïnse regering ook mensenrechten schendt is wel duidelijk, maar om nou te insinueren dat alleen maar zij dat doen (met nog wat selectief quoten) is nogal kort door de bocht.
Ik zeg niet dat alleen zij dat doen, ik geef alleen iets aan.

Dit zijn zogenaamde "vrienden" van de E.U. en het lijkt mij wel belangrijk om weer te geven dat dit land geen lid kan worden van de NAVO/EU als het zich met deze praktijken bezighoudt.

Van de andere kant, de V.S. zal wel trots op ze zijn. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2014 @ 09:33:05 #258
426493 crew  PippenScottie
pi_147629180
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit zijn zogenaamde "vrienden" van de E.U. en het lijkt mij wel belangrijk om weer te geven dat dit land geen lid kan worden van de NAVO/EU als het zich met deze praktijken bezighoudt.

Door Moskou gesteunde separatisten zijn geen "vrienden van de EU". In tegendeel zelfs...

De rentestijging van de Russische centrale bank zet ondertussen weinig zoden aan de dijk.
De roebel gaat gewoon verder met zijn vrije val (sinds vanochtend weer 5% in waarde gedaald), terwijl de landelijke rente nu op 17% staat en het rentemiddel om inflatie te beteugelen lijkt niet te werken.
Ik ben geen macro-econoom, maar dit ziet er slecht uit voor Rusland.
My friends all drive horses
pi_147629416
quote:

[..]

Geen lid van de EU kan worden? Minstens drie landen van de EU hebben geheime gevangenissen geopend waar de CIA kan martelen. Nadat er dit jaar reeds ruim 3400 bootvluchtelingen in de Middelandse Zee verdronken zijn beslist de Britse regering dat ze geen geld meer wil uitgeven aan redddingsacties. Lijkt me dat SBU martelpraktijken en neo-nazi doodseskaders perfect passen in zo'n EU.
pi_147629419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Door Moskou gesteunde separatisten zijn geen "vrienden van de EU". In tegendeel zelfs...

De rentestijging van de Russische centrale bank zet ondertussen weinig zoden aan de dijk.
De roebel gaat gewoon verder met zijn vrije val (sinds vanochtend weer 5% in waarde gedaald), terwijl de landelijke rente nu op 17% staat en het rentemiddel om inflatie te beteugelen lijkt niet te werken.
Ik ben geen macro-econoom, maar dit ziet er slecht uit voor Rusland.
Wat ben jij nu weer aan het raaskallen, ik heb het over de nieuwe regering van de Oekraïne.

Je weet wel, die overheid die zijn straaljagers achter passagiersvliegtuigen verstopt om daarna bombardement uit te voeren op eigen grondgebied.
pi_147629470
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Geen lid van de EU kan worden? Minstens drie landen van de EU hebben geheime gevangenissen geopend waar de CIA kan martelen. Nadat er dit jaar reeds ruim 3400 bootvluchtelingen in de Middelandse Zee verdronken zijn beslist de Britse regering dat ze geen geld meer wil uitgeven aan redddingsacties. Lijkt me dat SBU martelpraktijken en neo-nazi doodseskaders perfect passen in zo'n EU.
Mooi verwoord, het is nu wachten op de trolletjes om dit goedpraten want ondertussen in Rusland.

Het zal wel niet lang duren voordat ze aan het werk gestuurd worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2014 @ 09:52:08 #262
pi_147629527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat ben jij nu weer aan het raaskallen, ik heb het over de nieuwe regering van de Oekraïne.

Je weet wel, die overheid die zijn straaljagers achter passagiersvliegtuigen verstopt om daarna bombardement uit te voeren op eigen grondgebied.
Ik meende dat we het over het artikel hadden, waarin expliciet de misdaden gepleegd door buitenlandse strijders worden genoemd.

Ondertussen is de roebelkoers weer bijna terug op het dieptepunt van gisteren.

Wat betekent zo'n hoge rente eigenlijk voor Russische bedrijven en Russische burgers?
Hoge rente -> duur om te lenen -> weinig investeringen -> consumptie omlaag -> economische krimp.

Zoiets?
pi_147629549
quote:

[..]

Er is dan ook weinig hoop voor Oekraïne op een spoedig NAVO of eu lidmaatschap.

Hooguit wanneer de Russen hun agressie nog een tandje bijschakelen.
pi_147629639
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik meende dat we het over het artikel hadden, waarin expliciet de misdaden gepleegd door buitenlandse strijders worden genoemd.

Ondertussen is de roebelkoers weer bijna terug op het dieptepunt van gisteren.

Wat betekent zo'n hoge rente eigenlijk voor Russische bedrijven en Russische burgers?
Hoge rente -> duur om te lenen -> weinig investeringen -> consumptie omlaag -> economische krimp.

Zoiets?
De hoge rente is meen ik ingesteld om de val van de Roebel te stoppen.

Hoge rente--> minder lenen --> minder geld in omloop --> waarde van de Roebel stijgt.

Verder zijn er ook gevolgen voor de economie in de VS door de lagere olieprijs, er vallen ook daar ontslagen en staten lijden zware verliezen.

Er is een "olie-bedrijf" die 15% van haar werknemers heeft moeten ontslaan bijvoorbeeld.
pi_147629721
quote:
Russia's economy is crashing and its currency appears to be in free fall.

The ruble plunged by about 12% Monday, meaning it's lost nearly 50% against the dollar this year. Early Tuesday in Russia, the central bank hiked its key interest rate for a sixth time this year to 17% from 10.5%.

A double-whammy of collapsing oil prices and Western sanctions is driving up inflation. Cash is flooding out of the country and the risk that some Russian companies may default is increasing.

Russia's central bank has not only been raising interest rates, but has spent nearly $90 billion trying to defend the ruble and prevent prices spiraling out of control.

But investors are growing increasingly alarmed about the prospects for the Russian economy.

The Bank of Russia said Monday that the country could sink into a deep recession next year if oil prices remain at $60 a barrel. GDP could contract by as much as 4.7% in 2015, and then by a further 1.1% in 2016 unless oil prices pick up.

The falling ruble makes it harder for Russian companies and banks to repay their foreign creditors.

Russia has relatively low government debt and hefty international reserves of about $430 billion. Yet Wall Street has pushed up the yield on Russian government debt, betting on greater risk.

The cost of insuring Russia's five-year bonds have also risen, to their highest levels since 2009.

A collapse in oil income takes a bite out of government revenue, meaning it has less to spend.

President Vladimir Putin has already ordered government departments to cut their budgets by 5%, and more cuts could follow. Defense and national security has so far been spared the ax -- Russia is pumping trillions of rubles into modernizing its military.

Ordinary Russians are feeling the squeeze instead. Consumer price inflation is expected to hit 10% by the end of the year, in part due to the weakness of the ruble, but also due to a ban on imports of most food products from the West.

That was retaliation for U.S. and European sanctions imposed over Russia's actions in Ukraine.

Even the price of bread is rising, prompting some Russians to begin hoarding staples.

Putin's approval rating remains high but Russians are losing confidence in the future. Some opposition politicians say the economic storm will eventually sweep Putin from office.

"In three years the situation will change," Dmitry Stepanov of the liberal RPR-PARNAS Party said at an opposition conference in Moscow this week. "The country is in economic crisis and no one in the government knows how to solve that."
pi_147629738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:59 schreef Smack10 het volgende:
Hoge rente--> minder lenen --> minder geld in omloop --> waarde van de Roebel stijgt.
Die hoge rente zal de Russische economie net zo hard om zeep helpen als een zwakke Roebel. Wat denk je dat er met hypotheken gebeurt in Rusland?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2014 @ 10:03:52 #267
pi_147629742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De hoge rente is meen ik ingesteld om de val van de Roebel te stoppen.

Verder zijn er ook gevolgen voor de economie in de VS door de lagere olieprijs, er vallen ook daar ontslagen en staten lijden zware verliezen.

Er is een "olie-bedrijf" die 15% van haar werknemers heeft moeten ontslaan bijvoorbeeld.
Dat stijgen van de waarde van de roebel wil niet echt lukken. In 2 uur is de munt weer 10% in waarde gezakt.

En ik denk dat een economie die niet grotendeels afhankelijk is van olie export juist gebaat is bij een lage olieprijs.
pi_147629809
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat stijgen van de waarde van de roebel wil niet echt lukken. In 2 uur is de munt weer 10% in waarde gezakt.

En ik denk dat een economie die niet grotendeels afhankelijk is van olie export juist gebaat is bij een lage olieprijs.
De olie-industrie in de VS zelf zal wel klappen krijgen maar die maakt inderdaad maar een bescheiden deel uit van de totale economie.
Voor dat land (of de EU) hoeft dit niet ongunstig te zijn.
pi_147631529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 02:54 schreef meth1745 het volgende:
Gorbachev in Time:

[..]

http://time.com/3630352/m(...)imir-putin-cold-war/
Als zelfs Gorbachev vandaag achter Putin staat, dan lijkt regime change uitgesloten.

“I learned that you can listen to the Americans, but you cannot trust them”
Dat had België hem ook kunnen vertellen. Zonder het uranium erts uit Congo zouden de Amerikanen in 1945 geen atoombom gehad hebben, en het werd geleverd in ruil voor het delen van technologie voor kerncentrales na de oorlog, het eerste dat de Amerikanen na de oorlog deden was een wet stemmen die zulke uitwisseling verbood.
Wat een onnozel verhaal. Rusland beroept zich op zijn recht een supermacht te zijn. Zij mogen dus Oekraine ondergeschikt maken aan Russische belangen. Rusland ondergeschikt maken aan Amerikaanse belangen is onrecht. Geopolitiek / machtsspel is altijd hypocriet.

Ik gun de Russische bevolking geen economische malaise. Het zou beter zijn als de olieprijs weer stijgt en de Roebel zich gherstelt. Maar niet zolang Rusland de Oekraine destabiliseert. Dan hebben we geen behoefte aan een sterk Rusland.
The view from nowhere.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:36:35 #270
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147631708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Russische burgers?

Russische burgers zijn behoorlijk zelfvoorzienend, dat kan je zien aan de oma tjes zien met hun spulletjes die ze verkopen langs de wegen. Of wodka die ze zelf stoken.

De echte Rus is een overlever een bijter en een geharde vechter, waar een economische tegenslag een mindere waarde voor heeft dan als bij ons verrijkte westerlingen die afhankelijk zijn van een consumptie maatschappij of voor elk wiswasje naar de bank gaan om geld te lenen.

Het enige wat je wel gaat krijgen door onze Westerse sancties tegen Rusland dat Poetin nog meer aanhang krijgt in Rusland zelf, en dat de Russische burger je nu wel als westerling je de tering inslaat of afstoot om zaken met je te doen.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147632056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef Konijntjuh het volgende:
Russische burgers zijn behoorlijk zelfvoorzienend, dat kan je zien aan de oma tjes zien met hun spulletjes die ze verkopen langs de wegen. Of wodka die ze zelf stoken.

De echte Rus is een overlever een bijter en een geharde vechter, waar een economische tegenslag een mindere waarde voor heeft dan als bij ons verrijkte westerlingen die afhankelijk zijn van een consumptie maatschappij of voor elk wiswasje naar de bank gaan om geld te lenen.
De gemiddelde sloppenwijkbewoner is behoorlijk zelfvoorzienend, dat kan je zien aan de plastic flessen en metalen die ze uit de vuilnisbelt halen en verkopen aan lokale handelaren. Of de alcohol die ze zelf stoken en de vibrante locale economie.

De gemiddelde sloppenwijkbewoner is een overlever een bijter en een geharde vechter, waar een economische tegenslag een mindere waarde voor heeft dan als bij ons verrijkte westerlingen die afhankelijk zijn van een consumptie maatschappij of voor elk wiswasje naar de bank gaan om geld te lenen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:51:21 #272
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147632068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat een onnozel verhaal. Rusland beroept zich op zijn recht een supermacht te zijn. Zij mogen dus Oekraine ondergeschikt maken aan Russische belangen. Rusland ondergeschikt maken aan Amerikaanse belangen is onrecht. Geopolitiek / machtsspel is altijd hypocriet.

Ik gun de Russische bevolking geen economische malaise. Het zou beter zijn als de olieprijs weer stijgt en de Roebel zich gherstelt. Maar niet zolang Rusland de Oekraine destabiliseert. Dan hebben we geen behoefte aan een sterk Rusland.
Het zou helemaal niet beter zijn als de olieprijs weer stijgt. Die lag gewoon al jaren veel te hoog. 40/50 dollar per vat is een normale prijs.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:53:31 #273
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147632116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De gemiddelde sloppenwijkbewoner is behoorlijk zelfvoorzienend, dat kan je zien aan de plastic flessen en metalen die ze uit de vuilnisbelt halen en verkopen aan lokale handelaren. Of de alcohol die ze zelf stoken en de vibrante locale economie.

De gemiddelde sloppenwijkbewoner is een overlever een bijter en een geharde vechter, waar een economische tegenslag een mindere waarde voor heeft dan als bij ons verrijkte westerlingen die afhankelijk zijn van een consumptie maatschappij of voor elk wiswasje naar de bank gaan om geld te lenen.
Ben je zelf wel eens in Rusland geweest en dan heb ik het niet over waar de Jet set woont of de grote steden zoals Moskou
Hoe stout is Konijntjuh!
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 11:54:29 #274
230491 Zith
pls tip
pi_147632137
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 02:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Wintersportvakantie in de Oeral een optie? :D :7
Ja zat ook al aan een bezoekje St. Petersburg te denken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147632166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:53 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ben je zelf wel eens in Rusland geweest en dan heb ik het niet over waar de Jet set woont of de grote steden zoals Moskou
Dat heeft niets te maken met het punt dat ik maak. Mensen in landelijk Congo zijn ook zelfvoorzienend en gehard. Sloppenwijkbewoners in New Delhi zijn ook zelfvoorzienend en gehard. Dat is een voorwaarde van een onontwikkelde economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')