abonnement Unibet Coolblue
pi_147549910
  zondag 14 december 2014 @ 01:04:16 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_147560379
Tijd voor een nieuwe afbeelding in de OP, en de laatste post nog even gequote:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Kreeg als puber ooit eens een stapel LPs van mijn oom (die inmiddels overleden is) en daar zat naast destijds voor mij allerlei vage muziek van oa Magma, King Crimson, Edgar Froese, Brand X, Yes en de LP Ricochet van Tangerine Dream bij. deze LP maakte vanaf het begin een verpletterende indruk op mij, met name part II de opbouw van dit nummer beginnend met dat (tikkende )piano intro dat langzaam naar een climax wordt toegewerkt. Dit album is eigenlijk een oerplaat op het gebied van de trance muziek.
Maar mij viel destijds al op dat er in de LP opname al wat fouten iinzaten die op de latere CD uitgaves nog beter te horen is.

Voor de oplettende luisteraar is duidelijk te horen dat er zowel bij Ricochet part 1 en Part 2 duidelijk vervorming te horen is en vooral bij part 2 valt bij ongeveer 6.35 minuten weg op het linker kanaal. Ook het tikkende intro ibij Ricochet part 2 s bij de remaster CDs uit 1995 (en latere re-pressings) weggelaten dat wel nog op de oude ongekuiste LP versies em de eerste CD uitgaves nog te horen is.

Heb van dit album door de jaren heen de volgende LPs en CDs gehad en nog in bezit.

LP Virgin ‎– 89 679 XOT (ongekuiste eerste persing made in W Germany) met de juiste mix en tikkend intro op part 2.
LP Virgin ‎– V 2044 (gekuiste tweede persing made in UK) met fout in part 1 en oversturing in part 2
LP Virgin/Passport International ‎– VI 2044 (gekuiste versie made in US) fout in part 2 en slechtere persing met veel ruis en lage dynamiek tikkend intro op part 2 ontbreekt. .
LP Virgin ‎– 70039 (rood/groene heruitgave made in W Germany) foute mix, tikkende intro op part 2 ontbreekt en geluid valt op part 2 weg op linker kanaal na ongeveer 6.30 minuten.

CD Virgin ‎– CDV 2044 ..Made in France by MPO .Matrix nummer MPO 02 zonder barcode
Alleen deze eerste CD uitgave uit 1984 heeft de juiste mix, tikkend entro op part 2 en waarbij geen vervorming te horen is en het geluid bij part 2 niet na 6.35 minuten wegvalt.

CD Virgin ‎– CDV 2044 Made in UK gold plated zonder barcode
Bij deze CD is zowel bij part 1 en part 2 vervorming te horen (oversturing) waarschijnlijk is bij de mastering iets mis gegaan waardoor deze fout te horen is.

CD Virgin ‎– CDV 2044 Made in W Germany blue face label zonder barcode
Bij deze CD is geen vervoming te horen, tikkend intro op part 2 aanwezig, echter het geluid valt bij part 2 weg op het linker kanaal na ongeveer 6,35 minuten

CD Virgin ‎– TAND 7 Definitive Remastered, Edition –uitgave uit 1995
Bij deze CD versie is zowel de mix, mastering geheel slecht gedaan zodat er veel vervormng (oversturing) te horen is en tikkende intro op part 2 is weggefilterd en het geluid valt op part 2 na 6.30 minuten weg op het linker kanaal.

Maar afgezien dat deze fouten in de opname blijft deze Tangerine Dream voor mij de absolute topper onder de analoge electronische muziek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Designer zondag 14 december 2014 @ 01:19:06 #3
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147560834
quote:
6s.gif Op zondag 14 december 2014 01:04 schreef Dagoduck het volgende:
Tijd voor een nieuwe afbeelding in de OP, en de laatste post nog even gequote:

Ik stel voor: een Laserdisc. Gewoon omdat.
🐙
  Designer zondag 14 december 2014 @ 01:19:29 #4
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147560850
Het lijkt op een LP. Een beetje.
🐙
pi_147562543
Het is voor vinyl liefhebbers in Limburg goed boeren, maar vreemd dat Didi in Heerlen er niet bijstaat. Dit is toch wel een zeer grote tweede hands platenzaak (op industrie terrein) met meer dan 100.000 LPs in veel pop genres en vele 10 duizenden CDs.

http://www.1limburg.nl/vi(...)?context=section-572

Mijn reactie op dit kranten artikel.

Met alle respect, maar in de ruim 30 jaar dat ik grammofoonplaten heb gedraaid, heb ik sinds de opkomst van de Compact Disc nog niet een platenspeler gehoord die CD kwaliteit kan weergeven. Zelfs met zg ''Hi End'' apparatuur en 180 grams vinyl platen is het heel moeilijk om CD kwaliteit te behalen.
Daarbij is CD toch duurzamer en prettiger in gebruik. Platen trekken daarbij ook nog eens stof, vuil en statische lading aan wat de geluidskwalteit niet ten goede komt, afgezien van het kraken en tikken ten gevolge van krassen en beschadigingen.
Maar een pluspunt is wel weer dat LP hoezen weer mooier zijn om te zien dan de kleine CD boekjes.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 14 december 2014 @ 11:44:32 #6
14505 OProg
A Life in Music
pi_147564941
Ik vind die reactie voor dat artikel net zo compleet weinig relevant als hij is voor dit topic.
En dan vraag ik me verder eigenlijk ook af wat je in dit topic komt doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_147566611
quote:
15s.gif Op zondag 14 december 2014 11:44 schreef OProg het volgende:
Ik vind die reactie voor dat artikel net zo compleet weinig relevant als hij is voor dit topic.
En dan vraag ik me verder eigenlijk ook af wat je in dit topic komt doen.
Ik geef alleen mijn mening hoe ik momenteel over vinyl platen denkt, dat was voor ruim 10 jaar geleden nog anders. Maar afgezet tegen de voordelen van CD prefereer ik toch kwaliteit, duurzaamheid en gemak. Buiten de fraaie LP hoezen om vind ik LPs gehoormatig gezien gewoon een ergernis om naar te luisteren.

Net als geen enkele analoge videorecorder DVD kwaliteit kan weergeven zijn er nog maar weinig mensen die een goed werkende videorecorder hebben en nog gebruiken.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 14 december 2014 @ 13:48:13 #8
14505 OProg
A Life in Music
pi_147567917
Als reactie op een bericht dat nergens over voorkeur of kwaliteit gaat en zet dat dan in een topic van liefhebbers.

Dat is net zoiets als dat ik naar OUD ga om alleen even mijn mening over kinderen te geven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_147572812
quote:
9s.gif Op zondag 14 december 2014 13:48 schreef OProg het volgende:
Als reactie op een bericht dat nergens over voorkeur of kwaliteit gaat en zet dat dan in een topic van liefhebbers.

Dat is net zoiets als dat ik naar OUD ga om alleen even mijn mening over kinderen te geven.
Kinderen :r

:+
Dit account is niet meer in gebruik.
  Designer zondag 14 december 2014 @ 17:05:35 #10
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147573069
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:00 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ik geef alleen mijn mening hoe ik momenteel over vinyl platen denkt, dat was voor ruim 10 jaar geleden nog anders. Maar afgezet tegen de voordelen van CD prefereer ik toch kwaliteit, duurzaamheid en gemak. Buiten de fraaie LP hoezen om vind ik LPs gehoormatig gezien gewoon een ergernis om naar te luisteren.

Net als geen enkele analoge videorecorder DVD kwaliteit kan weergeven zijn er nog maar weinig mensen die een goed werkende videorecorder hebben en nog gebruiken.
CD is een medium dat als enige eigen karakteristiek heeft dat het meer ruimte inneemt dan een harde schijf. LP's klinken best goed als je niet smerige platen op een plastic speler van drie tientjes met een versleten naald gooit.
🐙
pi_147577457
Vinyl klinkt beter dan cd. :)

Mits fatsoenlijke vinylmuziek. :)
full stops and exclamation marks
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 13:26:55 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147634551
*O* wunderkammer staat weer in de catalogus, dat betekent denk ik dat ik hem gewoon "krijg"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147637590
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 01:19 schreef DeZwabber het volgende:

Ik stel voor: een Laserdisc. Gewoon omdat.
En jij denkt dat daarvan nog legio in de handel zijn? Ik heb de tijd meegemaakt dat de laserdisc opkwam en even zo snel weer verdween. ;(
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 15:02:56 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147638025
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
*O* wunderkammer staat weer in de catalogus, dat betekent denk ik dat ik hem gewoon "krijg"
Hmm bleek toch dat ze de order weg hadden gegooid, gelukkig had ik even gemaild erover.

:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147638131
Ik heb sinds gisteren ineens de opdracht (nadat ik het idee opperde) om in een lokaal poppodium over een paar maand een cd en platenbeurs te gaan organiseren *O*

Ik heb er in ieder geval zin in, er is in Drenthe amper zoiets (laat staan dat er überhaupt platenzaken te vinden zijn) en ik hoop dat ik wat leuke platenzaakjes/labels kan overtuigen om te komen :) Al één voordeel: standhouders zouden (nagenoeg) gratis een stand kunnen krijgen (itt tot die hoge prijzen die ik gehoord heb voor een standje bij de jaarbeurs, Utrecht. maar goed, die zijn dan ook afschuwelijk veel groter natuurlijk :P)

Heeft iemand anders hier al een keer zoiets dergelijks georganiseerd en zodoende nog tips? :)
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 15:11:56 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147638365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:05 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb sinds gisteren ineens de opdracht (nadat ik het idee opperde) om in een lokaal poppodium over een paar maand een cd en platenbeurs te gaan organiseren *O*

Ik heb er in ieder geval zin in, er is in Drenthe amper zoiets (laat staan dat er überhaupt platenzaken te vinden zijn) en ik hoop dat ik wat leuke platenzaakjes/labels kan overtuigen om te komen :) Al één voordeel: standhouders zouden (nagenoeg) gratis een stand kunnen krijgen (itt tot die hoge prijzen die ik gehoord heb voor een standje bij de jaarbeurs, Utrecht. maar goed, die zijn dan ook afschuwelijk veel groter natuurlijk :P)

Heeft iemand anders hier al een keer zoiets dergelijks georganiseerd en zodoende nog tips? :)
Ah leuk zeg welk poppodium?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147638410
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah leuk zeg welk poppodium?
Blanko :)
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 15:18:22 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147638599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Blanko :)
Tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:12:59 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_147640348
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:05 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb sinds gisteren ineens de opdracht (nadat ik het idee opperde) om in een lokaal poppodium over een paar maand een cd en platenbeurs te gaan organiseren *O*

Ik heb er in ieder geval zin in, er is in Drenthe amper zoiets (laat staan dat er überhaupt platenzaken te vinden zijn) en ik hoop dat ik wat leuke platenzaakjes/labels kan overtuigen om te komen :) Al één voordeel: standhouders zouden (nagenoeg) gratis een stand kunnen krijgen (itt tot die hoge prijzen die ik gehoord heb voor een standje bij de jaarbeurs, Utrecht. maar goed, die zijn dan ook afschuwelijk veel groter natuurlijk :P)

Heeft iemand anders hier al een keer zoiets dergelijks georganiseerd en zodoende nog tips? :)
Ik zou ook reclame maken in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_147640403
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik zou ook reclame maken in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen.
nee, jij dan!
  woensdag 17 december 2014 @ 17:37:51 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_147675162
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 11:21:38 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147736101
Merk nu ineens wel hoe discogs werkt... Er is dus een boxset die te koop is voor ¤108 hij is alleen nog via de normale distributie kanalen bij winkels terecht gekomen, die winkels zetten ze vervolgens massaal voor een hogere prijs op discogs. (soms onder namen die doen voorkomen dat het gewoon een privé doorverkoop is). Als je naar sommige webwinkels gaat dus niet via discogs verkopen ze ze via hun eigen site gewoon voor de normale prijs.

Dat hele discogs (en ebay is hetzelfde) is een prijs opdrijvende handel...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:59:30 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_147737000
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Merk nu ineens wel hoe discogs werkt... Er is dus een boxset die te koop is voor ¤108 hij is alleen nog via de normale distributie kanalen bij winkels terecht gekomen, die winkels zetten ze vervolgens massaal voor een hogere prijs op discogs. (soms onder namen die doen voorkomen dat het gewoon een privé doorverkoop is). Als je naar sommige webwinkels gaat dus niet via discogs verkopen ze ze via hun eigen site gewoon voor de normale prijs.

Dat hele discogs (en ebay is hetzelfde) is een prijs opdrijvende handel...
Vorige week ook iets vaags deze:



Staat voor ¤173 op concerto.nl, staan we daar kost ie ¤211. "Ja, hebben we verhoogd" :')

Sowieso staat ie voor vanaf ¤150 op internet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 12:38:50 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147737855
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:59 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vorige week ook iets vaags deze:

[ afbeelding ]

Staat voor ¤173 op concerto.nl, staan we daar kost ie ¤211. "Ja, hebben we verhoogd" :')

Sowieso staat ie voor vanaf ¤150 op internet.
Tja het is en blijft big business.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 december 2014 @ 14:39:44 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_147742046
Lekker lam zeg Dagoduck .....

Wat betreft Discogs ben ik het wel eens. Ik heb nog maar 1x iets besteld bij Discogs, maar ik zoek altijd wel eerst heel goed voordat ik iets op Discogs bestel.
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:43:52 #26
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_147742194
http://www.tubantia.nl/re(...)-nederland-1.4671977

_O_
Mijn local platenzaak is dus blijkbaar niet alleen voor mij een pareltje. :D
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 14:46:18 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147742286
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:43 schreef Sardu het volgende:
http://www.tubantia.nl/re(...)-nederland-1.4671977

_O_
Mijn local platenzaak is dus blijkbaar niet alleen voor mij een pareltje. :D
Ik ben er nog nooit geweest, heb daarom op minstrel music in zwolle gestemd maar hoor idd veel goeds over popeye
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147742456
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, heb daarom op minstrel music in zwolle gestemd maar hoor idd veel goeds over popeye
Minstrell is ook tof :Y Ben daar een paar geweest, maar vaak kwam ik niet verder dan 1 of 2 bakken en dat ik me bedacht dat ik maar moest ophouden met zoeken, omdat ik (als armzalige student toen) veel teveel toffe platen vond daar :P
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 14:52:57 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147742528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Minstrell is ook tof :Y Ben daar een paar geweest, maar vaak kwam ik niet verder dan 1 of 2 bakken en dat ik me bedacht dat ik maar moest ophouden met zoeken, omdat ik (als armzalige student toen) veel teveel toffe platen vond daar :P
herkenbaar probleem :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147742534
En Johan Dollekamp is natuurlijk een baas

nee, jij dan!
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:57:07 #31
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_147742688
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, heb daarom op minstrel music in zwolle gestemd maar hoor idd veel goeds over popeye
Ik krijg er altijd een heerlijk gevoel wanneer ik er binnen stap. Rijen vol vinyl zoals ik het me ook kan herinneren van een platenzaak. _O_

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:53 schreef Gehenna het volgende:
En Johan Dollekamp is natuurlijk een baas

[ afbeelding ]
100% ^O^
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:57:11 #32
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148013306


Kerstcadeautje. ~:) Plus een cadeaubon van een platenzaak.. Welke zal ik eens gaan halen *O*
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148013631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:57 schreef richolio het volgende:
[ afbeelding ]

Kerstcadeautje. ~:) Plus een cadeaubon van een platenzaak.. Welke zal ik eens gaan halen *O*
Bear's Den _O_
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 23:03:41 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148074215


John Zorn song project singletje :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148075738
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 03:35 schreef -Hakuna- het volgende:
Het is voor vinyl liefhebbers in Limburg goed boeren, maar vreemd dat Didi in Heerlen er niet bijstaat. Dit is toch wel een zeer grote tweede hands platenzaak (op industrie terrein) met meer dan 100.000 LPs in veel pop genres en vele 10 duizenden CDs.

http://www.1limburg.nl/vi(...)?context=section-572

Mijn reactie op dit kranten artikel.

Met alle respect, maar in de ruim 30 jaar dat ik grammofoonplaten heb gedraaid, heb ik sinds de opkomst van de Compact Disc nog niet een platenspeler gehoord die CD kwaliteit kan weergeven. Zelfs met zg ''Hi End'' apparatuur en 180 grams vinyl platen is het heel moeilijk om CD kwaliteit te behalen.
Daarbij is CD toch duurzamer en prettiger in gebruik. Platen trekken daarbij ook nog eens stof, vuil en statische lading aan wat de geluidskwalteit niet ten goede komt, afgezien van het kraken en tikken ten gevolge van krassen en beschadigingen.
Maar een pluspunt is wel weer dat LP hoezen weer mooier zijn om te zien dan de kleine CD boekjes.

Goed stuk. Muziek is heel erg subjectief maar objectief is er een grote achterstand voor vinyl. Men bekijkt 't altijd door de bril van de luisteraar, het stof in de groeven wordt nu mooi gevonden als een knisperend haardvuur. Warm geluid? Yes. Vroeger vond men 't een handicap.

Gezien vanuit de kant van de productie is vinyl eigenlijk helemaal een ramp. Het was oorspronkelijk voor mono bedoeld, voor stereo moest men een workaround toepassen wat iets aan kwaliteit inleverde. Het kerven van een diepe bass gaf een probleem, teveel hoog helemaal, de-essing werd uit noodzaak toegepast. Moderne popplaten met een forse compressie en veel hoog hadden nooit 't zelfde kunnen klinken op vinyl. En dat is wat de producers zeggen.

Maar ik heb wel wat met vinyl, de grote hoes die zo aan de muur kan met soms een hele krant aan extra info. Dan de plaat, het materiaal.. Het is iets wat je kunt weggeven, net als een cd. Met de moderne iTunes giftcards heb je al 't artwork e.d er niet bij. Ik zou als artiest de moeite niet eens meer doen voor dat stukje jpg ruimte in de hoek. Perfect geluid maar de beleving is minder in tegenstelling tot bv 3D tv dat de beleving verhoogt. En hoe moet je als artiest tegenwoordig je demos weggeven aan vrienden, de meeste laptops hebben als niet eens meer een speler. Op een Usb flash stick? Ik vind 't een beetje jammer. vroeger met een lp of cd kon je nog iemand een mooi stuk cover art laten maken dat de sfeer van de muziek kon versterken. Een heel stuk aan kunst verdwijnt.

Men verkoopt hier redelijk betaalbare nieuwe grammofoonspelers uit China in Turkije. Misschien haal ik er eens eentje voor de lol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 28-12-2014 23:39:53 ]
  maandag 29 december 2014 @ 15:33:53 #36
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148097602
Wanda Jackson gegeven aan m'n vriendin voor kerst. _O_

De platenzaak man was goed enthousiast en ik deel het zeker.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_148097893
2e hands via discogs gescoord;

Sisters Of Mercy, The - The Reptile House E.P. (12", EP)
Sisters Of Mercy, The - Walk Away (12")
Sisters Of Mercy, The - No Time To Cry (12", Single)
Siouxsie And The Banshees* - A Kiss In The Dreamhouse (LP, Album)
South Wales Striking Miners Choir / Test Dept. - Shoulder To Shoulder (LP, Album)

(de verkoper was pas bij de 'S' van zijn 'te verkopen' stapel :D)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 december 2014 @ 00:03:40 #38
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_148121911
Hebben jullie tips voor een niet te dure, maar toch fatsoenlijke platenspeler? :@ Na wat rondneuzen lijkt bijvoorbeeld de Pro-Ject Debut III me wel wat, maar die is wel echt boven mijn budget. :P Hij is gewoon om af en toe een plaatje af te spelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Reemi op 30-12-2014 01:22:56 ]
Smile like you mean it
www.wefut.com
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 december 2014 @ 01:59:58 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_148125963
Weet iemand toevallig of de V&D LP's heeft? Heb een cadeaubon van mijn kerstpakket nog en zit echt niks nuttigs bij voor mij behalve V&D :P
  Designer dinsdag 30 december 2014 @ 02:09:28 #40
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148126151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:59 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand toevallig of de V&D LP's heeft? Heb een cadeaubon van mijn kerstpakket nog en zit echt niks nuttigs bij voor mij behalve V&D :P
Ik heb ze er nog nooit gezien. :P
🐙
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 09:20:57 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148128443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:03 schreef Reemi het volgende:
Hebben jullie tips voor een niet te dure, maar toch fatsoenlijke platenspeler? :@ Na wat rondneuzen lijkt bijvoorbeeld de Pro-Ject Debut III me wel wat, maar die is wel echt boven mijn budget. :P Hij is gewoon om af en toe een plaatje af te spelen.
Dan zou ik voor een tweede handsje gaan op marktplaats van een goed merk en er eventueel een nieuwe naald op gooien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148135036
Gisteren weer even mijn lokale 2e hands platenzaak getrashed "goodtimes"

  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 13:00:16 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148135066
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 12:58 schreef akaQ het volgende:
Gisteren weer even mijn lokale 2e hands platenzaak getrashed "goodtimes"

[ afbeelding ]
Verkopen ze katten bij jouw platenzaak?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148135322
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Verkopen ze katten bij jouw platenzaak?
Gratis bij 4 platen.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 13:11:20 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148135396
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:08 schreef akaQ het volgende:

[..]

Gratis bij 4 platen.
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer dinsdag 30 december 2014 @ 13:15:53 #46
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148135564
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Verkopen ze katten bij jouw platenzaak?
Die zijn voor het scratchen.
🐙
  dinsdag 30 december 2014 @ 13:19:32 #47
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148135703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:59 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand toevallig of de V&D LP's heeft? Heb een cadeaubon van mijn kerstpakket nog en zit echt niks nuttigs bij voor mij behalve V&D :P
Misschien dat je daar weer een bon kan halen voor een bepaalde winkel. Mediamarkt wellicht? Je kan er iig wel bonnen halen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Designer dinsdag 30 december 2014 @ 13:21:37 #48
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148135785
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:19 schreef richolio het volgende:

[..]

Misschien dat je daar weer een bon kan halen voor een bepaalde winkel. Mediamarkt wellicht? Je kan er iig wel bonnen halen
Ergens vind ik dit idee hilarisch.
🐙
pi_148135908
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:15 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Die zijn voor het scratchen.
Ze zijn wel in staat je hoezen op te vreten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 december 2014 @ 14:32:20 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_148139178
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:19 schreef richolio het volgende:

[..]

Misschien dat je daar weer een bon kan halen voor een bepaalde winkel. Mediamarkt wellicht? Je kan er iig wel bonnen halen
Dat wist ik dan weer niet. Je kan dus bij V&D bonnen halen voor andere winkels? :D Hilarisch toch :P
  donderdag 1 januari 2015 @ 20:21:16 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_148225421


Heerlijk album, eergister gekocht dus nu kan ik hem ook vanaf vinyl beluisteren _O_

10.000x10.000 pixels :') Wie bedenkt dat.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:46:43 #52
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_148240529
Laatst Urban Hymns gekocht. _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148240968

O+
pi_148293227
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:07 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Fijn plaatje hè. Ook al een tijdje in de collectie.
pi_148293631
Vandaag ontvangen:

David Bowie - Nothing has changed.
David Bowie - Sue (Or In A Season of Crime) (10")
Muse - The 2nd Law
Pink Floyd - The Endless River
Sparks - Kimono My House (40th Anniversary 2Lp)
Bleuh.
pi_148344069
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:43 schreef akaQ het volgende:

[..]

Fijn plaatje hè. Ook al een tijdje in de collectie.
:Y
  maandag 5 januari 2015 @ 08:48:51 #57
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148346973
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:46 schreef Amoeba het volgende:
Laatst Urban Hymns gekocht. _O_
De eerste cd die ik ooit kocht O+
nee, jij dan!
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 08:57:03 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148347064
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2015 20:21 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk album, eergister gekocht dus nu kan ik hem ook vanaf vinyl beluisteren _O_

10.000x10.000 pixels :') Wie bedenkt dat.
tof album idd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:26:22 #59
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148469523
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:29:03 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_148469635
quote:
Plaatboef Rotterdam? :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:33:00 #61
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148469784
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Plaatboef Rotterdam? :P
Haha, ja! Kon je dat alleen aan het stikkertje zien? :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148470399


Mijn eerste handgeschilderde werkje in de verzameling O+
nee, jij dan!
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:52:19 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_148473385
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Haha, ja! Kon je dat alleen aan het stikkertje zien? :P
:Y

Het is trouwens sinds kort ook mijn tweede 'schaamplaat'. :X :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:18:19 #64
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_148518792
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Designer vrijdag 9 januari 2015 @ 19:28:36 #65
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148519259
A U R O R A van Ben Frost binnen.

🐙
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:45:39 #66
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_148522039
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:07 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Mooi ja, met die kleuren :Y
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:48:27 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_148522131
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:18 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:05:53 #68
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148522834
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:07 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Ik ga 'm denk ik ook kopen :@ Zo'n fijne plaat
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:08:03 #69
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148522928
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:52 schreef OProg het volgende:

[..]

:Y

Het is trouwens sinds kort ook mijn tweede 'schaamplaat'. :X :P
Heheh. :P Ik vind 'm zo mooi. Sowieso Close To You O+

En deze natuurlijk :@

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148523339
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik ga 'm denk ik ook kopen :@ Zo'n fijne plaat
Doen _O_

Welke postte jij laatst ook weer? Die je zo fijn vond?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:21:49 #71
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148523506
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:17 schreef DrNick het volgende:

[..]

Doen _O_

Welke postte jij laatst ook weer? Die je zo fijn vond?
Ehh ff denken.. :9 Strbkt, Tame Imapala, jungle misschien?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148527598
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:21 schreef richolio het volgende:

[..]

Ehh ff denken.. :9 Strbkt, Tame Imapala, jungle misschien?
Nope.

Stond in de ONZ-SC meen ik. Er zaten mensen aan tafel geloof ik.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 02:09:35 #73
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148532920
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:59 schreef DrNick het volgende:

[..]

Nope.

Stond in de ONZ-SC meen ik. Er zaten mensen aan tafel geloof ik.
aah, bedoel je


'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148565153
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 02:09 schreef richolio het volgende:

[..]

aah, bedoel je


[ afbeelding ]
Jaa die. Ziet er tof uit; eens luisteren.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:45:18 #75
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148566918
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:43 schreef DrNick het volgende:

[..]

Jaa die. Ziet er tof uit; eens luisteren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:07:24 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148617644
Duurde even maar daar is hij dan









En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 januari 2015 @ 20:35:33 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_148618686
Wow :o :9~
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_148619096
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef OProg het volgende:
Wow :o :9~
  maandag 12 januari 2015 @ 20:49:52 #79
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148619201
Eens, nice!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148619254
quote:
Omg omg, ik ken de remix hiervan O+
pi_148619391
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Duurde even maar daar is hij dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:o :o _O_
pi_148619929
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Duurde even maar daar is hij dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Erg tof!
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:10:07 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148620020
:@ ben wel bang dat ik het bandje nooit ga draaien :D

De platen zijn fijn maar dat wist ik al, leuk om ze van vinyl te draaien (dat was me anders alleen met delerium cordia gelukt :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer maandag 12 januari 2015 @ 21:14:01 #84
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148620206
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Duurde even maar daar is hij dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh dat is wel heel tof. _O_

Ik snap niet waarom cassettebandjes weer een ding worden though. Dat was nou echt een formaat waar geen enkel voordeel aan zit. :')
🐙
pi_148620264
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:14 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Oh dat is wel heel tof. _O_

Ik snap niet waarom cassettebandjes weer een ding worden though. Dat was nou echt een formaat waar geen enkel voordeel aan zit. :')
Als je je cassettedeck nog eens terug wil moet je het zeggen :P
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:15:25 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148620271
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:14 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Oh dat is wel heel tof. _O_

Ik snap niet waarom cassettebandjes weer een ding worden though. Dat was nou echt een formaat waar geen enkel voordeel aan zit. :')
Hier vind ik het nog wel grappig, op dit bandje staan de nummers die mike patton rondgestuurd heeft op bandje toen hij fantômas ging samenstellen, het ligt dus daadwerkelijk in bandjes vorm aan het begin van de band...

(een deel van die demo's heb ik al op vinyl dus ik kan ongeveer raden wat erop staat maar niet allemaal, toch wel een erg tof document daarop klinkt de muziek veel meer als traditionele metal, en je snapt dan wel beter wat ideeën)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer maandag 12 januari 2015 @ 21:17:57 #87
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148620376
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:15 schreef DrNick het volgende:

[..]

Als je je cassettedeck nog eens terug wil moet je het zeggen :P
Als je zag hoeveel stof ik er van af moest vegen... Nee. Die ga ik niet meer gebruiken. :D
🐙
  Designer maandag 12 januari 2015 @ 21:18:27 #88
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_148620394
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier vind ik het nog wel grappig, op dit bandje staan de nummers die mike patton rondgestuurd heeft op bandje toen hij fantômas ging samenstellen, het ligt dus daadwerkelijk in bandjes vorm aan het begin van de band...

(een deel van die demo's heb ik al op vinyl dus ik kan ongeveer raden wat erop staat maar niet allemaal, toch wel een erg tof document daarop klinkt de muziek veel meer als traditionele metal, en je snapt dan wel beter wat ideeën)
Dat is wel leuk dan. Dan gaat het ook meer om het verhaal er bij dan het medium. Neat.
🐙
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:30:40 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148621027


Op de achterkant van delerium cordia staat nog wel een leuke verwijzing naar het originele artwork.

Hier de binnenkant van het originele vinyl: http://thefinevinyl.blogs(...)-12-2lp-picture.html

ik moet snel een keer een update doen van mijn patton / fantomas collectie foto

http://home.planet.nl/~slotm048/mp.jpg
http://home.planet.nl/~slotm048/fantomas.jpg
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 januari 2015 @ 21:34:36 #90
14505 OProg
A Life in Music
pi_148621289
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dat is wel leuk dan. Dan gaat het ook meer om het verhaal er bij dan het medium. Neat.
Ja. Pearl Jam - Ten 1990-1992 box heeft ook zo ook een kopie van een bandje. :)

Maar: Damn, dit is aanlokkelijk. :9~
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:42:40 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148621766
Van mij mogen ze trouwens nu wel met nieuw materiaal uitkomen :D Maarja eerst faith no more denk ik...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148623585
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Duurde even maar daar is hij dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[
afbeelding
]
_O_
nee, jij dan!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:27:11 #93
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148655954
Er zit een fout in mijn Carpenters plaat, is ie nu geld waard?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:26:33 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_148658701
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:27 schreef richolio het volgende:
Er zit een fout in mijn Carpenters plaat, is ie nu geld waard?
Wat is er fout dan?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:28:53 #95
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148658791
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat is er fout dan?
Aan het begin van de A-kant speelt hij de intro van het laatste nummer (Close to you, wel een mooie) van de B-kant af. _O- Lijkt me niet dat dit hoort. En bij We've Only Just Begun skipt hij kleine stukjes, dat is wel wat minder.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37:14 #96
14505 OProg
A Life in Music
pi_148659136
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:28 schreef richolio het volgende:

[..]

Aan het begin van de A-kant speelt hij de intro van het laatste nummer (Close to you, wel een mooie) van de B-kant af. _O- Lijkt me niet dat dit hoort. En bij We've Only Just Begun skipt hij kleine stukjes, dat is wel wat minder.
Dat doet die van mij ook. Ik ging er vanuit dat dit de bedoeling was. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 januari 2015 @ 00:41:55 #97
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148663141
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat doet die van mij ook. Ik ging er vanuit dat dit de bedoeling was. :o
Heb jij ook allebei de "foutjes"? Bij de eerste dacht ik ook nog dat het wel eens de bedoeling kon zijn. Close to you loopt namelijk nog best prima over naar We've only just begun. Maar dat tweede moet uiteraard niet kunnen. :P

Grappig wel dan, gewoon een foutje in de plaat lijkt me
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:13:19 #98
14505 OProg
A Life in Music
pi_148666201
Dat skippen van stukjes is me nog niet echt opgevalen? :o

Vreemd is dat ik er nergens de opmerking over terug kan vinden dat dit zo is. Uit welk land en met welke uitgave komt die van jou?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:14:05 #99
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148684823
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:13 schreef OProg het volgende:
Dat skippen van stukjes is me nog niet echt opgevalen? :o

Vreemd is dat ik er nergens de opmerking over terug kan vinden dat dit zo is. Uit welk land en met welke uitgave komt die van jou?
Made in Holland :+




De uitgave vind ik niet. Is het dezelfde?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:59:52 #100
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_148723732
Kon me net weer niet inhouden. Collectie maar weer eens uitgebreid met een handvol toffe platen:

Allez Allez - Allez Allez
Kevin Ayers - Joy of a Toy
Funkadelic - Maggot Brain
Morgan Delt - Morgan Delt
Tony Joe White - Tony Joe White
The Heliocentrics & Melvin van Peebles - The Last Transmission
Meridian Brothers - Desesperanza
Roxy Music - Roxy Music (ter vervanging van de cd)
pi_148745909
Wat doen jullie eigenlijk het liefst? bestellen op internet/discogs of ouderwets cratediggen?
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 13:37:27 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148746086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef Casiotone het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk het liefst? bestellen op internet/discogs of ouderwets cratediggen?
Beide, een goede cratedig sessie geeft natuurlijk wel meer voldoening. Aan de andere kant heb ik vaak een drempeltje na cratedigging omdat ik dan vaak teveel moois moet laten liggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 13:38:34 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148746140
Hoop ooit nog een keer deze gewoon in een winkel tegen te komen voor een prijsje die wel betaalbaar is.

http://www.discogs.com/bu(...)lack-Earth/210670707
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:49:41 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_148746574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef Casiotone het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk het liefst? bestellen op internet/discogs of ouderwets cratediggen?
Cratediggen het hele land door.

Echter zoek ik veel obscure prog en voor sommige dingen kan ik dan winkels afzoeken tot ik een ons weeg, dus die gaan dan via Discogs. Ik heb daar ook heel veel zoekers staat zodat ik direct kan handelen als iets ineens extreem goedkoop opduikt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_148747008
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoop ooit nog een keer deze gewoon in een winkel tegen te komen voor een prijsje die wel betaalbaar is.

http://www.discogs.com/bu(...)lack-Earth/210670707
wow shit
mooie droom denk ik :P
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:22:41 #106
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_148747627
Mijn favoriete Muse ook maar aan de verzameling toegevoegd: Showbiz :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_148754118
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Cratediggen het hele land door.

Echter zoek ik veel obscure prog en voor sommige dingen kan ik dan winkels afzoeken tot ik een ons weeg, dus die gaan dan via Discogs. Ik heb daar ook heel veel zoekers staat zodat ik direct kan handelen als iets ineens extreem goedkoop opduikt.
Ja als je echt specifiek naar iets op zoek bent is het niet altijd even makkelijk, veel platenzaken hebben dan niet de genres die je graag wilt, maar het gevoel van een platenzaak checken en dan allemaal dingen van je gading te vinden is geweldig. Zeker als ze voor goede prijsjes gaan.
Discogs of andere online shops kun je dingen dan vaak weer goedkoper vinden.

quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Aan de andere kant heb ik vaak een drempeltje na cratedigging omdat ik dan vaak teveel moois moet laten liggen.
Hoe bedoel je dit?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:14:35 #108
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148754226
Cratediggen idd. Maar wat bosbeetle zegt; dan moet ik te veel laten liggen. Net ook zo lang rondgelopen omdat ik gewoon niet kon kiezen. -O-

Nu wel Dan Mangan + Blacksmith gekocht. Even kijken of het was is.. :P


'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148754585
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:14 schreef richolio het volgende:
Cratediggen idd. Maar wat bosbeetle zegt; dan moet ik te veel laten liggen. Net ook zo lang rondgelopen omdat ik gewoon niet kon kiezen. -O-

Maar online moet je toch ook kiezen? of geef je het dan gewoon uit omdat het geld niet door je handen heen hoeft? :P
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:32:15 #110
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_148756397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef Casiotone het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk het liefst? bestellen op internet/discogs of ouderwets cratediggen?
Het liefs zou willen cratediggen, maar bij mij in de omgeving is er geen één platenwinkel te vinden :')
Dus zit het niets ander dan via het internet te bestellen.
De enige keer om te cratediggen voor mij is de platenbeurs in Utrecht.
'It's a boy'
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:33:20 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_148764987
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Ja. Pearl Jam - Ten 1990-1992 box heeft ook zo ook een kopie van een bandje. :)

Dat dus. Redelijk veel gedraaid ook, die tape :Y
pi_148774035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef Casiotone het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk het liefst? bestellen op internet/discogs of ouderwets cratediggen?
Paar keer per jaar cratediggen, van te voren spreek ik met mezelf af hoeveel geld ik dan mee neem. Verder af en toe wat online bestellen of wat meenemen uit een platenwinkel in de buurt.
Oi!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:59:59 #113
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_148786986
Vandaag nog eventjes toevallig langs de kringloopwinkel geweest in Den Helder.
Je kan wel in de kringloop gaan cratediggen, maar je vind echt weinig interessants.
Dit is de spaarzame buit van vandaag tussen de schlagers, Heintjes, countrymuziek, James Last en weet ik het allemaal :')



West-Fries Plat, Ah-a, Gary Moore & Friends, soundtrack van Mc Vicar, Earth & Fire, top 100 jaren 60 muziek en single van Ciske de Rat
'It's a boy'
pi_148787320
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:59 schreef Ivy_Mike het volgende:
Vandaag nog eventjes toevallig langs de kringloopwinkel geweest in Den Helder.
Je kan wel in de kringloop gaan cratediggen, maar je vind echt weinig interessants.
Dit is de spaarzame buit van vandaag tussen de schlagers, Heintjes, countrymuziek, James Last en weet ik het allemaal :')

[ afbeelding ]

West-Fries Plat, Ah-a, Gary Moore & Friends, soundtrack van Mc Vicar, Earth & Fire, top 100 jaren 60 muziek en single van Ciske de Rat
haha.. ja kringloops zijn vaak gaar daar kom ik ook bijna niet meer.
Alhoewel in het verleden wel wat slagjes geslagen daar.. maar het is in het algemeen (dezelfde) troep
  zondag 18 januari 2015 @ 11:35:56 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_148800449
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:09 schreef Casiotone het volgende:

[..]

haha.. ja kringloops zijn vaak gaar daar kom ik ook bijna niet meer.
Alhoewel in het verleden wel wat slagjes geslagen daar.. maar het is in het algemeen (dezelfde) troep
De truc in kringloopwinkels is regelmatig binnenlopen, ze zijn ook niet achterlijk, dus de goede platen zetten ze vooraan. Staat er één goede, dan is er vaak een halve verzameling weggedaan: het moment om toe te slaan. Bij ons gaan ze voor 1 euro per stuk over de toonbank.

Ik kocht laatst een album van Iron Butterfly voor 50 cent omdat er geen originele hoes meer om zat. O+
  zondag 18 januari 2015 @ 13:52:20 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_148803739
Mocht er iemand nog een nieuwe speler zoeken. Ik zag dat Hi-fi Klubben een Denon DP-300F in de aanbieding heeft. Dat is best een fraai instapspelertje met een geïntegreerde voorversterker. Kost elders rond 320 euro maar bij Klubben nu 'dagprijs' dus het zal nog wel een scherpere prijs zijn dan dat.
:)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 18 januari 2015 @ 14:05:02 #117
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_148804110
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:35 schreef Tan het volgende:

[..]

De truc in kringloopwinkels is regelmatig binnenlopen, ze zijn ook niet achterlijk, dus de goede platen zetten ze vooraan. Staat er één goede, dan is er vaak een halve verzameling weggedaan: het moment om toe te slaan. Bij ons gaan ze voor 1 euro per stuk over de toonbank.

Ik kocht laatst een album van Iron Butterfly voor 50 cent omdat er geen originele hoes meer om zat. O+
In-A-Gadda-Da-Vida?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:05:50 #118
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_148804143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:09 schreef Casiotone het volgende:

[..]

haha.. ja kringloops zijn vaak gaar daar kom ik ook bijna niet meer.
Alhoewel in het verleden wel wat slagjes geslagen daar.. maar het is in het algemeen (dezelfde) troep
Wel een keer een LP van Hansson (The Lord of the Rings) daar gekocht voor 2 euro. Bazenplaat.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:13:54 #119
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_148804427
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:05 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wel een keer een LP van Hansson (The Lord of the Rings) daar gekocht voor 2 euro. Bazenplaat.
Die is zeker de moeite!
  zondag 18 januari 2015 @ 14:15:17 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_148804471
En dit was mijn beste flutwinkelontdekking:

quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 01:03 schreef Grobbel het volgende:
Vandaag o.a. een plaat gekocht van Pierre Henry en Urban Sax, Paradise Lost. Deze vandaag bij een outlet uit een 3-voor-een-tientje bak gevist (samen met platen van Rare Earth en Bryan Ferry).
Was een pure gok (kende Pierre Henry vooral van 'Psyché Rock', dat later werd verbouwd tot de theme song van Futurama), en was eigenlijk al in halve verwachting dat het helemaal niks zou zijn, maar het klinkt toch behoorlijk geniaal. :) Doet me een beetje denken aan het werk van Louis Andriessen.



Blijkt tevens wel wat waard te zijn. Op discogs heeft blijkbaar iemand er zelfs 50 euro ooit voor neergeteld...

Sowieso, raar hoe dat gaat met de waarde van platen. Begin dit jaar bij een concert een 7" van Girl Band gekocht voor 5 euro die inmiddels voor 90 dollar van eigenaar wisselt op internet. :{
  zondag 18 januari 2015 @ 15:46:00 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_148808004
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:05 schreef Amoeba het volgende:

[..]

In-A-Gadda-Da-Vida?
Ja O+
  zondag 18 januari 2015 @ 15:50:31 #122
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_148808213
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:46 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja O+
Trouw mij pls.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 18 januari 2015 @ 16:07:30 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_148808875
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Trouw mij pls.
Ik zal er aan denken mocht ik iemand zoeken. ^)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:42:05 #124
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_148880712



Humbug O+

Overigens heb ik hier nog Shangri La van Jake Bugg liggen. Ik luister 'm niet veel, dus als iemand denkt die zou ik wel willen ruilen.. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_148932039
Hey allen!

Mijn vinylcollectie bestaat uit ruim 200 platen. Ik heb mijn platen op alfabetische volgorde staan. Toch lijkt het mij iets handiger om 12 inch dividers te gebruiken...Gebruiken jullie dividers voor je collectie? Via Baxshop zie ik dividers voor 2,50 p.st staan....iets te duur in mijn ogen... Alternatieven? :)
Ik krijg nog geld van je.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 09:06:32 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148934729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:31 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Maar online moet je toch ook kiezen? of geef je het dan gewoon uit omdat het geld niet door je handen heen hoeft? :P
Online zoek ik specifieker, omdat er meer aanbod is. Terwijl bij het cratediggen ik nog wel eens een plaat mee neem waarvan ik denk eigenlijk moet ik die hebben. Bij online kijken zou ik die aan de kant zetten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148936567
Afgelopen weekend op de platenbeurs in de W2 in Den Bosch nog een aantal platen op de kop getikt.





pi_148984117
Originele UK persing van Licensed To Ill voor 3,99, plus Brel, Aznavour en onze eigen Armand 8-)

All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:51:08 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_148992638
Maandag komt ie uit bij Music on Vinyl:

quote:
A sneak peek in the vinyl factory reveals a stack of die-cut Stone Temple Pilots "No.4" sleeves...
_O_ _O_
pi_149080099
Afgelopen weken weer een behoorlijke hoeveelheid vinyl binnengekregen :)

Echo And The Bunnymen* ‎– Crocodiles
Jesus And Mary Chain, The ‎– Psychocandy
Siouxsie & The Banshees ‎– Tinderbox
Birthday Party, The ‎– Prayers On Fire
Velvet Underground, The & Nico (3) ‎– The Velvet Underground & Nico
Siouxsie And The Banshees* ‎– Nocturne
Agent Side Grinder - This Is Us
Young Gods, The - L'Eau Rouge - Red Water
Cabaret Voltaire - Don't Argue
Siouxsie & The Banshees - Through The Looking Glass
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Fad Gadget - Life On The Line (Version II)
Kraftwerk - Radio-Aktivität (Kling Klang Label 1975) :)
Kraftwerk - Tour De France
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 26 januari 2015 @ 19:42:21 #131
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_149082951
afgelopen zaterdag nog wat LP's in de kringloop gevonden.



Radio Veronica popkracht 538, Goud van Out en Freeez I.O.U.
'It's a boy'
pi_149084370
I.O.U. _O_
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:13:21 #133
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_149123628
Vandaag ontvangen via www.cdenlp.eu:





_O_ _O_
  zondag 8 februari 2015 @ 14:13:03 #134
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_149470574
Effe weer een schop omhoog.

Weer een nieuwe oogst binnen :P



LP's Sue the Night----Mosaic #135/400
Vangelis----Antarctica
Earth & Fire----Reality Fills Fantasy
Singles The Dubliners----Seven Drunken Nights
Earth & Fire----Wild And Exciting
Golden Earrings----Where Will I Be
Nazz----Open My Eyes
'It's a boy'
pi_149499055
Nice, Earth & Fire! En de Earring is natuurlijk ook altijd goed!
Bleuh.
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:17:04 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_149614107
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_149633913
Net gewonnen op ebay 2 gesigneerde Chris & Cosey 12"-es :)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 22:15:58 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_150160017
Eén van de albums waar ik dit jaar het meest naar uitkijk is eindelijk uitgebracht dus vanmiddag meteen gehaald bij de platenboer:

Steven Wilson - HAND.CANNOT.ERASE. 2LP
  maandag 2 maart 2015 @ 13:22:03 #140
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_150212181
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_150214654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:13 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag ontvangen via www.cdenlp.eu:



_O_ _O_
Zo dan! Dat is ff een tijdje geleden dat daar wat van hoorde of zag.

On topic:

Deze binnenkort ophalen. Heel blij mee want rare cover.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 14:50:06 ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:57:59 #142
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_150269360
Ik heb al jaren het waaghals ophangsysteem omdat andere systemen veel te duur waren. lees; 25 euro per unit maar...

Ikea heeft een alternatief!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80177066/
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:56:28 #143
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_150272627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:57 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb al jaren het waaghals ophangsysteem omdat andere systemen veel te duur waren. lees; 25 euro per unit maar...

Ikea heeft een alternatief!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80177066/
Yep. Heb er al 8 in gebruik ondertussen. Erg mooi en makkelijk systeem. En nog goedkoop ook.
pi_150277643
Kun je de plaat er makkelijk uithalen? zo ziet het er niet echt uit nl
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:24:29 #145
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_150278598
Er zitten aan de achterkant 4 klemmetjes, in iedere hoek 1. Die eruit halen, achterkant weghalen en je zit bij je lp.
pi_150279621
Maar Ron, ben je dan niet bang voor verkleuring? Of heb je ze in een donkere kamer hangen :D
Bleuh.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:09:08 #147
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_150280051
:D
Ze hangen op de gang waar niet echt veel zonlicht komt omdat de deuren vd meeste kamers dicht zijn ivm de kleine.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:42:58 #148
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_150282953
Diggen is eigenlijk het enige wat ik doe, alleen limited hip hop wil ik nog wel eens bestellen via internet. Zaterdag deze nog uit een bak getrokken voor 5 euro http://www.discogs.com/Doors-Waiting-For-The-Sun/release/3416173

*O*
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 18:55:52 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_150291607
In September naar LA en San Fran. Kan niet wachten om bij Amoeba in de bakken te duiken :D
pi_150503789
Amerikaanse Record Store Day lijst is bekend gemaakt

http://www.recordstoreday.com/SpecialReleases
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_150505278
Groot verschil met de Nederlandse, trouwens....
pi_150506443
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:52 schreef Spezza19 het volgende:
Amerikaanse Record Store Day lijst is bekend gemaakt

http://www.recordstoreday.com/SpecialReleases
Dave Hause O+
pi_150506751
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:31 schreef Ringel-S het volgende:
Groot verschil met de Nederlandse, trouwens....
Veel landen hebben hun eigen releases. Over 25 minuten wordt de Engelse lijst met releases bekend gemaakt op XFM.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_150507736
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_150517323
Recordstoreday :')

Veelal overbodige releases die praktisch nooit verkocht gaan worden bij de lokale kleinere platendealer.

Mijn platenboer heeft aangegeven dat het voor hem (en vele kleinere shops) niet werkt.... De releases worden onderling niet eerlijk verdeelt. Grotere ketens krijgen nou eenmaal de voorkeur wat betreft levering. Iets wat tegen het principe van RSD ingaat. Als een kleinere zaak mee wilt doen zal hij ook achteraan de rij aansluiten. De kans dat mijn lokale platenboer een limited Blaudzun plaatje verkoopt is kleiner dan een limited Radiohead plaatje...Hiermee blijft de toko met overschot zitten....Andersom zal een limited Blaudzun sneller verkocht worden zijn bij een grotere shop. De verschillen worden hierdoor des te groter...

In mijn ogen is recordstoreday een door de platenmaatschappij bedacht marketingtruukje om meer winst uit de geluidsdrager te halen....Want laten we eerlijk wezen, door zo,n dagje zal de bekendheid omtrent de geluidsdrager niet groter worden. Bij de gewone (lees:niet verzamelende maar muziek-luisterende) consument is RSD een relatief onbekend begrip.

Op grote schaal zit niemand te wachten op de zoveelste reprint in kleurtjes. Ik steun de lokale platenboer door gewoon structureel platen te kopen tegen reguliere prijzen. Niks geen 'limited edition alle kleuren van de regenboog kijk mij eens hipster in de rij staan' plaat. Gewoon zwart, reguliere release zonder poespas of een eventueel bekrast door levendigheid en stoffig 2dehands plaatje.

Random verdeling wat betreft releases (met de bus 50km naar een dorpje om die ene grote release op te pikken!) en eventuele korting bij inkoop voor de lokale platenwinkels (lees: financiële steun van de platenmaatschappij) zullen al een hele verbetering zijn op het toch goedbedoelde concept...Persoonlijk zal ik er niet aan meedoen, maar toch ;)

Hoe denken jullie hierover? :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Rnie op 11-03-2015 00:22:14 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_150518404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:57 schreef Rnie het volgende:
Recordstoreday :')

Veelal overbodige releases die praktisch nooit verkocht gaan worden bij de lokale kleinere platendealer.

Mijn platenboer heeft aangegeven dat het voor hem (en vele kleinere shops) niet werkt.... De releases worden onderling niet eerlijk verdeelt. Grotere ketens krijgen nou eenmaal de voorkeur wat betreft levering. Iets wat tegen het principe van RSD ingaat. Als een kleinere zaak mee wilt doen zal hij ook achteraan de rij aansluiten. De kans dat mijn lokale platenboer een limited Blaudzun plaatje verkoopt is kleiner dan een limited Radiohead plaatje...Hiermee blijft de toko met overschot zitten....Andersom zal een limited Blaudzun sneller verkocht worden zijn bij een grotere shop. De verschillen worden hierdoor des te groter...

In mijn ogen is recordstoreday een door de platenmaatschappij bedacht marketingtruukje om meer winst uit de geluidsdrager te halen....Want laten we eerlijk wezen, door zo,n dagje zal de bekendheid omtrent de geluidsdrager niet groter worden. Bij de gewone (lees:niet verzamelende maar muziek-luisterende) consument is RSD een relatief onbekend begrip.

Op grote schaal zit niemand te wachten op de zoveelste reprint in kleurtjes. Ik steun de lokale platenboer door gewoon structureel platen te kopen tegen reguliere prijzen. Niks geen 'limited edition alle kleuren van de regenboog kijk mij eens hipster in de rij staan' plaat. Gewoon zwart, reguliere release zonder poespas of een eventueel bekrast door levendigheid en stoffig 2dehands plaatje.

Random verdeling wat betreft releases (met de bus 50km naar een dorpje om die ene grote release op te pikken!) en eventuele korting bij inkoop voor de lokale platenwinkels (lees: financiële steun van de platenmaatschappij) zullen al een hele verbetering zijn op het toch goedbedoelde concept...Persoonlijk zal ik er niet aan meedoen, maar toch ;)

Hoe denken jullie hierover? :)

Deels mee eens… Maar dat komt omdat de Nederlandse RSD qua organisatie het anders doet dan bijvoorbeeld RSD UK.

En ja, het is voor de grote maatschappijen een marketingtrucje geworden en er wordt een berg rommel uitgebracht met overbodige releases.

Placebo's debut album daarentegen _O_ Voor het eerst op vinyl. DAT is wel leuk.
Maar de zoveelste heruitgave van Aerosmith albums die 2e hands niet eens te slijten zijn.. :')

Om nog maar te zwijgen over de prijzen van sommige releases. En ja, net als met normale releases maken schoften als Universal en Warner (die altijd al duur zijn) hier grof misbruik van.
Wat weer ten koste gaat van de platenzaak, want die krijgt de klachten van de prijzen over zich heen.

En ik heb inderdaad van meerdere mensen vernomen dat de grotere zaken beter bedeeld worden qua releases. Daar waar in Engeland in eerste instantie ELKE platenzaak minimaal twee stuks moet kunnen krijgen en pas als er overblijft extra bestellingen gedaan kunnen worden.

Dit is in Nederland niet. En ja, dat is slecht.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 11:44:30 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151087101
Zo dit topic is ver weggezakt :) heb recent een best of Henry Mancini gekocht *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151234786


staat nu op O+
pi_151301548
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo dit topic is ver weggezakt :) heb recent een best of Henry Mancini gekocht *D
Die man heeft mooie muziek gedirigeerd.


Wie ook niet verkeerd is:



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 18:27:00 ]
  maandag 6 april 2015 @ 19:48:48 #160
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151427562
quote:
Hans Tweedehands is gevestigd achter het Centraal Station. Zijn winkel heeft geen etalage, geen kassa en zelfs geen naam. Bij de Kamer van Koophandel staat zijn zaak geregistreerd als ‘In- en Verkoop’, maar op de gevel staat geen naam. ‘Als mensen worden gebeld,’ vertelt de eigenaar, ‘dan zeggen ze dat ze bij Hans Tweedehands zijn.’

De winkel telt 36 vierkante meter en biedt op dit moment onderdak aan 20.000 platen, 10.000 cd’s, enkele meters dvd’s en honderden boeken.
Komt iemand hier wel eens? :P Als de platen geen crap zijn, zoals bij de gemiddelde kringloopwinkel hier in de buurt, dan ga ik wel even kijken. :P Interessant winkeltje lijkt me
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 6 april 2015 @ 20:22:21 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151428785
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 19:48 schreef richolio het volgende:

[..]

Komt iemand hier wel eens? :P Als de platen geen crap zijn, zoals bij de gemiddelde kringloopwinkel hier in de buurt, dan ga ik wel even kijken. :P Interessant winkeltje lijkt me
Waar is dat dan?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 6 april 2015 @ 20:28:48 #162
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151429029
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Waar is dat dan?
Oh :X Stom. Achter Rotterdam Centraal. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 20:33:30 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151429241
nog nooit geweest maar is het wel te vinden zonder etalage :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 april 2015 @ 20:35:18 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151429323
In twee dagen weer een dikke stapel bemachtigd. Wat oude platen van mijn ouders meegenomen, o.a. Led Zeppelin, Elvis en vandaag op de rommelmarkt Ella Fitzgerald, Cohen en Cash!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 6 april 2015 @ 20:35:28 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_151429328
Ik kom er wel eens. Enorme teringzooi maar wel lekker om te neuzen. Als je tenminste de moeite kan nemen om er doorheen te komen. :P :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 6 april 2015 @ 20:53:26 #166
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151430049
quote:
17s.gif Op maandag 6 april 2015 20:35 schreef boem-dikkie het volgende:
In twee dagen weer een dikke stapel bemachtigd. Wat oude platen van mijn ouders meegenomen, o.a. Led Zeppelin, Elvis en vandaag op de rommelmarkt Ella Fitzgerald, Cohen en Cash!
Dan is het geen rommelmarkt ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:24:08 #167
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151443926
True.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_151444000
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 19:48 schreef richolio het volgende:

[..]

Komt iemand hier wel eens? :P Als de platen geen crap zijn, zoals bij de gemiddelde kringloopwinkel hier in de buurt, dan ga ik wel even kijken. :P Interessant winkeltje lijkt me
Hans _O_
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:19:29 #169
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151453856
Oké tof. :P Dan ga ik daar binnenkort even langs.

Net deze opgepikt op de markt O+

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 9 april 2015 @ 23:08:59 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151534737
Tot 20% korting op vinyl bij bol.com

Heb Images and Words van Dream Theater en Shades of Black van Kovacs besteld. Wat een héérlijke plaat is die laatste _O_ _O_ _O_ :9
  donderdag 9 april 2015 @ 23:22:30 #171
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151535239
Thanks voor de tip man!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 9 april 2015 @ 23:40:52 #172
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151535901
Zijn er nog mensen die -ondanks de kritiek hier op record store day- iets op RSD gaan kopen?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 9 april 2015 @ 23:48:42 #173
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_151536202
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:40 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog mensen die -ondanks de kritiek hier op record store day- iets op RSD gaan kopen?
Basement Tapes
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:05:55 #174
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_151552174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:08 schreef Timo20 het volgende:
Tot 20% korting op vinyl bij [url=www.bol.com]bol.com[/url]

Heb Images and Words van Dream Theater en Shades of Black van Kovacs besteld. Wat een héérlijke plaat is die laatste _O_ _O_ _O_ :9
Helaas dat dat vinyl nog steeds duur maakt bij Bol.

Zelf goede ervaring met HHV.de

Hoewel ik zie dat op dit moment populaire albums op Bol goedkoper zijn, heb ik een hoop platen bij HHV kunnen bestellen voor om en nabij 15/16,- p/s.

[ Bericht 6% gewijzigd door Inverted_World op 10-04-2015 16:30:19 ]
It's you my love, you who are the stranger
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:16:23 #175
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_151566089
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:40 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog mensen die -ondanks de kritiek hier op record store day- iets op RSD gaan kopen?
Weet ik nog niet, hangt er vanaf, ik moet even de releases nog bekijken.
Wel deze zaterdag naar de Mega Platen & CD-Beurs.
'It's a boy'
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:41:34 #176
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151566852
Wat is eigenlijk een beetje het punt van record store day? Wat kan ik dan doen hier in Rotterdam bijvoorbeeld?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 12 april 2015 @ 18:29:38 #177
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_151617574


Zal ook mijn collectie showen, merendeel is funk/soul/jazz.
  zondag 12 april 2015 @ 18:42:28 #178
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151618035
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:41 schreef richolio het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje het punt van record store day? Wat kan ik dan doen hier in Rotterdam bijvoorbeeld?
Het oorspronkelijke doel was om onafhankelijke platenwinkels meer aandacht te geven. Artiesten brengen op RSD bijvoorbeeld speciale edities uit en eerder niet uitgegeven materiaal etc.

Op RSD zijn ook overal in het land instores.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 12 april 2015 @ 19:41:02 #179
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_151620874
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 18:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke doel was om onafhankelijke platenwinkels meer aandacht te geven. Artiesten brengen op RSD bijvoorbeeld speciale edities uit en eerder niet uitgegeven materiaal etc.

Op RSD zijn ook overal in het land instores.
"Oorspronkelijke" nu is het vooral geldklopperij
  zondag 12 april 2015 @ 20:31:19 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151623184
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:05 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Helaas dat dat vinyl nog steeds duur maakt bij Bol.

Zelf goede ervaring met HHV.de

Hoewel ik zie dat op dit moment populaire albums op Bol goedkoper zijn, heb ik een hoop platen bij HHV kunnen bestellen voor om en nabij 15/16,- p/s.
Ja klopt maar nu bij deze 2 platen vond ik het goed meevallen. Maar normaal is `t inderdaad erg duur.
pi_151624805
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 18:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke doel was om onafhankelijke platenwinkels meer aandacht te geven. Artiesten brengen op RSD bijvoorbeeld speciale edities uit en eerder niet uitgegeven materiaal etc.

Op RSD zijn ook overal in het land instores.
Mja, nu brengen ze veel niet interessante shit uit voor walgelijke prijzen…

Ik weet wat de inkoopprijzen van de producten zijn, nou, ze moeten zich kapot schamen sommigen…

Vooral de grote maatschappijen… :X
Dit account is niet meer in gebruik.
  Designer zondag 12 april 2015 @ 21:09:12 #182
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_151625330
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 18:29 schreef Bassen het volgende:
[ afbeelding ]

Zal ook mijn collectie showen, merendeel is funk/soul/jazz.
Dat is meer platen per plank in een Kallax dan ik comfortabel mee zou zijn.
🐙
  zondag 12 april 2015 @ 21:13:55 #183
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_151625593
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2015 21:09 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dat is meer platen per plank in een Kallax dan ik comfortabel mee zou zijn.
Staat al een half jaar probleemloos. Kan overigens nog veel voller, maar heb het graag zo dat ik ook makkelijk platen er tussen uit kan pakken.
pi_151635722
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:40 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog mensen die -ondanks de kritiek hier op record store day- iets op RSD gaan kopen?
Ik probeer in ieder geval de releases van Test Department en No More te kopen.
Test Dept begint met een stel reissues die ik graag wil hebben :)

btw gisteren opening van een nieuwe platenzaak in Den Bosch.
o.a. de originele duitse persing van Die Mensch-Maschine en de 12" van Das Modell opgepikt van Kraftwerk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_151641482
Potishead - Dummy is slechts 13 euro bij plato!
Ben er super blij mee!
http://www.platomania.eu/album/1192/dummy/portishead
Gegroet!
pi_151642456
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:29 schreef Zspirit het volgende:
Potishead - Dummy is slechts 13 euro bij plato!
Ben er super blij mee!
http://www.platomania.eu/album/1192/dummy/portishead
Cool! mooie uitgave?
  maandag 13 april 2015 @ 13:04:53 #187
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151642658
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 18:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke doel was om onafhankelijke platenwinkels meer aandacht te geven. Artiesten brengen op RSD bijvoorbeeld speciale edities uit en eerder niet uitgegeven materiaal etc.

Op RSD zijn ook overal in het land instores.
Klinkt leuk. Zijn de platen her en der ook goedkoper of..?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_151642685
De platenbeurs in Utrecht was weer fijn.

pi_151642721
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2015 13:04 schreef richolio het volgende:

[..]

Klinkt leuk. Zijn de platen her en der ook goedkoper of..?
Scheelt soms een paar euro, maar het merendeel is overal te duur, vanwege de bizar hoge inkoopsprijs.
pi_151646758
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:58 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Cool! mooie uitgave?
Ik heb wat moeite met hem te vinden in discogs het lijkt deze te zijn maar dat kan ik me niet voorstellen.
T enige jaar wat ik kan vinden dat er op staat is 1994 en code 828 522-1.
Maar ben er iig super blij mee!
Gegroet!
pi_151647689
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:26 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ik heb wat moeite met hem te vinden in discogs het lijkt deze te zijn maar dat kan ik me niet voorstellen.
T enige jaar wat ik kan vinden dat er op staat is 1994 en code 828 522-1.
Maar ben er iig super blij mee!
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:26 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ik heb wat moeite met hem te vinden in discogs het lijkt deze te zijn maar dat kan ik me niet voorstellen.
T enige jaar wat ik kan vinden dat er op staat is 1994 en code 828 522-1.
Maar ben er iig super blij mee!
klinkt ie goed?
ik ga em maar bestellen, lijkt me een koopje
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 18:04:53 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151651914
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:05 schreef NikeyAjax het volgende:
De platenbeurs in Utrecht was weer fijn.

[ afbeelding ]
_O_ quicksand _O_ toffe plaat
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151670213
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ quicksand _O_ toffe plaat
Thanks, toen die tijd de cd gekocht, 10 jaren later de bootleg LP, maar sinds de officiële her-uitgave, zijn de orginele LP's weer wat in prijs gedaald. Dus tijd voor een upgrade.
pi_151673467
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef Casiotone het volgende:

[..]

[..]

klinkt ie goed?
ik ga em maar bestellen, lijkt me een koopje
Klinkt perfect! Kwam ook helemaal nieuw in seal E.D
Zeker een aanrader voor dat geld!
Gegroet!
pi_151713653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:57 schreef Rnie het volgende:
Recordstoreday :')

Veelal overbodige releases die praktisch nooit verkocht gaan worden bij de lokale kleinere platendealer.

Mijn platenboer heeft aangegeven dat het voor hem (en vele kleinere shops) niet werkt.... De releases worden onderling niet eerlijk verdeelt. Grotere ketens krijgen nou eenmaal de voorkeur wat betreft levering. Iets wat tegen het principe van RSD ingaat. Als een kleinere zaak mee wilt doen zal hij ook achteraan de rij aansluiten. De kans dat mijn lokale platenboer een limited Blaudzun plaatje verkoopt is kleiner dan een limited Radiohead plaatje...Hiermee blijft de toko met overschot zitten....Andersom zal een limited Blaudzun sneller verkocht worden zijn bij een grotere shop. De verschillen worden hierdoor des te groter...

In mijn ogen is recordstoreday een door de platenmaatschappij bedacht marketingtruukje om meer winst uit de geluidsdrager te halen....Want laten we eerlijk wezen, door zo,n dagje zal de bekendheid omtrent de geluidsdrager niet groter worden. Bij de gewone (lees:niet verzamelende maar muziek-luisterende) consument is RSD een relatief onbekend begrip.

Op grote schaal zit niemand te wachten op de zoveelste reprint in kleurtjes. Ik steun de lokale platenboer door gewoon structureel platen te kopen tegen reguliere prijzen. Niks geen 'limited edition alle kleuren van de regenboog kijk mij eens hipster in de rij staan' plaat. Gewoon zwart, reguliere release zonder poespas of een eventueel bekrast door levendigheid en stoffig 2dehands plaatje.

Random verdeling wat betreft releases (met de bus 50km naar een dorpje om die ene grote release op te pikken!) en eventuele korting bij inkoop voor de lokale platenwinkels (lees: financiële steun van de platenmaatschappij) zullen al een hele verbetering zijn op het toch goedbedoelde concept...Persoonlijk zal ik er niet aan meedoen, maar toch ;)

Hoe denken jullie hierover? :)

Platenmaatschappijen beginnen steeds meer in te zien dat er met vinyl veel geld te verdienen valt helaas. Het wordt steeds duurder en door de RSD oplages kunstmatig laag te houden kunnen ze daar nog eens een schepje bovenop doen. Het is daardoor meer een commercieel dan een muzikaal feestje geworden de afgelopen jaren. Daarnaast klinkt het leuk: Independent Record Stores etc, maar in Nederland zijn er eigenlijk weinig grote ketens te vinden als het om vinyl gaat, dus is het sowieso al een beetje versnipperd. En toch ga ik zaterdag even kijken of de platen die ik graag wil hebben nog beschikbaar zijn tegen de tijd dat ik bij de winkel ben. :P
pi_151713757
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 10:30:56 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151766983
http://tweakers.net/geek/(...)le-mediaspelers.html

De platenspeler variant van die bandjes vroeger in de auto :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer vrijdag 17 april 2015 @ 10:34:46 #198
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_151767083
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
http://tweakers.net/geek/(...)le-mediaspelers.html

De platenspeler variant van die bandjes vroeger in de auto :D
Ha! :D
🐙
pi_151780389
Hopelijk weet een van jullie hier wat meer over... :-)

Ik ben op zoek naar een accessoire uit ongeveer de jaren '80. Het gaat om een kleine opener (mesje?) waarmee je de seal/shrinkwrap van de standaard en dubbelaars makkelijk open kan snijden (en naar het schijnt zonder de hoes te beschadigen). Vooral handig voor als je vaak/veel LP's open moet maken en je geen snee wilt onder je nagelriem of witte strepen op je spijkerbroek..

Het enige wat ik er zo snel over kan vinden is het volgende artikel (en doodlopende link). Op de platenbeurs afgelopen weekend werd ik er ook niet veel wijzer van:
http://www.mattsmusicpage(...)t-_131422723522.html

Weet iemand er hier wat meer over of heeft die er 1 dubbel thuis liggen die ik over kan nemen?

Alvast veel dank!
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:34:06 #200
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151798021
3 x 2 "GOUDEN TICKETS" VOOR DOWN THE RABBIT HOLE IN RSD15 SINGLE VAN RYAN ADAMS
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:02:40 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151798721
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:34 schreef richolio het volgende:
3 x 2 "GOUDEN TICKETS" VOOR DOWN THE RABBIT HOLE IN RSD15 SINGLE VAN RYAN ADAMS
Mag ik mee? :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:06:16 #202
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151798810
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:02 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Mag ik mee? :D
Als ik ze win :D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:06:27 #203
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151798817
Alsof dat lukt.. :{
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:17:19 #204
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151799109
Ik was net in Amersfoort bij DeWolff instore kijken, nu bij Plato Utrecht, straks DeWolff kijken. Daarna nog naar Plaatboef Utrecht en dan naar Typhoon instore in Zwolle. Dan door naar Sneek voor een concert :)

Nog geen Foo Fighters - Songs From The Laundry Room tegengekomen ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Dagoduck op 19-04-2015 10:51:29 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Designer zaterdag 18 april 2015 @ 13:20:36 #205
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_151799185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik was net in Amersfoort bij DeWolff instore kijken, nu bij Plato Utrecht, straks DeWolff kijken. Daarna nog naar Plaatboef Utrecht en dan naar Typhoon instore in Zwolle. Dan door naar Sneek voor een concert :)

Nog geen Foo Fighters - Basement Tapes tegengekomen ;(
Ga je alleen op ebay tegen komen voor zeventien keer de retailwaarde. B-)
🐙
pi_151799210
Ze hadden er twee binnen gekregen in Eindhoven die waren ook gelijk weg ":(
Gewoon maar niets gekocht dit jaar.
Blijft een raar iets dat RSD wel leuk maar raar.
Gegroet!
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:26:31 #207
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151799307
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:20 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ga je alleen op ebay tegen komen voor zeventien keer de retailwaarde. B-)
Foo Fighters - Medium Rare kom je ook nog steeds in de platenbakken tegen :') Ach, kom hem nog wel eens tegen.

Ook niets gekocht dit jaar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:37:50 #208
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151799532
Zijn de winkels nu ook langer open trouwens?

Niet dat ze half 6 al dicht gaan zeg maar.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:45:26 #209
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151799664
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:37 schreef richolio het volgende:
Zijn de winkels nu ook langer open trouwens?

Niet dat ze half 6 al dicht gaan zeg maar.
Degene die om 18 uur of later nog een instore hebben sowieso.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151800036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik was net in Amersfoort bij DeWolff instore kijken, nu bij Plato Utrecht, straks DeWolff kijken. Daarna nog naar Plaatboef Utrecht en dan naar Typhoon instore in Zwolle. Dan door naar Sneek voor een concert :)

Nog geen Foo Fighters - Basement Tapes tegengekomen ;(
Zwolle had die volgens mij staan :Y

* Spezza19 heeft daar zijn buit gehaald :s)
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:13:41 #211
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_151800126
Niet helemaal vinyl; maar ik heb net de laatste 'No Life Till Leather' cassete disk van Metallica gekocht in Hilversum!

In Utrecht waren ze al helemaal uitverkocht :(
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:14:39 #212
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_151800145
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:22 schreef Zspirit het volgende:
Ze hadden er twee binnen gekregen in Eindhoven die waren ook gelijk weg ":(
Gewoon maar niets gekocht dit jaar.
Blijft een raar iets dat RSD wel leuk maar raar.
Echt achterlijk druk vanochtend :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:10:43 #213
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151802023
Drukte

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:16:54 #214
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_151802125
Ik heb de woekerprijzen van RSD dit jaar maar gewoon grotendeels links laten liggen. :{ Een re-release op gekleurd vinyl voor 27-35 euro van een plaat die makkelijk voor een tientje of minder te verkrijgen is in een eerdere persing is een geintje waar ik niet meer in trap. Ik vraag me sowieso ook af op al die drukte-foto's hoeveel van die mensen liefhebber zijn en hoeveel ervan marktplaats/ebay-tuig betreft.
pi_151802284
Vanmorgen om 8 uur al lekker Changes van David Bowie bemachtigd O+
pi_151802309
Fields of The Nephilim, PIL en The Residents opgepikt.

Had graag de 7" van Monty Python en de 12" van Test Dept nog gehad, maar dat wordt discogs ben ik bang :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:27:52 #217
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_151802329
Overigens alleen de 7" van Flipper aangeschaft. Platen van Amanaz en Tomorrow komen er nog aan later deze week. :)
pi_151802340
Overigens 3 x die ellendige single van de Kik gekregen. Blauw, Geel en Rood. :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_151802562
* Spezza19 heeft gescoord:

Bowie - changes pd
Bowie - Kingdom Come
Bowie - 1966 wit vinyl
Bert Jansch 1st LP 50th anniversary
Iggy Pop Shot Myself Up
Stooges - live
John Grant BBC orchestra silver vinyl
Placebo - rood vinyl debut album
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_151803525
Ik heb een LP van Broken Brass Ensemble gescoord, zag ze live en heb ze allemaal het laten signeren!

Live:
https://vine.co/v/ezj3XKVvztV

  zaterdag 18 april 2015 @ 18:48:45 #221
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151805361


Deze gekocht. :P Ik zag nog datzelfde album, maar dan op oranje vinyl. Achteraf gewoon moeten doen, maar was wat duurder dan deze.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:07:38 #222
64792 Mryc
play me one more song
pi_151805801
Wilde graag de single The Chemicals van Garbage hebben, maar die is niet in NL uitgegeven. Heb 'm daarom maar bij Amazon besteld. Hoe ironisch op een dag als vandaag...
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:23:52 #223
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151806195
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:21 schreef Qunix het volgende:
Ik heb een LP van Broken Brass Ensemble gescoord, zag ze live en heb ze allemaal het laten signeren!

Live:
https://vine.co/v/ezj3XKVvztV

[ afbeelding ]
Zeer jaloers! Mooie hoes en ook de muziek is super!
pi_151807717
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:23 schreef boriq het volgende:

[..]

Zeer jaloers! Mooie hoes en ook de muziek is super!
Eens!

Ik had ook de LP in mijn handen van BADBADNOTGOOD - III, maar was mij net iets te duur. Ook toffe muziek.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2015 @ 20:35:38 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_151808253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:07 schreef Mryc het volgende:
Wilde graag de single The Chemicals van Garbage hebben, maar die is niet in NL uitgegeven. Heb 'm daarom maar bij Amazon besteld. Hoe ironisch op een dag als vandaag...
Ik zag dat Kroese in Nijmegen er aan kon komen .... ¤150 echt WTF.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:02:07 #226
64792 Mryc
play me one more song
pi_151809049
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zag dat Kroese in Nijmegen er aan kon komen .... ¤150 echt WTF.
Zo veel?? Belachelijk... Heb 'm nu incl verzendkosten voor 22 euro besteld bij de Engelse Amazon.

Edit: RSDNL zei dat de single niet zou uitkomen in NL... Zie 'm nu op de site van Kroese: http://www.kroese-online.(...)he_Chemicals_On_Fire
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2015 @ 01:27:16 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_151816146
Hmm die US Import staat er niet meer op inderdaad, maar wel mooi dat er nu één op staat voor een normale prijs :)
  zondag 19 april 2015 @ 01:40:30 #228
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151816326
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Overigens 3 x die ellendige single van de Kik gekregen. Blauw, Geel en Rood. :')
Had ik wel willen hebben :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 19 april 2015 @ 09:43:22 #229
13973 ranja
image means nothing
pi_151818526
Ik heb niks gekocht dit jaar, paar keergetwijfeld maar gewoon te duur... bv single van Sophie Hunger, gewoon 2 nummers op 7" 12.99. Waarom?

Wel een niet-RSD release gekocht. We uitgebracht gister maar niet als RSD release, de 10" EP van Bootleg Betty. Lekkere rockabilly :)
  zondag 19 april 2015 @ 09:54:04 #230
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151818612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Overigens 3 x die ellendige single van de Kik gekregen. Blauw, Geel en Rood. :')
Ik groen. _O-

Zag dat ze voor ¤10 op marktplaats stonden, dus als je ervan af wilt ;) :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 19 april 2015 @ 10:12:57 #231
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_151818814
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 09:54 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik groen. _O-

Zag dat ze voor ¤10 op marktplaats stonden, dus als je ervan af wilt ;) :P
Serieus? :D
check na de vakantie nog wel ff of het nog steeds wat waard is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 19 april 2015 @ 10:45:21 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151819195
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Serieus? :D
check na de vakantie nog wel ff of het nog steeds wat waard is.
Jup _O-
Gisteren De Kik en Armand gezien met een optreden in Bergen op Zoom, en toen had Armand het erover dattie vandaag wel op Marktplaats zou staan. Ik keek voor de grap vanmorgen even en hij stond er inderdaad al meerdere keren op :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 19 april 2015 @ 10:46:16 #233
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_151819204
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:43 schreef ranja het volgende:
Wel een niet-RSD release gekocht. We uitgebracht gister maar niet als RSD release, de 10" EP van Bootleg Betty. Lekkere rockabilly :)
Ah, je bent bij Kroese geweest denk ik?
  zondag 19 april 2015 @ 10:51:32 #234
14505 OProg
A Life in Music
pi_151819264
Toffe score in ieder geval. Even in Delft geweest.

0 RSD dingen door onzinnige uitgaves of onzinnige prijzen.
Wel lekker kunnen profiteren van korting op het vinyl, 2=3 op tweede hands en wat spul dat al in de aanbieding was. *O*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 19 april 2015 @ 14:03:59 #235
13973 ranja
image means nothing
pi_151823392
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2015 10:46 schreef Grobbel het volgende:

Ah, je bent bij Kroese geweest denk ik?
Nee, die stond gewoon bij Plato :)
Dat was, behalve de bands, ook wel waarvoor ik ging eigenlijk. Ik had er al over gehoord via de 3voor12 nieuwsbrief en de ep staat ook gewoon op de luisterpaal.

Ik had nog wel belangstelling gehad voor de 12" van Courtney Barnett trouwens. Maar die heb ik niet gezien, ook geen idee hoe duur die was dus als die überhaupt in de winkel heeft gestaan.

[ Bericht 24% gewijzigd door ranja op 19-04-2015 14:12:02 ]
  zondag 19 april 2015 @ 20:48:17 #236
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151838385
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 19 april 2015 @ 21:06:49 #237
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151839246
Mijn score van RSD:

3 10" van The Flaming Lips
2LP van Suede - Dog Man Star live
2LP The White Stripes - Get Behind Me Satan
3 live cd`s van King Crimson

en binnen gekregen via bol.com (oh ironie)
Alabama Shakes - Sound&Color
pi_151842200
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:06 schreef Timo20 het volgende:
Mijn score van RSD:

2LP The White Stripes - Get Behind Me Satan
Jaloers. :@
Bij mij was hij al weg toen ik er (veel te vroeg) aankwam helaas. Klinkt het een beetje? :)
  zondag 19 april 2015 @ 22:14:09 #239
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_151842663
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:03 schreef ranja het volgende:

[..]

Nee, die stond gewoon bij Plato :)
Dat was, behalve de bands, ook wel waarvoor ik ging eigenlijk. Ik had er al over gehoord via de 3voor12 nieuwsbrief en de ep staat ook gewoon op de luisterpaal.

Ik had nog wel belangstelling gehad voor de 12" van Courtney Barnett trouwens. Maar die heb ik niet gezien, ook geen idee hoe duur die was dus als die überhaupt in de winkel heeft gestaan.
Ah, dan is de distributie van die plaat een stuk grootser opgezet dan ik dacht. Die is namelijk uitgebracht op het platenlabel van Kroese zelf, dus vandaar. Ik ken ook mensen in de band; volgende week zaterdag is de officiële album-presentatie in Nijmegen (Merleyn).
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 09:26:00 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151850666


Gekocht maar niet naar de RSD geweest...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 20 april 2015 @ 09:30:07 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151850756
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Gekocht maar niet naar de RSD geweest...
Briljant was dat op Pukkelpop 2013 :D Publiek ging ook helemaal los.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 09:33:24 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151850841
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 09:30 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Briljant was dat op Pukkelpop 2013 :D Publiek ging ook helemaal los.

Vrijdagavond zijn we met de bandleden in een (anti)kraakpand beland was erg gezellig *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 20 april 2015 @ 10:16:58 #243
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151851785
Die Placebo platen die nu al voor $100 gaan op Ebay. Die wordt toch in mei gewoon weer gereleased met nog een oplage? :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 20 april 2015 @ 10:18:17 #244
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151851819
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 10:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Die Placebo platen die nu al voor $100 gaan op Ebay. Die wordt toch in mei gewoon weer gereleased met nog een oplage? :')
Sowieso zwakken de prijzen na een paar weken weer af.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 20 april 2015 @ 10:55:56 #245
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151852714
Ik wou die plaat van Mastodon wel hebben maar daar vroegen ze bij de Plato een schandalige 40 euro voor. Debiel eigenlijk, op de Mastodon Facebook pagina werd gevraagd wie hem al had en daar varieerden de prijzen waarvoor mensen hem hebben bemachtigd van 18 - 30 euro. :')

Maar goed, RSD jada jada.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_151852755
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 10:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Die Placebo platen die nu al voor $100 gaan op Ebay. Die wordt toch in mei gewoon weer gereleased met nog een oplage? :')
Weet je toevallig of de White Stripes release ook later nog eens wordt uitgebracht?
pi_151856763
Ik vond de prijzen van het vinyl bij RSD zowieow bizar hoog dit jaar.
Voorgaande jaren lagen de prijzen naar mijn idee echt wat lager.
Misschien kwam het ook dat ik dit jaar in Alkmaar was en niet in A'dam voor RSD.
Kon het uiteraard niet laten om nog wat leuks mee te nemen.


  maandag 20 april 2015 @ 13:50:52 #248
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151857402
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:29 schreef royegek het volgende:
Ik vond de prijzen van het vinyl bij RSD zowieow bizar hoog dit jaar.
Voorgaande jaren lagen de prijzen naar mijn idee echt wat lager.
Misschien kwam het ook dat ik dit jaar in Alkmaar was en niet in A'dam voor RSD.
Kon het uiteraard niet laten om nog wat leuks mee te nemen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was vorig jaar in Alkmaar (en Amsterdam, Den Haag en Almere :P ) daar waren de prijzen toen niet hoger dan andere steden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 20 april 2015 @ 14:06:40 #249
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151857950
Ik ben in Berlijn naar RSD geweest vorig jaar, naast Unter der Linden, stonden 5 mensen in de bak te snuffelen. Afgelopen weekend was ik in Liverpool en Edinburgh, stond bij beide 'grote' zaken een rij buiten de deur al. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_151869471
quote:
13s.gif Op maandag 20 april 2015 10:55 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik wou die plaat van Mastodon wel hebben maar daar vroegen ze bij de Plato een schandalige 40 euro voor. Debiel eigenlijk, op de Mastodon Facebook pagina werd gevraagd wie hem al had en daar varieerden de prijzen waarvoor mensen hem hebben bemachtigd van 18 - 30 euro. :')

Maar goed, RSD jada jada.
Hier in Almere was die Mastodon (volgens mij) 24,95...

Verder zelf de Amon Tobin, Pentagram en Run The Jewels gescoord.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:29:02 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151886732
Hier nog mensen die een irritante vinyl enquete willen invullen :') MUZ / Het zwarte goud
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:33:17 #252
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151886874
quote:
Wat voor een vinyl koper bent u?
Die vraag vond ik wel kut
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:34:19 #253
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_151886909
Haha, al die situaties :').
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:34:57 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151886935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:34 schreef BoerBert het volgende:
Haha, al die situaties :').
Nu ons album met "full colour hoes"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:35:17 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151886942
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Die vraag vond ik wel kut
Ik heb maar verzamelaar ingevuld maar had eigenlijk all of the above kunnen invullen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 april 2015 @ 08:42:40 #256
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_151914631
Joohnny Marr vindt het #RSD ebaytuig ook maar niks:
http://www.nme.com/news/j(...)_campaign=johnnymarr
pi_151921301
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Die vraag vond ik wel kut
Elke maand een nieuwe vloer...
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 13:17:47 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151921935
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:42 schreef Grobbel het volgende:
Joohnny Marr vindt het #RSD ebaytuig ook maar niks:
http://www.nme.com/news/j(...)_campaign=johnnymarr
En hij heeft gelijk.. hetzelfde geld voor discogs ik vind het wel grappig om te zien dat dingen die ik heb voor belachelijke bedragen verkocht worden maar het blijven belachelijke bedragen... en die bedragen gaan dan ook nog eens alleen naar de verkoper de band/artiest heeft er niets aan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 april 2015 @ 13:19:37 #259
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151921978
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En hij heeft gelijk.. hetzelfde geld voor discogs ik vind het wel grappig om te zien dat dingen die ik heb voor belachelijke bedragen verkocht worden maar het blijven belachelijke bedragen... en die bedragen gaan dan ook nog eens alleen naar de verkoper de band/artiest heeft er niets aan.
Dat is toch gewoon vraag en aanbod.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 13:25:24 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151922147
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon vraag en aanbod.
Niet helemaal... want de prijs wordt aangepast aan wat er op discogs voor gevraagd wordt...

Een goed voorbeeld is z-rock hawaii een cd die lastig te krijgen is, kijk je op discogs kost dat ding ongeveer ¤100 plusminus alleen is hij er nog nooit voor verkocht. En telkens als er een nieuwe komt wordt die er weer voor rond de ¤100 opgezet (en niet verkocht) nu wordt er af en toe wel eens één opgezet voor ¤10 en die worden wel verkocht maar die verkopers zijn duidelijk in de minderheid. Zo worden prijzen artificieel hoog gehouden en producten "zeldzaam" terwijl ze dat niet zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151923060
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:57 schreef Operc het volgende:

[..]

Weet je toevallig of de White Stripes release ook later nog eens wordt uitgebracht?
Gevonden.

quote:
The limited edition pressing of Get Behind Me Satan will be available at participating record stores, as well as Third Man Records in Nashville exclusively for Record Store Day 2015 on April 18th. A non-exclusive, standard-artwork, black vinyl version will be available later this year.
Gezien de prijzen waarvoor de RSD versie online te krijgen is, wacht ik liever een paar maanden. :)

quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En hij heeft gelijk.. hetzelfde geld voor discogs ik vind het wel grappig om te zien dat dingen die ik heb voor belachelijke bedragen verkocht worden maar het blijven belachelijke bedragen... en die bedragen gaan dan ook nog eens alleen naar de verkoper de band/artiest heeft er niets aan.
De oplages zijn vaak eigenlijk te klein voor RSD. Daar begint het al en met Discogs/Ebay/Marktplaats wordt nog duidelijker dat er helaas relatief veel exemplaren bij handelaren in plaats van liefhebbers terecht komen.
pi_151923661
Ik vind dat zo vreemd. Je bent toch muziek liefhebber geen handelaar?
Kreeg laatst nog korting bij een platen kraam omdat ik een 'arme student' was, super aardig! De beste man vond het leuk om te zien dat steeds meer jongeren zich er in interesseren.

Ik neem aan dat lang niet alle platen kunstmatig zeldzaam zijn? Zo ben ik al een tijd op zoek naar een plaat van zita swoon, a song about a girls die kom ik steeds voor minimaal 50 euro tot wel 200 euro tegen. Waarom? geen idee maar ik weet wel dat ik dat voorlopig gewoon niet kan betalen :(
Gegroet!
  woensdag 22 april 2015 @ 15:16:36 #263
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_151925959
Ik kocht de eerste lp van run the jewels via foolsgold, 30$ ofzo betaalde ik ervoor. Doet nu meer dan 150¤ op discogs. Waarom? Hypes. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 16:46:38 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151929439
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:16 schreef MPC60 het volgende:
Ik kocht de eerste lp van run the jewels via foolsgold, 30$ ofzo betaalde ik ervoor. Doet nu meer dan 150¤ op discogs. Waarom? Hypes. :')
Ja dat heb ik met songs for the deaf gewoon voor ¤15 gekocht een half jaar nadat hij uitkwam... Je gaat met niet vertellen dat die vertienvoudiging echt ergens op slaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 april 2015 @ 16:50:24 #265
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_151929569
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat heb ik met songs for the deaf gewoon voor ¤15 gekocht een half jaar nadat hij uitkwam... Je gaat met niet vertellen dat die vertienvoudiging echt ergens op slaat.
Het is gewoon het spekken van de handelaartjes. Imho. Geen weldenkend mens gaat toch zoveel uitgeven voor een lp? Boxsets voor die prijs snap ik wel maar dit is gewoon keihard de hype melken.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_151932013
"Wat de gek er voor geeft" gaat voor de vinyl black market ( 8-) ) zeker op.
  donderdag 23 april 2015 @ 15:11:46 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151958202
Schitterend artwork :D

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Designer donderdag 23 april 2015 @ 15:44:24 #268
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_151959079
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:11 schreef Dagoduck het volgende:
Schitterend artwork :D

[ afbeelding ]
Haha, dit ziet er tof uit. Klinkt wel geinig ook.
🐙
  donderdag 23 april 2015 @ 15:47:43 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_151959162
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Haha, dit ziet er tof uit. Klinkt wel geinig ook.
Roger Dean heeft het gemaakt, hij deed het ook voor Yes:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 23 april 2015 @ 22:44:52 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151972897
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 22:04 schreef Operc het volgende:

[..]

Jaloers. :@
Bij mij was hij al weg toen ik er (veel te vroeg) aankwam helaas. Klinkt het een beetje? :)
Had `m gereserveerd :P
ja klinkt ok al heb ik bij sommige nummers het idee dat het wat zacht/dof klinkt
  donderdag 23 april 2015 @ 23:12:11 #271
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151973938
N.W.A en Mastodon platen gekocht. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 24 april 2015 @ 01:36:57 #272
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_151977228
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 23:12 schreef boem-dikkie het volgende:
N.W.A en Mastodon platen gekocht. _O_
Welke? _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Designer vrijdag 24 april 2015 @ 22:13:23 #273
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_152002115
Deze viel vandaag op de mat:



*O*
🐙
pi_152002286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Had `m gereserveerd :P
ja klinkt ok al heb ik bij sommige nummers het idee dat het wat zacht/dof klinkt
Daar doen ze hier niet aan helaas. :P
Zacht/dof is iets minder, maar fijn dat de rest oké is. :)
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:01:22 #275
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152010237
Vreemd eigenlijk dat ik dit topic nooit eerder heb gevonden *O*

Ik heb vandaag deze uit mijn kast getoverd:


Waarbij de eerste track op de B side verrassend veel lijkt op deze track:
So we just called him Fred
  zaterdag 25 april 2015 @ 13:20:48 #276
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_152012000
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:01 schreef FredvZ het volgende:
Vreemd eigenlijk dat ik dit topic nooit eerder heb gevonden *O*

Ik heb vandaag deze uit mijn kast getoverd:
[ afbeelding ]

Waarbij de eerste track op de B side verrassend veel lijkt op deze track:
Klassieker _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_152014406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:01 schreef FredvZ het volgende:
Vreemd eigenlijk dat ik dit topic nooit eerder heb gevonden *O*

Ik heb vandaag deze uit mijn kast getoverd:
[ afbeelding ]

Waarbij de eerste track op de B side verrassend veel lijkt op deze track:
Die track sampled 'A fifth of Beethoven' van Walter Murphy.. toffe plaat
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:46:58 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152015475
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:13 schreef DeZwabber het volgende:
Deze viel vandaag op de mat:

[ afbeelding ]

*O*
Nice, die wil ik ook nog. Gave hoes ook.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:47:13 #279
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152015481
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2015 01:36 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Welke? _O_
Straight outta compton. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_152015516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:58 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Die track sampled 'A fifth of Beethoven' van Walter Murphy.. toffe plaat
Wist U Trouwens..

..dat diezelfde Walter Murphy de muziek doet voor Family Guy en andere Seth McFarlane-shows?
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:51:39 #281
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152015557
De 'onbekende plaat uit mijn vaders platenkast' van vandaag:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:53:21 #282
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152015595
Orgel _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_152015632
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:51 schreef Dagoduck het volgende:
De 'onbekende plaat uit mijn vaders platenkast' van vandaag:

[ afbeelding ]
De 1e blanke band op Motown. Heeft je pa de opvolger ook? die is nog beter.
pi_152015655
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Wist U Trouwens..

..dat diezelfde Walter Murphy de muziek doet voor Family Guy en andere Seth McFarlane-shows?
dat wist ik dan weer niet!
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:58:58 #285
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152015717
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

De 1e blanke band op Motown. Heeft je pa de opvolger ook? die is nog beter.
Dit is de enige van hen die hij heeft, hij vindt/vond vooral Get Ready (met z'n één kant lengte) een goed nummer denk ik.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_152015742
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dit is de enige van hen die hij heeft, hij vindt/vond vooral Get Ready (met z'n één kant lengte) een goed nummer denk ik.
Hun Album 'Ma' heeft dan weer de mooiste hoes ;)
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:00:20 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152015769
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Hun Album 'Ma' heeft dan weer de mooiste hoes ;)
Wauw _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:28:24 #288
13973 ranja
image means nothing
pi_152016431
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:58 schreef Dagoduck het volgende:

Dit is de enige van hen die hij heeft, hij vindt/vond vooral Get Ready (met z'n één kant lengte) een goed nummer denk ik.
Ook de enige kant die ik nog wel eens draai :)
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:57:49 #289
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152017111
Het tweede album van rare earth is geweldig (imho) _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:03:59 #290
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152017255
Get ready, 'cause here I come *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:05:27 #291
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_152017300
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:51 schreef Dagoduck het volgende:
De 'onbekende plaat uit mijn vaders platenkast' van vandaag:

[ afbeelding ]
Niet zo heel onbekend toch? Een vaste klant in de ¤1-¤3 bakken van menig tweedehands platenzaak.

Ik hem 'm overigens ook in de kast staan. Wel een toffe cover van 'Get Ready' inderdaad.
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:07:29 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152017351
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Niet zo heel onbekend toch? Een vaste klant in de ¤1-¤3 bakken van menig tweedehands platenzaak.

Ik hem 'm overigens ook in de kast staan.
Ik kijk nooit in ¤1-bakken :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:12:54 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152017510
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Klassieker _O-
Interesse? Ik heb 4 exemplaren :')
So we just called him Fred
  zaterdag 25 april 2015 @ 18:35:02 #294
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_152019682
Wat is dit voor reggae op The Rolling Stones - Black and Blue :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 25 april 2015 @ 20:09:16 #295
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_152022179
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Interesse? Ik heb 4 exemplaren :')
_O- Nee dankje !
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 25 april 2015 @ 20:10:02 #296
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_152022207
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:51 schreef Dagoduck het volgende:
De 'onbekende plaat uit mijn vaders platenkast' van vandaag:

[ afbeelding ]
Goeie plaat wel. Die heb ik zelf ook. Get Ready _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 26 april 2015 @ 11:47:49 #297
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152034951
Wat is The Seventh One van Toto toch een vette plaat. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 26 april 2015 @ 12:20:14 #298
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_152035719
quote:
17s.gif Op zondag 26 april 2015 11:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is The Seventh One van Toto toch een vette plaat. _O_
Nou nou nou
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 26 april 2015 @ 12:41:35 #299
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152036239
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 12:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nou nou nou
_O_ _O_ _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_152048981
Hoe krijg je het voor elkaar? Alleen maar luchtbubbels onder het label :')

  zondag 26 april 2015 @ 20:02:47 #301
13973 ranja
image means nothing
pi_152050337
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 19:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar? Alleen maar luchtbubbels onder het label :')

[ afbeelding ]
waarschijnlijk een keer nat geweest?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')