ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-12-2014 15:25:12 (Brabant O+) ]
Dat is Rusland, die kleppen zitten niet voor niks in de weg. Die lui denken dat ze alles kunnen. Ik hoop dat ie de volgende dag aan honderd miljard splinters gereden is op de volgende overweg
Nostalgie! Was die zitjes bij de trappen en de volstrekt nutteloze ventilatieroosters al bijna vergeten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou, lijkt het wel op. Maar je ziet die kleppen ook even naar beneden gaan toen er mensen op gingen staan, en toen wilde hij juist gaan rijden. Maar idd, die kleppen zitten daar om veel ongelukken met treinen te vermijden. Zal eens kijken of ik nog filmpjes kan kijken waarin auto's half gelanceerd worden doordat ze op die klep rijden terwijl die klep omhoog gaat.
Zo gaan er nog veel meer van deze filmpjes rond op youtube.
Ik snap wel dat al die Russen een dashcam hebben, want er schijnen ook veel oplichters rond te lopen in het verkeer daar. Zeker de "voetganger" die "aangereden" wordt door een auto, en zo geld proberen los te krijgen. Via de dashcam kan de automobilist dan weer "niet schuldig" bevonden worden.
In Mönchengladbach worden die oude klapper-CTA's momenteel vervangen voor de digitale versie. Ook het "blauwe bord" in de hal is inmiddels vervangen door een digitale versie.
Schijnen briefjes te hangen dat de borden tijdens deze werkzaamheden niet werken, en men de omroep of de papieren vertrektijden in de gaten moet houden.
Op vrijdag 12 december 2014 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Doe de HAFAS van de DB nog maar niet weg, ik krijg net een updqte binnen voor de 2015 'previeuw' die vooralsnog actueler is dan die van de OBB
ÖBB doet maar 1x/2 maand een update. DB doet/deed dat vaker.
Overigens, ook belachelijk was die wisselstoring eergisteren tussen Den Haag ne Utrecht. Ik had mn internet voor KPN eens aan de praat gkegen, dus ik dacht, kom laat ik eens de reisplanner check doen...
En dat fucking appje laat je alle mogelijkheden zien die -hadden gekund- Hij laat geen oplossing niks zien.
DAN heb je dat ding pas nodig, ook het omroep omreisadvies (over leiden) was niet te vinden op de storingspagina/werd niet toegepast met plannen...
Echt je hebt helemaal niks aan dat ding als het er op aan komt...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag voor het eerst ooit iets in de trein laten liggen trouwens. Gelukkig was het in de sprinter die keert op Tilburg universiteit zodat ik het daar alsnog uit het bagagerek kon plukken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Serieus ik was er 15.33 en ik heb tot facking 16.00 lopen dralen en kijken voordat ik besloot de 16.04 over Leiden te nemen.
Kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik kwam om 16:32 aan vanuit Delft en was van plan om die van 16:54 te nemen. Is uiteindelijk een Grossi Rundfahrt over Schiphol en Zwolle geworden. Dus 19:13 in Deventer, zomaar.
Ik kwam om 16:32 aan vanuit Delft en was van plan om die van 16:54 te nemen. Is uiteindelijk een Grossi Rundfahrt over Schiphol en Zwolle geworden.
Ja, dat wou ik dus ook doen, den haag inckecken (Eigenlijk overstappen, bredas ochtends ingetjekt, maar op Den haag CS niet uitgetjekt voor behoud van deggressie) en dan via Amstel mn vriendin ophalen, door naar breda, maar geen idee hoe strikt ze dat controleren....
Ja, dat wou ik dus ook doen, den haag inckecken (Eigenlijk overstappen, bredas ochtends ingetjekt, maar op Den haag CS niet uitgetjekt voor behoud van deggressie) en dan via Amstel mn vriendin ophalen, door naar breda, maar geen idee hoe strikt ze dat controleren....
Gemiddeld controleren ze minder dan 1 keer in de 200 km. En als de pleuris uitbreekt zoals woensdag controleren ze helemaal nooit. Huu huu reizigers die vragen hebben, huu lekker vingeren in de achteroplopende cabine
Ja viel me vandaag ook weer op hoor. Niet eens in de eerste klas gaan zitten, nee, altijd in zo'n fucking afgesloten hok. Eentje presteerde het zelfs via de cabinedeur naar buiten te gaan bij tussenstops. Reiziger op 97-98-99.
Daarentegen ook een conducteur gezien die gewoon in de tweede klasse ging zitten .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben vandaag ook nog gecontroleerd bij NS, iemand die er netjes uit zag(zonder plakplaatjes, gouden ketting of piercings) en zelfs dat mooie ronde hoedje op. Noemde ook overal zo te horen zonder tegenzin alle treinen waarop overgestapt kan worden. Ze bestaan dus nog wel, wel willende conducteurs
Op vrijdag 12 december 2014 23:50 schreef derLudolf het volgende: Ik ben vandaag ook nog gecontroleerd bij NS, iemand die er netjes uit zag(zonder plakplaatjes, gouden ketting of piercings) en zelfs dat mooie ronde hoedje op. Noemde ook overal zo te horen zonder tegenzin alle treinen waarop overgestapt kan worden. Ze bestaan dus nog wel, wel willende conducteurs
ik 2 keer. Op 418 km.
Eentje riep zelfs om dat je in Apeldoorn kon overstappen voor de stoptrein naar Osseveld, Rijssen en Deventer. Kan hun het ook schelen hea
Maar echt. Wat bezielt je om de hele dag naar het instrumentenpaneel van een trein te staren en dan nog te durven staken om werkdruk?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 12 december 2014 23:55 schreef JDude het volgende: Maar echt. Wat bezielt je om de hele dag naar het instrumentenpaneel van een trein te staren en dan nog te durven staken om werkdruk?
Walgelijke instelling daar. Echt een zwaar mentaliteitsprobleem. En na een half jaar centen geharkt te hebben gaat Simon Snijbloem nu ook ergens aandacht aan besteden heb ik begrepen, dus we gaan maar vast op de knietjes
Op vrijdag 12 december 2014 23:29 schreef JDude het volgende: Vandaag voor het eerst ooit iets in de trein laten liggen trouwens. Gelukkig was het in de sprinter die keert op Tilburg universiteit zodat ik het daar alsnog uit het bagagerek kon plukken.
Ze hebben tweedeklas banken opnieuw bekleed voor de eerste klas enzo. Die bak is destijds ook nooit eerste klas geweest, originele banken voor de eerste klas zullen wel op geweest zijn. En helaas hebben deze DDAR'en in de tweede klas alleen maar planken, en niet meer één bak met banken.
Alle treinen van DB rond Bad Harzburg-Hannover rijden vandaag met een bordje achter het raam bij de lok én stuurstand. Initiatief van het personeel, niet van het management.
Die laatste zin bedoelt men natuurlijk niet bloedserieus.
Op zaterdag 13 december 2014 08:37 schreef greavy het volgende: Alle treinen van DB rond Bad Harzburg-Hannover rijden vandaag met een bordje achter het raam bij de lok én stuurstand. Initiatief van het personeel, niet van het management. [ afbeelding ]
Die laatste zin bedoelt men natuurlijk niet bloedserieus.
Over naar andere aanbieder? Of is er iets anders aan de hand?
de banken van de DDAR in de eerste klas zijn blauw gemaakt. dit komt doordat er een bak ontbreekt, en er daardoor eerste klas ontbreekt. de DDAR stam was voorheen met 4 bakken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 13 december 2014 13:00 schreef spectrumanalyser het volgende: de banken van de DDAR in de eerste klas zijn blauw gemaakt. dit komt doordat er een bak ontbreekt, en er daardoor eerste klas ontbreekt. de DDAR stam was voorheen met 4 bakken.
Op zaterdag 13 december 2014 13:00 schreef spectrumanalyser het volgende: de banken van de DDAR in de eerste klas zijn blauw gemaakt. dit komt doordat er een bak ontbreekt, en er daardoor eerste klas ontbreekt. de DDAR stam was voorheen met 4 bakken.
Vroeg aan het bier vandaag? Ik heb het zes keer gelezen en ik snap het nog niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Dat maakt niet uit. Wat veel erger is, is dat men kennelijk nu met een likje verf "1e klasse" implementeert. NS denkt nog steeds dat reizigers een stel hersenloze achterlijke debielen zijn die hun geld moeten geven en verder moeten zwijgen.
Dat maakt niet uit. Wat veel erger is, is dat men kennelijk nu met een likje verf "1e klasse" implementeert. NS denkt nog steeds dat reizigers een stel hersenloze achterlijke debielen zijn die hun geld moeten geven en verder moeten zwijgen.
datzijn reizigers ook gewoon, maak je maar geen illusie dat dat anders is er is een handjevol dat denkt dat het anders is...
Dat maakt niet uit. Wat veel erger is, is dat men kennelijk nu met een likje verf "1e klasse" implementeert. NS denkt nog steeds dat reizigers een stel hersenloze achterlijke debielen zijn die hun geld moeten geven en verder moeten zwijgen.
1e klas gaat toch vooral over bijna altijd een zitplaats dacht ik? Want comfortverschil is er in de buffel en in die Syntus-units ook niet?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
1e klas gaat toch vooral over bijna altijd een zitplaats dacht ik? Want comfortverschil is er in de buffel en in die Syntus-units ook niet?
en in de SGM en de SLT en zo ook niet. De enige treinen waar 1e klasse nog wat voorstelt zijn ICM, VIRM en Mat'64.
En waarom dat nu ineens een probleem is? Dat is het natuurlijk niet nu ineens. Maar je kunt je nou eenmaal niet dag in dag uit over alles blijven druk maken. Je moet keuzes maken. Want aan je druk maken over alles wat kut is aan NS heb je meer dan een dagtaak hoor
Uitbrakken van kerstdiner en alle gevolgen van dien. Beetje voetbal kijken, beetje eten. Kalm aan doen morgen. Maandag weer rangeerdienst (de 1e met de nieuwe dienstregeling), pittig avondje.
Ehm ja, dat kan ook inderdaad Ik ga naar Nijmegen Goffert, er hangen inmiddels bordjes en wie weet zijn er bitterballen en priklimonade En daarna even in Zandvoort kijken (lang niet meer geweest, mosseltje happen) en terug met de Pimpel MET BordBistro of BordRestaurant, voor het eerst sinds maanden weer. Nog even een plannetje in elkaar schroeven.
Zeg, Leeuwarden Achter de Hoven werd toch binnenkort helemaal opgeheven, afgeschaft, opgebroken, vernietigd en dat niemand meer mocht weten dat het ooit bestaan heeft?
Nou, het debuteert op de Tariefeenhedenkaart van 2015
Op zaterdag 13 december 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, Leeuwarden Achter de Hoven werd toch binnenkort helemaal opgeheven, afgeschaft, opgebroken, vernietigd en dat niemand meer mocht weten dat het ooit bestaan heeft?
Nou, het debuteert op de Tariefeenhedenkaart van 2015
Ik geloof dat het met de komende werkzaamheden zal verdwijnen. Waarschijnlijk is dit de laatste dienstregeling dat het station is opgenomen. Wij hebben er verder ook niets van gehoord.
Ik geloof dat het met de komende werkzaamheden zal verdwijnen. Waarschijnlijk is dit de laatste dienstregeling dat het station is opgenomen. Wij hebben er verder ook niets van gehoord.
En bij ons komt het niet eens in de dienstregeling voor. Officieel hebben we geen idee wanneer jullie er halteren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
En bij ons komt het niet eens in de dienstregeling voor. Officieel hebben we geen idee wanneer jullie er halteren.
Komende dienstregeling: Ma t/m Vr: Lw - Gn om 15.52 en 16.52 (Trein 37447 en 37451) Gn - Lw om 8.08 uur (Trein 37428) In het weekend halteren we er nooit.
en in de SGM en de SLT en zo ook niet. De enige treinen waar 1e klasse nog wat voorstelt zijn ICM, VIRM en Mat'64.
En waarom dat nu ineens een probleem is? Dat is het natuurlijk niet nu ineens. Maar je kunt je nou eenmaal niet dag in dag uit over alles blijven druk maken. Je moet keuzes maken. Want aan je druk maken over alles wat kut is aan NS heb je meer dan een dagtaak hoor
Ik heb eigenlijk maar 1 keer 1e klas ticket gekocht. Van Hamburg naar Haren(Ems) omdat het maar 4 meer kostte. 1e klas in zo'n IC wagon (net als de Pimpel) zit je toch ook wel als een baas
Het stuk vanaf Bremen met RE gereisd, en daar had je ook een zee van ruimte maar goed, het blijft een dubbeldekker. Toch vond ik hem een stuk minder benauwd ogen als een VIRM
Komende dienstregeling: Ma t/m Vr: Lw - Gn om 15.52 en 16.52 (Trein 37447 en 37451) Gn - Lw om 8.08 uur (Trein 37428) In het weekend halteren we er nooit.
Als je aankomt om 8.08 moet je dan wel flink doorwerken, 8 uur achter elkaar zonder pauzes om dan de trein van 16.52 terug te pakken
Er is deze keer relatief veel gerommeld met de tariefeenheden zo te zien, en uitsluitend in het buitengebied. Veel gedeelde tariefpunten zijn uit elkaar gehaald en op enkele plekken zijn er ook weer, zoals bijna elk jaar, afstanden "vanzelf" groter geworden.
Uit elkaar gehaalde tariefpunten:
• Sneek en Sneek Noord • Delfzijl en Delfzijl West • Hengelo en Hengelo Oost • Winterswijk en Winterswijk West • Arnhem en Arnhem Velperpoort (wat op eoa bizarre manier ook gevolgen heeft voor Westervoort - Duiven) • Ede-Wageningen en Ede Centrum • Maastricht en Maastricht Randwyck
Verder is de situatie bij Groningen Europapark teruggedraaid naar de toestand van voor december 2012, is het tandem Wehl - Didam in zijn geheel een kilometer tariefeenheid naar het oosten opgeschoven en is Apeldoorn - Zutphen helemaal anders geworden (alleen Klarenbeek ligt nog precies op de helft).
Tussen Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer Oost is er een tariefeenheid bijgesmokkeld en hetzelfde geldt voor Varsseveld - Aalten.
Geen enkel traject is korter geworden, evenmin als vorig jaar. De laatste keer dat een traject blijvend ingekort werd was per drgl2010 of 2011 toen Eygelshoven - Chèvremont van 2 naar 1 ging.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over naar andere aanbieder? Of is er iets anders aan de hand?
Meneer Erixx gaat daar met Lint'en rijden, omdat die de concessie goedkoper konden uitbaten. De scholierentreinen verdwijnen dan, er zijn minder toiletten beschikbaar (per driedelig Lint één toilet ipv ieder rijtuig), stoelen worden planken ipv de huidige banken etc.
Meneer Erixx gaat daar met Lint'en rijden, omdat die de concessie goedkoper konden uitbaten. De scholierentreinen verdwijnen dan, er zijn minder toiletten beschikbaar (per driedelig Lint één toilet ipv ieder rijtuig), stoelen worden planken ipv de huidige banken etc.
Meest opvallende is misschien nog wel dat de Erixx nog geen enkele Lint in Goslar of Bad Harzburg heeft gestationeerd aldus meldingen op het internet. Wel was men dinsdag bezig met "nieuwe" opstelsporen in Bad Harzburg voor Erixx, want die willen ook in Bad Harzburg materieel opstellen (met walspanning), daar DB dit altijd in Goslar, Hannover of Braunschweig deed.
Oh, en de drie in Koblenz gestationeerde BR181'en zijn vanmiddag al naar Frankfürt overgebracht voor de nieuwe diensten. De IC-treinen van vanmiddag Norddeich > Koblenz > Luxemburg waren al eerder in de dienstregeling verwijderd tussen Koblenz en Luxemburg "omdat men anders leeg terug naar Koblenz moet". Vanochtend heeft dus officieel de allerlaatste IC-trein uit Luxemburg gereden naar Duitsland.
De IC-treinen van vanmiddag Norddeich > Koblenz > Luxemburg waren al eerder in de dienstregeling verwijderd tussen Koblenz en Luxemburg "omdat men anders leeg terug naar Koblenz moet".
Wat een bullshitreden. IJzer schuiven boven reizigers vervoeren
Oh, het blijkt ook nog eens dat Trier - Wasserbillig gestremd is door werkzaamheden. Toevallig heel leuk uitgekozen, maar bij vorige werkzaamheden reed men gewoon t/m Trier met die 2 IC's. Vandaag dus t/m Koblenz, en mocht men met de RE of RB naar Trier, en met de bus naar Wasserbillig enzo.
Op zaterdag 13 december 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, Leeuwarden Achter de Hoven werd toch binnenkort helemaal opgeheven, afgeschaft, opgebroken, vernietigd en dat niemand meer mocht weten dat het ooit bestaan heeft?
Nou, het debuteert op de Tariefeenhedenkaart van 2015
Zodra in eind 2017 de tweede sneltrein gaat rijden is het sowieso verdwenen. Wanneer precies het zal zijn weet ik niet, maar waarschijnlijk al ruim voor die tijd
Op zaterdag 13 december 2014 17:17 schreef greavy het volgende: Oh, en de drie in Koblenz gestationeerde BR181'en zijn vanmiddag al naar Frankfürt overgebracht voor de nieuwe diensten. De IC-treinen van vanmiddag Norddeich > Koblenz > Luxemburg waren al eerder in de dienstregeling verwijderd tussen Koblenz en Luxemburg "omdat men anders leeg terug naar Koblenz moet". Vanochtend heeft dus officieel de allerlaatste IC-trein uit Luxemburg gereden naar Duitsland.
Komen ze nog wel in en nieuwe serie? Lijkt en oude en kleine serie volgens Wikipedia
Op zaterdag 13 december 2014 18:10 schreef greavy het volgende: Er is een storingsmonteur uit Zwolle naar Hengeloooo gestuurd om een storing aan een VIRM op te lossen Gaat nog wat worden zo
Als er een VIRM in Hengelo gestoord is, en je een bevoegde storingsmonteur uit Zwolle moet charteren is het niet echt handig. Ik mag aannemen dat er met de nieuwe DRGL op zijn minst storingsmonteurs aanwezig zijn die VIRM beheersen.
Op zaterdag 13 december 2014 13:58 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga naar Nijmegen Goffert, er hangen inmiddels bordjes en wie weet zijn er bitterballen en priklimonade
Okee er komt maar 1 trein per uur op zondag Geen zin in. Bordje opharken en gelijk door
Als er een VIRM in Hengelo gestoord is, en je een bevoegde storingsmonteur uit Zwolle moet charteren is het niet echt handig. Ik mag aannemen dat er met de nieuwe DRGL op zijn minst storingsmonteurs aanwezig zijn die VIRM beheersen.
is er uberhaupt standaard een storingsmonteur aanwezig in Hengelo dan?