ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-12-2014 15:25:12 (Brabant O+) ]
Dat is Rusland, die kleppen zitten niet voor niks in de weg. Die lui denken dat ze alles kunnen. Ik hoop dat ie de volgende dag aan honderd miljard splinters gereden is op de volgende overweg
Nostalgie! Was die zitjes bij de trappen en de volstrekt nutteloze ventilatieroosters al bijna vergeten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou, lijkt het wel op. Maar je ziet die kleppen ook even naar beneden gaan toen er mensen op gingen staan, en toen wilde hij juist gaan rijden. Maar idd, die kleppen zitten daar om veel ongelukken met treinen te vermijden. Zal eens kijken of ik nog filmpjes kan kijken waarin auto's half gelanceerd worden doordat ze op die klep rijden terwijl die klep omhoog gaat.
Zo gaan er nog veel meer van deze filmpjes rond op youtube.
Ik snap wel dat al die Russen een dashcam hebben, want er schijnen ook veel oplichters rond te lopen in het verkeer daar. Zeker de "voetganger" die "aangereden" wordt door een auto, en zo geld proberen los te krijgen. Via de dashcam kan de automobilist dan weer "niet schuldig" bevonden worden.
In Mönchengladbach worden die oude klapper-CTA's momenteel vervangen voor de digitale versie. Ook het "blauwe bord" in de hal is inmiddels vervangen door een digitale versie.
Schijnen briefjes te hangen dat de borden tijdens deze werkzaamheden niet werken, en men de omroep of de papieren vertrektijden in de gaten moet houden.
Op vrijdag 12 december 2014 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Doe de HAFAS van de DB nog maar niet weg, ik krijg net een updqte binnen voor de 2015 'previeuw' die vooralsnog actueler is dan die van de OBB
ÖBB doet maar 1x/2 maand een update. DB doet/deed dat vaker.
Overigens, ook belachelijk was die wisselstoring eergisteren tussen Den Haag ne Utrecht. Ik had mn internet voor KPN eens aan de praat gkegen, dus ik dacht, kom laat ik eens de reisplanner check doen...
En dat fucking appje laat je alle mogelijkheden zien die -hadden gekund- Hij laat geen oplossing niks zien.
DAN heb je dat ding pas nodig, ook het omroep omreisadvies (over leiden) was niet te vinden op de storingspagina/werd niet toegepast met plannen...
Echt je hebt helemaal niks aan dat ding als het er op aan komt...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag voor het eerst ooit iets in de trein laten liggen trouwens. Gelukkig was het in de sprinter die keert op Tilburg universiteit zodat ik het daar alsnog uit het bagagerek kon plukken.
Serieus ik was er 15.33 en ik heb tot facking 16.00 lopen dralen en kijken voordat ik besloot de 16.04 over Leiden te nemen.
Kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik kwam om 16:32 aan vanuit Delft en was van plan om die van 16:54 te nemen. Is uiteindelijk een Grossi Rundfahrt over Schiphol en Zwolle geworden. Dus 19:13 in Deventer, zomaar.
Ik kwam om 16:32 aan vanuit Delft en was van plan om die van 16:54 te nemen. Is uiteindelijk een Grossi Rundfahrt over Schiphol en Zwolle geworden.
Ja, dat wou ik dus ook doen, den haag inckecken (Eigenlijk overstappen, bredas ochtends ingetjekt, maar op Den haag CS niet uitgetjekt voor behoud van deggressie) en dan via Amstel mn vriendin ophalen, door naar breda, maar geen idee hoe strikt ze dat controleren....
Ja, dat wou ik dus ook doen, den haag inckecken (Eigenlijk overstappen, bredas ochtends ingetjekt, maar op Den haag CS niet uitgetjekt voor behoud van deggressie) en dan via Amstel mn vriendin ophalen, door naar breda, maar geen idee hoe strikt ze dat controleren....
Gemiddeld controleren ze minder dan 1 keer in de 200 km. En als de pleuris uitbreekt zoals woensdag controleren ze helemaal nooit. Huu huu reizigers die vragen hebben, huu lekker vingeren in de achteroplopende cabine
Ja viel me vandaag ook weer op hoor. Niet eens in de eerste klas gaan zitten, nee, altijd in zo'n fucking afgesloten hok. Eentje presteerde het zelfs via de cabinedeur naar buiten te gaan bij tussenstops. Reiziger op 97-98-99.
Daarentegen ook een conducteur gezien die gewoon in de tweede klasse ging zitten .
Ik ben vandaag ook nog gecontroleerd bij NS, iemand die er netjes uit zag(zonder plakplaatjes, gouden ketting of piercings) en zelfs dat mooie ronde hoedje op. Noemde ook overal zo te horen zonder tegenzin alle treinen waarop overgestapt kan worden. Ze bestaan dus nog wel, wel willende conducteurs
Op vrijdag 12 december 2014 23:50 schreef derLudolf het volgende: Ik ben vandaag ook nog gecontroleerd bij NS, iemand die er netjes uit zag(zonder plakplaatjes, gouden ketting of piercings) en zelfs dat mooie ronde hoedje op. Noemde ook overal zo te horen zonder tegenzin alle treinen waarop overgestapt kan worden. Ze bestaan dus nog wel, wel willende conducteurs
ik 2 keer. Op 418 km.
Eentje riep zelfs om dat je in Apeldoorn kon overstappen voor de stoptrein naar Osseveld, Rijssen en Deventer. Kan hun het ook schelen hea
Maar echt. Wat bezielt je om de hele dag naar het instrumentenpaneel van een trein te staren en dan nog te durven staken om werkdruk?
Op vrijdag 12 december 2014 23:55 schreef JDude het volgende: Maar echt. Wat bezielt je om de hele dag naar het instrumentenpaneel van een trein te staren en dan nog te durven staken om werkdruk?
Walgelijke instelling daar. Echt een zwaar mentaliteitsprobleem. En na een half jaar centen geharkt te hebben gaat Simon Snijbloem nu ook ergens aandacht aan besteden heb ik begrepen, dus we gaan maar vast op de knietjes
Op vrijdag 12 december 2014 23:29 schreef JDude het volgende: Vandaag voor het eerst ooit iets in de trein laten liggen trouwens. Gelukkig was het in de sprinter die keert op Tilburg universiteit zodat ik het daar alsnog uit het bagagerek kon plukken.
Ze hebben tweedeklas banken opnieuw bekleed voor de eerste klas enzo. Die bak is destijds ook nooit eerste klas geweest, originele banken voor de eerste klas zullen wel op geweest zijn. En helaas hebben deze DDAR'en in de tweede klas alleen maar planken, en niet meer één bak met banken.
Alle treinen van DB rond Bad Harzburg-Hannover rijden vandaag met een bordje achter het raam bij de lok én stuurstand. Initiatief van het personeel, niet van het management.
Die laatste zin bedoelt men natuurlijk niet bloedserieus.