Je kunt dan ook nooit iedereen te vriend houden (en zeker niet iemand als ik niet neequote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef Fera het volgende:
[..]
Eerste indrukken zijn goed.Ben blij dat ik een positieve achterlaat. Niet bij iedereen, heb ik ervaren, maar die mensen vind ik dan ook minder belangrijk.
Ook geen mannenmagneet?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:16 schreef Samzz het volgende:
Ik ben geen mensenmagneet, denk ik zo.
Hoezo danquote:Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn nerdschap gaat soms een beetje ver
Maar zelf ben ik er trots op
Verre van, denk ikquote:Op woensdag 10 december 2014 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ook geen mannenmagneet?
Je uiterlijk gezien ben je best wel...opvallend (in positieve zin)
Denk dat je dat best wel bent Sammie. Maar dat je dat zelf af en toe niet in de gaten hebt omdat je geen ramen gebouwd hebt in je muur.quote:
Oh, als je obsessief fanboydom van Tolkienboeken, excessief spelen van MMO's en hele dagen aan coderen besteden normaal vindt, ben ik het hoorquote:Op woensdag 10 december 2014 20:19 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Hoezo dan? Je komt nog enigzins normaal over
Ik zie geen gekke dingen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als je obsessief fanboydom van Tolkienboeken, excessief spelen van MMO's en hele dagen aan coderen besteden normaal vindt, ben ik het hoor
Klinkt eigenlijk wel schattigquote:Op woensdag 10 december 2014 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als je obsessief fanboydom van Tolkienboeken, excessief spelen van MMO's en hele dagen aan coderen besteden normaal vindt, ben ik het hoor
Precies. Kijk als ze net als kaneel fan van aquaman comics was dan was het een ander verhaalquote:
Beetje simpele spelletjes namaken, een beetje te lui zijn om mijn eigen huiswerk op te lossen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:21 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Klinkt eigenlijk wel schattig. Wat voor codeerwerk doe je dan ?
Leuke omschrijvingquote:Op woensdag 10 december 2014 20:20 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Denk dat je dat best wel bent Sammie. Maar dat je dat zelf af en toe niet in de gaten hebt omdat je geen ramen gebouwd hebt in je muur.
Niet het zou kunnen, het is zo.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Leuke omschrijving. En het zou kunnen, mijn zelfbeeld is niet al te best, dus ik geloof er niet zo in
.
Roy heeft gelijkquote:Op woensdag 10 december 2014 20:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Leuke omschrijving. En het zou kunnen, mijn zelfbeeld is niet al te best, dus ik geloof er niet zo in
.
Ach, laat ze lekker. Het is toch juist leuk als iemand daadwerkelijk met zijn/haar passie bezig is?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Oh, en iedereen die geen studiegenoot van me is haat op de stenenliefde
Hahaha heerlijk ontwijkend gedragquote:Op woensdag 10 december 2014 20:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beetje simpele spelletjes namaken, een beetje te lui zijn om mijn eigen huiswerk op te lossen.
Ultiem vermaak vind ik het.
Petrafiliequote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
De enige stenen die leuk zijn (quartz)kristalenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Loka is gewoon ontzettend tof omdat ze zichzelf durft te blijven (iets waar best wel veel mensen moeite mee hebben). Das gewoon iets waar ik gek op benquote:Op woensdag 10 december 2014 20:19 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Hoezo dan? Je komt nog enigzins normaal over
Jij bent hartstikke leuk hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, het is een mooie vaardigheid om ervaring mee te hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:27 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Hahaha heerlijk ontwijkend gedrag. Maar dat is opzich wel vet! Ik bedoel coderen wordt steeds belangrijker. Zoiets 'simpels' als werken met het programma Matlab is daar ook een voorbeeld van
.
Afgezien van dat laatste scoorde ik een direct hitquote:Op woensdag 10 december 2014 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ook wel ja.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Leer jij ook dingen over aardwarmte?
Mod jij ook games enzo?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beetje simpele spelletjes namaken, een beetje te lui zijn om mijn eigen huiswerk op te lossen.
Ultiem vermaak vind ik het.
Fortran is dan weer wel jammer jaquote:Op woensdag 10 december 2014 20:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, het is een mooie vaardigheid om ervaring mee te hebben.
Voor mijn opleiding moet ik met Fortran werkenDat is wel een beetje jammer.
Fossielen zijn ook tofquote:Op woensdag 10 december 2014 20:28 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
De enige stenen die leuk zijn (quartz)kristalen
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:31 schreef Fera het volgende:
Ik moet zeggen, nu ik meer les krijg over geologie en bodemkunde dat ik het steeds leuker ga vinden. Al vind ik het vaak wel veel stof.
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:31 schreef Fera het volgende:
Ik moet zeggen, nu ik meer les krijg over geologie en bodemkunde dat ik het steeds leuker ga vinden. Al vind ik het vaak wel veel stof.
Ik wil dat ook nog graag leren, python.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:31 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Fortran is dan weer wel jammer ja. Phyton is dan leuker (lees makkelijker
).
Python heb ik wel mee gewerkt (in de zin van BF2 modden danquote:Op woensdag 10 december 2014 20:31 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Fortran is dan weer wel jammer ja. Phyton is dan leuker (lees makkelijker
).
Wat leer je bij bodemkunde dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:31 schreef Fera het volgende:
Python was zo kut om te leren.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wil dat ook nog graag leren, python.
Nu heb ik vooral nog ervaring met C++ en java enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar was ik vroeger echt extreem mee bezig en ik verzamelde ze ook. Hoe vaak ik wel niet in Winterswijk de groeve in geweest benquote:
Bos- en Natuurbeheer.quote:
Dat valt ook onder programmeren eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Python heb ik wel mee gewerkt (in de zin van BF2 modden dan), maar echt programmeren lukt me gewoon niet
Als kind was ik ook een keer in een verlaten steengroeve, ik hakte van die platte stenen uit een steenwand en af en toe kwam er een gefossiliseerd dier uit tevoorschijn!quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef yats het volgende:
[..]
Daar was ik vroeger echt extreem mee bezig en ik verzamelde ze ook. Hoe vaak ik wel niet in Winterswijk de groeve in geweest ben
Heb je informatica gestudeerdquote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Python was zo kut om te leren.
Vooral nutteloos omdat niemand er na dat vak meer iets mee gedaan heeft, maar andere programma's ging gebruiken.
Veel plezier Thijs !quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef El_Thijs het volgende:
Vanavond nog lekker een avondje poolen, tot later allen
Bodemkunde gaat over de bovenste laag en geologie meer over de ondergrond. Je gaat in detail in op dingen als verzuring, ontkalking, verwering, verbruining. Lutum en leemdeeltjes.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat leer je bij bodemkunde dan?
Geologie heb ik ook een beetje gehad, met betrekking tot Nederland dan. Formatie van Kootwijk, Twente, Drenthe, Oosterhout, Breda, Scheemda.
Nee, Biologie.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Heb je informatica gestudeerd?
Maar het is volgens mij een best goede taal om de basis in geleerd te hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Python was zo kut om te leren.
Vooral nutteloos omdat niemand er na dat vak meer iets mee gedaan heeft, maar andere programma's ging gebruiken.
Veel plezier gozer!quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef El_Thijs het volgende:
gaafquote:Op woensdag 10 december 2014 20:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, alleen in mijn jeugd wel eens wat zoo tycoon enzo gemod
Naja, ik kan bijvoorbeeld geen eigen code schrijvenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat valt ook onder programmeren eerlijk gezegd.
Tot later!quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef El_Thijs het volgende:
Graag gedaan, niets mis met de waarheid zeggen.quote:
Het neemt ook zo veel tijd inquote:Op woensdag 10 december 2014 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
gaaf
[..]
Naja, ik kan bijvoorbeeld geen eigen code schrijvenIk weet nooit waar en hoe ik moet beginnen dus limiteerde ik me tot wat handig knip en plakwerk
Mensen die -echt- kunnen coden, dat vind ik gewoon awesomewant dat is iets wat ik niet kan (heb het al meerdere malen geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet
)
Ja.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:37 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
O dus je bent nu een ras echte bioloog?
De basis wel, ja. Wat ik hoorde van de meeste mensen die ook zulke dingen moeten doen, is Python echter een rukprogramma en weigert men het te gebruiken. Ik ben er geen expert in natuurlijk, maar voor wat wij moesten kunnen was het totaal overbodig.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar het is volgens mij een best goede taal om de basis in geleerd te hebben.
En geschikt voor veel verschillende toepassingen.
quote:
quote:
Thanks!quote:
Ik toevallig wel..en het was geen succesquote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Heb je informatica gestudeerd?
Ik moest lachen en huilen tegelijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef -Strawberry- het volgende:
http://youmakemetouchyourhandsforstupidreasons.ytmnd.com/
Dit blijft geniaal.
Goeie workflow is wel belangrijkquote:Op woensdag 10 december 2014 20:38 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Het neemt ook zo veel tijd in. Het is dat ik steeds minder tijd heb (lees minder goed manage
).
Je kunt het altijd lerenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik wou dat ik goed was geweest in beta vakken.Biologie is tof.
Misschien.quote:
Je kunt niet alles hebben hequote:Op woensdag 10 december 2014 20:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik toevallig wel..en het was geen succes
Ik kwam niet verder dan batchbestandenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:39 schreef Royco1 het volgende:
vroegah leerde we de basis in Pascal.
Schrijf eerst op papier uit wat je programma moet doen, en ga het dan in stukken verdelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
gaaf
[..]
Naja, ik kan bijvoorbeeld geen eigen code schrijvenIk weet nooit waar en hoe ik moet beginnen dus limiteerde ik me tot wat handig knip en plakwerk
Mensen die -echt- kunnen coden, dat vind ik gewoon awesomewant dat is iets wat ik niet kan (heb het al meerdere malen geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet
)
Kloptquote:Op woensdag 10 december 2014 20:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je kunt niet alles hebben he.
Aahh oké. Ik heb alleen een vak bodem&ondergrond gehad daar had het geen aparte naam.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef Fera het volgende:
[..]
Bodemkunde gaat over de bovenste laag en geologie meer over de ondergrond. Je gaat in detail in op dingen als verzuring, ontkalking, verwering, verbruining. Lutum en leemdeeltjes.
Ja okay, maar het waren gewoon niet mijn beste vakken en dus ben ik wat anders gaan doen. Anders had ik bijvoorbeeld liever geneeskunde gestudeerd.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:39 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je kunt het altijd leren. Het is serieus een illusie dat je er niet per se goed in bent
.
Gewoon lekker een beetje blijven kloten met modden dan, lekker er mee bezig zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt
Maar zoveel heb ik niet hoorIk ben niet bepaald geslaagd in alle facetten van het leven
Voor mij is het modden van games een beetje hetzelfde wat voor anderen het maken van een sudoku is zeg maar
Die dingen vond ik nooit leukquote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef Fera het volgende:
[..]
Bodemkunde gaat over de bovenste laag en geologie meer over de ondergrond. Je gaat in detail in op dingen als verzuring, ontkalking, verwering, verbruining. Lutum en leemdeeltjes.
Het ding is dat ik steeds tegen mezelf aan loop (te chaotisch, te vergeetachtig, minnetjes en plusjes omdraaien, tikfouten, geen overzicht kunnen hebben, slordig coderen (met heul veel comments erbij, anders weet ik na een dag niet meer wat een stukje code doetquote:Op woensdag 10 december 2014 20:41 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Schrijf eerst op papier uit wat je programma moet doen, en ga het dan in stukken verdelen.
En dan ga je de code er bij schrijven.
Heel simpel gezegd natuurlijk.
GIS leer ik nu ook. Best wel een tof programma.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:42 schreef Chai het volgende:
[..]
Aahh oké. Ik heb alleen een vak bodem&ondergrond gehad daar had het geen aparte naam.
Het wordt bij ons nooit echt technisch, krijgen van alles een beetje. Ook een minibeetje natuurkunde van een docent wiens uitleg ik continue verkeerd begreep.Was helemaal niet slecht erin, maar de stappen in zijn berekeningen volg ik nog steeds niet, want ik doe het zelf anders.
En GIS ook ooit gehad, maar ook weer vergeten, want heb er niet echt mee hoeven werken.
Liefst zonder.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Met of zonder jachtgeweer?
Ik codeer juist op een heel autistische manier, ook bijna nooit errorsquote:Op woensdag 10 december 2014 20:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het ding is dat ik steeds tegen mezelf aan loop (te chaotisch, te vergeetachtig, minnetjes en plusjes omdraaien, tikfouten, geen overzicht kunnen hebben, slordig coderen (met heul veel comments erbij, anders weet ik na een dag niet meer wat een stukje code doet).
Dat is dan ook dood leuk scheikunde op dat punt haha.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die dingen vond ik nooit leuk
Dus ik ben maar de meer natuurkundige kant opgegaan, minder uit je hoofd leren
Zolang je psychologie ook leuk vindt, dan is het niet erg tochquote:Op woensdag 10 december 2014 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja okay, maar het waren gewoon niet mijn beste vakken en dus ben ik wat anders gaan doen. Anders had ik bijvoorbeeld liever geneeskunde gestudeerd.
Milieukunde.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:44 schreef Fera het volgende:
[..]
GIS leer ik nu ook. Best wel een tof programma.
Wat doe jij dan precies?
Ik vind het leuker nu ik het meer begin te begrijpen, maar het blijft wel een minder interessant onderdeel. Ik heb veel meer met de vegetatie en fauna.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die dingen vond ik nooit leuk
Dus ik ben maar de meer natuurkundige kant opgegaan, minder uit je hoofd leren
Ga ik zeker doenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:42 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gewoon lekker een beetje blijven kloten met modden dan, lekker er mee bezig zijn.
Dat is toch juist vrij technisch? Tenminste, die indruk had ik wel.quote:
Ik vergeet bijna altijd ;quote:Op woensdag 10 december 2014 20:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik codeer juist op een heel autistische manier, ook bijna nooit errors
Een vak van gehad. Iets wat best interessant had kunnen zijn in de handen van een goede docent en een minder bevooroordeeld publiek.quote:
Bij mij op school niet. Is meer gebiedsontwikkeling en bedrijfsmilieudoorlichting.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is toch juist vrij technisch? Tenminste, die indruk had ik wel.
Verschilt heel erg per opleiding. Hier in Utrecht is het totaal niet technisch.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is toch juist vrij technisch? Tenminste, die indruk had ik wel.
Maar met is wel stoerder toch?quote:
Goeie debuggingtools zijn dan ook een must voor mijquote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik vergeet bijna altijd ;. Het is dat de programma dat ook leuk aangeeft
.
Ah, oké.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Bij mij op school niet. Is meer gebiedsontwikkeling en bedrijfsmilieudoorlichting.
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar met is wel stoerder toch?
Ik zie het al voor me
"Meneer, je mag hier niet van die zeldzame plantjes plukken"
"Sais who?"
*haalt geweer van onder haar jas tevoorschijn*
"Sais the girl with the gun"
Als ik straks een baan kan vinden niet nee.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:45 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zolang je psychologie ook leuk vindt, dan is het niet erg toch?
Psychologie is ook leukquote:Op woensdag 10 december 2014 20:45 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zolang je psychologie ook leuk vindt, dan is het niet erg toch?
Sterker nog een vriend die informatica studeert had als grap een griekse vraagteken ; gebruikt in de code van iemand andersquote:Op woensdag 10 december 2014 20:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goeie debuggingtools zijn dan ook een must voor mij![]()
Dat is zeker waar. Het is wel lullig als je iets studeert en je kunt er achteraf niets meequote:Op woensdag 10 december 2014 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik straks een baan kan vinden niet nee.
Maar dat weet je met andere opleidingen ook niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik straks een baan kan vinden niet nee.
Oh wat smerigquote:Op woensdag 10 december 2014 20:50 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Sterker nog een vriend die informatica studeert had als grap een griekse vraagteken ; gebruikt in de code van iemand anders.
Dat dus, dat was mijn tweede keus na rechten.quote:
Dat dus, zelfs twee masters is geen garantie helaas.Maar in Den Haag vinden ze nog steeds dat ze goed bezig zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar dat weet je met andere opleidingen ook niet.
Het was mijn 3e keus na natuurkunde/sterrenkunde en informaticaquote:Op woensdag 10 december 2014 20:52 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus, dat was mijn tweede keus na rechten.
Ik weet niet of ze dat vinden, volgens mij doen ze maar watquote:Op woensdag 10 december 2014 20:53 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus, zelfs twee masters is geen garantie helaas.Maar in Den Haag vinden ze nog steeds dat ze goed bezig zijn.
Ik kan dus leuk 5 talen, dat is achteraf echt geen pretje. Denk heb je soms van die halve nederlandse zinnenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oh wat smerig![]()
Het is op zich wel een voordeel dat ik meertalig ben (gewoon spreektalen bedoel ik dan)
Als ik een comment schrijf, doe ik dat gewoon in het Nederlands (code is vrijwel altijd in het Engels enzo), zo kan ik zien dat ikzelf dat heb neergekalkt als ik die comment ooit weer tegenkom
Dat sowieso, en het maar vreemd vinden dat dingen zoals de huizenmarkt (met name voor starters) problematisch zijn. Hm, misschien hangt dat met hun achterlijke bezuinigingsbeleid samen?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dat vinden, volgens mij doen ze maar wat
Nou je komt wat mij betreft slim genoeg overquote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef Fera het volgende:
Ik wilde vroeger dierenarts worden, maar ik was niet slim genoeg.
Ja iddquote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik kan dus leuk 5 talen, dat is achteraf echt geen pretje. Denk heb je soms van die halve nederlandse zinnen![]()
.
Maar of dat echt leuk is.. Je hebt altijd te maken met de eigenaren van de dieren. Vriendin van me wilde dit ook altijd, maar heeft toch gekozen voor dierwetenschappen, omdat ze dat uiteindelijk interessanter vond.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef Fera het volgende:
Ik wilde vroeger minister worden, maar toen ik ouder werd ontdekte ik dat ze allemaal maar triest warenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef Fera het volgende:
Ik wilde vroeger wetenschapper wordenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef Fera het volgende:
Ik kan wel roepen dat ik slim ben, maar ik heb niet het papiertje om het te bewijzen. But that's okay, ik ben tevreden met waar ik nu ben.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:55 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou je komt wat mij betreft slim genoeg over. Wellicht is het een soort onderbewuste 'onderzekerheid'?
O pleasequote:Op woensdag 10 december 2014 20:53 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus, zelfs twee masters is geen garantie helaas.Maar in Den Haag vinden ze nog steeds dat ze goed bezig zijn.
Op zich wel een nobel streven, minister worden. Van jongs af aan al het land beter willen maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger minister worden, maar toen ik ouder werd ontdekte ik dat ze allemaal maar triest waren
Dat lijkt me dan weer niets voor mij. Ik heb wel dierverzorging afgemaakt. Dat vond ik echt heel erg leuk. Alleen kon ik er nergens werk in vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar of dat echt leuk is.. Je hebt altijd te maken met de eigenaren van de dieren. Vriendin van me wilde dit ook altijd, maar heeft toch gekozen voor dierwetenschappen, omdat ze dat uiteindelijk interessanter vond.
Je had hier verandering in kunnen brengen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger minister worden, maar toen ik ouder werd ontdekte ik dat ze allemaal maar triest waren
Raar. Mbo is ook veel goedkoper. :Squote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
O please. Ze willen nu een leuke leenstelsel voor studenten invoeren in 2015 en maar dood leuk voor mbo studenten gratis ov aanbieden. Niet lullig bedoelt, maar serieus er zijn zo veel mbo's op fiets afstand.
Ik wilde wel politiek actief worden, maar kan me niet echt helemaal in een partij vinden op dit moment.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:57 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niets voor mij. Ik heb wel dierverzorging afgemaakt. Dat vond ik echt heel erg leuk. Alleen kon ik er nergens werk in vinden.
[..]
Je had hier verandering in kunnen brengen.
-studieschuld af moeten betalenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:54 schreef yats het volgende:
[..]
Dat sowieso, en het maar vreemd vinden dat dingen zoals de huizenmarkt (met name voor starters) problematisch zijn. Hm, misschien hangt dat met hun achterlijke bezuinigingsbeleid samen?
Je moet er ook de motivatie voor hebbenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik kan wel roepen dat ik slim ben, maar ik heb niet het papiertje om het te bewijzen. But that's okay, ik ben tevreden met waar ik nu ben.
Vergeet ook niet het bestraft worden als je netjes voor een eerste huis spaart.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef bamibij het volgende:
[..]
-studieschuld af moeten betalen
-laag kutstartsalarisje
-net te veel verdienen voor een sociale huurwoning en nog niet mogen kopen
Echt toppers in den Haag
Dat dusquote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde wel politiek actief worden, maar kan me niet echt helemaal in een partij vinden op dit moment.
Een mbo'er kost ook minder dan een universitaire studentquote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Fera het volgende:
[..]
Raar. Mbo is ook veel goedkoper. :S
Ja, betavakken zijn ook niet mijn sterkste punt. Ik heb er nu al wat moeite mee, hoewel het betagehalte hier op zich wel meevalt.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef yats het volgende:
Ik wilde vroeger ook dierenarts worden, alleen is mijn ontwikkeling qua betavakken langzamer geweest dan qua alphavakken. Inloten kon ik dus wel vergeten, maar gelukkig wist ik dat al vanaf de 4e klas.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wilde wel politiek actief worden, maar kan me niet echt helemaal in een partij vinden op dit moment.
Dat is ook wel zo. Maar ja, als dierenarts moet je die toch wel echt hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:59 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je moet er ook de motivatie voor hebben. And don't get me started over diploma's
. Ik ken serieus mensen die afgestudeerd aan de universiteit zijn en achteraf zo weinig kunnen.
En mensen die afgestudeerd zijn aan de universiteit en een baan hebben leveren dan ook achteraf via belastingen meer in de staatskas dan de gemiddelde mbo'er.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Een mbo'er kost ook minder dan een universitaire student
Maar dan vind ik het raar dat zij wel gratis OV krijgen en de rest niet. En inderdaad, vaak zijn die scholen veel dichterbij. Er zijn zelfs dorpen met een mbo.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Een mbo'er kost ook minder dan een universitaire student
Ja klopt, point being?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
En mensen die afgestudeerd zijn aan de universiteit en een baan hebben leveren dan ook achteraf via belastingen meer in de staatskas dan de gemiddelde mbo'er.
Een soort Groenlinks, maar dan beter.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
We moeten onze eigen partij maar oprichten.
Het lijkt er op alsof we hier iig veel kennis hebben op het gebied van milieu en dierenwelzijn.
Gratis OV blijft toch nog gewoon voor alle studenten voorlopig?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het raar dat zij wel gratis OV krijgen en de rest niet. En inderdaad, vaak zijn die scholen veel dichterbij. Er zijn zelfs dorpen met een mbo.
En niet linksquote:Op woensdag 10 december 2014 21:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Een soort Groenlinks, maar dan beter.
Zolang we eerlijk zijn, zijn we sowieso beter dan GL.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Een soort Groenlinks, maar dan beter.
Echt links bestaat ook helemaal niet in de huidige politiekquote:
Mbo krijgt nu ook al ov (net als de rest van HBO en universitair Nederland).quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het raar dat zij wel gratis OV krijgen en de rest niet. En inderdaad, vaak zijn die scholen veel dichterbij. Er zijn zelfs dorpen met een mbo.
Dat het een beetje gek is dat er voor deze (toekomstige) universiteit studenten een leenstelsel komt. Het werkt een beetje ontmoedigend wat mij betreft.quote:
Dat hangt er vanaf wat jij als Links zou betitelen denk ik. Iedereen lijkt daar zijn of haar eigen invulling aan te geven.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Echt links bestaat ook helemaal niet in de huidige politiek
Eigenlijk zit er ook bijna geen verschil tussen links en rechts hier op het moment.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Echt links bestaat ook helemaal niet in de huidige politiek
Jaquote:Op woensdag 10 december 2014 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gratis OV blijft toch nog gewoon voor alle studenten voorlopig?
Ik ben niet rechts.quote:
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zolang we eerlijk zijn, zijn we sowieso beter dan GL.
Sowieso waar staat links eigenlijk voor?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat jij als Links zou betitelen denk ik. Iedereen lijkt daar zijn of haar eigen invulling aan te geven.
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik ben niet rechts.
Ook niet extreem links trouwens.
[..]
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.
Ja, dat weet ik. Maar ik dacht dat je bedoelde dat het voor hbo en WO werd afgeschaft en voor mbo niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Mbo krijgt nu ook al ov (net als de rest van HBO en universitair Nederland).
Enige wat verandert is dat mbo'ers <18 vanaf 2019 ook al ov krijgen. Omdat vmbo korter duurt dan havo/vwo en er dus veel meer <18jarigen op mbo zitten dan op hbo en wo. Best logisch toch?
Ah ja klopt. Het kan niet zo zijn dat je en geen stufi vangt en later relatief meer gaat bijdragen. Dan de belastingen omlaag idd, ik ben ook (ideologisch) fel tegen het leenstelsel inderdaadquote:Op woensdag 10 december 2014 21:03 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat het een beetje gek is dat er voor deze (toekomstige) universiteit studenten een leenstelsel komt. Het werkt een beetje ontmoedigend wat mij betreft.
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik ben niet rechts.
Ook niet extreem links trouwens.
[..]
Soms denk ik dat het sowieso niet moeilijk is om beter politiek te bedrijven dan wat er nu is. Maar dat is waarschijnlijk wel erg makkelijk gezegd.
Inderdaad. Eigenlijk mag het hele systeem wel op de schop. Maar ja, niemand die dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.
Ik ben goed in martelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
We moeten onze eigen partij maar oprichten.
Het lijkt er op alsof we hier iig veel kennis hebben op het gebied van milieu en dierenwelzijn.
Dat het ergens anders slechter is betekent niet dat we hier maar tevreden moeten zijn. Er is altijd ruimte voor verbetering.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.
quote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk veel mensen niet, ik denk (even kort door de bocht) zowel links als rechtsquote:Op woensdag 10 december 2014 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Pics?quote:
Ome Geert en z'n lekkere volkse jongens van de pvv. Oh nee, zo slecht is dat cultuurtje nog nietquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Fera het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk mag het hele systeem wel op de schop. Maar ja, niemand die dat voor elkaar krijgt.
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hebben we het in Nederland eigenlijk wel goed. We zeiken eerlijk gezegd ergens wel veel. Je hoeft maar in noem maar op Amerika te kijken en dan heb je een ander beeld hoor.
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat het ergens anders slechter is betekent niet dat we hier maar tevreden moeten zijn. Er is altijd ruimte voor verbetering.
Ja en naar Afrika. Maar dan nog mag het wel beter.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mn vriendin wil mn haar knippen!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Myraela het volgende:
Maar het staat wel leuk, al wil ik het stiekem wel weer lang laten groeien.
Tegenwoordig nergens meer voor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sowieso waar staat links eigenlijk voor?
Er is wel een en ander veranderd de laatste 15 jaar, ook qua cultuur.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat het cultuurtje daar ook maar weinig open staat voor verandering, hoe graag je het ook wil.
Hoofd KGBquote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben goed in martelen.
Regel jij een baan bij de AIVD voor me.
Wat voor gebieden?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.
Nou meer in de trand dat het studeren daar zo verdomd duur is. Als je in een beetje fatsoenlijke universiteit wilt komen. In Nederland is dat dan weer goed geregeld wat mij betreft en ook nog eens 'redelijk' betaalbaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Amerika is natuurlijk een breed begrip. Genoeg gebieden in Amerika waar ik het beleid wel prima vind.
Burgemeester lijkt me wel wat.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Ach, je kunt het toch nooit goed doen in de politiek. Zoveel belangen waarmee je rekening moet houden, het beperkte geld dat ervoor beschikbaar is en de regeringsstructuur die belemmert dat je volledig je partijprogramma kan naleven. Lijkt me een kutbaan.
Een standpunt is toch ook helemaal niet nodig, dan kan je tenminste niet beticht worden van draaienquote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tegenwoordig nergens meer voor.
Ja dat dan weer wel. Maar echt talent hebben voor iets wordt er wel weer beloond.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou meer in de trand dat het studeren daar zo verdomd duur is. Als je in een beetje fatsoenlijke universiteit wilt komen. In Nederland is dat dan weer goed geregeld wat mij betreft en ook nog eens 'redelijk' betaalbaar.
Het verdient wel aardig.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Ach, je kunt het toch nooit goed doen in de politiek. Zoveel belangen waarmee je rekening moet houden, het beperkte geld dat ervoor beschikbaar is en de regeringsstructuur die belemmert dat je volledig je partijprogramma kan naleven. Lijkt me een kutbaan.
Dat vind ik wel een serieus goed systeem.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja dat dan weer wel. Maar echt talent hebben voor iets wordt er wel weer beloond.
Klopt je zult het eigenlijk nooit goed doenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Zo slecht is Amerika inderdaad nog niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De meer liberale gebieden, Oregon en dergelijke.
Eens, ja.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:08 schreef Fascination het volgende:
Dat is toch een ander woord voor bestuurder?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Het beste word je crimineel, dat loont.
Ben ik te risicomijdend voor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Daar ben ik dan weer teveel een watje voorquote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederlandquote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben ik te risicomijdend voor.
Die hebben meer erecodes dan politiciquote:Op woensdag 10 december 2014 21:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Eens, ja.
Precies 10 daagjes straatjes vegenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederland
Daar komt dan wel weer een veroordeling aan te pasquote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Precies 10 daagjes straatjes vegen![]()
Ik kan het ook niet, hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben ik te risicomijdend voor.
Paar uurtjes schoffelen, best te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach voor een dubbele moordquote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar komt dan wel weer een veroordeling aan te pas
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zolang je niemand vermoord of een verkeersovertreding begaat, kom je er bijna altijd mee weg.
Shoplifting?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Myraela het volgende:
Ik moest 4 uur in een winkel werken.
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is het rechtssysteem best wel ruk in Nederland
Nee, hoor. De pakkans is ruk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is het rechtssysteem best wel ruk in Nederland
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.quote:
Serieus, zoek de percentages maar na. Om te huilen gewoon.quote:
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.
"Wauw, ik zie nu in hoe zwaar winkeleigenaren het hebben. Ik zal het nooit meer doen".quote:Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doen ze ook met pedo's.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.
Ik vond het gewoon grappig verwoord.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Serieus, zoek de percentages maar na. Om te huilen gewoon.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doen ze ook met pedo's.
Oh, veroordeelt voor onzedelijke handelingen met kinderen, laten we hem te werk stellen als concierge op een lagere school.
Wat dacht je van een overvaller die iemand wil beroven maar vervolgens van het slachtoffer een paar klappen krijgt waarna het slachtoffer vervolgens voor de rechter komt?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.
Right...Een echte dubbele moord levert in Nederland gemiddeld 18 jaar cel op. Al zijn er ook die er levenslang voor gekregen hebben.quote:
Ik wou het niet zeggen...quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.
Cijfers zijn cijfers yats.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.
Ook genoeg waarvan de vrouw een zielig lulverhaal op heeft gehangen om die man erbij te naaien, die worden wel gestraft.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Cijfers zijn cijfers yats.
Pakkans voor de meeste criminaliteit is gewoon lachwekkend laag.
Is een heel artikel over geweest dat je er gewoon mee wegkomt.
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachters wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
Ik zou willen dat het een grap was.quote:
Linkje naar dat onderzoek?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachters wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachtersverdachten wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
Serious.....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doen ze ook met pedo's.
Oh, veroordeelt voor onzedelijke handelingen met kinderen, laten we hem te werk stellen als concierge op een lagere school.
Zie PI.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef yats het volgende:
[..]
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.
De pakkans is laag inderdaad, maar dat ligt niet aan ons rechtssysteem maar aan bezuinigingen bij politie en justitie.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kijk naar de PI, aap.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef yats het volgende:
[..]
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.
Zoek zelf maar.quote:
Jeetje, had serieus een beter antwoord verwacht.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat dacht je van een overvaller die iemand wil beroven maar vervolgens van het slachtoffer een paar klappen krijgt waarna het slachtoffer vervolgens voor de rechter komt?
En tegelijkertijd ook wel een beetje jammerquote:Op woensdag 10 december 2014 21:23 schreef Fera het volgende:
Wel cool dat je hiermee mensen die rechten studeren/hebben gestudeerd meteen kan spotten.
Waarom?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ook wel een beetje jammer
Dat dus, al denkt vrijwel iedereen dat levenslang 'maar' 20 jaar is. Idem met ons TBS stelsel, als je daar eenmaal in zit is de kans dat je er niet meer uit komt relatief groot. Daarnaast is de recidive bij TBS'ers lager dan bij 'gewone criminelen', alleen denkt vrijwel iedereen dat het andersom is.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef Samzz het volgende:
Er zijn nog redelijk veel mensen die levenslang hebben gekregen in NL. Gratie doen we in principe niet aan, dus het is ook gewoon echt levenslang.
Behalve voor Lucia de B..
Sorry, maar ik ben meer in de sc-mood en niet echt in de stemming voor een verhit debat enzoquote:Op woensdag 10 december 2014 21:24 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jeetje, had serieus een beter antwoord verwacht.
Het lijkt mij ook moeilijk om verkrachting te bewijzen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Levenslang wordt zelden gegeven in Nederland. Al lijkt het de laatste jaren vaker gegeven te worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef Samzz het volgende:
Er zijn nog redelijk veel mensen die levenslang hebben gekregen in NL. Gratie doen we in principe niet aan, dus het is ook gewoon echt levenslang.
Behalve voor Lucia de B..
En justitie hoort niet bij het rechtssysteem?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:23 schreef yats het volgende:
[..]
De pakkans is laag inderdaad, maar dat ligt niet aan ons rechtssysteem maar aan bezuinigingen bij politie en justitie.
quote:
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:23 schreef Fera het volgende:
Wel cool dat je hiermee mensen die rechten studeren/hebben gestudeerd meteen kan spotten.
Pakkans zegt niks over het rechtssysteem, maar over competentie bij de macht die criminelen op dient te pakken.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
"Is er een jurist in de zaal?"quote:Op woensdag 10 december 2014 21:26 schreef yats het volgende:
[..]Wellicht een goede test voor in een kroeg
Nou ik denk dat een jaar al lang is. Alleen al vanwege het feit dat je niet meer 'vrij' bent om te doen wat je wilt. De tijd gaat dan wel heel erg langzaam lijkt mij dan.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:25 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus, al denkt vrijwel iedereen dat levenslang 'maar' 20 jaar is. Idem met ons TBS stelsel, als je daar eenmaal in zit is de kans dat je er niet meer uit komt relatief groot. Daarnaast is de recidive bij TBS'ers lager dan bij 'gewone criminelen', alleen denkt vrijwel iedereen dat het andersom is.
Omdat dat aangeeft hoe verdraaid het beeld is dat over het rechtssysteem hier heerst, zoietsquote:
Denk dat de media de zaken niet altijd goed weergeven. Je zou de uitspraken eens moeten lezen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ben meer in de sc-mood en niet echt in de stemming voor een verhit debat enzo
Maar er zijn legio gevallen vergelijkbaar met mijn voorbeeld in het nieuws geweest, of kijk je geen nieuws?
Telegraaf laatst over die Pool die mensen had doodgeredenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Denk dat de media de zaken niet altijd goed weergeven. Je zou de uitspraken eens moeten lezen.
Nee, Kaneel. Je kunt op internet iedere levenslang gestrafte terug vinden met de reden waarom.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Levenslang wordt zelden gegeven in Nederland. Al lijkt het de laatste jaren vaker gegeven te worden.
Maar dan hebben we nog steeds iemand die een half cafe dood heeft geschoten (en levenslang heeft) die gewoon regelmatig met verlof mag, en een gezin mag stichten.
Nederland
[..]
En justitie hoort niet bij het rechtssysteem?
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat dat aangeeft hoe verdraaid het beeld is dat over het rechtssysteem hier heerst, zoiets![]()
Het is gewoon superpopulistisch en daar heb ik gewoon niks mee
Is het ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook moeilijk om verkrachting te bewijzen.
Ik zeg toch ook niks over het rechtssysteem? Ik zeg alleen dat de pakkans extreem laag is.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pakkans zegt niks over het rechtssysteem, maar over competentie bij de macht die criminelen op dient te pakken.
Veroordeling gebeurt aan de hand van bewijs. Is er niet afdoende bewijs, dan geen veroordeling.
Sorry maar dat is me nu even teveel werk, zo belangrijk vind ik dit op dit moment ook weer nietquote:Op woensdag 10 december 2014 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Denk dat de media de zaken niet altijd goed weergeven. Je zou de uitspraken eens moeten lezen.
Dat dusquote:Op woensdag 10 december 2014 21:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pakkans zegt niks over het rechtssysteem, maar over competentie bij de macht die criminelen op dient te pakken.
Veroordeling gebeurt aan de hand van bewijs. Is er niet afdoende bewijs, dan geen veroordeling.
quote:
Ik heb op twee locaties na alle gevangenissen van Nederland gezien en ik moet zeggen, ik zou er niet graag zitten. Het is zeker geen 'hotel' zoals soms gezegd word.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:26 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat een jaar al lang is. Alleen al vanwege het feit dat je niet meer 'vrij' bent om te doen wat je wilt. De tijd gaat dan wel heel erg langzaam lijkt mij dan.
Maar wat is er niet goed aan het feit dat één van hen een jurist is?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk eens de discussie tussen Yats en Kaneel
Volgens mij heb ik dat wel gelezen. Iig een of ander vaag artikel waar ik bij god niet uit kon halen wat er nou werkelijk was gebeurd.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Telegraaf laatst over die Pool die mensen had doodgereden
Ik heb niet zo'n zin om nu hier een discussie van te gaan maken. Het gaat me om de 2 verschillende meningen, het gaat allang al niet meer over beroepen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:29 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar wat is er niet goed aan het feit dat één van hen een jurist is?
Waarom nee? Wat was er niet waar van wat ik schreef?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, Kaneel. Je kunt op internet iedere levenslang gestrafte terug vinden met de reden waarom.
En ja, maar justitie gaat niet over de strafmaat.
Maar ik volg niet wat het met mijn opmerking te maken heeft. Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n zin om nu hier een discussie van te gaan maken. Het gaat me om de 2 verschillende meningen, het gaat allang al niet meer over beroepen.
Als je overal camera's hangt en mensen nog meer dingen als vingerafdrukken laat afgeven en laat volgen met drones is de pakkans groter, maar dan zit je weer te huilen over je privacyquote:Op woensdag 10 december 2014 21:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is het ook.
Ik zeg alleen dat op 2 gebieden na de pakkans extreem laag is en het veroordelingspercentage nog lager.
Ben je bestolen of beroofd? Tough shit.
[..]
Ik zeg toch ook niks over het rechtssysteem? Ik zeg alleen dat de pakkans extreem laag is.
Weinigquote:Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar ik volg niet wat het met mijn opmerking te maken heeft. Dat bedoel ik.
Tja dat blijft ook een leuke dilemma en mensen maar roepen. Het is in dit geval het een of anderquote:Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Als je overal camera's hangt en mensen nog meer dingen als vingerafdrukken laat afgeven en laat volgen met drones is de pakkans groter, maar dan zit je weer te huilen over je privacy
Oké. Ik was trouwens niet aan het discussiëren, ik begreep het gewoon niet en vroeg om uitleg.quote:
Ik heb een keer moeten getuigen hier. Een serieaanrander.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Als je overal camera's hangt en mensen nog meer dingen als vingerafdrukken laat afgeven en laat volgen met drones is de pakkans groter, maar dan zit je weer te huilen over je privacy
Gelukkig wel ja. Het is niet ideaal en soms voor mijn gevoel ook niet altijd even terecht, maar het is lang niet zo slecht als door sommigen soms verteld wordtquote:Op woensdag 10 december 2014 21:32 schreef Samzz het volgende:
Onze wetgeving qua strafrecht is trouwens op wetenschap gebaseerd.
Ik heb liever dat de dader die me beroofd niet wordt gepakt (toch verzekerd) dan dat ik in een soort politiestaat met zeer weinig privacy woon. Voor mij absoluut geen moeilijke keuzequote:Op woensdag 10 december 2014 21:32 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja dat blijft ook een leuke dilemma en mensen maar roepen. Het is in dit geval het een of ander.
Dat je alleen levenslang krijgt wanneer je een half café uitmoordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom nee? Wat was er niet waar van wat ik schreef?
Ik vind eerlijk gezegd dat ze daar nu al in doorslaan. Nog meer camera's etc heeft helemaal geen nut. Het is vooral het gebrek aan (opsporings)personeel om alles goed te verwerken wat voor een relatief lage pakkans zorgt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Snap ikquote:Op woensdag 10 december 2014 21:32 schreef Fera het volgende:
[..]
Oké. Ik was trouwens niet aan het discussiëren, ik begreep het gewoon niet en vroeg om uitleg.
Volgens de onderzoeken hier genoemd zijn valse beschuldigingen redelijk zeldzaam:quote:Op woensdag 10 december 2014 21:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
Oh en psst trouwens; lang niet elke ""verkrachter"" is een verkrachter eh. Het is een vrij krachtig wapen wat vrouwen helaas vaak.genoeg inzetten. Ik zou persoonlijk pas schrikken als 50% van de verdachten van verkrachting ook echt veroordeeld werd
Ik kan nooit zoveel met anekdotische bewijslastquote:Op woensdag 10 december 2014 21:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb een keer moeten getuigen hier. Een serieaanrander.
Stond meerdere keren op de camera (in de binnenstad rond het station hangen meerdere camera), meerdere meisjes aangerand. Hij volgde ze naar huis en sloeg daar toe.
Er zijn 3 aangiften tegen hem gedaan. met getuigen en beeldmateriaal. Politie wist wie het was. Deed niks.
Sja, haal dan die camera's maar weg.
Ok dat is dan wel weer te kansloos voor wordenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb een keer moeten getuigen hier. Een serieaanrander.
Stond meerdere keren op de camera (in de binnenstad rond het station hangen meerdere camera), meerdere meisjes aangerand. Hij volgde ze naar huis en sloeg daar toe.
Er zijn 3 aangiften tegen hem gedaan. met getuigen en beeldmateriaal. Politie wist wie het was. Deed niks.
Sja, haal dan die camera's maar weg.
Ik vind het wel ideaal, zo objectief mogelijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Het is niet ideaal en soms voor mijn gevoel ook niet altijd even terecht, maar het is lang niet zo slecht als door sommigen soms verteld wordt
Dat zei ik toch niet? Althans, dat bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat je alleen levenslang krijgt wanneer je een half café uitmoordt.
Levenslang is een heel zware straf, ik vind dat deze relatief vaak gegeven wordt.
Ik bedoelde in theorie is het wel ideaal...alleen de uitvoering laat soms wat te wensen overquote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het wel ideaal, zo objectief mogelijk.
Dat schema kun je bij vrijwel elke misdaad maken helaas.quote:
Ik had het idee dat dat er meer waren. Maar dat valt dus nog mee.quote:
Niks mis met schoffelenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Fera het volgende:
[..]
Paar uurtjes schoffelen, best te doen.
Het zal ook nooit ideal zijn. Het is dan ook maar 1 type wetgeving (om het zo maar even te noemen), die voor iedereen geldt. Mensen zijn ook te verschillend (gelukkig maar), waardoor er verschillende situaties zijn en ontstaan. Je kunt ook moeilijk iedereen per situatie een 100% gerichte straf geven, die er ook voor zorgt dat de 'gestrafte' persoon er daadwerkelijk zelf beter van wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Het is niet ideaal en soms voor mijn gevoel ook niet altijd even terecht, maar het is lang niet zo slecht als door sommigen soms verteld wordt
Ja idd dat zou me wat zijnquote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de dader die me beroofd niet wordt gepakt (toch verzekerd) dan dat ik in een soort politiestaat met zeer weinig privacy woon. Voor mij absoluut geen moeilijke keuze
Zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. En moorden in koelen bloede is geloof ik vrij zeldzaam... Zelfs moordenaars hebben gevoel, tenzij sadist.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat zei ik toch niet? Althans, dat bedoelde ik niet.
Ik gaf het aan als voorbeeld dat ik ons systeem bizar vind.
Dat kan. Ik vind persoonlijk dat als je een moord pleegt zonder verzachtende omstandigheden dat je eigenlijk nooit meer vrij zou mogen komen. Los van eventuele recidive. Er is niks zwaarders dat je kunt doen dan iemand zijn leven ontnemen. De strafmaat mag daar dan ook naar zijn.
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ok dat is dan wel weer te kansloos voor worden.
Dat is zo. Mensen, hé.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik bedoelde in theorie is het wel ideaal...alleen de uitvoering laat soms wat te wensen over
HAHAHAHA WAT! Ik weet dat dat de richtlijnen zijn, maar je bent ook nog eens fucking serieus?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.
Ik moest hun bellen, en zij zouden wel komen. :y![]()
Ondanks dat ik op 5 minuten van het bureau woon, deden ze er een kwartier over om eens langs te komen. Sja, ik had kennelijk die man moeten vragen of hij wilde blijven staan wachten.
Denk dat je gelijk hebt. Ik heb eens gehoord dat als mensen daadwerkelijk de details weten van zaken (de nuance), dat ze het dan meestal wel eens zijn met de uitspraak. Eens kijken of ik dat onderzoek terug kan vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ligt eraan wat hij doet op het moment dat je hem zietquote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.
Ik moest hun bellen, en zij zouden wel komen. :y![]()
Ondanks dat ik op 5 minuten van het bureau woon, deden ze er een kwartier over om eens langs te komen. Sja, ik had kennelijk die man moeten vragen of hij wilde blijven staan wachten.
Ze straffen zelfs gemiddeld lagerquote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Ik heb eens gehoord dat als mensen daadwerkelijk de details weten van zaken (de nuance), dat ze het dan meestal wel eens zijn met de uitspraak. Eens kijken of ik dat onderzoek terug kan vinden.
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. En moorden in koelen bloede is geloof ik vrij zeldzaam... Zelfs moordenaars hebben gevoel, tenzij sadist.
De strafmaat is echt goed in NL, wetenschappelijk onderbouwd, niet vanuit onderbuikgevoel of oog om oog principe.
Ik zou willen dat ik een grap maakte.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
HAHAHAHA WAT! Ik weet dat dat de richtlijnen zijn, maar je bent ook nog eens fucking serieus?![]()
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ligt eraan wat hij doet op het moment dat je hem ziet.
Ik ken deze zaak niet, maar je formulering van deze post is wel een stuk onderbuikeriger dan je voorgaande posts.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?
Je mag het onderbuik noemen, wel zo gemakkelijk. Ik vind alles minder dan levenslang zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
Ik weet niet wie dat isquote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?
Je mag het onderbuik noemen, wel zo gemakkelijk. Ik vind alles minder dan levenslang zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
oja?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:36 schreef Harmankardon het volgende:
Bij verkrachting is het ook van belang te weten of je het hebt over de juridische term of de ''straatterm'' want dat scheelt een slok op een borrel.
Punt is dus dat het draait om wat voor de maatschappij als geheel het best is. Als ons strafsysteem was ingericht op vergelding voor de slachtoffers lieten we die de dader wel kapot slaan of castreren ofzoquote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
Dat zeg ik, ligt eraan wat hij doet. Loopt hij voorbij, dan mag je niks doen. Betrap je hem heterdaad, dan mag je wel ingrijpen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik een grap maakte.
Ik heb gvd 6 uur op het politiebureau doorgebracht en mijn ex had een trauma en durfde niet meer alleen te rijden in het donker.
Politie is je beste vriend
[..]
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.
Nou mooi is dat danquote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik een grap maakte.
Ik heb gvd 6 uur op het politiebureau doorgebracht en mijn ex had een trauma en durfde niet meer alleen te rijden in het donker.
Politie is je beste vriend
[..]
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.
Maar geen vergelding geeft ze wel een verdomd slecht gevoel.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet niet wie dat is. En ik ken ook de details van zijn zaak niet.
Je straft niet enkel om vergelding, vergelding geeft slachtoffers en nabestaanden geen voldoening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |