Nee, hoor. De pakkans is ruk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is het rechtssysteem best wel ruk in Nederland
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.quote:
Serieus, zoek de percentages maar na. Om te huilen gewoon.quote:
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.
"Wauw, ik zie nu in hoe zwaar winkeleigenaren het hebben. Ik zal het nooit meer doen".quote:Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt praktisch geen kans om veroordeeld te worden in Nederland
Doen ze ook met pedo's.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wat is de gedachte daarachter? Oh ze steelt uit een winkel, laten we haar in een winkel werken dan leert ze wel wat respect voor winkels.
Ik vond het gewoon grappig verwoord.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Serieus, zoek de percentages maar na. Om te huilen gewoon.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doen ze ook met pedo's.
Oh, veroordeelt voor onzedelijke handelingen met kinderen, laten we hem te werk stellen als concierge op een lagere school.
Wat dacht je van een overvaller die iemand wil beroven maar vervolgens van het slachtoffer een paar klappen krijgt waarna het slachtoffer vervolgens voor de rechter komt?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie hiervoor.
Right...Een echte dubbele moord levert in Nederland gemiddeld 18 jaar cel op. Al zijn er ook die er levenslang voor gekregen hebben.quote:
Ik wou het niet zeggen...quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.
Cijfers zijn cijfers yats.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit...ik had jou niet als populist ingeschat kaneel. Dat valt me tegen.
Ook genoeg waarvan de vrouw een zielig lulverhaal op heeft gehangen om die man erbij te naaien, die worden wel gestraft.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Cijfers zijn cijfers yats.
Pakkans voor de meeste criminaliteit is gewoon lachwekkend laag.
Is een heel artikel over geweest dat je er gewoon mee wegkomt.
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachters wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
Ik zou willen dat het een grap was.quote:
Linkje naar dat onderzoek?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachters wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb paar dagen geleden (toen het hier over verkrachting ging) nog opgezocht, en minder dan 1% van de verkrachtersverdachten wordt uiteindelijk veroordeeld. Zielig gewoon.
Serious.....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doen ze ook met pedo's.
Oh, veroordeelt voor onzedelijke handelingen met kinderen, laten we hem te werk stellen als concierge op een lagere school.
Zie PI.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef yats het volgende:
[..]
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Rechters straffen veel te laag, kun je niet maken naar de nabestaanden.
De pakkans is laag inderdaad, maar dat ligt niet aan ons rechtssysteem maar aan bezuinigingen bij politie en justitie.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kijk naar de PI, aap.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:22 schreef yats het volgende:
[..]
En ook dat is bullshit. Nederland straft echt niet zo laag vergeleken bij de rest van Europa. Sterker nog,Nederland is een van de 'strengere landen'. Alleen vergelijkt iedereen het met de VS, wat gewoon onzin is. Lang en zwaar straffen zorgt niet voor minder criminaliteit namelijk.
Zoek zelf maar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |