Het einde van een tijdperk. RIP.quote:Met een grote inval zou de Zweedse politie populaire torrentsite The Pirate Bay offline hebben gehaald.
De Zweedse politie spreekt van een 'actie omtrent de bescherming van auteursrechten in Stockholm'. Bronnen van het doorgaans betrouwbare Torrentfreak melden dat het om een actie tegen The Pirate Bay gaat.
De populaire torrentsite is sinds dinsdagmiddag niet meer te bereiken. Dit zou het gevolg zijn van de Zweedse politieactie. Tijdens die actie zouden servers in beslag zijn genomen, bovendien zou er een aanhouding zijn verricht.
Naast The Pirate Bay zijn ook enkele andere Bittorrent-gerelateerde sites sinds dinsdagmiddag niet meer te bezoeken, zoals EZTV, Zoink, Torrage en Bittorrent-tracker Istole. Ook het forum van The Pirate Bay is niet langer te bereiken.
Omstreden
De Zweedse autoriteiten hielden de afgelopen jaren een klopjacht op de oprichters van The Pirate Bay. In november werd Fredrik Neij opgepakt in Thailand, en daarmee zitten alledrie de oprichters van de torrentsite achter de tralies. Mede-oprichter Peter Sunde kwam een week na de arrestatie van Neij weer vrij.
Sunde fungeerde eerder als woordvoerder van de torrensite, maar werkt ondertussen aan versleutelde berichtenapp Hemlis. De derde mede-oprichter van The Pirate Bay, Gottfrid Svartholm, werd in oktober veroordeeld voor drie jaar cel wegens hacken.
Ook in Nederland was The Pirate Bay lange tijd omstreden. Onderdeel van een jarenlange juridische strijd was onder meer een blokkade van de site. Die blokkade is begin 2014 geschrapt, kort daarna werd een algeheel downloadverbod in Nederland ingevoerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Het einde van een tijdperk. RIP.
Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer._!
Morgen zijn alle sites gewoon weer bereikbaar.
Als er eens fatsoenlijke prijzen worden gevraagd, ja.quote:
Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.
Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.
Maar toch, het gaat even om het idee dat zomaar een site offline gehaald wordt die in principe niets illegaals doet.
Ik verwacht de site binnenkort ook weer online te zien.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://torrentfreak.com/(...)ual-machines-140921/
We zullen zien.
Klopt. Maar pak het dan gewoon bij de bron aan. Dit gaat in ieder geval niets veranderen en kost de overheid/politie op deze manier alleen maar onnodig veel tijd en geld.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.
Mwah ik vind dit geen zwak argument, want waar ga je de grens leggen? Als iemand op het Fok! forum iets illegaals promoot/doet, ga je dan Fok! lam leggen? Verder is de ernst van het misdrijf zeer discutabel wat betreft piratebay.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.
Dat argument is ook zo onderuit te halen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Mwah ik vind dit geen zwak argument, want waar ga je de grens leggen? Als iemand op het Fok! forum iets illegaals promoot/doet, ga je dan Fok! lam leggen? Verder is de ernst van het misdrijf zeer discutabel wat betreft piratebay.
Het meest lachwekkende wat betreft illegaal downloaden is wel het vervolgen/boets opleggen van downloaders. Je doet dan alsof er schade wordt toegebracht door de downloader, die enkel een bestand kopiëert, niks steelt. "Maar anders had hij het misschien gekocht" is dan het antwoord. Ik weet van mezelf dat ik 90% van wat ik download nooit had gekocht. Ik heb er simpelweg het geld niet voor over en zou veel minder gaan consumeren in dat geval.
En het principe is dat jij zonder enige tegenwerking media wil jatten?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om het principe.
Concerten, dancefeesten, bioscoopwaardige films, ze zouden er allemaal veel minder (groots) zijn als al die platen, schijven en rollen zo goed verkocht zouden worden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de winst direct naar de artiesten zou gaan, zou je een punt hebben,
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
En het principe is dat jij zonder enige tegenwerking media wil jatten?
Die industrielen hebben het zo zwaar. De hele filmindustrie is bijna failliet. Films worden bijna niet meer gemaakt, het businessmodel is voorbij.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
En het principe is dat jij zonder enige tegenwerking media wil jatten?
Is nog steeds het toe-eigenen van een product zonder te betalen. Ik zeg niet dat ik niet download hoor, maar het gaan verdedigen onder het nom van 'Ze zijn al rijk genoeg.' is debiel. Geef dan gewoon eerlijk toe dat je te pauper bent om te dokken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die industrielen hebben het zo zwaar. De hele filmindustrie is bijna failliet. Films worden bijna niet meer gemaakt, het businessmodel is voorbij.
Je gebruikt ook lucht om te ademen, waarom betalen we daar niet voor? Ik vind je argument nog te zwak zo.quote:
Zoals ik eerder opmerkte, ik doe het uit overtuiging.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is nog steeds het toe-eigenen van een product zonder te betalen. Ik zeg niet dat ik niet download hoor, maar het gaan verdedigen onder het nom van 'Ze zijn al rijk genoeg.' is debiel. Geef dan gewoon eerlijk toe dat je te pauper bent om te dokken.
Je eigent geen product toe, je hebt nog altijd het verschil tussen -zonder schade kopiëren- en -stelen/toe-eigenen- niet in de gaten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is nog steeds het toe-eigenen van een product zonder te betalen. Ik zeg niet dat ik niet download hoor, maar het gaan verdedigen onder het nom van 'Ze zijn al rijk genoeg.' is debiel. Geef dan gewoon eerlijk toe dat je te pauper bent om te dokken.
Jat je ook bezine? Of is dat soms te lastig voor je?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals ik eerder opmerkte, ik doe het uit overtuiging.
Ik heb niets aan benzine, neem aan dat je dat bedoelt. Waarom zou ik dat jatten?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jat je ook bezine? Of is dat soms te lastig voor je?
Ieder product is een kopie van een prototype. Een film is enkel makkelijker te kopiëren dan bijvoorbeeld een mobieltje.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:33 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Je eigent geen product toe, je hebt nog altijd het verschil tussen -zonder schade kopiëren- en -stelen/toe-eigenen- niet in de gaten.
Geef dan gewoon eerlijk toe dat je zo'n egoïst bent dat je mensen geen plezier gunt waar anderen geen last van hebben.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niets aan benzine, neem aan dat je dat bedoelt. Waarom zou ik dat jatten?
Ik help actief een groep mensen die hier hun boterham mee verdienen. Wat is daar mis mee? Ik ben blij dat ze er zijn en de politie staat er gewoon naast. Doen niemand kwaad, leveren geen last op en verzorgen veel plezier en waarde bij hun klanten.
Prachtig toch?
Zuurstof komt volledig gratis en voor niks uit fotosynthese. Films, series, muziek en programma's zijn creatieve producties waar tijd, geld en moeite in gestoken zijn. Een investering die zich moet terugbetalen uit verkoop.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Je gebruikt ook lucht om te ademen, waarom betalen we daar niet voor? Ik vind je argument nog te zwak zo.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik denk dat de discussie lastig is omdat de situatie nog zo dubbel is. Er is een industrie die voor een groot deel nog steeds is ingericht op de verkoop van het product (LP's, CD's, DVD's, iTune downloads) ipv de ervaring. En aan de andere kant al aanpassingen heeft doorgevoerd om juist ook meer te leunen op de ervaring (concerten, merch, ads, imax bioskaartjes).quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Stealing shit on the high seas.quote:
Vrij gebruikelijke setup, Ikzelf zou niet meer snel kiezen voor eigen hardware. VM's hebben minder last van downtime en als je alles fatsoenlijk configureert kan je bijna zo snel migreren als dat je je images kan uploaden naar een andere provider en de tijd die je nodig hebt voordat je DNS resolvt naar de nieuwe provider.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We zullen zien.
Volgens mij ben je de tijd een aantal duizend jaar vooruit (Star Trek?):quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ieder product is een kopie van een prototype. Een film is enkel makkelijker te kopiëren dan bijvoorbeeld een mobieltje.
Als ik bezine kon kopiëren zou ik dat zeker niet laten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jat je ook bezine? Of is dat soms te lastig voor je?
Hoezo? Omdat jij(en vele anderen met jou) het huidige verdiensysteem niet goed vinden is dat een excuus om maar helemaal niet te betalen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de winst direct naar de artiesten zou gaan, zou je een punt hebben,
Hoewel ik zelf al thuiskopieheffing had aangegeven als argument om te downloaden heeft het Europese hof hier anders over bepaalt. Dus de heffing maakt het nogsteeds niet goed dat je zonder te betalen dingen download.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En we betalen thuiskopie heffing, dus het is eigenlijk diefstal. Van de zweedse politie.
Na, ik vind het niet eens op moraal vlak een dingetje. Als ik muziek download, dan vind ik het goed. En van een hele zoot bands die ik heb gedownload, heb ik juist het origineel van gekocht, door het downloaden. Ook bezoek ik concerten, door het downloaden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de discussie lastig is omdat de situatie nog zo dubbel is. Er is een industrie die voor een groot deel nog steeds is ingericht op de verkoop van het product (LP's, CD's, DVD's, iTune downloads) ipv de ervaring. En aan de andere kant al aanpassingen heeft doorgevoerd om juist ook meer te leunen op de ervaring (concerten, merch, ads).
Op moreel vlak is het dus hinkelen want in een wereld waar alles is ingesteld op "ervaring revenue" zou niemand opkijken van gratis downloaden. Ik snap dus wel dat tijdens dat gehinkel mensen blind zijn voor de methode die hen financieel het slechtst uitkomt (voor beide kanten van het verhaal).
Ik vraag me alleen af wanneer we tot een situatie komen waarin het model compleet is omgezet want gratis downloaden gaat nooit meer weg.
Zeker door de misdadige tarieven die de staat als accijns en btw over accijns rekent.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik bezine kon kopiëren zou ik dat zeker niet laten.
Een jaarlijkse licentie op Office 365 kost maar iets van 60 euro. Vind je dat het geld niet waard dan zijn er toch genoeg gratis alternatieven?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, ik vind het niet eens op moraal vlak een dingetje. Als ik muziek download, dan vind ik het goed. En van een hele zoot bands die ik heb gedownload, heb ik juist het origineel van gekocht, door het downloaden. Ook bezoek ik concerten, door het downloaden.
Software is wat anders. Waarom zou ik 500 euro + moeten betalen voor een tekstverwerker, spreadsheet, presentatieprogramma, projectmanagementprogramma, layoutprogramma en een hoop shit wat er bij zit wat ik niet hoef. Dat is die bende gewoon niet waard als ik zie waar de managers in wonen en rijden.
Alleen omdat het tegenwoordig mogelijk is maakt het niet terecht dat je het doet. Waarom zou jij als persoon moeten kunnen bepalen wanneer iets gedistribueerd wordt? Wie heeft jou dat recht gegeven?quote:En waarom moet ik 10 maanden wachten na een release op tv op een dvd setje van een serie? Waarom moet ik nog steeds iedere week op een vast tijdstip thuis zijn voor tv in een tijd van inet? rot op met die industrielefossielen uit de 19de eeuw. Als ik er geld aan uit ga geven, wil ik weten waarvoor ik geld uit geef...
Office 365quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:49 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Een jaarlijkse licentie op Office 365 kost maar iets van 60 euro. Vind je dat het geld niet waard dan zijn er toch genoeg gratis alternatieven?
Wie vertelt mij dat ik thuis moet zijn op het moment dat het wordt uitgezonden? Wie vertelt mij dat ik niet fatsoenlijk een serie mag kijken met allerlei tyfusrommel om de 15 minuten er tussen?quote:[..]
Alleen omdat het tegenwoordig mogelijk is maakt het niet terecht dat je het doet. Waarom zou jij als persoon moeten kunnen bepalen wanneer iets gedistribueerd wordt? Wie heeft jou dat recht gegeven?
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik bezine kon kopiëren zou ik dat zeker niet laten.
Individualismequote:Op dinsdag 9 december 2014 23:52 schreef Red_85 het volgende:
Ofwel, omdat ik iets wil kijken wanneer dat mij uit komt en wanneer ik daar zin in heb.
60 euro vind jij blijkbaar geen fatsoenlijke prijs voor de dienst die wordt geboden? Wie houdt je dan tegen om voor LibreOffice/Openoffice of Google Docs te kiezen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Office 365![]()
Of je maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die het inet je biedt. All or nothing, fatsoenlijke prijzen of niets krijgen.
[..]
In je laatste zin zit de crux, "omdat jij dat wil". De wereld is helaas niet altijd zoals jij die wil hebben. je dient je soms te schikken aan de huidige(legale) setting, of om anders inderdaad ervoor te kiezen om dat niet te doen.quote:Wie vertelt mij dat ik thuis moet zijn op het moment dat het wordt uitgezonden? Wie verteld mij dat ik niet fatsoenlijk een serie mag kijken met allerlei tyfusrommel om de 15 minuten er tussen?
Ofwel, omdat ik iets wil kijken wanneer dat mij uit komt en wanneer ik daar zin in heb.
En dat recht heeft iedereen gekregen. En moet je voor blijven vechten.quote:
Ik ben het met je eens dat de mensen die films, series, muziek en software maken, gewaardeerd mogen worden. Dat de investering die gemaakt wordt, terugbetaald moet worden uit verkoop ben ik niet met je eens. Ik kan op een heleboel manieren bijdragen om een creatieve productie mogelijk te maken. Zo hebben duizenden mensen over de loop van duizenden jaren bijgedragen om het mogelijk te maken om een film op te nemen, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zuurstof komt volledig gratis en voor niks uit fotosynthese. Films, series, muziek en programma's zijn creatieve producties waar tijd, geld en moeite in gestoken zijn.
Een investering die zich moet terugbetalen uit verkoop.
Je kunt ook heel eenvoudig van leverancier wisselen, die vrijheid heb je.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:56 schreef AlexRow het volgende:
[..]
60 euro vind jij blijkbaar geen fatsoenlijke prijs voor de dienst die wordt geboden? Wie houdt je dan tegen om voor LibreOffice/Openoffice of Google Docs te kiezen?
[..]
In je laatste zin zit de crux, "omdat jij dat wil". De wereld is helaas niet altijd zoals jij die wil hebben. je dient je soms te schikken aan de huidige(legale) setting, of om anders inderdaad ervoor te kiezen om dat niet te doen.
Maar vertel mij eens, waarom zouden leveranciers zich moeten schikken aan jouw wensen? Waarom zouden ze niet mogen kiezen voor hun huidige methoden?
Voor bagger is 60 euro per jaar zeker te veel ja.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:56 schreef AlexRow het volgende:
[..]
60 euro vind jij blijkbaar geen fatsoenlijke prijs voor de dienst die wordt geboden? Wie houdt je dan tegen om voor LibreOffice/Openoffice of Google Docs te kiezen?
Omdat ik de klant ben. Ik bepaal wat ik koop, wanneer ik iets koop en welke prijs ik daarvoor wil betalen is ook aan mij. Zij moeten mijn geld verdienen, net zoals ik mijn geld moet verdienen.quote:(...)
Maar vertel mij eens, waarom zouden leveranciers zich moeten schikken aan jouw wensen? Waarom zouden ze niet mogen kiezen voor hun huidige methoden?
Dat die site down is wil nog niet zeggen dat ze niet meer releasen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:57 schreef Verbodsbord het volgende:
Godverdomme, Eztv is altijd lekker betrouwbaar met series in goede kwaliteit
Dat vrijheid waardevol is ben ik het volledig met je eens, maar er is niemand die je verplicht bepaalde dingen te kijken waar je niet voor hebt betaald. Je hebt de volledige vrijheid om voor andere content te kiezen. Het niet eens zijn met het verdienmodel van de partij welke de content maakt, maakt het nog niet juist om er dan maar helemaal niet voor te betalen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kunt ook heel eenvoudig van leverancier wisselen, die vrijheid heb je.
Je kunt passief afwachtend hersenloos TV gaan kijken.
Je kan er ook voor kiezen andere wegen te gebruiken.
Vrijheid, je merkt pas hoe waardevol, als je haar kwijt bent.
Als je in de supermarkt staat en je wil iets hebben wat ze niet verkopen dan ga je toch ook niet lopen schreeuwen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor bagger is 60 euro per jaar zeker te veel ja.
[quote]
Als je het toch bagger vindt, waarom zou je het dan gebruiken? Er zijn toch genoeg alternatieven.
[quote]
[..]
Omdat ik de klant ben. Ik bepaal wat ik koop, wanneer ik iets koop en welke prijs ik daarvoor wil betalen is ook aan mij. Zij moeten mijn geld verdienen, net zoals ik mijn geld moet verdienen.
Op deze manier doen ze dat niet dus download/stream ik.
En maak je geen zorgen, als ik iets het waard vind om voor te betalen, doe ik dat. Rockstar/Take2, Sony, Valve, Ubisoft, HBO en Showtime hebben een mooie klant aan mij.
Dat ligt voor iedereen anders, lijkt me.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef AlexRow het volgende:
Het niet eens zijn met het verdienmodel van de partij welke de content maakt, maakt het nog niet juist om er dan maar helemaal niet voor te betalen.
Dus men is vrij om te kiezen waar ze wel en niet gebruik van maken en waar ze wel en al dan niet voor betalen?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ligt voor iedereen anders, lijkt me.
Ik betaal mijn geld liever aan iemand die er harder iets aan heeft dan filmindustrielen.
En blijkens het filmaanbod, is er dan ook niets aan de hand.
Ik denk dat uiteindelijk het bedrijf niet het verdienmodel dicteert maar dat het gedrag van de consument het verdienmodel stuurt. Bedrijven zullen altijd manieren moeten vinden om nuttig te zijn en te blijven. Het is niet aan consumenten om te bedenken hoe ze nuttig voor bedrijven kunnen blijven/worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Dat vrijheid waardevol is ben ik het volledig met je eens, maar er is niemand die je verplicht bepaalde dingen te kijken waar je niet voor hebt betaald. Je hebt de volledige vrijheid om voor andere content te kiezen. Het niet eens zijn met het verdienmodel van de partij welke de content maakt, maakt het nog niet juist om er dan maar helemaal niet voor te betalen.
Is dat van belang dan? Ik ben een individualist, het collectief interesseert me niet, behalve als ik het zelf opzoek.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:10 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Dus men is vrij om te kiezen waar ze wel en niet gebruik van maken en waar ze wel en al dan niet voor betalen?
Stel dat in het extreme geval dat niemand meer zou betalen voor een film, zouden films dan nog gemaakt worden? Lijkt me niet, ze bestaan enkel omdat er aan verdiend wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Er was geloof ik alleen nog een fysieke switch om het DNS verkeer te routeren en die hebben ze waarschijnlijk nu ontdekt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We zullen zien.
Misschien is het wel heel juist om er dan maar niet voor te betalen. Een arme, maar zeer gemotiveerde student die al zijn studie-boeken illegaal download, op zijn laptop illegale software heeft staan, gebruikt voor zijn studie en vrijetijds-vermaak. In zijn vrije tijd voor vermaak illegaal gedownloade films bekijkt. De industrie zou nooit aan deze persoon verdiend hebben, maar doordat deze persoon, terwijl hij hierbij niemand schade aanricht, toch kan studeren en zich kan vermaken, kan hij zijn eigen leven verbeteren, de levens van de mensen in zijn omgeving verbeteren en ook nog iets bijdragen aan de wereld.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Dat vrijheid waardevol is ben ik het volledig met je eens, maar er is niemand die je verplicht bepaalde dingen te kijken waar je niet voor hebt betaald. Je hebt de volledige vrijheid om voor andere content te kiezen. Het niet eens zijn met het verdienmodel van de partij welke de content maakt, maakt het nog niet juist om er dan maar helemaal niet voor te betalen.
Wie houdt je tegen om een alternatief te kiezen voor het product dat je gebruikt?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:09 schreef JaJammerJan het volgende:
Om nog even verder door te gaan op een deel van mijn laatste bericht. Door software/films/muziek te kopen, steun je al vaak voor 50% van het aankoop bedrag puur de marketing. Marketing dat de creativiteit van anderen onderdrukt, dat veel talentloze inhoud of slechte moraal in je gezicht duwt, dat ervoor zorgt dat een inferieure inhoud als goed aangeprezen wordt.
Ik wil hier zo min mogelijk aan meewerken.
Dat heet vrije markt.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:17 schreef AlexRow het volgende:
Waarom zou jij het recht hebben om te mogen bepalen wat je betaaldt voor iets?
Heel simpel: Het feit dat andere producten vaak inferieur zijn. Waarom zou ik een alternatief kiezen, als ik schadeloos het beste product kan kiezen, waardoor ik gelukiger/productiever kan zijn? Het lijkt mij onjuist om mezelf en mijn omgeving minder gelukkig/productief te maken als dit niet nodig is en ik dit ook niet wil.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:17 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Wie houdt je tegen om een alternatief te kiezen voor het product dat je gebruikt?
Ik vind dat een goede vraag en ik ben het met je eens. Maar ik denk dat jouw punt even veel waarheid bevat als het volgende:quote:Op woensdag 10 december 2014 00:17 schreef AlexRow het volgende:
Waarom zou jij het recht hebben om te mogen bepalen wat je betaald voor iets?
Zelfs dan zouden er nog genoeg films gemaakt worden. Mensen zullen er altijd iets voor over hebben om vermaakt te worden, of ergens nut van te ondervinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:10 schreef AlexRow het volgende:
Stel dat in het extreme geval dat niemand meer zou betalen voor een film, zouden films dan nog gemaakt worden? Lijkt me niet, ze bestaan enkel omdat er aan verdiend wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ben ik het mee eens, maar dat geeft de consument nog niet het recht om zelf maar te bepalen wat het model moet zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat uiteindelijk het bedrijf niet het verdienmodel dicteert maar dat het gedrag van de consument het verdienmodel stuurt. Bedrijven zullen altijd manieren moeten vinden om nuttig te zijn en te blijven. Het is niet aan consumenten om te bedenken hoe ze nuttig voor bedrijven kunnen blijven/worden.
Het thuiskopierecht geeft je het recht om een boek te kopiëren voor eigen gebruik, deed ik ook vaak genoeg.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat van belang dan? Ik ben een individualist, het collectief interesseert me niet, behalve als ik het zelf opzoek.[quote]Op woensdag 10 december 2014 00:17 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Misschien is het wel heel juist om er dan maar niet voor te betalen. Een arme, maar zeer gemotiveerde student die al zijn studie-boeken illegaal download, op zijn laptop illegale software heeft staan, gebruikt voor zijn studie en vrijetijds-vermaak. In zijn vrije tijd voor vermaak illegaal gedownloade films bekijkt. De industrie zou nooit aan deze persoon verdiend hebben, maar doordat deze persoon, terwijl hij hierbij niemand schade aanricht, toch kan studeren en zich kan vermaken, kan hij zijn eigen leven verbeteren, de levens van de mensen in zijn omgeving verbeteren en ook nog iets bijdragen aan de wereld.
Ik vind niks inherent onjuist aan het schadeloos kopiëren van andermans werk en ik denk dat ook jij het hier met mij eens bent.
Mijn inziens wel, maar als je jezelf op zo'n manier instelt dan is er vrij weinig wat ik kan zeggen wat je mogelijk van gedachten zou kunnen doen veranderen. Ik denk dat we hier gewoon van mening verschillen en dat we er gezamenlijk niet uit zullen komen.quote:Blijkbaar gaat het prima, er komen jaarlijks vele duizenden films uit.
Hoe ze aan hun geld komen, boeit mij toch niet? En zou die geldstroom dan stoppen als we allemaal braaf filmpjes kopen? Het VSAmerikaanse Ministerie van Defensie die opeens geen oorlogspropaganda zwaar interessante nooit voorspelbare massaslachtingsfilms sponsort?
Hier ben ik het wel mee eens, op de vulgaire taal na dan weliswaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:10 schreef Paddo het volgende:
Ik ben geloof ik één van de zes Nederlanders die regelmatig op TPB kwam,
die wel eerlijk durft te zeggen dat het jatten is. Ja, ik kijk af en toe films die ik niet betaal. )(via TPB) Ja, ik heb wel eens software gebruikt die ik niet legaal verkregen heb (via TPB) En ook muziek. En ik kan nou gaan zeggen "als ik het echt goed vind koop ik het origineel", maar dat is sinds 1998 één keer voorgekomen met het album van K's Choice.
Ik stoor me alleen aan het feit dat ik daar kennelijk met alleen maar nichtenbekken rondstruin die er niet voor uit durven komen, kul-smoezen hebben waarom het wèl mag ("Ik doe het uit overtuiging" "Er worden juist méér games verkocht" ""Artiesten hebben hier ook alleen maar baat bij")
(overigens gaat het me niet waarom het wel/niet mag, maar de hypocriete nichterigheid van de 95% TPB bezoekers die erover liegt)
Ik vind het een vreemde vraag en dit zal ik proberen uit te leggen met een anologie voor de huidige situatie.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:17 schreef AlexRow het volgende:
Waarom zou jij het recht hebben om te mogen bepalen wat je betaald voor iets?
Sorry maar ik snap je redenering gewoon niet? Waarom vind jij dat een persoon zich niet maximaal mag ontwikkelen en amuseren, als hij hierbij geen schade aan anderen aanricht, maar anderen om zich heen zelfs ook gelukkiger en productiever maakt? Ik vind het een angstaanjagend idee wat de wereld een slechtere plaats zou doen maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:30 schreef AlexRow het volgende:
Maar het idee dat, omdat er geen schade geleden wordt, je maar mag gebruiken wat je wil is mijn inziens verkeerd. Voor het vermaak van die arme student zijn er genoeg alternatieven. Waarom zou hij dan perse voor iets moeten kiezen waar normaal gesproken betaald voor zou moeten worden? Waarom zou de arme student niet kunnen kiezen voor vermaak passend in zijn budget? Als die arme student perse de nieuwste spellen zou willen spelen dan hoort hij er, mijn inziens, gewoon voor te betalen.
Maar het is geen vrije markt, als jij perse een bepaald product hebben dan gaat het hier om een monopolie.quote:
Blijkbaar heeft de betaalde/duurdere dienst dan toch voordelen. Waarom ben je dan niet bereid om te betalen voor het betere product? Mogen bedrijven niet gecompenseerd worden voor je verbeterde productiviteit/geluk?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:22 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Heel simpel: Het feit dat andere producten vaak inferieur zijn. Waarom zou ik een alternatief kiezen, als ik schadeloos het beste product kan kiezen, waardoor ik gelukiger/productiever kan zijn? Het lijkt mij onjuist om mezelf en mijn omgeving minder gelukkig/productief te maken als dit niet nodig is en ik dit ook niet wil.
Omdat niemand jou verplicht een bepaald product af te nemen voor een bepaalde prijs. Voor alles wat essentieel is, is er een alternatief welke gratis is.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dat een goede vraag en ik ben het met je eens. Maar ik denk dat jouw punt even veel waarheid bevat als het volgende:
Waarom zouden bedrijven het recht hebben te bepalen waar ze voor betaald worden?
(goed lezen want de woorden zijn expres zorgvuldig gekozen)
Daarom ook het extreme geval als niemand het meer zou doen. Maar waarom zou je zelf niet bijdragen aan het vermaak/nut dat je krijgt? Waarom zouden de "anderen" maar die kosten moeten dragen?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:24 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Zelfs dan zouden er nog genoeg films gemaakt worden. Mensen zullen er altijd iets voor over hebben om vermaakt te worden, of ergens nut van te ondervinden.
Hebben vogels dezelfde rechten en plichten als mensen? Gelden de regels welke wij bepaald hebben(of je het hier nu wel of niet mee eens bent) voor deze vogels?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:32 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik vind het een vreemde vraag en dit zal ik proberen uit te leggen met een anologie voor de huidige situatie.
Stel er is een man die zeer creatief en gedreven is het met het aanleren van nieuwe vogelzang liederen aan groepen vogels. Deze vogels vliegen vervolgens de hele wereld over en leren deze mooie liederen ook aan andere vogels. Jij hebt hierover gehoord en ziet, terwijl je over straat loopt, een groep van deze juiste soort vogel langsvliegen. Je besloot deze groep te volgen en naar hun prachtige gezang te luisteren. Ik snap niet hoe je hier kan spreken van "recht om de mate van waardering te bepalen in geldbedrag"?? Misschien vind je het gezang wel niet mooi en waardeer je het helemaal niet, misschien waardeer je het wel maar wil je deze waardering niet in geld uitdrukken om een verscheidenheid van redenen?
Iedereen mag zich volledig ontwikkelen, amuseren en wat die ook wil. Alleen waarom zou hij/zij dit moeten doen met middelen waar hij niet voor heeft betaald? Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van een situatie waar iemand er slechter van wordt doordat diegene iets niet kan betalen(software,muziek,film, dat wat men over het algemeen download)?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap je redenering gewoon niet? Waarom vind jij dat een persoon zich niet maximaal mag ontwikkelen en amuseren, als hij hierbij geen schade aan anderen aanricht, maar anderen om zich heen zelfs ook gelukkiger en productiever maakt? Ik vind het een angstaanjagend idee wat de wereld een slechtere plaats zou doen maken.
Eerst even deze vraag, waarom maak jij zo'n groot onderscheid tussen 'gratis' en 'betaalde' content? Ook die 'gratis' tekstverwerker, ook dat 'gratis' youtube filmpje, ook die 'gratis' wiskunde oefeningen zijn door iemand gemaakt die er tijd en moeite in heeft gestoken om ze beschikbaar te stellen. Deze mensen moeten toch ook beloond worden voor hun arbeid of niet?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:53 schreef AlexRow het volgende:
Iedereen mag zich volledig ontwikkelen, amuseren en wat die ook wil. Alleen waarom zou hij/zij dit moeten doen met middelen waar hij niet voor heeft betaald? Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van een situatie waar iemand er slechter van wordt doordat diegene iets niet kan betalen(software,muziek,film, dat wat men over het algemeen download)?
Omdat ze met verschillende voorwaarden worden aangeboden. Als eindgebruiker ben je vrij om te kiezen voor welk product je uiteindelijk kiest.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Eerst even deze vraag, waarom maak jij zo'n groot onderscheid tussen 'gratis' en 'betaalde' content? Ook die 'gratis' tekstverwerker, ook dat 'gratis' youtube filmpje, ook die 'gratis' wiskunde oefeningen zijn door iemand gemaakt die er tijd en moeite in heeft gestoken om ze beschikbaar te stellen. Deze mensen moeten toch ook beloond worden voor hun arbeid of niet?
Waarom mogen film/muziekmakers zonder te betalen de arbeid gebruiken van honderden generaties voor hun die tot bijvoorbeeld de computer en het internet geleid hebben?
Dus als het niet de arbeid/moeite/kosten zijn die er toe doen of ergens voor betaald dient te worden of niet, wat dan wel?
Oke, nu snap ik jouw standpunt denk ik beter. Het gaat er dus om dat iemand ergens moeite voor doet en vervolgens voorwaarden stelt aan het gebruik van het resultaat van zijn arbeid. Indien men niet aan deze voorwaarden voldoet, is men onjuist bezig.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:15 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Omdat ze met verschillende voorwaarden worden aangeboden. Als eindgebruiker ben je vrij om te kiezen voor welk product je uiteindelijk kiest.
Blender is een bijvoorbeeld een open source project, welke je mag gebruiken voor commerciële producten. De gebruikte licenties van het product dat je wil afnemen bepalen uiteindelijk of je daar voor moet betalen of niet.
Ik maak dat onderscheid om aan te geven dat er niet perse betaalde diensten/licenties afgenomen hoeven worden. Maar dat er ook genoeg alternatieven zijn welke gratis worden aangeboden.
Echter, omdat een alternatief gratis wordt aangeboden, betekend dat niet dat je de betaalde dienst ook maar gratis mag afnemen. Omdat je dat vindt.
Waarom zou men geen voorwaarden mogen stellen aan het gebruik van het product van zijn tijd?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:34 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik jouw standpunt denk ik beter. Het gaat er dus om dat iemand ergens moeite voor doet en vervolgens voorwaarden stelt aan het gebruik van het resultaat van zijn arbeid. Indien men niet aan deze voorwaarden voldoet, is men onjuist bezig.
Ik ben van mening dat zo iemand het recht niet heeft om dergelijke voorwaarden te stellen. Tegelijkertijd ben ik ook van mening dat deze persoon het verdiend om beloond te worden voor zijn moeite. Met deze 2 regels vind ik het niet verkeerd om illegaal te downloaden.
mag ik even de sleutels van je voordeur? Dan kom ik af en toe bij je overnachten. Liefst op momenten dat jij dat niet zou willen.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:34 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik jouw standpunt denk ik beter. Het gaat er dus om dat iemand ergens moeite voor doet en vervolgens voorwaarden stelt aan het gebruik van het resultaat van zijn arbeid. Indien men niet aan deze voorwaarden voldoet, is men onjuist bezig.
Ik ben van mening dat zo iemand het recht niet heeft om dergelijke voorwaarden te stellen.
En weer upquote:Op woensdag 10 december 2014 01:50 schreef mig72 het volgende:
weet je wat dit haalt letterlijk niks uit
Als je nl bent koop je ook altijd gestolen fietsen omdat je een junk een nieuw shot gunt? Of koop je een 2e hands fiets bij een lokale ondernemer voor het 5 a 10 voudige bedrag om die te ondersteunen?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik betaal voor mijn films aan de mensen die ik het gun.
quote:Op woensdag 10 december 2014 07:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je nl bent koop je ook altijd gestolen fietsen omdat je een junk een nieuw shot gunt? Of koop je een 2e hands fiets bij een lokale ondernemer voor het 5 a 10 voudige bedrag om die te ondersteunen?
Ja nee, die vraag was lekker volwassen.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat voor infantiel antwoord moet ik uit een paar icoontjes kunnen halen?
Tis het principe erachter, mijn man. Een man zonder principes is een verloren ziel.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:08 schreef El_Matador het volgende:
- "Ik fiets wel eens door rood"
Basp1: "oh, doet u ook aan massaverkrachtingen?"
Ja iemands integriteit aantasten vergelijken met het kopen van gestolen of gepirate waar dat is pas een juiste vergelijking.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:08 schreef El_Matador het volgende:
- "Ik fiets wel eens door rood"
Basp1: "oh, doet u ook aan massaverkrachtingen?"
Degene die de film had, heeft hem nog.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Tis het principe erachter, mijn man. Een man zonder principes is een verloren ziel.
Nee het is een in kijkje in de moraal van mensen. Die fiets is toch al niet meer bij de oorspronkelijke eigenaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Degene die de film had, heeft hem nog.
De vergelijking met de fiets is te dom voor woorden.
En daardoor de junk ook.
En de hele vraag.
Nou ja, zeg maar wat je wilt, maar er is ook iets als exces en ik vind dat de filmindustrie behoorlijk onredelijke prijzen hanteert en zichzelf alleen maar verrijkt ten koste van alles en iedereen. Een villa minder voor al die miljardairs lijkt me geen slecht idee, terwijl het plebs opgestapeld in rottende appartementflatjes liggen te creperen.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee het is een in kijkje in de moraal van mensen. Die fiets is toch al niet meer bij de oorspronkelijke eigenaar.
Dat je kopieën kan maken is leuk, maar waarom zou je dat willen en doen als je ook het origineel kan kopen?
Als je kopiëren goed vind ben je natuurlijk ook een grote voorstander voor het opheffen van patenten, die nieuwe technologien moet je toch ook meteen mogen kopieren.
In principe wel. Het huidige patenten systeem houdt innovatie zwaar tegen. Zie ook al die patenttrollen die patenten opkopen en dan massaal mensen gaan aanklagen. Het zou helemaal niet gek zijn het af te schaffen.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee het is een in kijkje in de moraal van mensen. Die fiets is toch al niet meer bij de oorspronkelijke eigenaar.
Dat je kopieën kan maken is leuk, maar waarom zou je dat willen en doen als je ook het origineel kan kopen?
Als je kopiëren goed vind ben je natuurlijk ook een grote voorstander voor het opheffen van patenten, die nieuwe technologien moet je toch ook meteen mogen kopieren.
Snap je vergelijking niet helemaal.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef AlexRow het volgende:
[..]
Als je in de supermarkt staat en je wil iets hebben wat ze niet verkopen dan ga je toch ook niet lopen schreeuwen?
Klopt, daarom kijk ik het dus via de kanalen die mij wel de vrijheid geven om datgene te kijken wanneer ik dat wil.quote:Zoals ik eerder zei, er is niemand, maar dan ook niemand die je verplicht iets te kijken/te luisteren/te gebruiken.
Dus als ik standbeelden produceer dan verdien ik het de facto om er voor betaald te worden? Ookal koopt niemand ze? Ik voorzie veel variaties op Neuspeuter BV in die wereld.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:53 schreef AlexRow het volgende:
Omdat niemand jou verplicht een bepaald product af te nemen voor een bepaalde prijs. Voor alles wat essentieel is, is er een alternatief welke gratis is.
Mag je hier niet zeggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
Wat is de handigste site als alternatief voor TPB?
Doe niet gek. Als er 1 verdwijnt dan komen er tig nieuwe, elke keer weer wat beter.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Het einde van een tijdperk. RIP.
Geen idee (ik kan er een paar noemen maar dat mag niet en die ken jij ws. ook welquote:Op woensdag 10 december 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
Wat is de handigste site als alternatief voor TPB?
Inderdaad, er is geen sprake van ontvreemding van een materieel goed. My 2 cents, het is prima als je downloadt als je weinig te besteden hebt maar steun bepaalde producten wel als ze het nodig hebben en jij het kan missen. Kwestie van de vraag wat te sturen in functie van wat je graag hebt.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Degene die de film had, heeft hem nog.
De vergelijking met de fiets is te dom voor woorden.
Er zijn films, spellen en albums die heel erg goed zijn maar die zich op een kleinere doelgroep richten of die minder bekend zijn bij de massa omdat het een startupbedrijf is of iets dergelijks. Dan is wat steun van de fans welkom om te voorkomen dat je straks alleen nog maar dat krijgt wat zich op de massa richt. Bij games vind ik principieel dat het oké is als je 1 op X games betaalt aangezien de prijs fors hoger ligt doordat meer mensen niet dan wel er voor betalen. Dan moet het bedrijf natuurlijk wel het spel speciaal voor de PC hebben geoptimaliseerd, het moet dan geen bijzaak zijn zoals nu vaak het geval is.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:26 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik heb zowiezo niet veel geld en daarbij heb ik geen DVD of Blue ray speler of ideaal online betalen, en aangezien men nog geen films verkoopt op USB sticks of deze laad op een USB stick of externe harde schijf. (Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat je bijvoorbeeld bij een mediamarkt komt en men laad een film op je USB stick voor een x bedrag.)
Blijf ik ze gewoon downloaden via torrent bestanden, in deze tijd zijn DVD's Blue of geen Ray gewoon overbodig als je gewoon met een USB of externe schijf kan werken. Anders had ik nu halve kamer vol met dvd boxen en films in plaats van een 3T schijf.
Men kan toch ook een speciale designer USB stick ontwikkelen die je bijvoorbeeld aankoopt bij een collecters of special edition (met daarbij een certificaat van origineel en de productiedatum) of een bandje een film die alleen liefhebbers kentquote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn films, spellen en albums die heel erg goed zijn maar die zich op een kleinere doelgroep richten of die minder bekend zijn bij de massa omdat het een startupbedrijf is of iets dergelijks. Dan is wat steun van de fans welkom om te voorkomen dat je straks alleen nog maar dat krijgt wat zich op de massa richt. Bij games vind ik principieel dat het oké is als je 1 op X games betaalt aangezien de prijs fors hoger ligt doordat meer mensen niet dan wel er voor betalen. Dan moet het bedrijf natuurlijk wel het spel speciaal voor de PC hebben geoptimaliseerd, het moet dan geen bijzaak zijn zoals nu vaak het geval is.
Die 3 tot 5 euro klinkt voor de rechtse paupers die bulken van het geld in dit topic al als teveel voor de content.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:09 schreef Konijntjuh het volgende:
En als je niet geïnteresseerd ben in deze oplage dan kan je de mainstream video of audio bij een verkooppunt gewoon op je eigen USB stick of phone met de rechten erbij laten zetten tegen een x aantal (3 á 5) euro.
Klinkt toch niet verkeerd ?
Net marrokanen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:09 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik verwacht de site binnenkort ook weer online te zien.
ThePirateBay is een geweldige site die veel mensen ontzettend veel plezier brengt, jammer dat er een kleine groep mensen is die het probeert te verzieken voor de meerderheid.
Ik wil in ieder geval naar believen kopieën kunnen maken aangezien datadragers nu eenmaal slijten. Veel andere mensen willen het ook op meerdere apparaten kunnen afspelen, geen gedoe hebben met het schijfje kwijt te zijn en zo. Geen gezeik met DRM dus als je mijn geld wil.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:09 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Men kan toch ook een speciale designer USB stick ontwikkelen die je bijvoorbeeld aankoopt bij een collecters of special edition (met daarbij een certificaat van origineel en de productiedatum) of een bandje een film die alleen liefhebbers kent
Al maak je de USB stick in de vorm van een muzieknoot of in de vorm van een gitaar of een silver/golden/platina USB stick met een handtekening of iets wat de film/album/ band/game zich eigen heeft en leg je de USB in een over de top box van goud en diamanten. (Wat leuk zou zijn voor de meeste gedownloade artiest van het jaar).
Er zijn toch zat manieren om een product up te graden en speciaal te ontwerpen en dit te verkopen zonder hier gebruik te maken van een CD/ DVD Blue of geen ray.(Dat de fabrikanten dit niet of willen doen dat is vrij logisch de hele CD en DVD markt zal dan verdwijnen)
Wil je echt iets speciaals dan denk ik altijd aan vinyl, dus een mooi ontworpen unieke hoes en een plaat die je er zelf oplegt en aanzet en waar je hard voor gespaard hebt en wat toch wel een prijzige productie kosten had in verhouding tot ons digitale tijdperk (en waar je eigenlijk liever je handschoenen voor aantrekt).
De vraag is wat heb je persoonlijk liever een goedkope CD/DVD bleu ray die zogenaamd moet doorgaan voor een speciaaltje of een USB stick die speciaal ontworpen is voor een aantal beperkte oplage. En als je niet geïnteresseerd ben in deze oplage dan kan je de mainstream video of audio bij een verkooppunt gewoon op je eigen USB stick of phone met de rechten erbij laten zetten tegen een x aantal (3 á 5) euro.
Klinkt toch niet verkeerd ?
Ik ben ook niet echt een fan van Netflix. Het concept van veel video's kunnen bekijken wanneer je dat wil voor een abo is aardig, bij de uitvoering gaan er nog wat dingen mis. Grootste ergernis: het landsgebonden zijn, voor nu gelukkig te omzeilen maar dat kan elk moment veranderen. Ik zit niet te wachten op Nederlandse/Vlaamse meuk in plaats van internationale programma's als het om films of series gaat. Ik plaats wat mijn vraagtekens bij de beeld- en audiokwaliteit. Slecht is het niet maar je zou voor een hogere bitrate moeten kunnen kiezen als je een goede internetverbinding hebt, hopelijk is dat een groeistuip.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 3 tot 5 euro klinkt voor de rechtse paupers die bulken van het geld in dit topic al als teveel voor de content.![]()
Ook voor jou zijn er al genoeg films streaming te kijken. Wat ik alleen niet snap is dat ik bij google play maar een bepaalde tijd heb om die film te kijken, waarom niet onbeperkt mogen kijken als ik het toch eenmaal aangeschaft heb dat is dan wel weer vreemd aan dat verkoop model.
Maar zou je daar dan wel extra geld voor die betere kwaliteit voor over hebben?quote:Op woensdag 10 december 2014 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Slecht is het niet maar je zou voor een hogere bitrate moeten kunnen kiezen als je een goede internetverbinding hebt, hopelijk is dat een groeistuip.
Als dat evenredig is, dus 1 op 1 in relatie tot het extra dataverkeer, wel. Echter is dat louter theoretisch aangezien het nationaliseren van het programma voor mij de flessenhalsfactor is. Dat hoort nu dus juist niet bij het internet naar mijn mening. Ik wil niet als Nederlander behandeld worden maar als wereldburger.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar zou je daar dan wel extra geld voor die betere kwaliteit voor over hebben?
Dat sowieso natuurlijk maar dat neemt niet weg dat ze van alles momenteel beter zouden kunnen doen. Zelfs met de gebreken die Netflix heeft trekt het nog flink wat klanten aan maar veel klanten gebruiken dan wel weer een proxy, zolang dat werkt.quote:Wat ik hier proef is dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Als die jongens van TPB een beetje slim zijn, en dat zijn ze, dan hebben ze niet al hun computers in landen zoals Zweden staan. Genoeg landen waarin je ze wel veilig kan laten staan aangezien de overheid daar niet meewerkt. Anyway, er zijn genoeg alternatieven voor TPB. Even googelen (alternatives piratebay) en je hebt zo de top-30 gevonden.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:42 schreef Elan het volgende:
Ze zaten qua servers toch niet meer in Zweden? Dit zal wel de doodsteek zijn aangezien alle computers in beslag genomen zijn.
RIP TPB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 10 december 2014 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die jongens van TPB een beetje slim zijn, en dat zijn ze, dan hebben ze niet al hun computers in landen zoals Zweden staan. Genoeg landen waarin je ze wel veilig kan laten staan aangezien de overheid daar niet meewerkt. Anyway, er zijn genoeg alternatieven voor TPB. Even googelen (alternatives piratebay) en je hebt zo de top-30 gevonden.Meeste van die sites linken toch enkel naar TPB, of hosten ze zelf ook die magnetlinks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Hoef je niet de hopen hoor, ze zijn sinds vanochtend gewoon weer online op hun .cr domein.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:20 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop dat ze terugkomen. Fuck de zweedse politie en de entertainment industrie lobby.
Die proxy's wel ja. Die open torrents (wat je op TPB vond) worden ook door tientallen andere torrentsites gehost. Zo gebruikt o.a. Kickasstorrent dezelfde bronnen als TPB. Het gaat om de trackers, die staan in principe los van die torrentsites. Iedereen kan naar zo'n tracker uploaden en alle torrentsites zijn de schakel tussen die trackers en de cliënt (bijv. Bittorrent).quote:Op woensdag 10 december 2014 16:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Meeste van die sites linken toch enkel naar TPB, of hosten ze zelf ook die magnetlinks?
Kijk eens aan, dat is nog sneller dan dat ik had verwacht.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoef je niet de hopen hoor, ze zijn sinds vanochtend gewoon weer online op hun .cr domein.
Nee, ze hebben iets gedaan wat veel beter is. Lees het artikeltje waarnaar ik verwees.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:11 schreef pokkerdepok het volgende:
ik dacht dat ze hun servers allang ergens op een eilandje in de stille zuidzee hadden staan... kennelijk niet.
Er zit alleen één zwakke schakel in die setup en dat is een load balancer die het al het verkeer naar die VM's moet regelen. Als je die weet te vinden en offline brengt zijn daarmee effectief ook alle servers onbereikbaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ze hebben iets gedaan wat veel beter is. Lees het artikeltje waarnaar ik verwees.
Een zwakke schakel hou je altijd, er moet een centraal punt zijn. Maar het is niet overdreven veel werk om zoiets ff in een ander land opnieuw op te zetten.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Er zit alleen één zwakke schakel in die setup en dat is een load balancer die het al het verkeer naar die VM's moet regelen. Als je die weet te vinden en offline brengt zijn daarmee effectief ook alle servers onbereikbaar.
ze laten zich gewoon gebruiken door de grote bedrijven. dat is een keuze.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Maar pak het dan gewoon bij de bron aan. Dit gaat in ieder geval niets veranderen en kost de overheid/politie op deze manier alleen maar onnodig veel tijd en geld.
Doe ik al, ik heb een telefoon gekocht en bijdrage betaalt, daarmee is voor mij de transactie afgesloten.quote:
Eh, wat? Moet je tegenwoordig ook bij een telefoon een copyrightbijdrage betalen?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doe ik al, ik heb een telefoon gekocht en bijdrage betaalt, daarmee is voor mij de transactie afgesloten.
Voorlopig betalen we nog steeds een thuiskopieheffing.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat? Moet je tegenwoordig ook bij een telefoon een copyrightbijdrage betalen?
Als je een telefoon koopt betaal je inderdaad een thuiskopieheffing. Voor werkelijk alle informatiedragers waar je eventueel muziek of films op zou kunnen zetten.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat? Moet je tegenwoordig ook bij een telefoon een copyrightbijdrage betalen?
binnen 10 minuten hebben we 100 .ru en .de mirrors nieuw.quote:
Ja, dat denk ik ook zeg.quote:Op donderdag 11 december 2014 02:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het lachen zal ze nu wel vergaan zijn, met hun mooie strafblad.
"U mag deze auto kopen op voorwaarde dat u op dinsdag maximaal 1 passagier mee neemt en op zondag helemaal niet rijdt. "quote:Op woensdag 10 december 2014 01:43 schreef AlexRow het volgende:
Waarom zou men geen voorwaarden mogen stellen aan het gebruik van het product van zijn tijd?
nee.quote:Op donderdag 11 december 2014 02:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"U mag deze auto kopen op voorwaarde dat u op dinsdag maximaal 1 passagier mee neemt en op zondag helemaal niet rijdt. "
okee, hopelijk snel weer terug online dan.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ze hebben iets gedaan wat veel beter is. Lees het artikeltje waarnaar ik verwees.
en dat terwijl downloaden illegaal is verklaard, en dan wel gewoon die thuiskopieheffing blijven innen..quote:Op donderdag 11 december 2014 00:51 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Als je een telefoon koopt betaal je inderdaad een thuiskopieheffing. Voor werkelijk alle informatiedragers waar je eventueel muziek of films op zou kunnen zetten.
Daarom, het is kiezen of delen, of je heft een bijdrage, of je stelt het illegaal, nu is het lekker van twee walletjes eten, dat willen we allemaal wel.quote:Op donderdag 11 december 2014 07:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en dat terwijl downloaden illegaal is verklaard, en dan wel gewoon die thuiskopieheffing blijven innen..
Ze hebben flink gefaald als dat de bedoeling was.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:
Goed gedaan van de Zweedse politie...
Ik heb dezelfde docu/reportage gezien en ik heb een geheel andere mening.quote:Op donderdag 11 december 2014 02:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb toendertijd die 'documentaire' gezien over The Pirate Bay en de jochies achter de site kwamen niet erg snugger over. Voor hun was het allemaal een spelletje.
Daar gaat het waarschijnlijk niet om. Zweden wou even aan haar PR werken.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:57 schreef Oud_student het volgende:
Kennen deze overheden het principe van internet eigenlijk wel![]()
inderdaad. dus lekker blijven downloaden allemaal.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom, het is kiezen of delen, of je heft een bijdrage, of je stelt het illegaal, nu is het lekker van twee walletjes eten, dat willen we allemaal wel.
Totdat we hier in NL ook opeens van zulke rechtszaken als in DLD voorkomen gaan krijgen.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
inderdaad. dus lekker blijven downloaden allemaal.
Daarom VPN.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totdat we hier in NL ook opeens van zulke rechtszaken als in DLD voorkomen gaan krijgen.![]()
WGR / Boete n.a.v. downloaden muziek/film in Duitsland #2
Het gaat om het principe. Gewoon betalen voor de dingen die je wil hebben.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hebben flink gefaald als dat de bedoeling was.
Ik denk echter dat ze slechts een wit voetje wilden halen bij bepaalde partijen en dat ze niet de illusie hadden dat ze wel eventjes TPB de nek om zouden draaien.
Net even gecheckt met een moeilijkere download, TPB heeft alweer de meeste bestanden terug, alleen het sorteren werkt nog niet goed. Ik geef het maximaal 1-2 dagen vooraleer TPB weer voor 100% werkt. Ik garandeer je dat de website dan weer erg veel bezocht zal worden, het is de laatste jaren wel vaker een paar dagen 'uit de lucht' geweest en elke keer liep dat voor TPB goed af.
Wat is dat? Estland? Wat zijn de wetten daar?quote:Op donderdag 11 december 2014 12:41 schreef Monolith het volgende:
.ee is ook best een mooi top-level domain.
Daarom dus eerst downloaden voor wat je al hebt betaald.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Gewoon betalen voor de dingen die je wil hebben.
Klopt, die draaiden een soort van mirror. Kennelijk zijn ze weer terug in Costa Rica nu:quote:Op donderdag 11 december 2014 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is dat? Estland? Wat zijn de wetten daar?
bronquote:The Pirate Bay Is Back Online In Costa Rica Following Shutdown Attempt
The Pirate Bay is back up and running from a web address based in Costa Rica after Swedish authorities tried to shut the website down for good in Stockholm.
A raid by Swedish police resulted in the successful removal of servers, equipment and infrastructure and ultimately resulted in Pirate Bay going offline.
Just hours later however the site was back, this time using a web address from outside Sweden. The Verge reports that the site -- although running -- won't allow you to search for anything yet.
The outlook isn't too rosy either. With one of The Pirate Bay's founders Fredrik Neij now being convicted by Swedish courts and a large percentage of the site's infrastructure now under control by the Swedish government it's unclear as to whether the site will be able to stay online.
European countries -- including the UK -- have ordered ISPs to ban access to the site as well making it increasingly more difficult to access using conventional web browsers.
Verder is het natuurlijk ook zo dat downloaden niet verkeerd voelt. Daarom hebben mensen er geen morele bezwaren tegen.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom dus eerst downloaden voor wat je al hebt betaald.
Verder is het natuurlijk niet zo zwartwit. Op het moment dat ik een spel koop dan betaal ik tig keer zoveel aangezien 1 op X keer het spel wordt betaald. Ik vind het dan niet verkeerd dat ik 1 op X keer het spel koop aangezien ik anders het spel betaal voor anderen die het spelen. Dan heb ik het nog over de spellen die fatsoenlijk voor de PC zijn aangepast, wat meestal niet het geval is.
Ik heb zelf al aangegeven dat ik het aanmoedig om het te kopen als je het erg goed vindt en de maker van dit product die steun nodig heeft. Ook in ons eigen belang, zodat wij die vraag kunnen sturen.
dan moeten we eerst een andere staatssecretaris krijgen, want teeuwen heeft duidelijk gezegd niet achter dwonloaders aan te gaan.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totdat we hier in NL ook opeens van zulke rechtszaken als in DLD voorkomen gaan krijgen.![]()
WGR / Boete n.a.v. downloaden muziek/film in Duitsland #2
Ik wist niet dat Hans er dergelijke nevenfuncties op nahield.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan moeten we eerst een andere staatssecretaris krijgen, want teeuwen heeft duidelijk gezegd niet achter dwonloaders aan te gaan.
Nee, de politiek misschien niet. Maar kijk eens naar Duitsland wie er precies achter de downloaders aan gaan?quote:Op donderdag 11 december 2014 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan moeten we eerst een andere staatssecretaris krijgen, want teeuwen heeft duidelijk gezegd niet achter dwonloaders aan te gaan.
het is niet voor niets dat ze wel in duitsland mensen aanklagen, maar niet in nederland. als je onze politiek en rechters niet mee krijgt, heeft het geen zin.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, de politiek misschien niet. Maar kijk eens naar Duitsland wie er precies achter de downloaders aan gaan?
Het heeft helemaal niks met de politiek te maken. Het zijn gewoon private partijen die er een hobby van gemaakt hebben om lui aan te klagen en meteen met abmahnungen gaan smijten. Ze vragen gewoon je IP adres en je gegevens op bij de provider en gaan.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is niet voor niets dat ze wel in duitsland mensen aanklagen, maar niet in nederland. als je onze politiek en rechters niet mee krijgt, heeft het geen zin.
Simpelweg de gratis google DNS servers instellen was al voldoende.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In Nederland zijn er toch nauwelijks minder mensen naar TPB gegaan toen dit werd gecensureerd? In no time waren er tig proxy's bekend bij de doorsnee gebruiker.
ja maar als je dan niet betaald, moeten ze naar de rechter, en dan verliezen ze in nederland.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met de politiek te maken. Het zijn gewoon private partijen die er een hobby van gemaakt hebben om lui aan te klagen en meteen met abmahnungen gaan smijten. Ze vragen gewoon je IP adres en je gegevens op bij de provider en gaan.
quote:Op donderdag 11 december 2014 13:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Hans er dergelijke nevenfuncties op nahield.
Ik kan mij herinneren dat brein niet achter kleine downloaders aan zou gaan, maar achter de uploaders. Niet dat het me zou verbazen als ze achterlijk hoge rekeningen naar studenten en bijstandstrekkers gingen versturen. Kinderdagverblijven zijn tenslotte ook niet veilig voor de copyright maffia.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja maar als je dan niet betaald, moeten ze naar de rechter, en dan verliezen ze in nederland.
je gaat toch niet zomaar een of andere partij geld geven als ze dat van je eisen..
Deze mensen kunnen geen goede advocaat inhuren, misschien past het wel in de strategie van Brein om juist hen op te zoeken?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat brein niet achter kleine downloaders aan zou gaan, maar achter de uploaders. Niet dat het me zou verbazen als ze achterlijk hoge rekeningen naar studenten en bijstandstrekkers gingen versturen. Kinderdagverblijven zijn tenslotte ook niet veilig voor de copyright maffia.
Een paar angstverhalen van paupers in de afgrond maken meer indruk dan de hogere middelklasse lastig vallen met 1000 euro boette.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze mensen kunnen geen goede advocaat inhuren, misschien past het wel in de strategie van Brein om juist hen op te zoeken?
Zoiets ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een paar angstverhalen van paupers in de afgrond maken meer indruk dan de hogere middelklasse lastig vallen met 1000 euro boette.
Waarom denk je dat ze dat verliezen in Nederland?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja maar als je dan niet betaald, moeten ze naar de rechter, en dan verliezen ze in nederland.
je gaat toch niet zomaar een of andere partij geld geven als ze dat van je eisen..
Vertel.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde docu/reportage gezien en ik heb een geheel andere mening.
Intelligente jongens die een wat apart karakter hebben.quote:
ze durven het in ieder geval niet aan hier.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze dat verliezen in Nederland?
Het gaat hier om een civiele procedure.quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze durven het in ieder geval niet aan hier.
en zelfs als onze rechter je al wel veroordeeld, hoeft ie nog steeds geen straf uit te delen.
de enige reden warom onze regering officieel heeft gezegd dat downloaden verboden is, is omdat europa dat eiste.
maar wiet is ook verboden volgens europa.
Zo intelligent zijn ze niet aangezien ze allemaal gepakt zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Intelligente jongens die een wat apart karakter hebben.
nederland kan dingen gedogen, dan kan ook het europees recht niet veel doen. we hebben als lidstaten nog steeds recht op uitzonderingen. maar inderdaad, het zal in de toekomst waarschijnlijk alleen maar lastiger worden...quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het gaat hier om een civiele procedure.
Die uitspraak van het Europese Hof is overigens gewoon geldend recht in Nederland.
Maar laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Als ik ergens voor wil betalen en men wil het mij niet verkopen dan download ik het uit principe.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Gewoon betalen voor de dingen die je wil hebben.
We kunnen altijd nog uit de EU stappen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 03:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nederland kan dingen gedogen, dan kan ook het europees recht niet veel doen. we hebben als lidstaten nog steeds recht op uitzonderingen. maar inderdaad, het zal in de toekomst waarschijnlijk alleen maar lastiger worden...
Exact.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als ik ergens voor wil betalen en men wil het mij niet verkopen dan download ik het uit principe.
goed idee.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We kunnen altijd nog uit de EU stappen.
Nee, want het is een civiele zaak.quote:Op vrijdag 12 december 2014 03:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nederland kan dingen gedogen, dan kan ook het europees recht niet veel doen. we hebben als lidstaten nog steeds recht op uitzonderingen. maar inderdaad, het zal in de toekomst waarschijnlijk alleen maar lastiger worden...
Ik snap het niet helemaal. Waarom zou downloaden verboden moeten worden. Het hele idee van internet is toch downloaden en uploaden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze durven het in ieder geval niet aan hier.
en zelfs als onze rechter je al wel veroordeeld, hoeft ie nog steeds geen straf uit te delen.
de enige reden warom onze regering officieel heeft gezegd dat downloaden verboden is, is omdat europa dat eiste.
maar wiet is ook verboden volgens europa.
Zoals dat in Duitsland gebeurt inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het gaat hier om een civiele procedure.
Die uitspraak van het Europese Hof is overigens gewoon geldend recht in Nederland.
Maar laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Gelukkig maar. Anders snel een proxy gebruiken uit een klein schurkenland wat zich niets hoeft aan te trekken van druk van dat soort partijen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 00:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zoals dat in Duitsland gebeurt inderdaad.
Daar kunnen private partijen aan de hand van een ip-adres persoonsgegevens opvragen bij de internetproviders. Vervolgens gaan ze je dan dreigen met een civiele procedure en bieden ook meteen een schikkingsvoorstel aan (zo'n 1000 euro voor een film). In Nederland kunnen dat soort partijen geen persoonsgegevens achterhalen en volgens mij is een ip-adres juridisch ook geen persoonsgegeven.
wat is het verschil precies?quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, want het is een civiele zaak.
Er zijn meer dan genoeg alternatieven als je een beetje zoekt, meer dan 30 seconden heb je niet nodig om ze te vinden. Bijvoorbeeld kickasstorrents.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:07 schreef pokkerdepok het volgende:
in dit lijstje zijn er ook een aantal gewoon online, trouwens. anderen dan die isohunt versie.
https://proxybay.info/
edit: laat maar, alleen een frontpage, verder werkt het niet..
ja uiteraard.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg alternatieven als je een beetje zoekt, meer dan 30 seconden heb je niet nodig om ze te vinden. Bijvoorbeeld kickasstorrents.
quote:Pirate Bay Won’t Make A Full Comeback, Staff Revolt
According to insiders The Pirate Bay will slim down its operations for the planned comeback. The new version of the site is expected to operate without former admins and moderators, who have responded furiously to the decision. Many key staffers have left the ship to launch their own TPB.
Judging from all the teasers on the Pirate Bay homepage the notorious torrent site is preparing to relaunch this weekend.
Those in control of the domain have yet to make an official announcement but several sources inform TF that the site won’t make a full comeback.
Instead, The Pirate Bay is expected to launch a trimmed down version without room for the dozens of moderators and admins who looked after the site over the past decade.
This lighter version of The Pirate Bay will be easier to operate but the plan has also upset many former staffers. This includes people who have been with the site for over a decade, removing fake torrents and other types of spam.
Several admins and moderators have responded to the news with anger and are now openly distancing themselves from the thepiratebay.se site that was their home for years.
“I wish I had better news to come with. The launch that is about to take place on February 1 is not us,” says WTC-SWE, one of the lead admins of The Pirate Bay.
“It was until some dickhead decided to take TPB crew out of the picture. He thinks a site can be run without any staff at all and at the same time keeping up with fakes, internal issues etc,” he adds.
What stings them the most is that many dedicated individuals, who put countless hours into keeping the site functioning, now appear to be being pushed aside on a whim.
“Personally I won’t accept this neither will any of the crew that’s been active for almost 10-11 years. As an admin and human, I won’t stand aside and accept this kind of behavior. This is the worst scenario that could happen,” WTC-SWE says.
“You don’t treat people like horseshit,” he adds.
The staff, now in open revolt, have closed the official #thepiratebay IRC channel on EFnet to the public. They won’t offer support anymore for a site that they have no ‘control’ over, but warn people who do want to visit it to be cautious of malware.
Instead, the TPB former crew members are now preparing to launch their own version of the site. This spin-off will be operated from a new domain and will have several long-time mods and admins on board.
WTC-SWE says that they are in possession of a TPB backup which will be used to revive the old site in full. The full staff of moderators and admins remains under his wings and will start over at a home.
“It’s only a matter of time. I will need to blast the whole coding and clean up all the mess. The real TPB will be back with proper staff and all,” WTC-SWE says.
Thus far, the people running the official thepiratebay.se domain have remained quiet. In a few days, when the count-down completes, we are likely to know more about their vision for the site’s future.
To be continued…
Een alternatief wat ass kickt?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:50 schreef ZaZoe het volgende:
Ben benieuwd. Ondertussen maak ik alweer een tijdje gebruik van een prima alternatief.
Yep!quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een alternatief wat ass kickt?
Het werkt nog beter ook. Het is wel jammer dat bepaalde torrents 1 op 1 gekoppeld waren aan de database van TPB.quote:
Die was hier (Engeland) eerst geblokkeerd maar nu werkt ie gewoon weer om een of andere reden...quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een alternatief wat ass kickt?
Prima alternatief inderdaad. Ik was TPB al bijna weer vergeten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het werkt nog beter ook. Het is wel jammer dat bepaalde torrents 1 op 1 gekoppeld waren aan de database van TPB.
Dat valt toch wel mee? Een VPN-Addon installeren (gemakkelijk bij Chrome en Firefox) en voor die website die addon gebruiken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die was hier (Engeland) eerst geblokkeerd maar nu werkt ie gewoon weer om een of andere reden...
Is toch handiger dan dat gekloot met proxies e.d.
Ik heb wel 1 bug, zo gauw je met FF op een torrent klikt dan kan je niet het vinkje aan zetten dat die voortaan automatisch hetzelfde moet uitvoeren. Je moet dus elke keer opnieuw op openen klikken wat ik een beetje irritant vind.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Prima alternatief inderdaad. Ik was TPB al bijna weer vergeten.
Ik deed dat altijd via Tor, maar dat maakt het weer baggertraag. Dus moet je dan weer terugschakelen als je gewoon wilt surfen. En ja, het is maar één knopje op je Chrome maar een niet-geblokkeerde site is gewoon makkelijker.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Een VPN-Addon installeren (gemakkelijk bij Chrome en Firefox) en voor die website die addon gebruiken.
Je kan ook een VPN-add-on gebruiken op FF of Chrome. Diezelfde VPN als waarmee mensen naar de Americaanse versie van Netflix kijken bijvoorbeeld. Het zal altijd wat trager zijn maar het werkt waarschijnlijk sneller dan Tor. Voor wat torrentjes is het in ieder geval niet een probleem, dat is zo weinig data die geladen hoeft te worden. Het is natuurlijk fijner als je zonder moeilijk te doen die website kan laden, dat wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik deed dat altijd via Tor, maar dat maakt het weer baggertraag. Dus moet je dan weer terugschakelen als je gewoon wilt surfen. En ja, het is maar één knopje op je Chrome maar een niet-geblokkeerde site is gewoon makkelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |