Het einde van een tijdperk. RIP.quote:Met een grote inval zou de Zweedse politie populaire torrentsite The Pirate Bay offline hebben gehaald.
De Zweedse politie spreekt van een 'actie omtrent de bescherming van auteursrechten in Stockholm'. Bronnen van het doorgaans betrouwbare Torrentfreak melden dat het om een actie tegen The Pirate Bay gaat.
De populaire torrentsite is sinds dinsdagmiddag niet meer te bereiken. Dit zou het gevolg zijn van de Zweedse politieactie. Tijdens die actie zouden servers in beslag zijn genomen, bovendien zou er een aanhouding zijn verricht.
Naast The Pirate Bay zijn ook enkele andere Bittorrent-gerelateerde sites sinds dinsdagmiddag niet meer te bezoeken, zoals EZTV, Zoink, Torrage en Bittorrent-tracker Istole. Ook het forum van The Pirate Bay is niet langer te bereiken.
Omstreden
De Zweedse autoriteiten hielden de afgelopen jaren een klopjacht op de oprichters van The Pirate Bay. In november werd Fredrik Neij opgepakt in Thailand, en daarmee zitten alledrie de oprichters van de torrentsite achter de tralies. Mede-oprichter Peter Sunde kwam een week na de arrestatie van Neij weer vrij.
Sunde fungeerde eerder als woordvoerder van de torrensite, maar werkt ondertussen aan versleutelde berichtenapp Hemlis. De derde mede-oprichter van The Pirate Bay, Gottfrid Svartholm, werd in oktober veroordeeld voor drie jaar cel wegens hacken.
Ook in Nederland was The Pirate Bay lange tijd omstreden. Onderdeel van een jarenlange juridische strijd was onder meer een blokkade van de site. Die blokkade is begin 2014 geschrapt, kort daarna werd een algeheel downloadverbod in Nederland ingevoerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Het einde van een tijdperk. RIP.
Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry? 1 van de 1.000.000 mirrors is offline nu. Wow! wat een succesvolle actie. Nu hoeven ze dit nog maar 999.999 keer te doen en de piratebay is niet meer._!
Morgen zijn alle sites gewoon weer bereikbaar.
Als er eens fatsoenlijke prijzen worden gevraagd, ja.quote:
Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan mag jij van mij met een werkende piratebay mirror komen. Eentje die ook daadwerkelijk bij de torrents terecht kan komen en niet alleen de voorpagina laat zien.
Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar laten we iig 24 uur wachten. Een aantal jaar geleden is dit namelijk een aantal keer gebeurd en toen is de site ook een paar keer in korte tijd verplaatst.
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik las net ergens dat de 'central load balancer' offline gehaald is. Schijnt in ieder geval een kwestie van herbouwen te zijn dus zal snel weer online zijn.
Maar toch, het gaat even om het idee dat zomaar een site offline gehaald wordt die in principe niets illegaals doet.
Ik verwacht de site binnenkort ook weer online te zien.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://torrentfreak.com/(...)ual-machines-140921/
We zullen zien.
Klopt. Maar pak het dan gewoon bij de bron aan. Dit gaat in ieder geval niets veranderen en kost de overheid/politie op deze manier alleen maar onnodig veel tijd en geld.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, dat laatste argument is misschien zo, maar het is een zwak argument. Ik heb veel liever dat mensen kijken naar auteursrechten in het algemeen en naar de dingen die er mis mee zijn. Want hoewel je technisch gelijk hebt weet iedereen wel waarvoor het gebruikt wordt. Zulke argumenten houden ook bij rechtszaken niet altijd stand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |