Hoe bedoel je,?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:43 schreef Dikkekletser het volgende:
Je hebt het te hoog in je bol zitten.
Ik snap wel dat niemand jou mag.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik kan er echt van genieten (van binnen dan) op het moment wanneer ik dan mijn cijfers aankaart of dingen aankaart waar blijkt dat ik intelligent ben, dat mensen dan ook bewonderend/jaloers of een combinatie van beide reageren..
Dan heb je het gemaakt in het leven hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef Skv het volgende:
Een eeuwige single die zit te kicken op zijn cijfers.
Kloontje van Roadtrip, waarschijnlijk.quote:
Het speelt zich van binnen af hé ( de ambitie ) niet dat ik zeg van: ''hahaha ik ben zo blij dat ik het goed doe!''quote:
Het is mijn username.. niet hoe ik mijzelf profileer.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mensen die verder dan dit hebben gelezen
Als jij zo denkt zal je verder ook niet al te leuk zijn om mee om te gaan.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het speelt zich van binnen af hé ( de ambitie ) niet dat ik zeg van: ''hahaha ik ben zo blij dat ik het goed doe!''
Wat/wie/hoe is roadtrip?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Kloontje van Roadtrip, waarschijnlijk.
Maakt niet uit, je straalt het ongemerkt uit.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het speelt zich van binnen af hé ( de ambitie ) niet dat ik zeg van: ''hahaha ik ben zo blij dat ik het goed doe!''
Denk het wel ja.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik ben heel beleefd, vriendelijk, aardig. Daarnaast beschik ik over een goed dosis humor en weet ik altijd wel over iets te praten, meer dan anderen zelfs. Ik ben echt niet de type die tijdens een gesprek aankaart van '' ik ben echt goed bezig ! Ik wil de beste zijn! '' of iets dergelijks. Totaal niet zelfs. Het speelt zich van binnen af!quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef deadprez het volgende:
[..]
Als jij zo denkt zal je verder ook niet al te leuk zijn om mee om te gaan.
Volgens mij ben je vooral een narcistje.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:50 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben heel beleefd, vriendelijk, aardig. Daarnaast beschik ik over een goed dosis humor en weet ik altijd wel over iets te praten, meer dan anderen zelfs. Ik ben echt niet de type die tijdens een gesprek aankaart van '' ik ben echt goed bezig ! Ik wil de beste zijn! '' of iets dergelijks. Totaal niet zelfs. Het speelt zich van binnen af!
En wat valt jou het meest op om mij daartoe te categoriseren? Just curious? Hoe denk jij over wat ik allemaal in mijn OP vertel over mijzelf?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij ben je vooral een narcistje.
"Ik ben heel beleefd, vriendelijk, aardig. Daarnaast beschik ik over een goed dosis humor en weet ik altijd wel over iets te praten, meer dan anderen zelfs." In combinatie met de rest van je gebrabbel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:52 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
En wat valt jou het meest op om mij daartoe te categoriseren? Just curious? Hoe denk jij over wat ik allemaal in mijn OP vertel over mijzelf?
Dit topic is geheel over feedback! De reden van het openen van dit topic staat ergens aan het einde van de OP.
quote:Edit: OP= OpeningsPost.
Dat geldt volgens jou voor iedere twintigjarige?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Mijn leeftijd is 20 en ik ben dus een jonge wo-student op dit moment.
Ligt eraanquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef Skv het volgende:
Hoge cijfers van je niet verder helpen in je leven, vriend.
Ik help je hopen...quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik daarentegen ben, gelukkig even afkloppen.., succesvol op het wo. Mijn cijfers zijn alweer geweldig en ik lach mij rot met het idee dat zij niet genoeg hebben geïnvesteerd in een intelligent modelstudent, maar in de verkeerde! Het is lachwekkend dat als ik straks succesvol ben dat de 'gold diggers' zometeen contact zullen opzoeken met mij. Met gold diggers refereer ik niet naar vrouwen specifiek, maar in het algemeen (mensen die weer contact met mij willen omdat ze ruiken dat ik succes heb --> succesvrienden).
Dat komt een beetje typisch over. Alsof je hele identiteit eraan hangt.quote:Elke keer als ik buiten ben en ergens onderweg naar ben, dan hoop ik altijd oude bekenden te treffen, want tijdens het gesprek zal ik vragen (zoals elk gesprek gaat tussen mensen) hoe het met hun gaat. Hun zullen het aan mij vragen, waarop ik natuurlijk kenbaar kan maken dat mijn cijfers heel goed zijn en dat het mij gemakkelijk afgaat (wat ook zo is). Op één of andere manier geniet ik van de jaloezie die andere hebben op mijn cijfers e.d.
Ik kan er echt van genieten (van binnen dan) op het moment wanneer ik dan mijn cijfers aankaart of dingen aankaart waar blijkt dat ik intelligent ben, dat mensen dan ook bewonderend/jaloers of een combinatie van beide reageren..
Heel raar allemaal. Je lijkt me zo'n fijne en warme gozer!quote:Verder tja.. ik ben single en dat ben ik altijd geweest. Nooit interesse vanuit meisjes gehad richting mij en ik niet naar hun (aangezien ik té terughoudend ben qua flirten e.d.). Ik kan nooit een stap zetten, dus het zal altijd van het meisje moeten komen, maar aangezien ik nooit een meisje heb getroffen die moves bij mij wou maken.. is het er ook nooit van gekomen.
Recent Tinder geprobeerd, maar dat werd een fiasco.. 0 matches. Dat terwijl ik niet lelijk ben, ook niet de knapste. Al toch zou ik mijzelf qua becijfering een voldoende geven. Geen hoge voldoende, maar wel een voldoende!
Dat lijkt me inderdaad geen gek idee.quote:Voor de rest.. doe ik niks bijzonders. Een bijbaan of iets heb ik niet, want dat heb ik niet nodig gelukkig. Als ik binnenkort qua time management alles op orde heb, ga ik wel een bijbaan zoeken. Het helpt voor mijn ontwikkeling (ook sociale vaardigheden), plus het is goed voor mijn lege cv.
Dan hoop ik dat je tegen die tijd wel een fatsoenlijk netwerk hebt. Met cijfers alleen kom je nergens.quote:Mijn dromen en wensen zijn: topman worden in het bedrijfsleven, dure auto rijden, luxe leven hebben en gezond zijn/ blijven!
Ja, met recht.quote:De reden van dit topic is omdat ik op één of andere manier een leegte heb van binnen.
De meeste mensen zijn wel sociaal, anders kun je toch eigenlijk haast niet meedraaien in het leven?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:12 schreef Spanky78 het volgende:
P.S. Sociale vaardigheden zijn bepalend voor succes en niet perse intelligentie (ookal heb je daar een gezonde portie van nodig), tenminste als je echt ver wilt komen.
Mensen moeten het je gunnen, voor jou willen werken.
Zou je denken, ik denk dat jezelf (subtiel) ophemelen juist wel een positief effect kan hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef Robuust-koekje het volgende:
Met die houding maakt het geen fluit uit of je IQ van Albert Einstein hebt of een geweldig rapport, je komt nergens met zo een verwaande en zelfophemelende houding.
Klopt, maar als je ervoor kromligt (terwijl anderen dat niet doen) is de betekenis ervan maar heel relatief.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:15 schreef Roooske het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn wel sociaal, anders kun je toch eigenlijk haast niet meedraaien in het leven?Iedereen hier zegt dat cijfers er niet toe doen. Maar door hele hoge cijfers liep mijn ex stage bij een heel bekend kantoor en nu werkt hij daar. Met zesjes was hij daar niet aangenomen. Natuurlijk moet je ook sociaal zijn e.d. Maar hoge cijfers helpen wel in sommige vakgebieden.
en dat.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:24 schreef mergbot het volgende:
Je bent "dus" een wo student?
Daar gestopt met lezen
Aardig, aardig!quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:19 schreef Loveless85 het volgende:
Die nickname alleen alje bent verre van the greatest, je bent een one trick pony; goed in één ding, falend in al het overige.
Nou, ik bedoel iets meer dan braaf de meute volgen...quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:15 schreef Roooske het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn wel sociaal, anders kun je toch eigenlijk haast niet meedraaien in het leven?Iedereen hier zegt dat cijfers er niet toe doen. Maar door hele hoge cijfers liep mijn ex stage bij een heel bekend kantoor en nu werkt hij daar. Met zesjes was hij daar niet aangenomen. Natuurlijk moet je ook sociaal zijn e.d. Maar hoge cijfers helpen wel in sommige vakgebieden.
Swerelds koudste steenquote:
TS is verwend.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:46 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap waarom vrienden niet met je willen afspreken. Je dedaine houding spat van het scherm af.
Dit^quote:
Oh ja die ventquote:Op dinsdag 9 december 2014 23:17 schreef psychedelicate het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je al wie je overhoop gaat schieten?
quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
... en dus een jaar verspilt hebben
Ik had hem al gekeken jaquote:Op woensdag 10 december 2014 00:05 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Deze video krijgen we over een tijdje ook van OP.
Kan een mod deze post verwijderen. Ik vind dit soort grappen zijn walgelijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:05 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Deze video krijgen we over een tijdje ook van OP.
Wellicht kan het zo overkomen dat ik alleen over cijfers praat, maar ik praat wel degelijk over andere dingen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Newsflash... hoge cijfers daar gaat het niet om. Probeer wat minder afgunstig te zijn en op de borst te kloppen. Je hoeft mensen niet te beoordelen op prestaties op school of hun carriere.
Doe je dat wel dat gaan mensen je al snel een naar persoon vinden die het nergens anders dan over resultaten kan hebben.
Jeetje zeg.. een spellingsfout. Goh goh goh. Hoe triest moet je wel niet zijn om te lopen corrigeren op taalfouten?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:35 schreef Daeneris het volgende:
[..]
Typisch gevalletje goed kunnen leren maar niet intelligent zijn...
Ik ga toch niet blijven investeren in mensen die elke keer afwijzend reageren of uitstellen. Daarnaast investeerde ik in hun en hun nooit in mij. Daar waar ik uitnodigde om dingen te doen, nodigde hun nooit uit om wat te doen en moest ik later treffen op facebook dat de hele groep iets leuks gedaan hebben (mensen van middelbare school tijdens mijn middelbare schooltijd).quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef getfitbysmith het volgende:
Je klinkt als een baas
Goed dat je die zielepoten hebt gedropt, allemaal van die jaloerse envious pieces of shit
Dit vind ik een kutgrap.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:17 schreef psychedelicate het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je al wie je overhoop gaat schieten?
Mensen zijn een spiegel, als zij afwijzend reageren zou het zomaar kunnen dat jij ze daar aanleiding voor geeft.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ga toch niet blijven investeren in mensen die elke keer afwijzend reageren of uitstellen. Daarnaast investeerde ik in hun en hun nooit in mij. Daar waar ik uitnodigde om dingen te doen, nodigde hun nooit uit om wat te doen en moest ik later treffen op facebook dat de hele groep iets leuks gedaan hebben (mensen van middelbare school tijdens mijn middelbare schooltijd).
Echter kwamen ze wel telkens toe voor hulp m.b.t. huiswerk/meedoen in groepsopdrachten.
Toen ik er aan dacht, dacht ik "zoek het uit. Als je niet investeert in mij (vriendgewijs) dan ga ik ook niet meer investeren in jullie. Ik volg een wo opleiding en jullie niet... jullie zullen vanzelf wel weer contact zoeken als het goed met me gaat!"
Ik ben ervan overtuigd dat het 'geven en nemen " is. Ik ga niet telkens geven.
Dit.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:16 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Jeetje zeg.. een spellingsfout. Goh goh goh. Hoe triest moet je wel niet zijn om te lopen corrigeren op taalfouten?
Succes met het corrigeren van taalfouten. Ik heb wel wat beters te doen!
Dit idd. Je hoopt mensen tegen te komen om ze op hun plek te zetten op t gebied van opleiding. Maar heb je zelf niet een beetje gefaald op het gebied van andere vlakken in t leven?quote:Op woensdag 10 december 2014 09:36 schreef Gewas het volgende:
Je komt zeer onsympathiek over in de OP. Kan me goed voorstellen dat mensen ver bij je vandaan blijven.
quote:I scored higher on it than the average person using it to apply for college in my area. An IQ test has shown me to be in the 99.9th percentile for IQ. This is the highest result the test I was given reaches; anything further and they'd consider it to be within the margin of error for that test. My mother's boyfriend of 8 years is an aerospace engineer who graduated Virginia Tech. At the age of 15, I understand physics better than him, and I owe very little of it to him, as he would rarely give me a decent explanation of anything, just tell me that my ideas were wrong and become aggravated with me for not quite understanding thermodynamics. He's not particularly successful as an engineer, but I've met lots of other engineers who aren't as good as me at physics, so I'm guessing that's not just a result of him being bad at it. I'm also pretty good at engineering. I don't have a degree, and other than physics I don't have a better understanding of any aspect of engineering than any actual engineer, but I have lots of ingenuity for inventing new things. For example, I independently invented regenerative brakes before finding out what they were, and I was only seven or eight years old when I started inventing wireless electricity solutions (my first idea being to use a powerful infrared laser to transmit energy; admittedly not the best plan). I have independently thought of basically every branch of philosophy I've come across. Every question of existentialism which I've seen discussed in SMBC or xkcd or Reddit or anywhere else, the thoughts haven't been new to me. Philosophy has pretty much gotten trivial for me; I've considered taking a philosophy course just to see how easy it is. Psychology, I actually understand better than people with degrees. Unlike engineering, there's no aspect of psychology which I don't have a very good understanding of. I can debunk many of even Sigmund Freud's theories. I'm a good enough writer that I'm writing a book and so far everybody who's read any of it has said it was really good and plausible to expect to have published. And that's not just, like, me and family members, that counts strangers on the Internet. I've heard zero negative appraisal of it so far; people have critiqued it, but not insulted it. I don't know if that will suffice as evidence that I'm intelligent. I'm done with it, though, because I'd rather defend my maturity, since it's what you've spent the most time attacking. The following are some examples of my morals and ethical code. I believe firmly that everybody deserves a future. If we were to capture Hitler at the end of WWII, I would be against executing him. In fact, if we had any way of rehabilitating him and knowing that he wasn't just faking it, I'd even support the concept of letting him go free. This is essentially because I think that whoever you are in the present is a separate entity from who you were in the past and who you are in the future, and while your present self should take responsibility for your past self's actions, it shouldn't be punished for them simply for the sake of punishment, especially if the present self regrets the actions of the past self and feels genuine guilt about them. I don't believe in judgement of people based on their personal choices as long as those personal choices aren't harming others. I don't have any issue with any type of sexuality whatsoever (short of physically acting out necrophilia, pedophilia, or other acts which have a harmful affect on others - but I don't care what a person's fantasies consist of, as long as they recognize the difference between reality and fiction and can separate them). I don't have any issue with anybody over what type of music they listen to, or clothes they wear, etc. I know that's not really an impressive moral, but it's unfortunately rare; a great many people, especially those my age, are judgmental about these things. I love everyone, even people I hate. I wish my worst enemies good fortune and happiness. Rick Perry is a vile, piece of shit human being, deserving of zero respect, but I wish for him to change for the better and live the best life possible. I wish this for everyone. I'm pretty much a pacifist. I've taken a broken nose without fighting back or seeking retribution, because the guy stopped punching after that. The only time I'll fight back is if 1) the person attacking me shows no signs of stopping and 2) if I don't attack, I'll come out worse than the other person will if I do. In other words, if fighting someone is going to end up being more harmful to them than just letting them go will be to me, I don't fight back. I've therefore never had a reason to fight back against anyone in anything serious, because my ability to take pain has so far made it so that I'm never in a situation where I'll be worse off after a fight. If I'm not going to get any hospitalizing injuries, I really don't care. The only exception is if someone is going after my life. Even then, I'll do the minimum amount of harm to them that I possibly can in protecting myself. If someone points a gun at me and I can get out of it without harming them, I'd prefer to do that over killing them. I consider myself a feminist. I don't believe in enforced or uniform gender roles; they may happen naturally, but they should never be coerced into happening unnaturally. As in, the societal pressure for gender roles should really go, even if it'll turn out that the majority of relationships continue operating the same way of their own accord. I treat women with the same outlook I treat men, and never participate in the old Reddit "women are crazy" circlejerk, because there are multiple women out there and each have different personalities just like there are multiple men out there and each with different personalities. I don't think you do much of anything except scare off the awesome women out there by going on and on about the ones who aren't awesome. That doesn't mean I look for places to victimize women, I just don't believe it's fair to make generalizations such as the one about women acting like everything's OK when it's really not (and that's a particularly harsh example, because all humans do that). I'm kind of tired of citing these examples and I'm guessing you're getting tired of reading them, if you've even made it this far. In closing, the people who know me in real life all respect me, as do a great many people in the Reddit brony community, where I spend most of my time and where I'm pretty known for being helpful around the community. A lot of people in my segment of the community are depressed or going through hard times, and I spend a lot of time giving advice and support to people there. Yesterday someone quoted a case of me doing this in a post asking everyone what their favorite motivational/inspirational quote was, and that comment was second to the top, so I guess other people agreed (though, granted, it was a pretty low-traffic post, only about a dozen competing comments). And, uh, I'm a pretty good moderator. All that, and I think your behavior in this thread was totally assholish. So what do you think, now that you at least slightly know me?
Samenvatting?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:46 schreef Rust_Cohle het volgende:
Doet me aan deze copy pasta denken:
[..]
Ik doe niet ruig met mijn cijfers. Ik heb er hekel aan om mensen te helpen die zelf geen vlut uitvoeren, de hele dag lekker plezier beleven en vervolgens mijn hulp vragen voor opdrachten. Dan heb ik het over echt niks doen, nog niet eens de stof doorgenomen hebben!quote:Op woensdag 10 december 2014 10:05 schreef Rust_Cohle het volgende:
Ruig doen met je dikke cijfertjes (en dan neerkijken op anderen die een lagere opleiding doen) en iedereen de schuld geven van het feit dat niemand je mag, behalve je zelf. Want als iedereen een probleem met mij heeft ligt dat vast aan hun allemaal en niet aan me zelf.
Je komt er wel jochie.
Misschien zou je dat zelf ook wat meer moeten doen in plaats alleen te cijferneuken.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
de hele dag lekker plezier beleven
Ik ga zodirect op alle berichten reageren.. zit op dit moment op mijn mobiel.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:46 schreef Roooske het volgende:
Maar waarom ga je alleen maar in op negatieve berichten?
Nee, want heb alles geliked om te kijken wat mijn 'marktwaarde' is..quote:Op woensdag 10 december 2014 11:50 schreef _Dizzy_ het volgende:
Misschien ben je op tinder ook wel te kieskeurig?
Jaloezie.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Misschien zou je dat zelf ook wat meer moeten doen in plaats alleen te cijferneuken.
Ik neuk liever cijfers dan vrouwelijk schoon. Want op dit moment zijn de kansen op seks met goede cijfers groter dan met vrouwelijk schoon.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:02 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Is ook wel grappig. Vergooi je je studentenleven door in plaats van vrouwelijk schoon hoge cijfers te neuken, leg je het later voor een functie in het bedrijfsleven alsnog af tegen je zuipende en lallende medestudenten die wél communicatieve vaardigheden hebben ontwikkeld.
Gelukkig zit mijn slaapkamer niet op zolder..quote:Op woensdag 10 december 2014 12:09 schreef Koral het volgende:
Toekomstig beeld van TS![]()
Welkom bij de club van zolderkamer autisten TS
Ze kunnen toch niet weten wat er in mijn hoofd afspeelt? En in principe ben ik niet onsympathiek als persoon zijnde, maar ook ben ik niet onsympathiek in mijn gedrag naar anderen. Ik vind mijzelf alleen doorgeslagen in het verwezenlijken van mijn dromen/wensen/ambities en ik verbreek alle contacten met mensen die niet in mij investeren, waardoor ik alleen in hun moet investeren.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:36 schreef Gewas het volgende:
Je komt zeer onsympathiek over in de OP. Kan me goed voorstellen dat mensen ver bij je vandaan blijven.
Slechts een detail. De essentie blijft overeind.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Gelukkig zit mijn slaapkamer niet op zolder..
Mijn vooroordeel over jou wordt dan door jou ontkend. Jij valt mij opeens aan met groftaalgebruik dat ik 'cijfertjesneuk'. Kan je mij uitleggen waarom jij een zo aanvallende groffe post plaatst?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Denken dat iemand jaloers op jou is
Het was maar een bijdehante grapje van mij.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:18 schreef Koral het volgende:
[..]
Slechts een detail. De essentie blijft overeind.
Fixedquote:Op woensdag 10 december 2014 12:16 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet weten wat er in mijn hoofd afspeelt? En in principe ben ik niet onsympathiek als persoon zijnde, maar ook ben ik niet onsympathiek in mijn gedrag naar anderen. Ik vind mijzelf alleen doorgeslagen in het verwezenlijken van mijn dromen/wensen/ambities en ik verbreek alle contacten met mensen die niet in mij investeren, waardoor ik alleen in hun moet investeren.
Ik voel mij vrijwel vaak 'gebruikt' voor mijn intelligentie. Ik ben beperkt sociaal begaafd en bijf liever in mijn intellecuele comfortzone. Mensen komen al gauw naar mij toe als er intelligentie nodig is bij een aantal zaken waar ik verstand van heb, of het nou huiswerk/materie of iets anders is. Voor gezellige dingen/praatjes gaan ze altijd naar anderen. Ja dan zijn dat soort personen al gauw exit van de potentiële vriendenlijst.
Ik ben juist enorm nuchter en bescheiden. Dit resulteert dat ik soms naief over kan komen (naar mijn inziens).quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:52 schreef Miou het volgende:
Jij zou eens arme kinderen in Afrika moeten helpen om je wereldbeeld te verbreden, je nuchterheid en bescheidenheid eigen te maken.
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef Fanest het volgende:
''Ik daarentegen ben, gelukkig even afkloppen.., succesvol op het wo. Mijn cijfers zijn alweer geweldig en ik lach mij rot met het idee dat zij niet genoeg hebben geïnvesteerd in een intelligent modelstudent, maar in de verkeerde! Het is lachwekkend dat als ik straks succesvol ben dat de 'gold diggers' zometeen contact zullen opzoeken met mij. Met gold diggers refereer ik niet naar vrouwen specifiek, maar in het algemeen (mensen die weer contact met mij willen omdat ze ruiken dat ik succes heb --> succesvrienden). ''
''Overgaan naar privé lukt mij niet.. Elke keer stuit ik tegen moeilijkheden aan: discotheken of dingen in de nacht doen. Ik heb dat gewoon niet. In de nacht wil ik gewoon thuis slapen en niet iets anders doen. Ik ben de gehele dag van 10:00 tot 20.00 beschikbaar en dan willen de mensen (die bijvoorbeeld ook die gehele dag niks te doen hebben) gewoon later dan 20.00 afspreken. Ze flikken het dan ook elke keer om met zo'n tijdstip aan te kakken. Als ik aankaart of het eerder kan, dan komen ze altijd met een flutsmoes..''
Denk je niet dat dit hier een verband tussen zit? Als het klopt wat in de OP staat heb je gewoon de instelling van een narcist. Meestal is het dan ook moeilijk om vriendschappen te onderhouden. Narcisten hebben het namelijk het liefst over zichzelf (zoals jij duidelijk vermeldt) en zijn niet echt een 'luisterend oor' voor hun medemens. Als iemand jou op de fiets tegenkomt en je vraagt hoe het met ze gaat, betekent dat niet dat je gewoon 'oké' moet zeggen en beginnen over jezelf. Vraag juist door en probeer oprecht interesse te tonen. Veelal vinden mensen dat erg fijn en gaan je dan ook meer waarderen als persoon. Het delen van je persoonlijke resultaten zoals cijfers heeft totaal geen zin, je bereikt er per definitie namelijk niets mee. Zijn je cijfers laag, wordt je als onsuccesvol beschouwd, zijn je cijfers hoog, dan koesteren mensen afgunst tegen je en dat gaat je zeker niet helpen op de lange termijn. Wat je wel gaat helpen is interesse te tonen in andere mensen zonder de hele tijd het gesprek naar jezelf te verschuiven.
Vind je?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef getfitbysmith het volgende:
Je klinkt als een baas
Goed dat je die zielepoten hebt gedropt, allemaal van die jaloerse envious pieces of shit
Dat je enkel reageert op dat "grove" woord cijferneuken zegt wel iets over je sociale skills. Als eerste gaf ik juist aan dat het het leven misschien wel meer is als alleen hoge cijfers halen. Dat iedereen alleen met je om wilt gaan om gebruik te maken van je capaciteiten, maar de gezelligheid bij een ander zoeken zou toch wel genoeg moeten zeggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Mijn vooroordeel over jou wordt dan door jou ontkend. Jij valt mij opeens aan met groftaalgebruik dat ik 'cijfertjesneuk'. Kan je mij uitleggen waarom jij een zo aanvallende groffe post plaatst?
Ik heb dit topic aangemaakt voor feedback en om te discussiëren/praatjes maken (wat ook het doel is van een forum), niet om elkaar grof af te kraken.
Als ik tijd heb en een juiste bijbaan heb gevonden, zal ik zeker een bijbaan nemen. Voor nu wil ik mij richten op mijn studie.. zit pas in het eerste jaar en qua time management zit ik nog niet in een goede flow.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:28 schreef Roooske het volgende:
[..]
Aardig, aardig!Hij ervaart een leegte, dus het is voor hem al vervelend genoeg dat hij geen vrienden en een vriendin heeft. Maar greatest: ik denk dat je er niet zo mee moet zitten en dat het allemaal wel komt. Als je eens een bijbaantje zoekt, dan leer je weer mensen kennen en dat staat ook goed op je cv. Of misschien is een vereniging iets voor je? En een vriendin.. Dat komt wel een keertje. Op je 20e is geen ervaring in de liefde toch niet heeeeeel erg denk ik.
Nou baasje wat studeer je dan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het is mijn username.. niet hoe ik mijzelf profileer.
Jan Kees de Jager heeft drie studies voltooid. In mijn ogen zeer succesvol. Heb gister in de krant een interview, dat met hem is afgenomen,gelezen waarin hij het volgende zei:quote:Op woensdag 10 december 2014 12:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat je enkel reageert op dat "grove" woord cijferneuken zegt wel iets over je sociale skills. Als eerste gaf ik juist aan dat het het leven misschien wel meer is als alleen hoge cijfers halen. Dat iedereen alleen met je om wilt gaan om gebruik te maken van je capaciteiten, maar de gezelligheid bij een ander zoeken zou toch wel genoeg moeten zeggen.
Die gasten die daar in Den Haag op het pluche zitten, waar heel het land tegenop kijkt, zitten daar ook niet omdat ze allemaal van die hoge cijfers hadden maar juist omdat ze wel interesse in andere zaken hadden als alleen maar leren en leren.
Er zijn zat mensen die de top hebben bereikt zonder Cum Laude afgestudeerd te zijn, en dat zijn dezelfde mensen waar jij nu op neer kijk.
Raad eens? Wat denk jij? Ben wel benieuwd wat jij zou denken.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:44 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou baasje wat studeer je dan?
Iets in de techniek?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:45 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Raad eens? Wat denk jij? Ben wel benieuwd wat jij zou denken.
Hoezo niet? Ik ben heel vredelievend, beleefd, vriendelijk, humorvol, ambitieus. Ben nooit gemeen tegen iemand geweest. Het belangrijkste: ik ben eerlijk/oprecht.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:14 schreef probeer het volgende:
Gelezen. Ik zou je echt totaal niet mogen.
My thoughts exactly.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Neerbuigend = beleefd en vriendelijkquote:Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben heel vredelievend, beleefd, vriendelijk, humorvol, ambitieus. Ben nooit gemeen tegen iemand geweest. Het belangrijkste: ik ben eerlijk/oprecht.
Nee. Er komt wel veel getallen voor in mijn opleiding, met name veel wiskunde en programmeren.quote:
Het is godverdomme zij of hen, niet hun.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)
Ik heb dat 'genieten over mijn eigen successen" alleen bij oude bekenden en bij mensen die eerst niet met mij omgingen, maar nu wel gezellig een praatje willen maken als ze mij treffen bij de tram o.i.d... want ze ruiken dat het goed met mij gaat en ik de hoogst mogelkjke reguliere opleiding volg i.t.t. hun.
In het verleden hebben bepaalde mensen mij gekwetst en behoorlijk achter mijn rug geroddeld.. en zich negatief uitgelaten over mij (weet niet wat voor negatieve uitlatingen), en als ik die mensen spreek.. dan voelt het heerlijk om te vertellen hoe ik ervoor sta.
En tja bij klasgenoten voel ik behoorlijke concurrentie. Zij niet.. die zijn lekker met een 5,5-7 al behoorlijk tevreden. Ik daarentegen wil de beste zijn.. als er eventueel ook gemeld zou worden dat ik het hoogste resultaat heb behaald van de klas of van de opleiding.. dan kan ik daar behoorlijk van genieten. Want ik wal de beste zijn in wat ik doe, goed zijn in mijn vak!
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:44 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
"Iedereen kan alles van je afnemen, maar kennis kan nooit worden afgenomen en dit resulteerde in dat ik studeerde alsof mijn leven er van af hing".
o econometriequote:Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Nee. Er komt wel veel getallen voor in mijn opleiding, met name veel wiskunde en programmeren.
Hoe kan ik neerbuigend overkomen terwijl ik beleefd en vriendelijk ben dan? En als ik dat ben hoe kunnen anderen dat voelen/merken?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Neerbuigend = beleefd en vriendelijk
Hier gaat hij niet op in als kloon zijnde, aangezien er dan inhoudelijke vragen komen en hij deze niet kan beantwoorden.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:44 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou baasje wat studeer je dan?
Gast je doet zo condenserend over de mensen waar mee je omgaat baas.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:51 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Hoe kan ik neerbuigend overkomen terwijl ik beleefd en vriendelijk ben dan? En als ik dat ben hoe kunnen anderen dat voelen/merken?
Er was ooit een meisje (klasgenoot) (2-3 jaar terug) die zei dat ik vreselijk arrogant was. Gewoon echt super ergerlijk en dat ik volgens haar nog ook vol van mijzelf was. Ik ben er alleen nooit achter gekomen uit wat voor gedrag ze dat uithaalde... zoals ik al zei loop ik niet te pronken over mijn intelligentie of over mijn leven van "kijk hoe goed ik bezig ben" o.i.d...
Zowel als aan mij als aan die personen. En die personen spreken niet voor alle personen.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:50 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Je kan je wel lopen verdedigen tegen iedereen in dit topic, maar als het meerendeel zegt dat ze denken jou niet aardig zullen vinden, zou het dan aan jou of aan alle andere mensen liggen?
Omdat je er op geilt het beter te doen dan anderen, en dat in hun gezicht te wrijven. En dat is waarschijnlijk een hele grote reden in waarom je geen vrienden of vriendin hebt.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:51 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Hoe kan ik neerbuigend overkomen terwijl ik beleefd en vriendelijk ben dan? En als ik dat ben hoe kunnen anderen dat voelen/merken?
Er was ooit een meisje (klasgenoot) (2-3 jaar terug) die zei dat ik vreselijk arrogant was. Gewoon echt super ergerlijk en dat ik volgens haar nog ook vol van mijzelf was. Ik ben er alleen nooit achter gekomen uit wat voor gedrag ze dat uithaalde... zoals ik al zei loop ik niet te pronken over mijn intelligentie of over mijn leven van "kijk hoe goed ik bezig ben" o.i.d...
Wie en wat is roadtrip?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier gaat hij niet op in als kloon zijnde, aangezien er dan inhoudelijke vragen komen en hij deze niet kan beantwoorden.
Typisch gedrag van Roadtrip.
Die andere kloon van je, nu ga maar weer lekker studeren.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wie en wat is roadtrip?
Een arrogante kutuser die niemand mag. Misschien kunnen jullie vriendjes worden en samen van dit forum oprotten.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wie en wat is roadtrip?
Geraden amper het is een educated guess.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Hahah dat heb je goed geraden. Dat klopt!
Ik wrijf niks in iemands gezicht.. als iemand vraagt hoe het met mij gaat kan ik moeilijk zeghen " ja redelijk" of als iemand vraagt wat voor cijfer ik heb gehaald " ja een 3" terwijl ik een 8-9 heb gehaald.. ik ga toch niet liegen om om sociaal geaccepteerd te worden?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat je er op geilt het beter te doen dan anderen, en dat in hun gezicht te wrijven. En dat is waarschijnlijk een hele grote reden in waarom je geen vrienden of vriendin hebt.
Link naar zijn Post historie?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Een arrogante kutuser die niemand mag. Misschien kunnen jullie vriendjes worden en samen van dit forum oprotten.
Neger, alsjeblieft. De troll is nu wel héél erg obvious.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:51 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben geen troll oid.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:59 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Neger, alsjeblieft. De troll is nu wel héél erg obvious.
En als je nou echt zo slim was als dat je beweert, dan zou je jezelf ook als zo'n persoon hebben bestempeld. Onderwijs is niet alles (zeker niet in Nederlandquote:[b]Op woensdag 10 december 2014 11:33 schreef WorldsGreatestOne ...maar ik kijk neer op mensen die te lui zijn, er met de pet naar gooien en verwachten dat alles vanzelf komt. Maar voor mij geen probleem. Ieder op zn eigen niveau. Maar als je inzet rond de 40 procent is..ga dan niet achteraf klagen om je cijfers (klasgenoten) of om je opleiding/niveau/werkloosheid
Nee, natuurlijk nietquote:Op woensdag 10 december 2014 13:04 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben geen troll oid.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat geld alleen maar een leuk middeltje is en geen manier van 'echt' geluk.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:04 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben geen troll oid.
Nee dit klopt niet. Ik zeg niet dat ik mensen laag zie die niet hetzelfde ambiëren als ik..quote:Op woensdag 10 december 2014 13:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
En als je nou echt zo slim was als dat je beweert, dan zou je jezelf ook als zo'n persoon hebben bestempeld. Onderwijs is niet alles (zeker niet in Nederland). Jij verwacht dat vrouwen op je afkomen stappen, gewoon omdat. Maar wat heb jij ze te bieden en hoe laat jij dat blijken?
Je wilde vrienden op de middelbare school maar stelt dat diezelfde mensen jaloerse afgunstige stakkers zijn in domme mensen functies.
Je maakt mensen belachelijk omdat ze niet hetzelfde ambiëren als jij, of omdat ze na een niet passende studiekeuze meteen voor iets anders zijn gegaan in plaats van nog 3 jaar aan iets vastklampen wat ze niet zint (en dat is juist erg slim).
Afgaande van het feit dat jij zelf al aangeeft slecht in time management te zijn en ook geen bijbaan hebt en ik kan je vertellen dat geen enkele werknemer je zomaar gaat aannemen. Daarnaast kan ik hieruit afleiden dat je vast ook nog bij je ouders wonen en totaal niet zelfstandig bent.
Je denkt dat materiële bezittingen en status je gelukkig gaan maken en je leven op sociaal vlak dan ook vanzelf aantrekt, maar ik kan je vertellen dat je goed fout zit.
En wat denk je trouwens dat de meeste studenten voor hun lol samen doen, in een boekenclub zitten, een slaapfeestje houden en dan met z'n allen in pyjama's om 21:00 bewusteloos op de grond liggen terwijl Frozen zachtjes op de achtergrond aan het draaien is? Je wil dat zij je allemaal tegemoet gaan komen terwijl jij niet hetzelfde voor hen doet, hoe voel jij je gast
? Je grootheidswaan os slechts onderdeel van je cognitieve dissonantie; je doet zo je best op de uni en haalt zulke hoge cijfers, iets wat (blijkbaar) je enige doel is en toch voel je je zo leeg en onbemind. "Maar dat ligt echt aan de anderen, die zijn gewoon jaloers!"
Geloof me kerel, als iemand tegen mij zou komen opscheppen over zijn tentamencijfers zou ik "Ok" zeggen en er verder geen aandacht meer aan besteden. Mensen zoeken mensen die interessant zijn, spannende, extravagante of zeldzame dingen hebben meegemaakt. Ze zijn geboeid door mensen die hun eigen geluk hebben gecreëerd en zich niet alleen bekommeren om het materiële.
Ooit was ik ook als jij, goede cijfers, alleen geïnteresseerd in het materiële. Wilde niet uitgaan, alleen gamen en andere autistische dingen doen. Ik gaf iedereen en alles de schuld van het feit dat niks mij kwam toegewaaid, ik geen vriendin had, handjevol vrienden etc.. Ik was slim genoeg om destijds wel bij mezelf na te gaan waarom dat was, en besefte uiteindelijk dat als je iets wil je er zelf met volle overtuiging achteraan moet gaan want niemand gaat het je aanreiken. Mijn cijfers boeien me tegenwoordig weinig, het verandert niets aan mijn intelligentie. Een gelukkig leven is belangrijker dan hoge cijfers, een dure auto of sterrenstatus. Je hebt nog tijd om het helemaal voor jezelf helemaal om te gooien, maar dan moet je niet verwachten dat het makkelijk is en het vanzelf gaat komen.
Zo, en nu heb ik duimkanker.
Gr
Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel om gelukkig te worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:16 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat geld alleen maar een leuk middeltje is en geen manier van 'echt' geluk.
15 december heb ik twee tentamens. Als ik dat haal, heb ik zowat mijn p al. De komende vakken liggen mij erg goed. Dus dan ben ik al bijna binnen..quote:Op woensdag 10 december 2014 13:13 schreef Ciscus het volgende:
Je studeert sinds dit jaar, en het is pas 10 december. Volgens mij juich je te vroeg mbt je succes aangaande je opleiding/resultaten.
Verder is je gedrag niet gezond te noemen, maar als je niet(s) anders kunt dan dit, dan kun je er heel oud mee worden. Niks aan de hand joh.
(En mbt succesvol zijn in het zakenleven; dat moeten bepaalde mensen je ook gunnen he)
Ja maar met jouw houding word je dat dan ook niet. Serieus uit jouw houding blijkt het dat je nogal neerbuigend naar mensen kijkt.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:21 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel om gelukkig te worden.
Nee, met de houding "kijk mij eens slim zijn en goede cijfers halen" kom je een stuk verder inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
"kijk mij interessant doen, ik ga elke donderdag uit.. en ik ga op vakantie naar Nepal/Italië en ik ga met Italianen om, terwijl ik als ik in NL ben niet eensmet Italianen omga.."
Wat ben je voor een hopeloos geval en waar slaat dat argument met die Italianen op? Moet je in Italië Nederlanders gaan opzoeken en alleen daarmee omgaan?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij aanpassen aan de kudde? Ik richt wel een eigen kudde op. .. wat is dat voor onstabiel zooitje dat ik per se 'interessante' dingen moet doen om contacten te hebben. Nou.. dit verklaart waarom iedereen een slaaf is van Facebook. Een held is die Zuckerberg een held. Heeft goed gebruik gemaakt van al die kudde gedrag: "kijk mij interessant doen, ik ga elke donderdag uit.. en ik ga op vakantie naar Nepal/Italië en ik ga met Italianen om, terwijl ik als ik in NL ben niet eensmet Italianen omga.."
Oke manquote:Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Nee dit klopt niet. Ik zeg niet dat ik mensen laag zie die niet hetzelfde ambiëren als ik..
Ik zeg het volgende: mensen die weinig inzet tonen (op dat moment) en kiezen voor plezier en vervolgens jammeren wanneer het niet goed gaat door gebrek aan inzet... aan dat soort mensen toon ik geen medelijden.
Waarom moet ik mij aanpassen aan de kudde? Ik richt wel een eigen kudde op. .. wat is dat voor onstabiel zooitje dat ik per se 'interessante' dingen moet doen om contacten te hebben. Nou.. dit verklaart waarom iedereen een slaaf is van Facebook. Een held is die Zuckerberg een held. Heeft goed gebruik gemaakt van al die kudde gedrag: "kijk mij interessant doen, ik ga elke donderdag uit.. en ik ga op vakantie naar Nepal/Italië en ik ga met Italianen om, terwijl ik als ik in NL ben niet eensmet Italianen omga.."
Ik weiger om zgn. interessante dingen te doen om sociaal geaccepteerd te worden. Ik hou van mensen die zichzelf zijn en ook zo geaccepteerd worden ipv al dat "geforceerde' sociaal geaccepteerd gedrag.
Goed ingespeelt van een 1 of andere Zuckerberg. Ik kan mij herinneren dat hij het volgende zei als oorzaak voor het ontwikkelen van een sociaal medium (buiten het feit dat die het concept om het naar het grote publiek te brengen van die Dirvia Nerenda en die tweelingbroers heeft):
"Mensen willen weten wie wat doet en of ze zogenaamde interessante dingen doen wat genoeg is om sociaal geaccepteerd te worden. Tegenwoordig wilt iedereen weten wie wat doet. Wie heeft seks met wie? Daar draait facebook om".
Tis wat uit emotie getypt..quote:Op woensdag 10 december 2014 13:27 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Wat ben je voor een hopeloos geval en waar slaat dat argument met die Italianen op? Moet je in Italië Nederlanders gaan opzoeken en alleen daarmee omgaan?
Overigens lijkt het erop dat je niet echt weet wat "sociaal" betekent, gezien het feit dat je dat meteen koppelt aan social media of een levensstijl gebaseerd op wat anderen van je denken. Je kan best sociaal zijn zonder een FB-account te hebben en zonder dat je constant indruk hoeft te maken op anderen, hoor.
Ik snap niet waarom er gehaat wordt omdat ik gewoon sociaal gezien niet goed bezig ben en uitmuntende cijfers heb.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Oke man
Niet huilen dan als je geen vrienden maakt of een relatie weet te krijgen.
Lees het topic even terug andersquote:Op woensdag 10 december 2014 13:32 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er gehaat wordt omdat ik gewoon sociaal gezien niet goed bezig ben en uitmuntende cijfers heb.
Je wilt hulp omdat je een 'leegte' voelt, maar je bent zelf niet bereid om ook maar iets te veranderen. Dan krijg je dat hequote:Op woensdag 10 december 2014 13:32 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er gehaat wordt omdat ik gewoon sociaal gezien niet goed bezig ben en uitmuntende cijfers heb.
Met het risico dat het een éénmanskudde is en blijft.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Waarom moet ik mij aanpassen aan de kudde? Ik richt wel een eigen kudde op. ..
Niet zo hard zijn tegen die jongeman.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Je wilt hulp omdat je een 'leegte' voelt, maar je bent zelf niet bereid om ook maar iets te veranderen. Dan krijg je dat he
Je kiest er zelf voor met zo'n houding gozer. Je doet denigrerend over mensen en verwacht dat zij niet denigrerend terug zijn? Iets met een pot en ketel.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Jammer dat ik direct wordt aangevallen. Ik wil alleen wat hulp vanuit jullie kant, maar telkens word ik aangevallen.
Wat wil je dan voor hulp?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Jammer dat ik direct wordt aangevallen. Ik wil alleen wat hulp vanuit jullie kant, maar telkens word ik aangevallen.
Die hulp en feedback staat er genoeg, maar zolang je die betonnen plaat niet voor je hoofd weg haalt schiet het verder ook niet op.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe niet denigrerend.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je kiest er zelf voor met zo'n houding gozer. Je doet denigrerend over mensen en verwacht dat zij niet denigrerend terug zijn? Iets met een pot en ketel.
quote:Op woensdag 10 december 2014 13:36 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die hulp en feedback staat er genoeg, maar zolang je die betonnen plaat niet voor je hoofd weg haalt schiet het verder ook niet op.Ik zie geen fatsoenlijke reacties. Alleen aanvallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste jaar is doorgaans niet zo moeilijk (en met twee afgeronde studies durf ik dat wel te beweren).quote:Op woensdag 10 december 2014 13:23 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
15 december heb ik twee tentamens. Als ik dat haal, heb ik zowat mijn p al. De komende vakken liggen mij erg goed. Dus dan ben ik al bijna binnen..
ik zou een paar jaar wachten en eenmaal op het WO deze gozer hard uitlachen omdat hij is gefaald...quote:Op woensdag 10 december 2014 13:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe niet denigrerend.
Oke een dilemma voor jou:
iemand wilt afkijken, maar je weet dat die geen vlut uitvoert (opzettelijk) en lekker aan het genieten is terwijl jij hard werkt. Wat doe je? Laten afkijken of niet? Medelijden of niet?
Mijn antwoord: beide niet.
Nee, ik zie ze ook niet hoorquote:Op woensdag 10 december 2014 13:37 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik zie geen fatsoenlijke reacties. Alleen aanvallen.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:05 schreef Sekhmet het volgende:
Je hebt, in de toekomst, vrij weinig aan hoge cijfers. Een mooi CV en een rijk sociaal leven brengen je veel verder.
Wat mij erg stoort in je verhaal is dat jij invult dat andere jaloers moeten zijn op jou intelligentie en hoge cijfers...in realiteit zullen de meeste geen jaloezie voelen, maar medelijden. Iemand die zo op prestaties gericht is, heeft vaak geen sociaal leven en dat blijkt ook wel uit je verhaal.
Dat gaat je toekomst ook beinvloeden. Beter investeer je in beide.
Dat je niet naar discotheken ed wil is prima natuurlijk. Dat geeft alleen aan dat je jou vrienden ergens anders moet zoeken. Maar ook dat doe je niet want je wil mensen alleen maar aftroeven. Dat maakt je, in mijn ogen ook geen leuk persoon om mee om te gaan.
Mensen merken het echt wel dat je op hen neerkijkt en jij maakt er jaloezie van. Gun een ander ook wat...helemaal een toekomstig vriendinnetje wil zich niet zo gekleineerd voelen.
Dat jij een 10 weet te halen maakt je geen beter mens, alleen iemand die meer tijd en moeite steekt in leren uit een boek. Leer juist door wat meer te leven, dat maakt ook dat je je beter gaat voelen als mens.
Dan vsrschillen wij niet van mening. Dus vanwaar reageer je zo aanvallend?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:38 schreef Re het volgende:
[..]
ik zou een paar jaar wachten en eenmaal op het WO deze gozer hard uitlachen omdat hij is gefaald...
Ja joh, een depressie verdwijnt vanzelf na een paar dagen vitaminen en goed slapenquote:Op woensdag 10 december 2014 13:39 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
Weggeslapen paar dagen. Nu begin ik in oplossingen te denken in plaats van in problemen.
Serieuze vraag, heb je toevallig asperger/autisme?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dan vsrschillen wij niet van mening. Dus vanwaar reageer je zo aanvallend?
Oh die post is mij ontgaan. Met aanvallende reacties weet je dondersgoed welke reacties ik bedoel, een paar van jou afkomstig zelfs..quote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee, ik zie ze ook niet hoor
[..]
oh, ik spiegelde je alleen maar hoor, wees gerust.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dan vsrschillen wij niet van mening. Dus vanwaar reageer je zo aanvallend?
Dan laat ik die persoon in waarde, waarom denk je nu? Ik word er niet beter van. Ik krijg er niets uit. Nou simpelweg omdat ik niets opschiet met het haten van die persoon. Probeer dat maar eens schiet je veel meer op. Ik drink niet, ik rook niet, doe geen drugs of van die andere fratsen. Omdat ik zelf de meer waarde er niet van inzie en mijn grijze massa wil behouden zoals het is, moet ik nu om die reden mensen gaan haten die daar niet voor kiezen? Om die zelfde redenen kunnen mensen mij ook haten, omdat ik niet zoals hen ben.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe niet denigrerend.
Oke een dilemma voor jou:
iemand wilt afkijken, maar je weet dat die geen vlut uitvoert (opzettelijk) en lekker aan het genieten is terwijl jij hard werkt. Wat doe je? Laten afkijken of niet? Medelijden of niet?
Mijn antwoord: beide niet.
Ik doe mijn bestquote:Op woensdag 10 december 2014 13:43 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Oh die post is mij ontgaan. Met aanvallende reacties weet je dondersgoed welke reacties ik bedoel, een paar van jou afkomstig zelfs..
Nee.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Serieuze vraag, heb je toevallig asperger/autisme?
haha, jij gaat nooit echte liefde kennen met je 0 matches op tinder. jij gaat liever met gebruikte golddiggers toch?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:43 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Oh die post is mij ontgaan. Met aanvallende reacties weet je dondersgoed welke reacties ik bedoel, een paar van jou afkomstig zelfs..
Dat is niet een antwoord op de vraag. Laat je hem afkijken en heb je medelijden als die het niet haalt? Want dit is ongeveer basaal de essentie van mijn gedachtegang.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:43 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dan laat ik die persoon in waarde, waarom denk je nu? Ik word er niet beter van. Ik krijg er niets uit. Nou simpelweg omdat ik niets opschiet met het haten van die persoon. Probeer dat maar eens schiet je veel meer op. Ik drink niet, ik rook niet, doe geen drugs of van die andere fratsen. Omdat ik zelf de meer waarde er niet van inzie en mijn grijze massa wil behouden zoals het is, moet ik nu om die reden mensen gaan haten die daar niet voor kiezen? Om die zelfde redenen kunnen mensen mij ook haten, omdat ik niet zoals hen ben.
Ik richt niet op andermans onkunde. Ik geloof in hard werken en in het feit dat er geen snelkoppelingen zijn naar rijkdom (the dutch dream).quote:Op woensdag 10 december 2014 13:43 schreef Re het volgende:
[..]
oh, ik spiegelde je alleen maar hoor, wees gerust.
ik zou me lekker op je eigen kunde richten ipv op iemands anders onkunde....
Dit is geen troll.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:43 schreef bombmannl het volgende:
Als dit geen trol is. Serieus ga naar de psychiater
Ik heb het dan niet goed gelezen. Ik hoef hem niet te helpen, dat ligt simpelweg aan jou. Ik zou dat normaal gesproken niet doen. Wellicht bij een goede vriend als het niet zoveel uitmaakt, maar als hij of zij daardoor uiteindelijk niet goed wordt opgeleid, dan niet nee, maar goed ik zie de relevantie van afkijken en jouw probleem niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:45 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dat is niet een antwoord op de vraag. Laat je hem afkijken en heb je medelijden als die het niet haalt? Want dit is ongeveer basaal de essentie van mijn gedachtegang.
Ik doe mijn best hier hoor, maar probeer eens naast je schoenen te lopen, dan zie je waar zij het over hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Oke.. kan een mod eventueel aanhaken? Want dit topic gaat nergens over zo. Eventueel opnieuw starten met dit topic? Er heerst behoorlijk wat miscommunicatie tussen mij en de andere fok!ers.
quote:Ik ben altijd heel vredelievend en nooit gemeen.
quote:Mijn basisschooltijd was geweldig, maar had ook zijn vreselijke kanten --> werd door een aantal mensen gepest
quote:Ik daarentegen ben, gelukkig even afkloppen.., succesvol op het wo. Mijn cijfers zijn alweer geweldig en ik lach mij rot met het idee dat zij niet genoeg hebben geïnvesteerd in een intelligent modelstudent, maar in de verkeerde!
"straks succesvol ben" ahahahahahaquote:Het is lachwekkend dat als ik straks succesvol ben dat de 'gold diggers' zometeen contact zullen opzoeken met mij.
quote:. Op één of andere manier geniet ik van de jaloezie die andere hebben op mijn cijfers e.d.
Naast je hoge cijfers heb je geen vrienden, geen vriendin, ben je maagd, slecht met mensen en verwacht jij succesvol te worden puur op basis van hoge cijfers HAHAHAHAHAHA.quote:Ik kan er echt van genieten (van binnen dan) op het moment wanneer ik dan mijn cijfers aankaart of dingen aankaart waar blijkt dat ik intelligent ben, dat mensen dan ook bewonderend/jaloers of een combinatie van beide reageren..
Dat is geen netwerk, knuppel.quote:Heb nu wel een leuk netwerkje opgebouwd. Maar qua band met die mensen is het niet verder dan: studiegenoten
En jij bent nu ook niet beter dan hij is op het moment.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:50 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
"straks succesvol ben" ahahahahaha
Ken genoeg (letterlijk) summa cum laude afgestudeerde studenten die een alfa-hboer als baas hebben. Vooral in de informatica/technische industrie, aangezien dat allemaal contactgestoorde halve autisten zijn.
[..]
[..]
Naast je hoge cijfers heb je geen vrienden, geen vriendin, ben je maagd, slecht met mensen en verwacht jij succesvol te worden puur op basis van hoge cijfers HAHAHAHAHAHA.
[..]
Dat is geen netwerk, knuppel.
Je schrijft echt als een autist en dat ben je volgens mij ook.
"WorldsGreatestOne"
HAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAAAAAAAAAquote:Mijn cijferlijst zat niet vol met 10en, maar menig klasgenoten konden er van kwijlen en zaten stiekem gevuld met afgust (dat merkte ik)
Dat kun je wel vergeten. Zelf de botte, arrogante zak uithangen en vervolgens gaan janken om bijval als je iedereen tegen je in het harnast jaagt?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Oke.. kan een mod eventueel aanhaken? Want dit topic gaat nergens over zo. Eventueel opnieuw starten met dit topic? Er heerst behoorlijk wat miscommunicatie tussen mij en de andere fok!ers.
quote:Op woensdag 10 december 2014 13:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Wat interesseert mij het nou. Dan niet. Ik probeer hier nog enigszins serieusheid te behouden. Want zo heb ik er niks aan. Met name wanneer er direct op de man wordt gespeeld. Ik heb zo ook geen behoefte om uberhaupt meer serieus te reageren als er zo aanvallend gereageerd wordt en op de man wordt gespeeld.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:57 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Dat kun je wel vergeten. Zelf de botte, arrogante zak uithangen en vervolgens gaan janken om bijval als je iedereen tegen je in het harnast jaagt?
Jij lijkt me nou iemand die zich voor de trein gaat gooien als ie na z'n studie wordt geconfronteerd met een harde realiteit: goede cijfers =/= succesvol (financieel gezien) worden in het leven.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het nou. Dan niet. Ik probeer hier nog enigszins serieusheid te behouden. Want zo heb ik er niks aan. Met name wanneer er direct op de man wordt gespeeld. Ik heb zo ook geen behoefte om uberhaupt meer serieus te reageren als er zo aanvallend gereageerd wordt en op de man wordt gespeeld.
Een beetje begrip en inlevingsvermogen voor dat ik uberhaupt mijn verhaal doe zou wel op zn plaats zijn.
Dank allen.
Je hebt gekregen waar je om vroeg, nu alleen nog het stukje accepteren en er ook daadwerkelijk wat mee doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het nou. Dan niet. Ik probeer hier nog enigszins serieusheid te behouden. Want zo heb ik er niks aan. Met name wanneer er direct op de man wordt gespeeld. Ik heb zo ook geen behoefte om uberhaupt meer serieus te reageren als er zo aanvallend gereageerd wordt en op de man wordt gespeeld.
Een beetje begrip en inlevingsvermogen voor dat ik uberhaupt mijn verhaal doe zou wel op zn plaats zijn.
Dank allen.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ben benieuwd naar de meningen.
waarom heb je dit verhaal al stuk of 3 keer op fok gepost?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik ben 'WorldsGreatestOne' en normaal gesproken hou ik niet van het delen van persoonlijke verhalen via internet, maar bij deze doe ik het toch maar. Ik heb behoefte in andermans mening over mijn invulling, die ik geef, aan mijn leven
vind ik best wel lage cijfers voor een studieboel, hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Als ik een 8.2 heb of een 7.5 en ik hoor dat iemand anders een 8.5 heeft, dan kan ik behoorlijk teleurgesteld raken. Als anderen dan weer bewonderend reageren over diegene met die 8.5, dan kan ik er 2x zo teleurgesteld over raken dat ik dan denk:
Ik probeer je serieus te helpen hierzo, dus zou je mijn vraag kunnen beantwoorden. Je weet wel die van een paar reacties terug?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dank allen.
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):quote:Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik richt niet op andermans onkunde. Ik geloof in hard werken en in het feit dat er geen snelkoppelingen zijn naar rijkdom (the dutch dream).
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het ergens wel met hem eens ben, dat hard werken goed is voor de samenleving. We hadden bijvoorbeeld al op mars kunnen zijn om het zo maar te zeggen, maar overdrijven is een kunst hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
Oh oh oh TS, je hebt écht niet begrepen hoe een en ander in elkaar steekt. Als je nou toch zo ontzettend slim bent, en je loopt in het echte leven tegen hetzelfde issue aan als hier op Fok!, namelijk dat mensen allemaal op een bepaalde manier op jou reageren, en de enige gemeenschappelijke factor ben jij, dan zou je toch moeten inzien dat het aan jou ligt.
Het ligt inderdaad aan mij, anders had ik dit topic niet aangemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
Oh oh oh TS, je hebt écht niet begrepen hoe een en ander in elkaar steekt. Als je nou toch zo ontzettend slim bent, en je loopt in het echte leven tegen hetzelfde issue aan als hier op Fok!, namelijk dat mensen allemaal op een bepaalde manier op jou reageren, en de enige gemeenschappelijke factor ben jij, dan zou je toch moeten inzien dat het aan jou ligt.
Jawel, hard werken wel. Maar hard werken, verder niets hebben en afgeven op alles en iedereen om hem heen, alleen maar omdat zijn cijfers beter zijn is niet 'beter voor de samenleving' hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het ergens wel met hem eens ben, dat hard werken goed is voor de samenleving. We hadden bijvoorbeeld al op mars kunnen zijn om het zo maar te zeggen, maar overdrijven is een kunst hoor.
Nou je bent iig goed op weg. De meeste mensen die dit soort topics starten zijn van die kansloze figuren, die zeggen dat ze hulp willen, maar achteraf gewoon iemand zoeken die het met ze eens isquote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan mij, anders had ik dit topic niet aangemaakt.
Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan, weet niet of ik dat nog mag meenemen in mijn CV (4 maanden vrijwilligerswerk toen ik in de 4de-5e klas zat) en nog iets uit mijzelf gedaan voor mensen (dus in principe werk dat ik zelf creëerde om mensen gratis te helpen met iets waar ik ook geld voor kon vragen). Dat laatste was een jaar geleden.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:10 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):
Hard werken kun je vergeten, want niemand gaat je aannemen op deze manier. Sociale skills zijn belangrijker dan ooit. Werk is niet zoiets als huiswerk maken. Het gaat om een bedrijfsresultaat waar samen aan gewerkt wordt. En de één kan en zal daar misschien iets meer voor (moeten) doen dan een ander. Toch moet je samen dragen.
Ik heb sollicitatiegesprekken meegemaakt die meer een sociaal experiment zijn over hoe je je gedraagt in bepaalde situaties dan om je kennis. Voorselectie heeft dan wel op CV plaatsgevonden uiteraard. Maar ondanks dat ervaring en kennis zeker wel belangrijk is, gaat het het meest om je persoonlijkheid.
Ter referentie: ik zit ruim 10 jaar in de ICT (Analist) vanuit de opleiding informatica. Hoe autistisch wil je het hebben. Niemand gaat je cijferlijst straks vragen, maar iedereen kijkt wat je naast je studie hebt gedaan om jezelf te ontplooien op sociaal vlak. Daar horen ook bijbaantjes bij; als je zo succesvol wilt worden; waarom heb je dan niet nu al 3 bijbaantjes om te kijken hoe het er op de werkvloer aan toe gaat? (serieuze vraag!)
P.S. mijn ervaring is dat studeren aan de uni pas echt in het 2 jaar begint. Dus kijk uit met denken dat je er al bent.
Ja, dat is logisch, maar dat is niet hoe ik het bedoelde. Je maakt dit topic dan wel aan, maar als de mensen eigenlijk allemaal opdezelfde manier op jou reageren dan concludeer jij dat jij wordt 'aangevallen', zonder dat je daar zelf de hand in hebt gehad.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Vandaar overdrijven is ook een kunst. Hij draaft wel heeeel erg ver door. Soms heb je gewoon die 'waardeloze' afleiding nodig, anders kun je niet meer vrolijk doorblijven gaan. Tenminste dat is bij de meeste mensen zo.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, hard werken wel. Maar hard werken, verder niets hebben en afgeven op alles en iedereen om hem heen, alleen maar omdat zijn cijfers beter zijn is niet 'beter voor de samenleving' hoor.
Wat lukt je allemaal niet in het leven? Ben nou eens eerlijk?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Nou ja, die waardeloze afleiding is helmeaal niet zo waardeloos, als het ontbreken van die waardeloze afleiding leidt tot een 'leeg' gevoel, zoals TS het beschrijft.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Vandaar overdrijven is ook een kunst. Hij draaft wel heeeel erg ver door. Soms heb je gewoon die 'waardeloze' afleiding nodig, anders kun je niet meer vrolijk doorblijven gaan. Tenminste dat is bij de meeste mensen zo.
Vandaar de aanhalings tekens hequote:Op woensdag 10 december 2014 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, die waardeloze afleiding is helmeaal niet zo waardeloos, als het ontbreken van die waardeloze afleiding leidt tot een 'leeg' gevoel, zoals TS het beschrijft.
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch, maar dat is niet hoe ik het bedoelde. Je maakt dit topic dan wel aan, maar als de mensen eigenlijk allemaal opdezelfde manier op jou reageren dan concludeer jij dat jij wordt 'aangevallen', zonder dat je daar zelf de hand in hebt gehad.
Terwijl je daar absoluut wel zelf de hand in hebt want wat je zaait zal je oogsten.
Trolls moet je dan ook negeren. Ik probeer je serieus hier te helpen en een aantal anderen overigens ook. Probeer daar dus maar op te reageren voortaanquote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:12 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou je bent iig goed op weg. De meeste mensen die dit soort topics starten zijn van die kansloze figuren, die zeggen dat ze hulp willen, maar achteraf gewoon iemand zoeken die het met ze eens is![]()
.
Welkom op Fok, waar geen zachte heelmeesters zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor.
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Trolls moet je dan ook negeren. Ik probeer je serieus hier te helpen en een aantal anderen overigens ook. Probeer daar dus maar op te reageren voortaan.
Ja, maar de wereld draait niet om waar jij niet van houdt. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik wil dit niet' en dan verwachten dat je op wenken bediend wordt. Zo werkt het niet. Als jij een bepaalde vibe afgeeft dan pikken mensen dat op en lopen dan met een boogje om je heen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik weet dat dit nog een 'intro'jaartje is, maar het doet mij echt heel goed wanneer ik merk dat ik het goed doe. Het had voor mij voor hetzelfde geldt ook een fiasco kunnen worden waardoor ik ook gewoon keihard kon falen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:10 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):
Hard werken kun je vergeten, want niemand gaat je aannemen op deze manier. Sociale skills zijn belangrijker dan ooit. Werk is niet zoiets als huiswerk maken. Het gaat om een bedrijfsresultaat waar samen aan gewerkt wordt. En de één kan en zal daar misschien iets meer voor (moeten) doen dan een ander. Toch moet je samen dragen.
Ik heb sollicitatiegesprekken meegemaakt die meer een sociaal experiment zijn over hoe je je gedraagt in bepaalde situaties dan om je kennis. Voorselectie heeft dan wel op CV plaatsgevonden uiteraard. Maar ondanks dat ervaring en kennis zeker wel belangrijk is, gaat het het meest om je persoonlijkheid.
Ter referentie: ik zit ruim 10 jaar in de ICT (Analist) vanuit de opleiding informatica. Hoe autistisch wil je het hebben. Niemand gaat je cijferlijst straks vragen, maar iedereen kijkt wat je naast je studie hebt gedaan om jezelf te ontplooien op sociaal vlak. Daar horen ook bijbaantjes bij; als je zo succesvol wilt worden; waarom heb je dan niet nu al 3 bijbaantjes om te kijken hoe het er op de werkvloer aan toe gaat? (serieuze vraag!)
P.S. mijn ervaring is dat studeren aan de uni pas echt in het 2 jaar begint. Dus kijk uit met denken dat je er al bent.
Nee absoluut niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:04 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij lijkt me nou iemand die zich voor de trein gaat gooien als ie na z'n studie wordt geconfronteerd met een harde realiteit: goede cijfers =/= succesvol (financieel gezien) worden in het leven.
Ben je wel eens bij een psycholoog geweest?
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:14 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wat lukt je allemaal niet in het leven? Ben nou eens eerlijk?
-in menigten/drukke omgevingen bevinden
-hekel aan luide muziek
Hier ga je de mist in. Mensen om je heen hebben door hoe je over hen denkt, door je gedrag en je reacties. Je komt ook vrij autistisch over, vriendschap is geen berekenende aangelegenheid. Mensen moeten zich maar naar jou en jouw wensen voegen, maar jij beweegt helemaal niet in hun richting.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben juist enorm nuchter en bescheiden. Dit resulteert dat ik soms naief over kan komen (naar mijn inziens).
Dat zegt hij toch niet of kan ik weer eens niet lezenquote:Op woensdag 10 december 2014 14:19 schreef Ensemble het volgende:
[..]![]()
Want als je dat wel kan heb je het gemaakt in het leven? Er zijn zat mensen die niet van uitgaan houden die toch een prima leven hebben.
Het feit dat ik het qua studieresultaten goed doe, maar sociaal gezien bagger. Het is niet dat ik niet sociaal kan zijn. Integendeel zelfs, maar op dat vlak doe ik het gewoon bagger en dat maakt mij verdrietig. Ik ben wel iemand die heel ambitieus is en heel hard werkt en ook heel graag beloont wil worden voor het harde werken --> rijkdom, luxe leven, dure auto e.d., maar een sociaal leven lijkt mij ook wel leuk.. Maar toch ben ik qua dingen die ik wil doen en doe niet erg sociaal, althans mijn comfortzone is niet heel breed.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dus eventjes opnieuw waar loop je dus nu echt tegenaan?
Wat komt vrij autistisch over bij jou als ik vragen mag?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in. Mensen om je heen hebben door hoe je over hen denkt, door je gedrag en je reacties. Je komt ook vrij autistisch over, vriendschap is geen berekenende aangelegenheid. Mensen moeten zich maar naar jou en jouw wensen voegen, maar jij beweegt helemaal niet in hun richting.
Mijn advies: als je wilt slagen, zorg dan voor flexibiliteit in je leven.
Die twee voorwaarden van Teydelyk bevestigen dan weer eens mijn vooroordelen dat sommige dingen meer gedaan worden voor het sociaal acceptabele gedeelte dan voor eigen plezier. Zowat 50-70% gaat uit omdat het sociaal acceptabel is denk ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:19 schreef Ensemble het volgende:
[..]![]()
Want als je dat wel kan heb je het gemaakt in het leven? Er zijn zat mensen die niet van uitgaan houden die toch een prima leven hebben.
Dit vind ik een hele gemene opmerking.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:24 schreef Twiitch het volgende:
Je komt over als een rasechte narcist en je zal waarschijnlijk alleen sterven.
I just calls em like I sees em.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:24 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele gemene opmerking.
Tuurlijk zijn mensen jaloers op iets. Jij komt dat ook een beetje over (dat andere mensen dat hebben) en daar is totaal niks mis mee. Maar het is wat je met die jaloezie doet. Op het moment manifesteert het zich als een soort haat/afgunst. Daar schiet je dus niets mee op, sterker nog het houdt je alleen maar tegen, waardoor je naar achtergetrokken wordt. Dus gebruik die jaloezie als middel om te veranderen. Je hoeft niet per se uit te gaan (ik vind er ook niets aan veel te luidruchtig noem het maar op), maar je kunt bijv. het met mensen hebben over jouw hobbies. Wat vind jij leuk om te doel behalve het studeren om hoge cijfers te halen?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
ard werkt en ook heel graag beloont wil worden voor het harde werken --> rijkdom, luxe leven, dure auto e.d., maar een sociaal leven lijkt mij ook wel leuk.. Maar toch ben ik qua dingen die ik wil doen en doe niet erg sociaal, althans mijn comfortzone is niet heel breed.
Je bent heel berekenend en je beschrijvingen over sociale contacten zijn erg afstandelijk beschreven. Het lijkt bijna alsof je sociale truukjes toepast in je sociale contacten (grapjes maken, etc.) die op mij gemaakt overkomen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat komt vrij autistisch over bij jou als ik vragen mag?
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn mensen jaloers op iets. Jij komt dat ook een beetje over (dat andere mensen dat hebben) en daar is totaal niks mis mee. Maar het is wat je met die jaloezie doet. Op het moment manifesteert het zich als een soort haat/afgunst. Daar schiet je dus niets mee op, sterker nog het houdt je alleen maar tegen, waardoor je naar achtergetrokken wordt. Dus gebruik die jaloezie als middel om te veranderen. Je hoeft niet per se uit te gaan (ik vind er ook niets aan veel te luidruchtig noem het maar op), maar je kunt bijv. het met mensen hebben over jouw hobbies. Wat vind jij leuk om te doel behalve het studeren om hoge cijfers te halen?
Ik kan mij hierin bijna helemaal in herkennen. Ik lees veel psychologische boeken en misschien pas ik dat onbewust toe. 1 boek bijvoorbeeld dat ik lees: 48 laws of (social) power (Robert Greene).quote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef ioko het volgende:
[..]
Je bent heel berekenend en je beschrijvingen over sociale contacten zijn erg afstandelijk beschreven. Het lijkt bijna alsof je sociale truukjes toepast in je sociale contacten (grapjes maken, etc.) die op mij gemaakt overkomen.
Het lijken wel zakelijke transacties. Alle vriendschappen zijn per definitie scheef, beide partijen halen er iets anders uit. Jij serveert mensen al vrij snel af: 'omdat ze lui zijn en niet hard willen werken'. Iedereen is anders, mensen vinden jou net zo raar als jij hen. Terwijl jij doet alsof jouw manier de enige goede is.
Dat is prima, maar je komt dus hierover alsof je een een of andere narcist bent, vandaar de vervelende reacties van bepaalde users hierquote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.
Wat zeg je dan allemaal?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.
Niks, als er gevraagd wordt wat mijn cijfer is:quote:Op woensdag 10 december 2014 14:31 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat zeg je dan allemaal?
Ik zou niet meer zeggen dan dit:
'ik studeer best wel veel, vandaar de hoge cijfers'
Die zin doet het hem. Dat moet je juist niet zeggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Niks, als er gevraagd wordt wat mijn cijfer is:
''een 8/9 gelukkig! *bescheiden lach*''
--> ''zo zo das netjes!''
'' Ja hé hahaha vind ik ook. Had het eigenlijk wel verwacht als ik kijk hoe ik geleerd heb''
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
Ik lees graag boeken (als ik veel tijd over heb) zoals de 48 laws of (social) power achtige boeken. Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.).. Ik kijk graag naar Talkshows (geen entertainment achtige zoals Rtl Late night) , zoals Pauw!, De wereld draait door.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:31 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is prima, maar je komt dus hierover alsof je een een of andere narcist bent, vandaar de vervelende reacties van bepaalde users hier. Maar even terug op het punt, wat vind jij leuk om te doen naast het studeren?
Dat doe ik ook, maar ik weet niet hoe ik het moet vermijden als er naar gevraagd wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die zin doet het hem. Dat moet je juist niet zeggen.
En daarnaast, probeer gesprekken over cijfers zo veel mogelijk te vermijden. Kan je helemaal niks mee.
Ah oke. Een vereniging is niet perse geforceerd. Als er een klik is, is het sowieso niet snel geforceerd vind ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Als ik tijd heb en een juiste bijbaan heb gevonden, zal ik zeker een bijbaan nemen. Voor nu wil ik mij richten op mijn studie.. zit pas in het eerste jaar en qua time management zit ik nog niet in een goede flow.
Een vereniging vind ik niet leuk omdat het allemaal zo geforceerd is. Ik vind contacten maken leuker wanneer ze spontaan ontstaan.
Teruglezend lijk ik nu op een "ik hou hier niet van" "ik wil niet" persoon, maar dat ben ik zeker niet. Heb alleen andere interesses..
Maar zijn er niet veel meer mensen waar jij jaloers op zou kunnen zijn? Jij bent die ene die goede cijfers heeft, maar 80% van de mensen om je heen zijn gelukkiger dan jou zonder die goede cijfers.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Er zijn echt wel mensen die jaloers op mij zijn
Wat ik deed als ik hoge cijfers haalde voor scheikunde moedigde ik mensen zelfs aan door te zeggen dat het niets speciaals is. Wat het in feite ook niet is. Ik heb er immers voor geleerd. Ik vertelde zelfs dat zij het ook kunnen doen als ze ook gaan leren. Maak je more likeablequote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
'' Ja hé hahaha vind ik ook. Had het eigenlijk wel verwacht als ik kijk hoe ik geleerd heb''
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
Mwa, dan impliceer je weer dat ze te weinig hebben geleerd. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die hard werken en toch zesjes halen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:38 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Wat ik deed als ik hoge cijfers haalde voor scheikunde moedigde ik mensen zelfs aan door te zeggen dat het niets speciaals is. Wat het in feite ook niet is. Ik heb er immers voor geleerd. Ik vertelde zelfs dat zij het ook kunnen doen als ze ook gaan leren. Maak je more likeable.
is dat het handboek van de narcist oid?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Belangrijke passages uit het boek van Robert Green over Social Power.
Van je reputatie hangt veel af – Verdedig je reputatie met je leven
Vestig ten koste van alles de aandacht op jezelf
Laat anderen altijd naar je toekomen – Gebruik desnoods lokaas
Winnen doet je met daden, nooit met woorden
Blijf uit de buurt van van mensen die ongelukkig zijn of altijd pech hebben
Maak mensen afhankelijk van je intelligentie en hou dat zo
Speel als je mensen om hulp vraagt in op hun eigenbelang, niet op hun medeleven of dankbaarheid
Dwing meer respect af door er niet te zijn
Bind je aan niemand
Wek de indruk dat alles u moeiteloos afgaat
Okeeee..quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Speel als je mensen om hulp vraagt in op hun eigenbelang, niet op hun medeleven of dankbaarheid
Bind je aan niemand
Gooi dat boek maar weg.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Bind je aan niemand
Heb je hier ook overheen gelezen TS?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:42 schreef Re het volgende:
[..]
is dat het handboek van de narcist oid?
Het is een bestseller...quote:
je faalt dan dus hard, want je hebt er niets van geleerd ondanks de vele interviews die je hebt gezien. Je zegt dat je het leuk lijkt om een sociaal leven op te bouwen, maar je zoekt dat leven niet actief op. Terwijl de mensen die jij succesvol vindt vaak adviseren aan mensen om hun hart te volgen en hun 100% te geven in wat dan ook zij belangrijk vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.)..
Nou er zijn vast genoeg mensen die gamen (soms) en docu's fijn vinden. Ik val daar onder ookquote:Op woensdag 10 december 2014 14:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik lees graag boeken (als ik veel tijd over heb) zoals de 48 laws of (social) power achtige boeken. Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.).. Ik kijk graag naar Talkshows (geen entertainment achtige zoals Rtl Late night) , zoals Pauw!, De wereld draait door.
Daarnaast hou ik van gamen en lekker gezellig wat drinken/bowlen/biljarten/uiteten met mensen.
Tja dan zoek je het wel op om je zielig te laten voelen hoor. Je kunt veel doen met leren. Je bent immers niet als een einstein geboren.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Mwa, dan impliceer je weer dat ze te weinig hebben geleerd. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die hard werken en toch zesjes halen.
Het is altijd een lastig iets om zoiets goed over te brengen zonder arrogant over te komen.
Waarom heb je ''soms'' tussen haken gezet? Omdat het eventueel sociaal onacceptabel kan overkomen? Ben even nieuwsgierig.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:49 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou er zijn vast genoeg mensen die gamen (soms) en docu's fijn vinden. Ik val daar onder ook. Er zijn genoeg mensen die dezelfde intresses hebben zoals jij. Je moet er alleen actief voor gaan. Niet wachten dat ze op jou afkomen
.
Ik doe het amper de laatste tijd vandaar somsquote:Op woensdag 10 december 2014 14:50 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Waarom heb je ''soms'' tussen haken gezet? Omdat het eventueel sociaal onacceptabel kan overkomen? Ben even nieuwsgierig.
Té veel gamen is niet goed, ik game ook soms. Maar die 'soms' viel mij even op.
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb je hier ook overheen gelezen TS?
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef Wespensteek het volgende:
Een kennis van mij is ook erg slim, studeren was het enige dat hij goed kon. Leeft nu van de bijstand want hij kan niet met mensen omgaan, kan hij ook niet leren. Nu kan hij ook erg goed alcoholische dranken drinken. Het lijkt dat goed met andere mensen kunnen samenwerken belangrijker is dan erg slim zijn.
Maar je wint dus volgens jou als je hoge cijfers hebt?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:55 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Maar je wint dus volgens jou als je hoge cijfers hebt?
Het opscheppen met hoge cijfers lijken me meer woorden. Als daad zou je die "loser" wel bij je af kunnen laten kijken en opgenomen kunnen worden in zijn vriendenkring. Maar aangezien jij daar geen profijt bij hebt gaat dat niet gebeuren schat ik zo in.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.
Dan leer maar eens wat er in dit topic geschreven word.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:56 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.
Dan zeg je simpelweg dat je geen tijd of zin hebt. Of je bent gewoon eerlijk en zegt dat hij dat eerst een begin moet maken en dat je hem dan eventueel opweg helpt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:59 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ahh.. voorbeeld.. Ik krijg nu een bericht van iemand of ik hem wil helpen met zijn opdracht.. Ik ga toch niet iemand lopen helpen. Hij moet maar eerst even leren, zoals ik deed en dan kan ik helpen. Ik ben geen studie-helper.
Samenvattingen leren en dan hulp vragen.
Pagina 6 van dit topic:quote:Op woensdag 10 december 2014 14:57 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Kan iemand mij nou vertellen wie/wat roadtrip is?
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Een arrogante kutuser die niemand mag. Misschien kunnen jullie vriendjes worden en samen van dit forum oprotten.
Dan mag ik hopen dat je nog leert dat hoge cijfers halen niet alles is. Zeker bij econometrie niet, daar zijn naast jou zat anderen die dezelfde cijfers scoren en daarnaast nog veel buiten de universiteit doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:56 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.
"Och, boeiend, het is een voldoende."quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
De bijbel ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
[..]
Het is een bestseller...
Zo ga jij ook gebruikt worden in het bedrijfsleven (als iemand zo'n stuk verdriet als jou uberhaupt in dienst wil nemen)quote:Op woensdag 10 december 2014 14:59 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ahh.. voorbeeld.. Ik krijg nu een bericht van iemand of ik hem wil helpen met zijn opdracht.. Ik ga toch niet iemand lopen helpen. Hij moet maar eerst even leren, zoals ik deed en dan kan ik helpen. Ik ben geen studie-helper.
Samenvattingen leren en dan hulp vragen omdat ik een 10 heb voor de betreffende opdracht.
Stuur dan eens een fatsoenlijk bericht als het om iets gezelligs gaat in plaats van wanneer je hulp nodig hebt.
Wat een prachtige, eerlijke post!!!quote:Op woensdag 10 december 2014 13:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
En als je nou echt zo slim was als dat je beweert, dan zou je jezelf ook als zo'n persoon hebben bestempeld. Onderwijs is niet alles (zeker niet in Nederland). Jij verwacht dat vrouwen op je afkomen stappen, gewoon omdat. Maar wat heb jij ze te bieden en hoe laat jij dat blijken?
Je wilde vrienden op de middelbare school maar stelt dat diezelfde mensen jaloerse afgunstige stakkers zijn in domme mensen functies.
Je maakt mensen belachelijk omdat ze niet hetzelfde ambiëren als jij, of omdat ze na een niet passende studiekeuze meteen voor iets anders zijn gegaan in plaats van nog 3 jaar aan iets vastklampen wat ze niet zint (en dat is juist erg slim).
Afgaande van het feit dat jij zelf al aangeeft slecht in time management te zijn en ook geen bijbaan hebt en ik kan je vertellen dat geen enkele werknemer je zomaar gaat aannemen. Daarnaast kan ik hieruit afleiden dat je vast ook nog bij je ouders wonen en totaal niet zelfstandig bent.
Je denkt dat materiële bezittingen en status je gelukkig gaan maken en je leven op sociaal vlak dan ook vanzelf aantrekt, maar ik kan je vertellen dat je goed fout zit.
En wat denk je trouwens dat de meeste studenten voor hun lol samen doen, in een boekenclub zitten, een slaapfeestje houden en dan met z'n allen in pyjama's om 21:00 bewusteloos op de grond liggen terwijl Frozen zachtjes op de achtergrond aan het draaien is? Je wil dat zij je allemaal tegemoet gaan komen terwijl jij niet hetzelfde voor hen doet, hoe voel jij je gast
? Je grootheidswaan os slechts onderdeel van je cognitieve dissonantie; je doet zo je best op de uni en haalt zulke hoge cijfers, iets wat (blijkbaar) je enige doel is en toch voel je je zo leeg en onbemind. "Maar dat ligt echt aan de anderen, die zijn gewoon jaloers!"
Geloof me kerel, als iemand tegen mij zou komen opscheppen over zijn tentamencijfers zou ik "Ok" zeggen en er verder geen aandacht meer aan besteden. Mensen zoeken mensen die interessant zijn, spannende, extravagante of zeldzame dingen hebben meegemaakt. Ze zijn geboeid door mensen die hun eigen geluk hebben gecreëerd en zich niet alleen bekommeren om het materiële.
Ooit was ik ook als jij, goede cijfers, alleen geïnteresseerd in het materiële. Wilde niet uitgaan, alleen gamen en andere autistische dingen doen. Ik gaf iedereen en alles de schuld van het feit dat niks mij kwam toegewaaid, ik geen vriendin had, handjevol vrienden etc.. Ik was slim genoeg om destijds wel bij mezelf na te gaan waarom dat was, en besefte uiteindelijk dat als je iets wil je er zelf met volle overtuiging achteraan moet gaan want niemand gaat het je aanreiken. Mijn cijfers boeien me tegenwoordig weinig, het verandert niets aan mijn intelligentie. Een gelukkig leven is belangrijker dan hoge cijfers, een dure auto of sterrenstatus. Je hebt nog tijd om het helemaal voor jezelf helemaal om te gooien, maar dan moet je niet verwachten dat het makkelijk is en het vanzelf gaat komen.
Zo, en nu heb ik duimkanker.
Gr
Bamkwakken dan maar.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:09 schreef probeer het volgende:
Roadtrip
NieuweNier
Go circlejerk!
(Al lijkt me dat wel lastig met een stel narcisten. Iedereen wil aan zijn eigen piemel zitten ..)
Zeker weten. Ik ben liever wat bot. Ts is toch een verloren zaak. Zitten gewoon een paar steekjes los. Hetzelfde als tegen iemand zonder benen zeggen dat ie wel kan lopen als je het probeert. People dont changequote:Op woensdag 10 december 2014 15:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat een prachtige, eerlijke post!!!
Wij noemden dat crackertrekkenquote:
Zo hard wil ik niet oordelen, hij is nog maar 20 jaar en loopt weliswaar iets achter t.o.v. zijn leeftijdsgenoten maar dat kan nog prima bijtrekken. Mits hij er voor open staat natuurlijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:10 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik ben liever wat bot. Ts is toch een verloren zaak. Zitten gewoon een paar steekjes los. Hetzelfde als tegen iemand zonder benen zeggen dat ie wel kan lopen als je het probeert. People dont change
De tering zegquote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Bind je aan niemand
1/50+ --> 0,02 --> 2%quote:Op woensdag 10 december 2014 15:13 schreef probeer het volgende:
Maare ... bij econometrie krijg je toch ook vast een flinke hoeveelheid statistiek?
Dan de volgende casus:
1 persoon beweert iets, 50+ anderen zijn het totaal niet met hem eens. Hoe groot is dan de kans dat persoon 1 toch 'gelijk' heeft?
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?quote:
98%quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef probeer het volgende:
[..]
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?
Alsjeblieft zegquote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
[..]
Het is een bestseller...
En daar is je antwoord. Beter luister je dus wat meer naar de reacties hier, en handel je wat minder vanuit je eigen perspectief.quote:
En wat moet ik dan precies doen? De reacties hier zijn (breed getrokken);quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef probeer het volgende:
[..]
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?
En daar is je antwoord. Beter luister je wat meer naar de reacties hier, en handel je wat minder vanuit je eigen perspectief.
Maar je hoeft niet meer dan wat nodig is te vertellen over je cijfers of je prestaties, het is juist erg akelig om te horen hoe goed de ander wel niet presteert als het met jezelf niet zo goed gaat. Het lijkt dan net alsof de ander perfect is, terwijl dit niet klopt. Ook bij jou niet, anders was dit topic er waarschijnlijk niet geweest. Probeer juist terughoudend te zijn in het delen van je prestaties. In een bepaalde sport moest ik bijvoorbeeld dit 'ondertekenen' (deel van een soort code van eer) voordat ik lid werd:quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)
Ik heb dat 'genieten over mijn eigen successen" alleen bij oude bekenden en bij mensen die eerst niet met mij omgingen, maar nu wel gezellig een praatje willen maken als ze mij treffen bij de tram o.i.d... want ze ruiken dat het goed met mij gaat en ik de hoogst mogelkjke reguliere opleiding volg i.t.t. hun.
In het verleden hebben bepaalde mensen mij gekwetst en behoorlijk achter mijn rug geroddeld.. en zich negatief uitgelaten over mij (weet niet wat voor negatieve uitlatingen), en als ik die mensen spreek.. dan voelt het heerlijk om te vertellen hoe ik ervoor sta.
En tja bij klasgenoten voel ik behoorlijke concurrentie. Zij niet.. die zijn lekker met een 5,5-7 al behoorlijk tevreden. Ik daarentegen wil de beste zijn.. als er eventueel ook gemeld zou worden dat ik het hoogste resultaat heb behaald van de klas of van de opleiding.. dan kan ik daar behoorlijk van genieten. Want ik wal de beste zijn in wat ik doe, goed zijn in mijn vak!
Ja ok, goed punt. Je moet inderdaad zoeken naar iets constructiefs ..quote:Op woensdag 10 december 2014 15:25 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
En wat moet ik dan precies doen? De reacties hier zijn (breed getrokken);
Sociaal belangrijker dan cijfers
Ben je een autist?
Mongool
Eenzaam sterven
etc. etc..
Het is mij allang duidelijk dat niemand het mij eens is en ik wou ook niet dat iemand het mij eens is. Het was meer om jullie kennis te laten met mij.. in der mate dat jullie jullie kunnen inleven en uiteindelijk feedback kunnen geven. Want alleen jezelf verbeteren e.d. helpt niet. Té subjectief.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef probeer het volgende:
Al heeft TS wel gelijk wanneer hij zegt dat er niet echt veel constructieve reacties te vinden zijn waar hij mee aan de gang kan. Het lijken vooral posts zodanig verwoordt om TS te vertellen dat hij ongelijk heeft. Volgens mij is hij er inmiddels wel achter dat we het totaal niet met hem eens zijn.
Dus laten we nu eens constructief gaan doen, opdat deze jongen het licht ziet en vrienden krijgt. Kom op R&P, we kunnen het!
Ik heb op sport gezeten, maar het verveelt na een tijdje. Heb zowel op een competitieve sport gezeten als een non-competitieve.. Ik vind werk/school enorm leuk, gewoon met mijn vak bezig zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef imanidiot het volgende:
Wat een sukkel komt hij er eens na 20 jaar achter dat hoge cijfers geen succes beloven.
Misschien eens de rest van de wereld gaan zien? Sport?
Is er niet een subforum voor masochisten waar vrijwilligers zijn?quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef probeer het volgende:
Al heeft TS wel gelijk wanneer hij zegt dat er niet echt veel constructieve reacties te vinden zijn waar hij mee aan de gang kan. Het lijken vooral posts zodanig verwoordt om TS te vertellen dat hij ongelijk heeft. Volgens mij is hij er inmiddels wel achter dat we het totaal niet met hem eens zijn.
Dus laten we nu eens constructief gaan doen, opdat deze jongen het licht ziet en vrienden krijgt. Kom op R&P, we kunnen het!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |