Ze kunnen toch niet weten wat er in mijn hoofd afspeelt? En in principe ben ik niet onsympathiek als persoon zijnde, maar ook ben ik niet onsympathiek in mijn gedrag naar anderen. Ik vind mijzelf alleen doorgeslagen in het verwezenlijken van mijn dromen/wensen/ambities en ik verbreek alle contacten met mensen die niet in mij investeren, waardoor ik alleen in hun moet investeren.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:36 schreef Gewas het volgende:
Je komt zeer onsympathiek over in de OP. Kan me goed voorstellen dat mensen ver bij je vandaan blijven.
Slechts een detail. De essentie blijft overeind.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Gelukkig zit mijn slaapkamer niet op zolder..
Mijn vooroordeel over jou wordt dan door jou ontkend. Jij valt mij opeens aan met groftaalgebruik dat ik 'cijfertjesneuk'. Kan je mij uitleggen waarom jij een zo aanvallende groffe post plaatst?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Denken dat iemand jaloers op jou is
Het was maar een bijdehante grapje van mij.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:18 schreef Koral het volgende:
[..]
Slechts een detail. De essentie blijft overeind.
Fixedquote:Op woensdag 10 december 2014 12:16 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet weten wat er in mijn hoofd afspeelt? En in principe ben ik niet onsympathiek als persoon zijnde, maar ook ben ik niet onsympathiek in mijn gedrag naar anderen. Ik vind mijzelf alleen doorgeslagen in het verwezenlijken van mijn dromen/wensen/ambities en ik verbreek alle contacten met mensen die niet in mij investeren, waardoor ik alleen in hun moet investeren.
Ik voel mij vrijwel vaak 'gebruikt' voor mijn intelligentie. Ik ben beperkt sociaal begaafd en bijf liever in mijn intellecuele comfortzone. Mensen komen al gauw naar mij toe als er intelligentie nodig is bij een aantal zaken waar ik verstand van heb, of het nou huiswerk/materie of iets anders is. Voor gezellige dingen/praatjes gaan ze altijd naar anderen. Ja dan zijn dat soort personen al gauw exit van de potentiėle vriendenlijst.
Ik ben juist enorm nuchter en bescheiden. Dit resulteert dat ik soms naief over kan komen (naar mijn inziens).quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:52 schreef Miou het volgende:
Jij zou eens arme kinderen in Afrika moeten helpen om je wereldbeeld te verbreden, je nuchterheid en bescheidenheid eigen te maken.
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:14 schreef Fanest het volgende:
''Ik daarentegen ben, gelukkig even afkloppen.., succesvol op het wo. Mijn cijfers zijn alweer geweldig en ik lach mij rot met het idee dat zij niet genoeg hebben geļnvesteerd in een intelligent modelstudent, maar in de verkeerde! Het is lachwekkend dat als ik straks succesvol ben dat de 'gold diggers' zometeen contact zullen opzoeken met mij. Met gold diggers refereer ik niet naar vrouwen specifiek, maar in het algemeen (mensen die weer contact met mij willen omdat ze ruiken dat ik succes heb --> succesvrienden). ''
''Overgaan naar privé lukt mij niet.. Elke keer stuit ik tegen moeilijkheden aan: discotheken of dingen in de nacht doen. Ik heb dat gewoon niet. In de nacht wil ik gewoon thuis slapen en niet iets anders doen. Ik ben de gehele dag van 10:00 tot 20.00 beschikbaar en dan willen de mensen (die bijvoorbeeld ook die gehele dag niks te doen hebben) gewoon later dan 20.00 afspreken. Ze flikken het dan ook elke keer om met zo'n tijdstip aan te kakken. Als ik aankaart of het eerder kan, dan komen ze altijd met een flutsmoes..''
Denk je niet dat dit hier een verband tussen zit? Als het klopt wat in de OP staat heb je gewoon de instelling van een narcist. Meestal is het dan ook moeilijk om vriendschappen te onderhouden. Narcisten hebben het namelijk het liefst over zichzelf (zoals jij duidelijk vermeldt) en zijn niet echt een 'luisterend oor' voor hun medemens. Als iemand jou op de fiets tegenkomt en je vraagt hoe het met ze gaat, betekent dat niet dat je gewoon 'oké' moet zeggen en beginnen over jezelf. Vraag juist door en probeer oprecht interesse te tonen. Veelal vinden mensen dat erg fijn en gaan je dan ook meer waarderen als persoon. Het delen van je persoonlijke resultaten zoals cijfers heeft totaal geen zin, je bereikt er per definitie namelijk niets mee. Zijn je cijfers laag, wordt je als onsuccesvol beschouwd, zijn je cijfers hoog, dan koesteren mensen afgunst tegen je en dat gaat je zeker niet helpen op de lange termijn. Wat je wel gaat helpen is interesse te tonen in andere mensen zonder de hele tijd het gesprek naar jezelf te verschuiven.
Vind je?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:04 schreef getfitbysmith het volgende:
Je klinkt als een baas
Goed dat je die zielepoten hebt gedropt, allemaal van die jaloerse envious pieces of shit
Dat je enkel reageert op dat "grove" woord cijferneuken zegt wel iets over je sociale skills. Als eerste gaf ik juist aan dat het het leven misschien wel meer is als alleen hoge cijfers halen. Dat iedereen alleen met je om wilt gaan om gebruik te maken van je capaciteiten, maar de gezelligheid bij een ander zoeken zou toch wel genoeg moeten zeggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:19 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Mijn vooroordeel over jou wordt dan door jou ontkend. Jij valt mij opeens aan met groftaalgebruik dat ik 'cijfertjesneuk'. Kan je mij uitleggen waarom jij een zo aanvallende groffe post plaatst?
Ik heb dit topic aangemaakt voor feedback en om te discussiėren/praatjes maken (wat ook het doel is van een forum), niet om elkaar grof af te kraken.
Als ik tijd heb en een juiste bijbaan heb gevonden, zal ik zeker een bijbaan nemen. Voor nu wil ik mij richten op mijn studie.. zit pas in het eerste jaar en qua time management zit ik nog niet in een goede flow.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:28 schreef Roooske het volgende:
[..]
Aardig, aardig!Hij ervaart een leegte, dus het is voor hem al vervelend genoeg dat hij geen vrienden en een vriendin heeft. Maar greatest: ik denk dat je er niet zo mee moet zitten en dat het allemaal wel komt. Als je eens een bijbaantje zoekt, dan leer je weer mensen kennen en dat staat ook goed op je cv. Of misschien is een vereniging iets voor je? En een vriendin.. Dat komt wel een keertje. Op je 20e is geen ervaring in de liefde toch niet heeeeeel erg denk ik.
Nou baasje wat studeer je dan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het is mijn username.. niet hoe ik mijzelf profileer.
Jan Kees de Jager heeft drie studies voltooid. In mijn ogen zeer succesvol. Heb gister in de krant een interview, dat met hem is afgenomen,gelezen waarin hij het volgende zei:quote:Op woensdag 10 december 2014 12:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat je enkel reageert op dat "grove" woord cijferneuken zegt wel iets over je sociale skills. Als eerste gaf ik juist aan dat het het leven misschien wel meer is als alleen hoge cijfers halen. Dat iedereen alleen met je om wilt gaan om gebruik te maken van je capaciteiten, maar de gezelligheid bij een ander zoeken zou toch wel genoeg moeten zeggen.
Die gasten die daar in Den Haag op het pluche zitten, waar heel het land tegenop kijkt, zitten daar ook niet omdat ze allemaal van die hoge cijfers hadden maar juist omdat ze wel interesse in andere zaken hadden als alleen maar leren en leren.
Er zijn zat mensen die de top hebben bereikt zonder Cum Laude afgestudeerd te zijn, en dat zijn dezelfde mensen waar jij nu op neer kijk.
Raad eens? Wat denk jij? Ben wel benieuwd wat jij zou denken.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:44 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou baasje wat studeer je dan?
Iets in de techniek?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:45 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Raad eens? Wat denk jij? Ben wel benieuwd wat jij zou denken.
Hoezo niet? Ik ben heel vredelievend, beleefd, vriendelijk, humorvol, ambitieus. Ben nooit gemeen tegen iemand geweest. Het belangrijkste: ik ben eerlijk/oprecht.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:14 schreef probeer het volgende:
Gelezen. Ik zou je echt totaal niet mogen.
My thoughts exactly.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Kloontje van Roadtrip, waarschijnlijk.
Neerbuigend = beleefd en vriendelijkquote:Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben heel vredelievend, beleefd, vriendelijk, humorvol, ambitieus. Ben nooit gemeen tegen iemand geweest. Het belangrijkste: ik ben eerlijk/oprecht.
Nee. Er komt wel veel getallen voor in mijn opleiding, met name veel wiskunde en programmeren.quote:
Het is godverdomme zij of hen, niet hun.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)
Ik heb dat 'genieten over mijn eigen successen" alleen bij oude bekenden en bij mensen die eerst niet met mij omgingen, maar nu wel gezellig een praatje willen maken als ze mij treffen bij de tram o.i.d... want ze ruiken dat het goed met mij gaat en ik de hoogst mogelkjke reguliere opleiding volg i.t.t. hun.
In het verleden hebben bepaalde mensen mij gekwetst en behoorlijk achter mijn rug geroddeld.. en zich negatief uitgelaten over mij (weet niet wat voor negatieve uitlatingen), en als ik die mensen spreek.. dan voelt het heerlijk om te vertellen hoe ik ervoor sta.
En tja bij klasgenoten voel ik behoorlijke concurrentie. Zij niet.. die zijn lekker met een 5,5-7 al behoorlijk tevreden. Ik daarentegen wil de beste zijn.. als er eventueel ook gemeld zou worden dat ik het hoogste resultaat heb behaald van de klas of van de opleiding.. dan kan ik daar behoorlijk van genieten. Want ik wal de beste zijn in wat ik doe, goed zijn in mijn vak!
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:44 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
"Iedereen kan alles van je afnemen, maar kennis kan nooit worden afgenomen en dit resulteerde in dat ik studeerde alsof mijn leven er van af hing".
o econometriequote:Op woensdag 10 december 2014 12:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Nee. Er komt wel veel getallen voor in mijn opleiding, met name veel wiskunde en programmeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |