Je hebt gekregen waar je om vroeg, nu alleen nog het stukje accepteren en er ook daadwerkelijk wat mee doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het nou. Dan niet. Ik probeer hier nog enigszins serieusheid te behouden. Want zo heb ik er niks aan. Met name wanneer er direct op de man wordt gespeeld. Ik heb zo ook geen behoefte om uberhaupt meer serieus te reageren als er zo aanvallend gereageerd wordt en op de man wordt gespeeld.
Een beetje begrip en inlevingsvermogen voor dat ik uberhaupt mijn verhaal doe zou wel op zn plaats zijn.
Dank allen.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ben benieuwd naar de meningen.
waarom heb je dit verhaal al stuk of 3 keer op fok gepost?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik ben 'WorldsGreatestOne' en normaal gesproken hou ik niet van het delen van persoonlijke verhalen via internet, maar bij deze doe ik het toch maar. Ik heb behoefte in andermans mening over mijn invulling, die ik geef, aan mijn leven
vind ik best wel lage cijfers voor een studieboel, hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:38 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Als ik een 8.2 heb of een 7.5 en ik hoor dat iemand anders een 8.5 heeft, dan kan ik behoorlijk teleurgesteld raken. Als anderen dan weer bewonderend reageren over diegene met die 8.5, dan kan ik er 2x zo teleurgesteld over raken dat ik dan denk:
Ik probeer je serieus te helpen hierzo, dus zou je mijn vraag kunnen beantwoorden. Je weet wel die van een paar reacties terug?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het nou. Dan niet. Ik probeer hier nog enigszins serieusheid te behouden. Want zo heb ik er niks aan. Met name wanneer er direct op de man wordt gespeeld. Ik heb zo ook geen behoefte om uberhaupt meer serieus te reageren als er zo aanvallend gereageerd wordt en op de man wordt gespeeld.
Een beetje begrip en inlevingsvermogen voor dat ik uberhaupt mijn verhaal doe zou wel op zn plaats zijn.
Dank allen.
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):quote:Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik richt niet op andermans onkunde. Ik geloof in hard werken en in het feit dat er geen snelkoppelingen zijn naar rijkdom (the dutch dream).
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het ergens wel met hem eens ben, dat hard werken goed is voor de samenleving. We hadden bijvoorbeeld al op mars kunnen zijn om het zo maar te zeggen, maar overdrijven is een kunst hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
Oh oh oh TS, je hebt écht niet begrepen hoe een en ander in elkaar steekt. Als je nou toch zo ontzettend slim bent, en je loopt in het echte leven tegen hetzelfde issue aan als hier op Fok!, namelijk dat mensen allemaal op een bepaalde manier op jou reageren, en de enige gemeenschappelijke factor ben jij, dan zou je toch moeten inzien dat het aan jou ligt.
Het ligt inderdaad aan mij, anders had ik dit topic niet aangemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:09 schreef CoolGuy het volgende:
Oh oh oh TS, je hebt écht niet begrepen hoe een en ander in elkaar steekt. Als je nou toch zo ontzettend slim bent, en je loopt in het echte leven tegen hetzelfde issue aan als hier op Fok!, namelijk dat mensen allemaal op een bepaalde manier op jou reageren, en de enige gemeenschappelijke factor ben jij, dan zou je toch moeten inzien dat het aan jou ligt.
Jawel, hard werken wel. Maar hard werken, verder niets hebben en afgeven op alles en iedereen om hem heen, alleen maar omdat zijn cijfers beter zijn is niet 'beter voor de samenleving' hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het ergens wel met hem eens ben, dat hard werken goed is voor de samenleving. We hadden bijvoorbeeld al op mars kunnen zijn om het zo maar te zeggen, maar overdrijven is een kunst hoor.
Nou je bent iig goed op weg. De meeste mensen die dit soort topics starten zijn van die kansloze figuren, die zeggen dat ze hulp willen, maar achteraf gewoon iemand zoeken die het met ze eens isquote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan mij, anders had ik dit topic niet aangemaakt.
Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan, weet niet of ik dat nog mag meenemen in mijn CV (4 maanden vrijwilligerswerk toen ik in de 4de-5e klas zat) en nog iets uit mijzelf gedaan voor mensen (dus in principe werk dat ik zelf creëerde om mensen gratis te helpen met iets waar ik ook geld voor kon vragen). Dat laatste was een jaar geleden.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:10 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):
Hard werken kun je vergeten, want niemand gaat je aannemen op deze manier. Sociale skills zijn belangrijker dan ooit. Werk is niet zoiets als huiswerk maken. Het gaat om een bedrijfsresultaat waar samen aan gewerkt wordt. En de één kan en zal daar misschien iets meer voor (moeten) doen dan een ander. Toch moet je samen dragen.
Ik heb sollicitatiegesprekken meegemaakt die meer een sociaal experiment zijn over hoe je je gedraagt in bepaalde situaties dan om je kennis. Voorselectie heeft dan wel op CV plaatsgevonden uiteraard. Maar ondanks dat ervaring en kennis zeker wel belangrijk is, gaat het het meest om je persoonlijkheid.
Ter referentie: ik zit ruim 10 jaar in de ICT (Analist) vanuit de opleiding informatica. Hoe autistisch wil je het hebben. Niemand gaat je cijferlijst straks vragen, maar iedereen kijkt wat je naast je studie hebt gedaan om jezelf te ontplooien op sociaal vlak. Daar horen ook bijbaantjes bij; als je zo succesvol wilt worden; waarom heb je dan niet nu al 3 bijbaantjes om te kijken hoe het er op de werkvloer aan toe gaat? (serieuze vraag!)
P.S. mijn ervaring is dat studeren aan de uni pas echt in het 2 jaar begint. Dus kijk uit met denken dat je er al bent.
Ja, dat is logisch, maar dat is niet hoe ik het bedoelde. Je maakt dit topic dan wel aan, maar als de mensen eigenlijk allemaal opdezelfde manier op jou reageren dan concludeer jij dat jij wordt 'aangevallen', zonder dat je daar zelf de hand in hebt gehad.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Vandaar overdrijven is ook een kunst. Hij draaft wel heeeel erg ver door. Soms heb je gewoon die 'waardeloze' afleiding nodig, anders kun je niet meer vrolijk doorblijven gaan. Tenminste dat is bij de meeste mensen zo.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, hard werken wel. Maar hard werken, verder niets hebben en afgeven op alles en iedereen om hem heen, alleen maar omdat zijn cijfers beter zijn is niet 'beter voor de samenleving' hoor.
Wat lukt je allemaal niet in het leven? Ben nou eens eerlijk?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:11 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Nou ja, die waardeloze afleiding is helmeaal niet zo waardeloos, als het ontbreken van die waardeloze afleiding leidt tot een 'leeg' gevoel, zoals TS het beschrijft.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Vandaar overdrijven is ook een kunst. Hij draaft wel heeeel erg ver door. Soms heb je gewoon die 'waardeloze' afleiding nodig, anders kun je niet meer vrolijk doorblijven gaan. Tenminste dat is bij de meeste mensen zo.
Vandaar de aanhalings tekens hequote:Op woensdag 10 december 2014 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, die waardeloze afleiding is helmeaal niet zo waardeloos, als het ontbreken van die waardeloze afleiding leidt tot een 'leeg' gevoel, zoals TS het beschrijft.
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch, maar dat is niet hoe ik het bedoelde. Je maakt dit topic dan wel aan, maar als de mensen eigenlijk allemaal opdezelfde manier op jou reageren dan concludeer jij dat jij wordt 'aangevallen', zonder dat je daar zelf de hand in hebt gehad.
Terwijl je daar absoluut wel zelf de hand in hebt want wat je zaait zal je oogsten.
Trolls moet je dan ook negeren. Ik probeer je serieus hier te helpen en een aantal anderen overigens ook. Probeer daar dus maar op te reageren voortaanquote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:12 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou je bent iig goed op weg. De meeste mensen die dit soort topics starten zijn van die kansloze figuren, die zeggen dat ze hulp willen, maar achteraf gewoon iemand zoeken die het met ze eens is![]()
.
Welkom op Fok, waar geen zachte heelmeesters zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor.
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Trolls moet je dan ook negeren. Ik probeer je serieus hier te helpen en een aantal anderen overigens ook. Probeer daar dus maar op te reageren voortaan.
Ja, maar de wereld draait niet om waar jij niet van houdt. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik wil dit niet' en dan verwachten dat je op wenken bediend wordt. Zo werkt het niet. Als jij een bepaalde vibe afgeeft dan pikken mensen dat op en lopen dan met een boogje om je heen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
De reacties in het begin t/m nu waren wel heel hard hoor. Er was zelfs een user die het op de man ging spelen.
Ik vind het fijn om geconfronteerd te worden en stevig feedback te krijgen, maar afkraken zonder echt tips/oplossingen/advies te geven daar hou ik niet van.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik weet dat dit nog een 'intro'jaartje is, maar het doet mij echt heel goed wanneer ik merk dat ik het goed doe. Het had voor mij voor hetzelfde geldt ook een fiasco kunnen worden waardoor ik ook gewoon keihard kon falen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:10 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Als ik alles heel erg zou versimpelen komt het hierop neer (let op: goedbedoeld advies):
Hard werken kun je vergeten, want niemand gaat je aannemen op deze manier. Sociale skills zijn belangrijker dan ooit. Werk is niet zoiets als huiswerk maken. Het gaat om een bedrijfsresultaat waar samen aan gewerkt wordt. En de één kan en zal daar misschien iets meer voor (moeten) doen dan een ander. Toch moet je samen dragen.
Ik heb sollicitatiegesprekken meegemaakt die meer een sociaal experiment zijn over hoe je je gedraagt in bepaalde situaties dan om je kennis. Voorselectie heeft dan wel op CV plaatsgevonden uiteraard. Maar ondanks dat ervaring en kennis zeker wel belangrijk is, gaat het het meest om je persoonlijkheid.
Ter referentie: ik zit ruim 10 jaar in de ICT (Analist) vanuit de opleiding informatica. Hoe autistisch wil je het hebben. Niemand gaat je cijferlijst straks vragen, maar iedereen kijkt wat je naast je studie hebt gedaan om jezelf te ontplooien op sociaal vlak. Daar horen ook bijbaantjes bij; als je zo succesvol wilt worden; waarom heb je dan niet nu al 3 bijbaantjes om te kijken hoe het er op de werkvloer aan toe gaat? (serieuze vraag!)
P.S. mijn ervaring is dat studeren aan de uni pas echt in het 2 jaar begint. Dus kijk uit met denken dat je er al bent.
Nee absoluut niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:04 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij lijkt me nou iemand die zich voor de trein gaat gooien als ie na z'n studie wordt geconfronteerd met een harde realiteit: goede cijfers =/= succesvol (financieel gezien) worden in het leven.
Ben je wel eens bij een psycholoog geweest?
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:14 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wat lukt je allemaal niet in het leven? Ben nou eens eerlijk?
-in menigten/drukke omgevingen bevinden
-hekel aan luide muziek
Hier ga je de mist in. Mensen om je heen hebben door hoe je over hen denkt, door je gedrag en je reacties. Je komt ook vrij autistisch over, vriendschap is geen berekenende aangelegenheid. Mensen moeten zich maar naar jou en jouw wensen voegen, maar jij beweegt helemaal niet in hun richting.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik ben juist enorm nuchter en bescheiden. Dit resulteert dat ik soms naief over kan komen (naar mijn inziens).
Dat zegt hij toch niet of kan ik weer eens niet lezenquote:Op woensdag 10 december 2014 14:19 schreef Ensemble het volgende:
[..]![]()
Want als je dat wel kan heb je het gemaakt in het leven? Er zijn zat mensen die niet van uitgaan houden die toch een prima leven hebben.
Het feit dat ik het qua studieresultaten goed doe, maar sociaal gezien bagger. Het is niet dat ik niet sociaal kan zijn. Integendeel zelfs, maar op dat vlak doe ik het gewoon bagger en dat maakt mij verdrietig. Ik ben wel iemand die heel ambitieus is en heel hard werkt en ook heel graag beloont wil worden voor het harde werken --> rijkdom, luxe leven, dure auto e.d., maar een sociaal leven lijkt mij ook wel leuk.. Maar toch ben ik qua dingen die ik wil doen en doe niet erg sociaal, althans mijn comfortzone is niet heel breed.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dus eventjes opnieuw waar loop je dus nu echt tegenaan?
Wat komt vrij autistisch over bij jou als ik vragen mag?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in. Mensen om je heen hebben door hoe je over hen denkt, door je gedrag en je reacties. Je komt ook vrij autistisch over, vriendschap is geen berekenende aangelegenheid. Mensen moeten zich maar naar jou en jouw wensen voegen, maar jij beweegt helemaal niet in hun richting.
Mijn advies: als je wilt slagen, zorg dan voor flexibiliteit in je leven.
Die twee voorwaarden van Teydelyk bevestigen dan weer eens mijn vooroordelen dat sommige dingen meer gedaan worden voor het sociaal acceptabele gedeelte dan voor eigen plezier. Zowat 50-70% gaat uit omdat het sociaal acceptabel is denk ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:19 schreef Ensemble het volgende:
[..]![]()
Want als je dat wel kan heb je het gemaakt in het leven? Er zijn zat mensen die niet van uitgaan houden die toch een prima leven hebben.
Dit vind ik een hele gemene opmerking.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:24 schreef Twiitch het volgende:
Je komt over als een rasechte narcist en je zal waarschijnlijk alleen sterven.
I just calls em like I sees em.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:24 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele gemene opmerking.
Tuurlijk zijn mensen jaloers op iets. Jij komt dat ook een beetje over (dat andere mensen dat hebben) en daar is totaal niks mis mee. Maar het is wat je met die jaloezie doet. Op het moment manifesteert het zich als een soort haat/afgunst. Daar schiet je dus niets mee op, sterker nog het houdt je alleen maar tegen, waardoor je naar achtergetrokken wordt. Dus gebruik die jaloezie als middel om te veranderen. Je hoeft niet per se uit te gaan (ik vind er ook niets aan veel te luidruchtig noem het maar op), maar je kunt bijv. het met mensen hebben over jouw hobbies. Wat vind jij leuk om te doel behalve het studeren om hoge cijfers te halen?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
ard werkt en ook heel graag beloont wil worden voor het harde werken --> rijkdom, luxe leven, dure auto e.d., maar een sociaal leven lijkt mij ook wel leuk.. Maar toch ben ik qua dingen die ik wil doen en doe niet erg sociaal, althans mijn comfortzone is niet heel breed.
Je bent heel berekenend en je beschrijvingen over sociale contacten zijn erg afstandelijk beschreven. Het lijkt bijna alsof je sociale truukjes toepast in je sociale contacten (grapjes maken, etc.) die op mij gemaakt overkomen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:23 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Wat komt vrij autistisch over bij jou als ik vragen mag?
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:27 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn mensen jaloers op iets. Jij komt dat ook een beetje over (dat andere mensen dat hebben) en daar is totaal niks mis mee. Maar het is wat je met die jaloezie doet. Op het moment manifesteert het zich als een soort haat/afgunst. Daar schiet je dus niets mee op, sterker nog het houdt je alleen maar tegen, waardoor je naar achtergetrokken wordt. Dus gebruik die jaloezie als middel om te veranderen. Je hoeft niet per se uit te gaan (ik vind er ook niets aan veel te luidruchtig noem het maar op), maar je kunt bijv. het met mensen hebben over jouw hobbies. Wat vind jij leuk om te doel behalve het studeren om hoge cijfers te halen?
Ik kan mij hierin bijna helemaal in herkennen. Ik lees veel psychologische boeken en misschien pas ik dat onbewust toe. 1 boek bijvoorbeeld dat ik lees: 48 laws of (social) power (Robert Greene).quote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef ioko het volgende:
[..]
Je bent heel berekenend en je beschrijvingen over sociale contacten zijn erg afstandelijk beschreven. Het lijkt bijna alsof je sociale truukjes toepast in je sociale contacten (grapjes maken, etc.) die op mij gemaakt overkomen.
Het lijken wel zakelijke transacties. Alle vriendschappen zijn per definitie scheef, beide partijen halen er iets anders uit. Jij serveert mensen al vrij snel af: 'omdat ze lui zijn en niet hard willen werken'. Iedereen is anders, mensen vinden jou net zo raar als jij hen. Terwijl jij doet alsof jouw manier de enige goede is.
Dat is prima, maar je komt dus hierover alsof je een een of andere narcist bent, vandaar de vervelende reacties van bepaalde users hierquote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.
Wat zeg je dan allemaal?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:28 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar dat doe ik allemaal al. Ik praat juist niet over mijn cijfers, maar als het onderwerp (Vanuit hun kant) ter sprake komt, dan vertel ik het wel met trots.
Niks, als er gevraagd wordt wat mijn cijfer is:quote:Op woensdag 10 december 2014 14:31 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat zeg je dan allemaal?
Ik zou niet meer zeggen dan dit:
'ik studeer best wel veel, vandaar de hoge cijfers'
Die zin doet het hem. Dat moet je juist niet zeggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Niks, als er gevraagd wordt wat mijn cijfer is:
''een 8/9 gelukkig! *bescheiden lach*''
--> ''zo zo das netjes!''
'' Ja hé hahaha vind ik ook. Had het eigenlijk wel verwacht als ik kijk hoe ik geleerd heb''
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
Ik lees graag boeken (als ik veel tijd over heb) zoals de 48 laws of (social) power achtige boeken. Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.).. Ik kijk graag naar Talkshows (geen entertainment achtige zoals Rtl Late night) , zoals Pauw!, De wereld draait door.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:31 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is prima, maar je komt dus hierover alsof je een een of andere narcist bent, vandaar de vervelende reacties van bepaalde users hier. Maar even terug op het punt, wat vind jij leuk om te doen naast het studeren?
Dat doe ik ook, maar ik weet niet hoe ik het moet vermijden als er naar gevraagd wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die zin doet het hem. Dat moet je juist niet zeggen.
En daarnaast, probeer gesprekken over cijfers zo veel mogelijk te vermijden. Kan je helemaal niks mee.
Ah oke. Een vereniging is niet perse geforceerd. Als er een klik is, is het sowieso niet snel geforceerd vind ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Als ik tijd heb en een juiste bijbaan heb gevonden, zal ik zeker een bijbaan nemen. Voor nu wil ik mij richten op mijn studie.. zit pas in het eerste jaar en qua time management zit ik nog niet in een goede flow.
Een vereniging vind ik niet leuk omdat het allemaal zo geforceerd is. Ik vind contacten maken leuker wanneer ze spontaan ontstaan.
Teruglezend lijk ik nu op een "ik hou hier niet van" "ik wil niet" persoon, maar dat ben ik zeker niet. Heb alleen andere interesses..
Maar zijn er niet veel meer mensen waar jij jaloers op zou kunnen zijn? Jij bent die ene die goede cijfers heeft, maar 80% van de mensen om je heen zijn gelukkiger dan jou zonder die goede cijfers.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:22 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Er zijn echt wel mensen die jaloers op mij zijn
Wat ik deed als ik hoge cijfers haalde voor scheikunde moedigde ik mensen zelfs aan door te zeggen dat het niets speciaals is. Wat het in feite ook niet is. Ik heb er immers voor geleerd. Ik vertelde zelfs dat zij het ook kunnen doen als ze ook gaan leren. Maak je more likeablequote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
'' Ja hé hahaha vind ik ook. Had het eigenlijk wel verwacht als ik kijk hoe ik geleerd heb''
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
Mwa, dan impliceer je weer dat ze te weinig hebben geleerd. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die hard werken en toch zesjes halen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:38 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Wat ik deed als ik hoge cijfers haalde voor scheikunde moedigde ik mensen zelfs aan door te zeggen dat het niets speciaals is. Wat het in feite ook niet is. Ik heb er immers voor geleerd. Ik vertelde zelfs dat zij het ook kunnen doen als ze ook gaan leren. Maak je more likeable.
is dat het handboek van de narcist oid?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Belangrijke passages uit het boek van Robert Green over Social Power.
Van je reputatie hangt veel af – Verdedig je reputatie met je leven
Vestig ten koste van alles de aandacht op jezelf
Laat anderen altijd naar je toekomen – Gebruik desnoods lokaas
Winnen doet je met daden, nooit met woorden
Blijf uit de buurt van van mensen die ongelukkig zijn of altijd pech hebben
Maak mensen afhankelijk van je intelligentie en hou dat zo
Speel als je mensen om hulp vraagt in op hun eigenbelang, niet op hun medeleven of dankbaarheid
Dwing meer respect af door er niet te zijn
Bind je aan niemand
Wek de indruk dat alles u moeiteloos afgaat
Okeeee..quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Speel als je mensen om hulp vraagt in op hun eigenbelang, niet op hun medeleven of dankbaarheid
Bind je aan niemand
Gooi dat boek maar weg.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Bind je aan niemand
Heb je hier ook overheen gelezen TS?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:42 schreef Re het volgende:
[..]
is dat het handboek van de narcist oid?
Het is een bestseller...quote:
je faalt dan dus hard, want je hebt er niets van geleerd ondanks de vele interviews die je hebt gezien. Je zegt dat je het leuk lijkt om een sociaal leven op te bouwen, maar je zoekt dat leven niet actief op. Terwijl de mensen die jij succesvol vindt vaak adviseren aan mensen om hun hart te volgen en hun 100% te geven in wat dan ook zij belangrijk vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.)..
Nou er zijn vast genoeg mensen die gamen (soms) en docu's fijn vinden. Ik val daar onder ookquote:Op woensdag 10 december 2014 14:36 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik lees graag boeken (als ik veel tijd over heb) zoals de 48 laws of (social) power achtige boeken. Ik kijk graag films of documentaires over successen van belangrijke mensen of het nou Steve Jobs is of Bill Gates of Zuckerberg of weet ik veel... de oprichter van Google (naar hoe hun jeugdleven was e.d.).. Ik kijk graag naar Talkshows (geen entertainment achtige zoals Rtl Late night) , zoals Pauw!, De wereld draait door.
Daarnaast hou ik van gamen en lekker gezellig wat drinken/bowlen/biljarten/uiteten met mensen.
Tja dan zoek je het wel op om je zielig te laten voelen hoor. Je kunt veel doen met leren. Je bent immers niet als een einstein geboren.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Mwa, dan impliceer je weer dat ze te weinig hebben geleerd. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die hard werken en toch zesjes halen.
Het is altijd een lastig iets om zoiets goed over te brengen zonder arrogant over te komen.
Waarom heb je ''soms'' tussen haken gezet? Omdat het eventueel sociaal onacceptabel kan overkomen? Ben even nieuwsgierig.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:49 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Nou er zijn vast genoeg mensen die gamen (soms) en docu's fijn vinden. Ik val daar onder ook. Er zijn genoeg mensen die dezelfde intresses hebben zoals jij. Je moet er alleen actief voor gaan. Niet wachten dat ze op jou afkomen
.
Ik doe het amper de laatste tijd vandaar somsquote:Op woensdag 10 december 2014 14:50 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Waarom heb je ''soms'' tussen haken gezet? Omdat het eventueel sociaal onacceptabel kan overkomen? Ben even nieuwsgierig.
Té veel gamen is niet goed, ik game ook soms. Maar die 'soms' viel mij even op.
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb je hier ook overheen gelezen TS?
quote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef Wespensteek het volgende:
Een kennis van mij is ook erg slim, studeren was het enige dat hij goed kon. Leeft nu van de bijstand want hij kan niet met mensen omgaan, kan hij ook niet leren. Nu kan hij ook erg goed alcoholische dranken drinken. Het lijkt dat goed met andere mensen kunnen samenwerken belangrijker is dan erg slim zijn.
Maar je wint dus volgens jou als je hoge cijfers hebt?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:55 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Maar je wint dus volgens jou als je hoge cijfers hebt?
Het opscheppen met hoge cijfers lijken me meer woorden. Als daad zou je die "loser" wel bij je af kunnen laten kijken en opgenomen kunnen worden in zijn vriendenkring. Maar aangezien jij daar geen profijt bij hebt gaat dat niet gebeuren schat ik zo in.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:54 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik doe het ook met daden; hoge cijfers.
Dan leer maar eens wat er in dit topic geschreven word.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:56 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.
Dan zeg je simpelweg dat je geen tijd of zin hebt. Of je bent gewoon eerlijk en zegt dat hij dat eerst een begin moet maken en dat je hem dan eventueel opweg helpt.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:59 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ahh.. voorbeeld.. Ik krijg nu een bericht van iemand of ik hem wil helpen met zijn opdracht.. Ik ga toch niet iemand lopen helpen. Hij moet maar eerst even leren, zoals ik deed en dan kan ik helpen. Ik ben geen studie-helper.
Samenvattingen leren en dan hulp vragen.
Pagina 6 van dit topic:quote:Op woensdag 10 december 2014 14:57 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Kan iemand mij nou vertellen wie/wat roadtrip is?
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Een arrogante kutuser die niemand mag. Misschien kunnen jullie vriendjes worden en samen van dit forum oprotten.
Dan mag ik hopen dat je nog leert dat hoge cijfers halen niet alles is. Zeker bij econometrie niet, daar zijn naast jou zat anderen die dezelfde cijfers scoren en daarnaast nog veel buiten de universiteit doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:56 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik heb toch nog lang niet gewonnen. Het leven is een leerproces.
"Och, boeiend, het is een voldoende."quote:Op woensdag 10 december 2014 14:33 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
''Wat heb jij eigenlijk?
---> ''Een 5.2...''
De bijbel ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
[..]
Het is een bestseller...
Zo ga jij ook gebruikt worden in het bedrijfsleven (als iemand zo'n stuk verdriet als jou uberhaupt in dienst wil nemen)quote:Op woensdag 10 december 2014 14:59 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Ahh.. voorbeeld.. Ik krijg nu een bericht van iemand of ik hem wil helpen met zijn opdracht.. Ik ga toch niet iemand lopen helpen. Hij moet maar eerst even leren, zoals ik deed en dan kan ik helpen. Ik ben geen studie-helper.
Samenvattingen leren en dan hulp vragen omdat ik een 10 heb voor de betreffende opdracht.
Stuur dan eens een fatsoenlijk bericht als het om iets gezelligs gaat in plaats van wanneer je hulp nodig hebt.
Wat een prachtige, eerlijke post!!!quote:Op woensdag 10 december 2014 13:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
En als je nou echt zo slim was als dat je beweert, dan zou je jezelf ook als zo'n persoon hebben bestempeld. Onderwijs is niet alles (zeker niet in Nederland). Jij verwacht dat vrouwen op je afkomen stappen, gewoon omdat. Maar wat heb jij ze te bieden en hoe laat jij dat blijken?
Je wilde vrienden op de middelbare school maar stelt dat diezelfde mensen jaloerse afgunstige stakkers zijn in domme mensen functies.
Je maakt mensen belachelijk omdat ze niet hetzelfde ambiëren als jij, of omdat ze na een niet passende studiekeuze meteen voor iets anders zijn gegaan in plaats van nog 3 jaar aan iets vastklampen wat ze niet zint (en dat is juist erg slim).
Afgaande van het feit dat jij zelf al aangeeft slecht in time management te zijn en ook geen bijbaan hebt en ik kan je vertellen dat geen enkele werknemer je zomaar gaat aannemen. Daarnaast kan ik hieruit afleiden dat je vast ook nog bij je ouders wonen en totaal niet zelfstandig bent.
Je denkt dat materiële bezittingen en status je gelukkig gaan maken en je leven op sociaal vlak dan ook vanzelf aantrekt, maar ik kan je vertellen dat je goed fout zit.
En wat denk je trouwens dat de meeste studenten voor hun lol samen doen, in een boekenclub zitten, een slaapfeestje houden en dan met z'n allen in pyjama's om 21:00 bewusteloos op de grond liggen terwijl Frozen zachtjes op de achtergrond aan het draaien is? Je wil dat zij je allemaal tegemoet gaan komen terwijl jij niet hetzelfde voor hen doet, hoe voel jij je gast
? Je grootheidswaan os slechts onderdeel van je cognitieve dissonantie; je doet zo je best op de uni en haalt zulke hoge cijfers, iets wat (blijkbaar) je enige doel is en toch voel je je zo leeg en onbemind. "Maar dat ligt echt aan de anderen, die zijn gewoon jaloers!"
Geloof me kerel, als iemand tegen mij zou komen opscheppen over zijn tentamencijfers zou ik "Ok" zeggen en er verder geen aandacht meer aan besteden. Mensen zoeken mensen die interessant zijn, spannende, extravagante of zeldzame dingen hebben meegemaakt. Ze zijn geboeid door mensen die hun eigen geluk hebben gecreëerd en zich niet alleen bekommeren om het materiële.
Ooit was ik ook als jij, goede cijfers, alleen geïnteresseerd in het materiële. Wilde niet uitgaan, alleen gamen en andere autistische dingen doen. Ik gaf iedereen en alles de schuld van het feit dat niks mij kwam toegewaaid, ik geen vriendin had, handjevol vrienden etc.. Ik was slim genoeg om destijds wel bij mezelf na te gaan waarom dat was, en besefte uiteindelijk dat als je iets wil je er zelf met volle overtuiging achteraan moet gaan want niemand gaat het je aanreiken. Mijn cijfers boeien me tegenwoordig weinig, het verandert niets aan mijn intelligentie. Een gelukkig leven is belangrijker dan hoge cijfers, een dure auto of sterrenstatus. Je hebt nog tijd om het helemaal voor jezelf helemaal om te gooien, maar dan moet je niet verwachten dat het makkelijk is en het vanzelf gaat komen.
Zo, en nu heb ik duimkanker.
Gr
Bamkwakken dan maar.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:09 schreef probeer het volgende:
Roadtrip
NieuweNier
Go circlejerk!
(Al lijkt me dat wel lastig met een stel narcisten. Iedereen wil aan zijn eigen piemel zitten ..)
Zeker weten. Ik ben liever wat bot. Ts is toch een verloren zaak. Zitten gewoon een paar steekjes los. Hetzelfde als tegen iemand zonder benen zeggen dat ie wel kan lopen als je het probeert. People dont changequote:Op woensdag 10 december 2014 15:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat een prachtige, eerlijke post!!!
Wij noemden dat crackertrekkenquote:
Zo hard wil ik niet oordelen, hij is nog maar 20 jaar en loopt weliswaar iets achter t.o.v. zijn leeftijdsgenoten maar dat kan nog prima bijtrekken. Mits hij er voor open staat natuurlijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:10 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik ben liever wat bot. Ts is toch een verloren zaak. Zitten gewoon een paar steekjes los. Hetzelfde als tegen iemand zonder benen zeggen dat ie wel kan lopen als je het probeert. People dont change
De tering zegquote:Op woensdag 10 december 2014 14:39 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Bind je aan niemand
1/50+ --> 0,02 --> 2%quote:Op woensdag 10 december 2014 15:13 schreef probeer het volgende:
Maare ... bij econometrie krijg je toch ook vast een flinke hoeveelheid statistiek?
Dan de volgende casus:
1 persoon beweert iets, 50+ anderen zijn het totaal niet met hem eens. Hoe groot is dan de kans dat persoon 1 toch 'gelijk' heeft?
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?quote:
98%quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef probeer het volgende:
[..]
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?
Alsjeblieft zegquote:Op woensdag 10 december 2014 14:47 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
[..]
Het is een bestseller...
En daar is je antwoord. Beter luister je dus wat meer naar de reacties hier, en handel je wat minder vanuit je eigen perspectief.quote:
En wat moet ik dan precies doen? De reacties hier zijn (breed getrokken);quote:Op woensdag 10 december 2014 15:23 schreef probeer het volgende:
[..]
En zou jij, ik zeg maar wat, geld inzetten op een winkans van 2%? Of eerder gaan voor die andere 98%?
En daar is je antwoord. Beter luister je wat meer naar de reacties hier, en handel je wat minder vanuit je eigen perspectief.
Maar je hoeft niet meer dan wat nodig is te vertellen over je cijfers of je prestaties, het is juist erg akelig om te horen hoe goed de ander wel niet presteert als het met jezelf niet zo goed gaat. Het lijkt dan net alsof de ander perfect is, terwijl dit niet klopt. Ook bij jou niet, anders was dit topic er waarschijnlijk niet geweest. Probeer juist terughoudend te zijn in het delen van je prestaties. In een bepaalde sport moest ik bijvoorbeeld dit 'ondertekenen' (deel van een soort code van eer) voordat ik lid werd:quote:Op woensdag 10 december 2014 12:30 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ik toon juist oprecht interesse en ik vind het juist leuker om over andere mensen en andere zaken te praten dan over mijzelf. Dat vind ik althans, maar als er naar mij gevraagd wordt (met name naar mijn succes, bijvoorbeeld mijn cijfers) dan kan ik er echt enorm van genieten om het erover te hebben.. met name wanneer blijkt dat die persoon in kwestie een mbo/hbo opleiding volgt (dan denk ik van "je was vroeger mijn klasgenoot en kwetste mij vaak toen met dom e.d. en nu zit jij lager dan mij!)
Ik heb dat 'genieten over mijn eigen successen" alleen bij oude bekenden en bij mensen die eerst niet met mij omgingen, maar nu wel gezellig een praatje willen maken als ze mij treffen bij de tram o.i.d... want ze ruiken dat het goed met mij gaat en ik de hoogst mogelkjke reguliere opleiding volg i.t.t. hun.
In het verleden hebben bepaalde mensen mij gekwetst en behoorlijk achter mijn rug geroddeld.. en zich negatief uitgelaten over mij (weet niet wat voor negatieve uitlatingen), en als ik die mensen spreek.. dan voelt het heerlijk om te vertellen hoe ik ervoor sta.
En tja bij klasgenoten voel ik behoorlijke concurrentie. Zij niet.. die zijn lekker met een 5,5-7 al behoorlijk tevreden. Ik daarentegen wil de beste zijn.. als er eventueel ook gemeld zou worden dat ik het hoogste resultaat heb behaald van de klas of van de opleiding.. dan kan ik daar behoorlijk van genieten. Want ik wal de beste zijn in wat ik doe, goed zijn in mijn vak!
Ja ok, goed punt. Je moet inderdaad zoeken naar iets constructiefs ..quote:Op woensdag 10 december 2014 15:25 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
En wat moet ik dan precies doen? De reacties hier zijn (breed getrokken);
Sociaal belangrijker dan cijfers
Ben je een autist?
Mongool
Eenzaam sterven
etc. etc..
Het is mij allang duidelijk dat niemand het mij eens is en ik wou ook niet dat iemand het mij eens is. Het was meer om jullie kennis te laten met mij.. in der mate dat jullie jullie kunnen inleven en uiteindelijk feedback kunnen geven. Want alleen jezelf verbeteren e.d. helpt niet. Té subjectief.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef probeer het volgende:
Al heeft TS wel gelijk wanneer hij zegt dat er niet echt veel constructieve reacties te vinden zijn waar hij mee aan de gang kan. Het lijken vooral posts zodanig verwoordt om TS te vertellen dat hij ongelijk heeft. Volgens mij is hij er inmiddels wel achter dat we het totaal niet met hem eens zijn.
Dus laten we nu eens constructief gaan doen, opdat deze jongen het licht ziet en vrienden krijgt. Kom op R&P, we kunnen het!
Ik heb op sport gezeten, maar het verveelt na een tijdje. Heb zowel op een competitieve sport gezeten als een non-competitieve.. Ik vind werk/school enorm leuk, gewoon met mijn vak bezig zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef imanidiot het volgende:
Wat een sukkel komt hij er eens na 20 jaar achter dat hoge cijfers geen succes beloven.
Misschien eens de rest van de wereld gaan zien? Sport?
Is er niet een subforum voor masochisten waar vrijwilligers zijn?quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef probeer het volgende:
Al heeft TS wel gelijk wanneer hij zegt dat er niet echt veel constructieve reacties te vinden zijn waar hij mee aan de gang kan. Het lijken vooral posts zodanig verwoordt om TS te vertellen dat hij ongelijk heeft. Volgens mij is hij er inmiddels wel achter dat we het totaal niet met hem eens zijn.
Dus laten we nu eens constructief gaan doen, opdat deze jongen het licht ziet en vrienden krijgt. Kom op R&P, we kunnen het!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |