SPOILER: venues en sportOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gekwalificeerden:
Paardensport
Team dressuur
Team eventing
Team springen
SPT / Meld hier Nederlandse sporters en teams naar OS 2016 in Rio mogen
De normen en limieten zijn hier te vinden.
[ Bericht 100% gewijzigd door Snakey op 10-12-2014 22:29:52 ]
Nee, die krijgen het WK al in 2014. Ik ga voor Tokyoquote:
En over dat laatste heeft ie een prima punt. Er is tijd zat om je op die tijden voor te bereiden.quote:The International Olympic Committee (IOC) will not carry the start finals in the competition swimmers at the Summer Games in 2016 in Rio de Janeiro, which will start late in the evening and last until midnight. About this TASS said a member of the IOC Athletes Commission and Coordination Commission for the preparation for the Games in Rio de Janeiro Alexander Popov.
In the current schedule Olympic competition swimmers in Rio de Janeiro under the holding of finals set aside time from 22.00 to midnight local time.
"All in the same position in other sports competitions, too, it happens rather late start. In any case, before the Games and a half years, even a little more, everyone has the time to prepare, to get acquainted with the program, to calculate its performance. In Beijing, too much has been said about the morning's finals, but nothing povozmuschalis, but then took a left at the start and sailed. The same thing will happen in Rio de Janeiro, "- said Popov.
The interviewee noted that even the fact that competition in the pool in time coincide with the holding of the 10 km swim in open water, will not affect the current decision of the IOC. "Everyone, no changes will be, the program laid out. If you now start to change anything, it will trigger a chain reaction: need to change the time of the other competitions," - he said.
Voorbereiden op midden in de nacht in bed liggen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:42 schreef heywoodu het volgende:
Popov () zegt dat de tijden van de zwemfinales in Rio niet veranderd worden (vertaald met Google translate vanaf ITAR-TASS):
[..]
En over dat laatste heeft ie een prima punt. Er is tijd zat om je op die tijden voor te bereiden.
Voorbereiden op het ritme waarin finales vanaf 22:00 gehouden worden. Het is niet zo dat het nieuw is, want het is bijna 2 jaar voor de Spelen bekendgemaakt. Het is ook niet zo dat het oneerlijk is, want het is voor iedereen hetzelfde en iedereen weet het al bijna 2 jaar voor de Spelen. Niks aan de hand allemaal.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Voorbereiden op midden in de nacht in bed liggen?
quote:Op woensdag 10 december 2014 18:33 schreef komrad het volgende:
Iemand al foto's gezien hoe de keien er bij liggen?
Mart Smeets op 1quote:Op woensdag 10 december 2014 19:18 schreef Arcee het volgende:
Het vorige topic is 1 van de langzaamste SPT-topics ooit geworden.
Jaar of 12quote:
's Nachts live sport kijken.quote:Op maandag 15 december 2014 18:27 schreef heywoodu het volgende:
De finales dus grofweg van 1 tot 4 's nachts Nederlandse tijd, zin in
Als je op de link klikt zie je dat ze op de meeste dagen om 09:30 beginnen op een dag zonder ochtendatletiek en de ochtend van de 50km snelwandelen na.quote:Op maandag 15 december 2014 23:03 schreef Nober het volgende:
Ze zullen de meeste dagen toch wel om 11 uur lokale tijd beginnen?
er zijn ook sportliefhebbers die moeten werkenquote:Op maandag 15 december 2014 18:27 schreef heywoodu het volgende:
Tijdschema atletiek Spelen 2016 bekend
Het hele schema (lokale tijd, dus +5 voor Nederland):
http://www.iaaf.org/downl(...)o-2016-olympic-games
De finales dus grofweg van 1 tot 4 's nachts Nederlandse tijd, zin in
Kunnen we daarna mooi door met het beachvolleybal
zoals ze eerst aankondigden: NOC*NSF normaliseert kwalificatie-eisen Rio 2016quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:55 schreef borisz het volgende:
Neem toch gewoon de internationale eis over.
Het is een beetje vreemd om nog iets strenger te zijn dan de internationale eis, maar ik denk dat we ons bij beide eisen geen illusies hoeven te makenquote:Op donderdag 26 februari 2015 14:55 schreef borisz het volgende:
Neem toch gewoon de internationale eis over.
In het geval van Boogert/Oremans was het wel een hele echte bonus. Die hebben nooit meer bereikt dan olympisch zilverquote:Op donderdag 26 februari 2015 16:13 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Het is een beetje vreemd om nog iets strenger te zijn dan de internationale eis, maar ik denk dat we ons bij beide eisen geen illusies hoeven te maken. Het is natuurlijk leuk voor ons om erover te ouwehoeren, maar ik denk dat een willekeurige Nederlandse prof nog genoeg te stellen heeft met andere kwesties.
Los daarvan: de OS zijn voor proftennissers een bonus, voor veel andere sporters is de Olympische status van veel groter belang. Daar vond/vind ik het wel altijd irritant dat men in Nederland strenger is dan noodzakelijk. Als te veel sporters aan een internationale eis voldoen, verzinnen we wel weer een matrix.
Tuurlijk is dat een mooie bonus, maar het al dan niet halen van een Olympische finale maakt of breekt een tenniscarrière niet. Nicolas Massu: toptienspeler, 2x olympisch goud, maar uiteindelijk is dat goud slechts een geinig verhaal bij een vergeetbare speler. Vergelijk dat eens met, pak 'm beet, Ellen van Langen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
In het geval van Boogert/Oremans was het wel een hele echte bonus. Die hebben nooit meer bereikt dan olympisch zilver
Maar als Nicolas Massu nu Martin Verkerk had geheten? Ik bedoel dat goud van Ellen van Langen leeft toch ook niet buiten Nederland?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:30 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een mooie bonus, maar het al dan niet halen van een Olympische finale maakt of breekt een tenniscarrière niet. Nicolas Massu: toptienspeler, 2x olympisch goud, maar uiteindelijk is dat goud slechts een geinig verhaal bij een vergeetbare speler. Vergelijk dat eens met, pak 'm beet, Ellen van Langen.
Alleen het goud van Van Langen is absoluut het hoogst haalbare in haar sport, olympisch goud bij het tennis lijkt me dat niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als Nicolas Massu nu Martin Verkerk had geheten? Ik bedoel dat goud van Ellen van Langen leeft toch ook niet buiten Nederland?
Ok op die manier. Dat is natuurlijk waar, b.v. bij voetbal, tennis en wielrennen heeft een OS titel minder aanzien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:55 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Alleen het goud van Van Langen is absoluut het hoogst haalbare in haar sport, olympisch goud bij het tennis lijkt me dat niet.
Oh ja, weer zo'n tabel waar per onderdeel maar 3 mensen/teams/landen een kans op een medaille toegewezen krijgen en wat dus eigenlijk best onrealistisch isquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:31 schreef borisz het volgende:
We hebben een virtuele tabel met medailles met nog 500 dagen te gaan
http://products.infostradasports.com/documentation/vmt/
Goud voor Vos, Hockeydames, Bouwmeester, Paardenspringteam en Zonderland
Zilver: Ellen van Dijk, Hockeymannen, Kromo (50vrij), Polling, Ligtlee (sprint), Oogink, Gal
Brons: Dressuurteam, Brasspennincx (keirin), Hassan (1500m), Postma, Heiner, Van Rijsselberghe, Kromo (100 vrij), dames 4x100 vrij, Grol, Van Emden, Dex Elmont, mannen boogschutters
Ach, het is toch altijdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:31 schreef borisz het volgende:
Zilver: Ellen van Dijk, Hockeymannen, Kromo (50vrij), Polling, Ligtlee (sprint), Oogink, Gal
Brons: Dressuurteam, Brasspennincx (keirin), Hassan (1500m), Postma, Heiner, Van Rijsselberghe, Kromo (100 vrij), dames 4x100 vrij, Grol, Van Emden, Dex Elmont, mannen boogschutters
Niks voor Schippers?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:31 schreef borisz het volgende:
1x atletiekquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Leatherface het volgende:
Nieuw-Zeeland tien gouden medailles? Waarmee dan? Baanwielrennen? Roeien?
Ja, maar goed, juist die sport ligt nogal open natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef Leatherface het volgende:
Wie hebben ze als individuele gouden medaillewinnaar bij het golf ingeschat? Rory?
Yep. En Valverde als winnaar wegkoers mannen. Deze voorspellingen zijn het makkelijkst te logenstraffen. Als twee competities een loterij zijn, zijn het wel de wegwedstrijd wielrennen mannen en het golftoernooi.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar goed, juist die sport ligt nogal open natuurlijk.
Daarom ben ik ook geen voorstander van zulke dingen, waar van elk onderdeel 3 of 4 specifieke namen genoemd worden. Ik heb meer interesse in het totaalplaatje, maar dat krijg je zo nietquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep. En Valverde als winnaar wegkoers mannen. Deze voorspellingen zijn het makkelijkst te logenstraffen. Als twee competities een loterij zijn, zijn het wel de wegwedstrijd wielrennen mannen en het golftoernooi.
En natuurlijk judo, waar de vorm van de dag ook vaak bepalend is.
Een totaalplaatje is lastig te weergeven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook geen voorstander van zulke dingen, waar van elk onderdeel 3 of 4 specifieke namen genoemd worden. Ik heb meer interesse in het totaalplaatje, maar dat krijg je zo niet
Je moet mentale capaciteiten ook meenemen in een voorspelling hè.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:05 schreef rubbereend het volgende:
Wel opvallends dat Kromo medailles krijgt en Heemskerk, die nu veel en veel sneller is, niet
Bizar dat die prestaties zo ver van de medailles liggenquote:Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef heywoodu het volgende:
De Atletiekunie heeft voor een aantal onderdelen de limieten en kwalificatie-eisen bekendgemaakt:
http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=109&nieuwsitem=9110
Tienkamp: 8145
Beste resultaat in 2014: Eelco Sintnicolaas, 8478 (8204 voor Pelle Rietveld, 8085 voor Pieter Braun)
10e op OS 2012, 18e op WK 2013
Zevenkamp: 6220
Beste resultaat in 2014: Dafne Schippers, 6545 (6539 voor Nadine Broersen, 6316 voor Anouk Vetter)
17e op OS 2012, 11e op WK 2013
Verbazingwekkend milde limieten jaquote:Op woensdag 8 april 2015 20:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar dat die prestaties zo ver van de medailles liggen
Oh je vergelijkt de limieten met de plek op de OS van 2012, ik vond het al zo verbazend dat je met 6500 punten ruim op de zevenkamp slechts 17e zou zijn gewordenquote:Op woensdag 8 april 2015 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verbazingwekkend milde limieten ja(hopelijk moeten ze niet nog wereldkampioen worden of zo'n andere rare extra eis halen
)
-5 continentale kampioenen, gastland en de rest via de HWLquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:58 schreef rubbereend het volgende:
dan komt er dus een minder Afrikaans land voor in de plaats?
zit daar voetbal bij? Want dat wordt wat lastigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:42 schreef heywoodu het volgende:
Als je naar de huidige wereldkampioenen in alle olympische disciplines kijkt is dit de top-20:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zit daar voetbal bij? Want dat wordt wat lastig
Daar zijn we derde van de wereld, maar dat zullen we niet op de Spelen wordenquote:
Ow datquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daar zijn we derde van de wereld, maar dat zullen we niet op de Spelen worden
Het is dan ook geen voorspelling, maar puur een ranglijst van de "regerend medaillewinnaars" op de WK'squote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daar zijn we derde van de wereld, maar dat zullen we niet op de Spelen worden
johquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is dan ook geen voorspelling, maar puur een ranglijst van de "regerend medaillewinnaars" op de WK's
Genoeg live streamsquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop echt op een goede verslaggeving van BMX, enorm gave kijksport die naar mijn gevoel echt te weinig aandacht krijgt. Vorige OS ook al, alleen wat samenvattinkjes
zal wel nu we ineens heel veel medaillekandidaten hebbenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop echt op een goede verslaggeving van BMX, enorm gave kijksport die naar mijn gevoel echt te weinig aandacht krijgt. Vorige OS ook al, alleen wat samenvattinkjes
Smulders was niet echt een medaillekandidaat. Nu zijn er de afgelopen jaren wereldtitels gehaaldquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Vorige OS hadden we toch ook al 3 titel kandidaten?
Raymond van den Biezen
Jelle van Gorkum
Laura Smulders
Misschien juist daarom dat ik het tegen vond vallen qua aandacht. En het gaat mij niet om zelf kijken, meer om de promotie van een super toffe sport !
Met wat meer promotie zou je vast Van Gorkom geschreven hebben ipv "Gorkum"quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Vorige OS hadden we toch ook al 3 titel kandidaten?
Raymond van den Biezen
Jelle van Gorkum
Laura Smulders
Misschien juist daarom dat ik het tegen vond vallen qua aandacht. En het gaat mij niet om zelf kijken, meer om de promotie van een super toffe sport !
Als de rollersports toegevoegd worden kunnen we het schaatsen wel gedag zeggen vrees ikquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:14 schreef roos85 het volgende:
Honkbal/softbal mogen van mij weer terugkeren. De rollersports ook (kunnen wat schaatsers zo nog wat medailles binnen harken :p) en op de een of andere manier lijkt bowling mij ook wat, stiekem toch een tactische sport.
Zozo. Doe maar duur.twitter:FortAltCit twitterde op woensdag 19-08-2015 om 15:53:41Elke deelnemende sporter aan Rio2016 krijgt een smartphone met pre-installed athletes hub van IOC met continu info voor atleten reageer retweet
Eerder continu info over wat atleten die dag gedaan hebben, hoe lief hun hond wel niet is en selfies dat ze ergens zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:57 schreef Pino112 het volgende:
Zozo. Doe maar duur.twitter:FortAltCit twitterde op woensdag 19-08-2015 om 15:53:41Elke deelnemende sporter aan Rio2016 krijgt een smartphone met pre-installed athletes hub van IOC met continu info voor atleten reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Test Event is een raar ding. Ze zeggen altijd dat het vooral draait om ervaringen daar, omstandigheden enz, mee te nemen en er iets mee te doen. In London bleek het niet eens nodig te zijn om bij het Test Event van 2011 aanwezig te zijn. Iets van 4 of 5 medaillisten van de OS waren niet eens bij het Test Event en sommige anderen eindigden op het Test Event kleurloos in de middenmoot.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Bij het testevent van de zeilers lijken de Nederlanders nog ver van de topvorm verwijderd. Alleen Postma en Mulder/De Koning doen het echt prima, de rest bungelt op zijn best in de subtop.
Dorian is ook niet meer zo dominant als dat hij was
Bij bowlen hangt veel af van welk oliepatroon er op de banen gebruikt word. Spelers passen hun spin en/of snelheid aan, gaan vanuit andere hoeken de kegels bestoken, het oliepatroon verandert ook tijdens het spel waardoor er aanpassingen nodig zijn (hoe meer effect, hoe sneller er lijnen getrokken worden in die olie), ... Het is op het hoogste niveau inderdaad niet domweg een balletje naar achter keilen. Dan heb je nog de verschillende stijlen van de spelers, tegenwoordig gooit de beste bowler ter wereld met 2 handen om zo veel meer spin op zijn bal te krijgen...quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:14 schreef roos85 het volgende:
Honkbal/softbal mogen van mij weer terugkeren. De rollersports ook (kunnen wat schaatsers zo nog wat medailles binnen harken :p) en op de een of andere manier lijkt bowling mij ook wat, stiekem toch een tactische sport.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Test Event is een raar ding. Ze zeggen altijd dat het vooral draait om ervaringen daar, omstandigheden enz, mee te nemen en er iets mee te doen. In London bleek het niet eens nodig te zijn om bij het Test Event van 2011 aanwezig te zijn. Iets van 4 of 5 medaillisten van de OS waren niet eens bij het Test Event en sommige anderen eindigden op het Test Event kleurloos in de middenmoot.
Met Van Rijsselberghe gaat het wel goedkomen denk ik. Is nog een hele tijd geblesseerd geweest. Maar idd, het dominante van 4 jaar terug is ie zeker kwijt.
De Nederlanders zitten daar toch zeer regelmatig, dus die weten wel hoe het daar is. Verder kan het zijn dat ze bijvoorbeeld qua materiaal wat dingen in de wedstrijden uitgeprobeerd hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:17 schreef WEST het volgende:
Zo'n test event is dit keer geen overbodige luxe op het water. Kunnen ze gelijk zien wat voor rotzooi ze kunnen verwachten.
Ik zou geneigd zijn om ook roller sports te stemmen, maar ik ben ook een enorme schaatsliefhebber en ik ben bang dat het schaatsen dan nog kleiner wordt internationaal gezien. Nu stappen er nog wel gasten over naar het schaatsen, omdat het olympisch is, maar als roller sports olympisch wordt dan droogt die toevoer natuurlijk grotendeels op.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:14 schreef roos85 het volgende:
Ik kon hem dan ook niet vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:05 schreef Arcee het volgende:
Subtiel schopje, is-ie tenminste zichtbaar in het OS-filter.
Kan ik me voorstellen, maar ik look closer.quote:
2 keer goud, 4 keer zilver en 2 keer brons voor een team dat misschien niet eens aan de Spelen mee mag doen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:25 schreef borisz het volgende:
Bij Infostrada krijgt NL in de nieuwste voorspelling 32 medailles http://products.infostradasports.com/documentation/vmt/
Schippers (200m), Polling, Kimmann, paardenspringteam, hockeydames en Bouwmeester voor goud.
Alles vanaf 2012.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Waar is dit überhaupt op gebaseerd? Zie nu al grote verschillen met de laatste toernooien (Hockey vrouwen/mannen omgedraaid, Waterpolo vrouwen, Dumoulin)
quote:Using performances in all Olympic sports events with world class fields, we are able to produce a prediction of the results for the 2016 Olympic Games in Rio if they were held tomorrow. This forecast is in the form of the top-8 in order for each of the medal events at the Games and an overall medal table.
The VMT is a statistical model based on results in Olympic Games, World Championships and World Cups (or equivalent). It takes account of the following:
• Results. Points are awarded for every result based on rank. Big time or points differences are also rewarded as is dominance for athletes with few results.
• Time. A recent result is always worth more than an older one based on a continuous function.
• Competition. More weight is given to a result achieved in a World Championship or Olympic Games than in a World Cup event.
Zeker in sommige intensieve sporten kan er zo veel veranderen in 4 jaar... Ik neem het maar met een korreltje zout.quote:
Dat lijkt me een verstandig plan ja. Ik ga het niet uit zitten pluizen, dat is niet te doen als je het niet per sport/onderdeel kunt bekijken, maar ik denk dat er weer genoeg zeer dubieuze voorspellingen in staan.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker in sommige intensieve sporten kan er zo veel veranderen in 4 jaar... Ik neem het maar met een korreltje zout.
Wij weten wel beter. Prima zoquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2 keer goud, 4 keer zilver en 2 keer brons voor een team dat misschien niet eens aan de Spelen mee mag doen.
Verder staat het volgens mij weer vol met onzinvoorspellingen (geen medaille voor Ilya Ilyin, om eens iets te noemen).
En dan straks janken als er minder medailles dan de voorspelling zijn gehaaldquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2 keer goud, 4 keer zilver en 2 keer brons voor een team dat misschien niet eens aan de Spelen mee mag doen.
Verder staat het volgens mij weer vol met onzinvoorspellingen (geen medaille voor Ilya Ilyin, om eens iets te noemen).
Omgekeerde van de Europese Spelen, waar NOC*NSF echt een bizar lage doelstelling hadquote:Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
En dan straks janken als er minder medailles dan de voorspelling zijn gehaald
Je verwacht het niet he, dit soort nieuwsquote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:36 schreef DeeBee het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)isatie-rio-2016.html
Dit wordt zo langzamerhand een beetje een flopshowtje vrees ik.
Serieus, geen airco voor atleten zonder bijbetaling...zulke basics moet je toch wel kunnen verschaffen...
Dat van die airco is wel vrij oud nieuws waar de NOS nu mee komt, maar wel best triest jaquote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:36 schreef DeeBee het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)isatie-rio-2016.html
Dit wordt zo langzamerhand een beetje een flopshowtje vrees ik.
Serieus, geen airco voor atleten zonder bijbetaling...zulke basics moet je toch wel kunnen verschaffen...
Londen heeft laten zien dat het voor een prima bedrag kan, bestaande faciliteiten bruikbaar zijn, de Spelen in een groter plan passen (ontwikkeling dat deel van Londen) en dat het na de Spelen ook allemaal bruikbaar is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben trouwens helemaal voor om meer 'low budget' Olympische Spelen te doen en bestaande faciliteiten te gebruiken bijvoorbeeld. Al die landen verplichten 'white elephants' te bouwen en de begroting weer groter dan ooit te maken vind ik erg onzinnig, want impliciet wordt dat wel verwacht van landen als ze een bid doen dat alles mooier en groter dan ooit is...
Maar zaken als atletenaccomodatie moet gewoon vlekkeloos geregeld zijn, daar valt een tv niet eens onder (tegenwoordig toch amper meer nodig), maar wel gewoon een airco en andere zaken. Gaan ze ook een bijdrage vragen voor matrassen op de bedden?
Tsja, ik vraag het mij af. Hebben locals veel kaarten kunnen kopen bijv.? En leuk als er enthousiast gejuicht wordt op de tribunes, maar sambasfeer verhelpt slechte accomodaties niet ofzo verder.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat van die airco is wel vrij oud nieuws waar de NOS nu mee komt, maar wel best triest ja
Overigens denk ik nog steeds dat het geen flopshow gaat worden, in tegenstelling tot in een land als Rusland heb ik hier het idee dat er sowieso een goede doos sfeer opengetrokken wordt door de locals
Voordeel is dat er wel een grote diversiteit aan sporten is waar ze in de top meedraaien, van atletiek tot de moderne vijfkamp, judo tot boogschieten en zwemmen tot volleybalquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:31 schreef DeeBee het volgende:
Barcelona is ook hét voorbeeldin mijn ogen, heel deel van de stad herontwikkeld.
[..]
Tsja, ik vraag het mij af. Hebben locals veel kaarten kunnen kopen bijv.? En leuk als er enthousiast gejuicht wordt op de tribunes, maar sambasfeer verhelpt slechte accomodaties niet ofzo verder.
Ik moet zeggen dat ik het WK atletiek in Moskou toen ook erg sfeervol vond, Sochi was gewoon erg lastig (en zelfs vanaf daar was het nog ver naar alle locaties). Zelfs voor veel Russen gedoe om heen te gaan...
Brazilianen zijn wel enthousiast, al zullen het denk maar een paar sporten zijn waar ze zelf echt gaan schitteren.
Don't call me Oeps.quote:
Heel goed voorbeeld jaquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:31 schreef DeeBee het volgende:
Barcelona is ook hét voorbeeldin mijn ogen, heel deel van de stad herontwikkeld.
Erg zuur voor de hele Olympische Spelen wel en sowieso zou het erg zuur zijn als een grote favoriet om zo'n belachelijke reden niet om de medailles kan strijden..quote:Op zondag 17 januari 2016 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal er geen traan om laten als het zo ver komt. Erg zuur natuurlijk voor die Iraniër, niet iets wat je op een toernooi wilt zien, maar net zoals bij alles in de wereld wordt er pas wat aan gedaan als het te laat is.
Maar echt nieuw is het niet. Volgens mij is het op de laatste 3 zomerspelen telkens gebeurd dat Iran sporters terugtrok toen ze Israelische tegenstanders troffen.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Erg zuur voor de hele Olympische Spelen wel en sowieso zou het erg zuur zijn als een grote favoriet om zo'n belachelijke reden niet om de medailles kan strijden..
quote:De namen van Nederlandse vedettes Epke Zonderland en Ranomi Kromowidjojo - nog niet geplaatst - zullen door de bookmakers al met potlood zijn ingevuld voor een medaille.
Klopt, ik erger me er alleen aan als bijvoorbeeld Kromowidjojo weer als dé favoriet neergezet wordt terwijl dat gewoon niet kloptquote:Op maandag 18 januari 2016 13:34 schreef DeeBee het volgende:
Neem het niet zo serieus, niet iedereen weet zoveel van sport als jij.
En Infostrada moet wat, al is het wel gemakzuchtig om sommige atleten eruit te laten omdat ze er tijdelijk uit lagen. Op basis daarvan zou Zonderland nu juist ook geen favoriet moeten zijn... Ach, het gaat om een indicatie, sla alle lijstjes op en we kunnen achteraf kijken hoe dicht ze in de buurt zaten!
Het gaat niet zozeer om Infostrada, maar om het artikel. Dat staat namelijk bol van de fouten. Tom Dumoulin al geplaatst voor Rio? Volgens mij moet de bondscoach zijn selectie van vier man nog bepalen? Kimmann al zeker van de Spelen? Helemaal niet, als het goed is, mogen er drie mannen naar de OS bij het BMX'en, maar de top in Nederland is zó breed, dat het helemaal niet vaststaat dat Kimmann mag.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:34 schreef DeeBee het volgende:
Neem het niet zo serieus, niet iedereen weet zoveel van sport als jij.
En Infostrada moet wat, al is het wel gemakzuchtig om sommige atleten eruit te laten omdat ze er tijdelijk uit lagen. Op basis daarvan zou Zonderland nu juist ook geen favoriet moeten zijn... Ach, het gaat om een indicatie, sla alle lijstjes op en we kunnen achteraf kijken hoe dicht ze in de buurt zaten!
En dan komt het ook nog over alsof Kimmann moet stunten om goud te pakken, terwijl hij gewoon echt een van de topfavorieten isquote:Op maandag 18 januari 2016 14:29 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om Infostrada, maar om het artikel. Dat staat namelijk bol van de fouten. Tom Dumoulin al geplaatst voor Rio? Volgens mij moet de bondscoach zijn selectie van vier man nog bepalen? Kimmann al zeker van de Spelen? Helemaal niet, als het goed is, mogen er drie mannen naar de OS bij het BMX'en, maar de top in Nederland is zó breed, dat het helemaal niet vaststaat dat Kimmann mag.
Als schrijver van zo'n artikel kun je beter eerst even gedegen onderzoek doen, in plaats van maar wat te roepen.
Wat moet ik me voorstellen bij een tripartite-deelnemer?quote:Op maandag 18 januari 2016 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Aantal startbewijzen per land voor de wegwedstrijden (wielrennen, mannen):
https://www.dropbox.com/s(...)3%A9s_final.pdf?dl=0
3 voor Marokko, 1 voor Eritrea. Africa Tour
Die worden aangewezen door een speciale commissie als ik me niet vergis, vergelijkbaar met wild cardsquote:Op maandag 18 januari 2016 20:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een tripartite-deelnemer?
Die plaatsen gaan meestal naar van dat soort kleinere sportlanden zodat die ook mee kunnen doen aan de Spelen.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een tripartite-deelnemer?
Dat vond ik toen ook onzin, ik vind dat je niet voor landen zou moeten mogen gaan die ergens een echte favoriet voor een medaille hebbenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Fiji is een absolute favoriet voor goud in de rugby sevens, maar is dat zo'n criterium?
Grenada werd bij de vorige zomerspelen ook geclaimd, ondanks Kirini James die toen al regerend wereldkampioen was.
Nee, 4 goud, 11 zilver, 15 bronsquote:
2 goud zou wel heel schraal zijnquote:
Lekker uitgebreide pagina wel in het Nederlandsquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Mijn oog valt net hier op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2016
Die evaluatiescore voor Rio
We kunnen dus nauwelijks verbaasd zijn dat het zo'n puinhoop lijkt te worden
twitter:martynziegler twitterde op maandag 22-02-2016 om 09:44:55Non-Olympics sponsors banned from wishing their British athletes good luck at Rio 2016 Games. Banned tweets include: https://t.co/TJqUuaAXZo reageer retweet
Ik denk dat de aids in dit geval eerder "BOA" heet.quote:
quote:Team of Refugee Olympic Athletes (ROA) created by the IOC
The Executive Board (EB) of the International Olympic Committee (IOC) today created a team of Refugee Olympic Athletes for the Olympic Games Rio 2016. It will be treated at the Olympic Games like all the other teams of the 206 National Olympic Committees (NOCs).
The EB also approved the operational aspects surrounding Team ROA.
• The name of the team will be Team Refugee Olympic Athletes;
• Team ROA will get its own welcome ceremony at the Olympic Village, like all other teams;
• The team will be housed like all the other teams;
• A team entourage will be appointed by the IOC to meet all the required technical needs of the athletes, including: Chef de Mission, coaches and technical officials (as per official quotas);
• The team uniforms will be provided by the IOC;
• For all official representations of the team (including possible medal ceremonies), the Olympic flag will be raised and the Olympic Anthem will be played;
• The team will march behind the Olympic flag before host team Brazil at the Opening Ceremony;
• An adequate insurance policy will be contracted;
• A proper doping control process will be introduced through the World Anti-Doping Agency (WADA); and
• Olympic Solidarity will cover travel and other participation expenses for the team and will continue to support the athletes of the team after the Olympic Games.
Vaag systeem om nu naast de IOA ook nog Team Refugees te hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:52 schreef Pino112 het volgende:
http://www.olympic.org/ne(...)ed-by-the-ioc/248766
[..]
Naja hij zal zijn pijlen er toch wel op gezet hebbenquote:Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef heywoodu het volgende:
De olympisch kampioen bij het boogschieten zou de Spelen wel eens kunnen missen, Zuid-Koreaanse selectie is ernstig moeilijk:
https://worldarchery.org/(...)-selections-rio-2016
Deelname aan zijn 7e Spelen op rij zal toch zeker zijn doel wel zijn ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Naja hij zal zijn pijlen er toch wel op gezet hebben
120 jaar en 1 dag geleden begonnen de Spelen, om precies te zijn, we zijn een dagje te laatquote:Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef tong80 het volgende:
Vandaag bestaan de spelen precies 120 jaar.
De handbaldames vergeten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Waterpoloërs out
Hockey is nu dus de enige teamsport waar Nederland aan deelneemt
En de mogelijke volleybalstersquote:
Zo'n gekke gedachte is het niet dat ze zich plaatsen. Vooraf meer kans dat de waterpolomannen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je aardig rijk mee worden als dat zo is
Daar was je helemaal rijk mee geworden jaquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo'n gekke gedachte is het niet dat ze zich plaatsen. Vooraf meer kans dat de waterpolomannen.
Paarden team is ook gekwalificeerdquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Waterpoloërs out
Hockey is nu dus de enige teamsport waar Nederland aan deelneemt
Maar dat is een individuele sport met een teamonderdeelquote:
Wie?quote:
Neuh gewoon het spring-, dressuur- en eventingteam.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie?
Laten we zeggen dat er 'sporten' bestaan die ik wat minder serieus neem
Gaan ze een soort Polo spelen ofzo?
Enkel hockey? Er is toch net verteld dat de handbalsters zich ook al geplaatst hebbenquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar was je helemaal rijk mee geworden ja
Maar goed, ik ben wel in voor een verrassing. Enkel hockey zie ik niet zitten als teamsport-liefhebber.
SPT / [OKT] Boksen #1 Zes Nederlanders, hoeveel in Rio?quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:12 schreef TheArt het volgende:
Loting voor het EQT boksen geweest: http://www.aiba.org/european-olympic-qualification-tournament/
quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
SPT / [OKT] Boksen #1 Zes Nederlanders, hoeveel in Rio?
En wel Afrikaanse landen ?quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:30 schreef heywoodu het volgende:
De Zweedse of Spaanse handballers gaan waarschijnlijk de Spelen missen, morgen wordt bepaald wie precies. Beiden zijn wel echt grote landen, als in, medailles op de grote toernooien. Zo won Zweden zilver in Londen en Spanje werd in 2013 wereldkampioen.
Tunesië heeft vandaag Macedonië klop gegeven en heeft zich zo definitief geplaatst, terwijl Egypte als Afrikaans kampioen ook gaatquote:
Geen idee, ik weet alleen dat het de dag na de openingsceremonie begint en dat het op de dag van de sluitingsceremonie (quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:47 schreef tong80 het volgende:
Wat zijn zo'n beetje de uitzendtijden hier ?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet alleen dat het de dag na de openingsceremonie begint en dat het op de dag van de sluitingsceremonie () eindigt
Volgens mij zijn teamsporten doorgaans wel de hele dag bezig, vooral in de groepsfase, dus er zal genoeg te zien zijnquote:
Het is in Rio 5 uur vroeger, dus reken maar uit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:47 schreef tong80 het volgende:
Wat zijn zo'n beetje de uitzendtijden hier ?
Spanje verslaat Zweden met 25-23 en dat is 1 goal te weinig verschil, missen de Spelen dus op 1 goalquote:Op zaterdag 9 april 2016 21:30 schreef heywoodu het volgende:
De Zweedse of Spaanse handballers gaan waarschijnlijk de Spelen missen, morgen wordt bepaald wie precies. Beiden zijn wel echt grote landen, als in, medailles op de grote toernooien. Zo won Zweden zilver in Londen en Spanje werd in 2013 wereldkampioen.
Jeetjequote:Op zondag 10 april 2016 21:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Spanje verslaat Zweden met 25-23 en dat is 1 goal te weinig verschil, missen de Spelen dus op 1 goal
Bedanktquote:Op zondag 10 april 2016 13:18 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het is in Rio 5 uur vroeger, dus reken maar uit.
Grofweg de gehele dag sport van 14.00 uur tot 4 uur 'snachts.
Helaas het zwemmen en atletiek midden in de nacht vanwege de Amerikaanse belangen om het op prime-time uit te kunnen zenden.
Kutamerikaquote:Op zondag 10 april 2016 13:18 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het is in Rio 5 uur vroeger, dus reken maar uit.
Grofweg de gehele dag sport van 14.00 uur tot 4 uur 'snachts.
Helaas het zwemmen en atletiek midden in de nacht vanwege de Amerikaanse belangen om het op prime-time uit te kunnen zenden.
Hoe laat staan de finales in die sporten geplaned ?quote:Op zondag 10 april 2016 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kutamerika
Alsof Amerika de enige plek is waar gekeken wordt.
Geen idee, zal wel weer diep in de nacht wordenquote:Op zondag 10 april 2016 22:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe laat staan de finales in die sporten geplaned ?
Stel 20.00 's avonds is het 1.00 uur 's nachts. Nog net te doen. Maar ik geloof dat de zwemfinales om 22.00 uur zijn. Daar zijn ze aan aan het wennen. Dat wil dus zeggen 3.00 uurquote:Op zondag 10 april 2016 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen idee, zal wel weer diep in de nacht worden
Ik ga voor de Spelen een poginkje wagen om in een apart slaapritme te komen, waarbij 4,5 uur slaap icm een paar middagdutjes genoeg zijn om de dag door te komen. Gaat nog leuk wordenquote:Op zondag 10 april 2016 23:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stel 20.00 's avonds is het 1.00 uur 's nachts. Nog net te doen. Maar ik geloof dat de zwemfinales om 22.00 uur zijn. Daar zijn ze aan aan het wennen. Dat wil dus zeggen 3.00 uur
Hier ookquote:Op zondag 10 april 2016 23:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga voor de Spelen een poginkje wagen om in een apart slaapritme te komen, waarbij 4,5 uur slaap icm een paar middagdutjes genoeg zijn om de dag door te komen. Gaat nog leuk worden
Soms welquote:
Zou Nederland zich dan ineens plaatsen ofzo?quote:Op maandag 11 april 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik gun Brazilië wel een dopingschandaaltje.
Iemand moet die twee plekken overnemen.quote:Op maandag 11 april 2016 10:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou Nederland zich dan ineens plaatsen ofzo?
Soms is karma geen bitchquote:Op maandag 11 april 2016 10:48 schreef heywoodu het volgende:
En de Franse mannen gaan zó snoeihard op de pijnbank gelegd worden in die groep
quote:Op maandag 11 april 2016 10:48 schreef heywoodu het volgende:
En de Franse mannen gaan zó snoeihard op de pijnbank gelegd worden in die groep
quote:Op maandag 11 april 2016 14:19 schreef DeeBee het volgende:
Fontijn er gelijk uit op het OKT boksen?!
Zowel in de dressuur, het springen als de eventing heeft Nederland het maximale aantal startbewijzen gehaaldquote:Op maandag 11 april 2016 14:30 schreef Amarantha het volgende:
Weet iemand hoe het met de paardensport zit? Doen er nog een aantal Nederlanders mee?
Oh nicequote:Op maandag 11 april 2016 14:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zowel in de dressuur, het springen als de eventing heeft Nederland het maximale aantal startbewijzen gehaald(4 per onderdeel)
De Dominicaanse Republiek, Palestina, Qatar, Taiwan en Zimbabwe maken trouwens hun olympisch debuut in de paardensport komende zomer, maar dat geheel terzijdequote:Op maandag 11 april 2016 14:33 schreef Amarantha het volgende:
Was al van plan het te volgen maar als ons eigen landje ook mee doet is het nog leuker.
Oh dat is ook wel leuk om te weten.quote:Op maandag 11 april 2016 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Dominicaanse Republiek, Palestina, Qatar, Taiwan en Zimbabwe maken trouwens hun olympisch debuut in de paardensport komende zomer, maar dat geheel terzijde
Op de Wereldruiterspelen van 2014 werden in alle disciplines direct tickets voor Rio veilig gesteld.quote:Op maandag 11 april 2016 14:30 schreef Amarantha het volgende:
Weet iemand hoe het met de paardensport zit? Doen er nog een aantal Nederlanders mee?
Er komt zo'n soort olympische Netflix waarbij je alles nog in zijn geheel terug kan kijken oo elk gewenst moment toch?quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet alleen dat het de dag na de openingsceremonie begint en dat het op de dag van de sluitingsceremonie () eindigt
Dat olympische tv-kanaal? Dat zou als het goed is ergens dit jaar moeten komen, maar ik weet niet of dat er zo uit komt te zien als je hier schetstquote:Op maandag 11 april 2016 15:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er komt zo'n soort olympische Netflix waarbij je alles nog in zijn geheel terug kan kijken oo elk gewenst moment toch?
Olympic Broadcasting Services (OBS) is een onderdeel van het IOC en zorgt voor de registratie van de Olympische Spelen, zodat niet elke twee jaar een nieuwe (lokale) uitzendoperatie opgetuigd hoeft te worden. OBS beschikt over een rijk archief. "En deze archieven gaan straks open, elk kampioenschap is terug te kijken. OBS heeft de meest fantastische wedstrijdbeelden gedigitaliseerd. Maar ook de prachtigste sportdocumentaires”, vertelt Eurlings.quote:Op maandag 11 april 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat olympische tv-kanaal? Dat zou als het goed is ergens dit jaar moeten komen, maar ik weet niet of dat er zo uit komt te zien als je hier schetst
Ik hoop echt dat het zo gaat zijn, maar het is volgens mij al zo lang angstvallig stil rondom dat hele projectquote:Op maandag 11 april 2016 15:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Olympic Broadcasting Services (OBS) is een onderdeel van het IOC en zorgt voor de registratie van de Olympische Spelen, zodat niet elke twee jaar een nieuwe (lokale) uitzendoperatie opgetuigd hoeft te worden. OBS beschikt over een rijk archief. "En deze archieven gaan straks open, elk kampioenschap is terug te kijken. OBS heeft de meest fantastische wedstrijdbeelden gedigitaliseerd. Maar ook de prachtigste sportdocumentaires”, vertelt Eurlings.
SPT / [OKT] Boksen #1 Zes Nederlanders, hoeveel in Rio?quote:Op maandag 11 april 2016 14:19 schreef DeeBee het volgende:
absurd dat er zoveel meer mannenploegen mee doen dan vrouwenquote:Op maandag 11 april 2016 10:45 schreef heywoodu het volgende:
De waterpologroepen op de Spelen:
Mannen
Groep A
Australië
Brazilië
Griekenland
Hongarije
Japan
Servië
Groep B
Kroatië
Frankrijk
Italië
Montenegro
Spanje
VS
Vrouwen
Groep A
Australië
Brazilië
Italië
Rusland
Groep B
China
Hongarije
Spanje
VS
er is nog een route via het komende WKquote:Op maandag 11 april 2016 14:19 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn effectief ook maar 9 landen met een team dat een beetje leuk mee kan doenquote:Op maandag 11 april 2016 18:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
absurd dat er zoveel meer mannenploegen mee doen dan vrouwen
quote:Op maandag 11 april 2016 23:22 schreef heywoodu het volgende:
Kort uitstapje naar het worstelen in Iran, wat daar een van de grote landen is. In gewichten met meerdere kandidaten worden trials gehouden om onderling te bepalen wie naar Rio mag. Tweevoudig wereldkampioen Reza Yazdani is geblesseerd geraakt en dus hebben ze de trials in zijn gewicht gewoon verschoven in de hoop dat hij alsnog mee kan doen
Ghasem Rezaei, olympisch goud in Londen, is eveneens geblesseerd en ook voor hem zijn de trials verschoven, maar men hoopt dat hij redelijk snel weer fit is.
Op zich wel terecht, ik zie nu dat het meer een soort "wrestle-off" is tussen twee worstelaars over drie gevechtenquote:
En definitief, Momota mag niet naar de Spelen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:41 schreef heywoodu het volgende:
Kento Momota, de nummer 2 van de wereld, zit in de problemen:
Topbadmintonner gesnapt in casino, dreigt Spelen te missen
Kenichi Tago ook, de voormalig nummer 3 van de wereld, maar die was toch al niet op weg om een ticket voor Rio te winnen.
Over worstelen gesproken Abdulrashid Sadulaev 19 jaar oud gaat gegarandeerd een gouden medaille winnenquote:Op maandag 11 april 2016 23:22 schreef heywoodu het volgende:
Kort uitstapje naar het worstelen in Iran, wat daar een van de grote landen is. In gewichten met meerdere kandidaten worden trials gehouden om onderling te bepalen wie naar Rio mag. Tweevoudig wereldkampioen Reza Yazdani is geblesseerd geraakt en dus hebben ze de trials in zijn gewicht gewoon verschoven in de hoop dat hij alsnog mee kan doen
Ghasem Rezaei, olympisch goud in Londen, is eveneens geblesseerd en ook voor hem zijn de trials verschoven, maar men hoopt dat hij redelijk snel weer fit is.
Niks is gegarandeerd natuurlijk, maar ik zie dat hij wel heel erg dominant is de laatste jaren jaquote:Op dinsdag 12 april 2016 17:23 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Over worstelen gesproken Abdulrashid Sadulaev 19 jaar oud gaat gegarandeerd een gouden medaille winnen
Li Jie doet ook mee, die mag alleen later instromen vanwege haar ranking.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:34 schreef heywoodu het volgende:
Het Europees OKT voor de tafeltennissers is vandaag van start gegaan in Zweden, met voor Nederland alleen Britt Eerland. Een plek bij de beste tien levert een olympisch startbewijs op.
Groepsindeling dames:
http://www.ittf.com/compe(...)etition_ID=2631&rnd=
Eerland komt over een kleine vier uur voor het eerst in actie en vanavond nog een keer, dan morgen de laatste groepswedstrijd.
Oh, ik dacht dat ze zo zeker was van plaatsing via de ranking dat ze niet meedeed ofzoquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
Li Jie doet ook mee, die mag alleen later instromen vanwege haar ranking.
Nope en aangezien Li Jiao al geplaatst is en er maar twee per land naar Rio mogen, zijn Eerland en Jie dus concurrenten dit toernooi.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze zo zeker was van plaatsing via de ranking dat ze niet meedeed ofzo
Oh jaquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nope en aangezien Li Jiao al geplaats is en er maar twee per land naar Rio mogen, zijn Estland en Jie dus concurrenten dit toernooi.
Maakt niet uit. Ze gaan in principe alle drie meedoen aan de landenwedstrijd (moeten ze zich officieel nog voor plaatsen via de ranking, maar dat is geen probleem). En dan mag een land inderdaad 2 vrouwen laten meedoen aan het individuele toernooien en dat zullen gewoon Li Jiao en Li Jie worden. Dit toernooi van Eerland is leuk voor de bühne, maar meer niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja
Jammer, ik zie in principe liever Eerland, maar Jie heeft natuurlijk meer kans op een goed resultaat..
Dus als Eerland Jie hier zou verslaan heeft ze daar niks aan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ze gaan in principe alle drie meedoen aan de landenwedstrijd (moeten ze zich officieel nog voor plaatsen via de ranking, maar dat is geen probleem). En dan mag een land inderdaad 2 vrouwen laten meedoen aan het individuele toernooien en dat zullen gewoon Li Jiao en Li Jie worden. Dit toernooi van Eerland is leuk voor de bühne, maar meer niet.
Oh jawel, dan wel denk ik. Maar dat gaat niet gebeuren, als ze al tegen elkaar moeten. Kans van 1 op 8.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus als Eerland Jie hier zou verslaan heeft ze daar niks aan?
Leuk om te zien waar de zegetocht van Mathieu plaats gaat vinden!quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh jawel, dan wel denk ik. Maar dat gaat niet gebeuren, als ze al tegen elkaar moeten. Kans van 1 op 8.
Filmpje van het olympische MTB-parcours. Eerste deel van het parcours vind ik maar niets, maar daarna is het
Is het 2 enkelspelers naast Li Jiao, of 1 maximaal naast Li Jiao? Kan zijn dat Europese Spelen ticket niet landgebonden is ofzo. Zie je nog wel eens bij sporten.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:04 schreef heywoodu het volgende:
Eerland speelt om 11:30 tegen de Slovaakse Barbora Balazova, de nummer 81 van de wereld. Bij winst om 16:30 normaal gesproken tegen Shen Yanfei, de Spaanse nummer 38 van de wereld. Nog een keer winnen - vermoedelijk tegen Liu Jia uit Oostenrijk - zou haar om 19:30 dan het olympisch ticket kunnen bezorgen (even buiten Li Jie gerekend).
Kleine notitie: De 52-jarige Ni Xialian, dubbel wereldkampioene in 1983 (!), doet namens Luxemburg mee in dezelfde groep als Eerland
Li Jie begint om 10:30 tegen Egle Stuckyte uit Litouwen, moet ze simpel winnen. Om 15:30 dan, normaal gesproken, Daniele Monteiro Dodean uit Roemenië (ITTF-69). Om 19:30 wacht tot slot waarschijnlijk de Portugese nummer 41 van de wereld Yu Fu in de strijd om het plekje in Rio. Ik hoop stiekem dat Natalia Partyka, drievoudig paralympisch kampioen, met haar één arm voor een kleine verrassing kan zorgen en het in elk geval tot de beslissende wedstrijd kan schoppen.
In welke sporten zie je dat voor de Spelen?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Is het 2 enkelspelers naast Li Jiao, of 1 maximaal naast Li Jiao? Kan zijn dat Europese Spelen ticket niet landgebonden is ofzo. Zie je nog wel eens bij sporten.
Eerland verloor kansloos met 4-0 van Balazovaquote:Op donderdag 14 april 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In welke sporten zie je dat voor de Spelen?
Per land mogen er in elk geval maximaal twee meedoen in het enkelspel, dus óf Eerland óf Jie naast Jiao.
Lijkt me dat ze het via de ranking sowieso wel gaat halen?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 14 april 2016 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze het via de ranking sowieso wel gaat halen?
Er worden ook nog 22 plekken via de wereldranglijst vergeven. Li Jie staat daarop 24e, maar er vallen nog de nodige Aziatische dames tussenuit vanwege het maximum per land en vanwege de op de Aziatische en Europese OKT's vergeven tickets.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:27 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ze verliest trouwens met 1-4
Zaterdag de laatste kans voor iedereen in een groot knockout toernooi. Twee tickets dan nog beschikbaar.
Precies. Li Jie haalt het sowieso wel. Daarnaast is er ook een hele grote kans dat het team zich plaatst, dus dan gaat Eerland ook (niet individueel natuurlijk).quote:Op donderdag 14 april 2016 16:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er worden ook nog 22 plekken via de wereldranglijst vergeven. Li Jie staat daarop 24e, maar er vallen nog de nodige Aziatische dames tussenuit vanwege het maximum per land en vanwege de op de Aziatische en Europese OKT's vergeven tickets.
Maar dan speelt Eerland dus voor Piet snot hier. Want die mag dus nooit individueel naar Rio. Want Jie op basis van de ranking is de 2e Nederlandse dus. En meer mogen er niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er worden ook nog 22 plekken via de wereldranglijst vergeven. Li Jie staat daarop 24e, maar er vallen nog de nodige Aziatische dames tussenuit vanwege het maximum per land en vanwege de op de Aziatische en Europese OKT's vergeven tickets.
Ik ben inderdaad benieuwd wat er zou gebeuren als Eerland hier een ticket pakt en Jie niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:47 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar dan speelt Eerland dus voor Piet snot hier. Want die mag dus nooit individueel naar Rio. Want Jie op basis van de ranking is de 2e Nederlandse dus. En meer mogen er niet.
Dan gaat Eerland en niet Jie het individuele toernooi spelen, aangezien het ticket op naam is.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad benieuwd wat er zou gebeuren als Eerland hier een ticket pakt en Jie niet.
maar gaat een plek hier pakken boven een plek pakken via de ranking?quote:Op donderdag 14 april 2016 19:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan gaat Eerland en niet Jie het individuele toernooi spelen, aangezien het ticket op naam is.
Oh op die fiets. Denk dat het plek voor de ranking dan doorschuift aangezien Nederland dan al 2 individuele startbewijzen zou hebben.quote:Op donderdag 14 april 2016 19:48 schreef franklop het volgende:
[..]
maar gaat een plek hier pakken boven een plek pakken via de ranking?
Willen ze niet naar de Spelen ofzo?quote:Op donderdag 14 april 2016 21:26 schreef heywoodu het volgende:
Zuid-Afrika is echt een kutland wat olympische kwalificatie betreft. In nagenoeg elke sport accepteren ze de startbewijzen van continentale OKT's niet, wat op zich niet dramatisch is, maar ze doen er wel aan mee
Vandaag was het weer raak: schermster Juliana Barrett won de finale op het OKT en dus het startbewijs, maar die zal Zuid-Afrika niet accepteren
Wel goed nieuws voor Ivoorkust, dat nu voor het eerst vertegenwoordigd is in het schermen
Niet via continentale OKT's. Goed, dat staat ook letterlijk zo in de documenten van het comité, maar laat je atleten dan niet meedoen aan een OKTquote:Op donderdag 14 april 2016 21:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Willen ze niet naar de Spelen ofzo?
Waarom laat je ze dan meedoen inderdaadquote:Op donderdag 14 april 2016 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet via continentale OKT's. Goed, dat staat ook letterlijk zo in de documenten van het comité, maar laat je atleten dan niet meedoen aan een OKT
Nu wint zo'n atleet het toernooi en dus het ticket, maar is het echt voor Jan Lul, en dat is zeker niet de eerste keer in de laatste maanden.
Jij bent hier de speurneus, dus we moeten je wel geloven natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens zijn ze bij het NOC*NSF al begonnen met het voeren van gesprekken met de (geplaatste) sporters. Dat heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen
Mijn verwachtingen zijn ook behoorlijk getemperd. De usual suspects Vos, Epke en Ranomi lijken het moeilijk te krijgen. Dan heb je de judoka's die ook verder weg lijken van een podiumplek dan in Londen (al is vorm van de dag daar vaak allesbepalend).quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Benieuwd hoe Nederland het gaat doen op deze Spelen,
Vooral ook omdat herhaling van gouden medailles laag is op dit moment (op basis van vorm). Dus het zal gedeeltelijk moeten komen van verbeteringen tov vorige spelen.
Verder zijn er ook nieuwe mogelijkheden zoals een Schippers, Dumoulin en de handbalsters (om maar wat te noemen).
Als het meezit zal het wel weer een top 15 plaats worden (maar dan moeten ze bij het judo en roeien wat beter doen dan 4 jaar terug), en anders misschien net een top 20 notering. Zal vooral afhangen van een Vos en Kromowidjojo.
Overigens zijn ze bij het NOC*NSF al begonnen met het voeren van gesprekken met de (geplaatste) sporters. Dat heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen
Ik denk ook zoiets, met name het aantal gouden plakken zal denk ik gaan tegenvallen, maar des te leuker als veel straks toch raak is.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:22 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor 20 medailles waarvan 4 keer goud![]()
quote:FIBA bans Slovenia and Spain from Eurobasket 2017
FIBA decided to use the “nuclear solution” and banned the Slovenian and the Spanish men’s national team from Eurobasket 2017. A total of 14 teams is expected to be banned with only France from the moment staying out of this mess.
This is the saction that FIBA has decided to impose to every national federation which has a club playing in Eurocup. According to reports similar letters have been send to Croatia, Bosnia, Serbia, Montengro and FYROM, the countries which have teams in the Adriatic League. It’s also reported that Spain has received such a letter and next in line should be Spain, Russia, Greece, Turkey, Lithuania, Italy, Poland, Israel and every other country with a team which has commited to play next season in Eurocup.
The national federations can “explain themselves” until the 20th of April, which probably means putting more pressure to the local clubs. It remains to be seen how this will end, since Serbia, Croatia, Italy, Greece, Serbia, Israel, Lithuania, Spain and Turkey have already qualified to the 2017 tournament and FIBA with this move its practically hurting its own tournament. The qualification games for the open spots start on the 31st of August. In theory Spain and Lithuania are also in danger of being banned from the upcoming Olympic Games and that may mean also bans for other teams from the pre-Olympic tournaments.
Dat hele Champions League vs Euroleague verhaal is wel een van de meest trieste voorbeelden van slecht bestuur in lange tijd in de sportquote:
Ha ha ha dit is echt......:Dquote:Op zaterdag 16 april 2016 06:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hele Champions League vs Euroleague verhaal is wel een van de meest trieste voorbeelden van slecht bestuur in lange tijd in de sport
Jaquote:
Bedankt voor de uitleg.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja
Ik heb hier vanmorgen geprobeerd het een beetje uit te leggen:
Knetterende ruzie in basketbal, toplanden mogelijk van EK geschopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |