abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 december 2015 @ 14:32:42 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_157945258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:25 schreef borisz het volgende:
Bij Infostrada krijgt NL in de nieuwste voorspelling 32 medailles http://products.infostradasports.com/documentation/vmt/

Schippers (200m), Polling, Kimmann, paardenspringteam, hockeydames en Bouwmeester voor goud.
2 keer goud, 4 keer zilver en 2 keer brons voor een team dat misschien niet eens aan de Spelen mee mag doen.

Verder staat het volgens mij weer vol met onzinvoorspellingen (geen medaille voor Ilya Ilyin, om eens iets te noemen).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 december 2015 @ 14:33:38 #102
284411 crew  heywoodu
pi_157945278
Het blijft trouwens ontzettend irritant dat je het alleen per land kan zien, niet per sport.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 december 2015 @ 14:42:18 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157945448
Waar is dit überhaupt op gebaseerd? Zie nu al grote verschillen met de laatste toernooien (Hockey vrouwen/mannen omgedraaid, Waterpolo vrouwen, Dumoulin)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 december 2015 @ 14:46:13 #104
284411 crew  heywoodu
pi_157945535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Waar is dit überhaupt op gebaseerd? Zie nu al grote verschillen met de laatste toernooien (Hockey vrouwen/mannen omgedraaid, Waterpolo vrouwen, Dumoulin)
Alles vanaf 2012.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 december 2015 @ 14:50:54 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157945628
quote:
Using performances in all Olympic sports events with world class fields, we are able to produce a prediction of the results for the 2016 Olympic Games in Rio if they were held tomorrow. This forecast is in the form of the top-8 in order for each of the medal events at the Games and an overall medal table.

The VMT is a statistical model based on results in Olympic Games, World Championships and World Cups (or equivalent). It takes account of the following:

• Results. Points are awarded for every result based on rank. Big time or points differences are also rewarded as is dominance for athletes with few results.
• Time. A recent result is always worth more than an older one based on a continuous function.
• Competition. More weight is given to a result achieved in a World Championship or Olympic Games than in a World Cup event.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 december 2015 @ 15:03:38 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157945889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Alles vanaf 2012.
Zeker in sommige intensieve sporten kan er zo veel veranderen in 4 jaar... Ik neem het maar met een korreltje zout.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 december 2015 @ 15:04:31 #107
284411 crew  heywoodu
pi_157945923
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeker in sommige intensieve sporten kan er zo veel veranderen in 4 jaar... Ik neem het maar met een korreltje zout.
Dat lijkt me een verstandig plan ja. Ik ga het niet uit zitten pluizen, dat is niet te doen als je het niet per sport/onderdeel kunt bekijken, maar ik denk dat er weer genoeg zeer dubieuze voorspellingen in staan.
pi_157949329
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

2 keer goud, 4 keer zilver en 2 keer brons voor een team dat misschien niet eens aan de Spelen mee mag doen.

Verder staat het volgens mij weer vol met onzinvoorspellingen (geen medaille voor Ilya Ilyin, om eens iets te noemen).
Wij weten wel beter. Prima zo ;) :P
pi_157949717
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan straks janken als er minder medailles dan de voorspelling zijn gehaald _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 december 2015 @ 18:14:24 #110
284411 crew  heywoodu
pi_157949804
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

En dan straks janken als er minder medailles dan de voorspelling zijn gehaald _O-
Omgekeerde van de Europese Spelen, waar NOC*NSF echt een bizar lage doelstelling had :+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 januari 2016 @ 12:18:50 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159094842
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159143693
http://nos.nl/artikel/208(...)isatie-rio-2016.html

Dit wordt zo langzamerhand een beetje een flopshowtje vrees ik. :{

Serieus, geen airco voor atleten zonder bijbetaling...zulke basics moet je toch wel kunnen verschaffen...
Jack does it in real time...
pi_159143736
Dit klinkt echt allemaal niet best nee, maar het point of no-return zijn we helaas al voorbij -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 16 januari 2016 @ 09:42:30 #114
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159143745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:36 schreef DeeBee het volgende:

Serieus, geen airco voor atleten zonder bijbetaling...zulke basics moet je toch wel kunnen verschaffen...
Je verwacht het niet he, dit soort nieuws :{.
pi_159143768
Ik ben trouwens helemaal voor om meer 'low budget' Olympische Spelen te doen en bestaande faciliteiten te gebruiken bijvoorbeeld. Al die landen verplichten 'white elephants' te bouwen en de begroting weer groter dan ooit te maken vind ik erg onzinnig, want impliciet wordt dat wel verwacht van landen als ze een bid doen dat alles mooier en groter dan ooit is...

Maar zaken als atletenaccomodatie moet gewoon vlekkeloos geregeld zijn, daar valt een tv niet eens onder (tegenwoordig toch amper meer nodig), maar wel gewoon een airco en andere zaken. Gaan ze ook een bijdrage vragen voor matrassen op de bedden? :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 januari 2016 @ 09:52:27 #116
284411 crew  heywoodu
pi_159143818
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:36 schreef DeeBee het volgende:

Dat van die airco is wel vrij oud nieuws waar de NOS nu mee komt, maar wel best triest ja :')

Overigens denk ik nog steeds dat het geen flopshow gaat worden, in tegenstelling tot in een land als Rusland heb ik hier het idee dat er sowieso een goede doos sfeer opengetrokken wordt door de locals :)
pi_159144005
Oeps verkeerde topic.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 januari 2016 @ 11:20:35 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159144991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben trouwens helemaal voor om meer 'low budget' Olympische Spelen te doen en bestaande faciliteiten te gebruiken bijvoorbeeld. Al die landen verplichten 'white elephants' te bouwen en de begroting weer groter dan ooit te maken vind ik erg onzinnig, want impliciet wordt dat wel verwacht van landen als ze een bid doen dat alles mooier en groter dan ooit is...

Maar zaken als atletenaccomodatie moet gewoon vlekkeloos geregeld zijn, daar valt een tv niet eens onder (tegenwoordig toch amper meer nodig), maar wel gewoon een airco en andere zaken. Gaan ze ook een bijdrage vragen voor matrassen op de bedden? :')
Londen heeft laten zien dat het voor een prima bedrag kan, bestaande faciliteiten bruikbaar zijn, de Spelen in een groter plan passen (ontwikkeling dat deel van Londen) en dat het na de Spelen ook allemaal bruikbaar is.

Dat zou een voorbeeld moeten zijn
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159145161
Barcelona is ook hét voorbeeldin mijn ogen, heel deel van de stad herontwikkeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat van die airco is wel vrij oud nieuws waar de NOS nu mee komt, maar wel best triest ja :')

Overigens denk ik nog steeds dat het geen flopshow gaat worden, in tegenstelling tot in een land als Rusland heb ik hier het idee dat er sowieso een goede doos sfeer opengetrokken wordt door de locals :)
Tsja, ik vraag het mij af. Hebben locals veel kaarten kunnen kopen bijv.? En leuk als er enthousiast gejuicht wordt op de tribunes, maar sambasfeer verhelpt slechte accomodaties niet ofzo verder. :P

Ik moet zeggen dat ik het WK atletiek in Moskou toen ook erg sfeervol vond, Sochi was gewoon erg lastig (en zelfs vanaf daar was het nog ver naar alle locaties). Zelfs voor veel Russen gedoe om heen te gaan...

Brazilianen zijn wel enthousiast, al zullen het denk maar een paar sporten zijn waar ze zelf echt gaan schitteren.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 januari 2016 @ 11:37:23 #120
284411 crew  heywoodu
pi_159145267
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:31 schreef DeeBee het volgende:
Barcelona is ook hét voorbeeldin mijn ogen, heel deel van de stad herontwikkeld.

[..]

Tsja, ik vraag het mij af. Hebben locals veel kaarten kunnen kopen bijv.? En leuk als er enthousiast gejuicht wordt op de tribunes, maar sambasfeer verhelpt slechte accomodaties niet ofzo verder. :P

Ik moet zeggen dat ik het WK atletiek in Moskou toen ook erg sfeervol vond, Sochi was gewoon erg lastig (en zelfs vanaf daar was het nog ver naar alle locaties). Zelfs voor veel Russen gedoe om heen te gaan...

Brazilianen zijn wel enthousiast, al zullen het denk maar een paar sporten zijn waar ze zelf echt gaan schitteren.
Voordeel is dat er wel een grote diversiteit aan sporten is waar ze in de top meedraaien, van atletiek tot de moderne vijfkamp, judo tot boogschieten en zwemmen tot volleybal :Y
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 januari 2016 @ 11:47:35 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_159145445
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:12 schreef TheArt het volgende:
Oeps verkeerde topic.
Don't call me Oeps. :(

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159167976
Verzoek van Alyson Felix is ingewilligd. Programma is daardoor veranderd waardoor ze ook de 200 kan lopen nu.
pi_159168007
Dafne gaat toch 21.4 lopen in Rio, maakt allemaal niks uit.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 januari 2016 @ 16:24:47 #124
284411 crew  heywoodu
pi_159177244
Mogelijk politieke clash Iran-Israėl op Olympische Spelen

Kort gezegd: Israelische taekwondoka heeft zich verrassend voor de Spelen geplaatst. Iraniėr is wereldkampioen en mede-favoriet voor goud. Kans is 1 op 8 dat ze tegen elkaar loten in de eerste ronde in Rio en in dat geval zal de Iraanse wereldkampioen zich terug moeten trekken, want politiek :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2016 @ 16:30:50 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159177411
Ik zal er geen traan om laten als het zo ver komt. Erg zuur natuurlijk voor die Iraniėr, niet iets wat je op een toernooi wilt zien, maar net zoals bij alles in de wereld wordt er pas wat aan gedaan als het te laat is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 januari 2016 @ 21:02:14 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159185394
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:31 schreef DeeBee het volgende:

Heel goed voorbeeld ja
DeLuna vindt me dik ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 januari 2016 @ 21:03:23 #127
284411 crew  heywoodu
pi_159185447
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal er geen traan om laten als het zo ver komt. Erg zuur natuurlijk voor die Iraniėr, niet iets wat je op een toernooi wilt zien, maar net zoals bij alles in de wereld wordt er pas wat aan gedaan als het te laat is.
Erg zuur voor de hele Olympische Spelen wel en sowieso zou het erg zuur zijn als een grote favoriet om zo'n belachelijke reden niet om de medailles kan strijden..
  Redactie Sport zondag 17 januari 2016 @ 22:14:27 #128
109131 crew  sportfreak
pi_159188722
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Erg zuur voor de hele Olympische Spelen wel en sowieso zou het erg zuur zijn als een grote favoriet om zo'n belachelijke reden niet om de medailles kan strijden..
Maar echt nieuw is het niet. Volgens mij is het op de laatste 3 zomerspelen telkens gebeurd dat Iran sporters terugtrok toen ze Israelische tegenstanders troffen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 13:16:24 #129
284411 crew  heywoodu
pi_159200018
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)teinvoetbalwielrenne

Wat een onzin weer.

quote:
De namen van Nederlandse vedettes Epke Zonderland en Ranomi Kromowidjojo - nog niet geplaatst - zullen door de bookmakers al met potlood zijn ingevuld voor een medaille.
:') :')

En dan Niek Kimmann bij de stunts zetten :')
En verder doen alsof dat van Infostrada echt veel zegt, met allerlei sporters die zeer waarschijnlijk niet eens meedoen en toppers die 2015 hebben gemist die ze dan maar niet in de stand opnemen.
pi_159200442
Neem het niet zo serieus, niet iedereen weet zoveel van sport als jij. :P

En Infostrada moet wat, al is het wel gemakzuchtig om sommige atleten eruit te laten omdat ze er tijdelijk uit lagen. Op basis daarvan zou Zonderland nu juist ook geen favoriet moeten zijn... Ach, het gaat om een indicatie, sla alle lijstjes op en we kunnen achteraf kijken hoe dicht ze in de buurt zaten! ;)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 13:37:12 #131
284411 crew  heywoodu
pi_159200518
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:34 schreef DeeBee het volgende:

En Infostrada moet wat, al is het wel gemakzuchtig om sommige atleten eruit te laten omdat ze er tijdelijk uit lagen. Op basis daarvan zou Zonderland nu juist ook geen favoriet moeten zijn... Ach, het gaat om een indicatie, sla alle lijstjes op en we kunnen achteraf kijken hoe dicht ze in de buurt zaten! ;)
Klopt, ik erger me er alleen aan als bijvoorbeeld Kromowidjojo weer als dé favoriet neergezet wordt terwijl dat gewoon niet klopt ;(
pi_159201497
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:34 schreef DeeBee het volgende:

Het gaat niet zozeer om Infostrada, maar om het artikel. Dat staat namelijk bol van de fouten. Tom Dumoulin al geplaatst voor Rio? Volgens mij moet de bondscoach zijn selectie van vier man nog bepalen? Kimmann al zeker van de Spelen? Helemaal niet, als het goed is, mogen er drie mannen naar de OS bij het BMX'en, maar de top in Nederland is zó breed, dat het helemaal niet vaststaat dat Kimmann mag.

Als schrijver van zo'n artikel kun je beter eerst even gedegen onderzoek doen, in plaats van maar wat te roepen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 17:53:49 #133
284411 crew  heywoodu
pi_159206151
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:29 schreef Riofan83 het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om Infostrada, maar om het artikel. Dat staat namelijk bol van de fouten. Tom Dumoulin al geplaatst voor Rio? Volgens mij moet de bondscoach zijn selectie van vier man nog bepalen? Kimmann al zeker van de Spelen? Helemaal niet, als het goed is, mogen er drie mannen naar de OS bij het BMX'en, maar de top in Nederland is zó breed, dat het helemaal niet vaststaat dat Kimmann mag.

Als schrijver van zo'n artikel kun je beter eerst even gedegen onderzoek doen, in plaats van maar wat te roepen.
En dan komt het ook nog over alsof Kimmann moet stunten om goud te pakken, terwijl hij gewoon echt een van de topfavorieten is :N
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 17:54:18 #134
284411 crew  heywoodu
pi_159206164
Eerst 3 keer als alpineskiester naar de Spelen, dan als marathonloopster en gewoon zonder wildcard, knap ^O^

Libanese skiester plaatst zich voor olympische marathon Rio
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 20:04:40 #135
284411 crew  heywoodu
pi_159209890
Aantal startbewijzen per land voor de wegwedstrijden (wielrennen, mannen):
https://www.dropbox.com/s(...)3%A9s_final.pdf?dl=0

3 voor Marokko, 1 voor Eritrea. Africa Tour ;(
pi_159211065
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Aantal startbewijzen per land voor de wegwedstrijden (wielrennen, mannen):
https://www.dropbox.com/s(...)3%A9s_final.pdf?dl=0

3 voor Marokko, 1 voor Eritrea. Africa Tour ;(
Wat moet ik me voorstellen bij een tripartite-deelnemer?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2016 @ 20:34:49 #137
284411 crew  heywoodu
pi_159211118
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Die worden aangewezen door een speciale commissie als ik me niet vergis, vergelijkbaar met wild cards :)
pi_159217452
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Die plaatsen gaan meestal naar van dat soort kleinere sportlanden zodat die ook mee kunnen doen aan de Spelen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 januari 2016 @ 11:12:03 #139
284411 crew  heywoodu
pi_159249997
Even hierheen :+

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Fiji is een absolute favoriet voor goud in de rugby sevens, maar is dat zo'n criterium?

Grenada werd bij de vorige zomerspelen ook geclaimd, ondanks Kirini James die toen al regerend wereldkampioen was.
Dat vond ik toen ook onzin, ik vind dat je niet voor landen zou moeten mogen gaan die ergens een echte favoriet voor een medaille hebben :{w

Daarnaast staat Fiji ook nog eens met een historisch groot team op de Spelen (ook nog een voetbalteam bijvoorbeeld, naast twee rugbyteams) dus dat zou echt wel over het hele doel van het topic heen schieten denk ik :P

Ik bedoel, Fiji is weinig bijzonder om te volgen, het wordt overal al uitgebreid gevolgd.
pi_159599693
Infostrada update;

NL; 30 medailles 4 goud, 11 zilver, 15 brons
http://products.infostradasports.com/documentation/vmt/#demo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 17:11:32 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159599723
2 goud, 17 zilver en 11 brons dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 17:12:05 #142
284411 crew  heywoodu
pi_159599734
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:11 schreef Nattekat het volgende:
Nee, 4 goud, 11 zilver, 15 brons :+
pi_159599815
30 keer zilver, gezien de NL prestaties laatste jaar :P
pi_159600244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:11 schreef Nattekat het volgende:
2 goud zou wel heel schraal zijn :o
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 februari 2016 @ 17:39:04 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159600333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, 4 goud, 11 zilver, 15 brons :+
Frank begrijpt het nog enigszins.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159600345
Mijn oog valt net hier op:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2016

Die evaluatiescore voor Rio _O-

We kunnen dus nauwelijks verbaasd zijn dat het zo'n puinhoop lijkt te worden
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 18:42:33 #147
284411 crew  heywoodu
pi_159601714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Mijn oog valt net hier op:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2016

Die evaluatiescore voor Rio _O-

We kunnen dus nauwelijks verbaasd zijn dat het zo'n puinhoop lijkt te worden
Lekker uitgebreide pagina wel in het Nederlands :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2016 @ 21:41:12 #148
284411 crew  heywoodu
pi_159608121
Topic voor de Paralympische Spelen is er volgens mij nog niet, dus ik doe het nog meer even hier: twintig Nederlandse zwemmers/zwemsters hebben de limieten gezwommen en zouden dus naar Rio mogen, de grootste ploeg in ruim 30 jaar :)

Mogelijk megazwemploeg naar Paralympische Spelen
pi_160167137
martynziegler twitterde op maandag 22-02-2016 om 09:44:55 Non-Olympics sponsors banned from wishing their British athletes good luck at Rio 2016 Games. Banned tweets include: https://t.co/TJqUuaAXZo reageer retweet

:')
pi_160169605
Sosjul media, wat een aids. :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 februari 2016 @ 10:30:17 #151
284411 crew  heywoodu
pi_160169734
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef DeeBee het volgende:
Sosjul media, wat een aids. :')
Ik denk dat de aids in dit geval eerder "BOA" heet.
pi_160170107
hahaha _O- _O- . En hoe denken ze dat te gaan handhaven?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 februari 2016 @ 19:57:23 #153
284411 crew  heywoodu
pi_160322586
Geen Cubaanse waterpolosters op het OKT, want 5 van de 13 waren tijdens het trainingskamp in Mexico plots vertrokken ;(

Cubaanse waterpolosters deserteren op weg naar OKT in Nederland
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 3 maart 2016 @ 08:52:14 #154
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160384470
http://www.olympic.org/ne(...)ed-by-the-ioc/248766

quote:
Team of Refugee Olympic Athletes (ROA) created by the IOC

The Executive Board (EB) of the International Olympic Committee (IOC) today created a team of Refugee Olympic Athletes for the Olympic Games Rio 2016. It will be treated at the Olympic Games like all the other teams of the 206 National Olympic Committees (NOCs).

The EB also approved the operational aspects surrounding Team ROA.

• The name of the team will be Team Refugee Olympic Athletes;
• Team ROA will get its own welcome ceremony at the Olympic Village, like all other teams;
• The team will be housed like all the other teams;
• A team entourage will be appointed by the IOC to meet all the required technical needs of the athletes, including: Chef de Mission, coaches and technical officials (as per official quotas);
• The team uniforms will be provided by the IOC;
• For all official representations of the team (including possible medal ceremonies), the Olympic flag will be raised and the Olympic Anthem will be played;
• The team will march behind the Olympic flag before host team Brazil at the Opening Ceremony;
• An adequate insurance policy will be contracted;
• A proper doping control process will be introduced through the World Anti-Doping Agency (WADA); and
• Olympic Solidarity will cover travel and other participation expenses for the team and will continue to support the athletes of the team after the Olympic Games.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 maart 2016 @ 09:01:13 #155
284411 crew  heywoodu
pi_160384573
quote:
Vaag systeem om nu naast de IOA ook nog Team Refugees te hebben.

Ik ben alvast erg benieuwd naar de Iraans-Belgische taekwondoka:

- Geboren in en uitgekomen voor Iran
- Kwam vorige maand op het OKT uit voor het "World Refugee Team"
- Gaat volgens Belgiė op de Spelen voor Belgiė uitkomen

Grote vraag is hoe dat dan moet gebeuren en of tegenstanders van het OKT dan niet naar CAS stappen. Op dat OKT mocht een land namelijk maar 1 atlete per gewichtsklasse inschrijven, maar Asemani (de betreffende taekwondoka) zat in dezelfde klasse als de Belgische Indra Craen. Sterker nog, ze versloeg haar zelfs in de kwartfinale.

Theoretisch zou ze mogelijk uit kunnen komen onder de Olympische vlag, voor Belgiė of nu dus voor het vluchtelingenteam. Het hele vluchtelingengedoe wat overigens prima opgelost had kunnen worden met de IOA. Lijkt vooral een publiciteitsding als je het mij vraagt..
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 april 2016 @ 19:06:58 #156
284411 crew  heywoodu
pi_161229071
De olympisch kampioen bij het boogschieten zou de Spelen wel eens kunnen missen, Zuid-Koreaanse selectie is ernstig moeilijk:

https://worldarchery.org/(...)-selections-rio-2016
  woensdag 6 april 2016 @ 19:09:43 #157
194695 franklop
Fran knock
pi_161229152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:06 schreef heywoodu het volgende:
De olympisch kampioen bij het boogschieten zou de Spelen wel eens kunnen missen, Zuid-Koreaanse selectie is ernstig moeilijk:

https://worldarchery.org/(...)-selections-rio-2016
Naja hij zal zijn pijlen er toch wel op gezet hebben
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 april 2016 @ 19:14:00 #158
284411 crew  heywoodu
pi_161229273
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Naja hij zal zijn pijlen er toch wel op gezet hebben
Deelname aan zijn 7e Spelen op rij zal toch zeker zijn doel wel zijn ja.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 april 2016 @ 09:41:30 #159
284411 crew  heywoodu
pi_161247958
Kento Momota, de nummer 2 van de wereld, zit in de problemen:
Topbadmintonner gesnapt in casino, dreigt Spelen te missen

Kenichi Tago ook, de voormalig nummer 3 van de wereld, maar die was toch al niet op weg om een ticket voor Rio te winnen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 april 2016 @ 14:06:48 #160
284411 crew  heywoodu
pi_161254006
Zuur: het duo links, uit Sćo Tomé en Principé, werd ondanks een forse blessure op 0,13 seconden tweede tijdens de finale van het Afrikaans kampioenschap vlakwaterkanoėn (in de C2 1000m). Daardoor ging het olympisch ticket naar Mozambique ipv naar hun.

Trouwste user 2022 donderdag 7 april 2016 @ 19:43:50 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_161261726
Vandaag bestaan de spelen precies 120 jaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 april 2016 @ 20:22:16 #162
284411 crew  heywoodu
pi_161262857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef tong80 het volgende:
Vandaag bestaan de spelen precies 120 jaar.

120 jaar en 1 dag geleden begonnen de Spelen, om precies te zijn, we zijn een dagje te laat :+

Francis Lane werd de allereerste winnaar ooit van een moderne olympische wedstrijd, door de eerste heat van de 100 meter te winnen :)

Hinkstapspringer James Connolly won het eerste moderne olympische goud ooit. Of nou ja, hij werd de eerste kampioen, want de winnaars kregen in Athene een zilveren medaille, een diploma en een krans van een olijftak :Y
  Trouwste user 2022 donderdag 7 april 2016 @ 20:31:11 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_161263155
Interessant :)

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 15:16:06 #164
284411 crew  heywoodu
pi_161280291
Om aan te geven dat je nooit op moet geven: de Egyptische worstelaar Ali Hamdy is betrapt op doping tijdens de Afrikaanse kampioenschappen/OKT. Daardoor gaat zijn olympisch startbewijs naar Bedopassa Buassat uit Guinee-Bissau, die als een van de zeer weinigen niet als een lamlendige zak hooi het gevecht om de (in principe nutteloze) derde plek te pakken in ging :)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 20:59:23 #165
284411 crew  heywoodu
pi_161289023
Liz Parnov (Australiė) is geblesseerd en gaat niet naar de Spelen -O-

Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 april 2016 @ 21:01:15 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161289098
Waterpoloėrs out -O-

Hockey is nu dus de enige teamsport waar Nederland aan deelneemt :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161289259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Waterpoloėrs out -O-

De handbaldames vergeten. :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 21:09:22 #168
284411 crew  heywoodu
pi_161289371
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En de mogelijke volleybalsters :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 april 2016 @ 21:10:08 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161289397
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Heb twee keiharde teleurstellingen gekregen, nog niet verwerkt :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 april 2016 @ 21:10:44 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161289415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de mogelijke volleybalsters :+
Kan je aardig rijk mee worden als dat zo is :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 april 2016 @ 21:35:36 #171
284411 crew  heywoodu
pi_161290248
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan je aardig rijk mee worden als dat zo is :P
Zo'n gekke gedachte is het niet dat ze zich plaatsen. Vooraf meer kans dat de waterpolomannen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 april 2016 @ 21:38:43 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161290357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo'n gekke gedachte is het niet dat ze zich plaatsen. Vooraf meer kans dat de waterpolomannen.
Daar was je helemaal rijk mee geworden ja :D

Maar goed, ik ben wel in voor een verrassing. Enkel hockey zie ik niet zitten als teamsport-liefhebber.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 april 2016 @ 23:32:49 #173
300082 roos85
JUICHEN!
pi_161293708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Waterpoloėrs out -O-

Paarden team is ook gekwalificeerd :+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161293825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

Maar dat is een individuele sport met een teamonderdeel :P Dan kunnen we zwemestafettes enzo ook wel gaan noemen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 april 2016 @ 23:36:49 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161293829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wie?
Laten we zeggen dat er 'sporten' bestaan die ik wat minder serieus neem :@

Gaan ze een soort Polo spelen ofzo? :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161295300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wie?
Laten we zeggen dat er 'sporten' bestaan die ik wat minder serieus neem :@

Gaan ze een soort Polo spelen ofzo? :P
Neuh gewoon het spring-, dressuur- en eventingteam.
pi_161295416
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar was je helemaal rijk mee geworden ja :D

Maar goed, ik ben wel in voor een verrassing. Enkel hockey zie ik niet zitten als teamsport-liefhebber.
Enkel hockey? Er is toch net verteld dat de handbalsters zich ook al geplaatst hebben ;)

En wat lees ik hier dat de volleybalsters weinig kans hebben? Die hebben juist een grote kans. Hun niveau is echt heel hoog en ze moeten echt niemand te vrezen, ook Italiė en Japan niet. Toernooitje van 8, er gaan er 4 waaronder minstens 1 Aziatisch land. Dat moet echt wel goedkomen als ze daar hun niveau halen en waarom ook niet. Met Guidetti heb ik er alle vertrouwen in.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 10:11:31 #178
284411 crew  heywoodu
pi_161298805
Israėl en Cyprus gaan zich in het wegwielrennen bij de dames even voor de Spelen plaatsen door drie dagen in maart met wat vage wedstrijdjes in Israėl tegen oa de Maltese top:

http://www.procyclingstats.com/race/Massada_Arad_2016
http://www.procyclingstats.com/race/Arava_Arad_2016
http://www.procyclingstats.com/race/Dead_Sea_Scorpion_Pass_2016

Goed systeem, UCI.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 10:24:43 #179
284411 crew  heywoodu
pi_161298966
Potindelingen voor de loting in het voetbal:

Men's tournament

Pot 1 - Brazil (A1), Argentina, Mexico, Japan
Pot 2 - Nigeria, South Korea, Honduras, Iraq
Pot 3 - Sweden, Fiji, Portugal, South Africa
Pot 4 - Algeria, Colombia, Denmark, Germany

Women's tournament

Pot 1 - Brazil (E1), Germany, United States
Pot 2 - France, Australia, Sweden
Pot 3 - Canada, China, New Zealand
Pot 4 - Colombia, South Africa, Zimbabwe

Met een beetje mazzel kun je als Braziliė of Argentiniė dus een groep krijgen met verder nog Irak, Fiji en Algerije _O-
Of juist Nigeria, Portugal en Duitsland :X
pi_161299577

[ Bericht 100% gewijzigd door Aguero op 09-04-2016 11:07:44 ]
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 14:13:57 #182
284411 crew  heywoodu
pi_161302779
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 21:30:52 #184
284411 crew  heywoodu
pi_161314053
De Zweedse of Spaanse handballers gaan waarschijnlijk de Spelen missen, morgen wordt bepaald wie precies. Beiden zijn wel echt grote landen, als in, medailles op de grote toernooien. Zo won Zweden zilver in Londen en Spanje werd in 2013 wereldkampioen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 22:21:23 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_161315842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:30 schreef heywoodu het volgende:
De Zweedse of Spaanse handballers gaan waarschijnlijk de Spelen missen, morgen wordt bepaald wie precies. Beiden zijn wel echt grote landen, als in, medailles op de grote toernooien. Zo won Zweden zilver in Londen en Spanje werd in 2013 wereldkampioen.
En wel Afrikaanse landen ?

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 22:31:29 #186
284411 crew  heywoodu
pi_161316212
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wel Afrikaanse landen ?

Tunesiė heeft vandaag Macedoniė klop gegeven en heeft zich zo definitief geplaatst, terwijl Egypte als Afrikaans kampioen ook gaat :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 22:47:43 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_161316666
Wat zijn zo'n beetje de uitzendtijden hier ?

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 22:53:42 #188
284411 crew  heywoodu
pi_161316853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:47 schreef tong80 het volgende:

Geen idee, ik weet alleen dat het de dag na de openingsceremonie begint en dat het op de dag van de sluitingsceremonie ( :r ) eindigt :+
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 23:19:42 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_161317667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet alleen dat het de dag na de openingsceremonie begint en dat het op de dag van de sluitingsceremonie ( :r ) eindigt :+
:D

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 april 2016 @ 23:28:56 #190
284411 crew  heywoodu
pi_161317946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D

Volgens mij zijn teamsporten doorgaans wel de hele dag bezig, vooral in de groepsfase, dus er zal genoeg te zien zijn :9 (als de NOS-streams meewerken)
  Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 13:18:35 #191
109131 crew  sportfreak
pi_161325876
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:47 schreef tong80 het volgende:

Het is in Rio 5 uur vroeger, dus reken maar uit.

Grofweg de gehele dag sport van 14.00 uur tot 4 uur 'snachts.

Helaas het zwemmen en atletiek midden in de nacht vanwege de Amerikaanse belangen om het op prime-time uit te kunnen zenden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 april 2016 @ 21:01:10 #192
284411 crew  heywoodu
pi_161337003
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:30 schreef heywoodu het volgende:
Spanje verslaat Zweden met 25-23 en dat is 1 goal te weinig verschil, missen de Spelen dus op 1 goal :o
  Trouwste user 2022 zondag 10 april 2016 @ 21:56:45 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_161339581
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Spanje verslaat Zweden met 25-23 en dat is 1 goal te weinig verschil, missen de Spelen dus op 1 goal :o
Jeetje :{

Trouwste user 2022 zondag 10 april 2016 @ 21:57:11 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_161339597
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:18 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Helaas het zwemmen en atletiek midden in de nacht vanwege de Amerikaanse belangen om het op prime-time uit te kunnen zenden.
Bedankt :)

Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 21:59:36 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161339729
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:18 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Kutamerika :')

Alsof Amerika de enige plek is waar gekeken wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 zondag 10 april 2016 @ 22:01:21 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_161339823
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kutamerika :')

Alsof Amerika de enige plek is waar gekeken wordt.
Hoe laat staan de finales in die sporten geplaned ?

Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 22:44:49 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161341243
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe laat staan de finales in die sporten geplaned ?

Geen idee, zal wel weer diep in de nacht worden :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 zondag 10 april 2016 @ 23:47:01 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_161342326
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen idee, zal wel weer diep in de nacht worden :N
Stel 20.00 's avonds is het 1.00 uur 's nachts. Nog net te doen. Maar ik geloof dat de zwemfinales om 22.00 uur zijn. Daar zijn ze aan aan het wennen. Dat wil dus zeggen 3.00 uur :{

Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2016 @ 23:51:54 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161342396
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Stel 20.00 's avonds is het 1.00 uur 's nachts. Nog net te doen. Maar ik geloof dat de zwemfinales om 22.00 uur zijn. Daar zijn ze aan aan het wennen. Dat wil dus zeggen 3.00 uur :{

Ik ga voor de Spelen een poginkje wagen om in een apart slaapritme te komen, waarbij 4,5 uur slaap icm een paar middagdutjes genoeg zijn om de dag door te komen. Gaat nog leuk worden :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 maandag 11 april 2016 @ 00:04:08 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_161342562
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ga voor de Spelen een poginkje wagen om in een apart slaapritme te komen, waarbij 4,5 uur slaap icm een paar middagdutjes genoeg zijn om de dag door te komen. Gaat nog leuk worden :P
Hier ook :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')