abonnement Unibet Coolblue
pi_147410006
quote:
Wat moet je met geld op Mars? :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:00:15 #122
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147411707
Marscoins ! ^O^
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_147411756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:00 schreef DeMolay het volgende:
Marscoins ! ^O^
Ik zou er Snickers voor kopen. :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:03:02 #124
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147411787
kan net 3 pizza's kopen 8)7


edit: zoek een bitcoin smiley...maar die lietecoins he :D _O-
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:21:35 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147412170
quote:


Zoals gewoonlijk waren de Vikingen weer als eerste Op mars ...

Net als op de maan.


Btw misschien een apparte theorie, maar zowel de aarde als Mars stonden vroeger een stuk dichter bij de zon, is het mogelijk dat dus op mars in het verleden misschien planten en leven had, misschien nog wel eerder dan de aarde?
http://www.space.com/23882-mars-life-lake-curiosity-rover.html

Nog voor de vikingen bedoel ik dan he :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147412768
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat moet je met geld op Mars? :)
Don't be silly! Ze gaan daar wonen over 10 jaar of zo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147412927
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:21 schreef theguyver het volgende:

Btw misschien een apparte theorie, maar zowel de aarde als Mars stonden vroeger een stuk dichter bij de zon, is het mogelijk dat dus op mars in het verleden misschien planten en leven had, misschien nog wel eerder dan de aarde?
http://www.space.com/23882-mars-life-lake-curiosity-rover.html

Eh ( m'n stokpaardje wordt geaaid ;) en trekt me mee op een zijspoor :@ )
"planten en leven"? planten zijn toch ook levende organismen?
En planten... Eukaryoot leven op Mars? Denk het niet, en ook niet in een ver verleden.
Als er ooit leven op mars was zullen dat geen Aardse Eukaryote Archaeplastida geweest zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147413269
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:21 schreef theguyver het volgende:
Btw misschien een apparte theorie, maar zowel de aarde als Mars stonden vroeger een stuk dichter bij de zon, is het mogelijk dat dus op mars in het verleden misschien planten en leven had, misschien nog wel eerder dan de aarde?
http://www.space.com/23882-mars-life-lake-curiosity-rover.html
Leven is al heel oud, planten zijn pas vrij laat geevolueerd. Op het land sowieso erg laat, "pas" zo'n 450 miljoen jaar (~10% van de geschiedenis van de Aarde (en Maan en Mars)).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:14:34 #129
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_147422916
quote:
“Pap, waarom zijn er tegenwoordig eigenlijk geen bemande maanvluchten meer?”, vroeg Olga aan haar vader. Haar vader kon daar geen antwoord op geven. Olga’s moeder keek vervolgens naar haar broer Leo. Olaf zag dit en vroeg: “Ja, oom Leo, waarom is dat eigenlijk?” Hij antwoordde: “Jullie zullen dit misschien een knettergek antwoord vinden, maar ik denk dat al die maanlandingen ergens in een filmstudio in scène zijn gezet. Veertig jaar geleden konden mensen zo nog voor de gek worden gehouden, maar tegenwoordig zou iedereen onmiddellijk zien dat deze acteurs niet echt op de maan zijn. Neil Armstrong (1930 – 2012) was daarom helemaal geen astronaut, maar een cosmoclown.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_147423029
linkdump biekje maar wat vind je er zelf van?

Die onderbouwing op die site ook :') Kubrick zou hints verstopt hebben in " the shinning"

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 15:22:39 ]
pi_147423234
Pap had natuurlijk ook kunnen antwoorden dat maanvluchten duur zijn, risico met zich meebrengen en er simpelweg niet zoveel interessants voor ons te halen valt op de maan, maar dat zal wel weer een te logisch antwoord zijn.
Conscience do cost.
pi_147423375
Oom Leo's logica (of eigenlijk het complete gebrek er aan) omtrent evolutie vs creationisme is ook wel hilarisch, papa heeft blijkbaar inmiddels wel door dat het weinig zin heeft om tegen dat geraaskal van oom Leo in te gaan.

http://www.pateo.nl/OlgaOlaf/05_evolutietheorie.htm
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:30:44 #133
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147423492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:17 schreef Chewie het volgende:
linkdump biekje maar wat vind je er zelf van?

Die onderbouwing op die site ook :') Kubrick zou hints verstopt hebben in " the shinning"
hmm, is er ergens ook iets wat daarnaar verwijst een video of een site?
want ik heb de film niet zo lang geleden nog gezien, maar een verwijzing naar fake moonlanding... schiet me niet zo te binnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147423893
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat hun naam maar stof vangt op een steen ergens op een oude begraafplaats, terwijl anderen voortleven in boeken, films, gedachten en in de geschiedenis. En dat zij de wereld inspireren om nog verder te gaan.

Wie herinnert zich die man nog die Isaac Newton een clown vond in 1730?
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:50:17 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147424056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:27 schreef Chewie het volgende:
Oom Leo's logica (of eigenlijk het complete gebrek er aan) omtrent evolutie vs creationisme is ook wel hilarisch, papa heeft blijkbaar inmiddels wel door dat het weinig zin heeft om tegen dat geraaskal van oom Leo in te gaan.

http://www.pateo.nl/OlgaOlaf/05_evolutietheorie.htm
:D. Die is wel vrij origineel moet ik zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_147424477
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:D. Die is wel vrij origineel moet ik zeggen.
:)?

Ik zie er niets nieuws aan. Dat is toch gewoon in 't kort wat Ken Ham en Kent Hovind er van vinden, die lui trollen gewoon rondom de hele definitie van een wetenschappelijke theorie om de kerk meer exposure te geven. Dat soort gedachtes krijgen straks meer kans met een republikeinse president. Onze Maria van der Hoeven wilde het ook al invoeren.
pi_147424519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmm, is er ergens ook iets wat daarnaar verwijst een video of een site?
want ik heb de film niet zo lang geleden nog gezien, maar een verwijzing naar fake moonlanding... schiet me niet zo te binnen.
Jongetje heeft een trui aan met apollo erop en een kamernummer was veranderd in geloof ik.
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:11:16 #138
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147424663
quote:
Danny wears an Apollo 11 jumper. Room 237 is a reference to the distance between Earth and the moon: 237,000 miles
tsja, ik had het met kamernr 237000 wel direct geloofd. :+
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147424844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Jongetje heeft een trui aan met apollo erop en een kamernummer was veranderd in geloof ik.
Kubrick had 2001: A Space Odyssey al gedaan in 1968 met hulp van Arthur C. Clarke. Zulke verwijzingen zijn waarschijnlijk meer gebaseerd op het feit dat hij een gezonde fascinatie voor ruimtereizen had. Wetenschaps-fictie ligt soms wat meer aan de kant van de wetenschap en soms wat meer aan de kant van de fictie.

Krijgen we dat geouwehoer trouwens ook in de toekomst met Nolan als men naar Mars gaat.
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:18:28 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147424876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gaan we nu echt naar niveau basisschool?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:22:30 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147424991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Jongetje heeft een trui aan met apollo erop en een kamernummer was veranderd in geloof ik.
:{ thats it?
Ik had er op zijn minst een stuk of 10 verwacht.. is best lange film namelijk.

In transformers Dark side of the moon zitten er 30x zoveel!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147426312
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

:{ thats it?
Ik had er op zijn minst een stuk of 10 verwacht.. is best lange film namelijk.

In transformers Dark side of the moon zitten er 30x zoveel!
Ja dat denk/dacht ik ook altijd, maar deze 2 zijn de enige die ik steeds blijf tegenkomen.

EDIT: nog ff gezocht en die 2 zijn blijkbaar de enige concrete zaken. De andere dingen zijn erg vergezocht. (uhm... dat wil zeggen; nog veeeeeeeeel gekker en vergezochter dan die 2 zelf al zijn ;))
http://news.discovery.com(...)icks-the-shining.htm

Zullen we maar niet teveel stilstaan bij het feit dat er kennelijk massa's mensen zijn die dit geloven en ook mogen stemmen ... :X :X :X :X
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:20:32 #143
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147426831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gaan we nu echt naar niveau basisschool?
Lambiekje geloofd niet in de basisschool.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147430052
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

:{ thats it?
Ik had er op zijn minst een stuk of 10 verwacht.. is best lange film namelijk.

In transformers Dark side of the moon zitten er 30x zoveel!
Transformers kijken alleen is al een straf, laat staan voor de easter eggs. Aneenscakeling van explosies met een slap verhaaltje ertussen.

Toy story heeft trouwens een paar leuke easter eggs met knipoog naar The Shining.
  dinsdag 9 december 2014 @ 19:30:24 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147430559
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Transformers kijken alleen is al een straf, laat staan voor de easter eggs. Aneenscakeling van explosies met een slap verhaaltje ertussen.

Toy story heeft trouwens een paar leuke easter eggs met knipoog naar The Shining.
Deel 1 ging nog daarna ging het snel naar horrible zoals laatste deel.

Wat ik bedoelde was meer, van als je met een bepaald doel naar een film gaat kijken zal je vast wel meer op vallen dan alleen deze verwijzing op die trui..
Het is maar hoe je er naar kijkt, de narrorator noemt het jochie ook Kurbik en verwijst naar die kamer als zijnde de maan.
Zo verwijst deze scene naar Exodus 14:21 of... zijn vrouw in haar maandelijkse periode.. het is maar hoe je het bekijkt. :+


[ Bericht 3% gewijzigd door theguyver op 09-12-2014 19:38:36 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147430691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Deel 1 ging nog daarna ging het snel naar horrible zoals laatste deel.

Wat ik bedoelde was meer, van als je met een bepaald doel naar een film gaat kijken zal je vast wel meer op vallen dan alleen deze verwijzing op die trui..
Het is maar hoe je er naar kijkt, de narrorator noemt het jochie ook Kurbik en verwijst naar die kamer als zijnde de maan.
Zo verwijst deze scene naar Exodus 14:21 of... zijn vrouw in haar maandelijkse periode.. het is maar hoe je het bekijkt.
[ afbeelding ]
:o
pi_147431670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmm, is er ergens ook iets wat daarnaar verwijst een video of een site?
want ik heb de film niet zo lang geleden nog gezien, maar een verwijzing naar fake moonlanding... schiet me niet zo te binnen.
Nee geen idee, de site die Lambiekje als bron gebruikt doet zelf niet aan bronvermelding, de enige onderbouwing schijnt kamer 237 (in het boek volgens de site 217) wat volgens die site de afstand in kilomiles(?) zou zijn naar de maan.
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:12:01 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147432037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee geen idee, de site die Lambiekje als bron gebruikt doet zelf niet aan bronvermelding, de enige onderbouwing schijnt kamer 237 (in het boek volgens de site 217) wat volgens die site de afstand in kilomiles(?) zou zijn naar de maan.
Zie filmpje wat ik hier boven heb gepost Chewie ;)
Ik had het al gevonden :)
En idd 237.000 mijl ... maar dat klopt niet, de afstand word groter en kleiner de gemiddelde afstand is 238,857 mijl
http://www.universetoday.(...)istance-to-the-moon/
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_distance_%28astronomy%29
http://www.space.com/18145-how-far-is-the-moon.html
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147433602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Deel 1 ging nog daarna ging het snel naar horrible zoals laatste deel.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de regisseur die aan t nieuwe deel werkt de handdoek al in de ring heeft gegooid. Er is geen lol aan zulke films maken. Mooie achtbaanrit voor het publiek, lekker cashen.. maar creativiteit is ver te zoeken. Het blijft een veredelde B-film, beetje als een schilder die de verplichte bootjes op t water staat te schilderen omdat het grote publiek dat mooi vindt voor aan de muur. *checkt huiskamer.. check. :+

quote:
Wat ik bedoelde was meer, van als je met een bepaald doel naar een film gaat kijken zal je vast wel meer op vallen dan alleen deze verwijzing op die trui..
Het is maar hoe je er naar kijkt, de narrorator noemt het jochie ook Kurbik en verwijst naar die kamer als zijnde de maan.
Zo verwijst deze scene naar Exodus 14:21 of... zijn vrouw in haar maandelijkse periode.. het is maar hoe je het bekijkt. :+
[ afbeelding ]
Haha.. En dat zijn de mooie films :)
  woensdag 10 december 2014 @ 08:30:03 #150
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_147444456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:17 schreef Chewie het volgende:
linkdump biekje maar wat vind je er zelf van?

Die onderbouwing op die site ook :') Kubrick zou hints verstopt hebben in " the shinning"
yo. Er is zelfs een hele docu.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 december 2014 @ 10:01:50 #151
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147445729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

yo. Er is zelfs een hele docu.
Ik ben absolute fan van de Shining, in minder mate van de latere miniserie. (dus allebei vaak gekeken)

Maar het is opvallend hoe veel details in de Kubrick versie "niet kloppen" of onnodig "wringen".
Het is gewoon een film met enorm veel lagen, set-medewerkers en acteurs hebben het niet makkelijk gehad bij Kubrick.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 10:07:14 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147445835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben absolute fan van de Shining, in minder mate van de latere miniserie. (dus allebei vaak gekeken)

Maar het is opvallend hoe veel details in de Kubrick versie "niet kloppen" of onnodig "wringen".
Het is gewoon een film met enorm veel lagen, set-medewerkers en acteurs hebben het niet makkelijk gehad bij Kubrick.
Ik vind zowel de Kubrick-film als de miniserie mooi om naar te kijken, maar de Kubrick versie klopt totaal niet met het boek, in het bijzonder het einde van zijn film is totaal anders dan het boek. Ik zou dan zeggen dat als je een boekverfilming doet, dat je je uiteraard wat vrijheden permitteert maar het verhaal zoals geschreven is negeren en er een totaal ander eind aan breien vind ik dan weer niet kunnen.

De miniserie volgt het boek veel trouwer, waardoor ik het ook de betere film vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 december 2014 @ 10:19:36 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147446086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind zowel de Kubrick-film als de miniserie mooi om naar te kijken, maar de Kubrick versie klopt totaal niet met het boek, in het bijzonder het einde van zijn film is totaal anders dan het boek. Ik zou dan zeggen dat als je een boekverfilming doet, dat je je uiteraard wat vrijheden permitteert maar het verhaal zoals geschreven is negeren en er een totaal ander eind aan breien vind ik dan weer niet kunnen.

De miniserie volgt het boek veel trouwer, waardoor ik het ook de betere film vindt.
Acteer prestaties van Jack Nicholson in verhouding met Shelley Duvall is nogal een verschil he, plus Jack nicholson kreeg van kurbick in een aantal scene's vrij spel zoals stukje met de bijl en de deur..
Ik vind het zelf een redelijk overgehypte film .. door de zwakke acteer prestaties van Shelley.

Zo en nu even die docu kijken die Lambiekje gepost heeft, of even doorheen klikken..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 10:23:13 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147446163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

Acteer prestaties van Jack Nicholson in verhouding met Shelley Duvall is nogal een verschil he, plus Jack nicholson kreeg van kurbick in een aantal scene's vrij spel zoals stukje met de bijl en de deur..
Ik vind het zelf een redelijk overgehypte film .. door de zwakke acteer prestaties van Shelley.

Zo en nu even die docu kijken die Lambiekje gepost heeft, of even doorheen klikken..
De film is wel eng, en spannend, in mijn beleving, maar hij is inderdaad wat gehypt, terwijl de film het niet waar kan maken. Dat neemt niet weg dat Nicholson toch een goede rol neerzet, maar omdat ik bij het de 1e keer kijken het boek al had gelezen zag ik direct dat de film niet klopte met het boek.

Ik verwachtte namelijk een verfilming van het boek, maar dat was het niet. De miniserie is dat wel veel meer, en omdat ik als ik 'The Shining' kijk de verhaallijn van het boek in mn hoofd heb kijk ik dan de miniserie, niet de Kubrick-film.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 december 2014 @ 10:37:22 #155
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147446483
Jack is in de Shining vanaf het begin al een rare knakker.
Shelley Duvall acteert zo slecht, ik snap niet de Kubrick hier mee wou werken.
Ik heb ook begrepen dat ze er behoorlijk van langs kreeg.

Ze zag er dan wel uit als een indiaan, ook weer een vermoedelijke laag in die film.

De belangrijkste reden (en enige reden) waarom ik NIET geloof dat het een hoax is:
Waarom houden de Russen dit stil als alles hebben kunnen volgen?

Ik denk dat Kubrick een opdracht heeft gekregen om een backup-landings-film te maken als de beelden onbruikbaar zouden zijn, of er iets anders mis zou gaan met de "live first step uitzending" waar de hele wereld naar zat te kijken.
En wellicht zijn deze dus ook gebruikt.

NASA admitted in 2006 that no one could find the original video recordings of the July 20, 1969, landing.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE56F5MK20090716

:N

De "meest belangrijke beelden ooit" gewist om ruimte.
Ze hebben ze dus niet apart bewaard. Overdreven beveiligd in de bekende overdreven Amerikaanse stijl. Hoe moet ik mij dit voorstellen?

Zie je het al voor je: De Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring is weggegooid samen met een stapel andere papieren om ruimte te maken. _O-

[ Bericht 17% gewijzigd door BertV op 10-12-2014 11:15:14 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 10 december 2014 @ 11:23:26 #156
28033 Pek
je moet wat
pi_147447543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:37 schreef BertV het volgende:

De belangrijkste reden (en enige reden) waarom ik NIET geloof dat het een hoax is:
Waarom houden de Russen dit stil als alles hebben kunnen volgen?


Die zitten ook in het complot, zelfs tijdens de Koude Oorlog en de Space Race, de Illuminati liggen namelijk al eeuwen met elkaar in bed.

Dit verzin ik niet zelf hè, dit wordt met droge ogen verkondigd in dit topic :P

Het mooie is dat de russen zelf, in die tijd, een rover op de maan hebben gezet, bijna niemand weet dat. Lunacod, anyone?
Totaal ondergesneeuwd door Apollo natuurlijk, reken maar dat de CCCP er werk van had gemaakt als de landing nep was geweest. :D



[ Bericht 2% gewijzigd door Pek op 10-12-2014 12:11:16 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:57:43 #157
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147450213


_O-
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147457768
Over kubrick gesproken, had die man gewoon niet het zelfde effect als dat Charlie Chaplin had?
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel,

Charlie Chaplin was een doorn in het oog van Amerika, aangezien Chaplin meer mensen kon bereiken als dat de Amerikaanse overheid dat kon.
Chaplin had al snel door dat hij door middel van film de mensen aan het denken kon zetten.
Daar waren ze niet allemaal blij mee in Amerika.

Kubrick groeide in een vroeg stadium ook uit tot een populair persoon, die ook zijn films gebruikte om verschillen te laten zien.
Zijn ze ook niet altijd blij mee natuurlijk.

Maar om nou meteen het complot te creëren dat Kubrick de maanlanding heeft geschoten, neen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 10 december 2014 @ 23:06:21 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_147470542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind zowel de Kubrick-film als de miniserie mooi om naar te kijken, maar de Kubrick versie klopt totaal niet met het boek, in het bijzonder het einde van zijn film is totaal anders dan het boek. Ik zou dan zeggen dat als je een boekverfilming doet, dat je je uiteraard wat vrijheden permitteert maar het verhaal zoals geschreven is negeren en er een totaal ander eind aan breien vind ik dan weer niet kunnen.

De miniserie volgt het boek veel trouwer, waardoor ik het ook de betere film vindt.
Het ging Kubrick dan ook niet om een getrouwe boekverfilming
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:20:22 #160
28033 Pek
je moet wat
pi_147471074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:57 schreef schommelstoel het volgende:
Over kubrick gesproken, had die man gewoon niet het zelfde effect als dat Charlie Chaplin had?
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel,

Charlie Chaplin was een doorn in het oog van Amerika, aangezien Chaplin meer mensen kon bereiken als dat de Amerikaanse overheid dat kon.
Chaplin had al snel door dat hij door middel van film de mensen aan het denken kon zetten.
Daar waren ze niet allemaal blij mee in Amerika.

Kubrick groeide in een vroeg stadium ook uit tot een populair persoon, die ook zijn films gebruikte om verschillen te laten zien.
Zijn ze ook niet altijd blij mee natuurlijk.

Maar om nou meteen het complot te creëren dat Kubrick de maanlanding heeft geschoten, neen.
Je hebt wel een punt, als NASA de landing had willen faken is Kubrick wel de laatste persoon die je daarvoor wil inhuren :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_147471201
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het ging Kubrick dan ook niet om een getrouwe boekverfilming
Paar van de fotos ziet eruit als stills in 't style van Space Odyssey dacht ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 10 december 2014 @ 23:35:10 #162
28033 Pek
je moet wat
pi_147471561
Oh, is dat het! Tuurlijk, ik ben om :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_147472004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben absolute fan van de Shining, in minder mate van de latere miniserie. (dus allebei vaak gekeken)

Maar het is opvallend hoe veel details in de Kubrick versie "niet kloppen" of onnodig "wringen".
Het is gewoon een film met enorm veel lagen, set-medewerkers en acteurs hebben het niet makkelijk gehad bij Kubrick.
Je zou midnight express eens naast 't boek moeten leggen, daar zit wel een hele vrije hand van de regisseur in.

Boeken zijn ook niet altijd zo sterk als de verfilming of vice versa. Paginas beschrijvingen over een atmosfeer kunnen in een paar shots en klaar :)

Regisseurs willen hun creativiteit en verhaal kwijt, als Kubrick ingehuurd zou worden door Nasa om nog een betere prestatie neer te zetten dan 2001 dan zou hij weigeren. Arttiesten op dat niveau laten zich niet gebruiken, als ze dat wel doen levert t vaak een ongeinspireerde bende op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 11-12-2014 00:00:36 ]
  donderdag 11 december 2014 @ 00:37:03 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147473218
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:20 schreef Pek het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, als NASA de landing had willen faken is Kubrick wel de laatste persoon die je daarvoor wil inhuren :P


Om de decors en rekwisieten van de film zo realistisch mogelijk te maken, huurde Kubrick experts in om hem te adviseren. Op aanraden van Arthur C. Clarke nam hij ruimtevaartadviseurs Frederick Ordway en Harry Lange in dienst. Met behulp van hun contacten bij de ruimte- en luchtvaart konden ze een grote hoeveelheid documentatie verzamelen

Ja hij had contact met Nasa maar het contact was voor de film 2001: A Space Odyssey of hij daarna nog contact met de mensen gehad heeft om een maan ontwerp te maken...
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147473575
Inderdaad, allemaal voor 2001, hoe meer informatie van de wetenschap erin zit, hoe beter de science fiction. Interstellar van Christopher Nolan deed 't ook goed omdat Kip Thorne eraan meewerkte. Als je een boek of een film maakt over een bakker of een vuilnisman, dan trek je daar ook een maandje mee op. Research leidt tot geloofwaardige verhalen.
pi_147474901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:00 schreef Beathoven het volgende:
Inderdaad, allemaal voor 2001, hoe meer informatie van de wetenschap erin zit, hoe beter de science fiction. Interstellar van Christopher Nolan deed 't ook goed omdat Kip Thorne eraan meewerkte. Als je een boek of een film maakt over een bakker of een vuilnisman, dan trek je daar ook een maandje mee op. Research leidt tot geloofwaardige verhalen.
Niet iedereen vond Interstellar zo geloofwaardig.

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147476415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 01:00 schreef Beathoven het volgende:
Inderdaad, allemaal voor 2001, hoe meer informatie van de wetenschap erin zit, hoe beter de science fiction. Interstellar van Christopher Nolan deed 't ook goed omdat Kip Thorne eraan meewerkte. Als je een boek of een film maakt over een bakker of een vuilnisman, dan trek je daar ook een maandje mee op. Research leidt tot geloofwaardige verhalen.
Interstellar geloofwaardig? De wetenschap wel ja, het verhaal en het laatste half uur verre van.
Grootste teleurstelling qua film van dit jaar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147476613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Interstellar geloofwaardig? De wetenschap wel ja, het verhaal en het laatste half uur verre van.
Grootste teleurstelling qua film van dit jaar.
Erg jammer dat er zo relatief weinig geloofwaardige SF films zijn. Ik zou daar in elk geval geen goed voorbeeld van kunnen noemen.

Ik zit al sinds 2011 te wachten op de verfilming van Foundation van Isaac Asimov. Qua verhaal heeft dat de potentie om een echt geloofwaardige film op te leveren.

Wat wel weer zorgen baart is dat die film gemaakt zou gaan worden door Roland Emmerich (van Independence Day :r ), en hoewel de film al in 2011 uit had moeten komen is het nog steeds muisstil rondom dit project.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147476779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Erg jammer dat er zo relatief weinig geloofwaardige SF films zijn. Ik zou daar in elk geval geen goed voorbeeld van kunnen noemen.

Ik zit al sinds 2011 te wachten op de verfilming van Foundation van Isaac Asimov. Qua verhaal heeft dat de potentie om een echt geloofwaardige film op te leveren.

Wat wel weer zorgen baart is dat die film gemaakt zou gaan worden door Roland Emmerich (van Independence Day :r ), en hoewel de film al in 2011 uit had moeten komen is het nog steeds muisstil rondom dit project.
Dat ben ik helemaal met je eens. Bij interstellar begon het me al te jeuken toen ze begonnen met 'the aliens are sending us messages using gravity!'
Bij het laatste half uur was het klaar;
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 11 december 2014 @ 10:23:13 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147476860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Erg jammer dat er zo relatief weinig geloofwaardige SF films zijn. Ik zou daar in elk geval geen goed voorbeeld van kunnen noemen.

Ik zit al sinds 2011 te wachten op de verfilming van Foundation van Isaac Asimov. Qua verhaal heeft dat de potentie om een echt geloofwaardige film op te leveren.

Wat wel weer zorgen baart is dat die film gemaakt zou gaan worden door Roland Emmerich (van Independence Day :r ), en hoewel de film al in 2011 uit had moeten komen is het nog steeds muisstil rondom dit project.
2001 is denk ik de enige die ik me kan bedenken die in die categorie valt. Misschien moeten ze eens wat goede verfilmingen maken van andere boeken van Clarke? :) Songs of a distant earth of zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_147476874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:19 schreef Ceased2Be het volgende:

Bij het laatste half uur was het klaar;

Die film duurde inderdaad een half uur te lang, dat "liefde" (als dimensie) er bij werd gehaald was voor mij wel de druppel.
pi_147476983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die film duurde inderdaad een half uur te lang, dat "liefde" (als dimensie) er bij werd gehaald was voor mij wel de druppel.
- Die hele boekenkast dimensie.
- De paradox die gecreëerd wordt dat hij zelf dat spook is in de boekenkast.
- 'O ik ben zonder verklaring weer uit het zwarte gat'
- En als klapper dan nog het hele Unicorns and Rainbows happy end.

Had veel liever gezien dat hij die data naar aarde had gestuurd, hij dood ging in dat zwarte gat en dat zijn dochter de mensheid wist te redden met haar raket. (als het dan toch happy moest zijn).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147477319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

- Die hele boekenkast dimensie.
- De paradox die gecreëerd wordt dat hij zelf dat spook is in de boekenkast.
- 'O ik ben zonder verklaring weer uit het zwarte gat'
- En als klapper dan nog het hele Unicorns and Rainbows happy end.

Had veel liever gezien dat hij die data naar aarde had gestuurd, hij dood ging in dat zwarte gat en dat zijn dochter de mensheid wist te redden met haar raket. (als het dan toch happy moest zijn).
Ja dan zie ik liever SF zoals Babylon 5 wat natuurlijk fantasie is maar wat zelfs Nasa inspireert voor het ontwikkelen van ruimteschepen.

Nasa ziet dit als meest praktische ontwerp voor een soort van "vorkheftruck" in de ruimte



En mochten ze ontwikkeld gaan worden krijgen ze de naam uit de serie, starfury
  donderdag 11 december 2014 @ 10:43:36 #174
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147477321
Dudes ... Ik moet die film nog zien :o
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Erg jammer dat er zo relatief weinig geloofwaardige SF films zijn. Ik zou daar in elk geval geen goed voorbeeld van kunnen noemen.

Ik zit al sinds 2011 te wachten op de verfilming van Foundation van Isaac Asimov. Qua verhaal heeft dat de potentie om een echt geloofwaardige film op te leveren.

Wat wel weer zorgen baart is dat die film gemaakt zou gaan worden door Roland Emmerich (van Independence Day :r ), en hoewel de film al in 2011 uit had moeten komen is het nog steeds muisstil rondom dit project.
Gravity en apollo 13 waren in mijn ogen zeer goed.
Verder zijn er wel een aantal goeie docu's.
Mooie van SF is dat je het zo gek kan maken als je zelf wil he :)

btw, grote star gate fan hier :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147477359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:43 schreef theguyver het volgende:
Dudes ... Ik moet die film nog zien :o
Als je het laatste half uur skipped heb ik niets gespoilered voor je ;)
(sorry)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147477712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die film duurde inderdaad een half uur te lang, dat "liefde" (als dimensie) er bij werd gehaald was voor mij wel de druppel.
Zoals Krauss ook zei... zelfs als je je laat voorlichten door wetenschappers bij het maken van zo'n film... Hollywood weet altijd wel manieren te vinden om het helemaal te verneuken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147477929
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Krauss ook zei... zelfs als je je laat voorlichten door wetenschappers bij het maken van zo'n film... Hollywood weet altijd wel manieren te vinden om het helemaal te verneuken.
Ja maar kan helaas geen youtube kijken waar ik nu zit
pi_147478012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar kan helaas geen youtube kijken waar ik nu zit
Het is maar een kort stukje, je mist er niet veel aan. De strekking ervan is dat een wereldberoemd kosmoloog en theoretisch natuurkundige de film wetenschappelijk gezien bagger noemt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147478115
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is maar een kort stukje, je mist er niet veel aan. De strekking ervan is dat een wereldberoemd kosmoloog en theoretisch natuurkundige de film wetenschappelijk gezien bagger noemt.
En medelijden heeft met Kip Thorne dat zijn naam hier zo aan verbonden wordt :D
pi_147478374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is maar een kort stukje, je mist er niet veel aan. De strekking ervan is dat een wereldberoemd kosmoloog en theoretisch natuurkundige de film wetenschappelijk gezien bagger noemt.
Luister wel graag naar Krauss, onlangs nog naar "the Unbelievers" op netflix gekeken
pi_147478451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Luister wel graag naar Krauss, onlangs nog naar "the Unbelievers" op netflix gekeken
In dat geval kan ik je het hele fragment wel aanraden:

W&T / [CENTRAAL] Het grote W&T video topic

Want na Interstellar heeft hij het ook een tijdje over de Rosetta missie. Dat is wel erg interessant. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147480292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet iedereen vond Interstellar zo geloofwaardig.

Het is dan ook science fiction en geen documentaire. Voor die paar die-hard fysici zal het mogelijk slap zijn omdat ze niet van fictie houden, voor 't grote publiek is 't een mooie kennismaking. Als je echt diep in de materie en de formules gaat zitten dan valt zo'n film natuurlijk om, maar op dat niveau van Krauss kan ik niet meepraten, die zit 't dichtste bij 't vuur en weet van de hoed en de rand. Wij volgen alleen maar de wetenschap en 't nieuws.

Het is ook niet echt stijl om Kip Thorne aan te vallen, beetje een snob-standpunt zoals iemand in de reacties al opmerkte. Uitstekende wetenschapper, maar niet echt het type dat het toegankelijk maakt voor 't grote publiek. Ik zou m'n mond lig houden met vragen..

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 11-12-2014 13:06:46 ]
pi_147481968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is dan ook science fiction en geen documentaire. Voor die paar die-hard fysici zal het mogelijk slap zijn omdat ze niet van fictie houden, voor 't grote publiek is 't een mooie kennismaking. Als je echt diep in de materie en de formules gaat zitten dan valt zo'n film natuurlijk om, maar op dat niveau van Krauss kan ik niet meepraten, die zit 't dichtste bij 't vuur en weet van de hoed en de rand. Wij volgen alleen maar de wetenschap en 't nieuws.

Het is ook niet echt stijl om Kip Thorne aan te vallen, beetje een snob-standpunt zoals iemand in de reacties al opmerkte. Uitstekende wetenschapper, maar niet echt het type dat het toegankelijk maakt voor 't grote publiek. Ik zou m'n mond lig houden met vragen..
hm? hij valt Kip Thorne toch niet aan? Hij zegt juist dat Hollywoord er garbage van gemaakt heeft (van de input van Kip Thorne).
  donderdag 11 december 2014 @ 13:59:29 #184
37248 BertV
Handgemaakt
pi_147482091
Het zijn toch allemaal theorieën die min of meer kloppen bij berekeningen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_147483258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:55 schreef nikao het volgende:

[..]

hm? hij valt Kip Thorne toch niet aan? Hij zegt juist dat Hollywoord er garbage van gemaakt heeft (van de input van Kip Thorne).
Ja, hij kwam aan 't einde een beetje terug op dat hij de wetenschap in de film "garbage" vond.

Maar ik vind 't een beetje als de stuurman aan de wal. Alle films kloppen niet omdat ze de werkelijkheid buiten proporties opblazen, meer dramatiseren, meer romantiseren, het onmogelijke mogelijk maken. Maar dat is fictie.. dat is film.

Nolan gaf ook aan dat hij een vrije hand speelde met de wetenschap. Je moet bepaalde keuzes maken wil je een verhaal kunnen boetseren. Ja, dan volgen er vervolgens een heleboel dingen die niet kunnen maar waar interstellar misschien 10% wetenschap is en 90% fictie is zijn andere films mogelijk veel minder in 't onderzoek. Met Krauss aan de designtafel voor wetenschap gaat 't uitstekend maar als hij de fictie had moeten doen waren z'n karakters mogelijk niet eens vertrokken, wat voor film moet dat worden.

Ik vond het allemaal niet zo slecht, ik vond de muziek geweldig.. het acteren, de visuele effecten. Daarbij heeft het zwarte gaten / wormgaten dichterbij het grote publiek gebracht, die zich er nu misschien over gaat inlezen en misschien wel Krauss z'n mening willen horen en volgens mij houden de meeste wetenschappers wel van onderwijzen.

In Turkije geven diverse professoren colleges n.a.v. de film over de wetenschap achter interstellar, en de opkomst is goed. Dat is toch alleen maar mooi, tenzij je 't publiek niet wilt interesseren in de basis van bepaalde wetenschap natuurlijk.

Hij kan b.v. zeggen dat hij de voorkeur aan docu's geeft, waar hij het ook wel z'n kanttekeningen bij zal plaatsen, maar wat is dan de perfecte film of de perfecte docu die Krauss zelf zou maken. Krauss houdt zelf waarschijnlijk gewoon van alles dat in z'n hoofd zit want alles wat men vandaag maakt is morgen alweer verouderd, die hoef je geen docu voor te zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 11-12-2014 14:48:46 ]
pi_147483335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Luister wel graag naar Krauss, onlangs nog naar "the Unbelievers" op netflix gekeken
Hij kan er altijd zo lekker ontspannen, bijna nonchalant, bij zitten.
En zegt gewoon wat hij denkt.
Deze tijd geleden geleden gekeken. ^O^
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_147483470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:44 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Hij kan er altijd zo lekker ontspannen, bijna nonchalant, bij zitten.
En zegt gewoon wat hij denkt.
Deze tijd geleden geleden gekeken. ^O^
Ik mag 'm ook wel graag horen, briljant figuur.
pi_147489407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is maar een kort stukje, je mist er niet veel aan. De strekking ervan is dat een wereldberoemd kosmoloog en theoretisch natuurkundige de film wetenschappelijk gezien bagger noemt.
It's not just Kraus ;)

Bill Nye the science Guy;) (al praat ie meer over mars)


En Neil degrasse Tyson is flink wat positiever, maar vooral omdat ie vergevingsgezinder is ten aanzien van de filmmakers zo te horen ;)
  zondag 14 december 2014 @ 12:18:10 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147565588
Ik kwam deze net tegen. Is wellicht ook interessant om te kijken:
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 16:41:41 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_147572376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:44 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Hij kan er altijd zo lekker ontspannen, bijna nonchalant, bij zitten.
En zegt gewoon wat hij denkt.
Deze tijd geleden geleden gekeken. ^O^
Die is mooi ;)
  woensdag 17 december 2014 @ 00:51:25 #191
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147660033
tom cruise was wel gek van Asimov's boeken

wel eens gekeken wie de schrijver was van al zijn scifi films ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_Asimov

zijn leraar wa er nie zo goed in

http://en.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard

[ Bericht 38% gewijzigd door DeMolay op 17-12-2014 00:58:12 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  woensdag 17 december 2014 @ 01:59:40 #192
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147660630
quote:
Isaac Asimov, a Russian professor of biochemistry and writer of popular science books, said that the Moon, which has no atmosphere and no magnetic field, is basically a freak of nature in that Earth is the only planet in the solar system orbited by a satellite so enormous in relation to the world it circles. It is bigger than the planet Pluto. Some scientists have even called it a twin-planet system, rather than a planet and a satellite. Asimov said that by all cosmic laws, the Moon should not be orbiting Earth. He went on:

… we cannot help but come to the conclusion that the Moon by rights ought not to be there. The fact that it is, is one of those strokes of luck almost too good to accept … Small planets, such as Earth, with weak gravitational fields, might well lack satellites …

… In general, then, when a planet does have satellites, those satellites are much smaller than the planet itself. Therefore, even if the Earth has a satellite, there would be every reason to suspect … that at best it would be a tiny world, perhaps 30 miles in diameter. But that is not so. Earth not only has a satellite, but it is a giant satellite, 2,160 miles in diameter. How is it then, that tiny Earth has one? Amazing.
pin me er nie op vast maar altijd leuk :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_147687238
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 01:59 schreef DeMolay het volgende:

[..]

pin me er nie op vast maar altijd leuk :)
Heb ooit weleens een topic over de maan gemaakt met daarin wat leuke "bijzonderheden" aangaande onze maan:

BNW / Is onze maan kunstmatig?
pi_147700065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 01:59 schreef DeMolay het volgende:

[..]

pin me er nie op vast maar altijd leuk :)
Probleem is dat die theorie slechts een beperkt aantal voorbeelden heeft van planeten met manen. Als ik mijn beeld van de gemiddelde mens ga baseren op 9 mensen die het dichtste bij mij wonen, krijg ik ook een totaal verkeerd beeld.
Grote kans dat we over 50 jaar, mits we beter kunnen kijken naar exoplaneten en hun manen, dat onze maan prima in het gemiddelde valt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_147700489
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ooit weleens een topic over de maan gemaakt met daarin wat leuke "bijzonderheden" aangaande onze maan:

BNW / Is onze maan kunstmatig?
Die kun je best een kickje geven. Staan geweldige filmpjes in.
pi_147700958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die kun je best een kickje geven. Staan geweldige filmpjes in.
Wil ik best doen, maar wil jij deel 2 dan van de originele OP voorzien? Nu staat ie in een quote. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 11:27:57 ]
pi_147701853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wil ik best doen, maar wil jij deel 2 dan van de originele OP voorzien? Nu staat ie in een quote. :)
Ga ik doen.
Done ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 18-12-2014 12:15:45 ]
pi_147701988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga ik doen.
^O^
pi_147706823

Die reflecties zouden van de antenne kunnen zijn.
Maar let voornamelijk even op die astronaut die op miraculeuze wijze opstaat (@ 02:15)

Edit: gifje:



Hocus pocus..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 15:43:03 ]
  donderdag 18 december 2014 @ 18:34:48 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147712981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

Die reflecties zouden van de antenne kunnen zijn.
Maar let voornamelijk even op die astronaut die op miraculeuze wijze opstaat (@ 02:15)

Edit: gifje:

[ afbeelding ]

Hocus pocus..
Simpelweg een kwestie van afzetten met de handen en de lage zwaartekracht in je voordeel gebruiken :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_147905235
Voor t eerst eens de hele OP doorgelezen en op alle grote argumenten goede tegenargumenten gezien.. Waarom gaan de non-believers daar niet op in, maar wel op andere pietluttige details die nog makkelijker weerlegd worden?

(tevens tvp voor sommige filmpjes)
pi_147910438
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:02 schreef Thrilled het volgende:
Voor t eerst eens de hele OP doorgelezen en op alle grote argumenten goede tegenargumenten gezien.. Waarom gaan de non-believers daar niet op in, maar wel op andere pietluttige details die nog makkelijker weerlegd worden?

(tevens tvp voor sommige filmpjes)
Omdat de non-believers hun (gevoels)overtuiging vast hebben staan en niets kunnen (laat staan willen) met die tegenargumenten. Dus wordt het genegeerd.
pi_147911741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

Die reflecties zouden van de antenne kunnen zijn.
Maar let voornamelijk even op die astronaut die op miraculeuze wijze opstaat (@ 02:15)

Edit: gifje:

[ afbeelding ]

Hocus pocus..
Lol, draadjes :')

Ik heb voor de gein verder zitten zoeken naar filmpjes, en ze doen het allemaal:

Deze even doorskippen naar sec 40

Vooral deze is erg grappig :D

En met 'doen' bedoel ik dat ze even opdrukken en daarmee omhoog gestuwd worden, want 1/6e zwaartekracht enzo..
  woensdag 24 december 2014 @ 12:02:14 #204
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147913772
Ik vraag me wel eens af waarom er nu niet meer naar de maan wordt gegaan? Je zou toch denken als men dat destijds al kon waarom dit nu niet meer gebeurt? Meende wel eens ergens gelezen te hebben dat ze in 2018 willen gaan maar geen idee of dit waar is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_147913834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er nu niet meer naar de maan wordt gegaan? Je zou toch denken als men dat destijds al kon waarom dit nu niet meer gebeurt? Meende wel eens ergens gelezen te hebben dat ze in 2018 willen gaan maar geen idee of dit waar is.
Het is nogal een dure grap en niet zonder risico. Men zou prima weer naar de maan kunnen maar dan moeten de verwachte opbrengsten (wetenschap, ontdekkingen etc) wel opwegen tegen die kosten en risico's.
pi_147913838
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er nu niet meer naar de maan wordt gegaan? Je zou toch denken als men dat destijds al kon waarom dit nu niet meer gebeurt? Meende wel eens ergens gelezen te hebben dat ze in 2018 willen gaan maar geen idee of dit waar is.
Het schijnt te duur te zijn . Ze hebben er verder niet veel te zoeken . Alles is in kaart gebracht. Zo heb ik het althans begrepen.
edit: wat de man hierboven zegt
  woensdag 24 december 2014 @ 12:17:14 #207
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147914154
Aha...bedankt ik had al bedacht dat zoiets de reden hiervoor zou zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:19:11 #208
28033 Pek
je moet wat
pi_147914218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Meende wel eens ergens gelezen te hebben dat ze in 2018 willen gaan maar geen idee of dit waar is.
ik kan me zo voorstellen dat ze tegen die tijd de Maan willen gebruiken om systemen voor Mars uit te testen, habitats enzo.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:09:02 #209
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147916006
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_147920103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er nu niet meer naar de maan wordt gegaan? Je zou toch denken als men dat destijds al kon waarom dit nu niet meer gebeurt? Meende wel eens ergens gelezen te hebben dat ze in 2018 willen gaan maar geen idee of dit waar is.
Reizen naar de maan is zo ontzettend duurder geworden en alle grote multinationals hebben geen interesse of geld in zoiets te sponsoren natuurlijk....
Maar ze gaan wel wonen op Mars in 10 jaar of zo.
Ja hoor!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147920731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Reizen naar de maan is zo ontzettend duurder geworden en alle grote multinationals hebben geen interesse of geld in zoiets te sponsoren natuurlijk....
Maar ze gaan wel wonen op Mars in 10 jaar of zo.
Ja hoor!
Pomp jij een paar miljoen in het opnieuw onderzoeken van iets dat we al weten, gewoon voor de lol? Mensen naar de maan sturen kost ongelooflijk veel brandstof ook. Wat voor doel zou jij nieuwe astronauten meegeven om daar te gaan onderzoeken? Wat wil jij nu nog weten van de maan? Of moeten ze daar gewoon gaan recreëren ofzo? :)
  woensdag 24 december 2014 @ 17:20:14 #212
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147924295
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147924442
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
Mars is veel interessanter (voor de meeste wetenschappers althans) aangezien het wellicht leven herbergt en in de (verre) toekomst te koloniseren dmv terraforming.
pi_147924472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Reizen naar de maan is zo ontzettend duurder geworden en alle grote multinationals hebben geen interesse of geld in zoiets te sponsoren natuurlijk....
Maar ze gaan wel wonen op Mars in 10 jaar of zo.
Ja hoor!
Inderdaad. Die multinationals investeren liever in het minen van astroiden :D
pi_147924611
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Lol, draadjes :')

Ik heb voor de gein verder zitten zoeken naar filmpjes, en ze doen het allemaal:

Deze even doorskippen naar sec 40

Vooral deze is erg grappig :D

En met 'doen' bedoel ik dat ze even opdrukken en daarmee omhoog gestuwd worden, want 1/6e zwaartekracht enzo..
Had ik nog niet gezien! Tja .. je hebt een punt :)
pi_147925466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:25 schreef nikao het volgende:

[..]

Inderdaad. Die multinationals investeren liever in het minen van astroiden :D
Met al die landen die in totaal nu wellicht tientallen keren rond en op de maan zijn geweest is zelfs de lol van ontdekken er wel af. Beter investeert men 't geld idd aan bemande marsmissies of aan asteroïde studies, de bestudering van venus, jupiter, europa etc
pi_147927286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
Als ze zijn zo slim kunnen ze makkelijk 'n enorme PR campagne doen....neem dan 'n groepje steenrijke mensen op 'n leuke Moon Cruise of zo?
Doe 'n grote flag op de Maan,met 'n Coca Cola/Shell/GSK/Voetbal club logo erop? Misschien groot genoeg om EINDELIJK 'n duidelijk foto te krijgen. :) Grote bedrijven geven biljoenen uit per jaar aan BS reclame.Als ze hadden heen en weer naar de maan geweest 45jaar (binnen 4 jaar - toevallig tijdens de aanslagen op Viet Nam) ik zou denken dat ze kunnen 't veel makkelijker nu doen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 24 december 2014 @ 19:48:19 #218
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147929744
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
Precies zoiets schoot ook al door mijn hoofd. Je zou toch denken dat ze in die 40 jaar heus nog wel eens een keer zouden zijn gegaan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_147930229
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
Het is niet goedkoop, dan heeft het geen nut om het te gaan doen als niet verwacht wordt dat er nog heel veel nieuwe informatie uit nieuwe missies komt. En zijn bemande missies wel nodig om de ontbrekende kennis aan te vullen of kan dat ook prima onbemand zoals het nu gebeurt?
pi_147930282
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies zoiets schoot ook al door mijn hoofd. Je zou toch denken dat ze in die 40 jaar heus nog wel eens een keer zouden zijn gegaan.
Het onderzoek is doorgegaan maar dat hang niet af van het op de maan zetten van wat mannetjes of vrouwtjes.
  woensdag 24 december 2014 @ 20:26:32 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147931135
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet goedkoop, dan heeft het geen nut om het te gaan doen als niet verwacht wordt dat er nog heel veel nieuwe informatie uit nieuwe missies komt. En zijn bemande missies wel nodig om de ontbrekende kennis aan te vullen of kan dat ook prima onbemand zoals het nu gebeurt?
Een Mars-missie kan natuurlijk heel goed een doel op zich zijn. Als 2e stap naar een Star Trek achtige toekomst. En dan naar de Maan gaan om economisch redenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 24 december 2014 @ 20:32:58 #222
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147931385
http://topdocumentaryfilms.com/secret-space/

Ik ga deze zeker kijken binnenkort. Wie weet is het allemaal waar.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_147931625
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een Mars-missie kan natuurlijk heel goed een doel op zich zijn. Als 2e stap naar een Star Trek achtige toekomst. En dan naar de Maan gaan om economisch redenen.
Mars als doel op zich klinkt me logisch in de oren. Is een logische volgende stap in de menselijke ruimtevaart. Op de maan heeft men momenteel niet zo gek veel te zoeken. Daar heen gaan is veel te duur om economisch gezien erg interessant te zijn.
  woensdag 24 december 2014 @ 20:56:03 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147932268
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:
Te duur? Maar ze willen wel naar Mars, lijkt me nog veel duurder.
We weten alles al van de maan? Er zijn toch nog heel veel vragen en raadsels omtrent de maan.
We weten meer van de Maan dan onze eigen Oceanen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 december 2014 @ 21:00:49 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147932515
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies zoiets schoot ook al door mijn hoofd. Je zou toch denken dat ze in die 40 jaar heus nog wel eens een keer zouden zijn gegaan.
China zit er momenteel met een robot karretje, plus er draait een of meerdere satelieten omheen.
Het enige Nut zou zijn Helium 3 zoals al eerder was aangegeven.
Want ik zou verder niet weten wat we er moeten doen.

Mars is veel interessanter omdat het in verhouding met de maan een planeet is, met mineralen water en andere grondstoffen Met zijn landschappen, vulkanen, klimaat, weersverschijnselen én ijskappen lijkt Mars opmerkelijk veel op de aarde, in tegenstelling tot de maan, die geen atmosfeer heeft geen water maar stof en steen en paar gassen, en dat was het eigenlijk wel.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 december 2014 @ 21:19:33 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147933485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

We weten meer van de Maan dan onze eigen Oceanen!
Onze oceanen zijn dan ook veel ingewikkelder en minder makkelijk te bekijken dan de Maan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147934299
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mars als doel op zich klinkt me logisch in de oren. Is een logische volgende stap in de menselijke ruimtevaart. Op de maan heeft men momenteel niet zo gek veel te zoeken. Daar heen gaan is veel te duur om economisch gezien erg interessant te zijn.
Dat lijkt mij dus ook. Ik denk dat de maan vergeleken met Mars best saai is. Dus als ze geld willen besteden valt er op Mars veel meer te ontdekken. Ben vooral benieuwd of er te leven valt en of er ooit leven geweest is.
pi_147934521
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

We weten meer van de Maan dan onze eigen Oceanen!
De oceanen zijn dan ook vrij mind-blowing diep op 't diepste punt. Ik zal eens kijken of ik de infographic nog kan vinden.
  woensdag 24 december 2014 @ 21:42:20 #229
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147934567
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_147947466
Geloven mensen echt dat ze gaan op Mars wonen over 10jaar?
Ik denk dat 't gewoon conditioning is voor dat ze gaan de Mars missie faken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147947938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:29 schreef Tingo het volgende:
Geloven mensen echt dat ze gaan op Mars wonen over 10jaar?
Ik denk dat 't gewoon conditioning is voor dat ze gaan de Mars missie faken.
Waarom ga je zelf niet ff mee, ze zoeken volgens mij nog vrijwilligers voor een toekomstige missie.
pi_147947998
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom ga je zelf niet ff mee, ze zoeken volgens mij nog vrijwilligers voor een toekomstige missie.
Ben je mal? Je verwacht toch niet dat hij daadwerkelijk iets gaat doen om zijn theorie te ondersteunen. Zo werkt BNW niet 8-)
Conscience do cost.
pi_147948297
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom ga je zelf niet ff mee, ze zoeken volgens mij nog vrijwilligers voor een toekomstige missie.
Waar precies? Op locatie waar ze gaan 't allemaal faken?
Geloof je echt dat over 10jaar of zo gaan ze op Mars wonen?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 25 december 2014 @ 13:00:09 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147948332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waar precies? Op locatie waar ze gaan 't allemaal faken?
Geloof je echt dat over 10jaar of zo gaan ze op Mars wonen?
Ga undercover en probeer er achter te komen :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_147948637
knip
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_147949709
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waar precies? Op locatie waar ze gaan 't allemaal faken?
Geloof je echt dat over 10jaar of zo gaan ze op Mars wonen?
Geef je op als crisis-actor. Kun je het zelf meemaken .
pi_147950462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waar precies? Op locatie waar ze gaan 't allemaal faken?
Geloof je echt dat over 10jaar of zo gaan ze op Mars wonen?
Koudwatervrees
pi_147965295
Tenminste één stukje van de maan is nep! :D


quote:
'Moon rock' given to Holland by Neil Armstrong and Buzz Aldrin is fake
A moon rock given to the Dutch prime minister by Apollo 11 astronauts in 1969 has turned out to be a fake.

Curators at Amsterdam's Rijksmuseum, where the rock has attracted tens of thousands of visitors each year, discovered that the "lunar rock", valued at £308,000, was in fact petrified wood.

Xandra van Gelder, who oversaw the investigation, said the museum would continue to keep the stone as a curiosity.

"It's a good story, with some questions that are still unanswered," she said. "We can laugh about it."

The rock was given to Willem Drees, a former Dutch leader, during a global tour by Neil Armstrong, Michael Collins and Edwin "Buzz" Aldrin following their moon mission 50 years ago.

J. William Middendorf, the former American ambassador to the Netherlands, made the presentation to Mr Drees and the rock was then donated to the Rijksmuseum after his death in 1988.

"I do remember that Drees was very interested in the little piece of stone. But that it's not real, I don't know anything about that," Mr Middendorf said.

Nasa gave moon rocks to more than 100 countries following lunar missions in 1969 and the 1970s.

The United States Embassy in The Hague is carrying out an investigation into the affair.

Researchers Amsterdam's Free University were able to tell at a glance that the rock was unlikely to be from the moon, a conclusion that was borne out by tests.

"It's a nondescript, pretty-much-worthless stone," said Frank Beunk, a geologist involved in the investigation.
pi_147966210
Maar komt ie nog wel van de maan? :p

Als believer vind ik dit ook wel vreemd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')