Ach, het merendeel van de artikelen van Ecclestone's spreekbuis neem ik met een korreltje zout. En zijn hekel aan Joe Saward is intussen wel bekend.quote:Op maandag 1 december 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Journalist Christian Sylt heeft op Forbes een heel relaas over Caterham uit de doeken gedaan. Caterham Sports, dat de Formule 1-bolides ontwerpt en bouwt voor 1MRT, is deze zomer verkocht voor slechts 1 Britse pond aan Constantin Cojocar die van plan was de diensten te gaan leveren aan Forza Rossa.
Inmiddels weten we dat die plannen zijn doorkruist en dat zowel door juridische zaken aan Roemeense kant als de Roemeense presidentsverkiezingen als door de al dan niet verkoop van 1MRT door Tony Fernandes aan Engavest zowel 1MRT als Caterham Sports onder curatele staan.
In het vijf pagina's tellende relaas van Sylt krijgt F1-journalist Joe Saward er ook nog even van langs. Hij is niet uitvoerend directeur bij de autotak Caterham geweest en heeft volgens Sylt niet altijd de waarheid gesproken over het F1-team 1MRT.
Voor wie het wil lezen:
http://www.forbes.com/sit(...)-sold-for-just-1-60/
Eh... Echt?quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:49 schreef Fiorano het volgende:
Lotus is wat conversaties met hun E22 gaan posten op Twitter. Ik ga kapot
Cool filmpje, mooi om dat geluid nog eens te horen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:49 schreef Fiorano het volgende:
Lotus is wat conversaties met hun E22 gaan posten op Twitter. Ik ga kapot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een cool filmpje van Vettel en Ferrari:
Pit opdrachtenquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:49 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
geen F1 maar goed... ook dubbele punten
Indy heeft in 2014 toch al dubbele punten voor de 500-mijls races? Waar nog rechtvaardiging voor is, want die zijn 2x zo lang.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:49 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
geen F1 maar goed... ook dubbele punten
Is nu alleen voor de Indy 500 en de laatste race op Sonoma (geen 500 mijl).quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Indy heeft in 2014 toch al dubbele punten voor de 500-mijls races? Waar nog rechtvaardiging voor is, want die zijn 2x zo lang.
Kut dat moet ik nog doenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:09 schreef WEST het volgende:
Gelukkig hebben ze sport1 nog niet afgesloten
kun je het jaaroverzicht nog zienquote:
Over 3 maanden mooi weer een welkomstkortingquote:
Ja godverquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:09 schreef WEST het volgende:
Jaaroverzicht op sport1 nu herhaald. Komen wat meer clips in volgens Mol op Twitter.
Gelukkig hebben ze sport1 nog niet afgesloten
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Over 3 maanden mooi weer een welkomstkorting
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door WEST op 02-12-2014 22:36:07 ]Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ze zullen net als dit jaar wel weer op Radio Veronica abbo's weggeven vóór aanvang van het seizoen. Dat is voor mij eigenlijk de eerste pogingom aan Sport1 te komen, anders misschien een Sport1Go abbo afsluiten of helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef WEST het volgende:
[..]
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebben
Ik doe het gewoon zo. begin van het seizoen op mijn eigen pasje. Soms komt er aan het eind ook nog sport1 in de aanbieding. Dan zet ik hem op het pasje van me ouders
Dat wil ik ook nog proberen als ze dat doen op radio veronica.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ze zullen net als dit jaar wel weer op Radio Veronica abbo's weggeven vóór aanvang van het seizoen. Dat is voor mij eigenlijk de eerste pogingom aan Sport1 te komen, anders misschien een Sport1Go abbo afsluiten of helemaal niet.
Alleen jammer dat die oostenrijkers het gelijk in het duits vertalen door er doorheen te lullenquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel jammer dat Max niet gewoon in het Duits antwoorden gaf, maar dat zal allicht zo afgesproken zijn zodat die Sainz het ook kon volgen.
Dat is wel jammer ja. Wel mooi Duits. Althans dat vind ik.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die oostenrijkers het gelijk in het duits vertalen door er doorheen te lullen
ja dat wel, alleen je kunt het duits en het engels niet volgen op deze manierquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is wel jammer ja. Wel mooi Duits. Althans dat vind ik.
Niemand die dat ook opviel?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:19 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Nu pas kunnen kijken ivm eten halen en opeten.
Viel me op met hoi ga zitten dat Max brutaal de eerste stoel pakt terwijl hij vooraan liep en Sainz achter hem langs moest lopen. Schiet mij maar lek, maar dat is duidelijke taal van Max. Back off, ik loop niet door zodat jij ook meteen kan zitten, ik pak de eerste stoel die ik tegen kom en jij loopt maar om.
Als die 2 samen op de eerste bocht afgaan in Melbourne dan laat Max hem finaal staan. 100% zeker
En Sainz kan achter aansluiten.
Goed gedaan. Al dan niet bewust, dat weet ik natuurlijk niet, maar wel goede bodylanguage. Max duidelijk dominant.
Ah jaquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef WEST het volgende:
[..]
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebben
Ik doe het gewoon zo. begin van het seizoen op mijn eigen pasje. Soms komt er aan het eind ook nog sport1 in de aanbieding. Dan zet ik hem op het pasje van me ouders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:33 schreef nils7 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:38 schreef Geralt het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Hij durft er wel bij in de auto te kruipen hahahquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:19 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Nu pas kunnen kijken ivm eten halen en opeten.
Viel me op met hoi ga zitten dat Max brutaal de eerste stoel pakt terwijl hij vooraan liep en Sainz achter hem langs moest lopen. Schiet mij maar lek, maar dat is duidelijke taal van Max. Back off, ik loop niet door zodat jij ook meteen kan zitten, ik pak de eerste stoel die ik tegen kom en jij loopt maar om.
Als die 2 samen op de eerste bocht afgaan in Melbourne dan laat Max hem finaal staan. 100% zeker
En Sainz kan achter aansluiten.
Goed gedaan. Al dan niet bewust, dat weet ik natuurlijk niet, maar wel goede bodylanguage. Max duidelijk dominant.
en dan streamen naar de Raspberry @ 42"quote:
Is 'ie al online te vinden?quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:23 schreef WEST het volgende:
de jaarclip op sport 1
mooie clip alleen jammer dat er geen commentaar bij zit.
Bronquote:Max Verstappen's meteoric rise from F3 rookie to Red Bull protégé and Formula One driver is already well established, but the big question is what comes next - and specifically how he will perform in his rookie campaign in 2015.
For his part, the 17-year-old insists the pressure isn't weighing down on him, even if he accepts it is now down to him to justify the faith both Red Bull and Toro Rosso have shown in him. One thing is certain: Verstappen is determined to hit the ground running...
Q: Max, three months ago you were relatively unknown, but now suddenly you are centre stage: how are you handling that?
Max Verstappen: By focusing on what I really have to do. I want to do a good job for the team every time I get into the car - especially at a test when you run some of the 2015 spec (parts)!
Q: But there must be differences now. Before when you walked by nobody would notice too much - and now they run after you for autographs. All that at just 17…
MV: That's all fine with me. To be very clear: I stop whenever I'm stopped by fans.
Q: Red Bull has shown huge confidence in your talent - but they have also put you in the line of fire to justify that confidence. Does that mean pressure?
MV: Not really. The simple truth about F1 is that you have to deliver a good job. And that is what I am trying to do.
Q: But they expect you to do a good job, and you just said that you are trying to do a good job - there is a difference between these two…
MV: I think when you've made it so far - to be in F1 - then your team expects you to do a good job! No? At the end of the day of course it is me who has to deliver - to show I can do it and that I deserve their confidence.
Q: You got your first full day in a current F1 car, and your first idea of new parts for 2015, during testing at Abu Dhabi. You had some issues to contend with on the first day, but you were in the car for four straight hours on day two. Can you describe your emotions?
MV: It was fantastic to know that now you can really start to work for next season. It is my car now - and not like in FP1 [outings] when I had to give the car back to somebody else. It felt great to get a real 'hands on' experience of how to work with a car. Even after those four hours it was hard to convince me to get out for the lunch break! (laughs) The long runs were really good.
Q: Can you talk us through the programme you ran?
MV: Long runs - and no focus on lap times. At the moment I don't need to show how fast I am. Sure other drivers, who only have one day, want to show [their pace] - but for me it's a different story. It was all about focusing on what the team wanted to test - and we tested a lot. For example the new tyres for next year, [which we ran] for the first time. And some very basic things such as communication: I have to understand what they want from me and vice versa.
Q: You come from a racing background. Does it help that your dad (Jos Verstappen, a veteran of 106 Grands Prix) knows the sport?
MV: Of course it helps. The main thing of course was to get me here - my dad prepared me for that. I had to be very successful in the lower categories. So my dad plays a big role, as he also knows the bad parts! (laughs) He also prepared me for those.
Q: You played in the F1 paddock back when you were a toddler. Do you have any memories of that?
MV: Yes, I played here - I cannot remember really, but when I came back some years later it was overwhelming. The motorhomes, the number of people working in this environment, the glamour. I immediately understood that this is another world. But now that you are in it - suddenly the big world turns into a small world!
Q: What has changed for you since you signed for a permanent 2015 drive?
MV: I hope nothing changes. I want to stay the person that I was before.
Q: Toro Rosso is probably the best team for young talent - but it is also a tough environment. It seems to be the case that every two years they 'refresh' and drivers either move up to Red Bull if there is availability - or move out again. How are you going to organise your next two years?
MV: Yes, that's true but if you do a good job you can move up: just look at Sebastian (Vettel) Daniel (Ricciardo) and Daniil (Kvyat).
Q: But is there a schedule in your head of how you break up this time? That you want to achieve this or that in a certain timeframe?
MV: No. You have two years and you take this time to do the best you can - always.
Q: How will the next two months look, until the Jerez test at the beginning of February? What is on your to-do list? A different training or fitness regime?
MV: Yes, to get physically prepared. Test days are good to test out your physique. And until Jerez I will do a lot of training at home, and in Faenza. And I'll be doing simulator work in Milton Keynes. So there won't be a dull moment.
Q: Helmut Marko said that as you are still in the 'growing process' they might look at different training programmes for you - is that so?
MV: Yes, and they will guide me through all that.
Q: Do you have any idols you want to follow?
MV: It is difficult saying what to follow and what not, so the goal is to be oneself and develop that personality! (laughs) But if you ask me my favourite driver nowadays: Fernando Alonso is a great driver. The last two years he didn't have a good car - and still did very good races.
Q: If you could make a wish for your F1 future, what would it be?
MV: Hopefully being a Formula One champion one day!
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...quote:Op woensdag 3 december 2014 17:49 schreef Ferry_76 het volgende:
3 mei - Grand Prix van Korea (onder voorbehoud)
Kan niet anders dan dat Ecclestone die Koreanen aan het lijntje houdt de teams en FOM hadden toch afgesproken dat 20 races 't maximum was. Dan zou er 1 moeten afvallen en er is er maar 1tje onder voorbehoud, dus.....quote:Op woensdag 3 december 2014 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...
http://www.gpupdate.net/n(...)ongste-aller-tijden/quote:Met zeventien jaar en 164 dagen blijft Max Verstappen waarschijnlijk de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Vanaf 2016 moet een coureur namelijk minimaal achttien zijn voor een superlicentie.
Het vroege Formule 1-debuut van Verstappen leidde tot een stevige discussie over of een coureur tegenwoordig niet te gemakkelijk aan een superlicentie kan komen. De FIA heeft de voorwaarden waaraan een coureur moet voldoen om in de hoogste autosportklasse te mogen racen, nu flink aangescherpt voor 2016.
Zo moet een coureur straks over een geldig rijbewijs beschikken, minimaal achttien jaar oud zijn en voldoende kennis hebben van de Formule 1-regels en de internationale sportcode. Daarnaast moet een coureur minimaal driehonderd kilometer met een F1-auto getest hebben en zeker twee jaar in een lagere formuleklasse actief zijn geweest. Bovendien moet een coureur bepaalde resultaten hebben behaald in de kampioenschappen die voor de Formule 1 komen. Dat laatste gaat op basis van een puntensysteem.
Dat puntensysteem scheelt wel weer dat er geen nietszeggende pay drivers in de F1 kunnen komen alleen maar omdat ze geld hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:27 schreef Ferry_76 het volgende:
Binnen drie dagen van Korea naar Spanje verhuizen zie ik zo ook niet lukken..
Max heeft straks in Melbourne al een record te pakken wat niemand meer gaat verbreken:
Met zeventien jaar en 164 dagen blijft Max Verstappen waarschijnlijk de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Vanaf 2016 moet een coureur namelijk minimaal achttien zijn voor een superlicentie.
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ongste-aller-tijden/
hoe meer races hoe beter het voor de fans zou moeten zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...
Ze vinden Verstappen toch te jong en daarom doen ze dit. Maar Max kunnen ze niet tegenhouden meer.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:52 schreef RingBewoner het volgende:
Waarom al die regels voor het worden van F1-coureur? Als er toch talent is waarom dan niet?
Doe dan een normaal circuit, en niet een veredelde autowegquote:Op woensdag 3 december 2014 19:52 schreef WEST het volgende:
[..]
hoe meer races hoe beter het voor de fans zou moeten zijn.
maar je weet toch dat Bernie weer geld nodig heeft.
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe dan een normaal circuit, en niet een veredelde autoweg
Ja, ze vinden hem te jong dat snap ik maar nogmaals, als een 16- of 17-jarige toch bulkt van het talent wat is dan het probleem? Nou is er eindelijk weer eens talent dat in de koningsklasse uitkomt zonder daarvoor geld mee te moeten nemen. Frijns heeft namelijk die centen niet en de rijders met centen hebben (bijna) nooit talent. Ik weet dat Alonso ook heeft betaald maar noem mij uit de afgelopen 5 jaar een coureur op die betaald heeft en ook echt talent en dan tel ik Kobayashi met zijn inzamelproject even niet mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze vinden Verstappen toch te jong en daarom doen ze dit. Maar Max kunnen ze niet tegenhouden meer.
Lotterer.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, ze vinden hem te jong dat snap ik maar nogmaals, als een 16- of 17-jarige toch bulkt van het talent wat is dan het probleem? Nou is er eindelijk weer eens talent dat in de koningsklasse uitkomt zonder daarvoor geld mee te moeten nemen. Frijns heeft namelijk die centen niet en de rijders met centen hebben (bijna) nooit talent. Ik weet dat Alonso ook heeft betaald maar noem mij uit de afgelopen 5 jaar een coureur op die betaald heeft en ook echt talent en dan tel ik Kobayashi met zijn inzamelproject even niet mee.
Of überhaupt een race op Le Mansquote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Als ze toch nog eens iets met dubbele punten willen, dan mag dat best een veel langere race zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of überhaupt een race op Le Mans
En daar zouden ze bij die nieuwe circuits eens op moeten gaan letten. Hoe is het toch mogelijk dat de mooiste circuits ter wereld vrijwel allemaal oud zijn. En dan bedoel ik met 'mooi' niet alleen de omgeving, maar ook de baan zelf.quote:Maar Le Mans heeft sowieso al een prachtige omgeving, een mooi normaal circuit, en Korea is gewoon een parkeerplaats....
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Le Mans heeft F1 helemaal niet nodig.
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook
Kun je ook virtueel zelf doen. Dichterbij dan dat kom je niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Mwoah, op Monza werd er een paar jaar geleden nog 370 gereden. Heel veel harder zal het zelfs op het oude rechte stuk van Le Mans niet gaan. Daar hebben ze simpelweg te veel downforce en te weinig PK voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Lauda nam wel geld mee, van zijn wikipaginaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lotterer.
Of ietsje langer geleden: Michael Schumacher en Niki Lauda.
Dat is ook wel een redelijk bekend verhaal.quote:Lauda debuteerde in de Formule 1 door zich in 1971 met geleend geld in te kopen bij het team van March. Het afbetalen van de lening realiseerde hij met het prijzengeld dat hij met de Alpina BMW in toerwagenraces bij elkaar reed.
Nou?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou?
Ja, klinkt flauw, maar waarom zou dat niet haalbaar zijn? Dan zullen motorbouwers dus degelijkere motoren moeten bouwen. Low-downforce onderdelen zijn er al.
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Een paar andere ovals erbij?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.
Dat zijn/waren* ook vriendenquote:Op woensdag 3 december 2014 00:48 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij kunnen die 2 het best wel met elkaar vinden. Het zijn geen Hamilton en Rosberg in ieder geval.
En natuurlijk Monza . Al zat daar het circuit aan vast.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
De enige keren dat de F1 op ovals reed was in de jaren '50 toen de Indy 500 meetelde voor het wereldkampioenschap. Maar met een enkele uitzondering (Ascari in een Ferrari) was er geen enkele F1 coureur die er daadwerkelijk aan mee deed. Dat kwam pas later in de jaren '60 toen de race al niet meer meetelde.
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.
Het is nostalgisch omdat het zijn originele lengte heeft behouden maar veel circuits waren toen die lengte of nog langer.
Daarnaast is het echt een oude vervallen boel, maar goed dat is mijn mening.
Ben er wel eens geweest maar de faciliteiten eromheen zijn gewoon niet meer van deze tijd zeker als je dat vergelijkt met een Tilke circuit (Geldt overigens ook voor Spa waar ze alleen de pitstraat en hoofdtribune vernieuwd hebben is de rest van het circuit gelijk aan Le Mans).quote:Op donderdag 4 december 2014 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.
Alleen al met oog op veiligheid zou er een ander chassis ontworpen moeten worden.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef WEST het volgende:
[..]
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.
Ik mis Vandoorne.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Nober het volgende:
2015 McLaren-Honda:
Alonso - Button
Button - Magnussen
Alonso - Magnussen
Button - De Vries
Magnussen - De Vries
Alonso - De Vries
Zeg 't maar...
Wel een McLaren junior.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Rossdale het volgende:
De Vries? Die rijdt volgens jaar bij DAMS in de FR3.5
Dat klopt, maar hij is reeds bevestigd. Daarnaast heeft Boullier gezegd dat hij Vandoorne niet nu al in een McLaren ziet. Maar dat zal geen jaren meer duren lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik mis Vandoorne.
[..]
Wel een McLaren junior.
Alonso - Buttonquote:Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Nober het volgende:
2015 McLaren-Honda:
Alonso - Button
Button - Magnussen
Alonso - Magnussen
Button - De Vries
Magnussen - De Vries
Alonso - De Vries
Zeg 't maar...
Gezien de zoektocht van Ron Dennis naar Deense sponsoren lijkt me dat ook het meest waarschijnlijkst.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hij is reeds bevestigd. Daarnaast heeft Boullier gezegd dat hij Vandoorne niet nu al in een McLaren ziet. Maar dat zal geen jaren meer duren lijkt me.
Ik verwacht Alonso - Magnussen. Als Magnussen volgend seizoen niet presteert dan wordt hij ingeruild voor Stoffel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De Vries dus al zeker van zijn FR3.5 titelquote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Rossdale het volgende:
De Vries? Die rijdt volgens jaar bij DAMS in de FR3.5
quote:Zondag 25 januari: Jantje Lammers in de Formule 1
Op zondag 25 januari besteedt Andere Tijden Sport aandacht aan Formule 1. En wel het eerste F1-avontuur van Jan Lammers. Komend seizoen debuteert Max Verstappen als zeventienjarige. In 1979 was er veel bezorgdheid toen een andere piepjonge coureur debuteerde: Jan Lammers, 22 jaar.
Gaat denk ik eerder om Nederlanders. Een gemiddelde NOS kijker weet niet wie die anderen zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom, doe maar een ander onderwerp.
[ afbeelding ]
Ik zou liever iets zien over zn MArch comeback, daar weet ik niet zoveel van.quote:
Fijn dat er al staat dat Button Retired isquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom, doe maar een ander onderwerp.
[ afbeelding ]
_quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn dat er al staat dat Button Retired is
ik moest ook ff goed kijken. Maar volgens mij is dat de plaats waar ze geëindigd zijn in hun debuut race.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn dat er al staat dat Button Retired is
Tja, bij zijn vetrek neemt Vettel natuurlijk ook zijn prijzen mee.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oh jongens wat triest...
http://www.rtl.nl/sport/r(...)ast_redbull_leeg.xml
Die is ook wel lelijk zeg, met die dubbele achtervleugel. Bah.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
Deze is te koop met motor. Ayrton Senna's Toleman waarmee hij zijn eerste punt scoorde.
[ afbeelding ]
http://www.carsinternational.com/toleman-hart-tg183b/
In opdracht van de een of andere rijke stinkaard, want wat wil je anders met die dingen? Op de zwarte markt kom je dat niet kwijtquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oh jongens wat triest...
http://www.rtl.nl/sport/r(...)ast_redbull_leeg.xml
Bovendien las ik dat het replica's waren...quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In opdracht van de een of andere rijke stinkaard, want wat wil je anders met die dingen? Op de zwarte markt kom je dat niet kwijt
wil jij het als "fan" op je geweten hebben dat je bij je favoriete team hebt moeten inbreken om 60(!) aandenkens te stelen? Het is wel wat anders dan een stukje carbon meenemen na bv. een crashquote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef Fer het volgende:
Zouden er echt mensen deze inbrekers betalen om dan stiekem van de buit te genieten?
Deze is interessanter:quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Hebben?
[ afbeelding ]
http://www.carsinternational.com/jordan-f1-showcar/
Zonder motor
Red Bull gaf ergens al aan dat ze er vanuit gaan dat het de inbrekers te doen is om het zilver dat verwerkt zit in veel van de bokalen. (Zit dat ook in de replica's? )quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef Fer het volgende:
Zouden er echt mensen deze inbrekers betalen om dan stiekem van de buit te genieten?
Hmja, een jaar of 40 al, minstens.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar komt er volgende week een officiële seizoens review uit op blu-ray
Is dit de eerste keer dat de FOM zoiets doet, kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder al heb gezien
In mijn hoofd speelde de openingstune van Sky voor de muziek in de trailer überhaupt op gang was gekomenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar komt er volgende week een officiële seizoens review uit op blu-ray
Is dit de eerste keer dat de FOM zoiets doet, kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder al heb gezien
what da friq, nooit gewetenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, een jaar of 40 al, minstens.
Met de rechtse heb ik ook een foto van met mezelf ermeequote:
Gerucht gaat al een week dat hij de positie van Peter Brabeck, de huidige voorzitter van de F1, die ziek is, gaat overnemen. Daarnaast zou hij een aantal uitvoerende taken van Ecclestone (de CEO) gaan overnemen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:18 schreef Ferry_76 het volgende:
De geruchten worden sterker dat CVC Bernie weg wil hebben, ten faveure van Paul Walsh:
http://www.managementtoday.co.uk/news/1325672/
als ze dan ook nog uiteindelijk Bentley en Bugatti weer terug laten komen is het gedaan met de F1...quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Geruchten gaan juist eerder dat VW het aandeel in de WEC gaat vergroten met Lamborghini.
Hooguit als motorleverancier in de LMP2. LMP1 pas als Audi (of Porsche) uit de LMP1 vertrekt (naar de F1?)quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Geruchten gaan juist eerder dat VW het aandeel in de WEC gaat vergroten met Lamborghini.
En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Waarom zouden ze ook?quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hooguit als motorleverancier in de LMP2. LMP1 pas als Audi (of Porsche) uit de LMP1 vertrekt (naar de F1?)
Of het zin heeft gaat dus onderzocht worden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Waarom zouden ze ook?
Daar zal Ecclestone blij mee zijn, precies de doelgroep die hij voor ogen heeft..quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
als ze dan ook nog uiteindelijk Bentley en Bugatti weer terug laten komen is het gedaan met de F1...
Aangezien Dennis zijn zin niet heeft gekregen (hij wilde Magnussen) en hij nog steeds geen geld heeft gevonden om de meerderheid van de McLaren aandelen te kopen, zou het best wel eens kunnen zijn dat hij snel weer vertrekt als baas van McLaren.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje een dilemma. Ik vind Honda wel tof, Alonso ben ik ook fan van maar McLaren... blech. En dan vooral Ron Dennis .
Bedankt voor de info, zou mooi zijn .quote:Op donderdag 11 december 2014 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aangezien Dennis zijn zin niet heeft gekregen (hij wilde Magnussen) en hij nog steeds geen geld heeft gevonden om de meerderheid van de McLaren aandelen te kopen, zou het best wel eens kunnen zijn dat hij snel weer vertrekt als baas van McLaren.
Button niks speciaals? Hij is echt wel een goede coureur, zeer constant, goed onder druk, goed met de banden en snel. Weet je nog die knotsgekke race die hij in Canada won paar jaar geleden? Of de eerste overwinning in Hongarije? Hij is niet zo als Vettel, Hamilton of Alonso maar meer een Raikkonen, Rosberg en Webber. Gewoon een constante factor.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voor mij was in 2001 al duidelijk dat Jenson Button niks speciaals was toen hij door Fisichella om de oren werd gereden. Met alle geluk van de wereld kampioen geworden in 2009 omdat hij met afstand de beste auto had en een versleten Barrichello als teamgenoot. Ik had voor Magnussen gekozen. Die jongen heeft tenminste nog een toekomst in de F1.
Dat stapje terug is echt niet erg... heeft Alonso ook gedaan.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voor mij was in 2001 al duidelijk dat Jenson Button niks speciaals was toen hij door Fisichella om de oren werd gereden. Met alle geluk van de wereld kampioen geworden in 2009 omdat hij met afstand de beste auto had en een versleten Barrichello als teamgenoot. Ik had voor Magnussen gekozen. Die jongen heeft tenminste nog een toekomst in de F1.
Dat bedoel ik dus ook, Button is een capabele constante coureur, maar niet van de buitencategorie zoals Alonso, Hamilton en Vettel. Dus waarom zou je Magnussen een jaar in de wachtkamer zetten zodat Button zijn carrière nog met een jaartje kan rekken? Het is inmiddels wel duidelijk dat Button geen wereldtop is en dat ook nooit zal worden, Magnussen heeft zijn hele carrière nog voor zich. Met Alonso in de andere auto kun je dat risico toch makkelijk nemen.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Button niks speciaals? Hij is echt wel een goede coureur, zeer constant, goed onder druk, goed met de banden en snel. Weet je nog die knotsgekke race die hij in Canada won paar jaar geleden? Of de eerste overwinning in Hongarije? Hij is niet zo als Vettel, Hamilton of Alonso maar meer een Raikkonen, Rosberg en Webber. Gewoon een constante factor.
Omdat Button wel beter heeft gepresteerd dan Magnussen net als vorig jaar tov Perez dacht ik. Dus waarom zou je dan een coureur die beter presteert en met meer fans eruit zetten?quote:Op donderdag 11 december 2014 13:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook, Button is een capabele constante coureur, maar niet van de buitencategorie zoals Alonso, Hamilton en Vettel. Dus waarom zou je Magnussen een jaar in de wachtkamer zetten zodat Button zijn carrière nog met een jaartje kan rekken? Het is inmiddels wel duidelijk dat Button geen wereldtop is en dat ook nooit zal worden, Magnussen heeft zijn hele carrière nog voor zich. Met Alonso in de andere auto kun je dat risico toch makkelijk nemen.
Mja, Button reed Magnussen de laatste vier races compleet om zijn oren en zorgde er in zijn uppie voor dat McLaren de strijd in het constructeurskampioenschap met Force India alsnog ruim wist te winnen.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook, Button is een capabele constante coureur, maar niet van de buitencategorie zoals Alonso, Hamilton en Vettel. Dus waarom zou je Magnussen een jaar in de wachtkamer zetten zodat Button zijn carrière nog met een jaartje kan rekken? Het is inmiddels wel duidelijk dat Button geen wereldtop is en dat ook nooit zal worden, Magnussen heeft zijn hele carrière nog voor zich. Met Alonso in de andere auto kun je dat risico toch makkelijk nemen.
F1 zonder Brit kan ook bijna niet dus het verbaast me niet zo dat ze hem hebben behouden, die Magnussen reed ook de pannen van het dak niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat Button wel beter heeft gepresteerd dan Magnussen net als vorig jaar tov Perez dacht ik. Dus waarom zou je dan een coureur die beter presteert en met meer fans eruit zetten?
Lewis Hamilton rijdt ook nog F1.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
F1 zonder Brit kan ook bijna niet dus het verbaast me niet zo dat ze hem hebben behouden, die Magnussen reed ook de pannen van het dak niet.
hoe kon ik die over het hoofd zien.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Lewis Hamilton rijdt ook nog F1.
Ik weet het niet, het feit dat ze zo lang gewacht hebben met die aankondiging is niet in zijn voordeel.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Button zal als Brit ook wel een streepje voor hebben bij McLaren.
Type ideale schoonzoon, qua coureur heb ik dat ook niet kunnen ontdekken al is hij wel van wereldklasse op een opdrogende baan.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Button zal als Brit ook wel een streepje voor hebben bij McLaren. En om voor mij onduidelijke redenen is hij een populaire rijder.
In de media zegt hij altijd dingen die de fans willen horen. Denk dat dit wel een goede zaak voor Vandoorne is.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Button zal als Brit ook wel een streepje voor hebben bij McLaren. En om voor mij onduidelijke redenen is hij een populaire rijder.
Hoezo dat dan? Vandoorne is nu vierde rijder? Ik vind die ideale schoonzoon interviews en persoonlijkheid van Button juist irritant. Doet me denken aan de gladde praatjes van een tweedehandsauto verkoper. Volgens mij zegt hij nooit wat hij echt vindt. En als coureur ontstijgt hij de middelmaat niet. Type Coulthard/Panis. Hij is wel een voorbeeld van iemand die echt alles uit zijn carrière gehaald heeft met het beperkte talent wat hij heeft.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In de media zegt hij altijd dingen die de fans willen horen. Denk dat dit wel een goede zaak voor Vandoorne is.
Als ze echt vertrouwen in Magnussen hadden gehad dan hadden ze hem nu niet op de reservebank geplaatst. Mocht Vandoorne de GP2 titel pakken dan zie ik hem het plekje van Button wel overnemen. Ben het met je eens over Button, maar die praatjes gaan er als zoete koek in bij vele anderen.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Vandoorne is nu vierde rijder? Ik vind die ideale schoonzoon interviews en persoonlijkheid van Button juist irritant. Doet me denken aan de gladde praatjes van een tweedehandsauto verkoper. Volgens mij zegt hij nooit wat hij echt vindt. En als coureur ontstijgt hij de middelmaat niet. Type Coulthard/Panis. Hij is wel een voorbeeld van iemand die echt alles uit zijn carrière gehaald heeft met het beperkte talent wat hij heeft.
twitter:MaxVerstappen3 twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 17:46:06 Since I was a young kid I was racing around with this number.So I thought it is nice to keep that in F1 aswell! #33 http://t.co/flGS253ohV reageer retweet
Totaan 2010 was dit ook voor mij het beeld van Button. Een snelle middenmoter, niets speciaals. Een Couthard, een Webber, een Massa, een Rosberg !! Zijn kampioenschap in 2009 is ook een cadeau natuurlijk, maar zeker niet zo dominant als de W05.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voor mij was in 2001 al duidelijk dat Jenson Button niks speciaals was toen hij door Fisichella om de oren werd gereden. Met alle geluk van de wereld kampioen geworden in 2009 omdat hij met afstand de beste auto had en een versleten Barrichello als teamgenoot. Ik had voor Magnussen gekozen. Die jongen heeft tenminste nog een toekomst in de F1.
Ik zie Michael van der Mark niet staan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)het-jaar-jij-bepaalt
Allemaal even stemmen!
Schande inderdaad. Iemand die een wereldkampioenschap wint op hoog niveau in niet goed genoeg?quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik zie Michael van der Mark niet staan.
Geinig, wist ik niet eens, al sinds ik online races doe race ik ook met nummertje 33 (en hemelsblauwe lakkleuren)quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:58 schreef WEST het volgende:
Max gaat met nr 33 rijdentwitter:MaxVerstappen3 twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 17:46:06 Since I was a young kid I was racing around with this number.So I thought it is nice to keep that in F1 aswell! #33 http://t.co/flGS253ohV reageer retweet
Op zich is dat wel handig voor een team dat een coureur zijn eigen salaris bij elkaar rijdtquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef Fer het volgende:
Misschien heeft hij met het aantal punten meer dan K-Mag al zijn eigen salaris terugverdient.
mooi kleurtje. Ik wist wel dat ergens rond dat nummer zou zijn. maar helemaal zeker weten doe je het pas als het bekend wordt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geinig, wist ik niet eens, al sinds ik online races doe race ik ook met nummertje 33 (en hemelsblauwe lakkleuren)
[ afbeelding ]
VES => V35quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:01 schreef Geralt het volgende:
Ik had 35 genomen, M is de 13de letter en V de 22ste. Samen 35.
kan, maar mooi vind ik dat soort dingen niet. Noem het beestje gewoon bij naam en niet met die achterlijke cijfers er tussen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:14 schreef Meike26 het volgende:
Maar nu kan hij er V3RSTAPP3N van maken
Ja zo werkt het natuurlijk niet. Waarom denk je dat ze überhaupt voor die persoonlijke nummers gekozen hebben?quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:19 schreef WEST het volgende:
[..]
kan, maar mooi vind ik dat soort dingen niet. Noem het beestje gewoon bij naam en niet met die achterlijke cijfers er tussen.
Heb je die grap van zijn moeder? :-)quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:14 schreef Meike26 het volgende:
Maar nu kan hij er V3RSTAPP3N van maken
Dat vind ik ook wel raar, zouden ze moeten verplichtenquote:Op vrijdag 12 december 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja zo werkt het natuurlijk niet. Waarom denk je dat ze überhaupt voor die persoonlijke nummers gekozen hebben?
Trouwens erg slap dat Hamilton niet met 1 gaat rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
heb op Max gestemdquote:Op vrijdag 12 december 2014 19:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)het-jaar-jij-bepaalt
Allemaal even stemmen!
quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag en morgen de Race of the Champions.
Vandaag de Nations Cup van 17.00 tot 20.00 uur
en morgen het individuele kampioenschap, ook van 17.00 tot 20.00 uur
Live op MotorsTV en hieronder een link.Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouw moet om half 5 werken dus komt zeer goed uit
Ik heb op alles behalve schaatsen gestemd. Alleen coach vh jaar. En natuurlijk wel op Max.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan alleen op schaatsers stemmen zowat
Ja foxsports zag ik...quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:16 schreef Fiorano het volgende:
Wordt formuleE nog ergens uitgezonden?
Dat komt door die hele Studio Sport lobby aan juristen lijkt wel. Met oer-Nederlandse kleppen op het hoofd en alleen maar kijkend naar voetbal, schaatsen, zwemmen en wielrennen. Andere sporten bestaan er haast niet. Oké veldrijden dan nog.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik heb op alles behalve schaatsen gestemd. Alleen coach vh jaar. En natuurlijk wel op Max.
Ja ok, maar als je voetballer bent wordt je ook geen sportman/sportploeg van het jaar ondanks dat voetbal wel op studio sport wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat komt door die hele Studio Sport lobby aan juristen lijkt wel. Met oer-Nederlandse kleppen op het hoofd en alleen maar kijkend naar voetbal, schaatsen, zwemmen en wielrennen. Andere sporten bestaan er haast niet. Oké veldrijden dan nog.
Max Verstappen kan in zijn loopbaan nog wel 10 gp's winnen in seizoen, maar sportman van het jaar winnen gaat hem niet lukken. Dan valt half Nederland over de organisatie heen omdat iemand die alleen maar 'rondjes rijdt' geen sportman kan zijn.
HET WOEI HEEL HARD!!!!!!!quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:58 schreef Zorro het volgende:
Och ...
Ik kan ook geen kraan besturen, toch vind ik dat ik wel een punt heb als ik zeg dat die machinist bij dat huwelijksaanzoek in IJsselstein niet echt een topper was.
doet het maar beterquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:58 schreef Zorro het volgende:
Och ...
Ik kan ook geen kraan besturen, toch vind ik dat ik wel een punt heb als ik zeg dat die machinist bij dat huwelijksaanzoek in IJsselstein niet echt een topper was.
Dat zeg ik, dat kan ik niet, maar dat maakt mijn mening niet onjuist.quote:
Nou is iets fysiek besturen of zingen wel een groot verschil om een vergelijking met iets beter doen. Maar de achtergrond van het omvallen van de kraan weet je ook niet of te wel mensen hebben een oordeel snel klaar liggen over iemand.quote:Op zondag 14 december 2014 00:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat kan ik niet, maar dat maakt mijn mening niet onjuist.
idd zeg, mist ergens iets als het niet in een stadion isquote:Op zaterdag 13 december 2014 17:07 schreef JohnB52 het volgende:
Edit: wat een schijtcircuit zeg! Totaal geen sfeer.
Pfffffquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een hoop zurigheid daar in Engeland: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=63454
Maarja, het zou hier niet veel anders geweest zijn ben ik bang...
olympische kampioenen worden automatisch genomineerd. Die hadden we er nogal veel dit jaarquote:Op zaterdag 13 december 2014 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan alleen op schaatsers stemmen zowat
Nouja dit:quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pfffff
Niks meer dan gefrustreerde golfers, die echt een van de saaiste sporten beoefenen.
is natuurlijk ook wel zo. En dan doel ik op de laatste zin.twitter:IanJamesPoulter twitterde op zondag 14-12-2014 om 23:40:34 .@BBCSPOTY has turned into a complete joke. It's such a great shame. Huge congrats to @LewisHamilton, but he had 1 person to beat all year. reageer retweet
Vanaf lot 250 wordt het interessant Alleen iets boven mijn budget voor een kerstcadeautje waarschijnlijkquote:
Dat is die ook heus, maar het is een verstandige jongen die in de pers geen debiele uitspraken doet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:37 schreef RingBewoner het volgende:
Guido heeft verteld binnenkort met hopelijk meer nieuws te komen? Nou, laten we inzetten DTM of Formula E? Las net een persbericht dat hij nog steeds met tevredenheid terugkijkt op afgelopen seizoen maar die jongen is, lijkt mij, toch redelijk gefrustreerd over wat Sauber hem geflikt heeft?
Snap dat niet helemaal, hij kan toch rustig zeggen dat hij gefrustreerd is over de gang van zaken bij en met Sauber? Waarom daarover niet eerlijk zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:08 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is die ook heus, maar het is een verstandige jongen die in de pers geen debiele uitspraken doet.
quote:Hoofdingenieur Pat Fry en hoofdontwerper Nikolas Tombazis vertrekken bij Ferrari, zo laat de Italiaanse renstal dinsdag weten in een statement. Zij zijn slachtoffer geworden van de reorganisatie die Maurizio Arrivabene, die ruim drie weken geleden Marco Mattiacci opvolgde als teambaas bij de Scuderia, heeft doorgevoerd.
Weer een (Financiële) klap voor Sauber dus.quote:Ferrari maakte deze week al eerder bekend dat zij Esteban Gutierrez in dienst hebben genomen als derde rijder voor hun Formule 1 team en de reden lijkt nu bekend te zijn. De sponsoren die Gutierrez al steunde bij Sauber stappen namelijk over naar Ferrari. De Italiaanse renstal heeft een sponsorovereenkomst gesloten met America Movil, het bedrijf van Carlos Slim.
Alsof Ferrari geld te kort komt. Dit jaar maken ze naar verwachting zo'n $500 miljoen winst en hebben sowieso al een budget van ca. $400 miljoen te besteden wat ze al via sponsoring en van de Formule 1 binnen krijgen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Daarom dus Gutierrez naar Ferrari: Geld!
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=63481
[..]
Weer een (Financiële) klap voor Sauber dus.
Fry was anders nog niet zo heel lang werkzaam in Maranelloquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Grote schoonmaak bij Ferrari: http://www.gpupdate.net/n(...)trekken-bij-ferrari/
[..]
Ik geloof sowieso niet dat het technische personeel de blaam treft. Ze hebben zat talent rondlopen daar. Maar met een beroerde organisatie druk je dat talent de kop in. Als je dan nieuw technisch personeel aantrekt maar de organisatie niet recht zet bereik je niks.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Fry was anders nog niet zo heel lang werkzaam in Maranello
Eind 2010 ofzo?
Toch logisch als je die knakker eruit gooit dat t geld ook weg loopt dan...quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Daarom dus Gutierrez naar Ferrari: Geld!
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=63481
[..]
Weer een (Financiële) klap voor Sauber dus.
quote:De 84-jarige Bernie Ecclestone blijft de CEO van de Formula One Group, zo heeft CVC Capital Partners laten weten.
Ecclestone maakt opnieuw deel uit van de raad van bestuur nadat hij elf maanden geleden was teruggetreden omwille van een rechtszaak in Duitsland die draaide rond mogelijke omkoping. Voormalig Ferrari-president Luca di Montezemolo en voormalig topman van Diageo, Paul Walsh, werden allebei tot non-executive director benoemd.
Eerder waren er berichten dat Walsh eventueel de nieuwe voorzitter van de Formule 1 zou worden, maar na een gesprek met Bernie Ecclestone wordt daar van afgezien.
"Het is moeilijk om met twee kapiteins hetzelfde schip te besturen. Ik heb hem gezegd wat ik wou," aldus Bernie Ecclestone.
Gezien de benoeming van Luca di Montezemolo en Paul Walsh ziet het er naar uit dat de macht van Bernie Ecclestone toch enigszins beperkter zal zijn dan voordien.
Mafia is een betere term.... Mijn mond viel al open toen Gary Hartstein in een interview uitlegde hoe hij was ontslagen als F1 dokter, nu dit er nog eens overheen:quote:
Here we go againtwitter:BBCSport twitterde op zaterdag 20-12-2014 om 15:27:59 Formula 1 is considering introducing more powerful, louder but cheaper engines http://t.co/qWWKr7Cr4J #bbcf1 http://t.co/i8UZ5jYEtr reageer retweet
Zijn de nieuwe ontwikkelingskosten daar ook bij gerekend?quote:Op zondag 21 december 2014 13:13 schreef Tarado het volgende:Here we go againtwitter:BBCSport twitterde op zaterdag 20-12-2014 om 15:27:59 Formula 1 is considering introducing more powerful, louder but cheaper engines http://t.co/qWWKr7Cr4J #bbcf1 http://t.co/i8UZ5jYEtr reageer retweet
lekkere bende daarquote:Op zondag 21 december 2014 13:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Mafia is een betere term.... Mijn mond viel al open toen Gary Hartstein in een interview uitlegde hoe hij was ontslagen als F1 dokter, nu dit er nog eens overheen:
https://formerf1doc.wordpress.com/
samenvatting?quote:Op zondag 21 december 2014 14:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
lekkere bende daar
Ik vond het al niets toen ze Todt als president hadden verkozen, en dat gevoel word met de dag erger
Lastig samen te vatten. Hartsteins pleidooi waarom ze hem niet hadden moeten ontslaan als F1-doctor (althans, toch zeker een jaar hadden moeten laten uit werken) bestaat uit tientallen tweets, blogs-posts en conversaties.quote:
Saillant (De dokter die ook Bianchi behandelt) is naar het ziekenhuis gegaan waar Hartstein werkt (In Luik) en heeft geëist dat Hartstein daar ontslagen wordt, vanwege de inhoud van zijn blog.quote:
Of je kijkt deze:quote:Op zondag 21 december 2014 17:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Lastig samen te vatten. Hartsteins pleidooi waarom ze hem niet hadden moeten ontslaan als F1-doctor (althans, toch zeker een jaar hadden moeten laten uit werken) bestaat uit tientallen tweets, blogs-posts en conversaties.
Zeker het lezen waard op een zondagmiddag/avond.
Ik heb meerdere artikels vandaag gelezen over Hartstein nav jouw link. Ik had het over een ander artikel (oa. van TheJudge13 z'n blog) en het hele verhaalquote:
bedanktquote:
Hmja inderdaad, zie Maldonado. Die heeft jaren in andere klasses rondgereden, maar het is nog steeds niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:27 schreef twiFight het volgende:
Nou, die zure Villeneuve mag van mij uberhaupt zijn mond houden over F1.
Maar wat betreft de coureurs: wat je wilt is dat de beste ~20 coureurs van de wereld in die auto zitten. De waarheid is heel anders. Door sponsordeals kan iemand die eigenlijk nog niets heeft laten zien in de F1 terecht komen en ondanks dat Max vast wel kan rijden denk ik toch dat het 50% pure marketing is om hem in die auto te zetten. Helaas is dat hoe de F1 is tegenwoordig. Daar ga je met een minimum leeftijd en andere eisen ook niets aan veranderen.
Die was toch al weg als dokter ten tijde van Schumacher zn ongeluk of vergis ik me nu?quote:Op zondag 21 december 2014 17:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Saillant (De dokter die ook Bianchi behandelt) is naar het ziekenhuis gegaan waar Hartstein werkt (In Luik) en heeft geëist dat Hartstein daar ontslagen wordt, vanwege de inhoud van zijn blog.
Hartstein heeft daar dingen geschreven over Schumacher, echter alleen speculatief, bovendien is Schumacher geen patient van Hartstein.
Nog niets heeft laten zien? Dat kereltje heeft al 10 jaar raceervaring onder zn belt en heeft alles maar dan ook alles wat er te winnen valt in de karts gewonnen met absurde cijfers qua aantal overwinningen en races. Tevens heeft hij 2 stappen overgeslagen door direct in de F3 te starten voor zn eerste jaar in de autosport en als hij in het begin van het seizoen wat minder mechanische pech had gehad dan had hij vol voor de titel kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:27 schreef twiFight het volgende:
Door sponsordeals kan iemand die eigenlijk nog niets heeft laten zien in de F1 terecht komen en ondanks dat Max vast wel kan rijden denk ik toch dat het 50% pure marketing is om hem in die auto te zetten.
het zijn dan ook half-zustersquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:00 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ze nog nooit gezien maar dit is de moeder en zusjes van Lewis....
Ergens ook familie van Michael Jackson volgens mij
Of ik fan ben zal geheel van zijn karakterontwikkeling afhangen de komende jaren. Maar maak je niet druk, ik zal vanaf race #1 in 2015 voor 'm juichen hoor Puur omdat het een Nederlander is. Maar fan worden, dat zal hij moeten verdienen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:38 schreef Geralt het volgende:
Ow ik dacht dat je het over Max had.
Over 3 jaar ben jij ook fan van hem. Wedden voor een kratje bier?
Dat komt anders wel door de prestaties van Max in de F3 en op de vrijdagen in de F1, dus Max is er wel degelijk schuldig aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:34 schreef twiFight het volgende:
Dat gezegd hebbende ben ik Max nu al kotsbeu. Niet door Max zelf, maar door de verafgoding van de fans. Steve Jobs is er niets bij.
Dus toch Michael misschien?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het zijn dan ook half-zusters
In de basis wel, maar dat betekend niet dat er geen uitzonderingen kunnen zijn Of dat bij Max ook het geval is weten over een half jaartjequote:Op dinsdag 23 december 2014 09:03 schreef Jigzoz het volgende:
Villeneuve blijft kritisch op Formule 1-debuut Verstappen
Ik mag het vast niet zeggen, maar eigenlijk ben ik het grotendeels wel eens met Villeneuve...
Nou ja, hij heeft wel gelijk dat de F1 geen plek is voor jonge coureurs om racen te leren. Daar geef ik hem helemaal gelijk in. Sommige coureurs komen ook te jong/onervaren de F1 in, maar die zie je dan meestal na een jaar niet meer terug (of bij een lager team). De echte talenten (Alonso, Vettel, Hamilton) zullen alleen maar sneller worden en hebben de race-ervaring niet nodig (of hebben het al).quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
Gezeik over leeftijd en volwassenheid en wat dan ook in onzin. Talent telt en als hij het fysiek aan kan ik er geen enkele reden om naar zijn leeftijd te kijken.
Wie zegt dat hij racen moet leren? En die F1 bakken van tegenwoordig zijn zo makkelijk te rijden dat naar de GP2 gaan helemaal geen zin heeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel gelijk dat de F1 geen plek is voor jonge coureurs om racen te leren. Daar geef ik hem helemaal gelijk in.
Wat een onzin. Juist door de mindere downforce en grotere torque zijn ze moeilijker te rijden dan de auto's van vorig jaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij racen moet leren? En die F1 bakken van tegenwoordig zijn zo makkelijk te rijden dat naar de GP2 gaan helemaal geen zin heeft.
Hé, maar wat vind jij van dit voorstel: er is een F3 een F2 en een F1 en de promoties/degradaties gaan een beetje zoals bij voetbal.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Juist door de mindere downforce en grotere torque zijn ze moeilijker te rijden dan de auto's van vorig jaar.
Nee hoor dat dacht iedereen van te voren. Maar niets is minder waar, vraag het Andre Lotterer maar. Minder vermogen en minder downforce maakt het juist makkelijker.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Juist door de mindere downforce en grotere torque zijn ze moeilijker te rijden dan de auto's van vorig jaar.
Veel te beperkend. Er zijn veel meer klassen dan alleen deze, die F1 waardige coureurs zouden kunnen opleveren, zoals de FR 3.5, IndyCar, etc.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, maar wat vind jij van dit voorstel: er is een F3 een F2 en een F1 en de promoties/degradaties gaan een beetje zoals bij voetbal.
Details over het hoe en wat even buiten beschouwing gelaten, maar puur het idee.
Hmja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Veel te beperkend. Er zijn veel meer klassen dan alleen deze, die F1 waardige coureurs zouden kunnen opleveren, zoals de FR 3.5, IndyCar, etc.
Wel ben ik voor een bepaalde prestatiedrempel, waardoor pay-drivers die niets presteren in lagere klassen niet in de F1 kunnen komen door alleen maar 300 km te rijden.
Hij vergeleek de Caterham F1 met de Audi in de WEC. Niet echt hetzelfde als de auto's van vorig jaar. Daarbij heeft hij niet gezegd dat het makkelijker is en ook niet dat ze minder vermogen hebben, alleen dat ze langzamer de bochten door gaan in vergelijking met de Audi.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor dat dacht iedereen van te voren. Maar niets is minder waar, vraag het Andre Lotterer maar. Minder vermogen en minder downforce maakt het juist makkelijker.
Oh en de banden zijn natuurlijk nog steeds absoluut stront.
Maar dat hij liever in die Audi rijdt dan een F1 wagen zegt wat mij betreft alles.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij vergeleek de Caterham F1 met de Audi in de WEC. Niet echt hetzelfde als de auto's van vorig jaar. Daarbij heeft hij niet gezegd dat het makkelijker is en ook niet dat ze minder vermogen hebben, alleen dat ze langzamer de bochten door gaan in vergelijking met de Audi.
http://www.motorsport.com./f1/news/ferrari-to-launch-car-in-late-januaryquote:Project 666, from Ferrari is slated to be released in late January.
Ferrari will launch its 2015 car on the internet in late January.
The fabled Italian team's new boss Maurizio Arrivabene confirmed to reporters earlier this week that the new project, codenamed 666, has passed all of its mandatory FIA crash tests.
It looks set to be debuted on schedule at the first official winter test at Jerez on February 1.
Before that, Arrivabene told Italy's Omnicorse, "It will be shown on the web at the end of January. The date is not yet specified.
"The reason is very simple," he explained. "The engineers have told me that, to prepare for a presentation as in the past years, it takes three days.
"That is too much in a phase that I prefer work is dedicated to the development of the car," Arrivabene added.
Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Best grappig, een nieuwe teambaas wiens naam 'komt goed' betekend. Zouden ze hem daarom hebben aangenomen..?
Ik heb het nu niet perse over Max, naar genoeg (jonge) coureurs die prima kunnen rijden maar (nog) niet kunnen racen. Zie bijvoorbeeld Grosjean in zijn eerste jaar. Het racen zelf is natuurlijk een groot deel ervaring en de een is er uit zichzelf een stuk beter in dan de anderquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij racen moet leren? En die F1 bakken van tegenwoordig zijn zo makkelijk te rijden dat naar de GP2 gaan helemaal geen zin heeft.
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...quote:Op woensdag 24 december 2014 18:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb het nu niet perse over Max, naar genoeg (jonge) coureurs die prima kunnen rijden maar (nog) niet kunnen racen. Zie bijvoorbeeld Grosjean in zijn eerste jaar. Het racen zelf is natuurlijk een groot deel ervaring en de een is er uit zichzelf een stuk beter in dan de ander
Je kan niet het ene jaar in de F1 rijden waarbij je de auto bouwt en dan degraderen naar een standaard race klasse waarbij de auto wordt gebouwd of andersom.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, maar wat vind jij van dit voorstel: er is een F3 een F2 en een F1 en de promoties/degradaties gaan een beetje zoals bij voetbal.
Details over het hoe en wat even buiten beschouwing gelaten, maar puur het idee.
Dat is ook weer waar Kan je nagaan als hij niet de normale weg hadden bewandeldquote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...
Nou, dit dus:quote:Op donderdag 25 december 2014 06:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Kan je nagaan als hij niet de normale weg hadden bewandeld
Heeft niets met zijn racekwaliteiten te maken maar eerder met het mentale aspect. Daarvoor is hij bij een psycholoog geweest en dat heeft hem erg geholpen.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...
!!!!quote:“Michael Schumacher kan nog steeds niet praten maar herkent zijn familie”
28 december 2014 — De revalidatie van Michael Schumacher gaat traag. Een jaar na zijn ski-ongeluk kan de Duitser blijkbaar nog steeds niet praten.
image
Morgen is het een jaar geleden dat Michael Schumacher een zwaar ski-ongeluk had in het Franse ski-oord Méribel. De Duitser lag lange tijd in een coma en vocht wekenlang voor zijn leven.
Ondertussen is de Duitse F1-legende overgebracht naar zijn huis, waar hij nog steeds bezig is met een zware revalidatie. Dat die revalidatie erg traag en moeilijk verloopt blijkt uit een interview dat Philippe Streiff gaf aan Le Parisien.
“Michael Schumacher begint zijn familieleden te herkennen maar hij kan nog steeds niet praten en heeft ook grote problemen met zijn geheugen,” dat zegt Philippe Streiff, een voormalig Frans F1-piloot in een interview met Le Parisien.
Philippe Streiff zit zelf in een rolstoel nadat hij tijdens een testrit in 1989 crashte met een F1-bolide. Streiff is naar eigen zeggen een goede vriend van Gérard Saillant, de arts die Michael Schumacher begeleidt tijdens zijn revalidatie. Het is ook van Gérard Saillant dat Streiff zijn informatie over de toestand van Michael Schumacher heeft.
“Dokter Saillant heeft ook mij na mijn ongeval behandeld. Hij is nadien steeds een vriend gebleven”, zegt Streiff tijdens het interview. “Momenteel gaat het beter met Schumacher maar de gevolgen van zijn ski-ongeval blijven duidelijk zichtbaar. Hij kan nog altijd niet praten en communiceert momenteel met zijn ogen. Wel is het zo dat hij beetje bij beetje zijn vrouw en kinderen begint te herkennen. Hij heeft echter nog steeds grote problemen met zijn geheugen. Ook zijn mobiliteit is nog steeds zeer beperkt.”
Zo zou Schumacher de nodige moeilijkheden ondervinden om uit zijn bed te geraken en in zijn rolstoel te gaan zitten.
“Het lichaam van Schumacher moet opnieuw gewoon worden aan een zittende houding. Het duurde bij mezelf meer dan een jaar,” aldus Streiff.
Streiff koestert echter wel de hoop dat Schumacher fysiek en mentaal terug grotendeels de oude kan worden.
“Voor het geheugen kan dat zeker en vast. Ikzelf ontwaakte na anderhalve maand uit mijn coma en ik herinnerde mij niks meer over het ongeval. Ik vroeg aan de verpleegster of ik aan de GP van Brazilië kon deelnemen,” zegt Streiff. Die race zou enkele dagen na zijn ongeval plaatsvinden, maar ondertussen had hij dus anderhalve maand in een coma gelegen. “Plots zag ik echter dat ik wakker was geworden op de dag dat de GP van San Marino plaatsvond. Ik zag op tv iemand anders in mijn wagen zitten.”
Streiff spreekt uit eigen ervaring en erkent dat het belangrijk is voor Schumacher dat hij zich te midden van zijn familie bevindt. Dat kan volgens Streiff het herstel bespoedigen.
“In een ziekenhuis zijn er immers allemaal vreemde mensen rondom je en dan is het niet eenvoudig om mentaal opnieuw de oude te worden,” aldus Streiff. “Schumacher bevindt zich nu ook bij zijn familie en dat kan zijn herstel alleen maar ten goede komen. Het is echter voor iedereen verschillend en dat besef ik maar al te goed.”
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaatquote:Op zondag 28 december 2014 18:28 schreef franklop het volgende:
Zou fijn zijn als zoiets als een feit door familie gemeld wordt. Nu is het toch weer van horen zeggen
Al snap ik best dat ze dat niet gaan doen
Hm. Ik had eigenlijk erger verwacht.quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Het gaat weer beter, dat is het belangrijkste...quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?quote:
Is volgens mij hetzelfde bericht als van een paar maanden terug.quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Dat gemiep over zijn blog was dan ook een afleidingsmaneouvre voor waarom ze echt van Gary afwilden. Het is helaas nog een en al ouwe lullen politiek in de FIA.quote:Op zondag 28 december 2014 19:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?
Volgens mij komt het daar wel op neer ja. Smeerlapquote:Op zondag 28 december 2014 19:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?
Wanneer halen ze de stekker er uit om die man uit zijn lijden te verlossen, voor zover hij lijden kan.twitter:bgarloff twitterde op zondag 28-12-2014 om 21:47:54 Hmm, today people around Michael #Schumacher were unfortunately very eager to deny reports that he starts to recognize his family. 😢 reageer retweet
quote:Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals
Britse documentaire (BBC 4, 2014) van Matthew Whiteman over de rivaliteit tussen formule 1-coureurs James Hunt en Niki Lauda tijdens het wereldkampioenschap van 1976
(2013, GBR)
In 1976 strijden de Oostenrijker Niki Lauda en de Brit James Hunt om de wereldtitel Formule 1. Hunt is de roekeloze rebel, Lauda de berekende en stoïcijnse racemachine. Tot Lauda een vreselijk ongeval heeft op de Nürburgring, waar hij zware brandwonden aan het gezicht oploopt. Tot ieders verbazing kruipt Lauda zes weken later opnieuw achter het stuur van zijn bolide.
RTL7 heeft er ook aandacht aan besteed geloof ik.quote:
Ja, heel mooi!quote:
Een Aziatische geboren in het Westen. Zo vreemd is dat niet meer hoor.quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Vette auto. Is die van hemzelf?
Tevens vind ik dat dat vrouwtje een rare voornaam heeft. Althans in combinatie met haar achternaam.
En hetzelfde
Ow ik dacht dat ze in Aziatië geboren wasquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Een Aziatische geboren in het Westen. Zo vreemd is dat niet meer hoor.
Argentijns-Japans staat in het bronbericht.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat ze in Aziatië geboren was
Mooi item. Ik had alleen wel graag meer auto actie willen zien en minder geklets.quote:
Nu is het Jessica Button, stuk minder apartquote:Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Vette auto. Is die van hemzelf?
Tevens vind ik dat dat vrouwtje een rare voornaam heeft. Althans in combinatie met haar achternaam.
En hetzelfde
dat hangt zuiver van de burgerlijke stand af van het land waar ze voor de wet gehuwd zijn. In België bv. is het niet gebruikelijke dat de vrouw de naam van de man aanneemt. Al wordt er dan wel op officiële documenten alsnog Kees en Mien Kachel-Ketel geschreven met de achternaam van de man als eerstequote:Op donderdag 1 januari 2015 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nu is het Jessica Button, stuk minder apart
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:19 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/117259
Oeps, foutje...
Dat foutje werd al eerder genoend, alleen toen was de FIA van mening dat iedereen voor 28 februari moest homologeren. Blijkbaar konden ze dat juridisch niet hardmaken. Alleen Honda moet wel voor die datum omdat die nog geen gehomologeerde motor heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.
Maar ik zal wel een alu-hoedje op hebben en dat zal er niets mee te maken hebben
Kosten voor de verdere ontwikkeling zullen nwaarschijnlijk niet veel anders zijn, omdat ze niet MEER mogen aanpassen. Ze hebben er alleen meer tijd voor.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dan zit de F1 nu dus opgescheept met een ongekend dure motor die minder tof klinkt en ook nog eens extreem veel geld gaat kosten in de verdere ontwikkeling.
Lekker bezig.
Als ze langer mogen ontwikkelen, dan gaan ze toch verder ontwikkelen en wordt het dus sowieso veel duurder, of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kosten voor de verdere ontwikkeling zullen nwaarschijnlijk niet veel anders zijn, omdat ze niet MEER mogen aanpassen. Ze hebben er alleen meer tijd voor.
Ach die kosten maken ze dan wel ergens anders. Maakt niet veel uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dan zit de F1 nu dus opgescheept met een ongekend dure motor die minder tof klinkt en ook nog eens extreem veel geld gaat kosten in de verdere ontwikkeling.
Lekker bezig.
Je bent niet de enige: https://www.rtlgp-magazin(...)eeze-versoepelt.htmlquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.
Maar ik zal wel een alu-hoedje op hebben en dat zal er niets mee te maken hebben
quote:Gezien die nogal slappe verklaring - en omdat in de Formule 1 vaak niets is wat het lijkt - vermoeden wij dat het gat in de regels "spontaan" is gevonden tijdens de felle discussies tussen de teams, de fabrikanten en Bernie Ecclestone, die al had gedreigd Mercedes desnoods de Formule 1 uit te jagen door in 2016 een compleet nieuw motorreglement te introduceren. Door deze loophole hoeft Mercedes nu formeel niet te buigen en bovendien lijkt het in de ontwikkelingsstrijd voorlopig de sterkste (lees: rijkste) partij, zeker zolang Honda zich er nog niet in mag mengen. De deal met de Japanners zal overigens ook betrekkelijk eenvoudig geweest zijn: zij mochten simpelweg kiezen tussen slechts een jaartje niet tijdens het seizoen doorontwikkelen of tot eind 2020.
Dat jaar achterstand hebben ze sowieso, omdat ze pas dit jaar meedoen. En de anderen beginnen met de motor van vorig jaar en mogen de nieuwe pas inzetten nadat deze is gehomologeerd. Het kan dus zelfs zo zijn dat dat pas halverwege het seizoen is of nog later. Honda zou dus hiervan kunnen profiteren als ze hun werk goed gedaan hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:31 schreef Geralt het volgende:
Wel nadelig voor Honda lijkt me. Ze stappen een jaar later in en hebben dus geen ervaring in het echt zegmaar. En dan mag de rest wel doorontwikkelen voor homologatie, maar Honda niet. Omdat ze zogenaamd een jaar voorsprong hebben qua ontwikkelen?!
Imo hebben ze juist een jaar achterstand. Op een computer kan je het nog zo mooi ontwikkelen en testen en weet ik het wat, maar het echte testen begint pas als die motor achter in de auto ligt en er worden kilometers gemaakt. Alle motoren hebben een heel seizoen kilometers gemaakt. Honda heeft een paar rondjes getest. Ik vind dat erg krom. Zal wel weer aan mij liggen.
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat jaar achterstand hebben ze sowieso, omdat ze pas dit jaar meedoen. En de anderen beginnen met de motor van vorig jaar en mogen de nieuwe pas inzetten nadat deze is gehomologeerd. Het kan dus zelfs zo zijn dat dat pas halverwege het seizoen is of nog later. Honda zou dus hiervan kunnen profiteren als ze hun werk goed gedaan hebben.
Dat nadeel hebben ze sowieso al. Heeft niets te maken met de nieuwe regels. Ze zouden er nu van kunnen profiteren dat de anderen aan het begin van het seizoen geen betere motor willen inzetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.
Ik vind dat een nadeel.
Om met jou te spreken:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.
Ik vind dat een nadeel.
GVD ZO HEB IK NOG NOOIT OVER EEN ANDERE KUT-NATIONALITEIT GELULD. LEG ME VERDOMME GEEN WOORDEN IN M'N BAKKES __!!!!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Om met jou te spreken:
Hadden die spleetogen maar niet een jaar te laat moeten instappen. Eigen schuld dikke bult
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |