Hmja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Veel te beperkend. Er zijn veel meer klassen dan alleen deze, die F1 waardige coureurs zouden kunnen opleveren, zoals de FR 3.5, IndyCar, etc.
Wel ben ik voor een bepaalde prestatiedrempel, waardoor pay-drivers die niets presteren in lagere klassen niet in de F1 kunnen komen door alleen maar 300 km te rijden.
Hij vergeleek de Caterham F1 met de Audi in de WEC. Niet echt hetzelfde als de auto's van vorig jaar. Daarbij heeft hij niet gezegd dat het makkelijker is en ook niet dat ze minder vermogen hebben, alleen dat ze langzamer de bochten door gaan in vergelijking met de Audi.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor dat dacht iedereen van te voren. Maar niets is minder waar, vraag het Andre Lotterer maar. Minder vermogen en minder downforce maakt het juist makkelijker.
Oh en de banden zijn natuurlijk nog steeds absoluut stront.
Maar dat hij liever in die Audi rijdt dan een F1 wagen zegt wat mij betreft alles.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij vergeleek de Caterham F1 met de Audi in de WEC. Niet echt hetzelfde als de auto's van vorig jaar. Daarbij heeft hij niet gezegd dat het makkelijker is en ook niet dat ze minder vermogen hebben, alleen dat ze langzamer de bochten door gaan in vergelijking met de Audi.
http://www.motorsport.com./f1/news/ferrari-to-launch-car-in-late-januaryquote:Project 666, from Ferrari is slated to be released in late January.
Ferrari will launch its 2015 car on the internet in late January.
The fabled Italian team's new boss Maurizio Arrivabene confirmed to reporters earlier this week that the new project, codenamed 666, has passed all of its mandatory FIA crash tests.
It looks set to be debuted on schedule at the first official winter test at Jerez on February 1.
Before that, Arrivabene told Italy's Omnicorse, "It will be shown on the web at the end of January. The date is not yet specified.
"The reason is very simple," he explained. "The engineers have told me that, to prepare for a presentation as in the past years, it takes three days.
"That is too much in a phase that I prefer work is dedicated to the development of the car," Arrivabene added.
Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Best grappig, een nieuwe teambaas wiens naam 'komt goed' betekend. Zouden ze hem daarom hebben aangenomen..?
Ik heb het nu niet perse over Max, naar genoeg (jonge) coureurs die prima kunnen rijden maar (nog) niet kunnen racen. Zie bijvoorbeeld Grosjean in zijn eerste jaar. Het racen zelf is natuurlijk een groot deel ervaring en de een is er uit zichzelf een stuk beter in dan de anderquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij racen moet leren? En die F1 bakken van tegenwoordig zijn zo makkelijk te rijden dat naar de GP2 gaan helemaal geen zin heeft.
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...quote:Op woensdag 24 december 2014 18:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb het nu niet perse over Max, naar genoeg (jonge) coureurs die prima kunnen rijden maar (nog) niet kunnen racen. Zie bijvoorbeeld Grosjean in zijn eerste jaar. Het racen zelf is natuurlijk een groot deel ervaring en de een is er uit zichzelf een stuk beter in dan de ander
Je kan niet het ene jaar in de F1 rijden waarbij je de auto bouwt en dan degraderen naar een standaard race klasse waarbij de auto wordt gebouwd of andersom.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, maar wat vind jij van dit voorstel: er is een F3 een F2 en een F1 en de promoties/degradaties gaan een beetje zoals bij voetbal.
Details over het hoe en wat even buiten beschouwing gelaten, maar puur het idee.
Dat is ook weer waarquote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...
Nou, dit dus:quote:Op donderdag 25 december 2014 06:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Kan je nagaan als hij niet de normale weg hadden bewandeld
Heeft niets met zijn racekwaliteiten te maken maar eerder met het mentale aspect. Daarvoor is hij bij een psycholoog geweest en dat heeft hem erg geholpen.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar Grosjean heeft wel gewoon de normale weg bewandeld inclusief GP2. Om nou te zeggen dat dat zoveel hielp...
quote:“Michael Schumacher kan nog steeds niet praten maar herkent zijn familie”
28 december 2014 — De revalidatie van Michael Schumacher gaat traag. Een jaar na zijn ski-ongeluk kan de Duitser blijkbaar nog steeds niet praten.
image
Morgen is het een jaar geleden dat Michael Schumacher een zwaar ski-ongeluk had in het Franse ski-oord Méribel. De Duitser lag lange tijd in een coma en vocht wekenlang voor zijn leven.
Ondertussen is de Duitse F1-legende overgebracht naar zijn huis, waar hij nog steeds bezig is met een zware revalidatie. Dat die revalidatie erg traag en moeilijk verloopt blijkt uit een interview dat Philippe Streiff gaf aan Le Parisien.
“Michael Schumacher begint zijn familieleden te herkennen maar hij kan nog steeds niet praten en heeft ook grote problemen met zijn geheugen,” dat zegt Philippe Streiff, een voormalig Frans F1-piloot in een interview met Le Parisien.
Philippe Streiff zit zelf in een rolstoel nadat hij tijdens een testrit in 1989 crashte met een F1-bolide. Streiff is naar eigen zeggen een goede vriend van Gérard Saillant, de arts die Michael Schumacher begeleidt tijdens zijn revalidatie. Het is ook van Gérard Saillant dat Streiff zijn informatie over de toestand van Michael Schumacher heeft.
“Dokter Saillant heeft ook mij na mijn ongeval behandeld. Hij is nadien steeds een vriend gebleven”, zegt Streiff tijdens het interview. “Momenteel gaat het beter met Schumacher maar de gevolgen van zijn ski-ongeval blijven duidelijk zichtbaar. Hij kan nog altijd niet praten en communiceert momenteel met zijn ogen. Wel is het zo dat hij beetje bij beetje zijn vrouw en kinderen begint te herkennen. Hij heeft echter nog steeds grote problemen met zijn geheugen. Ook zijn mobiliteit is nog steeds zeer beperkt.”
Zo zou Schumacher de nodige moeilijkheden ondervinden om uit zijn bed te geraken en in zijn rolstoel te gaan zitten.
“Het lichaam van Schumacher moet opnieuw gewoon worden aan een zittende houding. Het duurde bij mezelf meer dan een jaar,” aldus Streiff.
Streiff koestert echter wel de hoop dat Schumacher fysiek en mentaal terug grotendeels de oude kan worden.
“Voor het geheugen kan dat zeker en vast. Ikzelf ontwaakte na anderhalve maand uit mijn coma en ik herinnerde mij niks meer over het ongeval. Ik vroeg aan de verpleegster of ik aan de GP van Brazilië kon deelnemen,” zegt Streiff. Die race zou enkele dagen na zijn ongeval plaatsvinden, maar ondertussen had hij dus anderhalve maand in een coma gelegen. “Plots zag ik echter dat ik wakker was geworden op de dag dat de GP van San Marino plaatsvond. Ik zag op tv iemand anders in mijn wagen zitten.”
Streiff spreekt uit eigen ervaring en erkent dat het belangrijk is voor Schumacher dat hij zich te midden van zijn familie bevindt. Dat kan volgens Streiff het herstel bespoedigen.
“In een ziekenhuis zijn er immers allemaal vreemde mensen rondom je en dan is het niet eenvoudig om mentaal opnieuw de oude te worden,” aldus Streiff. “Schumacher bevindt zich nu ook bij zijn familie en dat kan zijn herstel alleen maar ten goede komen. Het is echter voor iedereen verschillend en dat besef ik maar al te goed.”
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaatquote:Op zondag 28 december 2014 18:28 schreef franklop het volgende:
Zou fijn zijn als zoiets als een feit door familie gemeld wordt. Nu is het toch weer van horen zeggen
Al snap ik best dat ze dat niet gaan doen
Hm. Ik had eigenlijk erger verwacht.quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Het gaat weer beter, dat is het belangrijkste...quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?quote:
Is volgens mij hetzelfde bericht als van een paar maanden terug.quote:Op zondag 28 december 2014 18:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is het eerste bericht sinds lange tijd. Overduidelijk is dat het verre van goed met die beste man gaat
Dat gemiep over zijn blog was dan ook een afleidingsmaneouvre voor waarom ze echt van Gary afwilden. Het is helaas nog een en al ouwe lullen politiek in de FIA.quote:Op zondag 28 december 2014 19:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?
Volgens mij komt het daar wel op neer ja. Smeerlapquote:Op zondag 28 december 2014 19:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus Saillant lekt zelf vertrouwelijke medische informatie naar Streiff, maar gaat bij het ziekenhuis van Hartstein klagen als deze wat speculeert op zijn blog..?
Wanneer halen ze de stekker er uit om die man uit zijn lijden te verlossen, voor zover hij lijden kan.twitter:bgarloff twitterde op zondag 28-12-2014 om 21:47:54Hmm, today people around Michael #Schumacher were unfortunately very eager to deny reports that he starts to recognize his family. 😢 reageer retweet
quote:Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals
Britse documentaire (BBC 4, 2014) van Matthew Whiteman over de rivaliteit tussen formule 1-coureurs James Hunt en Niki Lauda tijdens het wereldkampioenschap van 1976
(2013, GBR)
In 1976 strijden de Oostenrijker Niki Lauda en de Brit James Hunt om de wereldtitel Formule 1. Hunt is de roekeloze rebel, Lauda de berekende en stoïcijnse racemachine. Tot Lauda een vreselijk ongeval heeft op de Nürburgring, waar hij zware brandwonden aan het gezicht oploopt. Tot ieders verbazing kruipt Lauda zes weken later opnieuw achter het stuur van zijn bolide.
RTL7 heeft er ook aandacht aan besteed geloof ik.quote:
Een Aziatische geboren in het Westen. Zo vreemd is dat niet meer hoor.quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Vette auto. Is die van hemzelf?
Tevens vind ik dat dat vrouwtje een rare voornaam heeft. Althans in combinatie met haar achternaam.
En hetzelfde
Ow ik dacht dat ze in Aziatië geboren wasquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Een Aziatische geboren in het Westen. Zo vreemd is dat niet meer hoor.
Argentijns-Japans staat in het bronbericht.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat ze in Aziatië geboren was
Mooi item. Ik had alleen wel graag meer auto actie willen zien en minder geklets.quote:
Nu is het Jessica Button, stuk minder apartquote:Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Vette auto. Is die van hemzelf?
Tevens vind ik dat dat vrouwtje een rare voornaam heeft. Althans in combinatie met haar achternaam.
En hetzelfde
dat hangt zuiver van de burgerlijke stand af van het land waar ze voor de wet gehuwd zijn. In België bv. is het niet gebruikelijke dat de vrouw de naam van de man aanneemt. Al wordt er dan wel op officiële documenten alsnog Kees en Mien Kachel-Ketel geschreven met de achternaam van de man als eerstequote:Op donderdag 1 januari 2015 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nu is het Jessica Button, stuk minder apart
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:19 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/117259
Oeps, foutje...
Dat foutje werd al eerder genoend, alleen toen was de FIA van mening dat iedereen voor 28 februari moest homologeren. Blijkbaar konden ze dat juridisch niet hardmaken. Alleen Honda moet wel voor die datum omdat die nog geen gehomologeerde motor heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.
Maar ik zal wel een alu-hoedje op hebben en dat zal er niets mee te maken hebben
Kosten voor de verdere ontwikkeling zullen nwaarschijnlijk niet veel anders zijn, omdat ze niet MEER mogen aanpassen. Ze hebben er alleen meer tijd voor.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dan zit de F1 nu dus opgescheept met een ongekend dure motor die minder tof klinkt en ook nog eens extreem veel geld gaat kosten in de verdere ontwikkeling.
Lekker bezig.
Als ze langer mogen ontwikkelen, dan gaan ze toch verder ontwikkelen en wordt het dus sowieso veel duurder, of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kosten voor de verdere ontwikkeling zullen nwaarschijnlijk niet veel anders zijn, omdat ze niet MEER mogen aanpassen. Ze hebben er alleen meer tijd voor.
Ach die kosten maken ze dan wel ergens anders. Maakt niet veel uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dan zit de F1 nu dus opgescheept met een ongekend dure motor die minder tof klinkt en ook nog eens extreem veel geld gaat kosten in de verdere ontwikkeling.
Lekker bezig.
Je bent niet de enige: https://www.rtlgp-magazin(...)eeze-versoepelt.htmlquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht was bij het lezen van dat artikel is dat er gedreigd werd met het terug trekken van Renault komend jaar als de FIA de regels niet wat ging versoepelen ivm de engine-freeze. Ipv het zo publiekelijk te maken, heeft de FIA het op een akkoordje gegooid met de fabrikanten en schuiven ze het gewoon op een foutje in de reglementen.
Maar ik zal wel een alu-hoedje op hebben en dat zal er niets mee te maken hebben
quote:Gezien die nogal slappe verklaring - en omdat in de Formule 1 vaak niets is wat het lijkt - vermoeden wij dat het gat in de regels "spontaan" is gevonden tijdens de felle discussies tussen de teams, de fabrikanten en Bernie Ecclestone, die al had gedreigd Mercedes desnoods de Formule 1 uit te jagen door in 2016 een compleet nieuw motorreglement te introduceren. Door deze loophole hoeft Mercedes nu formeel niet te buigen en bovendien lijkt het in de ontwikkelingsstrijd voorlopig de sterkste (lees: rijkste) partij, zeker zolang Honda zich er nog niet in mag mengen. De deal met de Japanners zal overigens ook betrekkelijk eenvoudig geweest zijn: zij mochten simpelweg kiezen tussen slechts een jaartje niet tijdens het seizoen doorontwikkelen of tot eind 2020.
Dat jaar achterstand hebben ze sowieso, omdat ze pas dit jaar meedoen. En de anderen beginnen met de motor van vorig jaar en mogen de nieuwe pas inzetten nadat deze is gehomologeerd. Het kan dus zelfs zo zijn dat dat pas halverwege het seizoen is of nog later. Honda zou dus hiervan kunnen profiteren als ze hun werk goed gedaan hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:31 schreef Geralt het volgende:
Wel nadelig voor Honda lijkt me. Ze stappen een jaar later in en hebben dus geen ervaring in het echt zegmaar. En dan mag de rest wel doorontwikkelen voor homologatie, maar Honda niet. Omdat ze zogenaamd een jaar voorsprong hebben qua ontwikkelen?!
Imo hebben ze juist een jaar achterstand. Op een computer kan je het nog zo mooi ontwikkelen en testen en weet ik het wat, maar het echte testen begint pas als die motor achter in de auto ligt en er worden kilometers gemaakt. Alle motoren hebben een heel seizoen kilometers gemaakt. Honda heeft een paar rondjes getest. Ik vind dat erg krom. Zal wel weer aan mij liggen.
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat jaar achterstand hebben ze sowieso, omdat ze pas dit jaar meedoen. En de anderen beginnen met de motor van vorig jaar en mogen de nieuwe pas inzetten nadat deze is gehomologeerd. Het kan dus zelfs zo zijn dat dat pas halverwege het seizoen is of nog later. Honda zou dus hiervan kunnen profiteren als ze hun werk goed gedaan hebben.
Dat nadeel hebben ze sowieso al. Heeft niets te maken met de nieuwe regels. Ze zouden er nu van kunnen profiteren dat de anderen aan het begin van het seizoen geen betere motor willen inzetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.
Ik vind dat een nadeel.
Om met jou te spreken:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vraag het me af of het een voordeel is. Ik denk van niet eigenlijk. De rest heeft er al een jaar op zitten en mag er nog mee aan de gang. Honda heeft een paar rondjes getest en mag niks meer.
Ik vind dat een nadeel.
GVDquote:Op zondag 4 januari 2015 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Om met jou te spreken:
Hadden die spleetogen maar niet een jaar te laat moeten instappen. Eigen schuld dikke bult![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |