Ach, het merendeel van de artikelen van Ecclestone's spreekbuis neem ik met een korreltje zout. En zijn hekel aan Joe Saward is intussen wel bekend.quote:Op maandag 1 december 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Journalist Christian Sylt heeft op Forbes een heel relaas over Caterham uit de doeken gedaan. Caterham Sports, dat de Formule 1-bolides ontwerpt en bouwt voor 1MRT, is deze zomer verkocht voor slechts 1 Britse pond aan Constantin Cojocar die van plan was de diensten te gaan leveren aan Forza Rossa.
Inmiddels weten we dat die plannen zijn doorkruist en dat zowel door juridische zaken aan Roemeense kant als de Roemeense presidentsverkiezingen als door de al dan niet verkoop van 1MRT door Tony Fernandes aan Engavest zowel 1MRT als Caterham Sports onder curatele staan.
In het vijf pagina's tellende relaas van Sylt krijgt F1-journalist Joe Saward er ook nog even van langs. Hij is niet uitvoerend directeur bij de autotak Caterham geweest en heeft volgens Sylt niet altijd de waarheid gesproken over het F1-team 1MRT.
Voor wie het wil lezen:
http://www.forbes.com/sit(...)-sold-for-just-1-60/
Eh... Echt?quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:49 schreef Fiorano het volgende:
Lotus is wat conversaties met hun E22 gaan posten op Twitter. Ik ga kapot
Cool filmpje, mooi om dat geluid nog eens te horen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:49 schreef Fiorano het volgende:
Lotus is wat conversaties met hun E22 gaan posten op Twitter. Ik ga kapot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een cool filmpje van Vettel en Ferrari:
Pit opdrachtenquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:49 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
geen F1 maar goed... ook dubbele punten
Indy heeft in 2014 toch al dubbele punten voor de 500-mijls races? Waar nog rechtvaardiging voor is, want die zijn 2x zo lang.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:49 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
geen F1 maar goed... ook dubbele punten
Is nu alleen voor de Indy 500 en de laatste race op Sonoma (geen 500 mijl).quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Indy heeft in 2014 toch al dubbele punten voor de 500-mijls races? Waar nog rechtvaardiging voor is, want die zijn 2x zo lang.
Kut dat moet ik nog doenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:09 schreef WEST het volgende:
Gelukkig hebben ze sport1 nog niet afgesloten
kun je het jaaroverzicht nog zienquote:
Over 3 maanden mooi weer een welkomstkortingquote:
Ja godverquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:09 schreef WEST het volgende:
Jaaroverzicht op sport1 nu herhaald. Komen wat meer clips in volgens Mol op Twitter.
Gelukkig hebben ze sport1 nog niet afgesloten
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Over 3 maanden mooi weer een welkomstkorting
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door WEST op 02-12-2014 22:36:07 ]Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ze zullen net als dit jaar wel weer op Radio Veronica abbo's weggeven vóór aanvang van het seizoen. Dat is voor mij eigenlijk de eerste pogingom aan Sport1 te komen, anders misschien een Sport1Go abbo afsluiten of helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef WEST het volgende:
[..]
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebben![]()
Ik doe het gewoon zo. begin van het seizoen op mijn eigen pasje. Soms komt er aan het eind ook nog sport1 in de aanbieding. Dan zet ik hem op het pasje van me ouders
Dat wil ik ook nog proberen als ze dat doen op radio veronica.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ze zullen net als dit jaar wel weer op Radio Veronica abbo's weggeven vóór aanvang van het seizoen. Dat is voor mij eigenlijk de eerste pogingom aan Sport1 te komen, anders misschien een Sport1Go abbo afsluiten of helemaal niet.
Alleen jammer dat die oostenrijkers het gelijk in het duits vertalen door er doorheen te lullenquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel jammer dat Max niet gewoon in het Duits antwoorden gaf, maar dat zal allicht zo afgesproken zijn zodat die Sainz het ook kon volgen.
Dat is wel jammer ja. Wel mooi Duits. Althans dat vind ik.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die oostenrijkers het gelijk in het duits vertalen door er doorheen te lullen
ja dat wel, alleen je kunt het duits en het engels niet volgen op deze manierquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is wel jammer ja. Wel mooi Duits. Althans dat vind ik.
Niemand die dat ook opviel?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:19 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Nu pas kunnen kijken ivm eten halen en opeten.
Viel me op met hoi ga zitten dat Max brutaal de eerste stoel pakt terwijl hij vooraan liep en Sainz achter hem langs moest lopen. Schiet mij maar lek, maar dat is duidelijke taal van Max. Back off, ik loop niet door zodat jij ook meteen kan zitten, ik pak de eerste stoel die ik tegen kom en jij loopt maar om.
Als die 2 samen op de eerste bocht afgaan in Melbourne dan laat Max hem finaal staan. 100% zeker
En Sainz kan achter aansluiten.
Goed gedaan. Al dan niet bewust, dat weet ik natuurlijk niet, maar wel goede bodylanguage. Max duidelijk dominant.
Ah jaquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:59 schreef WEST het volgende:
[..]
Moet je wel langer als 6 maanden geen sport1 gehad hebben![]()
Ik doe het gewoon zo. begin van het seizoen op mijn eigen pasje. Soms komt er aan het eind ook nog sport1 in de aanbieding. Dan zet ik hem op het pasje van me ouders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:33 schreef nils7 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:38 schreef Geralt het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Hij durft er wel bij in de auto te kruipen hahahquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:19 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Nu pas kunnen kijken ivm eten halen en opeten.
Viel me op met hoi ga zitten dat Max brutaal de eerste stoel pakt terwijl hij vooraan liep en Sainz achter hem langs moest lopen. Schiet mij maar lek, maar dat is duidelijke taal van Max. Back off, ik loop niet door zodat jij ook meteen kan zitten, ik pak de eerste stoel die ik tegen kom en jij loopt maar om.
Als die 2 samen op de eerste bocht afgaan in Melbourne dan laat Max hem finaal staan. 100% zeker
En Sainz kan achter aansluiten.
Goed gedaan. Al dan niet bewust, dat weet ik natuurlijk niet, maar wel goede bodylanguage. Max duidelijk dominant.
quote:
Is 'ie al online te vinden?quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:23 schreef WEST het volgende:
de jaarclip op sport 1
mooie clip alleen jammer dat er geen commentaar bij zit.
Bronquote:Max Verstappen's meteoric rise from F3 rookie to Red Bull protégé and Formula One driver is already well established, but the big question is what comes next - and specifically how he will perform in his rookie campaign in 2015.
For his part, the 17-year-old insists the pressure isn't weighing down on him, even if he accepts it is now down to him to justify the faith both Red Bull and Toro Rosso have shown in him. One thing is certain: Verstappen is determined to hit the ground running...
Q: Max, three months ago you were relatively unknown, but now suddenly you are centre stage: how are you handling that?
Max Verstappen: By focusing on what I really have to do. I want to do a good job for the team every time I get into the car - especially at a test when you run some of the 2015 spec (parts)!
Q: But there must be differences now. Before when you walked by nobody would notice too much - and now they run after you for autographs. All that at just 17…
MV: That's all fine with me. To be very clear: I stop whenever I'm stopped by fans.
Q: Red Bull has shown huge confidence in your talent - but they have also put you in the line of fire to justify that confidence. Does that mean pressure?
MV: Not really. The simple truth about F1 is that you have to deliver a good job. And that is what I am trying to do.
Q: But they expect you to do a good job, and you just said that you are trying to do a good job - there is a difference between these two…
MV: I think when you've made it so far - to be in F1 - then your team expects you to do a good job! No? At the end of the day of course it is me who has to deliver - to show I can do it and that I deserve their confidence.
Q: You got your first full day in a current F1 car, and your first idea of new parts for 2015, during testing at Abu Dhabi. You had some issues to contend with on the first day, but you were in the car for four straight hours on day two. Can you describe your emotions?
MV: It was fantastic to know that now you can really start to work for next season. It is my car now - and not like in FP1 [outings] when I had to give the car back to somebody else. It felt great to get a real 'hands on' experience of how to work with a car. Even after those four hours it was hard to convince me to get out for the lunch break! (laughs) The long runs were really good.
Q: Can you talk us through the programme you ran?
MV: Long runs - and no focus on lap times. At the moment I don't need to show how fast I am. Sure other drivers, who only have one day, want to show [their pace] - but for me it's a different story. It was all about focusing on what the team wanted to test - and we tested a lot. For example the new tyres for next year, [which we ran] for the first time. And some very basic things such as communication: I have to understand what they want from me and vice versa.
Q: You come from a racing background. Does it help that your dad (Jos Verstappen, a veteran of 106 Grands Prix) knows the sport?
MV: Of course it helps. The main thing of course was to get me here - my dad prepared me for that. I had to be very successful in the lower categories. So my dad plays a big role, as he also knows the bad parts! (laughs) He also prepared me for those.
Q: You played in the F1 paddock back when you were a toddler. Do you have any memories of that?
MV: Yes, I played here - I cannot remember really, but when I came back some years later it was overwhelming. The motorhomes, the number of people working in this environment, the glamour. I immediately understood that this is another world. But now that you are in it - suddenly the big world turns into a small world!
Q: What has changed for you since you signed for a permanent 2015 drive?
MV: I hope nothing changes. I want to stay the person that I was before.
Q: Toro Rosso is probably the best team for young talent - but it is also a tough environment. It seems to be the case that every two years they 'refresh' and drivers either move up to Red Bull if there is availability - or move out again. How are you going to organise your next two years?
MV: Yes, that's true but if you do a good job you can move up: just look at Sebastian (Vettel) Daniel (Ricciardo) and Daniil (Kvyat).
Q: But is there a schedule in your head of how you break up this time? That you want to achieve this or that in a certain timeframe?
MV: No. You have two years and you take this time to do the best you can - always.
Q: How will the next two months look, until the Jerez test at the beginning of February? What is on your to-do list? A different training or fitness regime?
MV: Yes, to get physically prepared. Test days are good to test out your physique. And until Jerez I will do a lot of training at home, and in Faenza. And I'll be doing simulator work in Milton Keynes. So there won't be a dull moment.
Q: Helmut Marko said that as you are still in the 'growing process' they might look at different training programmes for you - is that so?
MV: Yes, and they will guide me through all that.
Q: Do you have any idols you want to follow?
MV: It is difficult saying what to follow and what not, so the goal is to be oneself and develop that personality! (laughs) But if you ask me my favourite driver nowadays: Fernando Alonso is a great driver. The last two years he didn't have a good car - and still did very good races.
Q: If you could make a wish for your F1 future, what would it be?
MV: Hopefully being a Formula One champion one day!
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...quote:Op woensdag 3 december 2014 17:49 schreef Ferry_76 het volgende:
3 mei - Grand Prix van Korea (onder voorbehoud)
Kan niet anders dan dat Ecclestone die Koreanen aan het lijntje houdtquote:Op woensdag 3 december 2014 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...
http://www.gpupdate.net/n(...)ongste-aller-tijden/quote:Met zeventien jaar en 164 dagen blijft Max Verstappen waarschijnlijk de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Vanaf 2016 moet een coureur namelijk minimaal achttien zijn voor een superlicentie.
Het vroege Formule 1-debuut van Verstappen leidde tot een stevige discussie over of een coureur tegenwoordig niet te gemakkelijk aan een superlicentie kan komen. De FIA heeft de voorwaarden waaraan een coureur moet voldoen om in de hoogste autosportklasse te mogen racen, nu flink aangescherpt voor 2016.
Zo moet een coureur straks over een geldig rijbewijs beschikken, minimaal achttien jaar oud zijn en voldoende kennis hebben van de Formule 1-regels en de internationale sportcode. Daarnaast moet een coureur minimaal driehonderd kilometer met een F1-auto getest hebben en zeker twee jaar in een lagere formuleklasse actief zijn geweest. Bovendien moet een coureur bepaalde resultaten hebben behaald in de kampioenschappen die voor de Formule 1 komen. Dat laatste gaat op basis van een puntensysteem.
Dat puntensysteem scheelt wel weer dat er geen nietszeggende pay drivers in de F1 kunnen komen alleen maar omdat ze geld hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:27 schreef Ferry_76 het volgende:
Binnen drie dagen van Korea naar Spanje verhuizen zie ik zo ook niet lukken..
Max heeft straks in Melbourne al een record te pakken wat niemand meer gaat verbreken:
Met zeventien jaar en 164 dagen blijft Max Verstappen waarschijnlijk de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Vanaf 2016 moet een coureur namelijk minimaal achttien zijn voor een superlicentie.
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ongste-aller-tijden/
hoe meer races hoe beter het voor de fans zou moeten zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen woorden voor, absoluut geen woorden...
Ze vinden Verstappen toch te jong en daarom doen ze dit. Maar Max kunnen ze niet tegenhouden meer.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:52 schreef RingBewoner het volgende:
Waarom al die regels voor het worden van F1-coureur? Als er toch talent is waarom dan niet?
Doe dan een normaal circuit, en niet een veredelde autowegquote:Op woensdag 3 december 2014 19:52 schreef WEST het volgende:
[..]
hoe meer races hoe beter het voor de fans zou moeten zijn.
maar je weet toch dat Bernie weer geld nodig heeft.
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe dan een normaal circuit, en niet een veredelde autoweg
Ja, ze vinden hem te jong dat snap ik maar nogmaals, als een 16- of 17-jarige toch bulkt van het talent wat is dan het probleem? Nou is er eindelijk weer eens talent dat in de koningsklasse uitkomt zonder daarvoor geld mee te moeten nemen. Frijns heeft namelijk die centen niet en de rijders met centen hebben (bijna) nooit talent. Ik weet dat Alonso ook heeft betaald maar noem mij uit de afgelopen 5 jaar een coureur op die betaald heeft en ook echt talent en dan tel ik Kobayashi met zijn inzamelproject even niet mee.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze vinden Verstappen toch te jong en daarom doen ze dit. Maar Max kunnen ze niet tegenhouden meer.
Lotterer.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, ze vinden hem te jong dat snap ik maar nogmaals, als een 16- of 17-jarige toch bulkt van het talent wat is dan het probleem? Nou is er eindelijk weer eens talent dat in de koningsklasse uitkomt zonder daarvoor geld mee te moeten nemen. Frijns heeft namelijk die centen niet en de rijders met centen hebben (bijna) nooit talent. Ik weet dat Alonso ook heeft betaald maar noem mij uit de afgelopen 5 jaar een coureur op die betaald heeft en ook echt talent en dan tel ik Kobayashi met zijn inzamelproject even niet mee.
Of überhaupt een race op Le Mansquote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Als ze toch nog eens iets met dubbele punten willen, dan mag dat best een veel langere race zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of überhaupt een race op Le Mans
En daar zouden ze bij die nieuwe circuits eens op moeten gaan letten. Hoe is het toch mogelijk dat de mooiste circuits ter wereld vrijwel allemaal oud zijn. En dan bedoel ik met 'mooi' niet alleen de omgeving, maar ook de baan zelf.quote:Maar Le Mans heeft sowieso al een prachtige omgeving, een mooi normaal circuit, en Korea is gewoon een parkeerplaats....
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Le Mans heeft F1 helemaal niet nodig.
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook
Kun je ook virtueel zelf doen. Dichterbij dan dat kom je niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Mwoah, op Monza werd er een paar jaar geleden nog 370 gereden. Heel veel harder zal het zelfs op het oude rechte stuk van Le Mans niet gaan. Daar hebben ze simpelweg te veel downforce en te weinig PK voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Lauda nam wel geld mee, van zijn wikipaginaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lotterer.
Of ietsje langer geleden: Michael Schumacher en Niki Lauda.
Dat is ook wel een redelijk bekend verhaal.quote:Lauda debuteerde in de Formule 1 door zich in 1971 met geleend geld in te kopen bij het team van March. Het afbetalen van de lening realiseerde hij met het prijzengeld dat hij met de Alpina BMW in toerwagenraces bij elkaar reed.
Nou?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou?
Ja, klinkt flauw, maar waarom zou dat niet haalbaar zijn? Dan zullen motorbouwers dus degelijkere motoren moeten bouwen. Low-downforce onderdelen zijn er al.
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Een paar andere ovals erbij?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.
Dat zijn/waren* ook vriendenquote:Op woensdag 3 december 2014 00:48 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij kunnen die 2 het best wel met elkaar vinden. Het zijn geen Hamilton en Rosberg in ieder geval.
En natuurlijk Monzaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
De enige keren dat de F1 op ovals reed was in de jaren '50 toen de Indy 500 meetelde voor het wereldkampioenschap. Maar met een enkele uitzondering (Ascari in een Ferrari) was er geen enkele F1 coureur die er daadwerkelijk aan mee deed. Dat kwam pas later in de jaren '60 toen de race al niet meer meetelde.
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.
Het is nostalgisch omdat het zijn originele lengte heeft behouden maar veel circuits waren toen die lengte of nog langer.
Daarnaast is het echt een oude vervallen boel, maar goed dat is mijn mening.
Ben er wel eens geweest maar de faciliteiten eromheen zijn gewoon niet meer van deze tijd zeker als je dat vergelijkt met een Tilke circuit (Geldt overigens ook voor Spa waar ze alleen de pitstraat en hoofdtribune vernieuwd hebben is de rest van het circuit gelijk aan Le Mans).quote:Op donderdag 4 december 2014 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.
Alleen al met oog op veiligheid zou er een ander chassis ontworpen moeten worden.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef WEST het volgende:
[..]
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.
Ik mis Vandoorne.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Nober het volgende:
2015 McLaren-Honda:
Alonso - Button
Button - Magnussen
Alonso - Magnussen
Button - De Vries
Magnussen - De Vries
Alonso - De Vries
Zeg 't maar...
Wel een McLaren junior.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Rossdale het volgende:
De Vries?Die rijdt volgens jaar bij DAMS in de FR3.5
Dat klopt, maar hij is reeds bevestigd. Daarnaast heeft Boullier gezegd dat hij Vandoorne niet nu al in een McLaren ziet. Maar dat zal geen jaren meer duren lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik mis Vandoorne.
[..]
Wel een McLaren junior.
Alonso - Buttonquote:Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Nober het volgende:
2015 McLaren-Honda:
Alonso - Button
Button - Magnussen
Alonso - Magnussen
Button - De Vries
Magnussen - De Vries
Alonso - De Vries
Zeg 't maar...
Gezien de zoektocht van Ron Dennis naar Deense sponsoren lijkt me dat ook het meest waarschijnlijkst.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hij is reeds bevestigd. Daarnaast heeft Boullier gezegd dat hij Vandoorne niet nu al in een McLaren ziet. Maar dat zal geen jaren meer duren lijkt me.
Ik verwacht Alonso - Magnussen. Als Magnussen volgend seizoen niet presteert dan wordt hij ingeruild voor Stoffel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De Vries dus al zeker van zijn FR3.5 titelquote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Rossdale het volgende:
De Vries?Die rijdt volgens jaar bij DAMS in de FR3.5
quote:Zondag 25 januari: Jantje Lammers in de Formule 1
Op zondag 25 januari besteedt Andere Tijden Sport aandacht aan Formule 1. En wel het eerste F1-avontuur van Jan Lammers. Komend seizoen debuteert Max Verstappen als zeventienjarige. In 1979 was er veel bezorgdheid toen een andere piepjonge coureur debuteerde: Jan Lammers, 22 jaar.
Gaat denk ik eerder om Nederlanders. Een gemiddelde NOS kijker weet niet wie die anderen zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom, doe maar een ander onderwerp.
[ afbeelding ]
Ik zou liever iets zien over zn MArch comeback, daar weet ik niet zoveel van.quote:
Fijn dat er al staat dat Button Retired isquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom, doe maar een ander onderwerp.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn dat er al staat dat Button Retired is
ik moest ook ff goed kijken. Maar volgens mij is dat de plaats waar ze geëindigd zijn in hun debuut race.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn dat er al staat dat Button Retired is
Tja, bij zijn vetrek neemt Vettel natuurlijk ook zijn prijzen mee.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oh jongens wat triest...
http://www.rtl.nl/sport/r(...)ast_redbull_leeg.xml
Die is ook wel lelijk zeg, met die dubbele achtervleugel. Bah.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
Deze is te koop met motor. Ayrton Senna's Toleman waarmee hij zijn eerste punt scoorde.
[ afbeelding ]
http://www.carsinternational.com/toleman-hart-tg183b/
In opdracht van de een of andere rijke stinkaard, want wat wil je anders met die dingen? Op de zwarte markt kom je dat niet kwijtquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oh jongens wat triest...
http://www.rtl.nl/sport/r(...)ast_redbull_leeg.xml
Bovendien las ik dat het replica's waren...quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In opdracht van de een of andere rijke stinkaard, want wat wil je anders met die dingen? Op de zwarte markt kom je dat niet kwijt
wil jij het als "fan" op je geweten hebben dat je bij je favoriete team hebt moeten inbreken om 60(!) aandenkens te stelen? Het is wel wat anders dan een stukje carbon meenemen na bv. een crashquote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef Fer het volgende:
Zouden er echt mensen deze inbrekers betalen om dan stiekem van de buit te genieten?
Deze is interessanter:quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Hebben?![]()
[ afbeelding ]
http://www.carsinternational.com/jordan-f1-showcar/
Zonder motor![]()
Red Bull gaf ergens al aan dat ze er vanuit gaan dat het de inbrekers te doen is om het zilver dat verwerkt zit in veel van de bokalen. (Zit dat ook in de replica's?quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef Fer het volgende:
Zouden er echt mensen deze inbrekers betalen om dan stiekem van de buit te genieten?
Hmja, een jaar of 40 al, minstens.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar komt er volgende week een officiële seizoens review uit op blu-ray![]()
Is dit de eerste keer dat de FOM zoiets doet, kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder al heb gezien
In mijn hoofd speelde de openingstune van Sky voor de muziek in de trailer überhaupt op gang was gekomenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar komt er volgende week een officiële seizoens review uit op blu-ray![]()
Is dit de eerste keer dat de FOM zoiets doet, kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder al heb gezien
what da friq, nooit gewetenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, een jaar of 40 al, minstens.
Met de rechtse heb ik ook een foto van met mezelf ermeequote:
Gerucht gaat al een week dat hij de positie van Peter Brabeck, de huidige voorzitter van de F1, die ziek is, gaat overnemen. Daarnaast zou hij een aantal uitvoerende taken van Ecclestone (de CEO) gaan overnemen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:18 schreef Ferry_76 het volgende:
De geruchten worden sterker dat CVC Bernie weg wil hebben, ten faveure van Paul Walsh:
http://www.managementtoday.co.uk/news/1325672/
als ze dan ook nog uiteindelijk Bentley en Bugatti weer terug laten komen is het gedaan met de F1...quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Geruchten gaan juist eerder dat VW het aandeel in de WEC gaat vergroten met Lamborghini.
Hooguit als motorleverancier in de LMP2. LMP1 pas als Audi (of Porsche) uit de LMP1 vertrekt (naar de F1?)quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Geruchten gaan juist eerder dat VW het aandeel in de WEC gaat vergroten met Lamborghini.
En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Waarom zouden ze ook?quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hooguit als motorleverancier in de LMP2. LMP1 pas als Audi (of Porsche) uit de LMP1 vertrekt (naar de F1?)
Of het zin heeft gaat dus onderzocht worden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Waarom zouden ze ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |