Lotterer.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, ze vinden hem te jong dat snap ik maar nogmaals, als een 16- of 17-jarige toch bulkt van het talent wat is dan het probleem? Nou is er eindelijk weer eens talent dat in de koningsklasse uitkomt zonder daarvoor geld mee te moeten nemen. Frijns heeft namelijk die centen niet en de rijders met centen hebben (bijna) nooit talent. Ik weet dat Alonso ook heeft betaald maar noem mij uit de afgelopen 5 jaar een coureur op die betaald heeft en ook echt talent en dan tel ik Kobayashi met zijn inzamelproject even niet mee.
Of überhaupt een race op Le Mansquote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Als ze toch nog eens iets met dubbele punten willen, dan mag dat best een veel langere race zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of überhaupt een race op Le Mans
En daar zouden ze bij die nieuwe circuits eens op moeten gaan letten. Hoe is het toch mogelijk dat de mooiste circuits ter wereld vrijwel allemaal oud zijn. En dan bedoel ik met 'mooi' niet alleen de omgeving, maar ook de baan zelf.quote:Maar Le Mans heeft sowieso al een prachtige omgeving, een mooi normaal circuit, en Korea is gewoon een parkeerplaats....
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Le Mans heeft F1 helemaal niet nodig.
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook
Kun je ook virtueel zelf doen. Dichterbij dan dat kom je niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Mwoah, op Monza werd er een paar jaar geleden nog 370 gereden. Heel veel harder zal het zelfs op het oude rechte stuk van Le Mans niet gaan. Daar hebben ze simpelweg te veel downforce en te weinig PK voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar zijn de wagens niet voor gebouwd. Dus dat zou nooit meer gebeuren. Ook niet ivm veiligheid.
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar andersom zou het wel een flinke toevoeging zijn. Zo zou ik ook graag de F1 op de oval van Indianapolis zien.
Lauda nam wel geld mee, van zijn wikipaginaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lotterer.
Of ietsje langer geleden: Michael Schumacher en Niki Lauda.
Dat is ook wel een redelijk bekend verhaal.quote:Lauda debuteerde in de Formule 1 door zich in 1971 met geleend geld in te kopen bij het team van March. Het afbetalen van de lening realiseerde hij met het prijzengeld dat hij met de Alpina BMW in toerwagenraces bij elkaar reed.
Nou?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou?
Ja, klinkt flauw, maar waarom zou dat niet haalbaar zijn? Dan zullen motorbouwers dus degelijkere motoren moeten bouwen. Low-downforce onderdelen zijn er al.
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je toch een ander type motor en versnellingsbak voor nodig. De F1 is gebouwd om zo snel mogelijk op te kunnen trekken en hoge snelheden te kunnen halen op zowel de rechte stukken als in de bochten.
Wil je op ovals rijden dan heb je ten eerste veel minder vleugel nodig, ten tweede langere versnellingen om een hogere top te halen en ten derde een motor die lange tijd op vol vermogen goed kan presteren.
Een paar andere ovals erbij?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar kost bakken met geld, iets dat ergens vandaan moet worden gehaald. Doorberekenen aan de klanten is dan een optie, maar die zitten daar niet op te wachten, zeker als het maar voor een race is.
Dat zijn/waren* ook vriendenquote:Op woensdag 3 december 2014 00:48 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij kunnen die 2 het best wel met elkaar vinden. Het zijn geen Hamilton en Rosberg in ieder geval.
En natuurlijk Monza . Al zat daar het circuit aan vast.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
De enige keren dat de F1 op ovals reed was in de jaren '50 toen de Indy 500 meetelde voor het wereldkampioenschap. Maar met een enkele uitzondering (Ascari in een Ferrari) was er geen enkele F1 coureur die er daadwerkelijk aan mee deed. Dat kwam pas later in de jaren '60 toen de race al niet meer meetelde.
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een veredelde autoweg kan een verdomd mooi circuit opleveren. Zie Le Mans.
En manmanman, wat zou ik graag een zesuurs F1-race op Le Mans zien... En dan met dat oude rechte stuk hè...
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met alle respect maar wat is er zo mooi aan Le Mans... enige spectaculaire zijn de Porsche bochten maar het circuit qua lay out stelt het weinig voor.
Het is nostalgisch omdat het zijn originele lengte heeft behouden maar veel circuits waren toen die lengte of nog langer.
Daarnaast is het echt een oude vervallen boel, maar goed dat is mijn mening.
Ben er wel eens geweest maar de faciliteiten eromheen zijn gewoon niet meer van deze tijd zeker als je dat vergelijkt met een Tilke circuit (Geldt overigens ook voor Spa waar ze alleen de pitstraat en hoofdtribune vernieuwd hebben is de rest van het circuit gelijk aan Le Mans).quote:Op donderdag 4 december 2014 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verkorte circuit heeft ook wel wat, en vervallen wil ik het zeker niet noemen.
Alleen al met oog op veiligheid zou er een ander chassis ontworpen moeten worden.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef WEST het volgende:
[..]
ook de bouw van de wagen is compleet anders op indy dan op normale circuits.
Ik mis Vandoorne.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Nober het volgende:
2015 McLaren-Honda:
Alonso - Button
Button - Magnussen
Alonso - Magnussen
Button - De Vries
Magnussen - De Vries
Alonso - De Vries
Zeg 't maar...
Wel een McLaren junior.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Rossdale het volgende:
De Vries? Die rijdt volgens jaar bij DAMS in de FR3.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |